ChristianMatch
 


Forum

Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 17:27
 
LYDIA899 schreef:
Moet het wel bemoedigend/opbouwend zijn... Anders denk ik dat het niet echt tof aanvoelt Engeltje smiley

Ik denk dat dit steeds de bedoeling is geweest, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 18:35
 
JOL252 schreef:
Ik denk dat dit steeds de bedoeling is geweest, toch?

Ja toch of zie ik het verkeerd ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 18:40
 
NATASCHA642 schreef:
Ja toch of zie ik het verkeerd ...

nee, ik denk dat je dat goed ziet en dat dat de intentie van een ieder is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 20:52
 
Om op het onderwerp terug te komen, het is idd. niet gemakkelijk om jezelf te hervinden na een breuk, persoonlijk nooit ondervonden betreft een scheiding maar het kan zelfs al behoorlijk pijnlijk zijn om in het prille begin te zien dat je afscheid moet nemen van iemand die je net begon te leren kennen en je die kriebels leek te hebben.
Misschien ervaart niet iedereen dat zo heftig als ik dat deed.

Gisteren zag ik op TV een portret over Gordon waarin hij het had over de relaties die hij heeft gehad en waar hij zich met heel zijn hebben en houden in stortte, daar herken ik mijzelf echt helemaal in! Lachende smiley Hij vertelde dat mensen om hem heen vaak aangeven hoe het dan wel moest waarop Gordon vertelde: "maar dan ben ik mezelf niet meer", hehe eindelijk iemand die het begrijpt! Lachende smiley
Het was een herhaling van eerder die ik ook heb gezien, maar hoe herkenbaar!
Ik beweer overigens niet dat een breuk bij sommigen niet pijnlijk is, maar de heftigheid is wel anders. En sommigen kunnen gemakkelijker kort daarna weer daten, maar niet bij mij.. Engeltje smiley

Je begrijpt misschien dat ik soms een half jaar deed over iemand heen te komen, maar het belangrijkste is misschien dat ik heb doorgezet ondanks de pijnlijke gevoelens.
Toen ik weer klaar was om af te spreken dacht ik, ik ga er voor, en als het anders loopt als ik hoop dan heb ik het in elk geval geprobeerd.
Je kunt ervoor kiezen om ondanks de herinneringen te zeggen, weet je wat, hoe het ook gaat lopen ik ga er weer voor want anders loop ik misschien wel een hele mooie man (vrouw) mis!
En dan heb je in elk geval gedaan wat in jouw vermogen ligt. Knipoog smiley

Vertrouwen komt wel als je aan jezelf werkt. Vertrouwen heeft denk ik ook heel veel te maken met hoe je er zelf in staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 21:07
 
vertrouwen komt te voet en gaat te paard...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 21:18
 
ROELOF140 schreef:
vertrouwen komt te voet en gaat te paard...

Herkenbaar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 00:01
 
JANS221 schreef:
nee, ik denk dat je dat goed ziet en dat dat de intentie van een ieder is!

Die van mij in ieder geval wel, dus mocht het anders op je zijn overgekomen Roelof, sorry daarvoor.

En ik denk dat van iedereen hier de intentie goed bedoeld was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 00:03
 
ROELOF140 schreef:
vertrouwen komt te voet en gaat te paard...

Zet me tot nadenken die zin,
Hoe zou het komen dat opbouwen altijd zolang duurt, langzaam gaat
maar iets afbreken: zo gedaan

En waarom laten wij mensen soms negatieve dingen overheersen, bv je maakt tig leuke dingen op een dag mee, maar dat ene negatieve moment overheerst vaak je dag.

