ChristianMatch
 


Forum

opzegging
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:36
 
Hallo,



Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.



De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.

Uitzendingen als Gordon zoekt God riepen al frustraties op, over hoe de drempel steeds lager werd, ook de hoe de visie en EO steeds wereldser werd.

De laatste druppel was de uitvoering van de passion, waar nogmaals de oecumenische drang TEN KOSTE van het evangelie ging. Het ergste was nog hoe de opstanding werd gebagatelliseerd en er een open einde werd gesuggereerd (en dan heb ik het niet eens over het feit dat de presentator van de jakhalsen het woord ''fucking'' gebruikte).



openb 3;



15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.







*



David Busscher.




*



Zijn er anderen die er ook zo overdenken?
Heb een poos getwijfeld omdat ik wel de ontwikkelingen wil volgen, maar denk dat dit het beste is, wel er geen deel aan hebben en mede schuldig zijn als ik voor de Heer sta.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 16:32
 
DAVID923 schreef:
Hallo,



Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.



De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.

Uitzendingen als Gordon zoekt God riepen al frustraties op, over hoe de drempel steeds lager werd, ook de hoe de visie en EO steeds wereldser werd.

De laatste druppel was de uitvoering van de passion, waar nogmaals de oecumenische drang TEN KOSTE van het evangelie ging. Het ergste was nog hoe de opstanding werd gebagatelliseerd en er een open einde werd gesuggereerd (en dan heb ik het niet eens over het feit dat de presentator van de jakhalsen het woord ''fucking'' gebruikte).



openb 3;



15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.







*



David Busscher.




*



Zijn er anderen die er ook zo overdenken?
Heb een poos getwijfeld omdat ik wel de ontwikkelingen wil volgen, maar denk dat dit het beste is, wel er geen deel aan hebben en mede schuldig zijn als ik voor de Heer sta.


Ik zeg (alweer) ff helemaal niets .... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:03
 
DAVID923 schreef:
Hallo,



Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.



De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.

Uitzendingen als Gordon zoekt God riepen al frustraties op, over hoe de drempel steeds lager werd, ook de hoe de visie en EO steeds wereldser werd.

De laatste druppel was de uitvoering van de passion, waar nogmaals de oecumenische drang TEN KOSTE van het evangelie ging. Het ergste was nog hoe de opstanding werd gebagatelliseerd en er een open einde werd gesuggereerd (en dan heb ik het niet eens over het feit dat de presentator van de jakhalsen het woord ''fucking'' gebruikte).



openb 3;



15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.







*



David Busscher.




*



Zijn er anderen die er ook zo overdenken?
Heb een poos getwijfeld omdat ik wel de ontwikkelingen wil volgen, maar denk dat dit het beste is, wel er geen deel aan hebben en mede schuldig zijn als ik voor de Heer sta.

Nee, daar denk ik niet zo over.


Laatst aangepast door
INEZ910
op maandag 16 mei 2011, 17:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:13
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik zeg (alweer) ff helemaal niets .... Smiley met dichtgeplakte mond

zwijg dan ook... of geef gewoon een inhoudelijke reactie. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:14
 
INEZ910 schreef:
Nee, daar denk ik niet zo over.

want?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:14
 
extra toevoeging, mijn reactie op hun mail (die ik voor hun privacy niet post, wel mijn antwoord)


*

Dank voor de toelichting.

Maar die tekst uit 1 kor 9 vind ik niet van toepassing.
Ja Paulus zocht gelijke grond en bouwde bruggen, maar het evangelie wat volde was 100% het pure evangelie. kernzaken als zonde, hel en de noodzaak tot bekering/wedergeboorte werd nooit vergeten.
En die liederen hadden inhoudelijk zeer weinig met het evangelie te maken. Daar kwam nog bij dat in de interviews tussendoor het vooral ging om samenhorigheid, en wat er echt werd gelooft maakte niet uit, alle wegen gaan naar rome, dat was het thema.

Maar de opzegging is niet alleen door de passion, dat was voor mij persoonlijk de druppel.

misschien kunt u wat met de feedback.

wat punten:

De EO is begonnen als een traditioneel evangelische organisatie. De organisatie is inmiddels volledig overgenomen door neo-evangelicals. De (extreem) charismatische invloed is inmiddels dominant. Vandaar de openheid voor de hierboven genoemde genoemde invloeden. De EO heeft een enorme invloed op de evangelische en reformatorische christenen. De EO is inmiddels verworden tot een doorgeefluik van allerlei gevaarlijke en onbijbelse stromingen. Er wordt een gemengde boodschap gebracht. Er worden goede dingen en slechte dingen doorgegeven. Maar de trend is dat het goede afneemt en het onbijbelse en onzuiver toeneemt. Als het zo doorgaat zal het niet lang meer duren voordat de EO uitkomt waar de NCRV nu is. De NCRV is ook begonnen als een bijbelgetrouwe organisatie. In de statuten stond b.v. over de grondslag dat de bijbel werd beschouwd als het onfeilbare woord van God. Zo duidelijk staat het zelfs niet in de statuten en grondslag van de EO. Via een langzaam proces is de NCRV afgegleden. De EO is inmiddels dezelfde weg opgegaan.


