ChristianMatch
 


Forum

Berichten van IESJE369
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van IESJE369
Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 16:32
BerichtOnderwerp: beproeft mij toch daarmee
 
Maar het klopt Petra. Ik ben altijd tienden blijven geven, hoe hoog of laag mijn inkomsten ook waren. Ik ben nooit te kort gekomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 16:29
BerichtOnderwerp: beproeft mij toch daarmee
 
THOMAS968 schreef:
Er is een boek he: Vrouwen hebben chocolade nodig en er zit inderdaad een werkzaam stofje in dat voor vrouwen prettig is. De meest werkzame stof voor mij lijkt overigens het vet te zijn, ahum, maar het is wel lekker.

Thomas, proeven is bepaald nog niet altijd een beproeving

Whauw, Thomas, hoe kom ik aan dat boek? Knipoog smiley

By the way: wat hebben mannen nodig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 18:07
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
"Doorbraak in Big Bang-theorie" kopt de NOS website.


Wanneer je goed leest is het geen doorbraak, alleen een regeltje toegevoegd aan de theorie. Maar nog steeds theorie!

citaat van de NOS:
Amerikaanse wetenschappers hebben nieuw bewijs gevonden voor het begin van alles: de Big Bang, of de oerknal. Hun bewijzen worden vandaag gepresenteerd. Collega's die inzage hebben gehad, spreken van "spectaculair bewijs", een "doorbraak" en een ontdekking die de Nobelprijs waard is.

De oerknal moet zo'n 14 miljard jaar geleden hebben plaatsgevonden. Volgens een theorie uit het begin van de jaren tachtig van de vorige eeuw breidde het heelal zich daarna in extreem korte tijd enorm uit. Die uitbreiding wordt 'de inflatie' genoemd.

Zuidpool

Sporen van die inflatie zijn nu waargenomen door een telescoop op de Zuidpool. Die kan in het heelal alle kanten op kijken. Zij kunnen zo ook zien uit welk deel van het heelal straling afkomstig is.

De wetenschappers van de universiteit Harvard van het zogeheten BICEP2-team hebben nu straling ontdekt die een vervorming heeft ondergaan die naadloos past bij de theorie van de inflatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 11:11
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is zo'n mevrouw een beter christen dan jij of ik?

Het mooie van God is dat Hij met iedereen een persoonlijke relatie wil. Hij bekijkt iedereen op zich, naar de persoon die Hij geschapen heeft toen Hij jou maakte. Daar is geen sprake van een competitie element. Alleen van genade.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 08:35
BerichtOnderwerp: Hoe kun je bidden naar Gods wil
 
Studie over het Onze Vader (deel 3)
Het Onze Vader laat zien hoe we kunnen bidden naar de wil van God.

Opbouw:

Onze Vader die in de hemelen zijt,
uw naam worde geheiligd; )
uw Koninkrijk kome; ) gelijk in de hemel alzo ook op de aarde.
uw wil geschiede, )
Geef ons heden dagelijks brood;
en vergeef ons onze schulden,
gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren;
en leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze.
Want:
U is het Koninkrijk
en de kracht
en de heerlijkheid in der eeuwigheid.
Amen.

Vorige keer ging het erom dat we bidden met ons hart op God gericht. In tegenstelling tot de farizeeërs, die zich vooral op de mensen richtten.
De opbouw van het Onze Vader ondersteunt dit.
De drie gebeden voor je eigen behoeften plaatst Jezus tussen de drie gebeden voor “Gods behoeften” en een drievoudige lofprijzing. Hij plaatst ze in het kader van wat je God toe bidt.
Zo wordt je hart eerst gericht op God. Op de wil van God. God die graag wil dat Zijn hemelse Koninkrijk zich ook op aarde steeds meer kan uitbreiden.
Daarna bid je voor wat je nodig hebt om mee te kunnen werken aan de vervulling van de eerste drie beden, de uitbreiding van Gods Koninkrijk.

