ChristianMatch
 


Forum

Het Nieuwsch hoekje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 11:49
 
De film is een persiflage.

En ja, er zijn bijvoorbeeld, veel mannen die vreemd gaan, voorzover mijn levenservaring rijkt zijn het en zeker nu met die geseksualiseerde maatschappij, zeker meer mannen.

Ja, en dat kan pijn doen. Mij zal het nu niet meer kunnen boeien, maar ja ik had een keer dat het me echt wel raakte.

En ja, als bijvoorbeeld mensen die belazerd zijn zien van 'dat de overspeligen zich aan kunnen sluiten daar in die rij voor die kleine guillotine', ja, dat kan dan even genoegdoenend werken, denk ik.

Ook al is de hele film eigenlijk zoooo dom, wie zegt er nu ik ben de D@#$...en ja mag me Toby noemen, Toby...dat is juist een heel lief naampje.

Daar begint het al mee, maar ja nogmaals dan moet je echt het Engels goed kunnen beheersen en ook de Engelse humor waarderen.

En verder heb ik zoiets ach...lekker belangrijk...

Ja, bij jou film begon het ook met vlammen daarna met overstromingen en natuurrampen, als voorstukje......Ik geef het wel een kans, want ja, zoals Jol eens zei: 'niet het kind met het badwater'.

En als je de recensies, reacties leest op dat filmpje zie je ook reacties van christenen die hem goed vonden, en ja sommige dingen zijn bijna niet te vertalen, en ja ik zou het ietsie anders vertalen maar ja, gewoon, druk...voorlopig :(

Maar ja dan zou je zien dat het juist niets te betekenen heeft dan alleen maar grappig en stemt tot nadenken ook.

Maar ja heb nu eenmaal te weinig tijd, om het nu zo te vertalen als ik denk dat bedoelt wordt want ja sommige dingen kan je nu eenmaal niet letterlijk vertalen, woorden hebben daar ook een gevoelswaarde...

And, everybody(of was het nou 'erveryone'?) is in title to have his or her own opinion. Ja, 'everybody' was toch meer als je het algemeen bedoeld, en everyone wat persoonlijker als je een paar mensen die je kent toespreekt,...ach, men, de Engelsprekenden weten toch wel wat ik bedoel... Knipoog smiley
(iedereen mag zijn eigen mening hebben)

Knipoog smiley

Ja, Engels is zeker wel anders dan Amerikaans, een veel beleefdere taal , waardoor juist dingen nog grappiger overkomen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 17:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 12:02
 
Is niet het filmpje van lanfy wat ik niet vind kunnen, maar zijn reactie erbij.
Van de hel is zo gek nog niet.
Wat betreft film die ik geplaatst heb, je hoeft hem niet te kijken, alleen geef er geen oordeel over, voordat je hem helemaal heb gezien.
Ma ja, zal de redactie zo wel weer reageren, ontopic.... Maar voorlopig blijft het ontopic gedoe van lanfy staan
En misschien zie ik het verkeerd, maar op mij komt het over als op een cristelijke site, dingen plaatsen om ergens te zeggen, kijk jullie zijn dom cristenen, komt ook door meerdere bijdragen van hem hier
Dan krijg je een beeld van een lanfy die graag mag aantrappen tegen geloof
En cristenen,
de vraag die over blijft is, warom, zit je eigenlijk dan op christelijke site lanfy????
En als je daar op bent, heb respect voor de gelovig en hier
En vraag voor de redactie..... Blijft een cristelijke site toch?
En dan keur je reacties goed als de hel is zo gek nog niet????
Komt er geen vermaning van eh lanfy.... Dit is een cristelijke site.
Graag een beetje respect voor de cristenen hier...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 12:15
 
