ChristianMatch
 


Forum

Het Nieuwsch hoekje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 21:41
 
ROELANDE345 schreef:
Ja helemaal gelijk heb het ook overwogen.
Maar dacht dan snappen de nieuwkomers het niet meer.
Wat wel weer een nieuwtje is is dat ze toch in hun eigen huis terug is ook al is het dak nog niet gerepareerd Lachende smiley

Wat een toestand zeg!...
Het zal je maar overkomen.....
Het lijkt mij de ergste nachtmerrie die je kan overkomen.....

Zou wel leuk zijn als we haar konden helpen met klussen.....
Vele handen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 08:53
 
http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/leidenenregio/article24448233.ece/Lisa-dood-Denk-na-wat-je-doet

Ik ben hier even stil van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 11:33
 
JOL252 schreef:
http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/leidenenregio/article24448233.ece/Lisa-dood-Denk-na-wat-je-doet

Ik ben hier even stil van.

Jol,

Ik maak hieruit op, dat het niet de drug was, maar de watervergiftiging als gevolg van dorst veroozaakt door de drug.

Verdrietig...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 04:35
 
SHANITA130 schreef:
Jol,

Ik maak hieruit op, dat het niet de drug was, maar de watervergiftiging als gevolg van dorst veroozaakt door de drug.

Verdrietig...

Ja klopt. Niet verslaafd en toch aan de gevolgen van druggebruik gestorven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 14:41
 
JOL252 schreef:
http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/leidenenregio/article24448233.ece/Lisa-dood-Denk-na-wat-je-doet

Ik ben hier even stil van.

In...en in triest!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 14:03
 
‘ALTIJD IN HET BELANG VAN HET KIND’

http://www.klokkenluideronline.is/

Op deze pagina artikel, 'altijd in het belang van het kind', over jeugdzorg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 12:10
 
Uit het hoofdartikel van Het Vermoeden:

'Zijn woord wil deze wereld omgekeerd" Deze regel van Huub Oosterhuis vormde de inspiratie voor dit nummer van Het Vermoeden. Allereerst als een bescheiden eerbetoon aan de dichter/theoloog die dit najaar zijn tachtigste verjaardag hoopt te vieren.
Maar ook omdat deze regel zo goed aansluit bij de tijdgeest. We leven in een periode van transitie, verandering, vernieuwing. Al onze zekerheden lijken op hun kop te worden gezet. Ons economische en financiële systeem wankelt. Sombere berichten domineren het journaal. Huizen staan 'onder water', velen verliezen hun baan, fraude lijkt in alle sectoren te floreren. Niemand lijkt aan deze crisis te kunnen ontsnappen. Het moet anders. Maar kán dat ook? Tijd voor omkeer. Van meer naar minder maar beter. Van de macht van groot naar de kracht van klein. Van ik naar wij. Van hebben naar delen. Van weten naar ervaren.

Deze tijd vraagt om een profetisch geluid, om mensen die durven geloven in een visioen. Er is moed voor nodig om de macht der gewoonte te doorbreken en een nieuw begin te maken. Vervolgens heb je een behoorlijke dosis doorzettingsvermogen nodig om de verandering vol te houden. Het goede nieuws is dat wilskracht te vergelijken is met een spier. We kunnen ons hierin dus trainen. Hoopgevend is dat wijzelf de katalysator van de omkeer zijn. Wie goed kijkt, ziet overal “bouwstenen van een omgekeerde wereld”. Een techneut die een zorgboerderlj begint; een digitale marktplaats die hulpvraag en -aanbod bij elkaar brengt; de Youth Food Movement die actie voort tegen voedselverspilling, om er maar een paar te noemen. Initiatieven van mensen die zich omkeren en zo hun droom leven. Jesaja's oproep (Jes. 43,18)- hier in de woorden van Huub Oosterhuis- heeft nog niets aan actualiteit ingeboet: 'Blijf niet staren op wat vroeger was. Sta niet stil in het verleden. Ik, zegt Hij, ga iets nieuws beginnen. Het is al begonnen, merk je het niet?'


Thomas, dit stuk is dus niet door mij geschreven maar ik sta er wel achter.

Voor wie woord katalysator niet kent: je moet het hier lezen als hetgeen een ontwikkeling versnelt.

