ChristianMatch
 


Forum

Boos!
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 01:02
 
SHANITA130 schreef:
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 18:56


ERIKA129 schreef:
Denk dat God onze waaroms ook wel begrijpt, we weten dat het leven niet oneindig is en dat we hier geen eeuwige woning hebben, maar er is niks menselijkers denk ik dan waarom vragen hebben, alleen mogen ze denk ook vaak waartoe leiden...
En dat is niet alleen met sterfgevallen denk ook maar aan ziektes waarom de 1 zoveel en gaat de ander huppelend door het leven nooit wat meemakend??? zoveel vragen in een mensen leven... Denk vaak maar goed dat we niet alles weten Knipoog smiley

Maritime: Tja Erika, jammer dat je niet weet wat het eeuwig leven inhoud voor jou.


@Maritime: Natuurlijk weet Erika dat, ze zegt dingen op een andere manier.

Wat ik ook heb, wat jij ook hebt is dat je niet goed tegen het woordje 'we' kan als iemand dingen anders verwoord als jij zou doen.

Maar ze begrijpt het wel, ze zegt namelijk: 'dat we hier geen eeuwige woning hebben'.

Dus, maw, we hebben hier op aarde geen eeuwige woning, dus wél in de hemel.

Vrede...


"@Maritime: Natuurlijk weet Erika dat, ze zegt dingen op een andere manier."
Is dat zo??

Goed om het verschil duidelijk te maken uit welke hoek en/of oogpunt ik het geloof in mijn reactie geef, omdat ik weet dat het leven voor eeuwig is omdat ik van Hem ben en het vanuit een geestelijk oogpunt het bekijk.
Zou dat als volgt eruit zien.

God kent onze waaroms, we weten dat we het eeuwig leven hebben en een Hemelse woning hebben, maar de vragen die we hebben, daar weet God waar het naar toe zal leiden.
Niet alleen sterfgevallen maar ook ziektes. Zoveel vragen in ons aardse leven. Maar goed dat we de antwoorden kunnen vinden in Zijn Woord.

Proef je nu het verschil in het geloof staan Shanita.

De een denk in het vleselijke denken en de ander vanuit het Geestelijk denken.

Het vleselijke is in vijandschap met het Geestlijke.

1Co_2:14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.

1Co_15:44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

Gal_5:17 Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees; en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet.

Met andere woorden, onze menselijk denken voelen en ervaren zit het geesleiijk geloof in de weg. Waardoor er geen antwoorden kunnen komen danwel verstaan.

Idd het woordtje "we" daar hoor ik niet bij daarom.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 10 januari 2013, 01:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 07:12
 
MARITIME853 schreef:
"@Maritime: Natuurlijk weet Erika dat, ze zegt dingen op een andere manier."Is dat zo??

Goed om het verschil duidelijk te maken uit welke hoek en/of oogpunt ik het geloof in mijn reactie geef, omdat ik weet dat het leven voor eeuwig is omdat ik van Hem ben en het vanuit een geestelijk oogpunt het bekijk.
Zou dat als volgt eruit zien.

God kent onze waaroms, we weten dat we het eeuwig leven hebben en een Hemelse woning hebben, maar de vragen die we hebben, daar weet God waar het naar toe zal leiden.
Niet alleen sterfgevallen maar ook ziektes. Zoveel vragen in ons aardse leven. Maar goed dat we de antwoorden kunnen vinden in Zijn Woord.

Proef je nu het verschil in het geloof staan Shanita.

De een denk in het vleselijke denken en de ander vanuit het Geestelijk denken.

Het vleselijke is in vijandschap met het Geestlijke.

1Co_2:14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.

1Co_15:44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

Gal_5:17 Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees; en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet.

Met andere woorden, onze menselijk denken voelen en ervaren zit het geesleiijk geloof in de weg. Waardoor er geen antwoorden kunnen komen danwel verstaan.

Idd het woordtje "we" daar hoor ik niet bij daarom.

@Maritime: Ik proef het verschil.

Jij zegt: God kent onze 'waaroms'. Erika zegt: Denk dat God onze 'waaroms' ook wel begrijpt,

Daar zit een groot verschil tussen.


Ik heb wel vaak dat ik dacht antwoorden te hebben gehad op 'het waarom' van nare zaken. En dat denk ik nog steeds, dat ik denk te begrijpen van het waarom en waartoe.
Maar ook sommigen zaken waar ik dat niet mee heb. Dit even erbuiten.


