ChristianMatch
 


Forum

Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 20:13
 
JOL252 schreef:
Je hebt nu een hele theologie er op losgelaten en allerlei stellingen geponeerd die vragen om discussie maar dan gaan we nog meer offtopic dan we al zijn. Ik zie even de link niet naar de titel van dit topic.
het lijkt me denk een hele goeie stelling om vast te blijven houden aan God en leren te vertrouwen op Hem Zijn Woordmaar het is niet de bedoeling om stellingen neer te zetten.het is eerder een advies wat ik mee probeer te geven Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 5 augustus 2014, 22:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 20:19
 
JANS221 schreef:
OK, ik denk dat we wat afdwalen. Jol merkte dit ook al op. De vraag in dit topic is: Hoe kun je weer opnieuw de ander leren vertrouwen (na het stuklopen van een relatie).

(Het gaat nu over God die zal tuchtigen (wat je daar ook onder mag verstaan) wat Hem niet zint. Het gaat over levend water en de tuinman. Over een drievoudig snoer etc. Ik begrijp er niet veel meer van.

Het beeld zint ook hier op het leven iets wat stuk is gelopen in een relatie zal de Tuinman de onkruid weg halen en de vruchten opnieuw tot vertrouwen leren. Want heb je die nieuwe vertrouwen zal dat samen komen tot een drievoudig snoer.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 20:22
 
[quote=CORNEEL767]

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor je hebt het goed in de gaten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 21:06
 
JANS221 schreef:
OK, ik denk dat we wat afdwalen. Jol merkte dit ook al op. De vraag in dit topic is: Hoe kun je weer opnieuw de ander leren vertrouwen (na het stuklopen van een relatie).

(Het gaat nu over God die zal tuchtigen (wat je daar ook onder mag verstaan) wat Hem niet zint. Het gaat over levend water en de tuinman. Over een drievoudig snoer etc. Ik begrijp er niet veel meer van.

terug ontopic
over opnieuw vertrouwen, ( na daten van rotte appel Knipoog smiley )

so wie so zijn mensen ook bang voor een nieuwe relatie denk ik wel eens nadat ze jaren alleen hebben gewoond, dan ineens word alles anders, en iedere verandering in je leven is voor sommige mensen een beetje eng, het oude vertrouwde leventje is veilig, bekend terrein,
en nu kom je op nieuw terrein, dus die stap is voor sommige beetje eng denk ik,
tel daarbij nog effe op, het moeilijk is je hart open te zetten als het beschadigd is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 21:51
 
CORNEEL767 schreef:
goeie vraag,ik werd eigenlijk an het denken gezet toen woman schreef zie maar eens een zoete milde vrucht te vinden tussen die rotte vruchten en die ook nog eens geen moeilijkheden problemen heeft meegemaakt.daar begon het voor mij eigenlijk natascha.en de rest van mijn verhaal kwam er dus achteraan zoals ik het bekik dan.volgens mij was het Petra die de vergelijking wel zag.is het zo een beetje duidelijk voor je en je mag me gerust vragen hoor Knipoog smiley

Ik begrijp je helemaal nu Corneel, ik denk jij en ik tot op heden meer hebben meegemaakt dan woman gezien haar jonge leeftijd toch een andere benadering heeft dan ons. En Petra is gewoon een slimme vrouw Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
NATASCHA642
op dinsdag 5 augustus 2014, 21:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 21:57
 
WOMAN254 schreef:
Het beeld zint ook hier op het leven iets wat stuk is gelopen in een relatie zal de Tuinman de onkruid weg halen en de vruchten opnieuw tot vertrouwen leren. Want heb je die nieuwe vertrouwen zal dat samen komen tot een drievoudig snoer.

Knipoog smiley

Ehh ik ben best goed in beeltenissen maar ik denk dat ik anders in het leven sta dan jij en dat respecteer ik maar je dwaalt wel steeds af. Vruchten, tuinman en een snoer gaat het niet gewoon een man of vrouw opnieuw leren vertrouwen ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 21:58
 
NATASCHA642 schreef:
Ik begrijp je helemaal nu Corneel, ik denk jij en ik tot op heden meer hebben meegemaakt dan woman gezien haar jonge leeftijd toch een andere benadering heeft dan ons. Eb Petra is gewoon een slimme vrouw Knipoog smiley Lachende smiley

Ik mag dan wel jong zijn maar heb wel een hele boel dingen meegemaakt die ik liever niet had meegemaakt want het vormt de mens wel maar God is Almachtig om mensen te veranderen naar Zijn Beeld ondanks alles.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 22:35
 
Ja kan nooit afwegen wie meer meemaakt!
Of je jong of oud bent!
Er zijn genoeg jonge mensen die al veel voor de kiezen hebben gehad.
De ene kan er beter mee omgaan dan de andere.
Ook oudere die weinig mee gemaakt hebben, die bestaan ook nog!
De ene kan meer verdragen dan de andere.....

