ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 79 80 81 82 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 21:35
BerichtOnderwerp: Te laat op date / afspraak komen
 
MARIJAN072 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Sta je nog uitgebreid voor de spiegel, staat je date voor de deur! Geschokte, onthutste smiley Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Nou ja, dan weet hij wel direct hoe je er zonder make-up uitziet. Clown smiley

Spreek jij altijd af met je date dat hij je thuis komt ophalen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 21:33
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HANNAH810 schreef:
MARIJAN072 schreef:
Je bent wel een beetje mondig voor een SGP-vrouw hoor, Hannah.

Maar ik begrijp je reactie goed!


ik stem sgp, maar ik denk niet in hokjes, marijan.... Clown smiley
overigens; ik lees nergens in de bijbel, dat een vrouw zich naar alle mannen zou moeten voegen, alleen naar haar eigen man, en aangezien ik die niet heb......... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik hoop dat je dit toch gaat uitleggen.
Zal alvast mijn visie geven.....
Er staat op meerdere plaatsen in de bijbel
NBV - Ef. 5-22 Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer,
SV1977 - Ef. 5-22 Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan de Heere
De tekst daarvoor zegt echter
NBV - Ef. 5-21 Aanvaard elkaars gezag uit eerbied voor Christus.
SV1977 - Ef. 5-21 Elkander onderdanig zijnde in de vreze Gods.

NBV - Ef. 5-33 Maar ook voor elk van u geldt dat ieder zijn vrouw moet liefhebben als zichzelf, en dat een vrouw ontzag moet hebben voor haar man.
SV1977 Ef. 5-33 Zo dan ook gij, elk in het bijzonder, een ieder hebbe zijn eigen vrouw alzo lief als zichzelf; en de vrouw zie, dat zij de man vreze.

En voordat er gezegd wordt, je kunt goed plakken en knippen, hier mijn visie ... Lachende smiley
Elke vrouw moet dus ontzag / vreze hebben voor haar man?? Ja, mits die man haar daar reden toe geeft. Die reden is niets anders dan dat hij haar liefheeft als zichzelf, dat ze trots kan zijn op die dingen die hij voor haar (en het gezin) heeft gedaan. Hoe kun je anders ontzag hebben voor je eigen man ?? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 18:48
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
HENK710 schreef:
Ja hoor meneer betweter, we zullen allemaal ons woordgebruik aanpassen aan uw idioom Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt (laatste woord betekent trouwens woordenschat Clown smiley )

Maar u kunt ook gewoon vragen hoe lezen bedoeld wordt door een schrijver ipv er meteen op af te geven Knipoog smiley

Ik reageer op jouw woord "lees", verder niet. Als je mij aan de hand daarvan "meneer betweter" wilt noemen, prima ga je gang, doe wat je niet kun laten, zegt vrij veel over jou..... Engeltje smiley
Zou liever van je willen weten hoe je over Romeinen 7 denkt t.o.v. het onderwerp de 10 geboden, wet van Mozes, ipv een uitleg te geven over hoe je leest...... Twijfelende smiley

stond een fout in mijn opmerking, er stond romeinen 3 moet zijn romeinen 7


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 16 december 2009, 21:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:34
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
MARISKA601 schreef:
nou, je doet zwemkleding aan met een sjaal om en muts op.
vergeet niet je handschoenen aan te doen.
en doe je schaatsen aan.
dan loop je naar een bevroren sloot en gaat er op schaatsen.
kijk ondertussen goed uit naar wakken daar kun je zwemmen.

hopelijk lukt dit. Clown smiley Smiley die vol vragen zit

Met handschoenen aan veters strikken, dat wil ik een Fries wel zien doen Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:31
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
HENK710 schreef:
Het is maar wat je onder lezen wilt verstaan. Begrijpend lezen is bestuderen Knipoog smiley Als je studie doet zou je dat toch moeten weten, broeder Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dan had je die aanvullende info eerder moeten geven, lezen is lezen, en nu pas geef je die aanvullende info dat je begrijpend leest....... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:22
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
HENK710 schreef:
En wanneer ga jij de rest lezen Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik lees niet alleen, ik bestudeer de hele bijbel..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 16 december 2009, 16:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:07
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
CROSSROAD317 schreef:
Blij dat je Romeinen goed hebt gelezen