FF voor de zekerheid Erika's stukje erbij halen: 'ERIKA129 schreef:
Denk dat God onze waaroms ook wel begrijpt, we weten dat het leven niet oneindig is en dat we hier geen eeuwige woning hebben, maar er is niks menselijkers denk ik dan waarom vragen hebben, alleen mogen ze denk ook vaak waartoe leiden...
En dat is niet alleen met sterfgevallen denk ook maar aan ziektes waarom de 1 zoveel en gaat de ander huppelend door het leven nooit wat meemakend??? zoveel vragen in een mensen leven... Denk vaak maar goed dat we niet alles weten Knipoog smiley'.



Ik kan idd ook antwoorden vinden in het Woord, ook door zelf te denken via Bijbelteksten. Maar ja dus niet áltijd....

Maritime: Goed om het verschil duidelijk te maken uit welke hoek en/of oogpunt ik het geloof in mijn reactie geef, omdat ik weet dat het leven voor eeuwig is omdat ik van Hem ben en het vanuit een geestelijk oogpunt het bekijk.
Zou dat als volgt eruit zien.
En dan ga je het e.e.a. uitleggen.

Je maakt hier het verschil duidelijk uit welke hoek en/of oogpunt je het geloof in je reactie geeft.
Dat kan.

Is juist wel goed, denk ik.

Dáár is een forum juist voor!

Je hebt het ook over vleselijk denken en geestelijk denken. Nou weet iedereen wel wat daarmee wordt bedoeld.

Nou is mijn vraag aan jou, het antwoord wat je gaf aan Erika, op dinsdag 8 januari 2013, 18:56 was: Tja Erika, jammer dat je niet weet wat het eeuwig leven inhoud voor jou.
Kijk, dit komt mij over alsof jij kan weten door een stukje, waar je zelf heel anders over denkt, en wat je zelf heel anders zou formuleren dat Erika niet weet wat het eeuwige leven inhoudt voor haar.

Maritime, dat kán jij niet weten uit één stukje, je weet niet wat Erika denkt de hele dag bijvoorbeeld. Wat Erika zegt is haar manier van uitdrukken wat ze ook wel misschien heeft geleerd in de kerk waar ze komt...

En ja, het komt mij sarcastisch over: ik zal ook boos worden als iemand mij eventjes zegt dat ik niet weet wat het eeuwige leven inhoudt voor mezelf, naar aanleiding van een stukje.

Dus, omdat je het ook had over het in de geest zijn, ja, ik vind jou antwoord op Erika niet in de geest, omdat het mij sarcastisch zelfs cynisch overkomt.

En ja, je was het niet eens met Erika haar stukje, je vond het 'een reactie 'in het vlees'(verbeter me als ik het mis heb), maar ja Erika haar stukje ja, daar kan men het niet mee eens zijn, maar ja het kwam mij zeker niet sarcastisch en/of zelfs cynisch over.

En dat wou ik alleen even zeggen.

Je had beter, denk ik, net zoals naar mij toe, uit kunnen leggen wát je bedoelt, en waarom je anders over dingen denkt.

Dat is, én voor jou belangrijk, en voor Erika, en voor de mensen die meelezen.

Want het gaat hier wel over het fundament van het christelijk geloof: het eeuwige leven, wat is het geloof nu, zonder eeuwig leven....?

Dus juist omdat het zo belangrijk is, vond ik je opmerking naar Erika, niet gepast en niet in de geest; impliceren dat ze niet weet wat eeuwig leven voor haarzelf inhoud, en ja, dan dat woordje 'Tja' ervoor, ja, dat komt mij wat sarcastisch, en dus niet in de geest, over.

Verder natuurlijk 'no offense' en Vrede!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 08:28
 
Ben je boos
Pluk een roos
Zet 'em op je hoed
Dan ben je morgen weer goed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 09:26
 
ROLF230 schreef:
Ben je boos
Pluk een roos
Zet 'em op je hoed
Dan ben je morgen weer goed

Eeeeh, jij zou toch pleitte zijn zodra je iemand had gevonden hier....

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 17:28
 
Shanita schreef:

Eeeeh, jij zou toch pleitte zijn zodra je iemand had gevonden hier....

Dat klopt idd, moet ik wel iemand vinden eerst........ Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 23:32
 
ROLF230 schreef:
Shanita schreef:

Eeeeh, jij zou toch pleitte zijn zodra je iemand had gevonden hier....

Dat klopt idd, moet ik wel iemand vinden eerst........ Smiley die vol vragen zit

LOL

Ik hoop echt voor je dat je iemand vindt, ja das de bedoeling ook he?

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 13:52
 
SHANITA130 schreef:
@Maritime: Ik proef het verschil.

Jij zegt: God kent onze 'waaroms'. Erika zegt: Denk dat God onze 'waaroms' ook wel begrijpt,

Daar zit een groot verschil tussen.


Ik heb wel vaak dat ik dacht antwoorden te hebben gehad op 'het waarom' van nare zaken. En dat denk ik nog steeds, dat ik denk te begrijpen van het waarom en waartoe.
Maar ook sommigen zaken waar ik dat niet mee heb. Dit even erbuiten.