Ten eerste “dagelijks brood”.
Brood is een stijlfiguur, waarbij een deel genoemd wordt in plaats van een groter geheel. Vergelijk: ‘koppen tellen’ of ‘neuzen tellen’. Er wordt impliciet meer dan brood bedoeld, namelijk alle lichamelijke, alledaagse behoeften: eten, onderdak, kleding, brandstof voor verwarming.
Met ‘dagelijks’ wordt bedoeld ‘brood voor de komende dag’ ; niet een voorraad voor lange tijden, zoals de rijke dwaas uit Lucas 12 had. Bij de rijke dwaas stond al die rijkdom het volgen van Jezus en dus het meewerken aan de uitbreiding van het Koninkrijk in de weg.

Ten tweede “vergeving”.
Het Onze Vader wordt gevolgd door vers 14 en 15: “Want als u de mensen hun overtredingen vergeeft, zal uw hemelse Vader ook u vergeven: maar als u de mensen hun overtredingen niet vergeeft, zal ook uw Vader uw overtredingen niet vergeven”. Aan God in de hemel wordt gevraagd of Hij zich aansluit bij de verzoening die wij op aarde tot stand brengen.

Ten derde bescherming tegen afleiding.
‘Leid ons niet in de verzoeking’. God bescherm ons tegen alles wat ons afleidt van het helpen uitbreiden van Uw hemelse Koninkrijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 16:32
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
JANE410 schreef:
Mijn boekentip is: Hoe zal het in de hemel zijn? van Randy Alcorn

Je hoort wel eens zeggen dat we geen flauw idee hebben van de hemelse heerlijkheid, omdat de bijbel er weinig over zegt. Niets is minder waar. Wie hoe zal het in de hemel zijn? leest, ondekt dat God ons meer over de hemel vertelt dan we misschien dachten.

In vijftig inspirerende Bijbelse overdenkingen zet Randy Alcorn de deur naar de hemel op een kiertje

Ik ben dit boek aan het lezen. Het is een prachtig boek.
De hemel is verre van saai!
In de hemel heb je herinnering. Je bent in de nabijheid van God. Bidden is praten met God. Dus zijn hemelbewoners waarschijnlijk veel aan het bidden, ook voor ons.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 21:46
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
FAITH187 schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over heiliging. Toch een belangrijk Bijbels gegeven, dat wij ons en elkaar (ook in de gemeentes) moeten heiligen. Wat houdt heiliging in, en wat houdt het juist NIET in? Wat schrijft de Bijbel daar over? Is het loskomen van de 'wereldse geneugden' een onderdeel van het heiligingsproces?

Zie posting hiervoor.
Het is God die ons heiligt, niet wijzelf of de elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 21:44
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
JANE410 schreef:
Heilig=wijde
Het betekend dat je als gelovige apart gezet bent

Maar u bent afgewassen,
maar u bent geheiligd,
maar u bent gerechtvaardigd
door de naam van de Heer Jezus Christus
en door de Geest van onze God

(1corr 6:11)

Ja, wat Petra zegt je identiteit in Christus

Commentaar van de Studiebijbel:
De totale vernieuwing van hun leven (de wedergeboorte, vgl. Joh.3:5; Tit.3:5) wordt nu in drie aspecten samengevat. Het eerste is ‘maar hebben je laten afwassen’. Paulus verwijst daarmee naar wat er in de doop aan geestelijke vernieuwing heeft plaatsgevonden (zie Hand.22:16 ‘Sta op, laat u dopen en uw zonden afwassen). Dan volgt ‘maar jullie zijn geheiligd’. ‘Heiligen’ heeft hier duidelijk de oorspronkelijke betekenis ‘apart zetten voor God’. Zij zijn het eigendom van God geworden. Tenslotte lezen we ‘maar jullie zijn gerechtvaardigd’. Ja, zij ‘zijn rechtvaardig verklaard’ door God op grond van het offer van Jezus Christus (comm. Rom.3:21-26). De drie gebruikte werkwoordsvormen hebben alle een momentaan aspect, d.w.z. dat ze verwijzen naar een bepaalde gebeurtenis in het verleden, nl. het moment dat zij tot geloof kwamen, zich lieten dopen en vervuld werden met de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:16
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
ANTA961 schreef:
Ik lees: Hallo meneer God.... met Anna.
Een gemakkelijk lezend boek, dat je stiekem toch aan het denken zet. Bijna filosofisch... De gedachtengangen van een kind. Misschien dat Jezus wel zoiets bedoelde met 'worden als een kind'...

