ChristianMatch
 


Forum

Vrouwen het initiatief nemen?
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CAROLINEA870





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 19:22
 
Ik ben er wel benieuwd naar wat mannen nou echt vinden, als de vrouw initiatief neemt tot de eerste knipoog of mail.

Mannen zijn jagers??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 19:24
 
leuke vraag, ben benieuwd wat mannen daar van vinden Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 19:56
 
De mannen die ik gesproken heb vinden het leuk als een vrouw initiatief neemt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 20:06
 
Als ik een man mail en hij vindt dat ik geen initiatief mag nemen om een eerste mail te sturen, dan heb ik de verkeerde man gemaild.

(lijkt wel een kreet van de week)


Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 16 mei 2013, 20:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CAROLINEA870





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 20:22
 
JANS221 schreef:
Als ik een man mail en hij vindt dat ik geen initiatief meg nemen om een eerste mail te sturen, dan heb ik de verkeerde man gemaild.

(lijkt wel een kreet van de week)


Leuke reactie!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:22
 
Ik kijk wel uit...

Vooralsnog
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CAROLINEA870





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:47
 
SHANITA130 schreef:
Ik kijk wel uit...

Vooralsnog

Hoezo:P?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:49
 
JANS221 schreef:
Als ik een man mail en hij vindt dat ik geen initiatief mag nemen om een eerste mail te sturen, dan heb ik de verkeerde man gemaild.

(lijkt wel een kreet van de week)

Dan is het gewoon een goede kreet!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:35
 
ROELANDE345 schreef:
De mannen die ik gesproken heb vinden het leuk als een vrouw initiatief neemt

Volgens mij ben ik nog heel ouderwets... heb altijd zoiets als een man me leuk vind moet hij me dat maar laten weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:12
 
Natuurlijk moeten de vrouwen ook zelf iets doen?!..

Het kan niet zo zijn ,dat al mn knipogen op zijn binnen een uur
en m'n letterbak weer aan moet vullen...

En dat aan de overkant iemand met een Tje zit te kijken wat er allemaal gebeurd ?...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:26
 
HEIDE936 schreef:
Natuurlijk moeten de vrouwen ook zelf iets doen?!..

Het kan niet zo zijn ,dat al mn knipogen op zijn binnen een uur
en m'n letterbak weer aan moet vullen...

En dat aan de overkant iemand met een Tje zit te kijken wat er allemaal gebeurd ?...

jewel, ik zit vaak effe met theetje achter pc... ha ha ha
vandaar ik misschien nog steeds niet de ware heb gevonden
Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 00:55
 
CAROLINEA870 schreef:
Hoezo:P?

Mannen zijn Jagers, als een prooi zich aanbied, op ze af komt lopen, ja, waar is dan de fun van het jagen?

Dat wil ik ze niet ontnemen Knipoog smiley

:p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 01:01
 
HEIDE936 schreef:
Natuurlijk moeten de vrouwen ook zelf iets doen?!..

Het kan niet zo zijn ,dat al mn knipogen op zijn binnen een uur
en m'n letterbak weer aan moet vullen...

En dat aan de overkant iemand met een Tje zit te kijken wat er allemaal gebeurd ?...

Oooooh, is een knipoog een initatief Smiley die vol vragen zit

Ja, ik ben of heel slim, of heel dom.... Engeltje smiley

Soms als ik met mensen zit en iemand verteld een goede grap, ja, iedereen lacht, ik niet want ik weet dan niet waarom, en dan als iedereen is uitgelachen en het allang over iets anders heeft, begin ik inene te lachen. Ja, dan heb ik een tijdje kunne denken en ineens snap ik hem.

Ja, vragen mensen waarom lach je...moet ik weer uitleggen, ja, heb een verlate reactie, ja, is echt ook zo. Niet áltijd... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 17 mei 2013, 01:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER535





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 11:08
 
SHANITA130 schreef:
Mannen zijn Jagers, als een prooi zich aanbied, op ze af komt lopen, ja, waar is dan de fun van het jagen?

Dat wil ik ze niet ontnemen Knipoog smiley

:p

Beetje ouderwets hoor Shanita... van mij mag de vrouw prima initiatief nemen en contact zoeken.

