ChristianMatch
 


Forum

roddels
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:19
 
Het wordt nu weer eens tijd om dit onderwerp te openen. Er wordt hier over een aantal mensen heel negatief gepraat. Zo negatief, dat er zelfs mensen om weggegaan zijn. Als je iets tegen een persoon hebt, los dat dan pv op en laat niet de hele site mee genieten.
Roddel leidt tot samenzwering, het leidt tot groepjes vorming en het zorgt ervoor dat de mensen die er niet tegen kunnen van de site af gaan. Wees eens een keer verantwoord bezig en ga niet anderen erbij betrekken die er niks mee te maken hebben.
Sommigen hebben het lef zelfs om als ze al van de site af zijn, nog verder te gaan met het bestoken van een ander met allerlei negatief gepraat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:56
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je je niet aangesproken voelt hoef je ook niet te reageren ttoch??

Helemaal mee eens Chat, eigenlijk een onderwerp die wel degelijk aan de orde is binnen CM en merkwaardig, dat dit ook onder Christenen zo moet gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 09:55
 
ach, Leonard: Christenen zijn ook maar mensen, hoor.

maar je verwacht het niet zo snel op een site als deze. en als je (zoals ik) er dan zelf mee te maken hebt gehad, heb je een kater van hier tot ginder en ben je een ervaring rijker en een illusie armer...en verleng je dus (ècht) niet, en kijk je je MSN-lijst nog eens na om te kijken wie wel en wie niet 'mag blijven'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAAIKE874





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 10:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Het wordt nu weer eens tijd om dit onderwerp te openen. Er wordt hier over een aantal mensen heel negatief gepraat. Zo negatief, dat er zelfs mensen om weggegaan zijn. Als je iets tegen een persoon hebt, los dat dan pv op en laat niet de hele site mee genieten.
Roddel leidt tot samenzwering, het leidt tot groepjes vorming en het zorgt ervoor dat de mensen die er niet tegen kunnen van de site af gaan. Wees eens een keer verantwoord bezig en ga niet anderen erbij betrekken die er niks mee te maken hebben.
Sommigen hebben het lef zelfs om als ze al van de site af zijn, nog verder te gaan met het bestoken van een ander met allerlei negatief gepraat.

Duidelijk gevalletje van gebrek aan zelf kennis .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 12:06
 
MAAIKE874 schreef:
Duidelijk gevalletje van gebrek aan zelf kennis .
Ach Maaike, ik denk maar zo, je weet niet waar het over gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 13:37
 
ook al begrijp je soms de beweegreden van mensen niet, ik denk dat roddel iets van alle tijden is.
ook in de bijbel kom je het al tegen, bijv in 2 samuel 16

9 Toen zeide Abisai, de zoon van Zeruja, tot den koning: Waarom zou deze dode hond mijn heer den koning vloeken? Laat mij toch overgaan en zijn kop wegnemen.
10 Maar de koning zeide: Wat heb ik met u te doen, gij zonen van Zeruja? Ja, laat hem vloeken; want de HEERE toch heeft tot hem gezegd: Vloek David; wie zou dan zeggen: Waarom hebt gij alzo gedaan?
11 Voorts zeide David tot Abisai en tot al zijn knechten: Ziet, mijn zoon, die van mijn lijf is voortgekomen, zoekt mijn ziel; hoeveel te meer dan nu deze zoon van Jemini? Laat hem geworden, dat hij vloeke, want de HEERE heeft het hem gezegd.
12 Misschien zal de HEERE mijn ellende aanzien; en de HEERE zal mij goed vergelden voor zijn vloek, te dezen dage.
13 Alzo ging David met zijn lieden op den weg; en Simeï ging al voort langs de zijde des bergs tegen hem over, en vloekte, en wierp met stenen van tegenover hem, en stoof met stof.


