ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 175 176 177 178 179 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 14:16
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CHATULIEM619 schreef:
Uit de verhalen die je hier gelezen hebt gaat je stelling niet op. Grace gaf aan dat dat beeld zelf gekke dingen veroorzaakte, het had niks met haar persoonlijke houding te maken.
Maar zoals ik vaker in discussies met je gemerkt heb, is dat je toch redenen zoekt die jou uitkomen. En dan heeft het geen zin om verder over te praten.

Een Buddha beeld geeft risico, wil je dat bewust lopen? Jullie staan in een spannende periode in je leven, waarom zou je dat er ook nog bij willen nemen.

Niet jouw houding, maar het karakter van het beeld zelf zorgt voor geestelijke onreinheid in je huis. Is dat een christelijke benadering?

Een Buddha beeld is een afgodsbeeld, God verbiedt zulke afgoden te hebben.

Waarom zijn deze redenen niet voldoende?


Hoi Chatuliem,

Hoe bedoelje dit nu praktisch? Zoals ik al eerder vertelde heb ik er al jaren één in mijn huis staan..........En heb er totaal geen andere gedachte bij dan dat het me dierbaar is omdat ik het gekregen heb van iemand die me lief is......Moet ik het nu weg doen?? Smiley die vol vragen zit
Bedoel je nu te zeggen dat als ik hem weg doe het leven mij toe gaat lachen? Doet het nu ook wel hoor......
Ik snap niet zo goed de praktische kant van je verhaal.....

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 17:29
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
SOLAFIDE630 schreef:
Gelukkig maar Willemijn....vroeger was ik ook heeeeel erg ruimdenkend en kon alles voor en bij mij......ik denk, dat je me toen heel erg prettig gezelschap had gevonden, maar ja.....ik ben wel volkomen vastgelopen en niet zo zuinig ook en ook VOLLEDIG INGESTORT, was een trillend wrak geworden met enorme huilbuien etc. en de Heer alleen heeft mij uit die vreselijke uitzichtsloze toestand gehaald, waarin therapie etc. niet meer hielp....alleen de Heer heeft mij weer uit die diepe gladde, donmkere put gehaald, waar ik niet meer uit kon klimmen.

Ook heb ik een zeer angstige ervaring met een demoon op mijn studentenkamer gehad en die was zo eng, dat ik mijn kamer uitgevlucht ben. Zonder de Heer ben je aan die boze geesten overgeleverd, maar met de Heer kun je ze gebieden te gaan en kun je gelukkig je onder de bescherming stellen van de Heer, die alle machten en krachten en de duivel heeft overwonnen op Golgotha.

Vandaar mijn passie voor de Heer ! Voor mij is het JEZUS ALLEEN en niets daar verder naast, wat maar even riekt naar een andere religie. Ik wil absoluut niet besmet raken, want de duisternis heeft maar weinig nodig om bij je binnen te komen en kan je veel ellende bezorgen.

Dank voor je openheid Solafide.....
Maakt ook je reacties wat duidelijker!

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:36
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
SOLAFIDE630 schreef:
[/color]Voor mij ook geen boeddha-beelden..ook ik moet er niet aan denken Zieke smiley

Ik vind het mooi geformuleerd Liesbeth !

Ik wil alleen de ECHTE rust en vrede die ALLEEN de Here Jezus kan geven. Alleen al de gedachte dat iemand zou kunnen denken, dat ik bij New Age zou horen.......en zo nog zwakke broeders en zusters op een verkeerd spoor zou kunnen leiden daardoor.........Vreselijk! Nogmaals ....ik moet er niet aan denken....... Huilende smiley, smiley in tranen Zieke smiley

Als ik nu één ding niet van je denk Solafide is dat je bij New age zou horen! Knipoog smiley

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:28
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
THOMAS968 schreef:
Ik vind Marianne moedig en eerlijk. Als vrouw ligt het bespreken van masturbatie nu eenmaal wat moeilijker, dat is helaas nog steeds zo. En Chat: Ik kan me best voorstellen dat je na de zeer onheuse en ondermaatse reactie op jou in de groepschat hier niet over wilt en kunt discussieren. De discussie speelt zich echter helemaal niet af op het niveau van persoonlijke ervaringen en juicy details, - dat moet ook zeker niet.
Ik heb hierboven een ondubbelzinnig standpunt gegeven en vind nadrukkelijk dat er onnodig schuldgevoelens zijn aangepraat op het gebied van sexualiteit en ook als het om masturbatie gaat. Ik merk ook dat nogal wat mensen hier er onnodig last van hebben en sommigen er zelfs zeer ongelukkig van zijn geworden, je weet ongetwijfeld waar ik op doel.
Al zijn er wel kaders: Christenen mogen zonder schuldgevoel hun sexualiteit beleven. Dat is ook beter voor het zelfrespect en een belangrijke bijdrage tot levensgeluk.

