ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 72 73 74 75 76 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:32
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
ALTJE848 schreef:
Sorry kan niet op iedereen reageren persoonlijk maar haal wel dingen uit jullie stukjes het heeft me al weer een stukje sterker gemaakt.

Ik zal nog een gesprek met degene hebben en een beslissing maken want deze onrust zal niet ten goede komen van een relatie zoals God het bedoelt heeft.

Ik wil een relatie die voor de HEER zuiver is en goed zoals HIJ het van mij verlangt en dat ga ik doen,

Vrienden voor het leven en niet maar voor even.
Vrienden voor altijd daar heb je nooit van spijt
Ja laten we vrienden blijven tot in lengte van dagen
En de HEER bij alles vragen hoe wilt U dat ik het doen zal?.
Leer mij te dragen te horen wat u zegt.
Leer mij te knielen want dat wil ik zo graag en echt.
Ja ik was U bijna verloren om dat ik dacht bij iemand te horen.
Wie ben ik die dat besluit als ik voel er klopt iets niet.
Dan ligt er geen moois in het verschiet.
Steeds weer knagende vragen die ik elke dag met me mee moest dragen.
Nu weet ik waar ik sta terug bij Golghotha als ik aan u denk wat u voor mij hebt gedaan.
Hoe kan ik dan mijn eigen weg toch gaan.
Heer wil u bidden leidt mij op de weg en help mij te spreken,
zodat ik voor u nog meer ruimte mag kweken.
Dat U het allerbelangrijkste bent en dan pas een mooie vent.
Ik wil u danken voor wat u hebt gedaan en ik dacht u stem niet te kunnen verstaan,
En toch spreekt u door mensen heen en laat u mij niet alleen.
U gaat met me mee hoe het ook zal gaan ik weet Heer u bent er op mijn levensbaan

Geef dank aan de HEER Hier op cm want ik Hoor door mensen heen zijn stem

anita


Het ontroerd me erg dit stuk om te lezen van je, een herkenbare worsteling in jezelf, waar kies je voor? Een mooie relatie, een zuivere relatie, of geef je toe aan de verleiding, aan een stukje bevrediging op een eenzaam moment met iemand waarvan je weet ergens is de relatie niet oke, geen zuivere liefde, En je maakt je beslissing niet voor god, maar voor jezelf ook, omdat je weet als je van god gaat afdwalen gaat alles slechter in je leven, wie wil er nu god als vriend kwijtraken, een muur tussen jou en god zetten ? Ik heb een enorme lange strijd gehad met me zelf met een man ,wetende dat hij niet helemaal oke was, het beter was als hij wat cristelijker zou zijn en dan waren er soms de twijfels, als hij weer es effe lief belde, dat hij me miste, of zag ik gelukkige paartjes samen op een bankje zitten.
Nu ben ik uit die worsteling en denk vaak, ach ik ga wel samen met jezus op een bankje zitten, das veel fijner. En als god wil krijg ik nog wel ooit een man, eentje die echt bij me hoort, want god weet beter wie bij me hoort.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de man waar jij over schreef niet oke is hoor, daar kan ik niet over oordelen, bid god om wijsheid, hij zal je die geven, dat heb ik ook gedaan met die man en beetje voor beetje kwam zijn ware aard meer na boven, het heeft wel een paar maanden geduurd, soms antwoord god niet meteen.

sterkte ermee, soms hoeven we ook niet meteen een beslissing te nemen he, neem je tijd om er uit te komen, hoe verder met hem en bespreek alles gewoon met god ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:14
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
PETRA373 schreef:
Sommigge mensen doen het wel alleen voor de lusten en willen niet d e lasten frank, en daarmee bedoel ik ook mannen en vrouwen, tenminste zo denk ik erover

En ik zou niet willen dat een man voor mij zijn woonplaats verlaat en daardoor ver weg van zijn kinderen bv moet gaan wonen, je hebt natuurlijk ook mannen zonder kinderen, maar de meesten hebben die wel.Vandaar zoek ik het in me omgeving.

