ChristianMatch
 


Forum

Cynisme of het forum
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:32
 
JOL252 schreef:
Ja lastig hé.

Volgens mij doet Hij dat niet buiten jouw wil en overgave om, Hij werkt in en met vertrouwen.



Klopt helemaal wat je zegt HIJ weet wat er in je hart is en gaat net zolang door tot je je er bij neerlegt.
Uitleg: Ik wil zo graag anders zijn dan dat ik doe en laat zien, maar ik ben er nog niet lukt me niet altijd maar op een dag gaat het wel weer met HEM die mij kracht geeft kan ik weer opstaan , en leven in een wereld zoals HIJ bedoelt heeft.
Als God met je een werk is begonnen verlaat Hij je niet al zou je dat willen .
Soms denk was ik maar weer in die tijd vroeger dan hoef ik niet zoveel te denken leefde ik gewoon in de wereld niets van boze machten kracht , maar wel veel geweld in mijn leven.
Dat is waar God aan timmert Hij is de timmerman bij uitstek en als HIJ zijn
beitels meeneemt nou ga er van maar van uit dat je pijn hebt
Maar ook dat weet HIJ zo door zijn voetstappen in het zand je te dragen.
Dan zie je het niet door de pijn het wisselt nu nog wat bij mij Maar langzaam kom ik weer daar waar God wil dat ik mag zijn.
En gaan de gordijnen open en krijg ik weer nieuwe hoop en verlangen naar wat de HEER gaat doen in mijn leven en kan ik weer blij de wereld tegemoet.
In die zekerheid wil ik blijven geloven al zegt mijn denken zo averechts
Ik zei deze week al eerder tegen iemand misschien heb ik te veel averechts gebreid maar dan in mijn leven

Groet en zegen Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:40
 
ALTJE848 schreef:
Klopt helemaal wat je zegt HIJ weet wat er in je hart is en gaat net zolang door tot je je er bij neerlegt.
Uitleg: Ik wil zo graag anders zijn dan dat ik doe en laat zien, maar ik ben er nog niet lukt me niet altijd maar op een dag gaat het wel weer met HEM die mij kracht geeft kan ik weer opstaan , en leven in een wereld zoals HIJ bedoelt heeft.
Als God met je een werk is begonnen verlaat Hij je niet al zou je dat willen .
Soms denk was ik maar weer in die tijd vroeger dan hoef ik niet zoveel te denken leefde ik gewoon in de wereld niets van boze machten kracht , maar wel veel geweld in mijn leven.
Dat is waar God aan timmert Hij is de timmerman bij uitstek en als HIJ zijn
beitels meeneemt nou ga er van maar van uit dat je pijn hebt
Maar ook dat weet HIJ zo door zijn voetstappen in het zand je te dragen.
Dan zie je het niet door de pijn het wisselt nu nog wat bij mij Maar langzaam kom ik weer daar waar God wil dat ik mag zijn.
En gaan de gordijnen open en krijg ik weer nieuwe hoop en verlangen naar wat de HEER gaat doen in mijn leven en kan ik weer blij de wereld tegemoet.
In die zekerheid wil ik blijven geloven al zegt mijn denken zo averechts
Ik zei deze week al eerder tegen iemand misschien heb ik te veel averechts gebreid maar dan in mijn leven

Groet en zegen Anita


Hij ziet dwars door onze acties en uiterlijk vertoon heen hoe en wie we werkelijk zijn en begrijpt ons meer dan wij onszelf. Hij is al ons verlangen en meer. Vanmorgen nog uitgesproken naar iemand: je positie is aanvaard zijn in de Geliefde. PUNT. Mensen maken er meer of minder van. Maar ik lees: wij zijn 100% aanvaard. Nu wij onszelf nog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:41
 
JOL252 schreef:
Hij ziet dwars door onze acties en uiterlijk vertoon heen hoe en wie we werkelijk zijn en begrijpt ons meer dan wij onszelf. Hij is al ons verlangen en meer. Vanmorgen nog uitgesproken naar iemand: je positie is aanvaard zijn in de Geliefde. PUNT. Mensen maken er meer of minder van. Maar ik lees: wij zijn 100% aanvaard. Nu wij onszelf nog.

Wat kan ik nog aanvullen dan alleen te zeggen AMEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:49
 
ALTJE848 schreef:
Wat kan ik nog aanvullen dan alleen te zeggen AMEN

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:25
 
ZOEKER064 schreef:
Ik wil iedereen toch vragen dichter bij het topic te blijven.

Aanstoot nemen is relevant vanuit het oogpunt dat het een oorzaak kan zijn voor het rechtvaardigen van cynisme.

Vergeving is al weer een stap verder weg. Daar heb ik ook zelf even op gereageerd om hem te verbinden aan het topic cynisme. Ik verwacht dat er al heel wat topics over vergeving op het forum zijn.

