ChristianMatch
 


Forum

De juiste volgorde in de liefde.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:12
 
ROSEVE659 schreef:
Chatuliem619

Alles kan misbruikt worden. En is dan niet verdedigbaar.
Maar ik zou zeggen: niet het kind met het badwater weggooien.
Eerlijk gezegd wacht liefde niet. En dat hoeft ook niet, want in een relatie is het ook mogelijk jezelf lief te hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:21
 
BIANCABB146 schreef:
heb je naaste lief zoals jezelf...

als je niet van jezelf houd, hoe kan je dan volmaakt van een ander houden?
ik vind het soms lastig als ik in een dip zit om een ander bij te staan, dat werkt gewoon niet, althans bij mij.

het is wel een voorwaarde denk ik voor een goede basis.
eerst jezelf liefhebben, dan kan je een ander liefhebben
Het is de standaard evangelische smoes, die mij te vaak gebezigd wordt. Je naaste liefhebben is een opdracht, de smoes is, ik hou niet genoeg van mezelf...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:49
 
BIANCABB146 schreef:
heb je naaste lief zoals jezelf...

als je niet van jezelf houd, hoe kan je dan volmaakt van een ander houden?
ik vind het soms lastig als ik in een dip zit om een ander bij te staan, dat werkt gewoon niet, althans bij mij.

het is wel een voorwaarde denk ik voor een goede basis.
eerst jezelf liefhebben, dan kan je een ander liefhebben

CHATULIEM619 schreef:
Het is de standaard evangelische smoes, die mij te vaak gebezigd wordt. Je naaste liefhebben is een opdracht, de smoes is, ik hou niet genoeg van mezelf...


Wat dat nu weer met evangelisch te maken heeft laat ik maar even terzijde..... maar waarom het een smoes is .....

Jezelf liefhebben hoort volgens mij bij je identiteit.
Heb je jezelf niet lief, dan ben je niet tevreden met wie je bent. Dan kun je dus de ander nooit op juiste waarde schatten. Heb je naaste lief als jezelf is dus zeker geen smoes maar een kwestie van inzicht hebben in je eigen identiteit. Wie ben ik als persoon, maar ook wie ben ik in Christus.
Op het moment dat jij niet lekker in je vel zit, ben je dus bezig met jezelf als persoon. Waarom ?? omdat je NIET lekker in je vel zit. Op dat moment zul je (wetenschappelijk te onderbouwen) geen of minder aandacht hebben voor je partner, dus je kunt hem/haar niet liefhebben als jezelf. Met andere woorden, je doet hem/haar op dat moment te kort !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat een grote onzin is dat zeg. Er is gewoon geen snars van waar. Je kunt best wel van een ander houden als je niet lekker in je vel zit. Stimulleert alleen maar navelstaren vind ik.

chat ik had het niet over niet lekker in je vel zitten maar als je idd zoals eerder hier op forum reeds gemeld is de tekst neemt uit Gods woord ;heb je naaste lief als jezelf dan is dat een opdracht dat je juist ook voor jezelf er mag zijn,niet in egoisme maar in aanvaarding hoe God je als Zijn schepping gemaakt heeft met een opdracht in liefde en ook goede zorg voor je naaste.
je voed jezelf toch ook ,je wast je en kleed je naar het weer etc etc etc mensen die die liefde voor zichzelf niet hebben verwaarlozen zichzelf omdat ze het belang van die vorm van liefde niet zien ,herkennen of erkennen en zij zullen dan ook nniet openstaan voor liefde van en naar anderen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 18:10
 
CROSSROAD317 schreef:

Wat dat nu weer met evangelisch te maken heeft laat ik maar even terzijde..... maar waarom het een smoes is .....

Jezelf liefhebben hoort volgens mij bij je identiteit.
Heb je jezelf niet lief, dan ben je niet tevreden met wie je bent. Dan kun je dus de ander nooit op juiste waarde schatten. Heb je naaste lief als jezelf is dus zeker geen smoes maar een kwestie van inzicht hebben in je eigen identiteit. Wie ben ik als persoon, maar ook wie ben ik in Christus.
Op het moment dat jij niet lekker in je vel zit, ben je dus bezig met jezelf als persoon. Waarom ?? omdat je NIET lekker in je vel zit. Op dat moment zul je (wetenschappelijk te onderbouwen) geen of minder aandacht hebben voor je partner, dus je kunt hem/haar niet liefhebben als jezelf. Met andere woorden, je doet hem/haar op dat moment te kort !!

