ChristianMatch
 


Forum

kerst en nieuwjaarswensen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 17:46
 
MARISKA601 schreef:
Op zich ben ik niet zo tegen vuurwerk.

Maar ik baal van het gestunt met vuurwerk.
Hoeveel mensen missen geen ledematen omdat ze aan het stunten waren om een zo'n grootmogelijke vuurwerkbom te maken...

Arbeidsgehandicapten...

Niet voor niks heeft nederland zijn regels over hoeveel kruit het vuurwerk mag bevatten.

Maar hoeveel mensen spelen niet met vuurwerk terwijl ze al stomdronken zijn?

Helaas denk veel te veel Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 17:49
 
ERIKA129 schreef:
Helaas denk veel te veel Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley



Maar dan kan je niets meer leuk vinden, dronken mensen rijden ook auto en veroorzaken ongelukken, slaan ook mensen in elkaar en komen in een coma als ze veel te veel op hebben....en ga zo maar door...
Maar daar zijn wij niet verantwoordelijk voor, dan zou je ook niet meer je glaasje wijn kunnen drinken......
Zo is het dan met vuurwerk toch ook? Ik ga er lekker van genieten.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 17:59
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar dan kan je niets meer leuk vinden, dronken mensen rijden ook auto en veroorzaken ongelukken, slaan ook mensen in elkaar en komen in een coma als ze veel te veel op hebben....en ga zo maar door...
Maar daar zijn wij niet verantwoordelijk voor, dan zou je ook niet meer je glaasje wijn kunnen drinken......
Zo is het dan met vuurwerk toch ook? Ik ga er lekker van genieten.....

Dat is zeer zeker waar en ook ik neem een wijntje hoor hoef alleen de weg niet meer op. Knipoog smiley
Maar denk dat we het allemaal eens zijn dat je met een glaasje teveel op al de dingen die je hierboven beschrijft wel meer in de had werkt he!
en gelukkig ben ik idd niet verantwoordelijk voor die mensen wel voor degene die bij mij zijn als ik zou merken dat ze teveel dronken dan zeg ik er wat van, gelukkig ben ik in het rijke bezit van familie en vrienden die goed hun maat weten Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 22:37
 
'k Laat het vuurwerk voor wat het is, ga nog wat nieuwjaarswensen versturen, want kerst was al geweest geloof ik Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
YELNIN491
op dinsdag 27 december 2011, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 22:52
 
ERIKA129 schreef:
Dat is zeer zeker waar en ook ik neem een wijntje hoor hoef alleen de weg niet meer op. Knipoog smiley
Maar denk dat we het allemaal eens zijn dat je met een glaasje teveel op al de dingen die je hierboven beschrijft wel meer in de had werkt he!
en gelukkig ben ik idd niet verantwoordelijk voor die mensen wel voor degene die bij mij zijn als ik zou merken dat ze teveel dronken dan zeg ik er wat van, gelukkig ben ik in het rijke bezit van familie en vrienden die goed hun maat weten Lachende smiley

wijze woorden erika Knipoog smiley
Inderdaad zijn we niet verantwoordelijk voor de daden die andere doen. Helaas kunnen de gevolgen van onverantwoordelijk gedrag je wèl treffen of andere dierbaren...
( 1 à 2 wijntjes is nog iets anders dan een promillage >3) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:26
 
Voor mensen die mij een gebrek aan empatisch vermogen verwijten, zowel voor mens en dier: onderstaand artikel vond ik in een weekkrant:

Quote:
GRONINGEN/BEDUM - Elk jaar is het weer ‘feest’ rond oud en nieuw. Bij het horen van de eerste vuurwerkknallen schieten huisdieren in de stress. Je hebt al gauw de neiging om zo’n hevig trillende hond op schoot te nemen en te troosten. “Maar dat is nou juist verkeerd”, zeggen de dierenartsassistenten van Van Stad tot Wad.