Jaren geleden gelezen. Bijzonder boek. Staat bij mij in de boekenkast. Ik zal hem toch weer eens gaan lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 18:47
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
JANE410 schreef:
Mijn boekentip is: Hoe zal het in de hemel zijn? van Randy Alcorn

Je hoort wel eens zeggen dat we geen flauw idee hebben van de hemelse heerlijkheid, omdat de bijbel er weinig over zegt. Niets is minder waar. Wie hoe zal het in de hemel zijn? leest, ondekt dat God ons meer over de hemel vertelt dan we misschien dachten.

In vijftig inspirerende Bijbelse overdenkingen zet Randy Alcorn de deur naar de hemel op een kiertje

Lijkt me inderdaad een boeiend boek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zondag 14 juli 2013, 13:57
BerichtOnderwerp: God, onze Vader
 
God is liefde.
Wat is het tegenovergestelde van liefde?
Onverschilligheid!
De Baälpriesters hadden een godsbeeld van een god die onverschillig was. Of het goed of slecht ging met de mensen, het kon Baäl niet veel schelen.
Onze God is niet onverschillig wanneer het niet goed met ons gaat. Maar het is God ook niet onverschillig wanneer wij hem vergeten. Toen Hofni en Pinehas het godshuis ontheiligden, werden zij daar hard voor gestraft. Het is Jezus niet onverschillig wanneer het tempelplein ontheiligd wordt. In het Oude Testament is het God niet onverschillig wanneer het volk Hem min of meer vergeet. Na vele waarschuwingen zijn er wel degelijk gevolgen. Is God daarom wreed? Nee!
Liefde heeft altijd twee kanten: het beste met iemand voorhebben, dat wil zeggen: zegenen, maar ook corrigeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 11:30
BerichtOnderwerp: straatkrant
 
RENS466 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik de vorige reactie bekrompen, als iedereen zo gaat denken kunnen ze bij het Leger Des Heils wel inpakken.
Als die mensen er de hele dag staan en er wordt geen straatkrant verkocht denken ze ook aju, ga wel ergens een joint roken of een tankstation iets gappen.

Inderdaad, ik ga niet naar het Leger des Heils om iets te kopen wat ik niet nodig heb. Dat is niet bekrompen; dat is praktisch!
Wel gireer ik af en toe wat aan het Leger des Heils.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: woensdag 10 juli 2013, 15:48
BerichtOnderwerp: straatkrant
 
ROELANDE345 schreef:
ze maken die kranten toch om te lezen Gefrustreerde smiley

Ik ga toch ook niet naar een boekenwinkel: "Geeft u mij maar een boek."
"Welk boek zoekt u, mevrouw?"
"Maakt niet uit. Het is niet om te lezen. Het is om uw omzet te verhogen."


Ik begrijp het hele idee achter die straatkrant ook niet. Ik ben niet dakloos, dus waarom zou ik het lezen? Laten ze iets verkopen waar ik wat aan heb!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 15:25
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Stralend blauwe lucht.
Lekker zonnebadje genomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 20:24
BerichtOnderwerp: De hemel op aarde
 
DENNIS196 schreef:


Zojuist dit filmpje op youtube gezien. Heeft weliswaar niet met het Onze Vader direct te maken, wel met gebed in zijn algemeen. Is wel in het engels,
dus hoop dat jullie het ook kunnen verstaan Knipoog smiley
http://www.youtube.com/watch?v=IuVsY96vAfw

Zegen,
Dennis

Mooie toespraak.
Gaat overigens wel over de inleiding van het Onze Vader: Lange gebeden zijn niet nodig.
Veel voorbeelden in de Bijbel dat Jezus kort en krachtig bad. Bijvoorbeeld bij het graf van Lazarus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:06
BerichtOnderwerp: De hemel op aarde
 
PIETER619 schreef:
We hebben eens een pracht dramstuk gehad over het "Onze Vader", je schrikt als God werkelijk antwoord zou geven.

