ChristianMatch
 


Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 maart 2014, 23:09
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
LEANNE226 schreef:
Het is lekker als je 's avonds laat de hond uit gelaten hebt in wind en weer,koud thuiskomt .....en dan die borrel........mmmm!

De monniken hadden een klooster vlakbij Dokkum en daar werd dit groene goedje gemaakt. Zonder centrale verwarming kan ik me er in november ook wel wat bij voorstellen. Ik neem in dat soort gevallen toch maar een Joustra 35 procent, al dan niet in de Dockumer kofje,

Thomas, het verwamt zeker want Friesland ligt dichter bij de Noordpool, tenslotte.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 26 maart 2014, 16:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 maart 2014, 15:54
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Vanaf donderdag zou het voorjaarsachtig aanvoelen en dit weekend in het oosten mogelijk zelfs twintig graden. Daarna ook nog heel fraai. Zondagavond door de zomertijd tot na achten licht en nog mooi weer ook!

Thomas, mag Piet Paulusma wel, momenteel Knipoog smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 maart 2014, 16:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 23 maart 2014, 22:00
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
LEANNE226 schreef:
Ook gefeliciteerd! Met een wijntje erbij gaat het loslaten wat makkelijkerKnipoog smiley

Mijn oudste(17) gaat morgen op werkweek en alhoewel hij continu zorgt voor bloedarmoede onder mijn nagels ga ik hem toch missen........

Leanne,neemt een Cloosterbittertje Knipoog smiley


Een Claercampster? Sterk spul hoor.

Thomas, wiens mond samentrekt bij het drinken van dit spul.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 23 maart 2014, 22:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 13:37
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
JANE410 schreef:
Weer gestofd , de toilet schoongemaakt pfffff elke week weer opnieuw. Vroeger deed ik altijd grote schoonmaak, hele huis ging op z`n kop. Dat doe ik allang niet meer. Vind de wekelijkse schoonmaak werkzaamheden wel genoeg Boze smiley

Maar bijna klaar en dan even winkelen Knipoog smiley

Is er iemand die het wel leuk vindt? Misschien de mannen wel!!!

Nou, niet dus. De grote schoonmaak was vroeger noodzakelijk omdat men met kolen stookte. De kachel ging na de grote schoonmaak ook niet meer aan. De oorspronkelijke functie van de grote schoonmaak verdween dan ook en kan geen kwaad maar als de boel wordt bijgehouden, is het toch ok?

Thomas, die niet van zichzelf had verwacht dat hij hier ooit iets over zou schrijven. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 maart 2014, 10:16
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
Wie zal dat betalen? Nouja, jij en ik maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen moeite mee heb. In Nederland is er sprake van dreigend terrorisme van onze extreme niet zo echte moslimvrienden en je kunt het je als land niet permitteren dat zij hun gang kan gaan. Bedenk dan maar dat het voor degenen die het moeten uitvoeren een extraatje aan inkomen geeft, al zal veel geld wel weer in verkeerde zakken terecht komen.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 maart 2014, 11:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 14:46
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Zondag over een week gaat de zon een uur en een kwartier later onder, tot na achten licht. Heerlijk wandelen dan weer...

Thomas, wandelt in het licht. Engeltje smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 maart 2014, 14:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 14:43
BerichtOnderwerp: dementie
 
Fraai verwoord, zeker als we ons realiseren dat het velen treft. Het zal een flink aantal van ons die dit lezen, ook overkomen. Angstig dat er in Nederland een beleid gevoerd wordt waarbij zelfs de mensen die dit overkomt, niet meer verzorgd zullen worden.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 maart 2014, 00:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 19 maart 2014, 13:08
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Veel van de taken mbt sociale wetgeving worden overgeheveld naar de gemeenten. Een sociale of een liberale gemeente kan dan wel uitmaken. De keuze voor links of rechts is dan van belang. Nadeel van gemeenteverkiezingen is helaas dat veel mensen landelijk stemmen. Bij de gemeenteraad kun je wat mij betreft ook op personen stemmen die het goed doen, ongeacht wat de partij is waartoe ze behoren. Ik vind het niet vreemd als mensen landelijk anders stemmen dan voor de gemeente. Zaken waarbij je persoonlijk belang hebt, kunnen duidelijker meespelen.