De dierenartsassistenten van Van Stad
“Het is heel voor de hand liggend om een dier dat angstig reageert aan te halen en te zeggen ‘och, kom maar lieverd’. Maar dan beloon je juist het angstgedrag van het dier. Beter is het om een bang huisdier te negeren en op zijn plek te laten”, leggen Gerda Hartsema en Ria Elderman uit.
Het zijn met name honden en katten die het meest nerveus op de knallen reageren. Katten hebben daarbij de neiging weg te kruipen op een voor hen veilig plekje. Rustig laten zitten is het advies. Honden reageren daarentegen anders. Zij beginnen vaak te piepen en te janken. Ze worden getroost, beloond of er wordt steeds op ze gelet als ze schrikken. “Zo leren ze dat het heel terecht is dat ze bang zijn. Want ze worden voor hun angst beloond door aandacht. Wat er dus moet veranderen is het gedrag van de eigenaar als de hond schrikt. Niet op de hond letten dus. En vooral geen oogcontact maken”, zo is het advies van de dierenartsassistenten.
Bange honden zijn te herkennen aan naar achteren gerichte oren plat tegen de kop aan, een laag hangende staart, veel hijgen, een overmatige speekselproductie, trillen en in elkaar gedoken zitten. Angst voor vuurwerkknallen kan op verschillende manieren ontstaan. Sommige rassen zijn van nature heel bang aangelegd. Andere dieren kopiëren het gedrag van een bange hond, bijvoorbeeld de pup die de angst van de moeder voelt.
Aan angstig gedrag is wel degelijk iets te doen. Het beste is om al in oktober te beginnen met een vuurwerktraining. Er zijn bijvoorbeeld cd’s met vuurwerkgeluiden te koop. Zet de cd eerst zo zacht dat de hond er niet bang voor is en draai het volume in de weken daarop steeds hoger. Maar de meeste mensen komen er pas vlak voor oudejaarsavond achter dat hun hond bang is voor vuurwerk. In dat geval is het het beste om de gordijnen dicht te doen en de radio aan te zetten. Gerda: “Leidt de hond af, ook tijdens het uitlaten, met een speeltje met geluid zodra hij angstig gedrag vertoont. Laat een angstige hond uitsluitend aan de riem uit. En beloon hem voor het niet-bang zijn en negeer angstig gedrag.”
Er zijn in de handel medicijnen verkrijgbaar om een hond of kat rustig te krijgen. Vaak zijn dit echter tabletjes, die alleen maar versuffen en angstprikkels niet weg halen. “Een beetje zielig voor de hond”, vindt men bij Dierenartspraktijk Van Stad tot Wad.

Ik vraag me af, wie meer liefde voor dieren heeft. Iemand die zijn eigen angsten projecteert op het dier, of iemand die begrijpt wat er in het dier omgaat en daar adequaat naar handelt. Zelfs dierenartsen vinden een pilletje zielig voor het best. Ik vind het ronduit mishandeling. Laat een kat zelf een plekje opzoeken en ze komt er vanuit zichzelf uit.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 28 december 2011, 12:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:41
 
CHATULIEM619 schreef:
Voor mensen die mij een gebrek aan empatisch vermogen verwijten, zowel voor mens en dier: onderstaand artikel vond ik in een weekkrant:



Ik vraag me af, wie meer liefde voor dieren heeft. Iemand die zijn eigen angsten projecteert op het dier, of iemand die begrijpt wat er in het dier omgaat en daar adequaat naar handelt. Zelfs dierenartsen vinden een pilletje zielig voor het best. Ik vind het ronduit mishandeling. Laat een kat zelf een plekje opzoeken en ze komt er vanuit zichzelf uit.


De reacties zitten je toch nog wel wat dwars geloof ik.... Knipoog smiley En je hebt geen gebrek aan empatisch vermogen, je denkt er gewoon anders over....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:45
 
WILLEMIJN232 schreef:
De reacties zitten je toch nog wel wat dwars geloof ik.... Knipoog smiley En je hebt geen gebrek aan empatisch vermogen, je denkt er gewoon anders over....
Ja, dat komt omdat men te snel denkt dat met een pilletje alles op te lossen is. Ook bij kinderen zie je dat terug, zijn ze moeilijk, geef ze dan maar een pilletje. Terwijl ik denk dat gedragsverandering veel beter te bereiken is door opvoeden en trainen. Maar dat is de moeilijkste oplossing, die we eigenlijk niet willen. We zijn daarin heel gemakkelijk geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:45
 
Ik zag dat die krant uit Groningen kwam....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:47
 
ZEELAND736 schreef:
Ik zag dat die krant uit Groningen kwam....
Ja, er gaat toch immers niets boven Groningen????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:48
 
CHATULIEM619 schreef:
Ja, er gaat toch immers niets boven Groningen????

DAAR...moet ik ECHT...over nadenken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:53
 
ZEELAND736 schreef:
DAAR...moet ik ECHT...over nadenken...