Thomas, die respect heeft voor Marianne.


Ik denk dat dit een persoonlijke beleving is, niets mis mee maar is natuurlijk niet voor alle christenen.....
Ik was gistermiddag in een trouwdienst en in de liturgie staat: Het derde is, dat het geschenk van de seksualiteit binnen het verbond van het huwelijk heilig, dankbaar en in geborgenheid genoten zal worden. Ons lichaam is immers een tempel van de Heilige geest.....
En zo zie je maar weer......een ieder gaat er anders mee om en laten we dat maar gewoon respecteren.......

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:22
BerichtOnderwerp: Wat als...
 
JONATHAN890 schreef:
Ding Dong ...... gaat de deurbel nou??

Shitterdeshit...zal wel weer een jehova getuige zijn. pfffffffffff.....sta ik weer een half uur met ze te kletsen.....eigenlijk helemaal geen tijd voor, ben 't terras aan t schoonspuiten.
Nou ja....ff wat anders, ik ga open doen.

'Goedemorgen' zegt de man aan de deur. 'goedemorgen meneer'. Gek ...zijn ogen komen me bekend voor, of ook weer niet.... maar ze spreken me zo aan, warme liefdevolle ogen heeft die man, denk ik.
'Ik ben Jezus, wil je even vragen of je even tijd voor me hebt.'
Oeps....t giert door mijn hoofd..... Jezus wil bij mij in huis komen.
Wat maakt t ook uit spreekt mijn gevoel, Hij is welkom, altijd, ik verlang zo naar Zijn komst en...nu is Hij er. Maar toch.... liggen er dingen die Hij niet mag zien? hm....volgens mij niet.
'Goed hoor...graag zelfs...fijn.... ben wel erg verwonderd, U hier'
'Ja Johan, ik wil altijd in jouw huis zijn, dat weet je toch?' zegt Hij. 'Natuurlijk weet ik dat, dat heeft u toch altijd gezegd, en ik veel gevraagd'

Tijdens het koffie zetten, hoor ik dat Jezus door mijn woonkamer slentert. Ik hoor Hem vragen, 'mag ik even in je CD's kijken?'. Van mij mag het.
Ik hoor hem weer zeggen 'tjonge Johan, veel gospel CD's, luister je die veel? Ik zie ook wat onbekendere muziek, nooit gehoord, weet je Johan, veel van die gospel muziek, stijgt op tot in de Hemel, dan horen wij er ook stukkies van. Maar die andere muziek ken ik niet.' 'het is goed hoor Jezus, niets mis mee, gewoon muziek met wat liefdesliedjes'. 'Oh...dan is t goed hoor, ik hou niet van muziek, waarin de duivel wordt aanbeden enzovoort', zegt hij. 'Heb ik ook niet meer Jezus, tijd geleden paar weggedaan, waar ik niet meer naar kon luisteren'
'Die boekenkast, mag ik daar ook in neuzen?' vraagt hij nu. 'Ja hoor, dat mag U' Een paar boeken kijkt Hij snel in, anderen legt Hij weer opzij, anderen bekijkt Hij geïnteresseerd. Zou Hij moeite hebben met wat boeken die ik gelezen heb, denk ik. Nee, Hij zegt niets en gaat weer op de bank zitten. 'Johan, mag ik je wat vragen?' zegt Hij. 'Ja hoor Heer, dat mag' zeg ik. 'Een paar van je boeken heb je volgens mij nog nooit gelezen. Die heb ik door anderen aan jou laten geven, omdat ik je daardoor dingen wilde vertellen. Waarom heb je er niets mee gedaan?'