Jagen vindt ik sowieso niet zo'n positief woord... verbindt ik meer met players, die in de kroeg jagen naar een scharrel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 15:36
 
PETER535 schreef:
Beetje ouderwets hoor Shanita... van mij mag de vrouw prima initiatief nemen en contact zoeken.

Jagen vindt ik sowieso niet zo'n positief woord... verbindt ik meer met players, die in de kroeg jagen naar een scharrel.

Hai Peter,

Ja, ik begrijp je heel goed. Het was ook, half, een grapje, van daar :p erachter.

Aan de andere kant, ja, ik ben niet zo moedig aangelegd.

Ik ben veels te bang, dat als ik op iemand die ik leuk vind afstap, hier dus; een mail stuur, dat ik word afgewezen, ja, dat zit er bij mij dus ook achter. Huilende smiley, smiley in tranen Twijfelende smiley

Kijk, zit ik in een van me stamcafeetjes, ja, toen ik daar jaren geleden voor het eerst kwam ja, toen nam ik een blad, lekker lezen, vond het zelfs vervelend als iemand me, goed bedoeld, kwam storen, door een gesprekje te beginnen. Ik was dan net bezig met een interessant artikel en gaf wel vriendelijk antwoord enzo, maar ik dacht van ja 'je ziet toch dat ik aan het lezen ben'?
En ja dus lekker interessant stukkjes lezen, nu en dan es opkijken vanachter me blad en even observeren en rondkijken, dan weer lezen, ja, zo leerde ik mensen kennen.

Dus ja, na een tijdje ben ik ook bij groepjes gaan zitten, en ja dan zie je ook hoe die en die met die en die omgaat, je ziet hoe mensen tegen elkaar doen.
Dus ja, als ik dan een 'date 'met iemand had, ja, dan wist ik al veel, hoe die is, hoe die doet etc.
En daardoor was ik veel meer op me gemak, dan dat ik zou zijn, met iemand die ik best wel graag mag van CM, bijvoorbeeld, en dan zou daten, ja, ik heb 'm dan nooit eerder in real life gezien. Weet niet hoe ze houding in het algemeen is, welke grapjes hij maakt, waar die serieus in is.

Ik moet het dan doen, met de informatie die degene zelf op zijn profiel zet, en wat ik kan opmaken uit postings.

Dus ja, dat ik geen initiatief durf te nemen, is dus gewoon me eigen onzekerheid, die ik terecht, of onterecht heb, maar iig wel zo vóel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BUTTERFLY303





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 13:57
 
Ik ben sowieso iemand die initiatief neem. Vaak mijn goede bedoelingen ten spijt Verlegen lachende smiley
Maar ik zal niet aandringen. Als blijkt dat mijn poging(en) niet gewaardeerd word(t) (en) houdt het op.


Laatst aangepast door
BUTTERFLY303
op zondag 19 mei 2013, 23:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 21:16
 
Als je niets doet gebeurt er ook niets Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 21:21
 
Bij mij was het bij CM totnutoe over en weer. Soms neem ik initiatief (waarbij meer dan de helft van de gevallen geen reactie komt), en soms neemt iemand initiatief bij mij. De dates die ik tot nu toe had, daarvan kwam het initiatief steeds van de andere kant. Ik bedoel dan het allereerste contact. Het voorstel om daadwerkelijk wat te gaan doen lag meestal bij mij.
Wel lang geleden dat iemand nog initiatief nam bij mij Huilende smiley, smiley in tranen
Nam vorige week nog initiatistatisjemig wat een woord. Maar weer eens geen reactie. Vind dat wel een minpunt aan de gemiiddelde christelijke dame hier, dat er uberhaupt geen reactie komt, maar goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 15:36
 
Ja ja ik was ook de vrouw die zei " ik wacht rustig af " ,
Nou ik heb het gedaan de eerste stap gezet!

Was goed en gezellig, een leuk gezellige middag gehad! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CAROLINEA870





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: donderdag 23 mei 2013, 21:47
 
JOANNIE702 schreef:
Ja ja ik was ook de vrouw die zei " ik wacht rustig af " ,
Nou ik heb het gedaan de eerste stap gezet!