David, die oprecht opging met de mensen om zich heen, wordt voor van alles en nog wat uitgemaakt, maar legt het bij zijn God en Vader neer, in plaats van zelf de strijd aan te gaan; en ik denk dat dat de enige manier is om er op de juiste manier mee om te gaan;
doe niet mee met het "spel" en laat je niet verleiden om degene die roddelt ook naar beneden te halen.
weet van jezelf hoe je in het leven staat, en besef dat God alle dingen weet en ziet.

psalm 12;
zij spreken valsheid, een ieder met zijn naaste, met vleiende lippen;
zij spreken met een dubbel hart;
wij zullen de overhand hebben met onze tong; onze lippen zijn van ons; wie is Heer over ons?
Gij HEERE , zult hen (de oprechten) bewaren; Gij zult hen behoeden voor dit geslacht, tot in eeuwigheid.

http://www.youtube.com/watch?v=prreYwy7wPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 13:47
 
Als we tegen iets ten strijde zouden moeten trekken dat is dat o.a. wel de roddel.
Jezelf niet rechtvaardigen, maar dat overgeven aan God de Vader is één ding...maar voor mezelf heb ik ook tot een gewoonte proberen te maken, dat áls het bij mij terecht komt, dat ik het probeer te keren, daar waar het roddel over een ander betreft.
Roddel is een groot kwaad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 14:37
 
Roddels

Ga niet te ver in je oordeel
Als je de achtergrond niet kent
Ga niet in op al die roddels
Laat zien dat jij heel anders bent

Laat mensen in hun eigen waarde
Hun leven gaat je echt niet aan
Iedereen heeft recht van spreken
Maar moet het altijd over een ander gaan

Laten we onze eigen stoep schoon houden
Voor dat we die van een ander gaan vegen
Je begrijpt pas echt wat roddelen is
Als het over jezelf gaat en dat valt tegen

geschreven door Rian.


Roddels

Kijk het begint weer iedereen keer op keer,
niemand snapt het meer.
Gebeurt dit nou weer?
weer een roddel meer,
ze horen het van anderen dat moet echt veranderen.
Ben je je vertrouwen kwijt?
heb je al spijt?
sorry maar mij ben je kwijt.

geschreven door Erica


Jullie zijn geweldig

Jullie staan bij mij op nummer één!
en ik ruil jullie niet in, voor geen één.
We hebben wel eens woorden gehad,
maar een eigen mening maakt je niet apart.
wij zijn als christenen (op CM) onherkenbaar,
en al doen wij altijd raar.
Laten we niet roddelen over elkaar, dit heeft grote gevolgen,
laat liever ons streven zijn, samen Jezus te volgen.
Niet langer kwetsen, maar reik elkaar de hand,
vergeef elkaar, geen roddel is daartegen bestand.

Één ding wil ik nog kwijt,
in Jezus Christus, raak jullie echt nooit meer kwijt!

geschreven door Willem

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 6 mei 2011, 14:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 15:24
 
Een boer die allerlei roddelpraat over iedereen vertelde kreeg spijt en vroeg aan de priester hoe hij boete kon doen.
Verzamel een zak vol veren, ga daarmee het hele dorp door en leg op ieder erf bij elke deur een veer
.De boer deed wat hem was opgedragen en vroeg de priester of hij daarmee genoeg had gedaan
.Nee, nog niet, zei de priester, nu moet je een zak nemen, langs alle huizen gaan en elke veer die je er hebt neergelegd weer oppakken en verzamelen
.Maar dat is toch een onmogelijke opgave, protesteerde de boer.De meeste veren zijn al lang door de wind weggeblazen.
Toen antwoordde de priester.....Zo is dat ook met je roddelpraatjes.
JE SPREEKT ZE ZO GEMAKKELIJK UIT,MAAR HOEZEER JE HET OOK PROBEERT,TERUGHALEN KUN JE ZE NIET




'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:20
 
Kijk, we hebben het er al vaker over gehad, maar hoe lossen we het op. Het is duidelijk dat de een tegen de ander op zet en het gaat alleen maar van kwaad tot erger.
Mensen worden ongevraagd meegetrokken in een conflict, en uiteindelijk weten ze niet meer wie of wat ze moeten geloven. Als dit niet ophoudt, kan het tot gevolg hebben dat een aantal mensen absoluut niet meer door één deur kunnen. En is het dat allemaal waard.
Ik vraag me af waarom iedereen betrokken moet worden bij een conflict dat ze totaal niet aan gaat. Meestal heeft men al genoeg aan zijn eigen sores om zich hier ook nog mee te bemoeien.
Dit gaat leden kosten als het niet ophoudt. In elk geval groepjesvorming, wat een zeer ongezonde ontwikkeling is.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 6 mei 2011, 16:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:29
 
Philippe Robrecht
vurige tongen

Ik heb het 100 keer gezegd,
mensen die praten over mensen heen.
Maar hebben zij het recht,
zomaar te preken over iedereen.