Laten we inderdaad to the point proberen te blijven; Cynisme. Ik heb tot dusver een gedeeltelijk antwoord op de eerste vraag gehad, door de verwijzing naar drie definities: ironie, sarcasme en cynisme.

Vinden we dat iedereen vrij is om iedere vorm van kritische opmerking hier op het forum te gebruiken?

Voor diegene die wel eens kijken naar de BBT: Gisteravond zag ik een aardige aflevering van The Big Bang Theorie waar Sheldon gebruik maakte van sarcasme. Het kwam aan de andere kant (bij Lennard) over als een compliment, maar hij had voor zichzelf gelukkig geen compliment gegeven, want hij had het sarcastisch bedoeld. Dit was in die aflevering het compromis om de ruzie tussen Sheldon en Lennard te beslechten.

Sorry, even in de rol als topic starter ...



Ik lees je stukjes en ik moet zeggen dat wij verschillen over een cynische opmerking en alle termen van jou over cynisme, sarcasme en alzo meer.....Ik ben vrij direct in mijn uitlatingen, vooral bij zaken die over the top gaan....Heeft niets met mijn evt frustraties-als ik die al zou hebben- of wat dan ook te maken. Komt gewoon omdat ik ook in zo'n cultuur werk(te). Verder hou ik niet van verborgen boodschappen, aan duidelijkheid heb je veel meer.Als ik opmerkingen lees van mijn leven hoeft niet meer en ik ga oorlog beginnen vind ik dat not done....en -voor alle duidelijkheid- dit heeft niets met mijn ziekte te maken, ik vond dat voorheen ook al...Ik zeg daar wat van en dat zal ik ook blijven doen....Jij mag en kan dat cynisch vinden maar dat hoeft niet te zeggen dat het dat ook is......Jij kijkt en schrijft vanuit jouw optiek......

Als ik verder in het forum de teksten van Maritime lees vind ik alleen dat mijn integriteit aangetast is en daarom heb ik een brief naar de redactie geschreven...Hier was geen sprake van een "vette"ruzie zoals ik elders in het forum lees maar van hatelijke reacties van zijn kant die wederom not done zijn.....
En weet je, je kan nu eenmaal niet met iedereen goede vrienden zijn en dat hoeft ook niet. Ik vind het verder niet interessant wat Maritime van mij vindt maar hou me liever vast aan de mensen die me wel waarderen en voor me bidden.......En die zijn er -gelukkig- ook genoeg.....ook binnen CM......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 25 januari 2013, 15:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:30
 
pffffffffffffff wat een topic om effe bij te lezen, net terug en zou bijna weer meteen me lidmaatschap opzeggen, doordat ik helemaal gaar word van het lezen Knipoog smiley Smiley die vol vragen zit Valt deze reactie nou onder humor, cynisme, sarcasme of weet ik veel wat voor woord Smiley die vol vragen zit

maar sereius, zitten goede reacties bij,inmiddels te gaar om er op te reageren, heb wel deze tekst nog als reactie;
NIET VERGETEN, GOD HOUD HEEL VAN JULLIE ( van jullie allemaal, ook van mij yeah,ondanks ieder zo zijn worsteling heeft soms,
of je nou nog rookt als cristen, zoals ik, of dingen verkeerd begrijpt uit de bijbel of last hebt van vraatzucht, of whatever of iemand niet kan vergeven, waarvan ik persoonlijk denk, jezus begrijpt jou heeeel goed met je worsteling hierin. we zijn allemaal kinderen van god, geen cristenen die aan een instituut verbonden zijn als de kerk en zich daardoor een juk van wetten en regels laat opleggen. ook al noemen we onszelf cristen en gaan na de kerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:53
 
Welkom terug Petra!

PETRA373 schreef:
pffffffffffffff wat een topic om effe bij te lezen, net terug en zou bijna weer meteen me lidmaatschap opzeggen, doordat ik helemaal gaar word van het lezen Knipoog smiley Smiley die vol vragen zit Valt deze reactie nou onder humor, cynisme, sarcasme of weet ik veel wat voor woord Smiley die vol vragen zit

Vandaar dus dit topic. Er zit wel een lijn in, zal die proberen samen te vatten dit weekend.

Quote:
maar sereius, zitten goede reacties bij,inmiddels te gaar om er op te reageren, heb wel deze tekst nog als reactie;
NIET VERGETEN, GOD HOUD HEEL VAN JULLIE ( van jullie allemaal, ook van mij yeah,ondanks ieder zo zijn worsteling heeft soms,
of je nou nog rookt als cristen, zoals ik, of dingen verkeerd begrijpt uit de bijbel of last hebt van vraatzucht, of whatever of iemand niet kan vergeven, waarvan ik persoonlijk denk, jezus begrijpt jou heeeel goed met je worsteling hierin. we zijn allemaal kinderen van god, geen cristenen die aan een instituut verbonden zijn als de kerk en zich daardoor een juk van wetten en regels laat opleggen. ook al noemen we onszelf cristen en gaan na de kerk.