Was goed en gezellig, een leuk gezellige middag gehad! Knipoog smiley

Ben blij voor je!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CAROLINEA870





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: donderdag 23 mei 2013, 21:49
 
ROLF230 schreef:
Bij mij was het bij CM totnutoe over en weer. Soms neem ik initiatief (waarbij meer dan de helft van de gevallen geen reactie komt), en soms neemt iemand initiatief bij mij. De dates die ik tot nu toe had, daarvan kwam het initiatief steeds van de andere kant. Ik bedoel dan het allereerste contact. Het voorstel om daadwerkelijk wat te gaan doen lag meestal bij mij.
Wel lang geleden dat iemand nog initiatief nam bij mij Huilende smiley, smiley in tranen
Nam vorige week nog initiatistatisjemig wat een woord. Maar weer eens geen reactie. Vind dat wel een minpunt aan de gemiiddelde christelijke dame hier, dat er uberhaupt geen reactie komt, maar goed.

Ik snap dat je het niet leuk vind als er geen reactie komt. Is ook niet zo netjes vind ik. Maar mannen doen dit ook hoor;)
Ik stuur meestal netjes een berichtje aan iemand als ik niet geïnteresseerd ben. Maar soms krijg je dan een lullige reactie terug van diegene

Geen reactie= geen interesse..

Op naar iemand die wel geïnteresseerd in je is toch;)


Laatst aangepast door
CAROLINEA870
op donderdag 23 mei 2013, 21:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CAROLINEA870





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: donderdag 23 mei 2013, 21:52
 
BUTTERFLY303 schreef:
Ik ben sowieso iemand die initiatief neem. Vaak mijn goede bedoelingen ten spijt Verlegen lachende smiley
Maar ik zal niet aandringen. Als blijkt dat mijn poging(en) niet gewaardeerd word(t) (en) houdt het op.

Ja dat laatste heb ik ook. Erg balen, maar interesse moet van beide kanten komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 21:31
 
Ach Caroline, ik denk dat het heel anders is. Mannen doen alsof ze het initiatief nemen maar het zijn de vrouwen die een signaal uitzenden en de mannen stappen er op af. Dat is ook altijd zo geweest. Vrouwen laten ons in de waan dat het anders is. Vrouwen nemen en namen het initiatief, maar subtiel. Laat een man zich man voelen en een vrouw zich vrouw, dan zijn ze beide gelukkig. Feministes hebben geen verstand van vrouwen.

Op CM zitten in verhouding meer vrouwen dan mannen, net als op alle datingsites. Een beetje initiatief aan de vrouwenkant kan geen kwaad. Kan ook subtiel hoor: klik maar regelmatig dezelfde jongen aan of zo. Hij kan dat zien als hij zijn instellingen daarvoor goed heeft staan. Het oude systeem in een digitaal jasje.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 24 mei 2013, 22:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 01:27
 
De man is het hoofd van het gezin, maar dat betekent niet dat vrouwen maar afwachtende wezens moeten zijn?
Het kan ook een bevestiging zijn, ik heb ook wat vrouwens op het reservebankje staan en als ze eerder reageren....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 08:44
 
KLUS667 schreef:
De man is het hoofd van het gezin, maar dat betekent niet dat vrouwen maar afwachtende wezens moeten zijn?
Het kan ook een bevestiging zijn, ik heb ook wat vrouwens op het reservebankje staan en als ze eerder reageren....


Hoofd van het gezin... ik vraag het me af of dat zo is en wat daarvan zou komen. Ik denk wel dat de man wordt beschreven als hoofd van de vrouw (symboliek: bescherming).


Maar dit was even tussendoor off topic. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 12:16
 
JOL252 schreef:
Hoofd van het gezin... ik vraag het me af of dat zo is en wat daarvan zou komen. Ik denk wel dat de man wordt beschreven als hoofd van de vrouw (symboliek: bescherming).


Maar dit was even tussendoor off topic. Knipoog smiley


Efeze 5
21 Aanvaard elkaars gezag uit eerbied voor Christus. 22 Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer, 23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. 24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen. 25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven 26 om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden 27 en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. 28 Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk, 30 want dat is zijn lichaam en wij zijn de ledematen. 31 ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam zijn.’ 32 Dit mysterie is groot – en ik betrek het op Christus en de kerk. 33 Maar ook voor elk van u geldt dat ieder zijn vrouw moet liefhebben als zichzelf, en dat een vrouw ontzag moet hebben voor haar man.