En trouwens ik bv zelf zou niet weten hoe ik een relatie op afstand zou moeten combineren met me gezin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:13
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
FRANKT627 schreef:
Als je dan toch wilt dat de man met je gaat trouwen om niet alleen de lusten maar ook de lasten te dragen waarom moet die dan uit je buurt zijn? Kan een man die verder woont en van je houdt dan niet bij je komen wonen of met je trouwen?

En latten is niet uitgevonden zodat de mannen hun lusten kunnen botvieren hoor. Het zijn niet alleen de mannen die lusten hebben. Ik heb hier op CM enkele vrouwen 'gesproken' die meer lusten hebben dan je van een man zou verwachten. Latten heeft echt niets, maar dan ook niets met lusten of seks te maken. En als ik sommige teksten lees van bepaalde vrouwen dan zie ik daar ook lusten in.

Sommigge mensen doen het wel alleen voor de lusten en willen niet d e lasten frank, en daarmee bedoel ik ook mannen en vrouwen, tenminste zo denk ik erover

En ik zou niet willen dat een man voor mij zijn woonplaats verlaat en daardoor ver weg van zijn kinderen bv moet gaan wonen, je hebt natuurlijk ook mannen zonder kinderen, maar de meesten hebben die wel.Vandaar zoek ik het in me omgeving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 20:26
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
ANNETTE050 schreef:
Bedankt voor je mooie reactie. Zou fijn zijn als er een topic zou komen over dit onderwerp en dat cm-leden misschien iets willen vertellen, hoe de Heere God gered heeft uit pittige situaties. Dat zou echt mooi zijn!!

Maar toch is er wat bijzonders aan de hand geweest toen Stefanus gestenigd werd. Het is niet de eerste keer geweest, dat Jezus niet ingreep. Sommigen zeggen dat bij de steniging van Stefanus de echte christenvervolging begon.
Maar dat is denk ik niet zo, omdat Jezus, zoals ik al schreef, ook bij Johannes de Doper niet ingreep, in tegenstelling zelfs.
Johannes de Doper heeft toen in de gevangenis ook wel getwijfeld; ...hij liet de discipelen vragen aan Jezus of Hij de Messias was of dat ze moesten wachten op de echte. Maar Jezus ging niet eens naar hem toe en we weten hoe hij gestorven is.

Er staat, zover ik weet, maar twee maal in de Bijbel dat de hemel zich opende. Bij de doop van Jezus en hier bij Stefanus...please correct me if I am wrong!!!
Wat ook bijzonder is, is dat er is in de Bijbel staat dat Jezus stond, toen Stefanus hem zag. In alle andere gevallen wordt geschreven, dat Jezus zit aan de rechterhand van God.
Dat God nog wonderbaarlijk uitredt heb ik wel gelezen in getuigenisen van Anne van der Bijl (Open doors). Het ingrijpen van God is duidelijk ook niet af te dwingen.

Het heeft me altijd diep geraakt...soms redt God wonderbaarlijk....Petrus bevrijdt door een engel, Paulus wordt gebeten door een giftige slang en schudt de slang af enz. enz. Anne van der Bijl wordt woderbaarlijk geleidt en geredt.

En ja, ik weet wel zeker, dat Stefanus een diep gelovig man is geweest, met een enorm geloof/vertrouwen in de Heere.
Het bizarre is, dat de steniging de goedkeuring van Saulus heeft, die dan later door God met blindheid geslagen wordt, ná de dood van Stefanus.
Dan wordt hij Paulus, die erg veel Bijbelboeken heeft geschreven.

Dat God ook nu nog wonderbaarlijk uitredt heb ik wel gelezen in getuigenisen van Anne van der Bijl (Open Doors).
Het ingrijpen van God is duidelijk ook niet af te dwingen.
Dus overgave is uiteindelijk de enige houding naar de Heere toe.

Maar wat is dat concreet, overgave, geloof, vertrouwen....wanneer moet je blijven vechten voor iets, wanneer moet je iets loslaten en het maar over je heen laten komen zoals het komt.

Mooi stuk, ga er morgen op in, interresant om over van mening te wissellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:22
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
JOSINA022 schreef:
Zo hebben we allemaal wat, Petra.