Amen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:35
 
ZOEKER064 schreef:
Welkom terug Petra!



Vandaar dus dit topic. Er zit wel een lijn in, zal die proberen samen te vatten dit weekend.



Amen!


Succes met samenvatten zoeker

Waar is de nooduitgang ????????

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:40
 
ALTJE848 schreef:
Succes met samenvatten zoeker

Waar is de nooduitgang ????????

Anita

Valt dit nu onder cynisme Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:43
 
ERIKA129 schreef:
Valt dit nu onder cynisme Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit

wat U wil mevrouw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 17:42
 
ERIKA129 schreef:
Valt dit nu onder cynisme Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit

nee, onder gebrek aan zelfkritisch vermogen
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 25 januari 2013, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 18:13
 
ERIKA129 schreef:
Valt dit nu onder cynisme Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit


Ja...jammer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 18:14
 
KEITH722 schreef:
nee ,onder gebrek aan zelfkritisch vermogen
a

is dit dan sarcasme? Duiveltje smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 18:15
 
JOL252 schreef:
is dit dan sarcasme? Duiveltje smiley Knipoog smiley

Zeg ik ook...Ja...jammer!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 18:41
 
nou zeg Boze smiley heb ik alle lappentekst gelezen, denkende dat ik daar wat van kon leren en ik het door had ennu ben ik helemaal weer van de wijs door jullie en snap ik er niks meer van, bedankt hoor jol en zeeland Boze smiley Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 18:46
 
Als je iets niet begrijpt reageer dan niet weer word alles uit zijn verband getrokken degene voor wie ik schrijf die begrijpt het wel



En JA JAMMER waar het hart van vol is stoomt de mond van over


lied: stil mijn ziel wees stil en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen ,God omgeeft je steeds in je beproevingen en zorgen
God U bent mijn God en ik vertrouw op u en zal niet wankelen
vrede vorst geniet een vaste geest binnen in mij die rust in U alleen

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 18:53
 
PETRA373 schreef:
nou zeg Boze smiley heb ik alle lappentekst gelezen, denkende dat ik daar wat van kon leren en ik het door had ennu ben ik helemaal weer van de wijs door jullie en snap ik er niks meer van, bedankt hoor jol en zeeland Boze smiley Boze smiley



huh? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 18:55
 
ALTJE848 schreef:
wat U wil mevrouw

ze zegt mevrouw tegen me Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 19:01
 
JOL252 schreef:
huh? Smiley die vol vragen zit

tja , was die ene opmerking nou gebrek aan zelf inzicht, cynisme of sarcasme Smiley die vol vragen zit
ik begon aan dit topic denkende misschien leer ik er iets van over cynisme ofzo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 19:28
 
PETRA373 schreef:
tja , was die ene opmerking nou gebrek aan zelf inzicht, cynisme of sarcasme Smiley die vol vragen zit
ik begon aan dit topic denkende misschien leer ik er iets van over cynisme ofzo

Nee, het enige wat je in dit topic leert is dat we op CM pagina's lang over 1 woordje kunnen discussieren. Maar aan de andere kant dat wisten we toch ook al Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 19:52
 
ANNA415 schreef:
Nee, het enige wat je in dit topic leert is dat we op CM pagina's lang over 1 woordje kunnen discussieren. Maar aan de andere kant dat wisten we toch ook al Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

houdt ons ook weer vd straat Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 19:59
 
ANNA415 schreef:
Nee, het enige wat je in dit topic leert is dat we op CM pagina's lang over 1 woordje kunnen discussieren. Maar aan de andere kant dat wisten we toch ook al Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


jammerre is als we er niks van leren.er zaten best goeie stukken tussen. Heb het echt helemaal gelezen, sorry ik met humor er op reageerde, daardoor kwam er weer een andere reactie van iemand , waarvan ik dan weer denk, eh hoe is die opmerking nu bedoeld, komt op mij onvriendelijk over.

zo komt mijn humor blijkbaar misschien ook op andere onvriendelijk over Smiley die vol vragen zit
petra die maar effe verder hier zwijgt .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 20:01
 
sorry 2 keer

Laatst aangepast door
PETRA373
op vrijdag 25 januari 2013, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 20:03
 
PETRA373 schreef:
jammerre is als we er niks van leren.er zaten best goeie stukken tussen. Heb het echt helemaal gelezen, sorry ik met humor er op reageerde, daardoor kwam er weer een andere reactie van iemand , waarvan ik dan weer denk, eh hoe is die opmerking nu bedoeld, komt op mij onvriendelijk over.

zo komt mijn humor blijkbaar misschien ook op andere onvriendelijk over Smiley die vol vragen zit
petra die maar effe verder hier zwijgt .

oh okay, dan snap ik het beter, geen probleem joh.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 22:32
 
JOL252 schreef:
is dit dan sarcasme? Duiveltje smiley Knipoog smiley

net niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 22:52
 
KEITH722 schreef:
net niet

nou niet nog ingewikkelder maken he, cynisme
sarcasme, net niet sarcasme..... als of ik nog helder kan nadenken na het lezen vanalles
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 11:59
 
Waarom houden we het niet eenvoudig?