FF voor de zekerheid Erika's stukje erbij halen: 'ERIKA129 schreef:
Denk dat God onze waaroms ook wel begrijpt, we weten dat het leven niet oneindig is en dat we hier geen eeuwige woning hebben, maar er is niks menselijkers denk ik dan waarom vragen hebben, alleen mogen ze denk ook vaak waartoe leiden...
En dat is niet alleen met sterfgevallen denk ook maar aan ziektes waarom de 1 zoveel en gaat de ander huppelend door het leven nooit wat meemakend??? zoveel vragen in een mensen leven... Denk vaak maar goed dat we niet alles weten Knipoog smiley'.



Ik kan idd ook antwoorden vinden in het Woord, ook door zelf te denken via Bijbelteksten. Maar ja dus niet áltijd....

Maritime: Goed om het verschil duidelijk te maken uit welke hoek en/of oogpunt ik het geloof in mijn reactie geef, omdat ik weet dat het leven voor eeuwig is omdat ik van Hem ben en het vanuit een geestelijk oogpunt het bekijk.
Zou dat als volgt eruit zien.
En dan ga je het e.e.a. uitleggen.

Je maakt hier het verschil duidelijk uit welke hoek en/of oogpunt je het geloof in je reactie geeft.
Dat kan.

Is juist wel goed, denk ik.

Dáár is een forum juist voor!

Je hebt het ook over vleselijk denken en geestelijk denken. Nou weet iedereen wel wat daarmee wordt bedoeld.

Nou is mijn vraag aan jou, het antwoord wat je gaf aan Erika, op dinsdag 8 januari 2013, 18:56 was: Tja Erika, jammer dat je niet weet wat het eeuwig leven inhoud voor jou.
Kijk, dit komt mij over alsof jij kan weten door een stukje, waar je zelf heel anders over denkt, en wat je zelf heel anders zou formuleren dat Erika niet weet wat het eeuwige leven inhoudt voor haar.

Maritime, dat kán jij niet weten uit één stukje, je weet niet wat Erika denkt de hele dag bijvoorbeeld. Wat Erika zegt is haar manier van uitdrukken wat ze ook wel misschien heeft geleerd in de kerk waar ze komt...

En ja, het komt mij sarcastisch over: ik zal ook boos worden als iemand mij eventjes zegt dat ik niet weet wat het eeuwige leven inhoudt voor mezelf, naar aanleiding van een stukje.

Dus, omdat je het ook had over het in de geest zijn, ja, ik vind jou antwoord op Erika niet in de geest, omdat het mij sarcastisch zelfs cynisch overkomt.

En ja, je was het niet eens met Erika haar stukje, je vond het 'een reactie 'in het vlees'(verbeter me als ik het mis heb), maar ja Erika haar stukje ja, daar kan men het niet mee eens zijn, maar ja het kwam mij zeker niet sarcastisch en/of zelfs cynisch over.

En dat wou ik alleen even zeggen.

Je had beter, denk ik, net zoals naar mij toe, uit kunnen leggen wát je bedoelt, en waarom je anders over dingen denkt.

Dat is, én voor jou belangrijk, en voor Erika, en voor de mensen die meelezen.

Want het gaat hier wel over het fundament van het christelijk geloof: het eeuwige leven, wat is het geloof nu, zonder eeuwig leven....?

Dus juist omdat het zo belangrijk is, vond ik je opmerking naar Erika, niet gepast en niet in de geest; impliceren dat ze niet weet wat eeuwig leven voor haarzelf inhoud, en ja, dan dat woordje 'Tja' ervoor, ja, dat komt mij wat sarcastisch, en dus niet in de geest, over.

Verder natuurlijk 'no offense' en Vrede!

Het is niet sarcastisch en/of wel cynisch bedoelt.

Het is alleen om aan te geven dat het "menselijk denken" lijnrecht tegen het geestelijk denken staat door het geloof.
Heeft niet direct met Erika te maken maar wel in het algemeen.
Ik begrijp het menselijk denken ook goed.... Maar ben blij dat de bijbel (het Woord van God) mij anders laat zien hoe het vanuit Gods oog, gezien hoort te worden.
Antwoorden zijn bij Hem te vinden daarvoor hebben we de bijbel.
Alleen dat wordt verstaan wanneer men het ook geestelijk in het geloof wil en kan verstaan.

Gezien dat onderbouwing van bijbel teksten opgevat wordt met de woorden "het slaan met bijbel teksten" ga ik er ook niet meer verder op in.