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 13:43
 
ROELOF140 schreef:
vertrouwen komt te voet en gaat te paard...

de vraag is waarom laat je het gaan Smiley die vol vragen zit

je raakt pas wat kwijt als je het loslaat dat geldt voor goeie dingen als voor slechte negatieve dingen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 13:52
 
NATASCHA642 schreef:
de vraag is waarom laat je het gaan Smiley die vol vragen zit

je raakt pas wat kwijt als je het loslaat dat geldt voor goeie dingen als voor slechte negatieve dingen

Zo,n goeie zin dat ik hem effe quite Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 13:56
 
PETRA373 schreef:
Zo,n goeie zin dat ik hem effe quite Lachende smiley

Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 14:31
 
NATASCHA642 schreef:
de vraag is waarom laat je het gaan Smiley die vol vragen zit

je raakt pas wat kwijt als je het loslaat dat geldt voor goeie dingen als voor slechte negatieve dingen

Dat is een goede vraag.....waarom laat je gaan....?
nadenker.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 15:06
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Dat is een goede vraag.....waarom laat je gaan....?
nadenker.....

ik denk een van de grootste oorzaken is dat angst overheerst om weer gekwetst te worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 15:38
 
PETRA373 schreef:
ik denk een van de grootste oorzaken is dat angst overheerst om weer gekwetst te worden.

Voor mezelf...zeg ik...JA....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 17:15
 
ZEELAND736 schreef:
Voor mezelf...zeg ik...JA....

Dan heb je iets laten kapot maken van jou wat heel mooi is,
door iemand die het niet waard was om met jouw om tegaan.
En is het jammer dat die persoon nog steeds ervoor zorgt dat het nu invloed op je heeft.

Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 17:47
 
Je kan een nieuwe relatie ook zien als een mooie kans om te bouwen aan het vertrouwen en het gaande weg te laten helen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 18:04
 
...

Laatst aangepast door
WOMAN254
op donderdag 7 augustus 2014, 12:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 19:24
 
WOMAN254 schreef:
Vertrouwen in een relatie iets wat je langzaam opbouwt want als je iets in je relatie teveel mee gemaakt hebt heb je gauwer de neiging om een muurtje op te trekken en gelijk af te kappen. Want je wil niet weer teleurstelling krijgen en dat is bij mij teveel voor gekomen waardoor je wantrouwend bent. 2 weken terug had ik kennismaking met iemand van 1 maand maar als je als vrouw van begin tot eind de grond word ingeboord van geen respect voel je als vrouw onzeker is dat door uiterlijk, kleding, enz voel je als vrouw erg verdrietig. Blij dat ik in vrijheid leef en afwacht wat God op mijn pad brengt.

Goede gesprekken en afspraken maken met elkaar.
ook de angst loslatten.
zo herkenbaar, Woman. toch niet elke persoon is dit, je heb ook gelukkig goede personen tussen zitten.

ik las vandaag iets moois, je kan ook zien als een uitdaging....ga die uitdaging aan....ik dacht, dat is zeker voor mij bedoelt...;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 20:33
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Goede gesprekken en afspraken maken met elkaar.
ook de angst loslatten.
zo herkenbaar, Woman. toch niet elke persoon is dit, je heb ook gelukkig goede personen tussen zitten.

ik las vandaag iets moois, je kan ook zien als een uitdaging....ga die uitdaging aan....ik dacht, dat is zeker voor mij bedoelt...;)

Mooi gezegd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 20:54
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Goede gesprekken en afspraken maken met elkaar.
ook de angst loslatten.
zo herkenbaar, Woman. toch niet elke persoon is dit, je heb ook gelukkig goede personen tussen zitten.

ik las vandaag iets moois, je kan ook zien als een uitdaging....ga die uitdaging aan....ik dacht, dat is zeker voor mij bedoelt...;)

Vandaag met de persoon om de tafel geweest met een derde erbij en dat uitgepraat waar de kink in de kabel gaf en dat afgerond. Beide hebben we van dingen geleerd en sorry gezegd tegen elkaar op die manier kan je beide een andere weg ingaan. Heb nog wat te verwerken omdat een plaatsje te kunnen geven voor ik met een nieuw contact aan ga.


Laatst aangepast door
WOMAN254
op donderdag 7 augustus 2014, 11:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 21:46
 
WOMAN254 schreef:
Vandaag met de persoon om de tafel geweest met een derde erbij en dat uitgepraat waar de kink in de kabel gaf en dat afgerond. Beide hebben we van dingen geleerd en sorry gezegd tegen elkaar op die manier kan je beide een andere weg ingaan. Heb nog wat te verwerken omdat een plaatsje te kunnen geven voor ik met een nieuw contact aan ga.