In mijn geval zullen mannen zich kunnen afvragen waarom ik nooit getrouwd geweest ben, want dan zal er mogelijk wel iets mis met mij kunnen zijn.

Het is in alle gevallen makkelijker een partner te vinden wanneer je jonger bent. Op onze leeftijd hebben we nu eenmaal al het nodige achter de kiezen.
Het is dan ook niet alleen onwil of vastgeroest zijn waarom verhuizen niet makkelijk is.

Ik ben ook geen voorstander van latten, ik zou ook het liefst willen trouwen, maar er kunnen omstandigheden zijn die dat belemmeren.

Wanneer ik kijk naar mijn eigen situatie is dat idd niet zo makkelijk: ik heb de zorg voor mijn beide ouders en mocht ik nog weer aan het werk komen, dan zal het niet zo makkelijk zijn om ergens anders werk te vinden.

Dat zijn inderdaad ook wel punten, werk, de mensen voor wie je moet zorgen, jij bv je ouders, een ander zijn of haar kinderen. Toen we jong waren kon je gewoon je leven effe veranderen, hadden we vaak niet zoveel verantwoordelijkheden en vonden makkelijk een andere baan.
Over mij denken mensen vast waarom is zij gescheiden Smiley die vol vragen zit Doe ik wel over anderen gescheiden mensen.

Ik moet eerlijk zeggen, ik wil nooit uit me huis, niet uit deze woonplaats,dus de man zou zich moeten aanpassen en nu ik toch bezig ben: steriliseren, geen zin om hele leven de pil te moeten slikken. ha ha en zo blijf ik gezellig vrijgezel. want ik vind stabiliteit voor me kinderen heel belangrijk en die ga ik niet over hoop gooien voor een man. daarom zoek ik ook een man uit me eigen woonplaats of heel dichtbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:04
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
ANNETTE050 schreef:
Dank voor de bemoedigende woorden en het lied.
Stefanus vertrouwde de Heere met zijn hele hart, juist daarom werd hij gestenigd....wat moet er door hem heen zijn gegaan, die laatste momenten!
Dé reden waarom hij werd gestenigd, zijn geloof! (Geloven betekent vertrouwen.)
Waarom opende de hemel zich...omdat Stefanus op het laatste moment bezig was zijn geloof te verliezen?.....

Ik ben zelf een beetje 'de kluts op dit gebied kwijt'....Wat verstaan we onder 'vertrouwen op God'?

Ik denk dat Stefanus god heel goed kende, hij richtte zich op boven, en liet de dingen van de aarde geen macht over hem nemen.Hij was in staat om een oordeel te laten rusten en om tijdens zijn steniging te bidden voor de mensen die hem stenigden.
Ik denk helemaal niet dat stefanus zijn geloof aan het verliezen was, alleen jezus heeft alleen zijn kruis moeten dragen, voor ons, wanneer wij vervolgd worden ofzo om jezus naam, staat jezus en god ons bij, geeft ons de kracht en ja dan staat de hemel helemaal open om ons te helpen.
lees maar es getuigenissen van mensen die geleden hebben om jezus naam.

Niets zo veilig trouwens als vertrouwen op god. toen ik er alleen voor stond met 7 inwonende kids, niemand had die me echt hielp, gebroken was in het leven, soms geen geld om te eten, geen huis kon vinden,erg agressieve ex.heb ik god leren vertrouwen omdat ik me in me wanhoop tot hem richtte. god zorgt als een vader voor ons, een hele goede lieve vader. Ook al begrijpen we soms niet waarom, 1 ding weet ik wel, niets zo veilig als op god vertrouwen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:36
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
FRANKT627 schreef:
Het heeft niet alleen met een geknakt leven te maken. Mijn ervaring is, en eigenlijk is dat wel best een algemeen gegeven, is dat mensen die nooit eerder gehuwd waren of nooit lang hebben samengewoond én die al een bepaalde ouderdom hebben zo verknocht zijn aan hun zelfstandigheid wat een leven met een partner moeilijk maakt. Sommige willen het niet eens een lange tijd proberen om een partner te hebben door middel van een LAT. Ze zijn zo bang om te moeten rekening houden met iemand die net ietsjes meer is dan hun familie, vrienden of andere sociale contacten.