Dat is het enigste dat ik ervaar op deze forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 14:57
 
LEANNE226 schreef:
Goed zo,met juist die menselijke boosheid hebben we van doen,met Bijbeltekten gooien en troostwoorden verzinnen is aardig maar eerlijk gezegd had/heb ik er geen klap aan!
Ik stortte in een gat,een ander kon glimlachend vertellen dat mijn partner vast in de Hemel zo zijn en ik daar juist blij mee kon zijn maar ik had alleen de nijging die glimlach van zn smoel te slaan.Ik zat nl zonder partner,degene die ik zo liefhad,waar ik oud mee zou worden,met kinderen zonder vader...........zonder inkomen en met geblokkeerde rekening maar wel met dikke rekeningen.Allemaal mensen om je heen die alles beter wisten.............maar die gingen na hun zinloze commentaar weer naar hun veilige thuis.
Ik heb me heel vaak afgevraagd waar ik het aan verdiend had,waarom ik en mijn man zo gestraft werden.........God?Bidden?toen even niet hoor,echt niet,daar was ik veel te boos voor,schelden op God kon ik wel.......

Er zijn maar weinig mensen aan wie ik echt iets heb gehad in die periode,die er iets van begrepen maar het merendeel heeft zich slechts onnozel gedragen.........blij zijn dat iemand in de Hemel is........sorry,ik kan het niet(ik ben maar een mens,ik mis hem),ik kan hooguit dankbaar zijn als hij daar veilig zal zitten.

Mooi onderwerp quete deze reactie er effe uit, mooi vanuit het hart geschreven en herkenbaar vast voor velen.

Ik ben ook meerdere keren boos geweest, gezegd tegen god waarom, ik wil niets meer met je te maken hebben god. na het overlijden van me vader op me 13 de.En ha ha geweldigge reacties gehad van cristenen toen om me heen, die me alleen maar boos maakten.
toen ik erachter kwam dat me man een kindje bij een andere vrouw had en een dubbel leven leidde
Inmiddels kan ik god wat beter, met het overlijden van me kleindochter werd ik niet boos op god, was er geen schreeuw na de hemel van warom god? vol boosheid. Maar inmiddels een vertrouwen op god die als een vader voor ons zorgt en ook al weten we soms niet waarom en begrijpen we niet warom sommigge dingen in de wereld gebeuren , een vertrouwen dat god bij ons is, ons helpt, en een weten dat we niet alles begrijpen kunnen net zoals me zoontje van 4 de wereld niet helemaal begrijpt, begrijpen wij niet helemaal gods plan en de waroms die we hebben, maar heb ik een vertrouwen in god die het beste met ons voor heeft, zijn plan voor de nieuwe hemel en aarde. Dus de laatste keer dat er iets ergs gebeurde in me leven, werd ik niet boos maar ging met me verdriet na god, die me toen geweldig getroost heeft door het wonder van het medaillon wat ik bij me kleindochter in het mandje had gelegd toen ze de oven in ging, heeft bewaard voor ons, het ging door het vuur, kwam er onbeschadigd uit, wat volgens de wetenschap niet had gekund en zie het als een wonder van god, als een troost van, ik ben er echt, er is echt een hemel, ik zorg voor je kleindochtertje. Ze is veilig in mijn handen.
net zoals het leven van mij en me kinderen veilig in zijn handen is, ook al lijkt het daar soms niet op door bepaalde omstandigheden,. In het medaillon zat een briefje met een gedichtje voor haar dat ik haar later in de hemel zou zien en op de achterkant had ik haar opgedragen in jezus naam. Ik heb dit verhaal hier vaker geschreven en sorry voor de herhaling. Maar sindsdien komt er nooit meer boosheid in me na god, alleen vertrouwen en leg ik me verdriet bij god neer


Laatst aangepast door
PETRA373
op vrijdag 11 januari 2013, 14:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 15:16
 
heb trouwens net een boek gelezen van een predikant die in de eerste wereld oorlog had gevochten,tot geloof kwam, de tweede wereld oorlag had meegemaakt met veel gevangenschap omdat hij in de nazi tijd predikte over jezus, ook hij bracht het onderwerp waarom god ter sprake. Op een moment kwam hij een jongen van 16 tegen die hij kon, helemaal radeloos wanhopig over straat en de jongen vertelde dat hij was meegesleurd was door soldaten en was gecastreerd omdat hij jood was en toen hij daarna na huis ging waren zijn ouders afgevoerd. toen dacht de predikant waarom god en bedacht hij, wie zijn wij mensen om god eigenlijk in een rechtbank te zetten en aanteklagen? Wij zullen later in de rechtbank tegen over god zitten en hij zal ons vragen, de mensheid, waarom hebben jullie niet na mijn geboden geluisterd Vond het wel een mooie gedachte die hij omschreef over het waarom .