We kunnen nooit afwegen van elkaar wie meer mee maakt, jong of ouder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 22:39
 
PETRA373 schreef:
ik denk een van de grootste oorzaken is dat angst overheerst om weer gekwetst te worden.

Dat schrijft jij heel goed Petra, goed gezien.
Of je gescheiden bent of weduwe, de angst houdt heel veel tegen!
Een kwaad iets de angst.
Dat kan je lam leggen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 22:44
 
Ik ben ook een grote angsthaas, liefst geen relatie meer! Ik kan zo alle obstakels verzinnen, om geen relatie te beginnen!

Zou ik later geen spijt krijgen, als ik oud en bejaard bent...?
En stel als God nu eens vraagt, kind waar om durfde jij niet aan mij te geven...
Ik de Here leidt jou hier wel doorheen...
Waar is jou vertrouwen..?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 00:58
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Ja kan nooit afwegen wie meer meemaakt!
Of je jong of oud bent!
Er zijn genoeg jonge mensen die al veel voor de kiezen hebben gehad.
De ene kan er beter mee omgaan dan de andere.
Ook oudere die weinig mee gemaakt hebben, die bestaan ook nog!
De ene kan meer verdragen dan de andere.....

We kunnen nooit afwegen van elkaar wie meer mee maakt, jong of ouder

mooi gezegd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 01:08
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Ik ben ook een grote angsthaas, liefst geen relatie meer! Ik kan zo alle obstakels verzinnen, om geen relatie te beginnen!

Zou ik later geen spijt krijgen, als ik oud en bejaard bent...?
En stel als God nu eens vraagt, kind waar om durfde jij niet aan mij te geven...
Ik de Here leidt jou hier wel doorheen...
Waar is jou vertrouwen..?

Wie weet krijg je ooit een mooie relatie nog als je oud en bejaard bent Knipoog smiley

En in die tussentijd, gaat God met je mee, om je te helpen je hart te helen.
Vertrouw God maar, hoe diep je wonden ook zijn, hij gaat met je mee, helpt ze te dragen en heelt ze( dat is mijn ervaring) alleen heeft het soms tijd nodig. Stap voor stapje, gaat hij met je mee.
En zo moet je denk ik ook stap voor stapje, als je ooit een leuke man tegenkomt, na elkaar toegroeien en elkaar leren vertrouwen
want vertrouwen, is iets wat een mens niet meteen doet bij iedereen, vertrouwen moet iemand verdienen,
je leert elkaar vertrouwen door met elkaar omtegaan, samen dingen mee te maken.
wanneer je dus met vriendschap met een man begint, en nog niet meteen heel ver gaat, kan je het rustig opbouwen en rustig afbreken als blijkt hij het toch niet is, of is t e vertrouwen..
volgende zin is offtopic, maar bedenk me, dat gods geboden er zijn om ons te beschermen, en het gebod je niet aan iedereen helemaal te geven, is een stukje bescherming in ons belang. Om ons te beschermen, tegen hart zeer.
zo zie ik het....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 01:17
 
NATASCHA642 schreef:
Ik begrijp je helemaal nu Corneel, ik denk jij en ik tot op heden meer hebben meegemaakt dan woman gezien haar jonge leeftijd toch een andere benadering heeft dan ons. En Petra is gewoon een slimme vrouw Knipoog smiley Lachende smiley

Natascha, zo slim ben ik niet, leer heel vaak wat van anderen op het forum.
Over wie veel heeft meegemaakt, ik denk dat je zo,n vergelijking niet moet maken, voor een ieder is het heftig wat je meemaakt, de moeilijke momenten en zoals zwaluw al schreef de een kan meer hebben dan de andere.
En sommige jonge mensen maken ook al veel ellende mee.