Stem wel: democratie en rechtsstaat vormen een hoog goed. Als je het niet weet, stem dan landelijk.

Thomas, heeft gestemd.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 19 maart 2014, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 19:19
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Don't dream your life, live your dreams.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 18 maart 2014, 22:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 12:34
BerichtOnderwerp: beproeft mij toch daarmee
 
Er is een boek he: Vrouwen hebben chocolade nodig en er zit inderdaad een werkzaam stofje in dat voor vrouwen prettig is. De meest werkzame stof voor mij lijkt overigens het vet te zijn, ahum, maar het is wel lekker.

Thomas, proeven is bepaald nog niet altijd een beproeving


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 18 maart 2014, 13:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 10:52
BerichtOnderwerp: Druk op CM met proefleden.
 
PETRA373 schreef:
ik ben heel eigenwijs... toch wil ik duizend mannen erbij: duh iets meer keuze ..... Coole smiley met zonnebril

We doen een deal, Petra. Duizend vrouwen erbij en voor het evenwicht 800 mannen, dan zeurt niemand meer. Knipoog smiley

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 18 maart 2014, 12:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:49
BerichtOnderwerp: Druk op CM met proefleden.
 
PETRA373 schreef:
het word tijd dat er eens zo,n duizend mannen bij komen, liefst van rond mijn leeftijd Lachende smiley met blinkend witte tanden


Petra, ik geef het toe, Salomo was een man en had duizend vrouwen maar zo ver hoeft de gelijkberechtiging nou ook weer niet te gaan.... Engeltje smiley


Thomas, ziet duizend vrouwen eigenlijk niet eens echt zitten want allemaal dansen voor de klerenkast natuurlijk, pffff, al zal de inhoud ervan in het harem van Salomo wel beperkt zijn geweest.
Knipoog smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 17 maart 2014, 22:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 16:19
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
TRIJNIE671 schreef:
jij gaat uus Piet er toch niet uitwerken he ??? Knipoog smiley
Trientsje!

Zonder Piet kunnen we niet. Zon in Appelscha, zeilweer bij Heeg, kaatsweer in Franeker of storm op Lauwersoog? Dat hoor ik niet bij de regionale omroep in Hilversum die zich nog landelijk noemt ook, alsof Amsterdam samen met het Gooi heel Nederland is. Lang leve Omrop Fryslan, in westelijk Groningen goed te ontvangen en anders is er wel kabel of zo.

Oant joun,

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 17 maart 2014, 22:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 14:02
BerichtOnderwerp: Druk op CM met proefleden.
 
Het zakt toch weer iets terug, nu nog ruim 1900 leden.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 12:57
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
PETRA373 schreef:
leuk, thuis heb ik een ouderwets weerstation, het ding klopt altijd en kan zo goed het weer voorspellen voor de volgende dag. Er zit een lucht druk meter bij en storm glas, iets heel ouds , idee uit de 18de eeuw waar een of andere ondekker mee de noordpool op ging. Dus iedere ochtend als ik wakker word, kijk ik na dat weerstation Lachende smiley

Niks mis mee, Petra. Ik kan het ook niet over mijn hart krijgen het ding, erfstukje van Pake en Beppe, de deur uit te doen. Een beetje lastig meenemen is het alleen wel en ja, ik hou wel van die computersnufjes en programmaatjes op de iPad en zo. En onderweg willen we het allemaal zo precies mogelijk weten, dus.....

Thomas. mobiel, als Beppe's spullen niet meer meekunnen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 17 maart 2014, 12:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 10:49
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
Ik heb een app gekocht, een programmaatje dat zowel op een ipad/iphone werkt als op de computer. MeteoEarth heet het, met mooi grafisch weergegeven wat de verwachting is voor de komende vijf dagen, als het gaat om temperatuur, neerslag en wind. Het programma WeatherPro had ik al en daar werkt het mee samen, als je dat wilt. Leuk voor mensen die graag buiten zijn, zoals wandelaars. fietsers of vakantiegangers. Het weer is voor iedereen een issue.

Thomas, nog twee weken tot de zomertijd en het voorjaar - op donderdag 20 maart, om 17.17 uur - is zelfs al bijna daar...