Er staat dus niet in welke hoeveelheid je moet liefhebben,naar vermogen is goed genoeg lijkt me,God verwacht geen wonderen van ons,dat dat wisselt lijkt me logisch en heel menselijk.

Krijg je geen enorm schuldgevoel naar je partner toe als je gelooft dat je die tekort doet terwijl je zelf al in een mindere periode zit?

ps."je bent een parel in Gods hand" wordt op cm vaak gebruikt en is een typische evangelische uitdrukking(en niet Bijbels Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )misschien dat daardoor die indruk gewekt wordt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 18:22
 
eeeeeeeehhhhhhhhhhhhh,

Heeft er niets mee te maken,
maar vind Harry Jekkers gewoon leuk!

Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 18:42
 
HANNAH810 schreef:
t is zelfs de manier waarop de Heere Jezus liefde betoonde leanne...... Knipoog smiley

Niemand heeft meerder liefde dan deze, dat iemand zijn leven zette voor zijn vrienden.

Euh ja.........maar dit gaat over liefde tussen mensen .......toch?Ik neem aan dat die Harrie het niet Bijbels bedoelde? Knipoog smiley
Als het de bedoeling is dat de discussie die kant op gaat dan moet ik mijn bijdrages aanpassen.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 19:17
 
GRACE585 schreef:
chat ik had het niet over niet lekker in je vel zitten maar als je idd zoals eerder hier op forum reeds gemeld is de tekst neemt uit Gods woord ;heb je naaste lief als jezelf dan is dat een opdracht dat je juist ook voor jezelf er mag zijn,niet in egoisme maar in aanvaarding hoe God je als Zijn schepping gemaakt heeft met een opdracht in liefde en ook goede zorg voor je naaste.
je voed jezelf toch ook ,je wast je en kleed je naar het weer etc etc etc mensen die die liefde voor zichzelf niet hebben verwaarlozen zichzelf omdat ze het belang van die vorm van liefde niet zien ,herkennen of erkennen en zij zullen dan ook nniet openstaan voor liefde van en naar anderen
Dat waag ik dus te betwijfelen. Ieder mens kan liefhebben, zij het in meerdere of mindere mate. Tegenwoordig zie ik dat in evangelisch NL heel sterk de nadruk gelegd wordt op de mens. Deze mens moet genezen worden. En zo wordt deze tekst vaak gebruikt. Je hoeft niet van je naaste te houden, omdat je nog niet genoeg van je zelf houdt. En dan gaat men braaf naar allerlei conferenties toe om maar weer aan zichzelf te werken.
In deze tekst ligt de nadruk op de naaste, niet op jezelf. En wij hebben het juist omgedraaid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 21:03
 
Plicht zonder liefde maakt verdrietig.
Verantwoordelijkheid zonder liefde maakt onverbiddelijk.
Gerechtigheid zonder liefde maakt hard.
Waarheid zonder liefde maakt kritisch.
Opvoeding zonder liefde maakt weerbarstig.
Verstand zonder liefde maakt geslepen.
Vriendelijkheid zonder liefde maakt huichelachtig.
Orde zonder liefde maakt kleingeestig.
Kennis van zaken zonder liefde maakt hoogmoedig.
Macht zonder liefde maakt gewelddadig.
Eer zonder liefde maakt ijdel.
Bezit zonder liefde maakt gierig.
Geloof zonder liefde maakt fanatiek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 21:30
 
God liefhebben boven alles en je naaste liefhebben als jezelf. Welke volgorde staat hier? Op 1 staat God, dat is duidelijk. Maar dan? In tekstvolgorde staat de naaste op 2, maar is dat ook zo? Liefhebben als jezelf betekent eigenlijk dat er voor het liefhebben van je naaste nog iemand zit, namelijk jij!

Betekent dit, wat hier toch wel al geregeld is aangestipt dat je eerst jezelf moet liefhebben voor je een ander kan liefhebben? Nee en ja. Je hoeft niet te wachten tot je jezelf volkomen liefhebt, want dan kun je eventueel wachten tot je een ons weegt. Knipoog smiley Je kunt dus inderdaad, zoals een aantal heeft genoemd, prima van anderen houden zonder dat je jezelf volledig liefhebt. Je mag balen van dingen bij jezelf, zoals je dat ook mag van dingen bij anderen. Maar dit betekent niet dat je totaal geen liefde zou hebben voor jezelf of voor je naaste. Verre van dat zelfs. Balen van jezelf is, zo durf ik te stellen, ook een vorm van liefhebben... Coole smiley met zonnebril

