ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 00:39
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
PIETER649 schreef:
echt????? is er 1 ingetrapt dan???? Verraste, verbaasde smiley
de wondren zijn de wereld nog niet uit Sus, dus schrijf je maar in voor Idols of Popstars!! Knipoog smiley
1, 2, 3, 4, 5, 6, ...... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 00:37
BerichtOnderwerp: 'Te goed voor deze wereld'
 
Ok, als jullie zeggen dat Jezus niets "afdwingt" hoe zit het dan met de Geestesgaven?? mag je die onbenut laten, of heb je de verplichting om daar iets mee te doen ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 00:20
BerichtOnderwerp: fouten
 
ANITA324 schreef:
fouten recht
te praten
moet je nooit
proberen

fouten recht
te maken
kun je
wellicht
leren

fouten vergeven
elke keer
kracht gegeven
door de Heer ..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 00:08
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIJAN072 schreef:
Voor de iets ouderen onder ons, beetje jeugdsentiment.... Knipoog smiley Lachende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=Nm1g8FFRArc&feature=rec-LGOUT-exp_fresh+div-1r-2-HM

Voor de nog iets oudere oudere ......

http://www.youtube.com/watch?v=nHeOgjbKvJU
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 23:46
BerichtOnderwerp: Kerk in de buurt
 
KLAPROOS940 schreef:
Ongeveer een jaar geleden ben ik verhuisd. Met als gevolg dat ik nu zo'n 20 minuten moet rijden als ik naar de kerk ga. En dat brengt me bij een dilemma. Want op 5 min fietsen is wel een bijbelgetrouwe kerk. Alleen daar voel ik me niet zo thuis omdat deze kerk een andere achtergrond en daardoor andere gebruiken en regelmatig een andere benadering/ visie heeft.

k Vraag me alleen af of ik me daardoor moet laten leiden. Kun je niet juist meer voor de buurt waarin je woont betekenen als je in je eigen buurt naar de kerk gaat? En moet ik me door mijn gevoel/ gedachten hierover laten leiden?

k Ben benieuwd of andere cm-leden wel eens voor eenzelfde keuze gestaan hebben.
Voor de duidelijkheid het gaat me dus niet om een discussie over waarom de ene gemeente/ kerk(genootschap) beter zou zijn als de andere. Dergelijke discussies vind ik niet echt opbouwend.

Ik ben op mijn gevoel afgegaan. Hoe was mijn (samen met mijn dochter) eerste indruk van de gemeente waar we nu al een tijdje "kerken".
De warmte waarmee we werden ontvangen, de inhoud van de preek, het samenzang gedeelte, en wat voor ons heel belangrijk was, er was veel jeugd aanwezig. Je zag niet alleen blijde gezichten, je voelde ook gewoon aan dat Gods Geest zich door deze mensen openbaarde, een warme deken..... Lachende smiley
Gevolg is dus dat we een half uur moeten autorijden, en dat meerdere keren per week. Dienst, huiskring, bijbelstudie en jeugddienst, maar dat hebben we er graag voor over.


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 21 januari 2010, 23:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 15:32
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
CARIEN982 schreef:
Rel mag blij zijn dat ze hem niet om een plintentrapje gestuurd hebben. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt (hebben ze mij wellis opuit gestuurd, ik was toen 7 jaar, maar vergeet het nooit meer.) Clown smiley wist ik wat dat was haha Gefrustreerde smiley

Of naar de plaatselijk rijwielhandelaar te worden gestuurd voor vuurvonkjes, omdat de bougies niet vonkten ....... Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 15:28
BerichtOnderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
 
HENK710 schreef:
Het is maar wat je onder die samenkomst verstaat. Want als christenen kun je op veel manieren samenkomen om God te ontmoeten in en met de ander en Hem te loven. Denk dat dat wel een kernpunt is voor het christen zijn: erkennen dat je elkaar nodig hebt en daar ook tijd en energie voor vrijmaken, zodat we zowel onszelf als de ander kunnen laten groeien.