Ik slik even.... Jezus heeft mij dingen willen laten zien, en ik heb er niets mee gedaan. 'Ik heb ze weggelegd en niet meer aan gedacht' verontschuldig ik me. 'Jammer' zegt Hij 'had je veel aan gehad, nu ben je er een beetje doorheen gegaan, terwijl ik je had willen leren, te vertrouwen, te luisteren naar mijn woord. Ik had je echt veel willen zeggen'

Tijdens het koffie drinken, kijkt Hij mij aan en glimlacht. 'Je zit er aan te denken hè, van die boeken?' 'Ja Heer, ik zal voortaan wat meer tijd aan besteden' 'Lees eerst dat boek maar wat op tafel ligt, Johan' Hij wijst naar t boek God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur.
Ja daar ben ik aan begonnen. 'Als je dat uit hebt, kies je maar een volgende uit. Ik zal je wel laten voelen, welke'

'Vind je t erg dat we nog even samen bidden' zegt Hij, 'Ik hoor je zo weinig, vind dat jammer, ik wil graag met je praten'
Weer moet ik mij verontschuldigen. Tijdens het bidden, voel ik een rust door mij heen gaan, die ik veel te weinig voel.
Na het bidden, zegt Hij 'zie je nou Johan, dat ik zo dichtbij je bent in het gebed? ' 'Ja Heer, ik zal meer tijd voor U nemen'

Dan staat Hij op en zegt dat Hij weer verder gaat. Ik wil Hem een hand geven, maar Hij slaat zijn armen om mij heen en zegt 'Toch moet je weten Johan, dat Ik veel van je hou'

De deur gaat dicht en ik ga zitten, ben sprakeloos, maar blij, en weet ook dat Hij er altijd is, ook als ik de tijd soms niet neem.

Ik bedoel het niet flauw maar wat zou hij nu van mijn boeddha beeldje vinden?

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:40
BerichtOnderwerp: Wat als...
 
LIESBETH326 schreef:
Ik denk dat ieder voor zich deze vraag moet beantwoorden. Ik spreek voor mezelf dat ik het niet zou kunnen verantwoorden, ook al had ik het als souvenir gekregen van een dierbaar iemand. Er zou een smet liggen op het souvenir. Dat ik er op deze manier mee zou omgaan, heeft ook te maken met het feit dat ik veel moeite heb met halfslachtigheid...

In verwarring gebracht worden kan niet altijd kwaad... soms moet een mens even wakker geschud worden... Knipoog smiley

Geldt dat nu voor jou of voor mij? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 09:38
BerichtOnderwerp: Wat als...
 
LIESBETH326 schreef:
Ik denk... dat Jezus niet blij, maar verontwaardigd zou zijn met het topic boeddha-beeld...

Het verbaast me zeer dat christenen dit kunnen overwegen... Ben ik dan zo naïef? Smiley die vol vragen zit

Ik ben christen en heb-bedacht ik me- inderdaad een mooi houtgesneden boeddha beeldje in mijn kamer staan, van iemand gekregen die me dierbaar is en die ik meen in thailand op vakantie was geweest.
Nu zal ik wel erg naief overkomen maar ik heb er nog geen enkele andere gedachte aan gewijd dan dat ik het een mooi beeldje vind en het aardig vond dat iemand dat voor mij meenam! Leuk om iets uit Thailand te krijgen wat nog mooi is dacht ik, simpel als ik ben.......
Ik spaar ook rozekransen maar ben geen katholiek......
Maar wel geinterresseerd in andere religies en wat hun bezighoudt.......
Moet ik me nu een raar mens gaan vinden?
Jullie brengen me een beetje in verwarring Verraste, verbaasde smiley En wat zal Jezus hier nu van zeggen als ik het in mijn onschuld in mijn kamer heb staan?

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 24 april 2010, 09:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 19:16
BerichtOnderwerp: Wat mensen zeggen.....
 
MARISKA601 schreef:
lees ook maar het laatste wat ik bij de kinderdoop neerzette.


Heb ik net gedaan en realiseer je je goed dat dat een mening van èèn iemand is........
Wat meer in jezelf geloven Mariska!

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 17:49
BerichtOnderwerp: Wat mensen zeggen.....
 
MARISKA601 schreef:
Mensen moeten eerst maar eens naar zichzelf kijken voor dat ze met verwijten naar anderen gaan.