Dat kom je ook bij gescheiden mensen tegen, aan de ene kant, meteen bij elkaar, kids bij elkaar gooien is niks, dus eerst latten, maar ooit als ik een relatie krijg wil ik toch daarmee trouwen.(na eerst gelat te hebben) je hebt van die mensen die willen alleen latten , nooit meer trouwen. Voelt voor mij dan alsof je meer gebruikt word, wanneer ze zin hebben, zich eenzaam voelen komen ze es langs.geen echte liefde
Zoiets als wel de lusten, maar niet de lasten. toch Smiley die vol vragen zit Wat dat betreft is het wat makkelijker ene levenspartner vinden als je jong bent. dan heb je nog zoiets als warom is iemand gescheiden, niets zo erg als na een tijd begrijpen waarom zijn ex is weggegaan... petra die vast nog wel heel lang vrijgezel blijft Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 17:55
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
ALTJE848 schreef:
Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan.
Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .

Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.


Hoe weet je dat het goed is ?


Anita

Als je met zulke twijfels en angst zit, is het sowie so verstandig lijkt me om het rustig aan te doen, elkaar eerst eens goed leren kennen. Willems bijdrage vind ik goed geschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 10:01
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
SHANITA130 schreef:
Dat ik vandaag zo vroeg opstond, 7.15 uur, dat ik nu van mezelf tot 8.15-8.30 uur wakker mag worden beetje bij de pc, ja, ik heb een tafeltje waar die opstaat, ernaast een ander tafeltje die is maar ongeveer 20 cm lager, en daar staat me koffie dan.

Slim he?

En dat ik zo fijn ga afwassen, stofzuigen, beetje opruimen, douchen, me haar ga doen zodat me behandelaar weer tevreden is vanmiddag....en ik ook Knipoog smiley

Iedereen een fijne dag, met Gods hulp!!!!

Goed begin van de dag shanita.

Eh ik versliep me, de wekker ging af en dacht nog 5 minuten liggen en viel weer in slaap dus om 8 uur snel uit bed, kleuter aankleden , de slee pakken en hup na school. Kom ik aan , hadden de kleuters vrij vandaag, of ik het briefje niet had gehad? Dus via omweg terug door de sneeuw met kleuter en slee. het is echt prachtig in de sneeuw buiten Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 09:55
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
VISSER278 schreef:
Zijn ze nog niet met vorstverlet dan? Lachende smiley

Er zijn meer mannen dan straatwerkers visser Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 18:50
BerichtOnderwerp: Het weer
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...hier sneeuwt het weeral...mijn merels kunnen amper hun brokjes vinden...

Als ze maar niet zon honger krijgen dat ze je egel opeten Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 18:48
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
SHANITA130 schreef:
Wat goed om te lezen Petra,

Ja, ik snap het, je maakt gezamelijk met anderen de kerk schoon, ja, dan ben je ook met geloof bezig, en ja, dan komt je thuis, heb je zo'n boost gehad, ja, dan héb je gewoon zin om thuis verder te gaan....

Wat ik erg leuk vind om te lezen ook, is dat je vol energie dan terugkomt.
Ja, mijn conditie was ook achteruit gegaan, maar ja, was ik achter gekomen, is psychisch.
Want hoe kan het anders, als ik me opknap, me huis zit er netjes bij, ik ga lekker de deur uit, gezellig onder de mensen....dat ik dan ineens wel veel meer energie heb?

Zelfde als bij jou, je gaat de deur uit, doet een project(kerk schoonmaken met anderen), en je komt vol energie terug.

Ik heb nu, dat ik heb gesproken met een vriend, en ja....ook energie en zin...

Ja, 2 weken terug was ik al helemaal opgekrabbeld, en ja, ik zakte ook weer in.

Nou schiet me de bijbeltekst binnen: 'weest waakzaam en bidt te allen tijden..'

Bedankt voor je post!