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 17 maart 2014, 12:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 19:49
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
 
Kijk meisjes, dat gedraai voor de kast vol met kleren is dus nergens voor nodig. Ik heb drie, eigenlijk vier stapels overhemden: de nette voor bij het pak, de wandeloverhemden en de overige overhemden. Moet het pak aan dan is het stapel 1, ga ik wandelen dan is het stapel 2 en in alle andere gevallen stapel 3. De vierde stapel heeft korte mouwen.

Ik heb vier pakken: Een nette voor begrafenissen en zo en twee voor school, waar ik wel eens een pak aan moet hebben. Pak 1 is voor ma en di en pak 2 is voor wo en do. Vrijdags werk ik niet. Het vierde pak is mijn trouwpak en daar pas ik niet meer in.

Natuurlijk begreep ik Jane wel, over of het paste of niet Knipoog smiley maar ok: zowel de wandeloverhemden als de overige overhemden passen bij alle broeken die ik heb. Ik heb alleen zwarte en bruine schoenen en ook dat gaat goed.

Dat gedribbel van ik heb niks om aan te doen, is dus geen noodzaak maar een keuze: Jullie vinden het gewoon leuk.

Als dames winkelen, winkelen ze niet maar ze dromen van wat er gebeurt als ze het aan hebben. En dan wordt combineren en vooruitdenken wel eens vergeten. Want ja, het is meteen gecombineerd met de overige kleding/schoenen/shawltjes etc. en die passen alleen daarbij, oeps.

Wat meer mannenlogica kan dus geen kwaad. Maar ik weet zeker dat wat ik hier zeg niets, maar dan ook niets, zal helpen.

Een volle klerenkast en niets om aan te trekken? Dat kan volgens de mannelijke logica niet als er kleren in zitten die passend zijn. Maar uiteraard ga ik er niet tegen in als een vrouw dat zegt. Ze droomt maar net zo lang tot ze iets fatsoenlijks aantrekt. Wat vind je hiervan? Geweldig schat, het staat je heel goed. Bovenstaande opmerking kan uiteraard ook. En wij hebben uiteraard niet in de gaten dat ze moet shoppen en nieuwe kleren wil, ben je gek.

Of zoiets.

Thomas, snapt er natuurlijk niets van maar ziet graag een vrouwelijk geklede vrouw. Engeltje smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 17 maart 2014, 23:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 19:27
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
 
Een wijze man zegt: " Ik weet het niet schat, er zitten zoveel bij die je goed staan!"
Natuurlijk niet allemaal he, je kijkt wel uit om dat te zeggen.

Thomas, probeert op goede voet te leven met de meeste vrouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 15:29
BerichtOnderwerp: Waarom reageren zo weinig jongeren op het forum
 
VWHOSTMAN204 schreef:
dan zal ik omdat ik me zo jong voel ook maar even een reactie plaatsen.. als ik het forum hier doorblader zijn zo en zo alle reacties al een paar dagen oud.. en de leeftijdscategorie 40+ die wel reageert en berichten plaatst is voor mij niet bepaald aantrekkelijk. Daar komt bij dat de categorieën en onderwerpen vaak ook zodanig serieus zijn dat ik er gewoon overheen lees. maar die twee dingen staan wel redelijk in verband met elkaar

In ieder geval goed dat je reageert. Ik ben het wel met je eens dat het forum niet erg meer leeft, de periode dat het berichten regende is voorbij. Het zeer stevig modereren heeft weliswaar meer fatsoen in de reacties opgeleverd maar er is ook geen echte discussie meer. Mensen die graag wilden schrijven hielden er maar mee op omdat ze teveel restricties ervoeren. Zo stil als nu is het inderdaad nog nooit geweest en dat spijt me meer dan kan zeggen. Veel mensen die met daten wat minder bezig waren, bleven vaak langer vanwege de chatbox of het forum. Veel mensen die even drie dagen terugkeren en indertijd aangaven veel van het forum geleerd te hebben, besluiten om niet meer te verlengen omdat ze al die dingen missen.

Ik zou zeggen: start een discussie over wat jongere mensen meer bezighoudt. Verder vind ik het begrijpelijk dat je mensen van boven de veeertig voor daten niet aantrekkelijk vindt maar voor een beargumenteerde discussie maakt leeftijd niet uit. Ik luister net zo hard en soms nog liever naar jongeren.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 16 maart 2014, 16:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 14:02
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIO216 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=w-5xDSmygg4

Dat moet je eens luisteren !!!