PETRA373 schreef:
Is niet het filmpje van lanfy wat ik niet vind kunnen, maar zijn reactie erbij.
Van de hel is zo gek nog niet.
Wat betreft film die ik geplaatst heb, je hoeft hem niet te kijken, alleen geef er geen oordeel over, voordat je hem helemaal heb gezien.
Ma ja, zal de redactie zo wel weer reageren, ontopic.... Maar voorlopig blijft het ontopic gedoe van lanfy staan
En misschien zie ik het verkeerd, maar op mij komt het over als op een cristelijke site, dingen plaatsen om ergens te zeggen, kijk jullie zijn dom cristenen, komt ook door meerdere bijdragen van hem hier
Dan krijg je een beeld van een lanfy die graag mag aantrappen tegen geloof
En cristenen,
de vraag die over blijft is, warom, zit je eigenlijk dan op christelijke site lanfy????
En als je daar op bent, heb respect voor de gelovig en hier
En vraag voor de redactie..... Blijft een cristelijke site toch?
En dan keur je reacties goed als de hel is zo gek nog niet????
Komt er geen vermaning van eh lanfy.... Dit is een cristelijke site.
Graag een beetje respect voor de cristenen hier...

Lanfy bedoeld dat komisch, grappig, omdat Toby, de D@#$ het ook zo brengt, ook als gerechtigheid, zo van dieven, en bedriegers, daar in die rij, en, o ja, ook advocaten, want die horen daar ook bij, dat soort dingen...

Ja, en hier in Nederland valt het natuurlijk allemaal wel mee, maar zo, in Amerika, ja, die zijn er echt soms om er alleen een slaatje voor d'r eigen uit te slaan, dat zie je ook weleens in films.

Het gaat er, denk ik, ook om hóe iemand iets zegt(knipoog en smiley erachter), en wáárop...en ja als iemand dat op dat domme maar wel komische filmpje zegt, ja, dan weet ik dat op 'waarde' te schatten.
(maar ja ik kan goed Engels, dus ik voel de film aan, veel beter als je dus geen Engels kan), ja, ik heb met me beetje basis Engels op school jarenlang Engels en Amerikaans gesproken in Amsterdam. En ja, als je het eenmaal kan, vergeet je het niet en hou je het bij, wordt alleen maar beter, door al de Engelse en Amerikaanse films en series..., itt Frans, wat je snel verleerd, omdat er bijna geen Franse films oid worden vertoond op de Nederlandse zenders.
En Engels in veel grote steden met al die nationaliteiten ook de voertaal is, ik kwam zo bijvoorbeeld ook drie jaar lang in een echt Amerikaanse kerk, die was gesticht door een Reverent(Amerikaanse voorganger), en nog een paar, voor de Amerikanen die in en rond Amsterdam werken... Knipoog smiley
En niet te vergeten op me werk, in een hotel in het Centrum, Krasnapolsky, ja, daar werd ook bijna alleen maar Engels/Amerikaans gesproken onder het personeel, omdat er gewoon bijna alleen buitenlanders werkten.

En op dat werk had ik ook een vriendin leren kennen, die ook christelijk was. En ja ze kon geen Nederlands, ze kwam uit Ierland, en ja, we werkten heel close samen daar, en brachten ook veel vrije tijd door, dus ja, we spraken alleen Engels met elkaar.
De Nederlanders die daar werkten dachten dat ik uit Engeland kwam, omdat mijn Engels perfect was, ja, als ik een woord niet wist bijvoorbeeld, ja, dan ging ik dat woord gewoon be/om schrijven in het Engels zo dat ze toch wist wat ik bedoelde. en ja, dan viel het voor buitenstaanders niet op, dat ik dat woord niet wist.

Dus ja, de beetje basis Engels op school, waar ik ook niet eens goed in was, heb ik in de praktijk leren spreken, maar ja door die basis op school, kan ik het ook lezen en schrijven.