Dit bedoel ik nu net........

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 17:27
BerichtOnderwerp: Wat mensen zeggen.....
 
MARISKA601 schreef:
Wat mensen zeggen...

De laatste tijd heb ik aardig wat dingen voor mijn voeten geworpen gekregen.
Ik kan er boos om worden om wat mensen zeggen.
Ik zou er haast depressief van worden.
Het lijkt alsof al die mensen het allemaal beter weten dan ik.
Ben ik slechter dan hun?
Dat schijnt allemaal zo te zijn.

Allereerst ben ik satanisch bezig omdat ik in dingen geloof die de medische wetenschap heeft ondekt.

Ten tweede beweren er mensen dat ik in Gods ogen nog steeds getrouwd bent,
dus hier op cm overspel pleegt door een partner te zoeken.( eigen interpretatie).

En ten derde was er iemand die mij vriendelijk verzocht om de kinderdoop te verwerpen, en de volwassen doop moet onder gaan.

Mensen waar zijn jullie mee bezig?
Zijn jullie allemaal een haar beter dan ik?
Wat is het toch makkelijk om te kijken naar een ander.
Kijk eerst naar jezelf, leven jullie wel naar Gods wil?
Iedere kerk heeft zo zijn eigen interpretatie van bepaalde bijbelteksten.
De kerk waarin in gedoopt ben, hadden hun eigen uitleg over het hoe en wat van de kinderdoop.

En ja ik sta achter de kinderdoop.
Ik zou God verdriet doen als ik mij zou laten herdopen.

En ja ik heb God verdriet gedaan door bepaalde dingen waar ik voor koos.
Ik heb relaties gehad, en nooit getrouwd geweest, trouwen zat er gewoon niet in.
Maar waarom zou ik mij zelf nog langer kwellen met de gedachte dat ik in Gods ogen getrouwd ben?
Bij God is vergeving mogelijk.
Is het Gods wil dan dat ik de rest van mijn leven zonder partner door het leven moet?
Alleen al om het feit dat ik relaties heb gehad?

En ja, ik geloof dat medische wetenschap een hele boel dingen ten goede heeft gebracht.
Ik ben blij dat er bepaalde medicijnen op de markt zijn gekomen, waardoor ik kan functioneren.
Als God werkelijk zou willen dat ik depressief door het leven zou moeten gaan, zou God er ook voor zorgen dat die medicijnen niet zouden werken.


Alleen God weet waarom ik bepaalde dingen in mijn leven heb gedaan.
Wij mensen hebben er niet naar te oordelen.


Laten we elkaar bemoedigen in de dingen die we willen en kunnen doen.


groeten van iemand die niet zonder zonde is.



Hoi Mariska,

Nu wil ik eens even met een bijbeltekst reageren..... Knipoog smiley

'ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste ervan is de liefde.......'

Ik vind dit zo'n mooie tekst en oh zo waar. Moeten wij, die geloven niet wat liever voor elkaar zijn?
Mensen die de liefde niet hebben (binnen hun geloof dan) zijn vaak zo dwars en vervelend......
En is dit niet wat deze tekst zegt: je kan wel christen zijn en dat ook van jezelf vinden maar het belangrijkste is dat je ook in liefde kan omzien naar jezelf èn naar de ander die misschien wel anders dan jezelf denkt.....
Klinkt wat prekerig, maar meen het wel......
Dus Mariska, geloof in jezelf, jij mag er ook zijn en zie ook in liefde om naar de ander.........

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 23 april 2010, 17:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 03:17
BerichtOnderwerp: stilte boven Nederland
 
GRACE585 schreef:
nawrijven met prop krantenpapier, Knipoog smiley
is ouderwets maar helpt geweldig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
je zult zien je hebt dan nog nooit zo'n glanzende ruiten gehad Knipoog smiley


Dank voor de tip! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 03:16
BerichtOnderwerp: Terug naar een witte middenstandskerk?
 
LIESBETH326 schreef:
Het aandeel allochtone leerlingen hoger? Ik denk dat je bedoelt: autochtoon?