Lekker off topic Knipoog smiley Tel eens hoe vaak er staat dat de man zijn vrouw moet liefhebben en hoe vaak dat de vrouw het gezag van de man moet respecteren. Blijkbaar wist Paulus toen al waar het aan schortte Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 13:39
 
het gezag van de man.... adam kijk es wat een lekkere appel...
hap zegt adam, waar bleef zijn gezag van leg terug eva, je weet wat god zei..
laat de man dan ook echt het gezag van God uitvoeren... dan zou ik me misschien er aan onderwerpen.


Laatst aangepast door
PETRA373
op zaterdag 25 mei 2013, 13:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 13:45
 
en als mannen noggeneens niet initiatief durven nemen... en wel de leiding over een gezin, opvoeden enzo???
En van waaruit doet hij die leiding van een kantoorbaan van 9 tot 5, vervolgens op de bank en de vrouw en werken en de kinderen en het huishouden doen? Dat is toch helaas wel es de praktijk.
Er zijn ook wel andere mannen, ja ben nog steeds op zoek daarna....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 14:26
 
Het gaat m.i. om wezenlijke dingen. Dat de man bij twijfel de knoop doorhakt. En dan gaat het niet of de muur rood of bruin moet worden, vrouwen hebben daar gewoon betere kijk op vind ik.

Stel: man en vrouw zijn het niet eens over God weg in hun leven, of schoolkeuze voor het kind, dan ligt de definitieve beslissing bij de man, hij zal er dan op een onzelfszuchtige manier mee om moeten gaan en uiteindelijk daar ook rekenschap af moeten leggen aan God.

Dagelijkse praktische (opvoeding) zaken mogen best door de vrouwen genomen worden, maar dit bedoel ik niet dat de man zich maar afzijdig moet houden. Als je kinderen mag krijgen, dan krijg je ze ook samen, en dan heb je ook samen de verantwoordelijkheid vind ik. En tuurlijk iedereen komt wel eens uitgeblust thuis, maar dat mag niet 18 jaar lang een excuus zijn.


Dus......terug naar het hoofdonderwerp..... een vrouw mag knipogen, mailen, weet ik veel wat naar een man, net zoals een man dat mag doen.

Verraste, verbaasde smiley P.S. kom nou niet met een reactie, dat als een man wil daten en een vrouw niet, dat de man hierover een beslissing mag nemen Knipoog smiley Gefrustreerde smiley , want het gaat hierboven wel over iets wat geldt binnen een huwelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:20
 
KLUS667 schreef:
Het gaat m.i. om wezenlijke dingen. Dat de man bij twijfel de knoop doorhakt. En dan gaat het niet of de muur rood of bruin moet worden, vrouwen hebben daar gewoon betere kijk op vind ik.

Stel: man en vrouw zijn het niet eens over God weg in hun leven, of schoolkeuze voor het kind, dan ligt de definitieve beslissing bij de man, hij zal er dan op een onzelfszuchtige manier mee om moeten gaan en uiteindelijk daar ook rekenschap af moeten leggen aan God.

Dagelijkse praktische (opvoeding) zaken mogen best door de vrouwen genomen worden, maar dit bedoel ik niet dat de man zich maar afzijdig moet houden. Als je kinderen mag krijgen, dan krijg je ze ook samen, en dan heb je ook samen de verantwoordelijkheid vind ik. En tuurlijk iedereen komt wel eens uitgeblust thuis, maar dat mag niet 18 jaar lang een excuus zijn.


Dus......terug naar het hoofdonderwerp..... een vrouw mag knipogen, mailen, weet ik veel wat naar een man, net zoals een man dat mag doen.

Verraste, verbaasde smiley P.S. kom nou niet met een reactie, dat als een man wil daten en een vrouw niet, dat de man hierover een beslissing mag nemen Knipoog smiley Gefrustreerde smiley , want het gaat hierboven wel over iets wat geldt binnen een huwelijk.

pfff, hier raak ik de klu(t)s van kwijt!

En…..ik durf het bijna niet te vragen: mag ik ook voor groen kiezen? Dat schijnt een rustgevende kleur te zijn, en dat heb ik soms weleens nodig…….


Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 25 mei 2013, 15:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 1 van 5