Het is maar net wat je onder die samenkomst verstaat..... In Nederland is het het heel gewoon dat je daarvoor naar een kerk gaat. Daar de zondagdiensten houdt samen met broeders en zusters in Christus. In sommige landen is het niet mogelijk om in het openbaar, in een kerk, samen te komen, daar kent men de huissamenkomsten, in het verborgene samen te komen met broeders en zuster in Christus.
Maar goed laten we eerlijk zijn, het is geen wet van Meden en Perzen om in een kerk te moeten samenkomen, maar ...... voor de geestelijke voeding is het wel goed om samen met andere/meerdere christenen te delen in de naam van Jezus. Er is niet voor niets een spreekwoord dat zegt; "hoe meer zielen, hoe meer vreugd" Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 23:29
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
SOLAFIDE630 schreef:
Niet alleen Petrus had dat leergezag, maar al de leerlingen van de Heer, zie daar voor


Matteüs 18
18 Ik verzeker jullie: al wat jullie op aarde bindend verklaren zal ook in de hemel bindend zijn, en al wat jullie op aarde ontbinden zal ook in de hemel ontbonden zijn.
Knipoog smiley

Hier mag je van mij wel een nieuw topic over openen...... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:07
BerichtOnderwerp: 'Te goed voor deze wereld'
 
PIETER649 schreef:
DAT heeft ze idd goed begrepen... zou ze zo zachies an ook al willen daten?

Nee alleen wandelen, en dat hebben we een paar maand geleden al eens gedaan..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:59
BerichtOnderwerp: 'Te goed voor deze wereld'
 
LAURENS814 schreef:
Wat voor zin heeft het om uberhaupt goed te zijn? Waarom zou je een ander helpen als je daar zelf niet beter van wordt?
Het overleven van de sterkste daar gaat het vaak om. Wie vecht en geld heeft, die heeft de wereld. Wie daarentegen zwak en arm is, delft het onderspit. Zo gaan die dingen nu eenmaal. Smiley die vol vragen zit

Of toch niet........?.

Zo gaan de dingen nu eenmaal, ja, maar of dat is zoals God het heeft bedoeld??
Ik denk dat Marijan met het lied van Elly en Rikkert de essentie van "goed doen aan elkaar" zeer goed heeft begrepen/neergezet. Lachende smiley


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 20 januari 2010, 20:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 11:22
BerichtOnderwerp: 'Te goed voor deze wereld'
 
HANNAH810 schreef:
oei, arjan, dat klinkt me niet heel positief in de oren;
moet het iets opleveren voor jezelf dan, wanneer je er bent voor een ander?? een afweging tussen kosten en baten? dat komt op mij vrij zakelijk over, joh!
als eerste is het een uitvloeisel van een leven met God, denk ik.
daarnaast levert het wel degelijk iets op;
een open hart; een warm gevoel, dat je iets kon doen aan de situatie van een medemens...
ik denk dat ik me leeg en koud zou voelen, wanneer ik geen oog meer zou hebben voor de belangen en noden van anderen.

Je bent te goed voor de CM-wereld Hannah Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 22:47
BerichtOnderwerp: Belijden van God: veelzijdig mogelijk?
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoi Mieke,
Wat bedoel je te zeggen met je opmerking (de rode zin), dat er niet-christenen zijn die leven in het Licht van Gods Liefde ??
Hoe kan dat, iemand die niet gelooft is alrede veroordeelt, die leeft dan toch in de duisternis, hoe goed zijn werken ook zijn ??
Of heb je er een andere uitleg voor ??


MIEKE364 schreef:
Omdat beste Crossroad, God van mensen houdt; van Zijn Eigen maaksel en vergeeft tot in het oneindige als we beseffen en beleiden dat we verkeerd zijn geweest, tot hen behoren ook mensen die leven naar hun geweten en oprecht goed willen doen. Mensen die leven zoals God het graag ziet en verder geen 'geloof' hebben kunnen dichter bij God zijn dan menig belijdende christen die in verstoktheid van hart blijft inhakken op mensen van goede wil die begrepen hebben wat Jezus bedoelt in hoe te leven, die graag de vinger leggen op wat ze maar kunnen vinden aan vermeende zonden en afbreken in plaats van opbouwen, met hun zogenaamde valse getuigenissen en brave uitspraken, hun hart is echter koud, hun uitspraken vol van verdachtmakingen en negativisme. Jezus kent ze niet, geloof me.