In het begin zei de bidder stoor me alsjeblieft niet, want ben aan het bidden, maar God reageerde wel elke keer na een zin. We zeggen het zo gemakkelijk op als geleerd gebed, maar bidden we he twerkelijk vanuit ons hart, daar kwam het eigenlijk op neer.

Dat is waar, Pieter. We mogen ons ervan bewust zijn dat gebed een tweegesprek is tussen God en ons. Vaak zijn we teveel bezig met onze kant van het gesprek; wat wij willen zeggen. God wil graag iets terug zeggen, maar staan we daar wel voor open.

Als we daarvan schrikken, hoop ik dat je dat positief bedoelt. Dat God antwoordt dat Hij met ons samen wil werken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 19:23
BerichtOnderwerp: De hemel op aarde
 
verplaatst

Laatst aangepast door
IESJE369
op vrijdag 16 augustus 2013, 08:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:49
BerichtOnderwerp: kopje thee
 
****

ijskristalletjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 17:07
BerichtOnderwerp: kopje thee
 
KLUS667 schreef:
Oeps, valt om. Komt door de warmte Twijfelende smiley

Ach ja, die zon toch.

~0~
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 16:17
BerichtOnderwerp: kopje thee
 
: 0 I

Volle mond bij het eten van de stapel pannenkoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 16:12
BerichtOnderwerp: kopje thee
 
ZEELAND736 schreef:
(Is dat slagroom links en rechts??)

Ik denk dat er stroop tussenuit druipt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: maandag 17 juni 2013, 13:36
BerichtOnderwerp: kopje thee
 
Wat eten we vandaag?
Het bestek ligt al klaar:

3---

==---

<>---
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:55
BerichtOnderwerp: De binnenkamer
 
Studie over het Onze Vader (deel 2)
Het Onze Vader laat zien hoe we kunnen bidden naar de wil van God.

De bergrede zet steeds dingen tegenover elkaar: “Hebt gij niet gehoord: …., maar Ik zeg u: …..”

Het Onze Vader is een voorbeeldgebed. In de inleiding hiervan zet Jezus dit tegenover twee andere manieren van bidden, hoe het dus niet moet: die van de farizeeërs en die van de heidenen.
Vorige keer ging mijn bijdrage “God, Onze Vader” over de Baälpriesters. Over hun godsbeeld tegenover dat van ons: het beeld van een belangstellende Vader.

In dit tweede deel gaat het over de manier van bidden van de ‘farizeeërs’.

Mattheus is een jood en richt zich op de joden. Hij sluit aan bij joodse religieuze cultuur. De farizeeërs zien Mozes als hun grote leraar, maar Mattheüs ziet Jezus als de beloofde leraar.
De Bergrede eindigt ermee dat de scharen versteld stonden over wat en hoe Jezus hen onderwees. Hij leerde hen met gezag.
De wetten van Mozes zijn gegeven om in te gaan in het beloofde land. Christus komt nu wetten geven om in te gaan in het hemelrijk. Daarvoor neemt Jezus afstand van de in die dagen gebruikelijke gebedscultuur, Hij legt nadruk op de hartshouding waarmee men bidt: geen theater, maar vanuit een vader-kind relatie met God de Vader.
Het was zeer ongebruikelijk dat iemand kritiek had op de gewoontes van de farizeeërs. Misschien was het zelfs taboe. Maar Jezus doet het wel.
Gebed vond vaak plaats in de openbare ruimte. Het leek meer op een toneelspel. Hetzelfde gold voor het geven van aalmoezen en het vasten. Het ging er vooral om hoe de mensen naar hen keken.
Jezus reageert daarop: “Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene.” (Mattheüs 6: 6) De binnenkamer is een soort afsluitbare proviandkamer, voorraadkamer, bergruimte. Er zijn geen ramen. Met de deur gesloten is het alleen God die je ziet en hoort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 08:28
BerichtOnderwerp: God, onze Vader
 
PIETER619 schreef:
Er is veel van het Onze vader te leren, bijvoorbeeld de opbouw van hoe een gebed er uit kan zien, te beginnen met verering, dan mag men vragen om wat werkelijk nodig is en eindigen met hem de eer te geven die Hij verdient.