Eerst vond ik het erg en trok ik het me aan,
maar na 100 keer liet ik ze begaan.

Ze ratelen maar door,
soms uit verveling dan weer voor de lol,
dan zingen ze in koor,
keer je de rug dan gaan ze uit de bol.

't Heeft een tijd geduurd voor ik het begreep,
't lijkt een kwaal te zijn die maar niet geneest.

Ik heb m'n leven, jij dat van jou,
laat me zelf m'n gang maar gaan.
Ik heb m'n wereld, jij die van jou,
ik laat jullie maar begaan.

Zelfs op dit moment
staan ze te grijnzen over jou en mij.
Om 't even wie je bent,
ieder z'n aandeel in de razernij.

In jouw aangezicht, lachen ze beleefd,
maar nog voor je 't weet, gaan ze wild te keer.

Ik heb m'n leven, jij dat van jou,
laat me zelf m'n gang maar gaan.
Ik heb m'n wereld, jij die van jou,
ik laat jullie maar begaan.

http://youtu.be/fG1W6nUvOvs


Laatst aangepast door
SOFIE807
op vrijdag 6 mei 2011, 17:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:29
 
Als ik hier zo de reacties lees kan je bijna tot de conclusie komen dat niemand roddelt.....mooie bijbelteksten zie ik voorbij komen en ook prachtige gedichten en verhalen......Dus we weten wel hoe het moet....
De realiteit is echter anders, ondanks mooie bijdragen aan dit topic schijnt er dus wel degelijk geroddeld te worden en wat het meest trieste is, er worden ook mensen beschadigd........
Iedereen roddelt weleens, ik ook, en dat weet een ieder ook best denk ik.....
Maar wat ik zelf belangrijk vind en ook probeer met vallen en opstaan is om 'de ander'toch 'heel'te laten.....
En is dat ook niet de opdracht die we vanuit christelijk oogpunt meekrijgen? Uitstralen dat je een christen bent, ook in je gedrag?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 6 mei 2011, 17:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 18:26
 
Er zijn hier zaken aan de gang op de site waar ik niet blij mee ben. Dit zeg ik naar aanleiding van een terughoudendheid van iemand naar mij toe. Ik weet niet wie dat jaloerse hersenloos wezen is dat zomaar denkt (het verwonderd mij al dat het kan denken) hier te kunnen bepalen wie met wie mailt, chat of afspreekt.
Als die persoon denkt dat hij of zij hier de heer en meester is moet die maar eens goed duidelijk maken wat mag of kan of wat ook niet toegelaten is. Zolang die roddelende persoon hier niets te bepalen heeft wat de goede en normale gang van zaken betreft is het misschien beter dat hij of zij zich afzijdig houdt van de zaken waar hij of zij niet in betrokken is en zeker niet in gewenst is. Als er gemaild wordt of een reactie verschijnt dat hem of haar jaloers maakt dan moet hij of zij maar een duidelijk signaal geven en dat is door op te stappen en zijn of haar heil ergens te gaan zoeken waar hij of zij zijn of haar dominantie kan laten gelden. Of dat zal lukken is nog maar de vraag. Ik wens hem of haar alvast veel geluk en doorzettingsvermogen.

Is dit onduidelijk voor sommige lezers? Dat kan natuurlijk wel. Ik richt me dan ook tot die persoon, die waarschijnlijk dit zal lezen, die de vrouw waar ik heel oppervlakkig en onschuldig mee mailde belaagde met domme mails of chats. De roddelaar(ster) reageerde op een bericht van de vrouw (waar ik mee mailde) dat verscheen op het forum dus lijkt het me niet onmogelijk dat hij of zij dit ook leest én zich aangesproken voelt. Nou ja, als er tenminste enige motie van besef is.