HENK710 schreef:
Ik lees gelukkig de hele Bijbel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

als je die dan net zo goed leest als de Romeinen brief, dan is er nog hoop voor je...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 15:59
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
KLAAS252 schreef:
Allang geweest, jij nog niet?????? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Klaas

Hoe gaat dat nou, zwemmen met je winterkleding en schaatsen aan ?? Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 15:56
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Dat het Dezelfde God zou kunnen zijn, want ja, die mogelijkheid ligt nog steeds open, betekent nog niet dat de persoon in jouw voorbeeld naar de hemel gaat. Immers, niet ieder die zegt "Here, Here" zal werkelijk bij God komen.

Ik kan, wil en mag niet meegaan in jouw denkwijze Henk.

God is God, en allah is de god van de islamieten..... deze 2 zijn zo verschillend van karakter als licht en duister. Ik denk dat allah de god van de islamieten niemand minder is dan satan, de leugenaar van de beginne, die veel van zijn aanhangers meetrekt naar de diepste duisternis, ook wel de hel genoemd.
Ga aub niet zeggen dat deze twee hetzelfde kunnen zijn, want dat is mijn ogen een dwaalleer van de bovenste plank......

Joh.3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Joh 14,6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 15:07
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
MARY052 schreef:
Hihi Klaas,
Thanks

Moeten de rechtgeaarde Friezen nog niet schaatsen?? er schijnt al 1 cm "dik" ijs te liggen ...... Gefrustreerde smiley Clown smiley (blub blub blub)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 15:03
BerichtOnderwerp: Boekentip....
 
Ik heb de laatste weken heel veel gelezen, die titels wil ik jullie ook niet onthouden.

Een trilogie van Francine Rivers.
Verhaal speelt zich af in de tijd 50 - 90 na Christus in het Romeinse rijk.
1) Een stem in de wind - ISBN 9029716150
2) Echo in de duisternis - ISBN 9029716282
3) De onafwendbare dageraad - ISBN 9029716126

Ook van Francine Rivers
De laatste zondeneter - ISBN 902971641X
In de negentiende eeuw kwamen er zondeneters voor in Engeland, Schotland en Amerika. De zondeneter - zo geloofde men - kon alle zonden op zich nemen van iemand die net overleden was, zodat de overledene in het hiernamaals geen schuld meer had......

Anne van der Bijl
Geheime gelovigen - ISBN 9033818671
GEHEIME GELOVIGEN is het schokkende waargebeurde verhaal van mannen en vrouwen - geboren als moslim in streng-islamitische landen - die ervoor hebben gekozen zich tot het christendom te bekeren.

Martin Koornstra
Leef Koninklijk - ISBN 9490254010
Leef koninklijk is een uitdagend boek dat je meeneemt op een koninklijk avontuur. Je zult ontdekken dat je geboren bent met een missie die veel groter is dan jij je kunt voorstellen. Letterlijk vanaf de eerste tot de laatste bladzijde van de bijbel ben je bestemd om te regeren.......

Wilkin van der Kamp
Bevrijd van banden, over verborgen dynamieken in onze relaties - ISBN 9490254037
In dit boek wil Wilkin u helpen om de invloed vanuit de geestelijke wereld op uw relaties te onderscheiden en u laten zien hoe God u de macht geeft om verkeerde verbintenissen te verbreken in zowel de natuurlijke als ook in de geestelijke wereld.

En natuurlijk wil ik iedereen aanraden; Blijf de BIJBEL lezen, in welke vertaling dan ook Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:48
BerichtOnderwerp: Te laat op date / afspraak komen
 
PAULUS505 schreef:
Het valt mij op dat er veel dames op CM zijn die schrijven dat ze te laat op hun afspraken arriveren.
Dat is mijns inziens geen goede binnenkomer voor een date.
Als ik naar een Gebeds avond ga of naar familie en vrienden ben ik altijd minimaal een kwartier te vroeg, soms ben ik er zelfs al een uur eerder.
Hoe zou het toch komen dat er meerdere dames op CM zijn die te laat op hun afspraken komen. Dat vind ik in ieder geval heel jammer.