Een transitie is een overgang van het een naar het ander.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 15 september 2013, 20:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 16:43
 
ja goed stuk.
Kan ik ook volledig achter staan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 11:15
 
Uit het de krant (RD)ook eens een positief bericht:
Ex-moslimgezin krijgt status na recente doop
Ex-moslimgezin krijgt status na recente doop
Het asielzoekersgezin dat onlangs in deze krant onder de naam Abdullahi zijn verhaal deed over hun doop en naderende uitzetting uit Nederland, heeft een status gekregen.

Het voormalige moslimgezin had dinsdag een laatste verhoor bij de Immigratie- en Naturalisatie­dienst (IND). Daarbij zijn hun overgang tot het christendom en hun doop in een reformatorische gemeente ter sprake gekomen. Op grond hiervan heeft de IND hun donderdag een verblijfsvergunning toegekend.

Het gezin heeft met grote dankbaarheid tegenover God gereageerd. Terugkeer naar het land van herkomst is gevaarlijk.


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zaterdag 28 september 2013, 11:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 11:56
 
ROELANDE345 schreef:
Uit het de krant (RD)ook eens een positief bericht:
Ex-moslimgezin krijgt status na recente doop
Ex-moslimgezin krijgt status na recente doop
Het asielzoekersgezin dat onlangs in deze krant onder de naam Abdullahi zijn verhaal deed over hun doop en naderende uitzetting uit Nederland, heeft een status gekregen.

Het voormalige moslimgezin had dinsdag een laatste verhoor bij de Immigratie- en Naturalisatie­dienst (IND). Daarbij zijn hun overgang tot het christendom en hun doop in een reformatorische gemeente ter sprake gekomen. Op grond hiervan heeft de IND hun donderdag een verblijfsvergunning toegekend.

Het gezin heeft met grote dankbaarheid tegenover God gereageerd. Terugkeer naar het land van herkomst is gevaarlijk.

MOOI HE!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 22:21
 
Het financieel misbruiken van ouderen...
Zojuist ""De vijfde dag"" bekeken....
En neef van 22 lukt het...om te trouwen met zijn demente tante van 78 en zodoende de hele erfenis te bemachtigen....
Hoe is dit in vredesnaam mogelijk...zulke praktijken...

Gelukkig is het huwelijk ontbonden....nu nog een vervolg waarbij de erfenis ook ongedaan gemaakt gaat worden...(begreep ik....)
Walgelijke neef!!!


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 2 oktober 2013, 22:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 22:43
 
Dat ze daar in trappen bij de burgelijke stand snap je toch ook niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 23:07
 
ROELANDE345 schreef:
Dat ze daar in trappen bij de burgelijke stand snap je toch ook niet

Klopt...onbegrijpelijk!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 oktober 2013, 20:01
 
Aardig artikel in NRC over de man-vrouw verhouding:

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/10/04/vrouwen-willen-echte-man-geen-knaap-met-v-hals/?utm_source=email&utm_campaign=nieuwsbrief-20131004&utm_content=Opinie&utm_term=artikel1

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 09:55
 
THOMAS968 schreef:
Aardig artikel in NRC over de man-vrouw verhouding:

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/10/04/vrouwen-willen-echte-man-geen-knaap-met-v-hals/?utm_source=email&utm_campaign=nieuwsbrief-20131004&utm_content=Opinie&utm_term=artikel1

Thomas

Lache, als je de reacties op het artikel leest komen ze vooral van mannen. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 10:40
 
Het artikel is aardig maar de reacties zijn stupide, wat een beetje gebruik lijkt te worden op Internet. Vrouwen reageren mogelijk niet omdat ze het er in hun hart wel mee eens zijn, wie weet. Ik heb het niet zo op fundamentalisme en zeker niet op de fundamentalistische types van Wij vrouwen (kr)eisen. Wij vrouwen zou nog wel eens genuanceerder kunnen liggen.

Thomas, fout gespeld maar je snapt waarom.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 5 oktober 2013, 10:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 09:25
 
http://www.rtvoost.nl/tv/uitzending.aspx?uid=305325#.Uk3YcV97D8k.twitter

"De documentaire toont hoe vrouwen binnen de orthodox reformatorische gezindte opkomen voor hun rechten, maar ook kwetsbaar zijn in hun worsteling tussen gevoel, ratio en de kerkelijke regels. De strijd wordt emotioneel gevoerd, maar ook met humor."


(Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 21:39
 
Bezwaren tegen intocht Sinterklaas.