De reden dat ik het boek ging lezen was omdat de man twee oorlogen had meegemaakt en ik benieuwd was naar zijn mening ove rgod, zeker heeft de man veel waroms gehad, na wat hij allemaal had gezien en meegemaakt. deze man had een vertrouwen in god, veel mooie ervaringen ook, heb er een stukje over geschreven bij het topic. welk boek lees je


Laatst aangepast door
PETRA373
op vrijdag 11 januari 2013, 15:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:27
 
[quote=MARITIME853]Het is niet sarcastisch en/of wel cynisch bedoelt.

Gelukkig, ja, kon me dat niet voorstellen eigenlijk, dat je 't wel zo zou bedoelen.

Het is alleen om aan te geven dat het "menselijk denken" lijnrecht tegen het geestelijk denken staat door het geloof.
Ja, das waar. soms denk ik wel ja, mensen die niet geloven maar wel hoge normen en waarden bezitten, ja, daar zijn dan wel overeenkomsten mee, maar das een andere discussie.
Heeft niet direct met Erika te maken maar wel in het algemeen.

Ik voel wel aan wat je bedoelt.

Ik begrijp het menselijk denken ook goed.... Maar ben blij dat de bijbel (het Woord van God) mij anders laat zien hoe het vanuit Gods oog, gezien hoort te worden.
Antwoorden zijn bij Hem te vinden daarvoor hebben we de bijbel.
Alleen dat wordt verstaan wanneer men het ook geestelijk in het geloof wil en kan verstaan.
Das waar.

Gezien dat onderbouwing van bijbel teksten opgevat wordt
met de woorden "het slaan met bijbel teksten" ga ik er ook niet meer verder op in.

Ik vat dat niet zo op....

Dat is het enigste dat ik ervaar op deze forum. Ik ervaar ook medeleven en bemoediging.

Ik had ff het gevoel dat Erika op de hak werd genomen en ja, dan zeg ik daar wat van.
Maar dat was gelukkig niet zo, begrijp ik uit je posting. Het ging niet zozeer om Erika maar het algemeen.



Bedankt voor je reactie Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 11 januari 2013, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:51
 
SHANITA130 schreef:
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 18:56


ERIKA129 schreef:
Denk dat God onze waaroms ook wel begrijpt, we weten dat het leven niet oneindig is en dat we hier geen eeuwige woning hebben, maar er is niks menselijkers denk ik dan waarom vragen hebben, alleen mogen ze denk ook vaak waartoe leiden...
En dat is niet alleen met sterfgevallen denk ook maar aan ziektes waarom de 1 zoveel en gaat de ander huppelend door het leven nooit wat meemakend??? zoveel vragen in een mensen leven... Denk vaak maar goed dat we niet alles weten Knipoog smiley

Maritime: Tja Erika, jammer dat je niet weet wat het eeuwig leven inhoud voor jou.


@Maritime: Natuurlijk weet Erika dat, ze zegt dingen op een andere manier.

Wat ik ook heb, wat jij ook hebt is dat je niet goed tegen het woordje 'we' kan als iemand dingen anders verwoord als jij zou doen.

Maar ze begrijpt het wel, ze zegt namelijk: 'dat we hier geen eeuwige woning hebben'.

Dus, maw, we hebben hier op aarde geen eeuwige woning, dus wél in de hemel.

Vrede...

Ehhh ik praat in de we vorm als het gaat om dingen die WE horen te weten als christen zijnde wil ik iets duidelijk maken over mezelf dan praat ik toch echt over ik hoor want ik ben er ook niet voor als er in we vorm wordt gesproken maar in deze zetting vond ik het wel horen Knipoog smiley Even ter verduidelijking Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:57
 
MARITIME853 schreef:
"@Maritime: Natuurlijk weet Erika dat, ze zegt dingen op een andere manier."Is dat zo??

Goed om het verschil duidelijk te maken uit welke hoek en/of oogpunt ik het geloof in mijn reactie geef, omdat ik weet dat het leven voor eeuwig is omdat ik van Hem ben en het vanuit een geestelijk oogpunt het bekijk.
Zou dat als volgt eruit zien.

God kent onze waaroms, we weten dat we het eeuwig leven hebben en een Hemelse woning hebben, maar de vragen die we hebben, daar weet God waar het naar toe zal leiden.
Niet alleen sterfgevallen maar ook ziektes. Zoveel vragen in ons aardse leven. Maar goed dat we de antwoorden kunnen vinden in Zijn Woord.

Proef je nu het verschil in het geloof staan Shanita.

De een denk in het vleselijke denken en de ander vanuit het Geestelijk denken.

Het vleselijke is in vijandschap met het Geestlijke.

1Co_2:14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.

1Co_15:44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

Gal_5:17 Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees; en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet.