Is best interessant maar geheel offtopic, maar he t ligt aan de koping van mensen ook, hoe ga je er mee om, sommige, maken bv in iemands ogen minder mee, maar hun koping is niet zo goed als bij d e ander en is het voor die gene die minder mee maakt zelfs zwaarder daardoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 12:30
 
PETRA373 schreef:
Wie weet krijg je ooit een mooie relatie nog als je oud en bejaard bent Knipoog smiley

En in die tussentijd, gaat God met je mee, om je te helpen je hart te helen.
Vertrouw God maar, hoe diep je wonden ook zijn, hij gaat met je mee, helpt ze te dragen en heelt ze( dat is mijn ervaring) alleen heeft het soms tijd nodig. Stap voor stapje, gaat hij met je mee.
En zo moet je denk ik ook stap voor stapje, als je ooit een leuke man tegenkomt, na elkaar toegroeien en elkaar leren vertrouwen
want vertrouwen, is iets wat een mens niet meteen doet bij iedereen, vertrouwen moet iemand verdienen,
je leert elkaar vertrouwen door met elkaar omtegaan, samen dingen mee te maken.
wanneer je dus met vriendschap met een man begint, en nog niet meteen heel ver gaat, kan je het rustig opbouwen en rustig afbreken als blijkt hij het toch niet is, of is t e vertrouwen..
volgende zin is offtopic, maar bedenk me, dat gods geboden er zijn om ons te beschermen, en het gebod je niet aan iedereen helemaal te geven, is een stukje bescherming in ons belang. Om ons te beschermen, tegen hart zeer.
zo zie ik het....

Juist Petra!
Wat ik van mijzelf erg moeilijk vindt, in de liefde, mezelf weer in een relatie ! Diep in mijn hart wil ik heel graag, ik mis het. Ik leerde de ook de goede relatie tussen man en vrouw, dat heb ik ook echt meegemaakt, dat zo fijn kan zijn. Een verlengstuk in je leven. Ook de andere relatie heb ik mee gemaakt, uit de eerste huwelijk, de gebrokenheid!

Nu vindt ik niks moeilijker om in een relatie te gaan, omdat de angst hoger zit, ik moet door die angst heen, verbreken.......ik vlucht liever ervan weg.....omdat de pijn van samen zijn en wreed loslaten, te diepe wonden aan gebracht is in mijn hart en geest.
Het is nu kwestie de tijd erin geven om hier ermee te leren!
Alleen, niet ieder man heeft hier geduld erin, of die begrijpen dit niet!
Ik neem ze ook niet kwalijk hoor, ik begrijp het zelf soms niet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 18:09
 
NATASCHA642 schreef:
Ehh ik ben best goed in beeltenissen maar ik denk dat ik anders in het leven sta dan jij en dat respecteer ik maar je dwaalt wel steeds af. Vruchten, tuinman en een snoer gaat het niet gewoon een man of vrouw opnieuw leren vertrouwen ?
het zijn allemaal gelijkenissen natascha net zoals Jezus sprak tegen de joden farizeeers en waarom deed Jezus dat?ik kan het niet zo gauw vinden ,maar Hij deed het met een bepaalde bedoeling .de meeste weten het wel het staat ergens geschreven en wil het best voor je opzoeken .misschien kan iemand anders het vertellen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 18:16
 
CORNEEL767 schreef:
het zijn allemaal gelijkenissen natascha net zoals Jezus sprak tegen de joden farizeeers en waarom deed Jezus dat?ik kan het niet zo gauw vinden ,maar Hij deed het met een bepaalde bedoeling .de meeste weten het wel het staat ergens geschreven en wil het best voor je opzoeken .misschien kan iemand anders het vertellen?
zullen we trouwens weer proberen om met de topic bezig te gaan ?bang voor een nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen.
ik kan van mezelf vertellen dat ik geen vaderliefde heb gehad en dat dit als gevolg heeft dat ik dus God De Vader niet kan geloven bijna [moeilijk]en liefde dus helemaal niet ken.vertrouw dus ook dat niet als iemand mij benaderd met goede lieve bedoelingen.behoorlijke beschadigingen krijg je dus daarvan.en er kunnen jaren overheengaan om daar van af te geraken.het is een groeiproces en soms moet je je overgeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 21:24
 
CORNEEL767 schreef:
zullen we trouwens weer proberen om met de topic bezig te gaan ?bang voor een nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen.
ik kan van mezelf vertellen dat ik geen vaderliefde heb gehad en dat dit als gevolg heeft dat ik dus God De Vader niet kan geloven bijna [moeilijk]en liefde dus helemaal niet ken.vertrouw dus ook dat niet als iemand mij benaderd met goede lieve bedoelingen.behoorlijke beschadigingen krijg je dus daarvan.en er kunnen jaren overheengaan om daar van af te geraken.het is een groeiproces en soms moet je je overgeven.