Oja, dit bericht gaat nu over mij en de andere mailpersoon. Toch zou ik dit willen doortrekken over de hele lijn want er wordt hier echt een stuk geroddeld en verondersteld dat het geen aard meer heeft. Er zijn leden die daar erg onder lijden en zich haast niet meer durven bewegen omdat men van hem of haar zaken ‘ziet’ die er helemaal niet zijn. Waarschijnlijk is dit een projectie van hun onvervulde verlangens. Dit is heel schrijnend, onchristelijk en vooral onmenselijk.

Ik hoef op dit schrijven geen reactie. Zowel niet op het forum of via mail of chat. Toch is dit slechts een wens en niet een gebod of verbod.

Frank (niet echt boos maar wel teleurgesteld)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 21:22
 
je boodschap is duidelijk, frank!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 21:42
 
Het probleem is vaak, dat de mensen voor wie de boodschap bedoeld is, het niet in de gaten hebben, en dat mensen zich aangesproken voelen die er uiteindelijk niks mee te maken hebben.
Juist met roddel is het zo moeilijk dat de boodschap terecht komt bij degene die ermee bedoeld is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 21:48
 
CHATULIEM619 schreef:
Het probleem is vaak, dat de mensen voor wie de boodschap bedoeld is, het niet in de gaten hebben, en dat mensen zich aangesproken voelen die er uiteindelijk niks mee te maken hebben.
Juist met roddel is het zo moeilijk dat de boodschap terecht komt bij degene die ermee bedoeld is...

Ja, dat begrijp ik Chat maar ik heb helaas geen naam want anders had ik de persoon via de mail wel aangesproken.

Dus nu is het een algemene boodschap zonder enige verwijzing naar iemand anders. Als dat roddelen nu eens zou stoppen, hé? Maar dat is en blijft een utopie vrees ik.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 16 mei 2011, 18:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 16:51
 
@ Frank, er is niets frustrerende om tegen de roddel en achterklap te vechten. Soms kruipt je het gevoel dat het met de nodige opzet gepaard gaat. Waar het mij althans direct om gaat is dat je de ander onnodig veel verdriet doet. Soms bekruipt mij het gevoel dat er vele met psychische klachten rondlopen en er vele met waandenkbeelden de ander bestoken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 20:49
 
Tja roddelen blijkbaar gaat het weer lekker hier. Vooral als het jezelf aangaat. Gefrustreerde smiley
Zo zou ik zijn ingestort doordat mijn relatie uit is Smiley die vol vragen zit , mijn vraag HAD ik dan een relatie Verraste, verbaasde smiley Weer eens een roddel!!
Nee ik ben niet ingestort en voor eens duidelijk ik heb geen relatie en ook niet gehad!!!! bah mensen denk na voordat je wat verteld, je kan iemand hier flink mee bezeren!!!!

Erika die niet is ingestort na het beeindigen van een relatie Clown smiley maar die het psychische moeilijk heeft Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 21:13
 
ERIKA129 schreef:
Tja roddelen blijkbaar gaat het weer lekker hier. Vooral als het jezelf aangaat. Gefrustreerde smiley
Zo zou ik zijn ingestort doordat mijn relatie uit is Smiley die vol vragen zit , mijn vraag HAD ik dan een relatie Verraste, verbaasde smiley Weer eens een roddel!!
Nee ik ben niet ingestort en voor eens duidelijk ik heb geen relatie en ook niet gehad!!!! bah mensen denk na voordat je wat verteld, je kan iemand hier flink mee bezeren!!!!

Erika die niet is ingestort na het beeindigen van een relatie Clown smiley maar die het psychische moeilijk heeft Boze smiley

Dat is wel erg Erika vind ik om te lezen dat er in feite een leugen rondgaat terwijl dit dus de waarheid niet is...
Ook hierin geldt dus: toets of het waar is... gelukkig ben ik meestal de laatste die van dingen op de hoogte is hihi, heb je weer geluk mee Erika... Knipoog smiley
Veel sterkte !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 21:19
 
Ik had gehoopt dat dit topic niet meer omhoog gehaald zou worden.
Mijn hoop was dat het geroddel klaar zou zijn maar dat is dus blijkbaar niet het geval.
Kwam vanavond het volgende stukje tegen in de krant.

