ChristianMatch
 


Forum

Het Nieuwsch hoekje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 12:24
 
LANFY127 schreef:
Complottheorieën zijn er inderdaad altijd al geweest! Maar het probleem is altijd dat het veel moeilijker is om te bewijzen dat het waar is tov de informatie die we via de media krijgen! Een complottheorie bewijzen is vele malen moeilijker, zoniet ondoenbaar! Zie bijvoorbeeld de 9/11 complottheorie!

Ja, idd.

Hier wat de volskrant erover schreef: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/808108/2006/06/07/De-grote-leugen-9-11-als-complot.dhtml
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 10:32
 
Aardig artikel in Trouw over een vrijgemaakt-gereformeerde theologe met goed analytisch inzicht.

- Krantenartikel verwijderd -

Dit mag niet geplaatst worden zonder toestemming van de uitgever.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 3 februari 2014, 16:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 13:02
 
interresant Thomas. Boek toch maar eens lezen.

@Roelande die uit de Vergadering van Gelovigen komt en daar heeft geleerd dat vrouwen moeten zwijgen in de gemeente
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 19:57
 
THOMAS968 schreef:
Aardig artikel in Trouw over een vrijgemaakt-gereformeerde theologe met goed analytisch inzicht. De tekst is dus niet van mij. Mooie bijdrage van iemand die heel bijbels denkt en de traditie en bijbelteksten zelf goed weet te onderscheiden.
Aardig is de tekst uit Deut. 21 die ze aanhaalt.

Bron: Trouw 24 aug 2013

Haar orthodoxe kerkgenootschap is tegen vrouwen in het ambt. Theologe Almatine Leene komt tot heel andere conclusies.

Thomas

In één van de blogs van Almatine Leene las ik de onderstaande 10 redenen waarom mannen geen dominee moeten worden. Lees het met een knipoog, maar bedenk wel dat o.a. dit soort redenen ook vaak gebruikt wordt, om vrouwen van de kansel te weren.

Almatine schrijft
:
Ik kwam het volgende tegen in het boek Peper en Zout van J. John en M. Stibbe (2003:122/23):

Tien redenen waarom mannen geen dominee moeten worden!
1. Mannen zijn te emotioneel om predikant te zijn; hun gedrag bij voetbalwedstrijden toont dat aan.
2. Een man hoort in het leger en niet in de kerk.
3. Sommige mannen zijn zo knap dat ze vrouwelijke kerkleden kunnen afleiden
4. Hun lichaamsbouw geeft aan dat mannen beter geschikt zijn om bomen om te hakken en met poema’s te vechten.
5. In het Nieuwe Testament lezen we dat Jezus werd verraden door een MAN.
6. Mannen hebben een overmatige gewelddadige inslag: ze lossen conflicten op met hun vuisten. In een leidinggevende rol zou hun gebrek aan evenwicht een te groot risico vormen.
7. De man is als een prototype geschapen, ze vormen dus eerder een experiment dan de kroon op de schepping.
8. Een predikant heeft per definitie een zorgende rol, traditioneel de rol van de vrouw.
9. Mannen kunnen evengoed wel actief in de kerk zijn; zo kunnen ze het pad naar de kerk vegen, het dak repareren.
10. Geen enkele vrouw in een gemeente zal een man respecteren die een jurk draagt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 23:29
 
Knap hoor, precies de goede toon en het toont ook aan hoe belachelijk de vooroordelen naar vrouwen zijn. Het opent hopelijk weer enkele ogen en alle argumenten van de mannenbroeders worden kundig om zeep geholpen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 26 augustus 2013, 12:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 13:40
 
Ja hij is steengoed Lachende smiley
Moet toch wel een eyeopener zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 14:18
 
ROELANDE345 schreef:
Ja hij is steengoed Lachende smiley
Moet toch wel een eyeopener zijn



Ik las vandaag in de Trouw dat de vader van de vrouw die zich verkiesbaar stelde voor voorzitter van de SGP in Vlissingen sprak: ach, beter iemand dan helemaal niemand...........

Boze smiley Boze smiley

Zo'n man zou eens trots op zijn dochter moeten zijn en misschien bovenstaande eens lezen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 16:37
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik las vandaag in de Trouw dat de vader van de vrouw die zich verkiesbaar stelde voor voorzitter van de SGP in Vlissingen sprak: ach, beter iemand dan helemaal niemand...........

Boze smiley Boze smiley

Zo'n man zou eens trots op zijn dochter moeten zijn en misschien bovenstaande eens lezen.....