Dat klinkt inderdaad heftig en zal niet meevallen je over te geven en jezelf blootgeven maar vergeet niet dat de ander zich ook kwetsbaar opstelt en open geeft en als het goed voelt je jezelf meer en meer vertrouwen geeft omdat je naar elkaar toegroeit. Samen thuis en goed voelen en stap voor stap vertrouwen laten groeien in elkaar.
Je bent niet de enige met beschadigingen zelf heb ik ook het nodige meegemaakt maar na 9 jaar alleen zijn sta ik wel weer open voor een maatje want alleen is ook maar alleen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 22:25
 
Verlatingsangst kan idd. al ontstaan in de vroege jeugd, onbewust kan dat het lastiger maken als je iemand ontmoet.
Gelukkig kan je daarvan ook genezen en een eerste stap is dan denk ik je bewust te zijn waar dat vandaan komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 22:52
 
FREEDOM687 schreef:
Verlatingsangst kan idd. al ontstaan in de vroege jeugd, onbewust kan dat het lastiger maken als je iemand ontmoet.
Gelukkig kan je daarvan ook genezen en een eerste stap is dan denk ik je bewust te zijn waar dat vandaan komt.

Is dat niet altijd de eerste stap Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEN829





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 23:20
 
Het moeilijkste in het proces van alles wat hiervoor al geschreven is dat het vaak lastig is om zelf te onderkennen waarom en waardoor ervaringen hebben plaats kunnen vinden. Soms hoop je tegen beter weten in dat het wel goed kan komen en toch komt dan uiteindelijk een breuk die je niet wilt of hebt voorzien. Je bent totaal uit het lood geslagen als het je overkomt. En toch moet en wil je verder en je zult weer moeten opstaan. Het vertrouwen is vaak weg, in jezelf en in je omgeving. Er gaat best wel tijd over heen voordat je je open wilt of kunt stellen voor een nieuwe relatie. Hoeveel tijd daarvoor nodig is weet ik ook niet. Is erg persoonlijk. Vertrouwen is iets wat moet groeien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CREABEA213





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 23:33
 
BEN829 schreef:
Het moeilijkste in het proces van alles wat hiervoor al geschreven is dat het vaak lastig is om zelf te onderkennen waarom en waardoor ervaringen hebben plaats kunnen vinden. Soms hoop je tegen beter weten in dat het wel goed kan komen en toch komt dan uiteindelijk een breuk die je niet wilt of hebt voorzien. Je bent totaal uit het lood geslagen als het je overkomt. En toch moet en wil je verder en je zult weer moeten opstaan. Het vertrouwen is vaak weg, in jezelf en in je omgeving. Er gaat best wel tijd over heen voordat je je open wilt of kunt stellen voor een nieuwe relatie. Hoeveel tijd daarvoor nodig is weet ik ook niet. Is erg persoonlijk. Vertrouwen is iets wat moet groeien.

Mooi gezegd Ben.
Vooral als je net als mij zo'n verse breuk moet verwerken.
Soms zegt je verstand al dat het goed is, maar er is ook nog zoiets als je hart......
En vertrouwen moet dan inderdaad weer groeien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 01:04
 
NATASCHA642 schreef:
Is dat niet altijd de eerste stap Smiley die vol vragen zit

Hoi Natascha,

Je zou t misschien logisch vinden van wel maar in de praktijk blijkt dat veel mensen zich het pas realiseren na een verbroken relatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 10:50
 
Zat hier vanochtend zo over te denken en bedacht me: de kern van het niet mee opnieuw durven vertrouwen is omdat w e zijn afgewezen,
als iemand je afwijst, vooral iemand waar je heel close mee bent, komt gewoon heel hard aan
dus vandaar en nieuw topic wat ik ga openen over afwijzing. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 13:58
 
PETRA373 schreef:
Zat hier vanochtend zo over te denken en bedacht me: de kern van het niet mee opnieuw durven vertrouwen is omdat w e zijn afgewezen,
als iemand je afwijst, vooral iemand waar je heel close mee bent, komt gewoon heel hard aan
dus vandaar en nieuw topic wat ik ga openen over afwijzing. Knipoog smiley

Je heb helemaal gelijk meis ik ga zo ff reageren Knipoog smiley liefssss Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 14:12
 
PETRA373 schreef:
Zat hier vanochtend zo over te denken en bedacht me: de kern van het niet mee opnieuw durven vertrouwen is omdat w e zijn afgewezen,
als iemand je afwijst, vooral iemand waar je heel close mee bent, komt gewoon heel hard aan
dus vandaar en nieuw topic wat ik ga openen over afwijzing. Knipoog smiley

Zeker waar....en het ligt zo teer en is zo moeilijk...dat ik er zeker hier niet over praten kan...
En juist dat opnieuw leren vertrouwen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 november 2014, 17:59
 
BEN829 schreef:
Het moeilijkste in het proces van alles wat hiervoor al geschreven is dat het vaak lastig is om zelf te onderkennen waarom en waardoor ervaringen hebben plaats kunnen vinden. Soms hoop je tegen beter weten in dat het wel goed kan komen en toch komt dan uiteindelijk een breuk die je niet wilt of hebt voorzien. Je bent totaal uit het lood geslagen als het je overkomt. En toch moet en wil je verder en je zult weer moeten opstaan. Het vertrouwen is vaak weg, in jezelf en in je omgeving. Er gaat best wel tijd over heen voordat je je open wilt of kunt stellen voor een nieuwe relatie. Hoeveel tijd daarvoor nodig is weet ik ook niet. Is erg persoonlijk. Vertrouwen is iets wat moet groeien.