Staan ze vast om te springen dat je een uur te vroeg aan komt kakken.... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 15:57
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
MARY052 schreef:
He Cross.
Je onderschat de Friezen nu toch wel heel erg...........ik voel me aangesproken dat begrijp je wel. Knipoog smiley

Ga dan snel weer terug naar Friesland Clown smiley Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 15:53
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
Ik denk dat we onderscheid moeten gaan maken in de manier waarop we de bijbel gebruiken.
1) Gebruiken we de bijbel alleen om te lezen of,
2) gebruiken we de bijbel ook voor bijbelstudie.

1) Lezen: In elke bijbel kunnen we de weg tot de Vader vinden. Persoonlijk denk ik dat dat de belangrijkste boodschap is die we kunnen vinden in de bijbel. Het volgende voorbeeld komt uit 7 vertalingen.

Joh 14,6
NBV - Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.
SV-J - Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
NBG51 - Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.
WV95 - Jezus antwoordde: ‘Ik ben de weg, en de waarheid en het leven. Alleen door Mij heeft men toegang tot de Vader.
GNB96 - ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven,’ antwoordde Jezus. ‘Iemand kan alleen naar de Vader gaan via mij.
SV1637 - Iesus seyde tot hem, Ick ben de wegh, ende de waerheyt, ende het leven. Niemandt en komt tot den Vader dan door my.
SV1977 - Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot de Vader, dan door Mij.

Daarnaast kun je uit de bijbel heel veel teksten halen die je persoonlijk kunnen bemoedigen, daar heb je geen uitgebreidde studie voor nodig, hoef je alleen maar voor te kunnen lezen. Lachende smiley

2) Bijbelstudie: Als je dieper in wilt gaan op de inhoud van de bijbel, zul je de tekst moeten bestuderen. Het is dan van belang dat je kennis hebt van de grondtekst en het contextuele gedeelte (achtergrond, verband leggen tussen). Op dat moment is het naar m.i. wel van belang welke bijbelvertaling je gebruikt. Een vertaling die zo dicht mogelijk bij de grondtekst komt is dan aan te bevelen. Maar persoonlijke voorkeur voor een vertaling is misschien wel net zo belangrijk, neem een bijbel die voor jou geschikt is.
Maar misschien wel het allerbelangrijkste dat het je intentie mag zijn om God groot te maken door je bijbelstudie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:48
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
HENK710 schreef:
Gods wet IS genade. Hij heeft ons leefregels willen geven om naar Hem te kunnen blijven groeien, wat er ook gebeurt. Wat een genade!

Blij dat je Romeinen goed hebt gelezen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:44
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Kan nog steeds beiden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Allah is namelijk geen Naam, maar de titel, zoals wij God als titel gebruiken.

Ok laat ik dan doorgaan op jouw stellingname dat het beide nog steeds kan, dat allah een naam is voor god.
Een ongelovige zou zich bekeren tot de islam, die heeft dan dus allah als god, en Mohammed als zijn profeet. Zou deze persoon dan in dezelfde hemel komen als waar ik als christen zou komen, waar mijn God is met Jezus Christus als Zoon van God ?? Want allah is alleen maar een naam voor god zoals je stelt, maar is dit dan dezelfde god als mijn God??

Om nog specifieker te zijn, is de god van de islamieten dezelfde god als de God van de christenen ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:28
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Christenen kennen God, JHWH, de Ene.
Moslims kennen allah al hun god.