Zo is de weg toch na genezing, met opkrabbelen en inzakken en weer opkrabbelen, zolang je maar iedere keer weer blijft opkrabbelen. Ik heb het gevoel dat jij trouwens met stijgende lijn vooruit gaat, als ik je postings lees,
daar moet je na kijken en je niet helemaal naar beneden laten halen als je effe een terug val hebt, je rust effe pakken en weer opstaan. Volgens mij gaat genezing vaak niet anders als 3 stappen vooruit en weer effe stapje terug, dan weer vooruit, dus laat je niet ontmoediggen waneer je effe een terug val hebt. liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 18:41
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ZEELAND736 schreef:
Naar de sportschool...straks...maar het lokt me niet erg aan...weer door de kou te moeten...

Maar het was een duidelijke afspraak met mezelf...
(Gelukkig is mijn dochter enthousiast)

Het is natuurlijk de bedoeling dat jij enthousiast bent he Knipoog smiley en op d e sportschool zijn veel mannen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 18:31
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
JANS221 schreef:
Er is een tijd voor Wenen, en een tijd voor Parijs. Ik ga met je mee! ParijsClown smiley

Er is een tijd van loslaten en verder gaan met je leven.

En frank als ik uitglijd, dan blijf ik heel charmant zitten, net zolang tot er een knappe man me komt helpen Lachende smiley Misschien morgen maar es uitglijden voor een leuke man, je brengt me op een idee Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 18:27
BerichtOnderwerp: stil alleen
 
Mooi, moet me denken aan wat ik wel es zing in de kerk, mijn verdriet, word een lied.
Sterkte met het alleen zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 18:23
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ERIKA129 schreef:
Wat ik van plan was vandaag tssssss.... ik plan niet meer vooruit wat dat aangaat want dan gebeurt het toch niet.. kijk gewoon wat de dag me brengt Knipoog smiley

dat klinkt als een lichaam die niet mee werkt met plannen die je wil maken, sterkte. Hoop dat je vandaag wel van d e sneeuw hebt genoten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 11:50
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
Door de sneeuw lopen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 03:36
BerichtOnderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
 
MARITIME853 schreef:
Is dat zo??

Woorden kunnen mischien voor iemand kracht hebben, maar het zegt niks hoe het overkomt bij diegene welke het horen...

Vind ik van wel, er komt zegen of vloek uit, logisch wat dat met anderen doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 03:34
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
ZEELAND736 schreef:
Een uitslag van het ziekenhuis krijgen..die positief is!!!!

Fijn zeeland Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 03:27
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
FRANKT627 schreef:
In het voorjaar mag je hier ook wat komen doen...ik heb nog een heg die een flinke beurt nodig heeft...begin alvast nu maar te bidden voor energie... Knipoog smiley

Bidden wij niet tot dezelfde jezus? Die vraag je dan gewoon toch ook effe voor kracht voor die reuze heg van jou? Kan je meteen je hele tuin doen, aangezien god toch altijd meer geeft dan je vraagt Knipoog smiley

En ja het is inderdaad een leuk begin van de week Lachende smiley
Vandaag deed ik het kruis afstoffen, een heel groot houten kruis, ik stond daarvoor en was me zo bewust dat jezus aan een kruis had gehangen, voor ons.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 20:04
BerichtOnderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
 
FRANKT627 schreef:
'Wie in zijn spreken nooit misdoet is een volmaakt mens, in staat zichzelf geheel in toom te houden.' Jak 3, 2...

Woorden zijn belangrijk in een mensenleven. Ze kunnen je inzichten geven, wijsheid, ze kunnen je ophemelen en ze kunnen je neerhalen. Woorden hebben meestal een kracht. Je hebt zo enkele zinnetjes van slechts 4 woorden: 'Ik hou van jou' of 'Ik haat je echt.' Het zijn 2 zinnen die met een mens veel kunnen doen. Dit om maar slechts 1 voorbeeld te geven. Woorden worden gebruikt en misbruikt. Dat is vooral duidelijk geworden in een steeds mondigere maatschappij. Woorden kunnen 'spreken' van op afstand via internet of een ander medium doet ook de schroom verminderen. We kunnen liefkozende woorden en haatdragende woorde spreken zonder elkaar in de ogen hoeven te kijken.

Ik begon met een vers uit Jakobus. Maar er staat nog meer in Jakobus drie wat een betere illustratie geeft:

' Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen. [10] Uit dezelfde mond komen zegen en vloek. Dit mag niet zo zijn, broeders en zusters!'