Ja, en ook omdat ik daar later nog een certificaat van had gehaald, ja negen, had ik. Ja, ik heb ook heel veel Engelse boeken gelezen, ik dacht zelfs tijdenlang in het Engels.
En soms heb ik dat ik wel weet wat een woord in het Engels betekend maar niet in het Nederlands, dat ik dat moet omschrijven omdat ik dan gewoon de letterlijke vertaling niet zo een twee drie weet....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 13:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 13:24
 
Ach zo denken we allemaal verschillend Shanita.
Ps ik kan ook Engels hoor.
Denk er gewoon anders over.
Wat mij irriteert is dat het voor me gevoel weer een reactie is , zonder respect na andere forum leden toe.
Dan kom ik op een punt dat ik ook me mening effe ga neer schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 13:31
 
Ja, dat weet ik dat jij ook Engels kent, ik zei het eigenlijk voor degene die het Engels niet zo goed beheersen Knipoog smiley

Dat kan!, Eigen mening!

Thee kan, Koffie kan!

Ik ga eens verder hier Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 13:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 13:41
 
Ijskoude coca cola kan ook, met een rietje Lachende smiley
Petra die vandaag lekker doe niks dag heeft Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 13:43
 
Engelse humor is nou eenmaal anders, droger dan in Nederland. Van dingen die wij ontzettend flauw vinden kunnen zij helemaal in een scheur liggen.

Ik snap Lanfy ergens ook wel, op het moment dat hij het filmpje plaatste werd er in een ander topic van alles en nog wat geplaatst over de gevolgen van zonde, een beetje hel en verdoemenis gepreekt. Het zou me niet verbazen als Lanfy daar een beetje nuance in aan wilde brengen (maar nu vul ik het voor hem in).


Jol, gelooft dat er een plek is zonder God, maar gelooft nog meer in de hemel waar we naar op weg zijn.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 juli 2013, 13:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 13:50
 
Jol, gelooft dat er een plek is zonder God, maar gelooft nog meer in de hemel waar we naar op weg zijn.


S. Weet dat zeker dat we op weg zijn naar de Hemel Lachende smiley , ja iets geloven kan ook een zeker weten zijn.

Fijne dag Petra! Knipoog smiley

Ps: Ik denk zelf dat Lanfy het gewoon toevallig tegen kwam ;)

Maar ja, ik stop, anders gaan we discussiëren hoe Lanfy erop kwam Knipoog smiley Lachende smiley lol


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 14:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 14:03
 
PETRA373 schreef:
dit... dit is gewoon . slaat nergens op
woorden hebben kracht....
Dat lanfy niet gelooft is inmiddels denk ik wel velen duidelijk, alleen respecteer wel anderen met hun geloof.

Dit is gewoon anderen hier uitdagen.....uitlokken....
tegen geloof aantrappen......
zo zie ik het.

Hoe weet je dat hij niet gelooft? Hij denkt misschien anders over zaken. We moeten oppassen voor oordeel naar anderen toe.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 juli 2013, 14:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 14:17
 
Valt nog al op jol als je al zijn bijdragen leest.
En het maakt me niet uit of hij gelooft of niet, even welkom,
Maakt me wel uit als je gaat spotten met geloof van anderen hier, en zo kwam het ook beetje voor me over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 14:22
 
``Ik ben christen, maar denk niet in hokjes``, heeft Lanfy in zijn profiel staan. Wie zijn wij om dan wel even uit te maken dat Lanfy niet gelovig is? Onze manier van geloven kunnen we niet opleggen als norm voor anderen. Of je het nu wel of niet eens bent met Lanfy en of je de humor van het filmpje nu wel of niet kunt waarderen is een ander verhaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 16:10
 
Zou het hem dan wel lukken?
'Obama ontvangt Israëlische en Palestijnse bemiddelaars'

Ik geloof zelf (ook op grond van de Bijbel) dat er nooit vrede zal komen in Israël, tot de wederkomst dan hè?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 16:12
 