Nu lees ik in sommige stellingen dat deze 2 één en dezelfde god/God zou zijn, waar ligt dan de waarheid ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:09
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
HENK710 schreef:
Voordat die Sallanders door hebben dat het al 2010 is... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En ja, die Friezen hebben het al door: zie bovenstaande opmerking van een Fries Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja die Sallanders zijn al net zo vreemd als die Friezen. En misschien is die Fries dan wel de uitzondering op de regel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
(Maar voor alle duidelijkheid even de grenzen van het gebied Salland.
De streek langs de Overijsselse Vecht rond de plaatsen Gramsbergen en Hardenberg is altijd tot Salland gerekend, ondanks haar ligging t.o.v. de rest van Salland. Het dialect van deze streek is een overgangsdialect tussen Sallands en Drents. Tegenwoordig wordt het gebied aan weerszijden van de Vecht, van Gramsbergen tot aan Dalfsen vaak aangeduid als het Vechtdal.

Salland is in deze visie beperkt tot het gebied tussen Ommen, Zwolle, Deventer, Hellendoorn en Holten, waarbij alleen Zwolle niet tot Salland kan worden gerekend. Dit is de streek ten oosten van de rivier de IJssel. Raalte wordt vaak als het centrum van Salland beschouwd.

Volgens de provincie Overijssel behoren de gemeenten Zwolle, Kampen, Zwartewaterland, Staphorst, Hardenberg, Ommen, Dalfsen, Raalte, Olst-Wijhe, Deventer en Hellendoorn in z'n geheel tot Salland, terwijl de gemeenten Twenterand en Rijssen-Holten er gedeeltelijk deel van uitmaken.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 21:52
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
ROBBEDOES873 schreef:
2010???
Denk die begint nu al te kriebelen Clown smiley Want het vriest immers al Lachende smiley

Ach voordat die friezen doorhebben dat het vriest, is het al 2010, en dan moeten ze nog beslissen of de "tocht der tochten" wel door kan gaan....
In die tussentijd heeft gretha smit de tocht al 50.000 keer geschaatst Gefrustreerde smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:51
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
PIETER649 schreef:
ff voor de duidelijkheid cross... jouw ex-vrouw mag pas een andere man hebben als jij dood bent?

Heb je ooit gehoord van Gods genade, en de kracht/vrijheid die daarvan uitgaat ??
Volgens de wet mag het niet, maar is Gods genade niet groter dan die wet?? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:40
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
CHATULIEM619 schreef:
Versie van Het Boek:



Nu komt het verschil wel naar boven.

Zeker als je vers 1 met 3 gaat vergelijken ...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Toch maar aangepast dus ?? Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 14 december 2009, 12:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:38
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
ROBBEDOES873 schreef:
Heel mooi geknipt en geplakt en wat vind jij nu???

Wat ik vind, beetje vreemde vraag Smiley die vol vragen zit

Het hoofdstuk uit Romeinen is volgens mij het antwoord, dus wat ik vind kun je lezen in Romeinen. Het behoeft verder geen uitleg denk ik !!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:31
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
Ik plaats maar een hoofdstuk uit het NT......