eerdere druppels in de emmer:



· EO presentator Arie Boomsma. Ik heb geen antwoorden. God rookt een joint mee

· EO presentator Venderbos vaart mee in de GayPride parade

· Knevel uit twijfel

· Uitdragen van alverzoening op het Xnoizz Flevo Festival

· De EO maakt reclame voor Tibetaans Boeddhisme

· De identiteit van de EO. De 'ont-evangelisering' van de EO

· De decaan van Heverlee houdt een postmoderne toespraak

· Brian McLaren. Het kruis is slechte reclame voor God



*

bron punten:

http://www.internetbijbelschool.nl/htmldoc/eo.ha.htm#7.1


Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 16 mei 2011, 17:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:21
 
DAVID923 schreef:
extra toevoeging, mijn reactie op hun mail (die ik voor hun privacy niet post, wel mijn antwoord)


*

Dank voor de toelichting.

Maar die tekst uit 1 kor 9 vind ik niet van toepassing.
Ja Paulus zocht gelijke grond en bouwde bruggen, maar het evangelie wat volde was 100% het pure evangelie. kernzaken als zonde, hel en de noodzaak tot bekering/wedergeboorte werd nooit vergeten.
En die liederen hadden inhoudelijk zeer weinig met het evangelie te maken. Daar kwam nog bij dat in de interviews tussendoor het vooral ging om samenhorigheid, en wat er echt werd gelooft maakte niet uit, alle wegen gaan naar rome, dat was het thema.

Maar de opzegging is niet alleen door de passion, dat was voor mij persoonlijk de druppel.

misschien kunt u wat met de feedback.

wat punten:

De EO is begonnen als een traditioneel evangelische organisatie. De organisatie is inmiddels volledig overgenomen door neo-evangelicals. De (extreem) charismatische invloed is inmiddels dominant. Vandaar de openheid voor de hierboven genoemde genoemde invloeden. De EO heeft een enorme invloed op de evangelische en reformatorische christenen. De EO is inmiddels verworden tot een doorgeefluik van allerlei gevaarlijke en onbijbelse stromingen. Er wordt een gemengde boodschap gebracht. Er worden goede dingen en slechte dingen doorgegeven. Maar de trend is dat het goede afneemt en het onbijbelse en onzuiver toeneemt. Als het zo doorgaat zal het niet lang meer duren voordat de EO uitkomt waar de NCRV nu is. De NCRV is ook begonnen als een bijbelgetrouwe organisatie. In de statuten stond b.v. over de grondslag dat de bijbel werd beschouwd als het onfeilbare woord van God. Zo duidelijk staat het zelfs niet in de statuten en grondslag van de EO. Via een langzaam proces is de NCRV afgegleden. De EO is inmiddels dezelfde weg opgegaan.


eerdere druppels in de emmer:



· EO presentator Arie Boomsma. Ik heb geen antwoorden. God rookt een joint mee

· EO presentator Venderbos vaart mee in de GayPride parade

· Knevel uit twijfel

· Uitdragen van alverzoening op het Xnoizz Flevo Festival

· De EO maakt reclame voor Tibetaans Boeddhisme

· De identiteit van de EO. De 'ont-evangelisering' van de EO

· De decaan van Heverlee houdt een postmoderne toespraak

· Brian McLaren. Het kruis is slechte reclame voor God



*


Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage op dit forum onderdeel David.
Ook ik twijfel al langer over het lidmaatschap van de EO en bovenstaande bevestigd eens te meer dat de EO ver verwijderd is van haar oorspronkelijke doelstelling.
Tevens is het van belang dat de EO bij zichzelf te raden gaat (hoe nu verder met deze omroep) en als prikkel zou kunnen zijn het opzeggen lidmaatschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:23
 
Ja Leonard, als ze weer op de oude Bijbelse koers gaan, schrijf ik me gelijk weer in als lid om ze te steunen.

Maar nu vind ik het te gek worden, en kan ik niet met een goed geweten deze omroep steunen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JIP932





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:24
 
Moet je tegenwoordig via de site van CM je lidmaatschap opzeggen??

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:27
 
JIP932 schreef:
Moet je tegenwoordig via de site van CM je lidmaatschap opzeggen??

Smiley die vol vragen zit

bedankt voor je ''inhoudelijke'' reactie.
Mijn zorg en argumenten wilde ik delen met mede christenen op dit christelijke forum.

graag inhoudelijke reacties, geen flauwe sneers aub.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:00
 
DAVID923 schreef:
Ja Leonard, als ze weer op de oude Bijbelse koers gaan, schrijf ik me gelijk weer in als lid om ze te steunen.

Maar nu vind ik het te gek worden, en kan ik niet met een goed geweten deze omroep steunen.