Maar ik wil nog even terug naar de beginspreuk. Want staat daar eigenlijk wel dat je van je naaste moet houden zoals je van jezelf houdt? Het is denk ik maar net wat je daaronder verstaat. Ik heb ooit eens een uitleg gehoord die me altijd is bijgebleven en die mijn beeld van liefde wel heeft gevormd. De door ons veelal aangehouden vertaling doet de eigenlijke tekst ergens wat tekort. Eigenlijk geeft de tekst weer dat je van je naaste mag houden zoals jezelf wordt geliefd door God. Dan kom jij dus wel in de volgorde tussen God en je naaste in te staan, maar niet als liefhebber, maar als geliefde Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 01:35
 
MAR907 schreef:
Plicht zonder liefde maakt verdrietig.
Verantwoordelijkheid zonder liefde maakt onverbiddelijk.
Gerechtigheid zonder liefde maakt hard.
Waarheid zonder liefde maakt kritisch.
Opvoeding zonder liefde maakt weerbarstig.
Verstand zonder liefde maakt geslepen.
Vriendelijkheid zonder liefde maakt huichelachtig.
Orde zonder liefde maakt kleingeestig.
Kennis van zaken zonder liefde maakt hoogmoedig.
Macht zonder liefde maakt gewelddadig.
Eer zonder liefde maakt ijdel.
Bezit zonder liefde maakt gierig.
Geloof zonder liefde maakt fanatiek.

Uitspraken die het overdenken waard zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 09:42
 
ik ken het liedje allang en ben een harrie jekkers fan
ik vind het een heel goed liedje en ken hem ook uit m'n hoofd
zoals eigenlijk alle liedjes van hem als cabaretier heeft ook deze een bepaalde boodschap
en natuurlijk wordt het wat zwart-wit afgezet maar ik denk dat er zeker een goede kern inzit
in het geheim van de lachende piccolo zegt ie er nog voor: ik heb het liedje 1000 keer voor me eige gezongen en toen ging het weer een beetje met me eige
probeer het maar eens Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 18:10
 
RENSKE067 schreef:
ik ken het liedje allang en ben een harrie jekkers fan
ik vind het een heel goed liedje en ken hem ook uit m'n hoofd
zoals eigenlijk alle liedjes van hem als cabaretier heeft ook deze een bepaalde boodschap
en natuurlijk wordt het wat zwart-wit afgezet maar ik denk dat er zeker een goede kern inzit
in het geheim van de lachende piccolo zegt ie er nog voor: ik heb het liedje 1000 keer voor me eige gezongen en toen ging het weer een beetje met me eige
probeer het maar eens Knipoog smiley


Het is dus net zoiets als zeggen "IK BEN OKEE!!!" maar dat is al een topic onderwerp
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 18:24
 
RENSKE067 schreef:
ik heb het liedje 1000 keer voor me eige gezongen en toen ging het weer een beetje met me eige
probeer het maar eens Knipoog smiley

Ik denk dan ben ik buiten adem Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:03
 
Ergens begrijp ik iets niet niet. Smiley die vol vragen zit
Iemand hoort zichzelf lief te hebben zoals dat hier vertaald wordt, terwijl "de liefde zichzelf niet zoekt".???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:04
 
MAR907 schreef:
Ergens begrijp ik iets niet niet. Smiley die vol vragen zit
Iemand hoort zichzelf lief te hebben zoals dat hier vertaald wordt, terwijl "de liefde zichzelf niet zoekt".???

Liefde zoekt zichzelf niet, maar de persoon/het hart

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:17
 
GIBBY159 schreef:
Vertrokken

even een vraag Gibby??????? Wat betekent toch steeds dat : vertrokken... in je reacties??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:25
 
HENK710 schreef:
Liefde zoekt zichzelf niet, maar de persoon/het hart

Knipoog smiley

Het hart zoekt de liefde van zijn schepper...
De persoon zoekt zijn eigen liefde Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:28
 
MAR907 schreef:
Het hart zoekt de liefde van zijn schepper...
De persoon zoekt zijn eigen liefde Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Een mens is een wezen die leeft met het hart als hij dichtbij zijn oorspronkelijke bedoeling blijft. En ja, dan zoek je, of je de schepper nu erkent of niet, liefde vanuit het hart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:05
 
pffff wat gaan jullie er weer een nutteloos moelijk verhaal van maken Gefrustreerde smiley
helaas is dat vaak het verhaal hier op cm om overal het negatieve uit te halen en te belichten
relax en geniet eens van de leuke kanten Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:08
 