Het is vrij kort door de bocht wat ik nu ga schrijven, maar in grove lijnen wel waar denk ik...
Er was rust en overzicht in de tijd dat men zich conformeerde aan dat wat gebruikelijk was. Vroeger dus, maar vroeger was niet alles beter...
De laatste tientallen jaren zijn mensen zich steeds meer gaan onderscheiden van elkaar. Het eigen ik heeft het wij-gevoel van vroeger vervangen.
Het lijkt erop dat de mensen daar nu weer iets op terug komen... Het streven naar het laten gelden van het eigen ik, heeft iets actiefs in zich, wat mensen mogelijk vermoeit en onrustig maakt...
Het wij-gevoel heeft iets in zich van mogen leunen op anderen en creëert in die zin meer rust.
Er lijkt meer balans te komen tussen ik en wij... Dat geldt zowel in de kerkelijke gemeentes als in andere delen van de samenleving.

We hebben natuurlijk jaren meegemaakt van de ik..cultuur, is ook niet verkeerd om je eigen grenzen te bewaken maar ik zie tegenwoordig ook wel een cultuur van "naar elkaar omzien" maar toch vraag ik me af of dat niet aan mijn leeftijd ligt.......???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:35
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat dit niet een zaak is waar God bij betrokken moet worden. Nog even dan geef je Hem ook nog de schuld dat je over de schreef gegaan bent. Je bent pas voor God getrouwd als je in Zijn gemeente een zegen gevraagd hebt over je huwelijk. De rest is in mijn ogen goedpraten van zonde.
Met de term God maak je de discussie onnodig beladen en dat geeft enorm veel misverstand. Wat doe je met een meisje dat tijdens een discoavond met een jongen naar bed gaat? Moet ze daar dan ook mee trouwen? Ik ken stelletjes, die met elkaar naar bed geweest zijn, waarbij de jongen het uitmaakte en het meisje nooit meer wilde trouwen omdat ze al voor God getrouwd waren.
Voor zulke mensen klinkt deze term als dwingend, je kunt er niet meer onder uit. Terwijl ik geloof, dat als je eens in de fout gegaan bent, je daar ook gewoon vergeving voor kunt ontvangen.


Ga er maar van uit dat je het niet zo bedoelt Knipoog smiley maar ik vind het er wel erg makkelijk staan: áls je eens in de fout gegaan bent, je daar ook GEWOON vergeving voor kunt vragen.......
Waar doe je dan toch nog zo moeilijk over?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:24
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
MAR907 schreef:
Hahaha, pas op ik ben een vrouwen "shopper" Coole smiley met zonnebril



Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laat de vrouwen van CM dan maar gewaarschuwd zijn....... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 18:24
BerichtOnderwerp: stilte boven Nederland
 
JONATHAN890 schreef:
Straks zijn er ook geen vliegtuigen Knipoog smiley, en als we dan eens een eind moeten reizen, om mekaar op te zoeken....dan doen we er toch gewoon ff over, toch tijd zat.

Maar de luchten waren idd heel mooi, streeploos, zo zouden mijn ramen ook moeten zijn. Dan zie je als de zon schijnt altijd weer een streepje. Boze smiley

cursus ramen lappen volgen??? Knipoog smiley ga ik met je mee want ik kan het ook niet streeploos Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 18:18
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
CHATULIEM619 schreef:
Stel Willemijn, je ontmoet een pinksterman, die heel stellig is in zijn opvattingen? Hoe zou jij daar dan mee om willen gaan?


Hoi Chatuliem,

ik ben niet zo op de hoogte van de stelligheden van de pinkstergemeente dus kan je er geen goed antwoord op geven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 18:15
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
MAR907 schreef:
Voor diegene die geen ongelijk span willen voeren, is het belangrijk in welke "hokje" iemand zit.
Niet in een hokje zitten is ook een keuze om geen ongelijk span te gaan vormen met iemand.

Mijn kerkelijk achtegrond is:
Streng gereformeerd, baptist, pinkster, vrij evengelisch, vrij baptist, Shabbatist, charismatisch (trinity), leger des heils en messiaans beleidend. En nu dan?