Ik deel je mening niet want het goede wat ze bereikt hebben is dat er veel niet-christenen toch weer van het Evangelie gehoord hebben.....
Nu ben ik ook geen lid van de EO dus dat praat makkelijk en ik kan me er ook wel iets van voorstellen als je EO normen en waarden aanhangt dat het dan gewoon pijn kan doen als je zo het lijdensverhaal verkondigt ziet worden.......
Het sprak mij ook absoluut niet aan dat heb ik al eerder geschreven maar ik zie het meer in de zin van Evangelisatie.....en dat is natuurlijk weer een andere discussie: hoe ver ga je daarin........?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 16 mei 2011, 18:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:19
 
Quote:
Ik deel je mening niet want het goede wat ze bereikt hebben is dat er veel niet-christenen toch weer van het Evangelie gehoord hebben.....

welk evangelie? Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:43
 
LEONARD480 schreef:
Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage op dit forum onderdeel David.
Ook ik twijfel al langer over het lidmaatschap van de EO en bovenstaande bevestigd eens te meer dat de EO ver verwijderd is van haar oorspronkelijke doelstelling.
Tevens is het van belang dat de EO bij zichzelf te raden gaat (hoe nu verder met deze omroep) en als prikkel zou kunnen zijn het opzeggen lidmaatschap.

David, ja, de E.O. heeft zwakke punten. Maar besef wel dat de E.O. in een zeer moeilijk pact zit met twee andere wereldse omroepen. Hoe het precies zit weet ik niet meer, maar ze moeten hun programma's in overleg met twee wereldse omroepen opstellen. Ik denk dat ze dat zelf ook als bijzonder moeilijk ervaren.
Als je je lidmaatschap opzegt, verdwijnt het evangelie nog verder van de buis. Beter is het, denk ik, om de open dialoog met ze aan te gaan, desnoods het conflicht (echt confronteren)....daar kan ook een prikkel vanuit gaan......maar weggaan....of dat helpt.... Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 16 mei 2011, 19:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 18:55
 
DAVID923 schreef:
welk evangelie? Twijfelende smiley


Klopt wel wat je zegt, welk evangelie.........maar dat is vanuit jouw optiek bekeken.....
Het merendeel van de Nederlanders kent de betekenis van Pasen niet eens meer goed....en dit was een manier op in ieder geval duidelijk te maken wat de inhoud er van is(zee roppervlakkig, die mening deel ik)
En maak je borst maar nat: volged jaar komt er weer een Passion begreep ik.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:02
 
Na de Passion gezien te hebben, heb ik onmiddelijk mijn lidmaatschap van de E.O opgezegd...en met pijn in het hart moet ik zeggen. De Passion is wat mij betreft ook veel te ver gegaan. Ik begrijp argumenten als: 'kijk eens wat we hiermee bereikt hebben', best wel maar toch denk ik dat het doel niet ALLE middelen heiligt. 'k Heb de E.O ook gevraagd of we volgend jaar Lady Gaga mogen verwachten..m.a.w: waar houden de 'middelen' op voor de E.O.
Het was geen eenvoudige keuze..want naast jarenlang lid te zijn geweest, heb ik er ook gewerkt en is de organisatie voor mij méér dan alleen een omroep, er werken daar vrienden van me.
Ik denk...dat we óntzettend goed op moeten passen met enthousiaste verhalen hóéveel 'we' wel niet bereiken met maaksels als de Passion...want:
-Het gáát er helemaal niet om wat WIJ bereiken en al helemaal niet, als het Evangelie daarmee onrecht wordt aangedaan
- Als dit onze vorm van 'public relations' is t.b.v de Heere, dan vind ik dit bijzonder droevig..en ik denk dat de Heere dat nét zo vindt.
De E.O beargumenteerd het als: 'als we zelfs maar tot één persoon weten door te dringen, is dat al winst'. Onzin in mijn ogen. Ik ken ontzettend veel mensen, die uit de duisternis van dit leven komen, van God noch gebod óóit gehoord hebben, en alleen op het Woord tot geloof komen, waar ik er zélf één van ben.
Ik heb de E.O gevraagd het (weer) mét de HEERE samen te gaan doen..i.p.v de aandacht, de eer en de sensatie naar zichzelf toe te halen.
Laat HIJ degene zijn...die ons leidt...ook als het gaat om het bereiken van niet- of anders gelovigen. God behoeft geen spektakel, toen (al) niet...nu nog steeds niet!

Het heeft mij verdrietig gemaakt..dat 'mijn E.O' tot deze keuzes komt. Ik hoop/bid dat ze van dit hellend vlak afstappen..maar zolang 'oppervlakkige populariteit' en 'resultaten boeken' belangrijker voor hen zijn, dan het Woord, vrees ik dat ze op mijn steun/lidmaatschap niet meer hoeven te rekenen.