Romeinen 7
1 Weet u dan niet, broeders en zusters – ik spreek immers tot mensen die de wet kennen –, dat de wet alleen gezag over een mens heeft zolang hij leeft? 2 Een getrouwde vrouw is door de wet gebonden aan haar man zolang hij leeft, maar wanneer hij sterft is zij van deze verplichting ontslagen. 3 Als ze zich zolang haar man in leven is met iemand anders inlaat, noemt men haar overspelig. Maar sterft haar man, dan is ze niet langer aan de wet gebonden, dan pleegt ze geen overspel wanneer ze de vrouw van een andere man wordt. 4 Zo bent ook u, broeders en zusters, dood voor de wet dankzij de dood van Christus en behoort u nu een ander toe: hem die uit de dood is opgewekt. Ons leven moet vrucht dragen voor God. 5 Toen we ons nog lieten leiden door onze eigen wil, werd ons bestaan beheerst door zondige hartstochten die de wet in ons opriep en droeg het alleen vrucht voor de dood. 6 We waren aan de wet geketend, maar nu zijn we bevrijd; we zijn dood voor de wet, zodat we niet meer de oude orde van de wet dienen, maar de nieuwe orde van de Geest. De wet en de zonde
7 Moeten we nu vaststellen dat de wet hetzelfde is als de zonde? Absoluut niet. Ik ben me echter pas door de wet bewust geworden van de zonde. Ik zou immers niet weten wat begeerte was als de wet niet zei: ‘Zet uw zinnen niet op wat van een ander is.’ 8 Maar de zonde heeft van het gebod gebruikgemaakt om begeerten in mij op te wekken, want zonder de wet is de zonde krachteloos. 9 Eens leefde ik zonder de wet, maar door de komst van het gebod kwam de zonde tot leven 10 en daardoor stierf ik. Het gebod, dat tot leven had moeten leiden, bleek juist tot mijn dood te leiden. 11 De zonde heeft gebruikgemaakt van het gebod: ze heeft mij misleid en mij door het gebod gedood. 12 Kortom, de wet zelf is heilig en de geboden zijn heilig, rechtvaardig en goed.
13 Is het dan het goede dat mij heeft gedood? Natuurlijk niet, het is de zonde. Maar om mij te doden heeft ze van het goede gebruikgemaakt; alleen zo kon duidelijk worden wat de zonde is. Door het gebod te gebruiken laat de zonde zien hoe verderfelijk ze is. 14 Wij weten dat de wet het werk van de Geest is, maar door mijn natuur ben ik uitgeleverd aan de zonde. 15 Wat ik doe, doorzie ik niet, want ik doe niet wat ik wil, ik doe juist wat ik haat. 16 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, dan erken ik dat de wet goed is. 17 Dan ben ik het niet die handelt, maar de zonde die in mij heerst. 18 Immers, ik besef dat in mij, in mijn eigen natuur, het goede niet aanwezig is. Ik wíl het goede wel, maar het goede doen kan ik niet. 19 Wat ik verlang te doen, het goede, laat ik na; wat ik wil vermijden, het kwade, dat doe ik. 20 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, ben ik daar niet zelf de oorzaak van, maar de zonde die in mij heerst. 21 Ik ontdek in mij de wetmatigheid dat het kwade zich aan mij opdringt, ook al wil ik het goede doen. 22 Innerlijk stem ik vol vreugde in met de wet van God, 23 maar in alles wat ik doe zie ik die andere wet. Hij voert strijd tegen de wet waarmee ik met mijn verstand instem en maakt van mij een gevangene van de wet van de zonde, die in mij leeft. 24 Wie zal mij, ongelukkig mens, redden uit dit bestaan dat beheerst wordt door de dood? 25 Dat doet God! Dank aan hem door Jezus Christus, onze Heer. Met mijn verstand onderwerp ik mij aan de wet van God, maar door mijn natuur onderwerp ik mij aan de wet van de zonde.

(gebruikte vertaling NBV)


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 13 december 2009, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 21:04
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Misschien een tip om te lezen, het boek van Anne van der Bijl en Al Janssen. Het boek gaat over christenen in de islamitsche landen, gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Er is onderscheidt tussen de christelijk bevolkingsgroep die daar leeft, en de islamieten die zich tot het christelijk geloof bekeren. Lees dan ook het verschil hoe verschillende geloofsgroepen op elkaar reageren en zie/lees het verschil in aanpak

Anne van der Bijl en Al Janssen
Geheime gelovigen
ISBN: 9789033818677
Kosten ong. € 10,-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 19:44
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
HENNEPEN110 schreef:
Knap als er een chip in zou zitten!
Ik heb namelijk tientallen ampullen van dat vaccin in mn handen gehad.
Uit 1 ampul kon ik 10 vaccinaties optrekken van 0,5 ml per stuk.
Zouden er dan 10 chippies in dat ampul zitten, die precies stuk voor stuk in mijn injectienaald gleden zodat elke vaccinatie 1 chippie bevat??Knap!
Of zouden er voor de zekerheid 50 chippies per 0,5 ml in de ampul hebben gezeten?