Klopt Pieter. Je eerst op God richten (met je hart en je gedachten) in plaats van meteen je eigen 'verlanglijstje' in te dienen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 08:24
BerichtOnderwerp: kopje thee
 
Koffie doe ik altijd in een mok.

(_)3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 08:00
BerichtOnderwerp: kopje thee
 
of een dubbele hamburger

(|0|0|)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 18:57
BerichtOnderwerp: kopje thee
 
Tijd voor een visje ><> (klein visje)

of een groot visje: ~))))'>
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 18:55
BerichtOnderwerp: God, onze Vader
 
Ik zou het meer een voorbeeldgebed dan een volmaakt gebed noemen. Jezus gebruikt hetzelfde onderwijs bij verschillende gelegenheden. Ook het Onze Vader vinden we bij twee verschillende gelegenheden genoemd. Het laatste gedeelte (de lofprijzing) ontbreekt soms. Dus welke versie zou dan volmaakt zijn??

Mijn insteek is: wat betekent bidden naar Gods wil. Dat ga ik in het derde deel proberen uit te leggen. Het bidden in Jezus naam is een ander onderwerp, volgens mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 16:52
BerichtOnderwerp: kopje thee
 
Helaas, geen stroopwafel Huilende smiley, smiley in tranen

Wel een pizzapunt <) of een bakje chips \&&&/ Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369 (68)





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 16:45
BerichtOnderwerp: God, onze Vader
 
Studie over het Onze Vader (deel 1)

Het Onze Vader laat zien hoe we kunnen bidden naar de wil van God.

De bergrede zet steeds dingen tegenover elkaar: “Hebt gij niet gehoord: …., maar Ik zeg u: …..”

Het Onze Vader is een voorbeeldgebed. In de inleiding hiervan zet Jezus dit tegenover twee andere manieren van bidden, hoe het dus niet moet: die van de farizeeërs en die van de heidenen.
In dit eerste deel licht ik de manier van bidden van de ‘heidenen’ er uit.

De Baälpriesters. (1 Koningen 18 ) Vierhonderd vijftig priesters baden van de morgen tot de middag, hinkend rond het altaar: “Baäl, antwoord ons!” ’s Middags gingen ze harder roepen en zichzelf snijden met zwaard en speren tot ze dropen van het bloed. Vervolgens raakten ze in geestvervoering.
Een dwingende manier van bidden.

Wat voor godsbeeld spreekt hieruit?
Alsof hun God niet allang volledig oor is, gretig om hun gebeden te horen. Zoals onze God, die zichzelf Vader noemt en zich als een Vader gedraagt. God is belangstellend. Het Onze Vader is een gesprek wat plaats vindt in “familiekring”. Ondanks de toevoeging “in de hemelen” wat aangeeft hoe verheven God is, wat het nog mooier maakt dat we zo intiem tot God kunnen bidden.

Ook Elia geeft een voorbeeld hoe je naar Gods wil kunt bidden: “Here, God van Abraham, Isaak en Israel, heden moge bekend worden, dat Gij God zijt in Israel, en dat ik uw knecht ben, en op uw bevel al deze dingen doe. Antwoord mij, opdat dit volk wete, dat Gij, Here, God zijt, en dat Gij hun hart weer terugneigt.” 1 Koningen 18: 36b-37.
De eer is aan God. God staat centraal in zijn gebed.

Lang bidden niet nodig. We hoeven ‘geen veelheid van woorden te gebruiken, want God uw Vader weet, wat gij van node hebt’. (Mat. 6: 7-8 )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van IESJE369
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6