(Enne...ja! 'k Ben er nog! C.M is blijkbaar vergeten me grijs te kleuren...komt dat even goed uit, want grijst staat me niet! Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:03
 
MARIA576 schreef:
Na de Passion gezien te hebben, heb ik onmiddelijk mijn lidmaatschap van de E.O opgezegd...en met pijn in het hart moet ik zeggen. Met de Passion zijn ze wat mij betreft ook veel te ver gegaan. Ik begrijp argumenten als: 'kijk eens wat we hiermee bereikt hebben', best wel maar toch denk ik dat het doel niet ALLE middelen heiligt. 'k Heb de E.O ook gevraagd of we volgend jaar Lady Gaga mogen verwachten..m.a.w: waar houden de 'middelen' op voor de E.O.
Het was geen eenvoudige keuze..want naast jarenlang lid te zijn geweest, heb ik er ook gewerkt en is de organisatie voor mij méér dan alleen een omroep, er werken daar vrienden van me.
Ik denk...dat we óntzettend goed op moeten passen met enthousiaste verhalen hóéveel 'we' wel niet bereiken met maaksels als de Passion...want:
-Het gáát er helemaal niet om wat WIJ bereiken en al helemaal niet, als het Evangelie daarmee onrecht wordt aangedaan
- Als dit onze vorm van 'public relations' is t.b.v de Heere, dan vind ik dit bijzonder droevig..en ik denk dat de Heere dat nét zo vindt.
De E.O beargumenteerd het als: 'als we zelfs maar tot één persoon weten door te dringen, is dat al winst'. Onzin in mijn ogen. Ik ken ontzettend veel mensen, die uit de duisternis van dit leven komen, van God noch gebod óóit gehoord hebben, en alleen op het Woord tot geloof komen, waar ik er zélf één van ben.
Ik heb de E.O gevraagd het (weer) mét de HEERE samen te gaan doen..i.p.v de aandacht, de eer en de sensatie naar zichzelf toe te halen.
Laat HIJ degene zijn...die ons leidt...ook als het gaat om het bereiken van niet- of anders gelovigen. God behoeft geen spektakel, toen (al) niet...nu nog steeds niet!

Het heeft mij verdrietig gemaakt..dat 'mijn E.O' tot deze keuzes komt. Ik hoop/bid dat ze van dit hellend vlak afstappen..maar zolang 'oppervlakkige populariteit' en 'resultaten boeken' belangrijker voor hen zijn, dan het Woord, vrees ik dat ze op mijn steun/lidmaatschap niet meer hoeven te rekenen.

(Enne...ja! 'k Ben er nog! C.M is blijkbaar vergeten me grijs te kleuren...komt dat even goed uit, want grijst staat me niet! Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:18
 
Maar het is wel een feit dat ze heel veel mensen bereikt hebben, ik las daar een artikel ove r in het Nederlands Dagblad en die schreef over overbezette telfoonlijnen en napraatruimtes met wachttijden.......ook -schreven ze- is het vaak een onderwerp van gesprek geweest op scholen....
Het voldoet dan toch wel in een behoefte........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:29
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar het is wel een feit dat ze heel veel mensen bereikt hebben, ik las daar een artikel ove r in het Nederlands Dagblad en die schreef over overbezette telfoonlijnen en napraatruimtes met wachttijden.......ook -schreven ze- is het vaak een onderwerp van gesprek geweest op scholen....
Het voldoet dan toch wel in een behoefte........

inspelen op een behoefte is prima...MITS het Woord recht gedaan wordt, en dat is hier niet gebeurd. Concessies doen aan het Evangelie is nooit een optie mijns inziens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:39
 
MARIA576 schreef:
inspelen op een behoefte is prima...MITS het Woord recht gedaan wordt, en dat is hier niet gebeurd. Concessies doen aan het Evangelie is nooit een optie mijns inziens.


Het is binnen jouw denkkader geen recht gedaan......en dan is het uiteraard je goed recht om je teleurstelling daar over uit te spreken........
Hoewel The Passion zeker niet mijn keuze is(heb maar een klein stukje gezien en toen vond ik het al genoeg) vind ik het toch wel mooi dat er zoveel reactie op gekomen is en dat het een breed publiek aansprak....
Tegelijkertijd is het jammer dat er ook veel mensen zich gekwetst voelen door The Passion......Volgens mij is dat in het geheel niet de bedoeling geweest......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:50
 
DAVID923 schreef:
welk evangelie? Twijfelende smiley

Ik ben in de jaren 90 wel door een uitzending op TV van de Evangelische Omroep beginnen na te denken over de Heer Jezus, over wat ik miste in mijn leven, ben hierdoor naar een christelijke boekhandel een Bijbel gaan kopen, en heb dan ook bijbelstudies gevolgd,
èn het belangrijkste : ik ben tot bekering gekomen,

dus David beoordeel de EO niet te snel, volgens jou geloof ik waarschijnlijk niet op de goede manier, erger nog misschien twijfel je wel of ik wedergeboren ben of niet, maar in mijn hart voelt het goed aan en mijn relatie met de Heer Jezus is ècht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 19:59
 
ja Marylien toen was het nog veel zuiverder dan de laaste jaren.
De EO is helaas zo afgegegleden en er zit zoveel troep tussen dat ik er mee kap, en ben net als maria niet over 1 nacht ijs gegaan en vond het ook geen makkelijke beslissing.