Ik ben t met je eens hoor smiley, beetje vergezocht allemaal maar er zijn echt mensen die het geloven. Waarschijnlijk mensen met waanideeën Knipoog smiley

Jij kan dat ..... Clown smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 13:41
BerichtOnderwerp: Gedicht: Gevecht
 
ARIENNEZ498 schreef:
GEVECHT

De zon is ondergegaan
het is nacht in mij
een man komt voor mij staan
duisterling, ga opzij.

Het houweel van de maandag slaat hem los uit het donker
z'n tors zie ik staan
van z'n ogen de flonker.

Hij kijkt mij openlijk aan
gezicht aan gezicht
hij, gelidtekende,
gebroken licht.

Zwijgen is zijn bode
in mijn woordwoestijn
hij vecht mij aan,
pijn om pijn.

Vreemde, de dag
breekt aan in je ogen
Dankzij je tranen
zijn er regenbogen.

Mooi gedicht, is gebaseerd op Genesis 32, het gevecht van Jakob, aan de oever van de rivier de Jabbok. De plaats waar Jakob Israël werd genoemd, de plaats kreeg daarna de naam Pniël.

gedicht komt uit de bundel "Olijftak" van Jaap Zijlstra, en is het eerste van de serie gedichten over Jakob/Israël Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 23:30
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
[quote=SOLAFIDE630]Chat zou vanaf Hoogeveen met mij meereizen, het eerste gedeelte hebben ze dus lekker naar elkaar zitten te staren, met de gedachte "wie is toch die knapperd die daar zit" Clown smiley Clown smiley
Volgens mij is het verhaal nu wel zo ongeveer compleet.....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Of nee toch niet helemaal, op de terugweg zaten ze gezellig, de hele weg, samen (bij mij) in de auto (autoradio was overbodig Smiley met dichtgeplakte mond )


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 9 december 2009, 23:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 23:24
BerichtOnderwerp: vergeven
 
ROBBEDOES873 schreef:
Ik wil toch even reageren...
Heb even getwijfeld of ik het wel of niet zou doen...
Maar ik denk dat er ook gevallen zijn waarbij vergeving niet mogelijk is...
Je kan het wel loslaten en aan God overgeven, maar vergeven kan naar menselijke standaarden in sommige gevallen niet,
Zeker niet als er een ernstig vergrijp is geweest en de dader, toont geen berauw of wat dan ook maar...
Er zullen velen het niet met me eens zijn, maar dit is hoe ik er overdenk...

Ik ben het hier niet mee eens, Jezus vergaf de mensen die Hem kruisigden. Luc 23:34 Jezus zei: ‘Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen.’ De soldaten verdeelden zijn kleren onder elkaar door erom te dobbelen. (en volgende teksten)
Omdat wij als christenen deel uitmaken van het Lichaam van Christus, hebben wij ook de macht om in Zijn naam te mogen/kunnen/moeten vergeven. Wij zijn niet meer van deze wereld, wij zijn enkel ambassadeurs van Hem.
Als je dus zegt dat je niet kunt vergeven dan ga je niet in de kracht van Hem staan, maar leef je vanuit je oude ik.....
Ik wil iedereen vragen om 1 Kor.13 eens te lezen, gaat over Zijn Liefde, die wij mogen uitdragen, zelfs naar diegene die ons kwaad hebben aangedaan.
(maar goed de theorie is makkelijker dan de praktijk, en dat geldt ook voor mijzelf Verlegen lachende smiley )

http://www.youtube.com/watch?v=Auz7dGcELEg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 23:15
BerichtOnderwerp: cm setjes....
 
MARISKA601 schreef:
Kan dit niet prive behandeld worden?


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 6 december 2009, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 21:06
BerichtOnderwerp: cm setjes....
 
LILIAN090 schreef:
wie dan? dan kan ik die relatie ff verbreken Knipoog smiley Clown smiley Clown smiley

Dat kan ik niet zeggen, dan wordt de roddel te vet, ik kan het vertrouwen van alibaba040 toch niet beschamen Gefrustreerde smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 79 80 81 82 83 Volgende
Pagina 82 van 83