WIE ZIJN MOND BEWAART, BEHOUDT ZIJN ZIEL. ( Spr. 13 : 3)

http://www.refdag.nl/opinie/scherpe_tong_schaadt_christelijke_gemeente_1_563696
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:19
 
VISSER278 schreef:
Ik had gehoopt dat dit topic niet meer omhoog gehaald zou worden.
Mijn hoop was dat het geroddel klaar zou zijn maar dat is dus blijkbaar niet het geval.
Kwam vanavond het volgende stukje tegen in de krant.

WIE ZIJN MOND BEWAART, BEHOUDT ZIJN ZIEL. ( Spr. 13 : 3)

http://www.refdag.nl/opinie/scherpe_tong_schaadt_christelijke_gemeente_1_563696
Het gaat me niet om hier roddels te starten, en wat dat betreft ben ik niet blij met mensen die hier aanleiding in zien om te klagen welke roiddels hier een rol spelen. Het gaat me om het principe van roddel. Sommige mensen zijn er zich klaarblijkelijk nog steeds niet bewust van, dat ze met roddel eigenlijk drie mensen beschadigen. Ten eerste het slachtoffer van die roddel, ten tweede de toehoorder, en ten derde zichzelf. Want roddelen over iemand geeft een slecht geweten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 09:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat me niet om hier roddels te starten, en wat dat betreft ben ik niet blij met mensen die hier aanleiding in zien om te klagen welke roiddels hier een rol spelen. Het gaat me om het principe van roddel. Sommige mensen zijn er zich klaarblijkelijk nog steeds niet bewust van, dat ze met roddel eigenlijk drie mensen beschadigen. Ten eerste het slachtoffer van die roddel, ten tweede de toehoorder, en ten derde zichzelf. Want roddelen over iemand geeft een slecht geweten...

Ik vond dat ik wel eens even mocht melden wat voor roddel er wordt verspreid om aan te duiden hoe pijnlijk ze kunnen zijn!!!!!!!!!!!
Dat is de reden dat ik hem heb genoemd Boze smiley
Mensen roddelen maar raak zonder na te denken vandaag ben je ziek morgen dood!
Of over mijn eigen situatie ik ben overspannen maar ondertussen compleet ingestort!!! Wat dus echt niet leuk is om te horen, aan de andere kant moet je erom lachen wat mensen ervan maken.
En het is nog altijd... Al is de leugen nog zo snel... De waarheid die achterhaald hem wel!!!!!!!!!!!


Laatst aangepast door
ERIKA129
op dinsdag 17 mei 2011, 09:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 10:44
 
Niet iedereen is bestand tegen een roddel. Voor sommige kan het een hevige impact hebben wat een angst met zich meebrengt of een terughoudendheid. Plotse contacten worden afgebroken of men verdwijnt uit de chatroom wanneer een bepaald iemand die chatroom binnen komt. Kortom: een roddel kan iemands houding of leven gaan bepalen. Het ontstaan van kliekvormingen door een roddel ontaard wel eens in vijandigheid. Twee of meerdere kampen die tegen over elkaar komen te staan. Zo geef je de roddelaar veel de macht. Een macht die hij of zij helemaal niet verdient. Zo’n macht wordt misbruikt en maakt steeds slachtoffers.

Natuurlijk praten we wel eens over iemand anders. In een gesprek kan er wel eens gepraat worden en een mening worden gegeven over iemand anders. Niets is menselijker dan dat. Dit is echter nog totaal iets anders dan wanneer een zogenaamde waarheid als dé waarheid de wereld wordt in gestuurd.

Stel, Heer, een wacht voor mijn mond, bewaak de deur mijner lippen, en hoed mijn hart voor de verleiding het kwade spel mee te spelen, bij bedrijvers van het onrecht te behoren. Aldus de woorden van David in Psalm 141.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 11:37
 
FRANKT627 schreef:
Niet iedereen is bestand tegen een roddel. Voor sommige kan het een hevige impact hebben wat een angst met zich meebrengt of een terughoudendheid. Plotse contacten worden afgebroken of men verdwijnt uit de chatroom wanneer een bepaald iemand die chatroom binnen komt. Kortom: een roddel kan iemands houding of leven gaan bepalen. Het ontstaan van kliekvormingen door een roddel ontaard wel eens in vijandigheid. Twee of meerdere kampen die tegen over elkaar komen te staan. Zo geef je de roddelaar veel de macht. Een macht die hij of zij helemaal niet verdient. Zo’n macht wordt misbruikt en maakt steeds slachtoffers.