En je bent tot geloof gekomen nadat je de BIJBEL las en BIJBELstudie deed, klopt met rom 10. :)



Verder heb ik het nergens over u gehad en waag me er niet aan om over u geloof te oordelen dan is niet aan mij.
Wees gegroet. Lachende smiley


Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 16 mei 2011, 20:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JIP932





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 20:27
 
De acherban van de EO is erg breed. Wat je ook doet en hoe goed je er ook over nadenkt, het is moeilijk om in alles de hele acherban "tevreden"te houden!
Ik ga er bij de EO vanuit dat ze er goed over nadenken en bewust zijn van bepaalde keuzes die zij maken.

Wat The Passion betreft, dit is gedaan om mensen te bereiken met het evangelie! Naar mijn mening dus niet zo zeer voor de mensen die al bekend zijn met het evangelie.
Ik vond het zelf erg mooi gedaan.

Ik heb bewondering voor de EO, dat ze ook programma's maken over onderwerpen die gevoelig liggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 21:03
 
DAVID923 schreef:
Hallo,



Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.



De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.

Uitzendingen als Gordon zoekt God riepen al frustraties op, over hoe de drempel steeds lager werd, ook de hoe de visie en EO steeds wereldser werd.

De laatste druppel was de uitvoering van de passion, waar nogmaals de oecumenische drang TEN KOSTE van het evangelie ging. Het ergste was nog hoe de opstanding werd gebagatelliseerd en er een open einde werd gesuggereerd (en dan heb ik het niet eens over het feit dat de presentator van de jakhalsen het woord ''fucking'' gebruikte).



openb 3;



15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.







*



David Busscher.




*



Zijn er anderen die er ook zo overdenken?
Heb een poos getwijfeld omdat ik wel de ontwikkelingen wil volgen, maar denk dat dit het beste is, wel er geen deel aan hebben en mede schuldig zijn als ik voor de Heer sta.

Hoewel ik je bezorgdheid begrijp, ben ik persoonlijk erg blij dat de EO nog kan bestaan en ook een eigen programmagids ("Visie") uitgeeft.
Ik heb die pas ook opgezegd, maar dat was wegens financiele redenen.

Hoewel ik het ook niet altijd eens ben met de EO, denk ik toch dat we dankbaar mogen zijn dat de EO (en daarmee ook de Visie) bestaat.
In mijn jeugd was de NCRV(-gids) ook nog wel christelijk, maar die is in een te modern jasje gestoken...
Hoewel je je af en toe afvraagt of de EO nu ook die richting opgaat, moet ik toch zeggen dat er een wezenlijk verschil is... want hoe breed de EO ook is, er is 1 ding waar de leden van EO en de EO zelf toch wel achterstaat en dat is de verlossing en opstanding van Jezus Christus.

David, ik zie dat je Andries Knevel benoemt met zijn twijfel, maar die twijfel ging over het scheppingsverhaal, niet over twijfel over Jezus' opstanding.
Ik heb "The Passion" niet gevolgd, maar wat ik er van hoor vind ik niet echt positief... ik heb een voorstukje gezien in DWDD, waarin volgens mij alleen Syb vd. Ploeg uitkwam voor zijn christen zijn. Als ik dan hoor dat er een open einde is aan het eind i.p.v. Jezus opstanding denk ik wel... daar gaan we weer... hoe evangeliserend het Paasverhaal ook kan werken, hoe evangeliserend is dat eigenlijk als niet duidelijk is of Jezus ook werkelijk is opgestaan ? Want als je daaraan gaat twijfelen, kan je net zo goed de hele bijbel in de prullebak doen denk ik... dat is m.i. de kern van de hele bijbel: Jezus die is opgestaan, door Hem is het dat wij mensen de mogelijkheid hebben om te begrijpen hoe God deze wereld bedoeld heeft.

Maar over The Passion kan ik weinig zeggen want zoals ik al eerder aangaf, ik heb het niet gezien.
Ik denk dat het jammer is als de EO leden gaat verliezen, want juist in deze tijd waarin veel mensen niet meer lijken te begrijpen hoe God het bedoeld heeft is juist de EO een organisatie die over het algemeen de bijbel wél serieus neemt... !! En zo'n organisatie is zeker in deze tijd hard nodig.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 16 mei 2011, 21:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 23:14
 
SUSANNAH475 schreef:
Hoewel ik je bezorgdheid begrijp, ben ik persoonlijk erg blij dat de EO nog kan bestaan en ook een eigen programmagids ("Visie") uitgeeft.