Zo makkelijk is het, Pieter. En een link overtypen is echt nergens voor nodig. Selecteer de hele link precies en kopieer hem in het adresvenster van je browser. Wel even op enter drukken.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 16 maart 2014, 14:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 maart 2014, 20:09
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
ANNETTE050 schreef:
Uit de krant van zaterdag....zo wordt de jeugd nu groot.....

Omdat hij het opnam voor vier jonge gepeste kinderen, is een basisschoolonderwijzer uit Capelle aan den IJssel 1,5 week op non-actief gesteld. De kinderen, in de leeftijd 8 en 9 jaar, waren het schoolgebouw ingevlucht nadat ze werden belaagd door oudere kinderen.
De onderwijzer van OBS West spoedde zich naar buiten en sprak de belagers ferm toe, waarbij hij één van hen stevig bij de arm greep. De meester mag maandag weer beginnen, maar pas nadat hij zijn excuses heeft aangeboden aan één van de pestkoppen.

Directeur Jan Noordam van OBS West stelt dat hij de onderwijzer voor de klas vandaan moest houden omdat de politie en het Openbaar Ministerie onderzoek naar de zaak deden. Het voorval deed zich woensdagmiddag 5 maart voor.


Deze onderwijzer moet dat gewoon weigeren en een landelijke discussie starten. Het toont ook het droevige niveau van dit soort bestuurders en ze verdienen die naam niet, ze bestaan uit niet meer dan een stel laffe, amateuristische en immorele prutsers. De gevolgen van langdurig en systematisch pesten zijn vergelijkbaar met die van incest.

Het is toch te gek voor woorden dat opvoeden kennelijk verboden is in onze liberale maatschappij waar het ik wellicht onbeperkt zijn gang moet kunnen gaan.



Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 maart 2014, 19:58
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
De zanger van the Cats, Cees Veerman, is overleden. Hij werd zeventig jaar. Een tribute dan maar met wat ik in ieder geval hun mooiste nummer vind:


https://www.youtube.com/watch?v=nVqCgpqS_R4

Thomas, die met wat weemoed aan deze periode terugdenkt.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 15 maart 2014, 19:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 22:27
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
Het is altijd dezelfde ellende van hetzelfde type mens die met de Bijbel in de hand denken namens God te spreken en soms zelfs als God. Hoed je voor mensen die beweren: ik zeg het niet, God (of de Bijbel) zegt het. Gelukkig heeft de toch behoorlijk behoudende Hersteld Hervormde Kerk perfect en in lijn met het Evangelie gereageerd:

Onder haar ministerschap is indertijd wetgeving aanvaard die haaks staat op onze overtuiging. Dat ze na de aanvaarding van de euthanasiewet met een verwijzing naar het voorlaatste kruiswoord van de Heere Jezus gezegd heeft: ‘Het is volbracht’ heeft velen diep gekwetst.

In een daarop volgend interpellatiedebat heeft ze echter openlijk haar excuses daarvoor aangeboden. Dat is aanvaard. Daar is erkentelijkheid voor uitgesproken. Dus daar moeten we nu niet meer op terugkomen.

Verder is de kerk van mening dat het laatste oordeel over haar persoon niet aan ons mensen, ook niet aan ons dominees, maar aan de Heere God toekomt. We betuigen haar nabestaanden ons meeleven.”


Ook het RD nam afstand:

“Zo past het ons ook niet om iets te zeggen over het oordeel dat mevrouw Borst heeft getroffen. Zij is op gruwelijke wijze vermoord. Het gaat echt ver over de schreef als dit als “verdiend” wordt gezien. Evenzo is het niet aan ons mensen om te bepalen wat het finale oordeel over haar leven was.”


Geen wonder dat mensen afstand nemen van het geloof als iemand als deze "vertegenwoordiger" op Gods stoel gaat zitten.