PETRA373 schreef:
Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen lanfy? Cristenen belachelijk maken, terwijl je op een cristelijke site zit????
Warom doe je dat eigenlijk, verveel je je en ga je zo mensen uitdagen?
Ik persoonlijk vind het beetje respect. Loos, na anderen toe op de site
Eh de hel is zo gek toch niet,,, na ik zit liever niet in de hel met Adolf.
Neem aan dat Adolf hitler word bedoeld. Vind ik ook respectloos na joden toe.
en tevens slaat het nergens op, om het in een nieuws topic te zetten.


effe terug naar mijn vraag aan lanfy..... wat hij nu hier eigenlijk mee wil zeggen???? wacht het antwoord wel van lanfy af....
op mij komt het zo over lanfy, maar misschien zie ik het verkeerd....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 16:12
 
KLUS667 schreef:
Zou het hem dan wel lukken?
'Obama ontvangt Israëlische en Palestijnse bemiddelaars'

Ik geloof zelf (ook op grond van de Bijbel) dat er nooit vrede zal komen in Israël, tot de wederkomst dan hè?

en ontopic weer Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 16:14
 
PETRA373 schreef:
Valt nog al op jol als je al zijn bijdragen leest.
En het maakt me niet uit of hij gelooft of niet, even welkom,
Maakt me wel uit als je gaat spotten met geloof van anderen hier, en zo kwam het ook beetje voor me over.

PETRA373 schreef:
dit... dit is gewoon . slaat nergens op
woorden hebben kracht....
Dat lanfy niet gelooft is inmiddels denk ik wel velen duidelijk, alleen respecteer wel anderen met hun geloof.

Dit is gewoon anderen hier uitdagen.....uitlokken....
tegen geloof aantrappen......
zo zie ik het.

Hier suggereer je iets anders. Nogal stellig zeg je hier dat het inmiddels velen wel duidelijk is dat Lanfy niet gelooft.
Ik zelf ervaar het filmpje niet als respectloos, het is maar hoe je het opvat.

(Jol, toch gelovig.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 16:15
 
PETRA373 schreef:
en ontopic weer Knipoog smiley


Sorry Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 17:20
 
Nog even een klein wetenswaardigheidje: Rowan Atkinson is Joods...

En een Engelse cabaretier..

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:22
 
Beste mensen,

Nog even over het filmpje: er zijn tot nu toe geen 'Niet oké'-meldingen binnengekomen. Zo te lezen in dit topic wordt het filmpje toch als niet oké beschouwd. Plus Lanfy's reactie. Maar niemand reageert naar ons toe.

Of Lanfy wel of niet gelovig is, hoeft niet hier op het forum door anderen besproken te worden. We gaan er vanuit dat leden van CM oprecht meelevende christenen zijn (zie algemene voorwaarden). Hoe een ieder dat invult, is een ander verhaal. Lanfy kan dit zelf toelichten binnen topics die zich daarvoor lenen. Niet dit topic, want hier gaat het - nogmaals - over Nieuwschberichten.

Bedankt, Klus om weer on-topic te gaan. Laten we deze koers vooral aanhouden Lachende smiley

Reageer op elkaar via mail of chat over welke film dan ook. En naar ons toe als je dus het filmpje 'Niet oké' vindt. Of een reactie van iemand.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:45
 
KLUS667 schreef:
Zou het hem dan wel lukken?
'Obama ontvangt Israëlische en Palestijnse bemiddelaars'

Ik geloof zelf (ook op grond van de Bijbel) dat er nooit vrede zal komen in Israël, tot de wederkomst dan hè?


Vanmiddag stond 'slechts' de titel op nu.nl omdat ze verder nog geen info hadden, nu hebben ze er ook wat tekst bij getypt en het klinkt veelbelovend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:21
 
Er zijn diverse 'Niet oké'-meldingen gekomen nav de filmpjes van Lanfy.
De filmpjes zijn verwijderd.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:29
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Er zijn diverse 'Niet oké'-meldingen gekomen nav de filmpjes van Lanfy.
De filmpjes zijn verwijderd.