Vrij duidelijk! Je bent een shopper! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:36
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
CHATULIEM619 schreef:
In veel profielen lees ik, ïk ben christen, maar ik denk niet in hokjes. Eigenlijk vind ik dat heel negatief. Wat is erop tegen om te zeggen: ik hoor bij een bepaalde kerk. Bovendien geeft het ook verkeerde info aan de ander, want iedereen heeft een bepaalde kerkelijke achtergrond. En die is vaak gevormd door opvoeding, theologie, ervaringen en kijk op de mens.
Voor mij betekent iemand die niet in hokjes denkt, iemand die zich niet ergens aan wil toewijden en het is voor mij een belangrijk criterium om met zo'n persoon niet verder te willen gaan.
Als je nu al niet weet waar je voor staat in je geloof, dan heb ik geen hoop dat dat in de toekomst wel zo zou zijn.
Die hokjes zijn belangrijk. Ze staan nl. voor je geloofsbeleving. Het valt me op, dat de meeste mensen die niet in hokjes denken ook niet trouw naar een kerk gaan.


Chatuliem,

Ik lees met enige verbazing je stukje. Meen je dit nu echt?
Jij denkt in een bepaald hokje en dat is voor jou prettig, duidelijk en overzichtelijk. Is ook helemaal niets mis mee.
Maar ik denk breder en dus niet in hokjes. Ik ben geinteresseerd wat andere mensen vinden en geloven en denk dat je ook altijd kritisch moet kijken naar wat je gelooft en hoe je daar instaat. Meekijken in andere "hokjes" kan je daarom ook inzicht geven hoe anderen hun geloof beleven. Ik ga ook niet iedere zondag naar de kerk, zit op zondag ook wel gezellig op een terrasje maar wil dat zeggen dat ik een slechtere christen ben dan jij bent?
Ik hou zelf niet van evangeliediensten omdat ze mij te onrustig zijn, ik hou meer van de stilte.....Maar ik veroordeel het niet, heb ik ook absoluut geen reden toe en kom er ook wel eens bij sociale verplichtingen....
Ga ook heerlijk naar yoga en geniet er zelfs van! Maar ben ik een slechtere christen dan jij bent?
Probeer ook eens over de grenzen van je eigen kerk te kijken zonder te oordelen.........

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 18:42
BerichtOnderwerp: stilte boven Nederland
 
EVA685 schreef:
GOD zet ons soms even stil....ook de vliegtuigen even....kunnen wij mensen al dat lawaai nog wel aan?? Knipoog smiley


Ik zag het weekend die mooie lucht boven het water en dacht even bij mezelf........Zo is de lucht door Gods schepping bedoelt..........
Het viel gewoon op hoe helder het was.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:10
BerichtOnderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
 
[quote=CROSSROAD317]Hap hap hap, heb je de link geopend en gekeken ?? Wel doen hoor Lachende smiley


Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 23:31
BerichtOnderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
 
CROSSROAD317 schreef:
Moeten is dwang, maar wel een typerende reactie van een vrouw die denkt de mannen te kennen, zonder zich ook in hem verdiept te hebben. Helaas is dit meer regel dan uitzondering Boze smiley

http://www.youtube.com/watch?v=GuMZ73mT5zM

Vandaar dat mannen vrouwen niet snappen, en vrouwen mannen niet WILLEN snappen ..... Knipoog smiley

Lariekoek crossroad.........missschien moet jij je toch eens wat meer in de vrouw verdiepen...... Knipoog smiley En je vult het aardig in......moet je nooit doen, vooral niet bij vrouwen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 16:27
BerichtOnderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
 
CROSSROAD317 schreef:
Daar zouden jullie (vrouwen) echt eens moeten proberen achter te komen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Moet dat?? Lijkt me wel erg saai worden........

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 16:26
BerichtOnderwerp: Rangen in de hemel
 
MARISKA601 schreef:
Ja, die zijn er zeer zeker.
Maar wanneer is iets symbolisch?

Zijn die rangen en standen ook niet iets symbolisch?

Ik denk dat daar zoveel verschillende meningen over zijn als dat er kerken zijn...... Knipoog smiley

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 16:24
BerichtOnderwerp: Mens zonder Geheimen - Bevrijd van Banden
 
ROBBEDOES873 schreef:

Zie ik nu alleen de brede weg of zitten mijn lenzen scheef? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 10:56
BerichtOnderwerp: Rangen in de hemel
 
MARISKA601 schreef:
even off topic....



Als kind zijnde vond ik het beangstigend de eerst 8 verzen.
Ik maakte er in mijn gedachten er een voorstelling van.
Tot men zei, dat het allemaal symbolisch bedoeld is.