Mieke,
Ik ga mee in je verhaal, ten minste in de "rode" zin. Als mensen beseffen en beleiden dat ze verkeerd zijn geweest. Maar met de "blauwe" heb ik moeite, mensen die leven naar hun geweten en oprecht goed willen doen, zijn nog geen christenen.....
God houdt van mensen, maar God is ook rechtvaardig. Als de mens voorbijgaat aan Jezus Christus, dan leeft die mens in de duisternis. Hun daden kunnen dan wel goed zijn, maar ze staan niet in het Licht van Hem. Het zijn eigen werken, en leiden tot niets.
Je kunt dus wel goed doen, maar voor God bestaan je goede werken niet eens, voor Hem ben je alrede veroordeelt.
Alleen door de Zoon kun je dus in het Licht komen.
Satan doet zich ook voor als een engel des lichts, maar is hij daardoor het licht ?? NEE !!
Je laatste zin gaat me echter veel te ver, over wie heb je het hier, over christenen ?? Het hart van een christen is m.i. nooit koud, als jij je hart aan Jezus hebt gegeven dan zal Hij daarin wonen. We moeten er echter wel voor waken dat we niet lauw of zouteloos worden. Maar Jezus zal de Zijnen altijd kennen, geloof me Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 14:20
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
Voor alle duidelijkheid, stel dat je ze toch nog eens moet halen .......



Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 00:25
BerichtOnderwerp: Belijden van God: veelzijdig mogelijk?
 
MIEKE364 schreef:
Ik ken hem ook niet, Pieter, en het ontkennen van het bestaan van God onderschrijf ik absoluut niet. Er zijn echter dingen die hij schrijft die ik interessant vind om over na te denken. Hij durft aan de zelfgenoegzaamheid van sommige elementen in de PKN te schudden.
Ik ben het met hem eens als hij zegt dat het niet kan kloppen dat alleen christenen het recht hebben op Gods Licht, en alle niet christenen tot de duisternis gedoemd zijn. Ik ken mensen die nietchristen zijn en wel mooie, goede, gezonde, weldenkende, goedlevende, dienende mensen zijn, hoor, die gelukkig (in het Licht van Gods Liefde) leven.

Hoi Mieke,
Wat bedoel je te zeggen met je opmerking (de rode zin), dat er niet-christenen zijn die leven in het Licht van Gods Liefde ??
Hoe kan dat, iemand die niet gelooft is alrede veroordeelt, die leeft dan toch in de duisternis, hoe goed zijn werken ook zijn ??
Of heb je er een andere uitleg voor ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 17 januari 2010, 17:13
BerichtOnderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
 
CARIEN982 schreef:
Mijn dag begon vandaag... ff denken ...ik was om 9 uur uit bed...heerlijk uitgeslapen Slapende smiley ......ff was in de wasmachine....eten.... opgeruimd.
Ik heb het nu relaxt want ik hoef vandaag in de stal niks te doen. Clown smiley
Mn ramen buiten gezeemd, was weer hard nodig, nog ff wat gestreken.
Koffie gezet....10.15 de hele keuken gevuld met koffiedrinkers...wel gezellig...inmiddels werd het etenstijd..half 1... mn zus en zwager bleven mee eten...en mn buurmanneke en meisje...lekker erwtensoep en bospaddensoep op met frietjes en hapjes.
Weer alles opgeruimd...op de buurkids gepast, dan nog ff naar de sportzaak en getankt, gelijk ff de auto in de wasstraat.
Weer thuis , koffie gezet en zometeen nog ff het hele huis stofzuigen.
Vanavond heerlijk thuis voor de tv en af en toe hier ff loeren .
Dit was mn relaxte zaterdag,de meeste zijn drukker . Gefrustreerde smiley

Hoeveel padden had je in je soep gedaan ??