Zodra de pepernoten in de winkel liggen begint ook weer de discussie over de Zwarte Pieten. A.s. donderdag houdt de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Amsterdam een hoorzitting over de intocht van Sinterklaas. Er zijn ruim 20 bezwaren binnengekomen tegen het afgeven van een vergunning voor de intocht in Amsterdam op 17 november. De aanwezigheid van zwarte knechten wordt al beledigend en discriminerend gezien.
Volgens de directeur van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur in Utrecht moet er een conferentie komen om de gevoeligheid rond Zwarte Piet te bespreken omdat steeds meer mensen de zwarte Pietenknechten zien als een vorm van racisme.
'De rol van Zwarte Piet is een koloniale oprisping, het lijkt alsof wij willen terugkeren naar de periode waarin ik een tot slaaf gemaakte mens was en dat ik eigendom zou zijn van één van u. Daar ben ik tegen', aldus activist Quinsy Gario.

Misschien kan Anna415 hier iets meer over zeggen ………………
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 21:50
 
-mislukt- Boze smiley


okay nog een keer proberen:

http://www.ou.nl/image/image_gallery?uuid=187ebb63-73ae-41bf-8ab2-8513b4922d61&groupId=340724&t=1353670545042


Ik had afbeelding alleen willen neerzetten maar kan helaas niet.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 15 oktober 2013, 21:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 21:51
 
doen we toch gewoon blauwe zwarte pieten. Kan ons het schelen welke kleur als ze maar perpernoten hebben en een beetje gekdoen.
Of gaan de smurven dan weer protesteren?

ff thomas vragen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 22:12
 
ROELANDE345 schreef:
doen we toch gewoon blauwe zwarte pieten. Kan ons het schelen welke kleur als ze maar perpernoten hebben en een beetje gekdoen.
Of gaan de smurfen dan weer protesteren?

ff thomas vragen


IK HAAT PEPERNOTEN!!!!!!!

maar niet heus


Thomas, is wel regelmatig Sinterklaas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 22:28
 
JANS221 schreef:
Bezwaren tegen intocht Sinterklaas.

Zodra de pepernoten in de winkel liggen begint ook weer de discussie over de Zwarte Pieten. A.s. donderdag houdt de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Amsterdam een hoorzitting over de intocht van Sinterklaas. Er zijn ruim 20 bezwaren binnengekomen tegen het afgeven van een vergunning voor de intocht in Amsterdam op 17 november. De aanwezigheid van zwarte knechten wordt al beledigend en discriminerend gezien.
Volgens de directeur van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur in Utrecht moet er een conferentie komen om de gevoeligheid rond Zwarte Piet te bespreken omdat steeds meer mensen de zwarte Pietenknechten zien als een vorm van racisme.
'De rol van Zwarte Piet is een koloniale oprisping, het lijkt alsof wij willen terugkeren naar de periode waarin ik een tot slaaf gemaakte mens was en dat ik eigendom zou zijn van één van u. Daar ben ik tegen', aldus activist Quinsy Gario.

Misschien kan Anna415 hier iets meer over zeggen ………………


Ik HAAT activisten. owww nee da's meer een Thomas uitspraak
Maar dan alsof Quinsy zelf de slavernij heeft meegemaakt, wat een dramaqueen zeg Gefrustreerde smiley
Scheelt mij in ieder geval weer een kadootje inpakken en een pond perpernoten bakken. Clown smiley


Ik vind trouwens dat ze ook het Suikerfeest moeten gaan verbieden, dat discrimineert diabetici
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 22:46
 
Laat ons ons volksfeest houden. We zijn in Nederland meestal zo ver dat we de hedendaagse Duitsers niet meer verantwoordelijk houden voor wat er in de oorlog is gebeurd. Terecht want alle schuldigen zijn dood of oud en bijna overleden. Met name Surinamers raken niet uitgepraat over het onrecht van de slavernij. Dat was ook aan alle kanten fout maar niemand in Nederland die nu nog leeft is daar verantwoordelijk voor. Niemand hoeft zich dus ook schuldig te voelen. Kinderen van NSB-ers zijn onschuldig en dat geldt in een breder verband ook. Ik vind dat dit gezeur op moet houden en we vieren gewoon Sinterklaas met veel zwarte Pieten en die Quinsy weet ik veel stoppen we overdrachtelijk in de zak met haar uiting van superioriteit naar sint-en-piet-liefhebbers toe. Ik voel me persoonlijk niet schuldig over de slavernij en laat me ook niet in de verdediging daarover drukken.