Iets is liefde, of iets is on-liefde

:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 12:03
 
ROADY558 schreef:
Waarom houden we het niet eenvoudig?

Iets is liefde, of iets is on-liefde

:)

Zou het wel zo eenvoudig zijn als we soms willen, Roady? Je kunt iets niet simpel maken door te willen dat het simpel is. Het is net als met wiskunde. Het is logisch en simpel als je het begrijpt. Maar voor het zover is....

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 27 januari 2013, 16:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:16
 
PETRA373 schreef:
nou niet nog ingewikkelder maken he, cynisme
sarcasme, net niet sarcasme..... als of ik nog helder kan nadenken na het lezen vanalles

Hoi Petra,

even als eerste aanzet tot samenvatting. ik heb in ieder geval e.e.a. geleerd van dit topic.

Wat ik geleerd heb over cynisme en sarcasme is dat het niet om de woorden zelf gaat maar om het gevoel wat er achter zit als je de woorden uitspreekt (of neerschrijft). Met een cynische of sarcastische opmerking geef je ten diepste aan dat je de motivatie van de persoon tegen je het hebt niet vertrouwd.

Dat kan in sommige situaties een legitieme spiegel zijn, maar een cynische of sarcastische opmerking is vanuit de grond (zie de definities) altijd negatief. Dit toepassen in een liefdevolle relatie is erg riskant. Ik denk dan ook niet dat het verstandig is op een forum op CM te gebruiken als manier van communiceren. Dit er dan even van uitgaand dat je bewust en doelgericht deze communicatievorm gebruikt.

Maar je moet je er wel van bewust zijn dat het bij de andere partij kwetsend zal overkomen. eigenlijk altijd. Maar het kan zijn dat je een dusdanig goede relatie hebt opgebouwd met iemand op een dergelijke manier omgaat. Er zijn heel wat relaties waar op een negatieve manier aandacht wordt gevraagd. Ik denk ook dat de meeste keren dat cynisme en sarcasme worden gebruikt dit niet bewust is en veel verteld over de persoon die de opmerking plaatst. het is belangrijke informatie als je geinteresseert bent in de ander. Ik zou dan ook zeggen tegen degene die een dergelijke opmerking over zich heen krijgt: Neem er geen aanstoot aan, maar gebruik het opbouwend. Liefdevol.

In nogal wat situaties vragen mensen op een negatieve manier aandacht. Op dat moment een cynische opmerking gebruiken zal dan in ieder geval de ander niet de erkenning geven waar hij/zij om vraagt. En dat doet zeer. Waren we ons daar maar altijd van bewust.

Het belangrijkste is eigenlijk dat het nooit verstandig is om een reactie te schrijven in een toestand van heftige emotie (boosheid of verdriet).

Daarnaast heb ik geleerd dat voor het serieus doorspreken over een onderwerp het verstandig is om via een voorzitter (lees topic owner) iedeeen in te brengen. Anders heb je zo meerdere gesprekken door elkaar heen in het topic. dan is er voor niemand meer een touw aan vast te knopen. (eigenlijk de principes van een studiekring hanteren). En nee, dat moet zeker niet in ieder topic. Misschien dat we topics waarop we serieus een onderwerp willen bescpreken op een bepaalde manier moeten markeren. Bijvoorbeeld dit topic SK: cynisme. Zo maar een gedachte ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:41
 
Zoeker: Maar je moet je er wel van bewust zijn dat het bij de andere partij kwetsend zal overkomen. eigenlijk altijd.

Shanita: Als ik een verschil van mening heb, en die is fundamenteel, dan kan ik gewoon mijn mening zeggen, dat lucht op, en dan ga ik geen zoete broodjes bakken, mijn mening bijstellen, om de ander tevreden te stellen, zoals ik gisteren bijna deed.

Zoeker: Het belangrijkste is eigenlijk dat het nooit verstandig is om een reactie te schrijven in een toestand van heftige emotie (boosheid of verdriet).

Shanita: zodra ik achter de pc ga, en het lees, word ik automatisch boos, als ik sommige dingen weer lees, dus die vlieger gaat niet op.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 26 januari 2013, 13:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5