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 13:29
BerichtOnderwerp: Kerk en straat scheiden?
 
Quote:
Kerk en straat niet scheiden
D66-leider Pechtold heeft zich altijd hard gemaakt voor de scheiding van kerk en staat. "Maar dat betekent niet dat ik vind dat ook kerk en straat gescheiden moeten zijn. Dat kerken ons voor drie miljard 'ontzorgen' vind ik een interessant gegeven."

Toch nog een mooi voordeel van de invoering van de WMO?!

Dus de kerk veegt het financiële straatje (gedeeltelijk) schoon van de staat, dan wordt het nu tijd om hun eigen financiële straatje ook schoon te vegen ...... Clown smiley
Of veegt de staat financieel een deel van het kerkelijke straatje schoon Smiley die vol vragen zit

Ik weet het, helemaal off-topic, maar vond de zin boven dit topic wel leuk
Kerk en straat scheiden ?


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zaterdag 16 januari 2010, 13:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:02
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 13 januari 2010, 22:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 13:26
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ja...inderdaad...je ging met dat roken off-topic... maar om dit dan even af te ronden, want je citeerde alleen maar vers 19, maar het gaat juist om vers 18, daarin staat
1 Korintiërs 6 : 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Alleen ontucht kan dus het lichaam aantasten Cross, m.i. en niet ROKEN.

EN HIERMEE ZITTEN WE DUS WEER GEWOON MIDDENIN DE TOPIC

Euh niet dus, jammer dat je zegt dat ik alleen off-topic ging..... volgens mij zijn er met mij meerdere, jij incluis, die off-topic gingen.
Het topic ging over de vraag die Henk stelde, voor alle duidelijkheid, dus ook voor jou Sola hier nog even de vragen.
1 Wat is het plan van de Schepper?

2 Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

Dat jij het jammer vind dat ik pas begon bij vers 19 is net zoiets als beginnen bij vers 15 in jouw voorbeeld....... Dus laten we elkaar geen mietje noemen, en gewoon eerlijk blijven. Dat ik iets anders zie en uit de bijbel haal, heeft voor mij net zoveel waarde dan wanneer jij iets in een bepaald perspectief ziet, wat je volgens jezelf ook uit de bijbel haalt.
Als je iets bewust doet, in mijn voorbeeld roken, waarbij de kans op ziekte heel erg groot is, dan verontreinig je je lichaam. Dat is volgens mij zonde. Niet meer en niet minder..... maar jij mag een ander standpunt hebben, zolang je mij maar in mijn waarde laat (on-topic of off-topic)


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 13 januari 2010, 13:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 13:11
BerichtOnderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
 
RELLOK036 schreef:
Nah ik ben net wakker maar kreeg niet zo'n leuk foontje wat het uitzendburo.... ik kan pas in april maart terug.... stelletje ........... piiiiiieeeeeep(cm-cencuur) ben dus niet zo vrolijk op gestaan....kan ik als nog naar arbeidsburo.... pffff men.... wil gewoon werken vast werk of is dat iets te veel gevraagd? wordt er onderhand gek van Woedende smiley Woedende smiley

Ook voor die mensen is er werk ...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 01:34
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
SOLAFIDE630 schreef:
Nu heeft Jezus inmiddels een andere wet geopenbaard n.l. niet datgene, wat in het lichaam komt dat maakt de mens onrein, maar wat uit het hart van de mens komt, dat maakt de mens onrein.

Mar 7,15
Niets dat van buitenaf in de mens komt kan hem onrein maken, het zijn de dingen die uit de mens naar buiten komen die hem onrein maken.’

Hmm, 19 Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u is, Die gij van God hebt, en dat gij van uzelf niet zijt?
20 Want gij zijt duur gekocht: zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, die van God zijn.
Volgens mij kan het niet de bedoeling zijn om willens en wetens je lichaam te vergiftigen......