Ik haal hem effe terug, mooi geschreven over woorden Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 20:00
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
Op maandag maak ik altijd vrijwillig de kerk mee schoon samen met wat anderen mensen, best een flinke klus, omdat het een groot gebouw is,ik bid god altijd van t e voren voor kracht , die hij rijkelijk geeft waardoor ik vol energie weer terug kom. Zoals altijd geeft god meer dan dat ik vraag, dus sinds ik de kerk mee schoonmaak, heb ik veel meer energie als tevoren, is mijn huis thuis ook perfect schoon, best grappig, twijfelde destijds om me optegeven, omdat me conditie nog al achteruit was gegaan, maar me conditie komt weer aardig terug, dank zij god Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 10:39
BerichtOnderwerp: Het weer
 
FRANKT627 schreef:
Hier ook...ik moet zelfs de verwarming aandoen...weeral zoveel geld Boze smiley

ach het is nog maar min 1, ha ha wacht maar tot het min tien word Knipoog smiley van de week noordoostenwind, dat word koud. brrrrr. maar als er sneeuw komt geweldig Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 22:38
BerichtOnderwerp: aliens,buitenaardse wezens
 
FRANKT627 schreef:
Als ik later in de hemel ben, ben ik dan ook een alliens? Knipoog smiley

volgens mij wel voor de mensen op aarde toch, je leeft buiten de aarde, in de ruimte,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 22:25
BerichtOnderwerp: aliens,buitenaardse wezens
 
ROELANDE345 schreef:
ja nu je het zegt is dat zo! Engelen zijn hemelwezens dus aliens Lachende smiley

Jep, alleen als ik dat tegen mensen zeg, kijken ze me vaak gek aan, terwijl als je over aliens praat geloven de meeste mensen daar wel in, maf eigenlijk

hoe makkelijk mensen kunnen geloven in aliens, geesten en noem maar op, maar dat jezus echt leeft en er engelen zijn.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 20:20
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
FRANKT627 schreef:
Maar gekkie toch...ik weet toch ook dat het plagerij was... Knipoog smiley ...dus niets van aantrekken...

Oh gelukkig, Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 20:13
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
FRANKT627 schreef:
Het is nog veel knapper om niet op de bank te kruipen wanneer je wel zin hebt... Knipoog smiley

vandaag maar effe excuus aanbieden voor het geval je me humor over onlid van gisteren niet waardeerde, heb nu eenmaal een galgenhumor soms en bedacht me vandaag dat jij er misschien wel helemaal niet zoveel humor inzag. dus sorry als je er op geflipt was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 17:55
BerichtOnderwerp: Afscheid
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...weet je wat? Ik zal me wel onlid maken. Jullie hebben toch liever Floshke dan mij... Huilende smiley, smiley in tranen


na ja, hij schreef dat hij zich onlid ging maken, het is maar hoe jet leest he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 15:16
BerichtOnderwerp: Boos!
 
heb trouwens net een boek gelezen van een predikant die in de eerste wereld oorlog had gevochten,tot geloof kwam, de tweede wereld oorlag had meegemaakt met veel gevangenschap omdat hij in de nazi tijd predikte over jezus, ook hij bracht het onderwerp waarom god ter sprake. Op een moment kwam hij een jongen van 16 tegen die hij kon, helemaal radeloos wanhopig over straat en de jongen vertelde dat hij was meegesleurd was door soldaten en was gecastreerd omdat hij jood was en toen hij daarna na huis ging waren zijn ouders afgevoerd. toen dacht de predikant waarom god en bedacht hij, wie zijn wij mensen om god eigenlijk in een rechtbank te zetten en aanteklagen? Wij zullen later in de rechtbank tegen over god zitten en hij zal ons vragen, de mensheid, waarom hebben jullie niet na mijn geboden geluisterd Vond het wel een mooie gedachte die hij omschreef over het waarom .