Redactie CM



Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 juli 2013, 21:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:29
 
PETRA373 schreef:
Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen lanfy? Cristenen belachelijk maken, terwijl je op een cristelijke site zit????
Warom doe je dat eigenlijk, verveel je je en ga je zo mensen uitdagen?
Ik persoonlijk vind het beetje respect. Loos, na anderen toe op de site
Eh de hel is zo gek toch niet,,, na ik zit liever niet in de hel met Adolf.
Neem aan dat Adolf hitler word bedoeld. Vind ik ook respectloos na joden toe.
en tevens slaat het nergens op, om het in een nieuws topic te zetten.

Hahaha! Hokjesdenker! Dat blijkt wel uit hoe je erop reageerd! En hoezo respectloos? Naar wie? Omdat ik toevallig van zwarte Engelse humor hou, en dit filmpje, ik dacht ter relativering, op, oke, in het verkeerde topic, dit forum plaats ben ik respectloos? Hoeveel topics zijn er hier over de hemel, hel en het hiernamaals? Kom op!! Maar sorry als ik jou of anderen gekwetst heb! Twijfelende smiley

Ik hoop dat ik iedereen naar tevredenheid geantwoord heb, en mocht iemand nog vragen hebben, stuur dan maar een berichtje! En nu: BOT!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:37
 
LANFY127 schreef:
mocht iemand nog vragen hebben, stuur dan maar een berichtje! En nu: BOT!

Daar sluiten wij ons bij aan: graag reageren via de mail of chat naar elkaar.

We nemen aan dat BOT be on-topic betekent? Goed plan Lachende smiley met blinkend witte tanden !

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 22:26
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Daar sluiten wij ons bij aan: graag reageren via de mail of chat naar elkaar.

We nemen aan dat BOT be on-topic betekent? Goed plan Lachende smiley met blinkend witte tanden !

Redactie CM

Klopt helemaal! Knipoog smiley

Ps, eigenlijk "back on topic!" Lachende smiley


Laatst aangepast door
LANFY127
op dinsdag 30 juli 2013, 22:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 22:01
 
KLUS667 schreef:
Vanmiddag stond 'slechts' de titel op nu.nl omdat ze verder nog geen info hadden, nu hebben ze er ook wat tekst bij getypt en het klinkt veelbelovend!

Beste Klus! Weet je hoe lang het al veelbelovend klinkt? Er is nu een plan dat ze weer met elkaar gaan "praten"! Als ik een probleem met iemand heb, dan wil ik dat zo snel als mogelijk de wereld uitgeholpen hebben! Maar als je hier de kern van de zaak aanpakt, dan is het, naar mijn bescheiden opinie, dat zowel de Palestijnen als de Israëlisch, vooral van buitenaf onder druk worden gezet om het "probleem" op te lossen! Maar hoe lang is er al verdeeldheid in het Midden-Oosten? 3000 jaar, of toch nog langer? En nu zijn er mensen die dat probleem binnen 2 generaties willen oplossen? Hoe groot schat jij die kans in? Palestijnen kunnen eigenwijs en eigengereid zijn, maar de Israëlisch kunnen er ook wat van hoor! Ik heb ooit een wijze spreuk betreffende de Israëlisch gehoord: je hebt 2 verschillende soorten Israëlisch, mensen die alles weten, en mensen die alles beter weten! En dat is ook mijn persoonlijke ervaring met mijn Israëlische vrienden! Je kunt voor je gemoedsrust nog beter een relatie hebben of getrouwd zijn! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 22:23
 