(statenvertaling 1977)

maar we gaan nu wel heeeeeeel erg off-topic Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 13 januari 2010, 01:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 01:13
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
INKA401 schreef:
k'heb wel weer zin in een avondje stappen, maar groningen? ... waar ligt dat? Knipoog smiley

Niet verwonderlijk dat iemand uit Goudriaan dat niet weet...... Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 00:40
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit gaat me te snel. Ten eerste geloof ik dat als je je hart aan de Heer geeft, Hij ook duidelijk maakt dat je moet breken met je oude leven. Zelf geloof ik dat homoseksualiteit en christen zijn niet samen gaan. Daar is een conflict wat altijd zal blijven.

Sorry Chatuliem, roken en christen zijn gaat ook niet samen, je lichaam is een tempel van de Heilige Geest.....
We gaan nu zonden afwegen, terwijl voor God elke zonde even zwaar weegt, geen enkele zonde kan namelijk de hemel binnengaan, dus je opmerking raakt kant nog wal, of juist wel, maar dan geldt dit ook voor jou...... (en mij, hoewel ik niet rook, heb ik vast wel iets anders) Engeltje smiley


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 13 januari 2010, 00:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 00:35
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
Maar als God homofilie een gruwel vind, dan gaan wij dus voorbij aan dat gegeven?? In het oude testament zou je daarvoor gedood worden!!
Gelukkig is er verandering gekomen na de opstanding van Jezus Christus, de genade heeft zijn intrede gedaan.
Zonde is zonde, en geen enkele zonde kan de hemel binnengaan, zelfs de kleinste zonde niet. Voor mij is homofilie ook zonde, dat sommige mensen dit ouderwets of niet van deze tijd vinden, tja het zijn niet mijn woorden maar Gods woorden. Maar door het reinigende bloed van Jezus Christus is elke zonde vergeven. Mits je gelooft in Jezus Christus als je Zaligmaker en Verlosser.
Mag je dan maar blijven zondigen opdat de genade meer zou worden, NEE, maar Zijn genade blijft wel geldig voor Zijn kinderen.
Dat is de volkomen genade door Gods Liefde (AGAPE) voor zijn kinderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 23:56
BerichtOnderwerp: Gebedsroom 14 januari
 
MARTHA725 schreef:
Dank aan Hem

Heer, ik kom tot U
met blijdschap in mijn hart,
U ziet de noden , de smart
Ik wil U danken nu

U kent Uw kinderen door en door
en hoort ons aan,
Maar vaak gaan de noden voor
en zien we u niet staan

Met Uw liefdevolle ogen,
klopt u aan ons hart
"kind, bidt tot mij, Ik heb mededogen
en leidt je uit de smart"

Vergeef ons Vader, wij zijn zo zwak
geef ons kracht om U te vragen
U te danken voor het dragen
U geeft rust, en gemak.

U maakt ons ziend, we zijn vaak zo blind
U leert ons Uw woorden te verstaan,
U zegt" Mijn lieve kind,
laten we altijd samen verder gaan"

Dank voor Uw liefde en gena
dank voor Uw woord en trouw,
Heilig zijt Gij, Groot bent U,
Amen Heer, Amen, Hallelujah!

( Joke van der Lelie)



Hoi allemaal,


We zitten echt in de koude winter,
velen hebben problemen met auto die niet wil starten, of aanrijdingen door gladheid. Boze smiley
Bejaarden, en zwakkeren kunnen niet naar buiten, ik denk ook aan de daklozen, wat is dat zwaar voor hun.
Dieren die proberen te overleven.

Laten we voor hen bidden.
Ook in de gebedsroom zullen we hiervoor in gebed gaan, je bent welkom om mee te doen. ook welkom om eens te kijken wat gebedsroom precies inhoudt, sommigen blijven heel even, anderen blijven het hele uur, erg fijn Lachende smiley
Samen bidden en danken, samen Hem lofprijzen met liederen, ja, dat kan ook in gebedsroom, we typen de woorden in, en zingen hardop daarbij, we merken en ervaren veel zegen. genezingen, uitkomst in bepaalde moeilijke zaken, en meer.

Je kan gebedsroom vinden als je de Chatbox aanklikt, dan daarop rechts naar beneden gaan, dan verder gaan, en gebedsroom aanklikken.