Is dat niet met meer bijbelverhalen en teksten dat die symbolisch bedoelt zijn? En niet naar de letter?

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:32
BerichtOnderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
 
JONATHAN890 schreef:
nou gewoon....googelen

En jij denkt dat dit allemaal waar is Jonathan? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:14
BerichtOnderwerp: Wat Mannen Je Niet Vertellen…
 
MARIJAN072 schreef:
Als je googelt, is er ook zo'n lijstje met 7 geheimen die vrouwen verzwijgen te vinden. Knipoog smiley Ik zet hem hier niet neer, want dan ga ik off-topic.

Jammer, was er wel even nieuwsgierig naar!
Echte vrouweneigenschap he, nieuwsgierigheid Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:01
BerichtOnderwerp: Wat Mannen Je Niet Vertellen…
 
WILMA729 schreef:
Dank je voor deze bijdrage, Jonathan. Lachende smiley
Nu nog even het boek : "de man en zijn lichaam" van Stephan Sanders en Arie Boomsma lezen, en de man is voor mij geen raadsel meer. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik denk dat veel punten die je schreef behoorlijk dicht bij de waarheid komen.
Ik snap alleen niet waarom het geheim moet blijven. Je kunt als man toch gewoon eerlijk tegenover je partner zijn in wat je denkt en voelt?

Kijk, dat mannen altijd jochies blijven,die graag met de racebaan van dochterlief spelen, dat hoef je niet te verzwijgen.
Dat wisten we allang. Clown smiley

Als we dan ook nog even de Viva kopen met als hoofdthema; alles wat we nog niet van mannen wisten.....met redacteur Arie Boomsma zijn mannen helemaal geen raadsel meer......
Wel een beetje saai eigenlijk... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 13:46
BerichtOnderwerp: Wat Mannen Je Niet Vertellen…
 
LEANNE226 schreef:
Ja he dames?Zulke dingen ontdekken we liever zelf,van dichtbij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Helemaal mee eens Leanne......En dan pas vormen we ons een mening.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 12:17
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
CHATULIEM619 schreef:
Er is een periode geweest in mijn leven dat ik geprobeerd heb met deze normen te gaan schuiven. En eerlijk gezegd merkte ik dat meteen in mijn geestelijk leven. De Bijbel werd niet meer zo belangrijk, de gemeente was niet meer zo belangrijk. God werd niet meer zo belangrijk. Het gaat nl. niet alleen om wat je gelooft, het heeft directe invloed op je geestelijk leven. Als je nl. één ding toelaat, wat niet goed is, dan is de tweede stap al gemakkelijker. Totdat je geloof totaal vervreemd is van Godzelf.
Om je vraag te beantwoorden, ik heb geprobeerd van deze waarheden af te wijken en het is me niet goed bevallen. Dus met alle oprechtheid kan ik zeggen, dat in hoeverre ik kennis heb van mezelf, en in hoeverre ik kennis heb van God, ik voor mezelf de keuze hebt gemaakt, dat bovenstaande uitspraken niet op mij van toepassing zijn.

Mooie persoonlijke reactie Chatuliem. ook een reactie die ik respecteer.....
Maar het is niet mijn beleving van het geloof. Mijn normen liggen wat anders en ik hou niet van aanbidding en lofprijzing, ik zoek de rust in de kerk, het rustig luisteren, rustig in gebed zijn en het gevoel hebben dat in die stilte Gods geest in ons midden is. En ook een blij geloof.....
Wel heb ik hier op CM opwekkingsliederen leren waarderen zoals ze stonden op het forum. Zijn enkele prachtige liederen bij.

Maar wat is nu goed en wat is nu fout?
Ik heb eens een citaat van Ghandi gelezen wat me erg aanspreekt:
"De waarheid zetelt in ieder mensenhart, men moet haar daar zoeken en zich door die waarheid laten leiden zoals men haar opvat.
Maar niemand heeft het recht anderen te dwingen om te handelen volgens zijn eigen opvatting van de waarheid....."

En is het met het geloof in God ook niet zo? Een ieder gelooft op zijn manier en is het aan ons om daar eigenlijk een mening over te hebben?

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 17 april 2010, 12:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 175 176 177 178 179 180 Volgende
Pagina 178 van 180