Ik denk dat het jammer is als de EO leden gaat verliezen, want juist in deze tijd waarin veel mensen niet meer lijken te begrijpen hoe God het bedoeld heeft is juist de EO een organisatie die over het algemeen de bijbel wél serieus neemt... !! En zo'n organisatie is zeker in deze tijd hard nodig.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Zijdeling ben ik als IT-er betrokken bij de dingen die in omroep-land plaats vinden.
Het is niet alleen de concurrentie strijd waarmee de EO te maken heeft, maar ook de politieke ontwikkelingen die in Nederland plaatsvinden.
De EO wordt bijna door politiek Den Haag verplicht mee te doen aan de ver-algemenisering.
Net als christelijke scholen, nauwelijks meer echt Christelijk mogen zijn, kampt de EO hier ook mee.

Ik ben geen van fan van Geert Wilders, maar hij waarschuwt wel voor deze ontwikkelingen.

Hoewel ik ook bij sommige dingen mijn kanttekeningen heb, blijf ik lid van de E.O.

Anekdote:
Ik ben een beetje ouderwets opgevoed. Zondags ga je in je nette pak, goedgeschoren en op tijd naar de kerk. Toch???

In een gemeente in Rotterdam, had ik kritiek op mensen die vaak de laatste 15 minuten van de dienst binnenkwamen.
De voorganger ging daar in een preek op in. Hij zei dat hij het belangrijk vond, dat deze mensen iets van Gods Woord hoorden. Al was het maar DIE 15 minuten. Dat is meer dan niets.
Verder ging hij er ook in diezelfde preek op in dat we mensen niet op hun uiterlijk mogen beoordelen, maar dat de boodschap van het Evangelie voor iedereen is.

De zondag na deze preek, was ik portier (Bleef in de gemeente de hele dienst bij de deur).
Toen werd ik heel sterk met mijn neus en traditie van het nette pak en opp tijd, bepaald bij deze preek.
Veel te laat, tegen het einde van de dienst, kwam een ongeschoren, niet verzorgde en slecht geklede travestiet binnen, om het laatste stukje van de dienst bij te wonen.

Daar stond ik dan met mijn nette fatsoen. Mijn opdracht was om ALLE mensen welkom te heten in de Naam van Jezus.
Hiermee moest ik de preek van die zondag in praktijk brengen. Ik mocht deze persoon niet beoordelen op zijn uiterlijk, maar mocht hem welkom heten en hopen dat deze laatste minuten van de dienst zijn hart zouden raken.

Zolang de E.O. de boodschap van het Evangelie blijft brengen, ook al wordt het minder, blijf ik lid.
Bovendien zappen mensen, daar naartoe waar ze toevallig zin in hebben en het is dan Gods genade, als ze op deze zap-tocht de E.O. tegenkomen en de Boodschap horen.


Laatst aangepast door
HENKWAL969
op maandag 16 mei 2011, 23:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 23:37
 
DAVID923 schreef:
zwijg dan ook... of geef gewoon een inhoudelijke reactie. Boze smiley


Zwijgen doe ik niet voor jou David ... je bent maar een gewoon betalend CM lid hoor... Gefrustreerde smiley
Weet je, soms krijg ik de indruk dat je roomser dan de paus bent....
Trouwens, ik vind het geweldig positief van je, dat je je lidmaatschap opzegt. Ik denk namelijk dat ze bij de EO niet op leden zitten te wachten die alleen maar negatief zijn en zich negatief uitlaten over de EO.
Als je nou opbouwende kritiek zou leveren, maar nee je bent het ergens niet mee eens, moet dit zonodig aan alle CM leden laten weten, en zegt dan je lidmaatschap op.

En waarvoor wil je mij waarschuwen, voor jouw zienswijze? Nou daar bedank ik vriendelijk voor, die wijze raad van jou verwijs ik gelijk door naar de afdeling "gewogen en te licht bevonden" Engeltje smiley

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 16 mei 2011, 23:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 16:21
 
nee tuurlijk cross, ze willen schapen die blind volgen zonder toetsen. Mij niet gezien.
En ja ik zie de gevaren en waarchuw, wimpel het maar af als onzin.

Jammer dat je niet met argumenten komt over de inhoudelijke punten en redenen waarom ik stop met de EO.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:59
 
DAVID923 schreef:
nee tuurlijk cross, ze willen schapen die blind volgen zonder toetsen. Mij niet gezien.
En ja ik zie de gevaren en waarchuw, wimpel het maar af als onzin.

Jammer dat je niet met argumenten komt over de inhoudelijke punten en redenen waarom ik stop met de EO.
David, je hebt gelijk. Ik ben nooit lid geweest van de EO en zal het ook niet meer worden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 22:38
 
DAVID923 schreef:
nee tuurlijk cross, ze willen schapen die blind volgen zonder toetsen. Mij niet gezien.
En ja ik zie de gevaren en waarchuw, wimpel het maar af als onzin.

Jammer dat je niet met argumenten komt over de inhoudelijke punten en redenen waarom ik stop met de EO.


Waarom jij stopt met de EO is duidelijk.

Over de positieve programma's zeg je helaas niets ....