Ik heb leesvoer voor deze man: vrouwen zijn gewoon beter.. van Ute Ehrhardt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 21:00
 
ROELANDE345 schreef:
Ja hij is steengoed Lachende smiley
Moet toch wel een eyeopener zijn

Stiekem vind ik een knappe dominee met een lichaamsbouw om bomen om te hakken of met poema`s te vechten wel leuk. Vooral als hij zo knap is dat hij mij af kan leiden. En daar mag je dan op zondagmorgen een uur lang naar kijken………………..pffff...... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 23:09
 
JANS221 schreef:
Stiekem vind ik een knappe dominee met een lichaamsbouw om bomen om te hakken of met poema`s te vechten wel leuk. Vooral als hij zo knap is dat hij mij af kan leiden. En daar mag je dan op zondagmorgen een uur lang naar kijken………………..pffff...... Engeltje smiley

haha Jans Clown smiley
foei toch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 10:50
 
JOL252 schreef:
Ik heb leesvoer voor deze man: vrouwen zijn gewoon beter.. van Ute Ehrhardt.
ff serieus, als je een nieuwe relatie krijgt, wat verwacht je dan van een man? Ik denk dat het weinig aantrekkelijk is voor een man in zo'n relatie te stappen. Ik zou me in elk geval een marionet voelen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 11:16
 
CHATULIEM368 schreef:
ff serieus, als je een nieuwe relatie krijgt, wat verwacht je dan van een man? Ik denk dat het weinig aantrekkelijk is voor een man in zo'n relatie te stappen. Ik zou me in elk geval een marionet voelen....


Ach onderzoek alle dingen en behoudt het goede hé, het is gewoon een boek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 20:00
 
JANS221 schreef:
Stiekem vind ik een knappe dominee met een lichaamsbouw om bomen om te hakken of met poema`s te vechten wel leuk. Vooral als hij zo knap is dat hij mij af kan leiden. En daar mag je dan op zondagmorgen een uur lang naar kijken………………..pffff...... Engeltje smiley


Ben ik met je eens, het oog wil tenslotte ook wat..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 20:18
 
JANS221 schreef:
Stiekem vind ik een knappe dominee met een lichaamsbouw om bomen om te hakken of met poema`s te vechten wel leuk. Vooral als hij zo knap is dat hij mij af kan leiden. En daar mag je dan op zondagmorgen een uur lang naar kijken………………..pffff...... Engeltje smiley

Hahahahahhaa, alle houthakkerdominee's opgepast, wanneer Jans haar onder je gehoor bevindt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 09:20
 
http://www.nu.nl/politiek/3561829/geen-recht-schone-luier-in-zorginstelling.html

ik hoop inderdaad maar dat het op een andere manier al wettelijk geregeld is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 09:52
 
ANNA415 schreef:
http://www.nu.nl/politiek/3561829/geen-recht-schone-luier-in-zorginstelling.html

ik hoop inderdaad maar dat het op een andere manier al wettelijk geregeld is.

Ik schrok... Smiley met dichtgeplakte mond

Later in het bericht lees ik wel dit: 'Het kabinet zou het wetsvoorstel willen intrekken omdat het door een geplande reorganisatie in de langdurige zorg zijn waarde verliest. Ouderen moeten straks langer thuis blijven wonen en daar verzorgd worden.'

Ja, als het zijn waarde verliest en daarom wordt ingetrokken?

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 13:58
 
ANNA415 schreef:
http://www.nu.nl/politiek/3561829/geen-recht-schone-luier-in-zorginstelling.html

ik hoop inderdaad maar dat het op een andere manier al wettelijk geregeld is.


http://www.nationalezorggids.nl/ouderenzorg/nieuws/17526-van-rijn-geen-recht-op-schone-luier-is-onzin.html#.Uh8tIG9QaHg.twitter


Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 29 augustus 2013, 13:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 23:40
 
Drie posters die nog Gods woorden hebben, van de zolder waar twee kinderen van me sliepen en ongedeerd uit de brand zijn gekomen. Hoe great is our god.
niemand heeft iets, allemaal op tijd uit huis, We hebben veel geluk gehad en net op tijd werd zoon wakker, ik zelf ben overtuigd van Gods hulp en hulp van vele engelen. Beetje ongelooflijk allemaal, wat er gebeurde, net op tijd me kinderen uit een brandende zolder. We worden gedragen door liefde van mensen om ons heen die hulp aanbieden en respect voor brandweermannen! En dank aan god, die ons beschermt en helpt. Ps tip voor iedereen, als je geen rookmelder hebt, koop er effe eentje, kan echt een hoop ellende schelen

Dit is wat Petra poste op facebook zaterdagavond laat Er is brand uitgebroken op de zolder van haar huis. Zij en de kinderen zijn er net op tijd uit gekomen. Niemand had iets iedereen is veilig. Morgen krijgen ze een ander huis ze worden nu elders opgevangen. Ze zijn heel dankbaar voor Gods bescherming en alle hulp die ze hebben gekregen.
Plaats dit hier met haar toestemming zodat we voor haar en de kids kunnen bidden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 00:27
 
Wat vreselijk...maar hoe wonderlijk zijn ze gered!!!
Sterkte Petra...en haar gezin!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 10:00
 
Wat een zegen dat het zo goed is afgelopen. Petra en kids heel veel sterkte toegewenst en ZIJN nabijheid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 11:46
 