Ik begrijp ook niet goed wat Chat bedoelt. Is hij dan nog nooit in België geweest? Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:53
 
ZEELAND736 schreef:
DAAR...moet ik ECHT...over nadenken...

Heb je een hele dag de tijd voor Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Ja, dat komt omdat men te snel denkt dat met een pilletje alles op te lossen is. Ook bij kinderen zie je dat terug, zijn ze moeilijk, geef ze dan maar een pilletje. Terwijl ik denk dat gedragsverandering veel beter te bereiken is door opvoeden en trainen. Maar dat is de moeilijkste oplossing, die we eigenlijk niet willen. We zijn daarin heel gemakkelijk geworden.


Klopt, het is voor veel mensen moeilijk om naar zichzelf te kijken en ook de verantwoording voor zich zelf te nemen....Meestal ligt het aan de ander terwijl je nog altijd zelf verantwoordelijk bent voor je daden in ieder geval hoe je er mee omgaat....
Lees je hier op het forum ook regelmatig....
Maar soms geeft dat pilletje wel net de rust in je hoofd die je nodig hebt Chatuliem.....ik denk dat 'én én een goede combinatie is.....
Dus jouw opmerking vind ik een beetje kort door de bocht.....

oeps, wel een beetje off topic......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 28 december 2011, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Voor mensen die mij een gebrek aan empatisch vermogen verwijten, zowel voor mens en dier: onderstaand artikel vond ik in een weekkrant:



Ik vraag me af, wie meer liefde voor dieren heeft. Iemand die zijn eigen angsten projecteert op het dier, of iemand die begrijpt wat er in het dier omgaat en daar adequaat naar handelt. Zelfs dierenartsen vinden een pilletje zielig voor het best. Ik vind het ronduit mishandeling. Laat een kat zelf een plekje opzoeken en ze komt er vanuit zichzelf uit.

Nogmaals dus ik heb mijn katten niet aan pilletjes zitten ze zijn niet suf maar hollen lekker buiten!
Ben het met het stuk eens dat dieren als je ze aanhaalt en gaat troosten het niett beter met ze gaat wat ik dus ook niet doe.
Ze liggen waar ze willen liggen ik sluit mn luiken en voor de rest zoeken ze zelf een fijn plakje waar ze willen liggen.'
Waar deze dierenartsen het over hebben is over drogeren en daar ben ik fel op tegen ook mijn dierenarts is daar fel op tegen, dus hier twee spinnende en spelende katten binnen en buiten en dat terwijl ze al twee weken een middeltje krijgen die hun angsten wat intomen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:08
 
oeps, wel een beetje off topic......[/quote]

nahja het is je dan weer vergeven Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 15:54
 
CHATULIEM619 schreef:
Ja, dat komt omdat men te snel denkt dat met een pilletje alles op te lossen is. Ook bij kinderen zie je dat terug, zijn ze moeilijk, geef ze dan maar een pilletje. Terwijl ik denk dat gedragsverandering veel beter te bereiken is door opvoeden en trainen. Maar dat is de moeilijkste oplossing, die we eigenlijk niet willen. We zijn daarin heel gemakkelijk geworden.


Ik heb een hond gehad, die toen het 3 maanden oud was een rotje naar zich toe gegooid kreeg...
helaas heeft ze er een soort trauma van gekregen.
ik heb het vaak zonder pilletje geprobeerd maar het beestje raakte helemaal van slag.

ben blij dat de beesjes die ik nu heb vrij rustig zijn...
en nee ze krijgen geen pilletje...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 16:03
 
MARISKA601 schreef:
Ik heb een hond gehad, die toen het 3 maanden oud was een rotje naar zich toe gegooid kreeg...
helaas heeft ze er een soort trauma van gekregen.
ik heb het vaak zonder pilletje geprobeerd maar het beestje raakte helemaal van slag.

ben blij dat de beesjes die ik nu heb vrij rustig zijn...
en nee ze krijgen geen pilletje...