Thomas, die het een droevige dag voor het Christendom vond.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 maart 2014, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 16:47
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
PETRA373 schreef:
ha ha , dankje Thomas, en ja kan me so wie so wel voorstellen, dat je liever een vrouw dan man wil en dan helemaal geen starre man Knipoog smiley


Ik kom op voor de gelijkwaardige behandeling van homoseksuelen maar geef toe dat ik zelf eeeeh hartstikke hetero ben. Ik heb liever een vrouw, daar maak ik geen geheim van, lol. Wel grappig dat er een eerdere bijdrage in dit topic is, grappig geschreven maar helemaal raak, die van alle vooroordelen tegen vrouwen op de kansel gehakt maakt.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 maart 2014, 19:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 15:23
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
PETRA373 schreef:
mischien beetje offtopic, maar sommigge mannen, vinden vrouwen niets in ambt, maar als het gaat om andere dingen geen probleem, niemand die er bezwaar tegen maakt als ik me trap verf of me vuilnisbak buiten zet...en allerlei dingen zelf doe, waar een man wel makkelijk voor zou wezen...dan vinden ze dat alleen maar geweldig... maar oh wee als ik ga spreken in een kerk... dan moet ik me plek weten.... Twijfelende smiley Gefrustreerde smiley

Dat zullen ze wel de roeping van de vrouw vinden Knipoog smiley Maar wat als je je daar als vrouw in refoland niet toe geroepen voelt he. Het is niet meer dan een (onjuiste) interpretatie maar ze zien het als bijbelvast. De helft van het intellect bestaat uit vrouwen en dat beschouwt men in die kringen kennelijk als een bedreiging. Intellect of wetenschap is sowieso verdacht, lijkt het.

Het is belangrijker het Christendom naar de huidige maatschappij te vertalen en waar te maken dan te denken dat je het goed doet als je de wetten van voor uit de Oudheid geldend verklaard voor nu. Vraag maar eens aan een ouderling uit een zware kerk of ook hij vindt dat zijn dochter met haar verkrachter moet trouwen. Het staat er wel maar hij is zo achterlijk natuurlijk ook niet. Voor vrouwen in het ambt geldt dat kennelijk wel. Als medechristen heb ik liever een vrouw met hersens, liefde en barmhartigheid dan een man met een soort van fossiele starheid die alleen maar letterlijk kan lezen en interpreteren, ongeacht welk leed je daar bij mensen mee aanricht.

Thomas, die het wel leuk vindt dat je er weer bent.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 maart 2014, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 10:20
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
Als je deze week een boek koopt dat duurder is dan 12,50 krijg je het boekenweekgeschenk. Wat veel mooier is misschien: Je kunt een dag gratis met de trein. Als je je boekje laat zien mag je dus overal de hele dag naar toe. Naar Maastricht, Den Helder, Vlissingen of Nieuweschans (Leer) kan allemaal. Goedkoper dan een Blokkerkaartje en de hele dag geldig.


Ik heb het voor een ander gekocht want ik heb al een kaart voor de spoorwegen.

ThomaNS


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 maart 2014, 11:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 10 maart 2014, 23:16
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
https://www.youtube.com/watch?v=hjTZqMZ5FJ0

Die van Kansas kent iedereen wel, al is die ook fraai.

I close my eyes, only for a moment, and the moment's gone
All my dreams, pass before my eyes, a curiosity
Dust in the wind, all they are is dust in the wind
Same old song, just a drop of water in an endless sea
All we do, crumbles to the ground, though we refuse to see

Dust in the wind,
All we are is dust in the wind

Don't hang on, nothing lasts forever but the earth and sky
It slips away, and all your money won't another minute buy

Dust in the wind,
All we are is dust in the wind
Dust in the wind,
Everything is dust in the wind

Thomas, houdt van mooie teksten, al is de muziek wel wezenlijk.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 11 maart 2014, 16:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 10 maart 2014, 20:46
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Je vindt het verschrikkelijk of geweldig, ik vind het laatste:

http://www.youtube.com/watch?v=_ca0l5KMdX0


You have to catch your dreams before they run away...

En zo is het maar net.

Thomas, op de nostalgische toer.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 11 maart 2014, 00:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 10 maart 2014, 20:08
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=ovwXM_Qg52g

Thomas, soms oom Thomas, Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 10 maart 2014, 19:25
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Tot donderdag mooi weer en tot zondag zeker niet koud, niks aan de hand.

Thomas, heeft eerder dan normaal aan zijn bootje zitten knutselen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 10 maart 2014, 19:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 91 Volgende
Pagina 2 van 91