ROELANDE345 schreef:
Drie posters die nog Gods woorden hebben, van de zolder waar twee kinderen van me sliepen en ongedeerd uit de brand zijn gekomen. Hoe great is our god.
niemand heeft iets, allemaal op tijd uit huis, We hebben veel geluk gehad en net op tijd werd zoon wakker, ik zelf ben overtuigd van Gods hulp en hulp van vele engelen. Beetje ongelooflijk allemaal, wat er gebeurde, net op tijd me kinderen uit een brandende zolder. We worden gedragen door liefde van mensen om ons heen die hulp aanbieden en respect voor brandweermannen! En dank aan god, die ons beschermt en helpt. Ps tip voor iedereen, als je geen rookmelder hebt, koop er effe eentje, kan echt een hoop ellende schelen

Dit is wat Petra poste op facebook zaterdagavond laat Er is brand uitgebroken op de zolder van haar huis. Zij en de kinderen zijn er net op tijd uit gekomen. Niemand had iets iedereen is veilig. Morgen krijgen ze een ander huis ze worden nu elders opgevangen. Ze zijn heel dankbaar voor Gods bescherming en alle hulp die ze hebben gekregen.
Plaats dit hier met haar toestemming zodat we voor haar en de kids kunnen bidden

@Petra,

Wat een wonder, ja God zorgt, ja, je zou zeker wel ff heel erg geschrokken zijn, ja fijn dat je zo tof wordt opgevangen.!!!!!!

Ja, rookmelder, had die van mij eraf gesloopt die ging steeds af als ik had gedoucht(stoom), ik heb hem nog wel, als ik hem vind zal ik hem weer ergens anders (laten, want geen verstand van) monteren. thx voor de tip!

Schrok me net rot toen ik het las, en ben wel blij dat jullie allemaal veilig zijn en goed zijn opgevangen:), mooi van die posters waar de teksten nog op te lezen waren....!:)!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 2 september 2013, 11:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 08:22
 
Bidden voor Petra en haar kids. Ze hebben nog geen nieuwe huisvesting
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 09:02
 
Dat is wel heel erg, zeg. Heb je eindelijk je plekje gevonden en dan... Heel veel sterkte Petra. De Heere voorziet. Dat weet ik zeker. Je weet ik bid ook voor je. Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 09:50
 
Heel veel sterkte wens ik jou met je kinderen, Petra!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 12:08
 
ROELANDE345 schreef:
Bidden voor Petra en haar kids. Ze hebben nog geen nieuwe huisvesting

Misschien beter om dit bij het subforum Gebed te plaatsen?

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 15:11
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Misschien beter om dit bij het subforum Gebed te plaatsen?

Redactie CM

Het was nieuws dat zij haar spullen kwijt is door die brand , dus mag er gerust dan gebed gevraagd worden omdat het als nieuwsfeit is gebracht.
Natuurlijk kan het dan ook nog wel bij afdeling gebed geplaatst worden, niets mis mee, er wordt toch al te weinig gebeden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 16:41
 
PIETER619 schreef:
Het was nieuws dat zij haar spullen kwijt is door die brand , dus mag er gerust dan gebed gevraagd worden omdat het als nieuwsfeit is gebracht.
Natuurlijk kan het dan ook nog wel bij afdeling gebed geplaatst worden, niets mis mee, er wordt toch al te weinig gebeden

Te weinig gebeden???
Pieter....soms weten we dat niet van elkaar...
Er is ook veel stil en verborgen gebed....

Doet me denken aan een kinderversje....
""Ja voor ALLE mensen saam..bid ik U in Jezus Naam""
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 16:43
 
ROELANDE345 schreef:
Bidden voor Petra en haar kids. Ze hebben nog geen nieuwe huisvesting

Wat erg......dat moet toch ""ergens""kunnen???
Een tijdelijke woning...
Dit is toch urgent?


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op dinsdag 3 september 2013, 16:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 16:48
 
PIETER619 schreef:
Het was nieuws dat zij haar spullen kwijt is door die brand , dus mag er gerust dan gebed gevraagd worden omdat het als nieuwsfeit is gebracht.
Natuurlijk kan het dan ook nog wel bij afdeling gebed geplaatst worden, niets mis mee, er wordt toch al te weinig gebeden

Natuurlijk mag er gebed gevraagd worden. Maar Roelande had dit op 1 september ook al gedaan in haar eerste bericht over Petra. Volgende gebedsverzoeken kunnen dan in het subforum geplaatst worden, zodat we dit topic voor de nieuwsberichten houden.

Redactie CM (die ook meeleeft met Petra en haar kinderen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 15:01
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Natuurlijk mag er gebed gevraagd worden. Maar Roelande had dit op 1 september ook al gedaan in haar eerste bericht over Petra. Volgende gebedsverzoeken kunnen dan in het subforum geplaatst worden, zodat we dit topic voor de nieuwsberichten houden.

Redactie CM (die ook meeleeft met Petra en haar kinderen)

Ja helemaal gelijk heb het ook overwogen.
Maar dacht dan snappen de nieuwkomers het niet meer.
Wat wel weer een nieuwtje is is dat ze toch in hun eigen huis terug is ook al is het dak nog niet gerepareerd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 Volgende
Pagina 12 van 16