RENSKE067 schreef:
pffff wat gaan jullie er weer een nutteloos moelijk verhaal van maken Gefrustreerde smiley
helaas is dat vaak het verhaal hier op cm om overal het negatieve uit te halen en te belichten
relax en geniet eens van de leuke kanten Coole smiley met zonnebril

Dat heet nu leven vanuit het hart Knipoog smiley
En ja, dat doe ik volop! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:14
 
HENK710 schreef:
Een mens is een wezen die leeft met het hart als hij dichtbij zijn oorspronkelijke bedoeling blijft. En ja, dan zoek je, of je de schepper nu erkent of niet, liefde vanuit het hart.

Sorry, maar het zegt mij niks....
Iets zoeken datgeen dat je al hebt gevonden....LIEFDE...God is liefde....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:19
 
MAR907 schreef:
Sorry, maar het zegt mij niks....
Iets zoeken datgeen dat je al hebt gevonden....LIEFDE...God is liefde....

en God is mijn schepper en heeft mij lief
waarom zou ik mezelf dan niet liefhebben?

je kunt het ook omdraaien
als je jezelf niet liefhebt, kun je God en je naaste dan wel liefhebben?

oeps nu ben ik wel heel serieus Geschokte, onthutste smiley


Laatst aangepast door
RENSKE067
op vrijdag 4 februari 2011, 22:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:22
 
MAR907 schreef:
Sorry, maar het zegt mij niks....
Iets zoeken datgeen dat je al hebt gevonden....LIEFDE...God is liefde....

Het is en blijft wel een WERKwoord: liefhebben!
Als je iets vindt, moet je er zuinig op zijn, je moet het koesteren en het door laten groeien. Dat is wat God ons in mijn ogen leert in Zijn Woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:41
 
HENK710 schreef:
Het is en blijft wel een WERKwoord: liefhebben!
Als je iets vindt, moet je er zuinig op zijn, je moet het koesteren en het door laten groeien. Dat is wat God ons in mijn ogen leert in Zijn Woord.

Liefhebben is inderdaad een werkwoord..

Het begint met het liefhebben van God boven alles.
Wanneer dat begrepen wordt, kan iemand ook een ander liefhebben..
Dat zijn de 10 geboden....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 13:01
 
Als ik dit lied beluister hoor ik erin hoe bijzonder liefde is.
Hij noemt het zelfs kost-baar...

Het is geven en ontvangen, dat is liefde altijd..
en dan geven vanuit een hart vol liefde, ik denk niet dat je liefde kunt geven als je het zelf niet hebt, want dan heb je ook niets om uit te delen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 12:50
 
HANS764 schreef:
Schitterend!!

Zit je in de ontkenningsfase?


Dit komt bij uitstek naar voren als Hij genageld aan het kruis, tegen Johannes zegt: "zoon, zie uw moeder" en tegen Zijn moeder zegt: "moeder, zie uw zoon", opdat zij bij Johannes onderdak zou vinden.

Hij zag niet naar zichzelf. Hij had kunnen jammeren en klagen dat Hij onterecht aan het kruis was geslagen. Het was en is Zijn Liefde Die Hij nog steeds voor jou en mij betoont. Degene die dit leest, ken jij Hem al?


Kan ik je een speciekuip aanbieden, daar kan minstens 50 liter in. Van een zuster kreeg ik ooit een klein kaartje in mijn handen gedrukt, waarop stond:

Toppunt van eigenwaarde: "Naar jezelf kijken door de ogen van God!"


Je Naaste is Degene Die met ontferming over jou bewogen was - de barmhartige Sameritaan. Ik zie dat er hier veel met dat regeltje gegooid wordt, en dat velen denken dat Naaste meervoud is, en dat je ook je buren zou moeten liefhebben, maar wat zegt de Bijbel?

Wie is mijn Naaste?

Iedereen schijnt te weten dat christendom in de praktijk tot uitdrukking komt in de bekende christelijke deugd van naastenliefde. Wat naastenliefde nu precies is, is bepaald niet duidelijk uit christelijke bron. Uit Bijbelse bron overigens wel, maar die heeft niet zo veel ingang gevonden. Sommigen zeggen zelfs: "Ook al geloof je niet in God, als je je naaste maar lief hebt, ben je een goed christen". Dat is natuurlijk volstrekt onmogelijk, want als er geen God is, is er ook geen Christus en kunnen er dus ook per definitie geen christenen zijn.