Met andere woorden, onze menselijk denken voelen en ervaren zit het geesleiijk geloof in de weg. Waardoor er geen antwoorden kunnen komen danwel verstaan.

Idd het woordtje "we" daar hoor ik niet bij daarom.

Jammer dat je blijft denken over mij dat ik "minder"in het geestelijke geloof zou staan dan jij want dat maak ik hier weer uit op!!
Jij nog iemand anders hier kan niet oordelen hoe ik geestelijk denk... Ik loop niet met alles te koop.. en gooi niet met bijbelteksten omdat ik daar niet van hou!!! Nee ik ben niet boos voor het geval iemand dat weer denkt! ik ben alleen teleurgesteld dat er zo over mijn geestelijk leven wordt gedacht!

Shanita bedankt voor je bijval Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 17:50
 
ERIKA129 schreef:
Ehhh ik praat in de we vorm als het gaat om dingen die WE horen te weten als christen zijnde wil ik iets duidelijk maken over mezelf dan praat ik toch echt over ik hoor want ik ben er ook niet voor als er in we vorm wordt gesproken maar in deze zetting vond ik het wel horen Knipoog smiley Even ter verduidelijking Knipoog smiley

Hai Erika,

Ja, dat snap ik!!!

Alleen ja, sommigen; ik had dat eerst ook, zijn allergisch voor het woordje 'we' zeker als daar in het verleden teveel is mee gemanipuleerd.

Bijvoorbeeld: 'We' doen dit niet hier...neehee, jij doet dit hier niet, ik wel, en probeer me niet te manipuleren met het woordje 'we', snap je...

Fijne Avond meid!!!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 19:20
 
SHANITA130 schreef:
Hai Erika,

Ja, dat snap ik!!!

Alleen ja, sommigen; ik had dat eerst ook, zijn allergisch voor het woordje 'we' zeker als daar in het verleden teveel is mee gemanipuleerd.

Bijvoorbeeld: 'We' doen dit niet hier...neehee, jij doet dit hier niet, ik wel, en probeer me niet te manipuleren met het woordje 'we', snap je...

Fijne Avond meid!!!! Knipoog smiley

Snap je volledig Lachende smiley
Jij ook fijne avond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 23:36
 
ROLF230 schreef:
Ben je boos
Pluk een roos
Zet 'em op je hoed
Dan ben je morgen weer goed

Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 00:45
 
ERIKA129 schreef:
Jammer dat je blijft denken over mij dat ik "minder"in het geestelijke geloof zou staan dan jij want dat maak ik hier weer uit op!!
Jij nog iemand anders hier kan niet oordelen hoe ik geestelijk denk... Ik loop niet met alles te koop.. en gooi niet met bijbelteksten omdat ik daar niet van hou!!! Nee ik ben niet boos voor het geval iemand dat weer denkt! ik ben alleen teleurgesteld dat er zo over mijn geestelijk leven wordt gedacht!

Shanita bedankt voor je bijval Knipoog smiley


Wederom reageer jij verbeten.

veroordeelt mij op:

Jammer dat je blijft denken over mij dat ik "minder"in het geestelijke geloof zou staan
O ja?

gooi niet met bijbelteksten
ohw

Het zegt mij dat ik door jou persoonlijk wedrerom aangevallen wordt.
Jammer dat je de bijbel teksten niet ziet om er iets uit leren.

Dat ik geestelijk sterk en krachtig overkom wil niet zeggen dat ik meer of minder over een ander zijn geloof denk. Dat maak jij ervan.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 12 januari 2013, 00:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 03:13
 
Maritieme, ik vind je geestelijk helemaal niet sterk overkomen! Dar ervaar je zelf misschien zo. Erika spreekt vanuit haar hart en dat vind ik persoonlijk een stuk sterker overkomen dan iemand alleen met Bijbelteksten om de oren slaan. Dat komt bij mij juist erg makkelijk en zeker niet sterk en krachtig over. Kijkeens wat kritischer naar jezelf ipv naar anderen!d
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 09:31
 
MARITIME853 schreef:
Tja Erika, jammer dat je niet weet wat het eeuwig leven inhoud voor jou.



Waf erg dit... Er is maar.Een het oordeel gegeven... En jij oordeelt hier over het geloofsleven van een ander? Je weet vast de rest van de tekst: oordeelt niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 09:33
 
JOL252 schreef:
Waf erg dit... Er is maar.Een het oordeel gegeven... En jij oordeelt hier over het geloofsleven van een ander? Je weet vast de rest van de tekst: oordeelt niet...



Je moet dit helemaal niet serieus nemen Jol, anders maak je je nog kwaad ook toch? iemand die dit soort dingen schrijft heeft er weinig kaas van gegeten volgens mij......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 16:09
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je moet dit helemaal niet serieus nemen Jol, anders maak je je nog kwaad ook toch? iemand die dit soort dingen schrijft heeft er weinig kaas van gegeten volgens mij......