LANFY127 schreef:
Beste Klus! Weet je hoe lang het al veelbelovend klinkt? Er is nu een plan dat ze weer met elkaar gaan "praten"! Als ik een probleem met iemand heb, dan wil ik dat zo snel als mogelijk de wereld uitgeholpen hebben! Maar als je hier de kern van de zaak aanpakt, dan is het, naar mijn bescheiden opinie, dat zowel de Palestijnen als de Israëlisch, vooral van buitenaf onder druk worden gezet om het "probleem" op te lossen! Maar hoe lang is er al verdeeldheid in het Midden-Oosten? 3000 jaar, of toch nog langer? En nu zijn er mensen die dat probleem binnen 2 generaties willen oplossen? Hoe groot schat jij die kans in? Palestijnen kunnen eigenwijs en eigengereid zijn, maar de Israëlisch kunnen er ook wat van hoor! Ik heb ooit een wijze spreuk betreffende de Israëlisch gehoord: je hebt 2 verschillende soorten Israëlisch, mensen die alles weten, en mensen die alles beter weten! En dat is ook mijn persoonlijke ervaring met mijn Israëlische vrienden! Je kunt voor je gemoedsrust nog beter een relatie hebben of getrouwd zijn! Knipoog smiley

Hey Lanfy Knipoog smiley Daarom schreef ik ook: klinkt en niet is

En zie ook m'n reactie eerder die middag:
KLUS667 schreef:
Zou het hem dan wel lukken?

Ik geloof zelf (ook op grond van de Bijbel) dat er nooit vrede zal komen in Israël, tot de wederkomst dan hè?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 22:52
 
KLUS667 schreef:
Hey Lanfy Knipoog smiley Daarom schreef ik ook: klinkt en niet isEn zie ook m'n reactie eerder die middag:

Daar heb je gelijk in! Maar definieer "wederkomst"! Er was al sprake van de wederkomst in het Nieuwe Testament! Maar hoe ga je daar dan mee om? Ik kan de teksten wel noemen, maar die weet jij ook wel! Toch? Voor mij nu trusten, morgen een druk dagje, maar ik lees het wel weer! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 23:24
 
LANFY127 schreef:
Daar heb je gelijk in! Maar definieer "wederkomst"! Er was al sprake van de wederkomst in het Nieuwe Testament! Maar hoe ga je daar dan mee om? Ik kan de teksten wel noemen, maar die weet jij ook wel! Toch? Voor mij nu trusten, morgen een druk dagje, maar ik lees het wel weer! Knipoog smiley

De wederkomst van Jezus Christus. Dan zal het nieuwe Jeruzalem uit de hemel neerdalen.



Mooi filmpje ter ondersteuning: http://www.youtube.com/watch?v=cli8nj0QwGA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 10:53
 
KLUS667 schreef:
De wederkomst van Jezus Christus. Dan zal het nieuwe Jeruzalem uit de hemel neerdalen.



Mooi filmpje ter ondersteuning: http://www.youtube.com/watch?v=cli8nj0QwGA

Zeker een mooi filmpje Klus, bedankt voor het plaatsen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:26
 
KLUS667 schreef:
De wederkomst van Jezus Christus. Dan zal het nieuwe Jeruzalem uit de hemel neerdalen.



Mooi filmpje ter ondersteuning: http://www.youtube.com/watch?v=cli8nj0QwGA

Een hele mooie compilatie over dit hoofdstuk uit Openbaring! Mooi beschrijvend boek dat ik bijna kan dromen! Maar is het daarom ook waar? Voor jou waarschijnlijk wel! Maar dat hebben er al honderden voor jou gezegdt! Ik stel mezelf, als iemand me heel zelfverzekerd iets meedeelt, de vraag, is dat wel waar, en waarom zou het wel of toch ook weer niet waar zijn? De mens is het meest beïnvloedbare wezen ter wereld, maar is het waar omdat je dat zelf wilt geloven, of is het gewoon universeel waar? Als jij zelf gelooft dat dat waar is, en je voelt je er goed bij, prima! Maar het blijft tenslotte jouw waarheid! Toch? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 16 Volgende
Pagina 10 van 16