Wat te zeggen van programma's zoals; Nederland zingt, De verandering, De kist, Uitgesproken EO, Geloof & 'n Hoop Liefde, Door de wereld en nog veel meer goede programma's waarin in God centraal staat, waarin nog steeds het evangelie wordt verkondigt. Alleen je moet het wel WILLEN zien, en niet met een veroordelende bril op gaan kijken.
En wat te denken van de 40 dagen programma's, die heel goed aansloegen bij vele jonge christenen....

Voor een goed en objectief beeld aangaande de EO (programma's) moet je niet afgaan op 1 -- 2 of 3 dingen die je niet aanstaan, kijk eens naar het totaal aanbod, naar de doelstelling van de EO. Kijk eens naar andere christelijke omroepen in Nederland, ga eerst vergelijken voordat je een oordeel neerzet die volgens mij alleen is gebaseerd op een negatief gevoel.

Ben je ook bekend met de afdeling nazorg van de EO, weet je wel hoeveel goed werk die doen, of hoort dat niet bij de doelstelling zoals jij de EO ziet??

Hoeveel jongeren gaan jaarlijks naar de EO jongerendag, met heel veel plezier, en worden er opgebouwd in hun geloof, juist omdat ze zien hoeveel jongeren er voor uitkomen dat ze christen zijn. Hoeveel jongeren daarvan zijn niet gelovig, maar gaan er wel heen omdat ze benieuwd zijn naar wat de EO jongerendag wel niet is ... hoeveel ruimte heeft de HG dan om te werken in die harten, want evangelie wordt juist daar "keihard" verteld, door sprekers, door muziek of door stands en workshops in en om het stadion.

We mogen heel blij zijn met de EO, juist om hun verscheidenheid in aanbod. Het aanbod dat zich richt op christenen en niet christenen, waarin ook amusement thuis hoort, net als evangelie verkondiging en educatieve programma's. De EO heeft als doelstelling "niet de christenen te onderhouden" maar de niet christenen het evangelie te vertellen.

Missie Evangelische Omroep:
Mediabedrijf
De EO is een mediabedrijf. Dit betekent dat de EO in de samenleving cross-mediaal zichtbaar wil zijn via Televisie, Radio, Internet, Bladen en Evenementen.
Vereniging
De EO is een zelfstandige omroepvereniging binnen het publieke bestel. Betrokken leden dragen de EO. Een groot ledental zorgt voor verankering in de samenleving.
Publieke Omroep
De EO is onderdeel van de Nederlandse Publieke Omroep. De verantwoordelijkheden van het publieke bestel om te zorgen voor een brede programmering in de samenleving, is dus ook voor de EO-missie van belang.
Evangelie
De EO onderscheidt zich duidelijk van alle andere verenigingen binnen de Publieke Omroep. De medewerkers hebben het verlangen om vanuit een persoonlijke relatie met Jezus Christus het Goede Nieuws van Gods Koninkrijk vorm te geven en door te geven. Vanuit dit verlangen wil de EO zoveel mogelijk mensen bereiken en bouwen aan de samenleving.

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 17 mei 2011, 22:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 22:47
 
CROSSROAD317 schreef:
Waarom jij stopt met de EO is duidelijk.

Over de positieve programma's zeg je helaas niets ....

Wat te zeggen van programma's zoals; Nederland zingt, De verandering, De kist, Uitgesproken EO, Geloof & 'n Hoop Liefde, Door de wereld en nog veel meer goede programma's waarin in God centraal staat, waarin nog steeds het evangelie wordt verkondigt. Alleen je moet het wel WILLEN zien, en niet met een veroordelende bril op gaan kijken.
En wat te denken van de 40 dagen programma's, die heel goed aansloegen bij vele jonge christenen....

Voor een goed en objectief beeld aangaande de EO (programma's) moet je niet afgaan op 1 -- 2 of 3 dingen die je niet aanstaan, kijk eens naar het totaal aanbod, naar de doelstelling van de EO. Kijk eens naar andere christelijke omroepen in Nederland, ga eerst vergelijken voordat je een oordeel neerzet die volgens mij alleen is gebaseerd op een negatief gevoel.

Ben je ook bekend met de afdeling nazorg van de EO, weet je wel hoeveel goed werk die doen, of hoort dat niet bij de doelstelling zoals jij de EO ziet??

Hoeveel jongeren gaan jaarlijks naar de EO jongerendag, met heel veel plezier, en worden er opgebouwd in hun geloof, juist omdat ze zien hoeveel jongeren er voor uitkomen dat ze christen zijn. Hoeveel jongeren daarvan zijn niet gelovig, maar gaan er wel heen omdat ze benieuwd zijn naar wat de EO jongerendag wel niet is ... hoeveel ruimte heeft de HG dan om te werken in die harten, want evangelie wordt juist daar "keihard" verteld, door sprekers, door muziek of door stands en workshops in en om het stadion.

