ChristianMatch
 


Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 88 89 90 91
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 13:48
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
Het beeld dat iedereen van God heeft is anders en wordt gevormd door opvoeding en later het nadenken erover. Veel misverstand ontstaat als de godsbeelden anders zijn en men zich dat niet realiseert. De meer straffende God versus de mee liefdevolle, grofweg ook een beetje een tegenstelling tussen het Oude en het Nieuwe Testament, maakt het al moeilijk. Op basis van het godsbeeld met daarbij passende teksten vormt men vaak een mening. Het vergt bijna een mensenleven om er een beetje greep op te krijgen de teksten goed te interpreteren.

Thomas

RELLOK036 schreef:
Ik wordt er zo moe van he mag ik ook een eigen Gods beeld hebben??
En nogmaals wie is God voor jullie dan? en Wie is Jezus en Wie is de Heilige Geest?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 22:34
BerichtOnderwerp: Roddelen..
 
Het boek van Jacobus staat niet zo hoog in aanzien maar Jacobus 2 over de zonden van de tong is heel duidelijk en legt de vinger op de zere plek. Er gewoon niet aan meedoen: roddel leidt tot beeldvorming en soms tot karaktermoord.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 23:33
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
CHATULIEM619 schreef:
Misschien zijn mijn verwachtingen te groot, maar ik vind het nog niet erg diepgaand hier op het forum.


Ik zou zeggen start een onderwerp. Vroeger kon je dat ook...

vrgr

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 19:09
BerichtOnderwerp: cm setjes....
 
ROBBEDOES873 schreef:
Eigenlijk ben ik gewoon heeeeel nieuwsgierig Verlegen lachende smiley
Maar ik zou het wel leuk vinden, als je hier laat weten of je al een cm setje geworden bent...
Men wat klinkt dat stom maar hoop dat iedereen me snapt Clown smiley


Wel grappig, Does en Henk, ik ken jullie helemaal niet maar elke keer als ik langs (nooit door) Blije rijdt, moet ik toch even aan je denken. Met Henk lag ik inhoudelijk wel eens in de clinch maar de discussie was altijd met respect en zonder dat vreselijke ondoordachte en arrogante verlangen naar het eigen gelijk.

Ik wens jullie veel verder geluk.

De diepfries Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 15:51
BerichtOnderwerp: Roddelen..
 
Jill schreef:

Een wijs woord. Zeker als je bedenk dat schrijven geloof ik maar 4% van de totale commumicatie is.


Een groot deel van de communicatie is lichaamstaal, meer dan 80 procent. Het probleem is dat die ontbreekt in een chat of een discussie.

De smiley is een goed middel om misverstanden te voorkomen maar daar ben je er niet mee. Het probleem is dat op CM incrowdclubjes bestaan die elkaar wat vaker ontmoeten en dan is de roddel er snel. Bij sommigen hier leeft de gedachte dat CM een soort privebezit is en dan krijg je dat mensen zich tot oordelen bevoegd achten he, lol

Gewoon niet aan de roddel meedoen dat remt in ieder geval.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 88 89 90 91
Pagina 91 van 91