Natuurlijk praten we wel eens over iemand anders. In een gesprek kan er wel eens gepraat worden en een mening worden gegeven over iemand anders. Niets is menselijker dan dat. Dit is echter nog totaal iets anders dan wanneer een zogenaamde waarheid als dé waarheid de wereld wordt in gestuurd.

Stel, Heer, een wacht voor mijn mond, bewaak de deur mijner lippen, en hoed mijn hart voor de verleiding het kwade spel mee te spelen, bij bedrijvers van het onrecht te behoren. Aldus de woorden van David in Psalm 141.

Frank

Dat heb je mooi verwoord Frank.Voor mij persoonlijk geldt dat door akelige ervaringen met geroddel ik heel onzeker ben geworden om te geloven of iemand wel de waarheid zegt en echt meent wat hij of zij bedoeld.
Roddel heeft meer impact dan men vaak in de gaten heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 11:51
 
FRANKT627 schreef:
Niet iedereen is bestand tegen een roddel. Voor sommige kan het een hevige impact hebben wat een angst met zich meebrengt of een terughoudendheid. Plotse contacten worden afgebroken of men verdwijnt uit de chatroom wanneer een bepaald iemand die chatroom binnen komt. Kortom: een roddel kan iemands houding of leven gaan bepalen. Het ontstaan van kliekvormingen door een roddel ontaard wel eens in vijandigheid. Twee of meerdere kampen die tegen over elkaar komen te staan. Zo geef je de roddelaar veel de macht. Een macht die hij of zij helemaal niet verdient. Zo’n macht wordt misbruikt en maakt steeds slachtoffers.

Natuurlijk praten we wel eens over iemand anders. In een gesprek kan er wel eens gepraat worden en een mening worden gegeven over iemand anders. Niets is menselijker dan dat. Dit is echter nog totaal iets anders dan wanneer een zogenaamde waarheid als dé waarheid de wereld wordt in gestuurd.

Stel, Heer, een wacht voor mijn mond, bewaak de deur mijner lippen, en hoed mijn hart voor de verleiding het kwade spel mee te spelen, bij bedrijvers van het onrecht te behoren. Aldus de woorden van David in Psalm 141.

Frank

Dit kan ik alleen maar beamen Frank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 13:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat me niet om hier roddels te starten, en wat dat betreft ben ik niet blij met mensen die hier aanleiding in zien om te klagen welke roiddels hier een rol spelen. Het gaat me om het principe van roddel. Sommige mensen zijn er zich klaarblijkelijk nog steeds niet bewust van, dat ze met roddel eigenlijk drie mensen beschadigen. Ten eerste het slachtoffer van die roddel, ten tweede de toehoorder, en ten derde zichzelf. Want roddelen over iemand geeft een slecht geweten...


Chat, ik kreeg het idee alsof je vond dat ik je wilde terechtwijzen ofzo , omdat je dit topic ben gestart. Dat is dus helemaal niet zo.
Waar het bij mij om gaat is dat ik weet dat er over een bepaald persoon zeer misselijkmakende geruchten rondgaan die nergens op zijn gebaseerd. En mijn wens was /is dat dit zo snel mogelijk over is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 13:17
 
VISSER278 schreef:
Chat, ik kreeg het idee alsof je vond dat ik je wilde terechtwijzen ofzo , omdat je dit topic ben gestart. Dat is dus helemaal niet zo.
Waar het bij mij om gaat is dat ik weet dat er over een bepaald persoon zeer misselijkmakende geruchten rondgaan die nergens op zijn gebaseerd. En mijn wens was /is dat dit zo snel mogelijk over is.

Chat kaartte inderdaad terecht het roddel-probleem aan. Het leidt tot niets en het is zelfs heel frappant dat mensen van achter de schermen (lees: oud CM-leden) nog wat olie op het vuur gooien. Daarvoor hebben die oud-leden dan een insider nodig die de 'boodschap' overbrengen op de site. Nou ja, waar gaat dit eindigen.