We houden gebedsroom elke donderdagavond van 19.30 tot 20.30

Lieve groet, en Gods zegen,

Martha Lachende smiley
ook namens Eva, die tijdelijk afwezig is van cm Lachende smiley

Gelukkig zit er in Slochteren (noord Nederland) genoeg gas in de bodem om elk huishouden in Nederland te voorzien van gas om het huis warm te stoken......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 16:10
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MARGRIET993 schreef:
Beste Henk,
Dat de paus vanuit zijn positie als hoofd van een geloofsgemeenschap iets zegt, (waar ik het overigens mee eens ben) wil nog niet zeggen dat je op zo'n afkeurende manier over hem moet praten.

Ja binnen de katholieke kerk is er veel mis gegaan. Maar dat mag je niet op zijn naam zetten.
en als tweede ook binnen de protestantse kerken is er een heleboel mis gegaan. (ik ben overigens protestants)

Laten we in plaats van elkaar te veroordelen voor elkaar in gebed gaan. Wat de paus hier te zeggen had was wel bijbels onderbouwd. Hij heeft een zware en moeilijke taak. Bid liever voor hem.

Er word regelmatig, als iemand een mening geeft, gegooit met de term veroordelen.
Maar een mening hebben over iets, bijbels onderbouwd of niet, is toch niet direct een veroordeling ?? We gooien m.i. te snel met de term uit "Mat7:1 Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt." Leuke uitspraak om elkaar de mond te snoeren......(of is dit nou ook een veroordeling Twijfelende smiley )
En Margriet dit is niet persoonlijk bedoelt, het valt me gewoon op dat er regelmatig het woord veroordelen gebruikt word, zonder dat er m.i. aanleiding voor is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 15:48
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
DANIEL777 schreef:
Hoi Solafide
ik heb niet de pik op je als je dat denkt.
maar wat me opvalyt is dat Pieter chatuliem en jij als iemand serieus iets voor de noordelingen wilt organiseren, er met een stom geintje er een off topic van maken en daar reageer ik op.

Sorry Daniël, maar wat jou opvalt hoeft nog geen werkelijkheid te zijn.
Dus wat jij stom vind, hoeft iemand anders niet stom te vinden, die kan het wel een leuk geintje vinden...... Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 01:39
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
HENK710 schreef:
  1. Wat is het plan van de Schepper?
  2. Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

Volgens mij kun je beide vragen in 1 antwoord samenvatten.
"Wanneer wij het geloof behouden, zal het geloof ons behouden." Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 19:22
BerichtOnderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
 
JENNY524 schreef:
Met die laatste zin bedoel ik:

vaak word binnensmonds of 'boers' praten niet vrouwelijk gevonden. Tenminste, dat heb ik kerels horen zeggen en ik kan mij er wat bij voorstellen. Zagen ze een hele mooie dame en dan kwam er ineens een onverstaanbaar boers accent uit. Nou dat was even schrikken. Dat idee.
Het klinkt niet 'sierlijk'

Het is trouwens maar wat je gewend bent, als je opgegroeid bent met zo'n accent dan zal je het ook niet erg vinden dat een vrouw ook zo spreekt.

Hoi Jenny, leuk hoe je het "onverstaanbaar" boers noemt, "niet sierlijk"
zeker als je schrijft "heb ik kerels" horen zeggen...... Volgens mij ook een beetje boerssssss Clown smiley Clown smiley Clown smiley


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 11 januari 2010, 19:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 19:13
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
PIETER649 schreef:
Hebben jullie die olie en dat gas daar nou in de grond gestopt of OnzeLieveHeer???
Enige nederigheid zou je sieren Cross Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoe schreef je dat een tijdje geleden ook al weer Pieter, "happen naar de baas??" hap hap Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 23:14
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
PIETER649 schreef:
financiele steun zeker... gaat als noorderluu zijnde es werken voor je geld Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Nee Pietertje, das het geld wat hier gewoon hoort.
Geld van de gasbel van Slochteren en het olieveld bij Schoonebeek...... het zuiden en het westen hebben mooi pronken met de rijkdommen uit het noorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 Volgende
Pagina 80 van 83