De uitdaging aan gaan deed ik genoeg maar tref altijd op één of andere manier de verkeerde aan ik zou haast denken dat ik een pechvogel ben. Want daarvoor was het wel 5 jaar geleden voor ik een laatste relatie heb gehad. Een mens blijft voorzichtig want er zijn genoeg rotte appels vind maar tussen die berg appels een gave appel die zoet en mild is geen problemen heeft meegemaakt.

Want als je beide in verleden dingen hebt meegemaakt vormt de mens zich wel. Je begrijpt elkaar wel gauwer maar het is niet leuk als de ander daar misbruik van je karakter maakt. Dan word je fel en komen beide ikkies omhoog die het laatste woord willen hebben maar goed is het niet. Daarin hebben we beide fouten gemaakt en zijn er dingen gezegd die je achteraf beter niet hadden kunnen zeggen want je kwetst wel elkaars gevoel. Twee dezelfde karakters van laatste woord willen hebben dat gaat botsen. Het werkt niet ik heb daarin dingen te leren om mijn ik af te leggen om mij nederig en een dienende houding naar de man te zijn. Want zolang dat er niet is dan kan ik niets eens een volgende relatie aan gaan. Dan behoor ik eerst aan mezelf te werken voor ik evt een nieuwe uitdaging aan ga. God kent mijn hart en mijn gehele zijn alleen Hij kan mij en anderen helpen. Want voor mezelf weet ik wel dat ik geen type ben om alleen te zijn ik hou van sfeer en gezelligheid om voor de andere te mogen zorgen geeft mij vrede en rust. Hoe het ook mocht zijn wel of niet een maatje voor je leven op Gods tijd en wil komt alles ten goede.
nou woman rotte appels die zijn van de boom afgevallen en krijgen dus geen voedsel meer van die edele tak.en wie heeft er geen problemen meegemaakt?GOd tuchtigt Zijn kinderen anders zou je bastaard zijn toch als ik het goed heb gelezen.Dus blijven we vasthouden of laten we los en vallen we naar beneden?en rotten verder?We krijgen tijd om te blijven vasthouden en voedsel te nemen van die stam.We kunnen drinken van het Levende WaterHet word ons gegeven om niet
God zag dat het voor de mens niet goed was om alleen te zijn en daarom schiep Hij de vrouw hem tot hulp.De man is het hoofd van het gezin net zoals Jezus het hoofd is van de gemeente.
Daarom moet een man en vrouw zich losmaken van de ouders net zoals Jezus kwam naar deze wereld.Om 1 te worden met elkaar.Zo worden wij 1 met God door Jezus Jezus die bij God was kwam naar deze wereld om ons te verzoenen met God.
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 21:51
 
CORNEEL767 schreef:
nou woman rotte appels die zijn van de boom afgevallen en krijgen dus geen voedsel meer van die edele tak.en wie heeft er geen problemen meegemaakt?GOd tuchtigt Zijn kinderen anders zou je bastaard zijn toch als ik het goed heb gelezen.Dus blijven we vasthouden of laten we los en vallen we naar beneden?en rotten verder?We krijgen tijd om te blijven vasthouden en voedsel te nemen van die stam.We kunnen drinken van het Levende WaterHet word ons gegeven om niet
God zag dat het voor de mens niet goed was om alleen te zijn en daarom schiep Hij de vrouw hem tot hulp.De man is het hoofd van het gezin net zoals Jezus het hoofd is van de gemeente.
Daarom moet een man en vrouw zich losmaken van de ouders net zoals Jezus kwam naar deze wereld.Om 1 te worden met elkaar.Zo worden wij 1 met God door Jezus Jezus die bij God was kwam naar deze wereld om ons te verzoenen met God.
Lachende smiley


Je hebt nu een hele theologie er op losgelaten en allerlei stellingen geponeerd die vragen om discussie maar dan gaan we nog meer offtopic dan we al zijn. Ik zie even de link niet naar de titel van dit topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 04:26
 
Is even het draadje kwijt Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 08:52
 
JOL252 schreef:
Je hebt nu een hele theologie er op losgelaten en allerlei stellingen geponeerd die vragen om discussie maar dan gaan we nog meer offtopic dan we al zijn. Ik zie even de link niet naar de titel van dit topic.