De reden dat ik het boek ging lezen was omdat de man twee oorlogen had meegemaakt en ik benieuwd was naar zijn mening ove rgod, zeker heeft de man veel waroms gehad, na wat hij allemaal had gezien en meegemaakt. deze man had een vertrouwen in god, veel mooie ervaringen ook, heb er een stukje over geschreven bij het topic. welk boek lees je


Laatst aangepast door
PETRA373
op vrijdag 11 januari 2013, 15:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 14:57
BerichtOnderwerp: Boos!
 
LEANNE226 schreef:
Goed zo,met juist die menselijke boosheid hebben we van doen,met Bijbeltekten gooien en troostwoorden verzinnen is aardig maar eerlijk gezegd had/heb ik er geen klap aan!
Ik stortte in een gat,een ander kon glimlachend vertellen dat mijn partner vast in de Hemel zo zijn en ik daar juist blij mee kon zijn maar ik had alleen de nijging die glimlach van zn smoel te slaan.Ik zat nl zonder partner,degene die ik zo liefhad,waar ik oud mee zou worden,met kinderen zonder vader...........zonder inkomen en met geblokkeerde rekening maar wel met dikke rekeningen.Allemaal mensen om je heen die alles beter wisten.............maar die gingen na hun zinloze commentaar weer naar hun veilige thuis.
Ik heb me heel vaak afgevraagd waar ik het aan verdiend had,waarom ik en mijn man zo gestraft werden.........God?Bidden?toen even niet hoor,echt niet,daar was ik veel te boos voor,schelden op God kon ik wel.......

Er zijn maar weinig mensen aan wie ik echt iets heb gehad in die periode,die er iets van begrepen maar het merendeel heeft zich slechts onnozel gedragen.........blij zijn dat iemand in de Hemel is........sorry,ik kan het niet(ik ben maar een mens,ik mis hem),ik kan hooguit dankbaar zijn als hij daar veilig zal zitten.

Mooi onderwerp quete deze reactie er effe uit, mooi vanuit het hart geschreven en herkenbaar vast voor velen.

Ik ben ook meerdere keren boos geweest, gezegd tegen god waarom, ik wil niets meer met je te maken hebben god. na het overlijden van me vader op me 13 de.En ha ha geweldigge reacties gehad van cristenen toen om me heen, die me alleen maar boos maakten.
toen ik erachter kwam dat me man een kindje bij een andere vrouw had en een dubbel leven leidde
Inmiddels kan ik god wat beter, met het overlijden van me kleindochter werd ik niet boos op god, was er geen schreeuw na de hemel van warom god? vol boosheid. Maar inmiddels een vertrouwen op god die als een vader voor ons zorgt en ook al weten we soms niet waarom en begrijpen we niet warom sommigge dingen in de wereld gebeuren , een vertrouwen dat god bij ons is, ons helpt, en een weten dat we niet alles begrijpen kunnen net zoals me zoontje van 4 de wereld niet helemaal begrijpt, begrijpen wij niet helemaal gods plan en de waroms die we hebben, maar heb ik een vertrouwen in god die het beste met ons voor heeft, zijn plan voor de nieuwe hemel en aarde. Dus de laatste keer dat er iets ergs gebeurde in me leven, werd ik niet boos maar ging met me verdriet na god, die me toen geweldig getroost heeft door het wonder van het medaillon wat ik bij me kleindochter in het mandje had gelegd toen ze de oven in ging, heeft bewaard voor ons, het ging door het vuur, kwam er onbeschadigd uit, wat volgens de wetenschap niet had gekund en zie het als een wonder van god, als een troost van, ik ben er echt, er is echt een hemel, ik zorg voor je kleindochtertje. Ze is veilig in mijn handen.
net zoals het leven van mij en me kinderen veilig in zijn handen is, ook al lijkt het daar soms niet op door bepaalde omstandigheden,. In het medaillon zat een briefje met een gedichtje voor haar dat ik haar later in de hemel zou zien en op de achterkant had ik haar opgedragen in jezus naam. Ik heb dit verhaal hier vaker geschreven en sorry voor de herhaling. Maar sindsdien komt er nooit meer boosheid in me na god, alleen vertrouwen en leg ik me verdriet bij god neer


Laatst aangepast door
PETRA373
op vrijdag 11 januari 2013, 14:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 72 73 74 75 76 Volgende
Pagina 75 van 76