Thomas, er gaat al genoeg leuks naar de Filistijnen


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 15 oktober 2013, 23:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 23:15
 
Het grappige is hier dan weer dat de smurven bij het quoten smurfen zijn geworden en dat in de originele tekst er nog steeds een v staat.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 15 oktober 2013, 23:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 16 oktober 2013, 00:21
 
Door misverstanden zijn complete oorlogen ontstaan.
Welke gekleurde medemensen uit Suriname heten er vroeger Piet of Pieter?
De hulpen van Sinterklaas zijn zwart doodat ze door de schoorsteen moesten om de pakjes te brengen en aangezien de kachel soms ook nog brande, werden ze dus niet alleen van het roet zwart, maar ook nog weleens wat zwart geblakerd.

Kortom men moet per direct ophouden net zeuren dat Sinterklaasfeest niet meer met zwarte Pieten gevierd mag worden, want sinte Piet en zwarte Klaas bestaan niet, of het zou sint Pieter in Grou moeten zijn, daar vieren ze dus sint Pieter in februari ipv Sinterklaasfeest.

Resume, witte Piet (hulpje Sinterklaas) werd zwarte Piet doordat die schoorsteen racerij hem er uit liet zien als een turk (oeps ,sorry als ik dit niet mocht schrijven).

Ik heb echter wel een voordeel zou het feest worden afgeschaft, blijf wel cadeautjes krijgen op de dag voor sinterklaas zijn verjaardag, maar wanneer hij het wel viert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 16 oktober 2013, 06:43
 
Sinterklaas is van oorsprong een Turk http://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

Lekker multiculti dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 16 oktober 2013, 06:57
 
THOMAS968 schreef:
Laat ons ons volksfeest houden. We zijn in Nederland meestal zo ver dat we de hedendaagse Duitsers niet meer verantwoordelijk houden voor wat er in de oorlog is gebeurd. Terecht want alle schuldigen zijn dood of oud en bijna overleden. Met name Surinamers raken niet uitgepraat over het onrecht van de slavernij. Dat was ook aan alle kanten fout maar niemand in Nederland die nu nog leeft is daar verantwoordelijk voor. Niemand hoeft zich dus ook schuldig te voelen. Kinderen van NSB-ers zijn onschuldig en dat geldt in een breder verband ook. Ik vind dat dit gezeur op moet houden en we vieren gewoon Sinterklaas met veel zwarte Pieten en die Quinsy weet ik veel stoppen we overdrachtelijk in de zak met haar uiting van superioriteit naar sint-en-piet-liefhebbers toe. Ik voel me persoonlijk niet schuldig over de slavernij en laat me ook niet in de verdediging daarover drukken.

Thomas, er gaat al genoeg leuks naar de Filistijnen

Laat die Quinsy nu een man zijn! Of je dacht:
a. De naam Quinsy is een vrouwennaam.
b. Zulke onzin kan alleen maar door een vrouw bedacht worden.
c. Geen van beiden
d. Iets anders nl. ………………………………….


Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 16 oktober 2013, 07:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 16 oktober 2013, 07:39
 
JANS221 schreef:
Laat die Quinsy nu een man zijn! Of je dacht:
a. De naam Quinsy is een vrouwennaam.
b. Zulke onzin kan alleen maar door een vrouw bedacht worden.
c. Geen van beiden
d. Iets anders nl. ………………………………….



Clown smiley LOL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 16 oktober 2013, 13:19
 
JANS221 schreef:
Laat die Quinsy nu een man zijn! Of je dacht:
a. De naam Quinsy is een vrouwennaam.
b. Zulke onzin kan alleen maar door een vrouw bedacht worden.
c. Geen van beiden
d. Iets anders nl. ………………………………….

haha iets anders denkt ik
ik had ook via de media gehoord dat het een vrouw is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 16 oktober 2013, 23:53
 
JANS221 schreef:
Laat die Quinsy nu een man zijn! Of je dacht:
a. De naam Quinsy is een vrouwennaam.
b. Zulke onzin kan alleen maar door een vrouw bedacht worden.
c. Geen van beiden
d. Iets anders nl. ………………………………….

d: warhoofderitus, dus afblijven van ons kinderfeest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 Volgende
Pagina 13 van 16