Ik zie wel een link, de rotte appel staat voor de sukkel waar we wel eens mee daten.
een rotte vrucht, die geen verbinding meer heeft met de druivetak, met jezus.
waar we ook geen mooie relatie mee kunnen opbouwen.
ook al beweren heel wat mensen hier ze cristen zijn, zitten er wel degelijk rotte appels hier tussen.

En dat is wel een feit, je komt uit een relatie, bent liever niet alleen en gaat op zoek na eventueel nieuwe partner, want samen is leuker dan alleen.
Ik geloof dat je op een datingsite wel meer kans hebt dan in het echte leven om rotte appels tegen te komen
hoeveel zitten hier niet gewoon t e playen, houden andere leugens voor?
gevolg is, dat sommige na zoveel daten met rotte appel, en tig keer te zijn gekwetst, voor d e gek gehouden, hun hart bijna niet meer durven open te zetten.

brengt me op idee voor nieuw topic: signalen je beter niet met die persoon kan daten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 11:22
 
PATRIES723 schreef:
Hier had ik het laatst met een (niet gelovige) vriendin, die nog niet zo lang geleden verlaten is door haar man over.
Ik ben inmiddels 3 jaar geleden gescheiden, en ben daar ook wel over heen.
En dan vraag je je zo langzamerhand af of je je weer zou kunnen open stellen voor een nieuwe relatie.

Na 12 jaar huwelijk, lief en leed delen en alles van de ander weten moet je ineens alleen verder.
Al die vertrouwde dingen die in een huwelijk horen zijn er niet meer en zal je in een nieuwe relatie opnieuw moeten opbouwen.
Dat kan mij letterlijk weleens bang maken. Want hoe leer je een ander weer te vertrouwen?

En dat gaat over hele basale, simpele dingen. Het letterlijk jezelf bloot geven. Het letterlijk jezelf weer opnieuw bloot geven.

Ik ben heel benieuwd of anderen dit herkennen, of er juist al door heen zijn gegaan in een nieuwe relatie! Lachende smiley

Hai Patries,

Ik herken het.

Ik had het voor mezelf aldus opgelost: Ik had mezelf heilig voorgenomen om met niemand maar dan ook helemaal niemand een relatie te beginnen.

Ja, en toen, inene, totaal onverwacht, net toen ik hulp nodig had, belt een jeugdvriend op, die ik ruim 20!!! jaar niet had gezien. die kon ik dus nog uit mijn jeugd.
Daar ben ik nog steeds mee.

ja, ik hoorde het weleens meer, ja, dat sommige mensen zeiden pas als je het loslaat, de mogelijkheid op partner, ja dan pas krijg je het.
Ik had daar zelf geen mening over, ik dacht het zal wel, meer dacht ik niet.

Maar ja, heb het dus zelf wel meegemaakt.

Maar ja, ik heb ook gemerkt, als je alleen bent dan gaat er een ander mechanisme in je leven, het zgnde overlevingsmechanisme, ik zou het zo willen noemen voor mezelf, het 'ik ben alleen en heb het desondanks best goed naar me zin' mechanisme.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 18:16
 
JOL252 schreef:
Je hebt nu een hele theologie er op losgelaten en allerlei stellingen geponeerd die vragen om discussie maar dan gaan we nog meer offtopic dan we al zijn. Ik zie even de link niet naar de titel van dit topic.
klopt Jol heeft helemaal niks met deze topic van doen.daar heb ik dus niet aan gedacht.ik wilde ook geen discussie of zoiets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 19:19
 
CORNEEL767 schreef:
klopt Jol heeft helemaal niks met deze topic van doen.daar heb ik dus niet aan gedacht.ik wilde ook geen discussie of zoiets.