We mogen heel blij zijn met de EO, juist om hun verscheidenheid in aanbod. Het aanbod dat zich richt op christenen en niet christenen, waarin ook amusement thuis hoort, net als evangelie verkondiging en educatieve programma's. De EO heeft als doelstelling "niet de christenen te onderhouden" maar de niet christenen het evangelie te vertellen.

Missie Evangelische Omroep:
Mediabedrijf
De EO is een mediabedrijf. Dit betekent dat de EO in de samenleving cross-mediaal zichtbaar wil zijn via Televisie, Radio, Internet, Bladen en Evenementen.
Vereniging
De EO is een zelfstandige omroepvereniging binnen het publieke bestel. Betrokken leden dragen de EO. Een groot ledental zorgt voor verankering in de samenleving.
Publieke Omroep
De EO is onderdeel van de Nederlandse Publieke Omroep. De verantwoordelijkheden van het publieke bestel om te zorgen voor een brede programmering in de samenleving, is dus ook voor de EO-missie van belang.
Evangelie
De EO onderscheidt zich duidelijk van alle andere verenigingen binnen de Publieke Omroep. De medewerkers hebben het verlangen om vanuit een persoonlijke relatie met Jezus Christus het Goede Nieuws van Gods Koninkrijk vorm te geven en door te geven. Vanuit dit verlangen wil de EO zoveel mogelijk mensen bereiken en bouwen aan de samenleving.

..

En David, k daag je uit om eens een kijkje te nemen op de website van dominee van der Veer....zijn verhalen...wordt je stil van en word je doordrongen van het feit dat er een man Gods aan het hoofd staat van deze organisatie.....oordeel niet, joh...

k kan de link niet kopieren maar als je ds. van der Veer intikt in google is het de eerste link


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 17 mei 2011, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 23:17
 
CROSSROAD317 schreef:
Waarom jij stopt met de EO is duidelijk.

Over de positieve programma's zeg je helaas niets ....

Wat te zeggen van programma's zoals; Nederland zingt, De verandering, De kist, Uitgesproken EO, Geloof & 'n Hoop Liefde, Door de wereld en nog veel meer goede programma's waarin in God centraal staat, waarin nog steeds het evangelie wordt verkondigt. Alleen je moet het wel WILLEN zien, en niet met een veroordelende bril op gaan kijken.
En wat te denken van de 40 dagen programma's, die heel goed aansloegen bij vele jonge christenen....

Voor een goed en objectief beeld aangaande de EO (programma's) moet je niet afgaan op 1 -- 2 of 3 dingen die je niet aanstaan, kijk eens naar het totaal aanbod, naar de doelstelling van de EO. Kijk eens naar andere christelijke omroepen in Nederland, ga eerst vergelijken voordat je een oordeel neerzet die volgens mij alleen is gebaseerd op een negatief gevoel.

Ben je ook bekend met de afdeling nazorg van de EO, weet je wel hoeveel goed werk die doen, of hoort dat niet bij de doelstelling zoals jij de EO ziet??

Hoeveel jongeren gaan jaarlijks naar de EO jongerendag, met heel veel plezier, en worden er opgebouwd in hun geloof, juist omdat ze zien hoeveel jongeren er voor uitkomen dat ze christen zijn. Hoeveel jongeren daarvan zijn niet gelovig, maar gaan er wel heen omdat ze benieuwd zijn naar wat de EO jongerendag wel niet is ... hoeveel ruimte heeft de HG dan om te werken in die harten, want evangelie wordt juist daar "keihard" verteld, door sprekers, door muziek of door stands en workshops in en om het stadion.

We mogen heel blij zijn met de EO, juist om hun verscheidenheid in aanbod. Het aanbod dat zich richt op christenen en niet christenen, waarin ook amusement thuis hoort, net als evangelie verkondiging en educatieve programma's. De EO heeft als doelstelling "niet de christenen te onderhouden" maar de niet christenen het evangelie te vertellen.

Missie Evangelische Omroep:
Mediabedrijf
De EO is een mediabedrijf. Dit betekent dat de EO in de samenleving cross-mediaal zichtbaar wil zijn via Televisie, Radio, Internet, Bladen en Evenementen.
Vereniging
De EO is een zelfstandige omroepvereniging binnen het publieke bestel. Betrokken leden dragen de EO. Een groot ledental zorgt voor verankering in de samenleving.
Publieke Omroep
De EO is onderdeel van de Nederlandse Publieke Omroep. De verantwoordelijkheden van het publieke bestel om te zorgen voor een brede programmering in de samenleving, is dus ook voor de EO-missie van belang.
Evangelie
De EO onderscheidt zich duidelijk van alle andere verenigingen binnen de Publieke Omroep. De medewerkers hebben het verlangen om vanuit een persoonlijke relatie met Jezus Christus het Goede Nieuws van Gods Koninkrijk vorm te geven en door te geven. Vanuit dit verlangen wil de EO zoveel mogelijk mensen bereiken en bouwen aan de samenleving.

..

Mooie bijdrage Cross... !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6