Eigenlijk zouden we de roddels moeten negeren. Doen alsof ze niet bestaan. Uiteindelijk merkt de roddelaar en zijn of haar marionetten wel dat hun gezwets niets uithaalt. Ik moet echter toegeven dat het negeren van roddels niet zo eenvoudig is. Dit dan naar aanleiding van wat ik vorige week ondervond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 15:23
 
Als iemand in staat is zijn tong in bedwang te houden, bewijst hij daarmee dat hij zichzelf in alle opzichten goed in de hand heeft.
3 Een paard gehoorzaamt door het bit dat het in de mond heeft; wij houden het paard daarmee in bedwang en kunnen het laten gaan waar wij willen.
4 Met het roer dat toch maar een klein onderdeel van het schip is, kan de stuurman zijn grote schip sturen in de richting die hij wil, ook al staat er een sterke wind.
5 Net als het bit van een paard en het roer van een schip, is ook de tong een klein ding, maar wat kan het veel kwaad doen! Eén vonkje is genoeg om een heel bos in brand te zetten.
(....) geen mens heeft ooit de tong kunnen temmen. Zij kan elk ogenblik haar dodelijk vergif uitspuwen.
9 De ene keer prijst ze onze Here en Vader en de andere keer vervloekt zij mensen, die naar het beeld van God gemaakt zijn.
10 Wij prijzen en vervloeken met dezelfde mond. Maar dat is niet goed, broeders!
11 Er komt uit een en dezelfde bron toch ook niet afwisselend schoon en vuil water!
12 En van een vijgeboom plukt u toch ook geen olijven of vijgen van een wijnstok? En uit een zoutwaterbron komt toch ook geen zoet water? Nou dan!
13 ¶ Wie van u is wijs en verstandig? Dat kan alleen maar blijken uit iemands goede daden en liefdevolle wijsheid.


Jakobus 3.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 mei 2011, 15:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 15:31
 
FRANKT627 schreef:
Chat kaartte inderdaad terecht het roddel-probleem aan. Het leidt tot niets en het is zelfs heel frappant dat mensen van achter de schermen (lees: oud CM-leden) nog wat olie op het vuur gooien. Daarvoor hebben die oud-leden dan een insider nodig die de 'boodschap' overbrengen op de site. Nou ja, waar gaat dit eindigen.

Eigenlijk zouden we de roddels moeten negeren. Doen alsof ze niet bestaan. Uiteindelijk merkt de roddelaar en zijn of haar marionetten wel dat hun gezwets niets uithaalt. Ik moet echter toegeven dat het negeren van roddels niet zo eenvoudig is. Dit dan naar aanleiding van wat ik vorige week ondervond.


http://www.youtube.com/watch?v=mP0UWpVBQrA&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 17:23
 
THOMAS968 schreef:
Als iemand in staat is zijn tong in bedwang te houden, bewijst hij daarmee dat hij zichzelf in alle opzichten goed in de hand heeft.
3 Een paard gehoorzaamt door het bit dat het in de mond heeft; wij houden het paard daarmee in bedwang en kunnen het laten gaan waar wij willen.
4 Met het roer dat toch maar een klein onderdeel van het schip is, kan de stuurman zijn grote schip sturen in de richting die hij wil, ook al staat er een sterke wind.
5 Net als het bit van een paard en het roer van een schip, is ook de tong een klein ding, maar wat kan het veel kwaad doen! Eén vonkje is genoeg om een heel bos in brand te zetten.
(....) geen mens heeft ooit de tong kunnen temmen. Zij kan elk ogenblik haar dodelijk vergif uitspuwen.
9 De ene keer prijst ze onze Here en Vader en de andere keer vervloekt zij mensen, die naar het beeld van God gemaakt zijn.
10 Wij prijzen en vervloeken met dezelfde mond. Maar dat is niet goed, broeders!
11 Er komt uit een en dezelfde bron toch ook niet afwisselend schoon en vuil water!
12 En van een vijgeboom plukt u toch ook geen olijven of vijgen van een wijnstok? En uit een zoutwaterbron komt toch ook geen zoet water? Nou dan!
13 ¶ Wie van u is wijs en verstandig? Dat kan alleen maar blijken uit iemands goede daden en liefdevolle wijsheid.


Jakobus 3.

Zo is het precies Thomas. Het is alleen zo jammer dat er vaak een kloof is tussen weten en in praktijk brengen.
niet dat ik heiligverklaard kan worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2