Ik kan het echt niet begrijpen waarom ze zo van die knaldingen naar dieren of mensen gooien. Zoals ik al eerder zag ik eens een ouder echtpaar tegen de grond gaan...tot groot jolijt van de gooiers. Het lijkt net of op een bepaalde tijd in het jaar meer veroorloofd is dan doorheen het gewone jaar. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 17:52
 
FRANKT627 schreef:
Ik kan het echt niet begrijpen waarom ze zo van die knaldingen naar dieren of mensen gooien. Zoals ik al eerder zag ik eens een ouder echtpaar tegen de grond gaan...tot groot jolijt van de gooiers. Het lijkt net of op een bepaalde tijd in het jaar meer veroorloofd is dan doorheen het gewone jaar. Boze smiley
Ik kan dat ook niet begrijpen. Ik kan me wel voorstellen dat het per ongeluk gebeurt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 17:58
 
FRANKT627 schreef:
Ik kan het echt niet begrijpen waarom ze zo van die knaldingen naar dieren of mensen gooien. Zoals ik al eerder zag ik eens een ouder echtpaar tegen de grond gaan...tot groot jolijt van de gooiers. Het lijkt net of op een bepaalde tijd in het jaar meer veroorloofd is dan doorheen het gewone jaar. Boze smiley

Pas geleden ergens een berichie op internet: Straatjochies duwden een brandend rotje in de bek van een hond.....de resten van zijn snuit lagen verspreid op straat.....Als ik zoiets zie word ik moordlustig... Woedende smiley Duiveltje smiley Woedende smiley Duiveltje smiley Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:18
 
FRANKT627 schreef:
Ik kan het echt niet begrijpen waarom ze zo van die knaldingen naar dieren of mensen gooien. Zoals ik al eerder zag ik eens een ouder echtpaar tegen de grond gaan...tot groot jolijt van de gooiers. Het lijkt net of op een bepaalde tijd in het jaar meer veroorloofd is dan doorheen het gewone jaar. Boze smiley

Ik ook niet helaas zijn er altijd mensen die er behagen inscheppen om mens en dier de stuipen op het lijf te jagen Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:27
 
ERIKA129 schreef:
Ik ook niet helaas zijn er altijd mensen die er behagen inscheppen om mens en dier de stuipen op het lijf te jagen Woedende smiley

Waarom he....waarom je frustraties uitleven op een weerloos dier! Neem een gelijke tegenstander....oh...daar gaat mijn bloeddruk weer.... Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:29
 
ERIKA129 schreef:
Ik ook niet helaas zijn er altijd mensen die er behagen inscheppen om mens en dier de stuipen op het lijf te jagen Woedende smiley


jammer he, dat zo weinig vrouwen burka of nog beter: niqaab dragen... ik schrik zo vaak, waarom doen die vrouwen nou niet gewoon hun plicht?? Gefrustreerde smiley

menslievendheid is vaak ver te zoeken Huilende smiley, smiley in tranen

kijk, als je zelf ondertussen niet meer van je spiegelbeeld schrikt, das gewenning, maar doet et dan voor anderen!!
please...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:30
 
PIETER649 schreef:
jammer he, dat zo weinig vrouwen burka of nog beter: niqaab dragen... ik schrik zo vaak, waarom doen die vrouwen nou niet gewoon hun plicht?? Gefrustreerde smiley

menslievendheid is vaak ver te zoeken Huilende smiley, smiley in tranen

kijk, als je zelf ondertussen niet meer van je spiegelbeeld schrikt, das gewenning, maar doet et dan voor anderen!!
please...

Gunst Pietje....ben je opeens moslim geworden? Weten wij iets niet? Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:37
 
MARRY942 schreef:
Gunst Pietje....ben je opeens moslim geworden? Weten wij iets niet? Verlegen lachende smiley


heeft niks met moslim te maken, wel met geen zin hebben iedere dag tegen verlopen vrouwehoofden aan te moeten kijken Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:39
 
PIETER649 schreef:
heeft niks met moslim te maken, wel met geen zin hebben iedere dag tegen verlopen vrouwehoofden aan te moeten kijken Boze smiley

"verlopen" ???? hoe zou dat toch komen he Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:40
 
PIETER649 schreef:
heeft niks met moslim te maken, wel met geen zin hebben iedere dag tegen verlopen vrouwehoofden aan te moeten kijken Boze smiley

Gewoon je hoofd omdraaien kan ook hoor....
Staat natuurlijk niet zo beleefd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:42
 
MARRY942 schreef:
"verlopen" ???? hoe zou dat toch komen he Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley


sherry misschien... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 20:08
 
PIETER649 schreef:
sherry misschien... Smiley die vol vragen zit

Sherry? watistat? rijkeluisdrankie? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 21:46
 
MARRY942 schreef:
Sherry? watistat? rijkeluisdrankie? Lachende smiley

bij gebrek aan beter, of als de ouzo op is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 4 van 7