Het vergt ook moed om op een datingsite te staan en zeker na een minder prettige ervaring opnieuw te beginnen.
Het is goed jezelf voor te houden wat de reden was om op een site als CM te gaan staan; namelijk je wilde opnieuw de draad oppakken (na een scheiding, of het verlies van de liefste), je leven opbouwen en ook weer opnieuw hopen op een nieuwe liefde. Als je dan dacht dat deze nieuwe liefde inderdaad in was geluid en het blijkt niet zo te zijn, moet je jezelf weer even herpakken. Maar je kúnt het! Want je stond eerder voor heter vuren. Eerst de stofwolken laten dalen en... niet opgeven, want het bestaat.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 8 november 2014, 18:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 10 november 2014, 08:59
 
JOL252 schreef:
Het vergt ook moed om op een datingsite te staan en zeker na een minder prettige ervaring opnieuw te beginnen.
Het is goed jezelf voor te houden wat de reden was om op een site als CM te gaan staan; namelijk je wilde opnieuw de draad oppakken (na een scheiding, of het verlies van de liefste), je leven opbouwen en ook weer opnieuw hopen op een nieuwe liefde. Als je dan dacht dat deze nieuwe liefde inderdaad in was geluid en het blijkt niet zo te zijn, moet je jezelf weer even herpakken. Maar je kúnt het! Want je stond eerder voor heter vuren. Eerst de stofwolken laten dalen en... niet opgeven, want het bestaat.

Hai Jol,

Wat zeg jij altijd toch mooie, bemoedigende, en ware dingen!

Bedankt hoor!

Zegens,

S.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 november 2014, 22:31
 
JOL252 schreef:

Het is goed jezelf voor te houden wat de reden was om op een site als CM te gaan staan; namelijk je wilde opnieuw de draad oppakken (na een scheiding, of het verlies van de liefste), je leven opbouwen en ook weer opnieuw hopen op een nieuwe liefde.

Even ter aanvulling.. er zijn ook mensen die niet zoveel ervaring hebben met daten of een relatie, de reden om op C.M. te gaan destijds was voor mij niet om een draad op te pakken (had wel een rugzakje maar niet betreft relaties) maar om me eens in het dating avontuur te storten Clown smiley Verraste, verbaasde smiley Verliefde smiley
Ik hield er echter een vriendin aan over lol.. Lachende smiley

Verder mooie woorden Jol Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op vrijdag 14 november 2014, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 november 2014, 22:58
 
Misschien klinkt het raar dat ik dan reageer in dit topic, maar ik heb het vertrouwen ook moeten leren.
Soms werkt hetgeen wat je in je kindertijd (daar begint die 'basic trust') hebt meegemaakt door in je verdere leven en dat heeft ook effect op de relaties die je aangaat.. of je dat nu leuk vindt of niet.

Ik ben ermee aan de slag gegaan en dat helpt zeker, de onzekerheid die ik eerder bij mezelf opmerkte had weinig met de ander te maken maar wel met mezelf. Als je dat eenmaal beseft kun je er gelukkig wat mee doen en dat is ook een veel betere basis voor een relatie denk ik Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 november 2014, 10:30
 
FREEDOM687 schreef:
Even ter aanvulling.. er zijn ook mensen die niet zoveel ervaring hebben met daten of een relatie, de reden om op C.M. te gaan destijds was voor mij niet om een draad op te pakken (had wel een rugzakje maar niet betreft relaties) maar om me eens in het dating avontuur te storten Clown smiley Verraste, verbaasde smiley Verliefde smiley
Ik hield er echter een vriendin aan over lol.. Lachende smiley

Verder mooie woorden Jol Knipoog smiley

Bedankt voor je aanvulling. Is zonder meer zo maar was effe niet van toepassing in mijn stukkie. Maar inderdaad kan dat "gewoon" een goede reden zijn, CM is ook een communitysite. De contacten onderling en de vriendschappen die je hier op kunt doen zijn heel waardevol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5