Van oud belegen kaas heb ik inderdaad weinig van gegeten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 16:33
 
MARITIME853 schreef:
Wederom reageer jij verbeten.

veroordeelt mij op:

Jammer dat je blijft denken over mij dat ik "minder"in het geestelijke geloof zou staan
O ja?

gooi niet met bijbelteksten
ohw

Het zegt mij dat ik door jou persoonlijk wedrerom aangevallen wordt.
Jammer dat je de bijbel teksten niet ziet om er iets uit leren.

Dat ik geestelijk sterk en krachtig overkom wil niet zeggen dat ik meer of minder over een ander zijn geloof denk. Dat maak jij ervan.

Op wie kom jij geestelijk sterk en krachtig over?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 16:56
 
MARITIME853 schreef:
[i]"Het vleselijke is in vijandschap met het Geestlijke.

1Co_2:14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.

1Co_15:44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

Gal_5:17 Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees; en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet.

Met andere woorden, onze menselijk denken voelen en ervaren zit het geesleiijk geloof in de weg. Waardoor er geen antwoorden kunnen komen danwel verstaan.

@MARITIME853: een erg boeiende combinatie: denken te begrijpen wat deze bijbelteksten betekenen en ons denken dat het geestelijk geloof in de weg staat....

Wat was het mooi geweest als de Bijbel ons nu eens een wetenschappelijk model had gegeven van wie we zijn als mens. Geen discussie meer, geen oorlog maar ook niet meer de essentie van het leven: de ander (inclusief zijn andere inzicht) uitnemender achten dan mezelf en liefdevol vergeven ....

@rest:
Soms wordt ik echt boos dat ik niet eerder wist wat ik nu weet ... Boos omdat mijn niet begrijpen pijn doet, bij anderen en bij mezelf ... Boosheid is de deur naar nieuw begrip. Boosheid is de levensenergie die het me mogelijk mogelijk maakt om mezelf te veranderen ... mijn denken te vernieuwen, naar het beeld van Jezus ...


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op zaterdag 12 januari 2013, 19:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 17:30
 
MARITIME853 schreef:
Van oud belegen kaas heb ik inderdaad weinig van gegeten!


Wat bedoel je hier nu mee te zeggen? Een uitleg is wel op zijn plaats denk ik zo......of schrijf je weer in verborgen boodschappen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 17:32
 
MARITIME853 schreef:
Van oud belegen kaas heb ik inderdaad weinig van gegeten!


Iedereen heeft een grens, en de mijne is nu bereikt.

Ik vind dat je opmerkingen blijft maken die kant nog wal slaan, en ben er ff klaar mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 18:12
 
Mensen in de waarde laten is zo moeilijk .
Mensen echt kennen is zo moeilijk
Mensen die hier schrijven kun je niet altijd begrijpen nog volgen.
Mensen de bons geven is niet zoals God het bedoelt heeft omdat iemand vanuit zijn hart schrijft
Ik schrijf vaak uit mijn hart praat vaak onduidelijk krijg ik ook nog eens te horen je verteld wel maar er zit geen verhaal in
Ik denk door al het denken dat ik de afgelopen tijd heb gehad dat ik dingen moeilijk kan verwoorden uitleggen .
Maar ik doe mijn best om Jezus te dienen Hem te volgen in alle dingen en mijn eigen dat gemaakt is door Hem en niet vermaakt ( mij anders willen maken, ) hoeft te worden door mensen dat is niet goed wanneer God mij begrijpt dan is dat voldoende al moet ik alleen door het leven gaan.
Maar ook ik heb geleerde met niet te laten ontmoedigen door de strijd heen die ik heb geleverd .
zo denk ik hebben toch wel meer mensen hier dit gevoel als je niet weet wat ik bedoel reageer dan niet aub en commentaar voor mij voor jezelf. of bid er voor dat ik veranderen mag in Jezus naam niet zoals jij wil maar zoals de Vader wil dat ik zijn zal
Laat mensen in de waarde ook maritime in dit geval hij is ook een kind van de Heer en dat is goed zoals het is God alleen is bij machte hem te begrijpen , en iedereen is goed zoals hij of zij is mocht dat niet zo zijn oooooooo dan komt de pottebakker wel hoor en dat doet flink zeer, vergeven kan dan een plaats maken in je leven om verder te kunnen maar dat geld voor iedereen hier ook voor mij.

Groet anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op zaterdag 12 januari 2013, 18:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 18:43
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat bedoel je hier nu mee te zeggen? Een uitleg is wel op zijn plaats denk ik zo......of schrijf je weer in verborgen boodschappen?

Iets letterlijk opvatten en erop reageren.