Helaas denken veel christenen dat christendom een wijze van leven is, namelijk een religie. Als er al een Bijbelse religie of godsdienst bestaat, is het die van de Mozaïsche wet. Een afgeleide daarvan tot in onze dagen blijkt het judaïsme te zijn; de Joodse godsdienst. Die bestaat voor 100% uit wet. Maar christendom naar Bijbelse maatstaven is juist geen godsdienst of religie. Integendeel: christenen zijn juist degenen die verlost zijn van elke vorm van religie of godsdienst. Dat is wat de Bijbel ons leert.

We dienen wel God, maar daardoor zijn we niet godsdienstig of religieus in de taalkundige betekenis van de term, zoals we die vinden in alle woordenboeken. Wij worden namelijk niet behouden op grond van werken en dus ook niet op grond van ons praktische leven. Wij worden verlost, danwel gerechtvaardigd, danwel wedergeboren, op grond van geloof. In de praktijk betekent dat: geloof in - en dus vertrouwen op - het werk van iemand anders. Daarna is de vraag: hoe zit het dan met naastenliefde? Naastenliefde is natuurlijk toch een wijze van leven. Het schijnt dat dit moet: je móét je naaste liefhebben. Dat mag dan zo zijn, het staat ook inderdaad in de Bijbel, maar we zouden naar Bijbels voorbeeld dan eerst eens moeten beginnen met de vraag: Wie is mijn naaste?

Ik zal het antwoord in een nieuw artikel plaatsen.. met in de header dezelfde vraag.


Ahaaaa... daar ligt de clue. In dat opzicht ga ik met je mee, want het Woord van God zegt dat ik mijn oude ik moet afleggen, en dat Christus groter wordt (in mij).


Komt er aan, kan zelfs nog een link maken naar Bijbelse liefde, als je die eveneens wilt horen?


Ja, dat werkt als een mantra, en is jezelf eigenlijk voor de gek houden. Ik kende een Engelse dame die de opdracht kreeg voor de spiegel te zeggen: I'm beautiful & gorgious.. en dat ging op gegeven moment voor haar werken. Tegelijkertijd denk ik bij mezelf, richt je liever op de waarheid, d.i. Christus, als je Hem leert kennen weet je dat Hij van je houdt, ongeacht je een spook of een verschrikkelijk kreng bent. Knipoog smiley Maar Hij geeft je van Zijn Liefde dat je omwille Zijn liefde voor jou, ook van een ander kunt houden. Want liefde is voornamelijk geven, en liefde bedekt!


Wat je zegt, als jij Hem zoekt, laat Hij Zich vinden!


Klopt, ze bestond uit het werkwoord lieven, net als leven, loven, en já, ook laven!


Leuk Hans, maar het geeft een wat rommelig karakter zo....


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 15 februari 2011, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 13:02
 
LEONARD480 schreef:
Leuk Hans, maar het geeft een wat rommelig karakter zo....

Klopt! Ik ben dus zo vrij geweest om de songtekst te verwijderen uit je erg lange post Hans. Voor iedereen die het nummer niet kent, de songtekst kun je hier vinden http://songteksten.net/lyric/732/24822/harry-jekkers/ik-hou-van-mij.html

En on-topic weer Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 13:24
 
HANNAH810 schreef:
t is zelfs de manier waarop de Heere Jezus liefde betoonde leanne...... Knipoog smiley

Niemand heeft meerder liefde dan deze, dat iemand zijn leven zette voor zijn vrienden.

Helemaal mee eens Leanne en Hannah: liefde is niet zelfzuchtig. Neemt niet weg dat het goed is als je jezelf kunt accepteren zoals je bent. Daar is helemaal niets mis mee. Maar als de liefde voor jezelf zo groot wordt, dat je meer op jezelf gericht bent dan op de ander, dan sla je de plank volgens mij finaal mis. En nee, dan volg je zeker niet het voorbeeld dat Jezus ons heeft gegeven tijdens zijn leven hierop aarde. Hij zei niet voor niets dat we onze naasten moeten liefhebben als onszelf. En ja, daarmee zegt hij wel degelijk dat we onszelf ook mogen liefhebben. Maar t zal niet voor niets zijn dat onze naaste eerst wordt genoemt... Hij zegt niet van houd van u zelf en ga daarna maar leren om van een ander te houden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 13:41
 
HANS764 schreef:
Ik reageer veel op fora


ik zag het hans; zelfs op de topics van vorig jaar als ik het goed heb... Knipoog smiley







.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 15 februari 2011, 13:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3