waar dacht je dan aan ? (of ben ik nu te nieuwsgierig Verlegen lachende smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 19:38
 
NATASCHA642 schreef:
waar dacht je dan aan ? (of ben ik nu te nieuwsgierig Verlegen lachende smiley )
goeie vraag,ik werd eigenlijk an het denken gezet toen woman schreef zie maar eens een zoete milde vrucht te vinden tussen die rotte vruchten en die ook nog eens geen moeilijkheden problemen heeft meegemaakt.daar begon het voor mij eigenlijk natascha.en de rest van mijn verhaal kwam er dus achteraan zoals ik het bekik dan.volgens mij was het Petra die de vergelijking wel zag.is het zo een beetje duidelijk voor je en je mag me gerust vragen hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 19:48
 
CORNEEL767 schreef:
nou woman rotte appels die zijn van de boom afgevallen en krijgen dus geen voedsel meer van die edele tak.en wie heeft er geen problemen meegemaakt?GOd tuchtigt Zijn kinderen anders zou je bastaard zijn toch als ik het goed heb gelezen.Dus blijven we vasthouden of laten we los en vallen we naar beneden?en rotten verder?We krijgen tijd om te blijven vasthouden en voedsel te nemen van die stam.We kunnen drinken van het Levende WaterHet word ons gegeven om niet
God zag dat het voor de mens niet goed was om alleen te zijn en daarom schiep Hij de vrouw hem tot hulp.De man is het hoofd van het gezin net zoals Jezus het hoofd is van de gemeente.
Daarom moet een man en vrouw zich losmaken van de ouders net zoals Jezus kwam naar deze wereld.Om 1 te worden met elkaar.Zo worden wij 1 met God door Jezus Jezus die bij God was kwam naar deze wereld om ons te verzoenen met God.
Lachende smiley

We hebben allemaal problemen meegemaakt alleen elk op hem of haar andere wijze de ene is meer of minder. We hebben allemaal eigen verantwoording af te leggen bij God en God zal dan wel tuchtigen als het Hem niet zint wat niet goed is. Belangrijk om het levende water van het woord tot ons te nemen want aan de vruchten herken je de boom. Als er onkruid is haal je dat weg een Tuinman kent Zijn Wijngaard en zal als er iets dood is het weg hakken en in het vuur gooien. De ranken zal Hij ranken tot er een mooie volle vruchten komen wat vrucht geeft. Het is mooi dat we bij de Here Jezus tot drievoudig snoer mogen komen want is er geen derde snoer zal die lijn ook breken als dit op eigen kracht gebeurde. Dus ja wat je zegt klopt helemaal je hebt mijn verhaal goed begrepen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 20:10
 
WOMAN254 schreef:
We hebben allemaal problemen meegemaakt alleen elk op hem of haar andere wijze de ene is meer of minder. We hebben allemaal eigen verantwoording af te leggen bij God en God zal dan wel tuchtigen als het Hem niet zint wat niet goed is. Belangrijk om het levende water van het woord tot ons te nemen want aan de vruchten herken je de boom. Als er onkruid is haal je dat weg een Tuinman kent Zijn Wijngaard en zal als er iets dood is het weg hakken en in het vuur gooien. De ranken zal Hij ranken tot er een mooie volle vruchten komen wat vrucht geeft. Het is mooi dat we bij de Here Jezus tot drievoudig snoer mogen komen want is er geen derde snoer zal die lijn ook breken als dit op eigen kracht gebeurde. Dus ja wat je zegt klopt helemaal je hebt mijn verhaal goed begrepen. Lachende smiley

OK, ik denk dat we wat afdwalen. Jol merkte dit ook al op. De vraag in dit topic is: Hoe kun je weer opnieuw de ander leren vertrouwen (na het stuklopen van een relatie).

(Het gaat nu over God die zal tuchtigen (wat je daar ook onder mag verstaan) wat Hem niet zint. Het gaat over levend water en de tuinman. Over een drievoudig snoer etc. Ik begrijp er niet veel meer van.


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 5 augustus 2014, 20:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5