BV:

Ik zei een keer tegen iemand.. niet naast je schoenen gaan lopen he.. Zegt ze: Niet naast me schoenen lopen? ik heb ze toch aan waarom zou ik ernaast moeten lopen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 18:48
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je moet dit helemaal niet serieus nemen Jol, anders maak je je nog kwaad ook toch? iemand die dit soort dingen schrijft heeft er weinig kaas van gegeten volgens mij......

Kwaad? Ik kijk wel uit, heb mijn energie wel voor andere zaken nodig Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 19:10
 
JOL252 schreef:
Kwaad? Ik kijk wel uit, heb mijn energie wel voor andere zaken nodig Knipoog smiley

Deze opmerking vind ik heel erg goed!

Ik zat weleens in een kliniek, daar hadden wel 'les' zeg maar, en de psycholoog zei ja, als je van de medicijnen af bent, ja, dán begint het pas.
Daar zaten mensen die hadden overal medicijnen voor, voor als ze op bezoek gingen die en die, als ze moesten werken die en die, etc.

Want ja, als je van de medicijnen af bent, ja, dan begint het dus, en ja, de lessen die wij daar kregen ja, die kon je ook toepassen vaak, voor mensen die helemaal nergens aan waren verslaafd.

Ze zei een keer; 'choose your battles'....

Ik dacht, en vroeg: 'kies je gevechten?', ja, iemand heeft een bepaalde hoeveelheid energie, de een meer dan de ander.
En ja, die moet je verdelen, en ja, omdat je maar een beperkte hoeveelheid energie hebt, ja, dan moet je kiezen.

Waaraan ga ik mijn energie, in de vorm van boosheid, aan verspillen, ja want als je echt boos bent, ja, dat vergt nu eenmaal energie, ik bedoel echt boos, met emotie erbij.
Dus niet een terechte boosheid, ja daar zit ook verschil tussen, je kan boos worden met emotie, en dat eet energie, en je kan gewoon boos worden uit terechte verontwaardiging en ja, dan blijf je wel heel rustig van binnen.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 19:59
 
SHANITA130 schreef:
Daaraan ga ik mijn energie, in de vorm van boosheid, aan verspillen, ja want als je echt boos bent, ja, dat vergt nu eenmaal energie, ik bedoel echt boos, met emotie erbij.
Dus niet een terechte boosheid, ja daar zit ook verschil tussen, je kan boos worden met emotie, en dat eet energie, en je kan gewoon boos worden uit terechte verontwaardiging en ja, dan blijf je wel heel rustig van binnen.
Lachende smiley

Hoi Shanita,

ik vind het altijd wel lastig om onderscheid te maken tussen gevoelens en emoties. Voor mij is boosheid een van de basisemoties, en hangt onlosmakelijk vast aan gedachten (mijn denken). Ik heb ontdekt dat emoties het feedbacksysteem zijn van mijn onderbewuste (en dat is meer dan 90% van wat ik doe).

Vroeger stopte ik die emoties allemaal weg, ik had alles onder controle en er was volgens mij geen noodzaak om ergens emotioneel over te worden. Als noodlot op mijn pad kwam, dan was dat van God, waarom zou ik dat niet accepteren? Emoties waren mijn vijand. ik werd ook nooit boos (dacht ik).

Ik heb gemerkt dat het negeren van mijn emoties juist leidt tot enorm energieverlies. Boosheid is voor mij nu juist een richtingwijzer geworden waaraan ik kan zien waar mijn energie naar toe gaat. Onder boosheid zit eigenlijk altijd een overtuiging die voor mij erg belangrijk is. De kunst is nu juist om er achter te komen welke behoefte daar voor mij achter zit. Heel anders dus dan ervoor weglopen, gewoon het vergrootglas pakken en kijken wat dat nu aan de hand is. Ik zeg wel gewoon, maar het is best lastig. Meestal heeft het te maken met dat ik niet eerlijk wordt behandeld, of met iets waar ik bang voor ben.

Ik heb geleerd dat met name in relaties ik boosheid nooit moet parkeren. Geparkeerde boosheid is de sluipmoordenaar van mijn relaties. Nu kan ik wel zeggen, ik geef al mijn boosheid aan God, mijn punt is dat dat zo niet werkt. Boosheid betekent voor mij werk aan de winkel, en meestal een stukje sterven aan mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:05
 
Hai Zoeker,

Ik vind het nu ff zo moeilijk om te reageren, het lijkt wel of ik op tegenstrijdigheden kom.
Dus ja, eigenlijk wou ik gisteren al reageren en toen dacht ik van eerst een nachtje slapen, en ja, toen wou ik net reageren, maar ja, ik wil er ff enkele dagen, over denken want ik heb het antwoord wel, maar ja, die zit ergens zo diep...laterz!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4