ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 78 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:50
BerichtOnderwerp: Hoe oordeelt God?
 
KEITH722 schreef:
eh, mense die door geloof, doop en levenswandel een beroep doen op het offer vh plaatsvervangend sterven van Jezus vallen niet meer onder het oordeel of heb ik dat nou helemaal verkeerd geleerd???

Opb. 20:12: Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden.

Elk mens wordt geoordeeld!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 7 januari 2013, 19:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:29
BerichtOnderwerp: Hoe oordeelt God?
 
KABOUTER722 schreef:
nogmaals: de man is onbekeerd, en de vraag is dus: komt deze man wel tot beoordeling door God. hij is ongelovig, en volgens mij verblijven de ongelovigen tzt in de buitenste duisternis, en niet in het Licht.

ik denk dus niet dat deze man een Godsbeoordeling zal krijgen, omdat hij in de buitenste duisternis is.

Dat hij nu onbekeerd is zegt niet dat het zo blijft toch? Daarbuiten, élk mens zal door God geoordeeld worden. Hij ook! En wat dat betreft geloof ik dat God het hart aanziet en dat het uiteindelijk oordeel niet zal afhangen van een wel of niet uitgezeten gevangenisstraf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:20
BerichtOnderwerp: Boos!
 
ALTJE848 schreef:
Vraag de Heer WAARTOE

'Waartoe' is exact hetzelfde als 'waarom', het klinkt alleen deftiger. En de waarheid is dat we dat inderdaad nooit zullen weten. Dat betekent niet dat we het ons niet kunnen afvragen.

Quote:
En boosheid moet je verbreken in Jezus naam want dat is wat de boze van je wil je tegen keren naar God .

Boosheid niet van God Smiley die vol vragen zit En of boosheid van God komt. Net als dat angst verdriet, maar ook blijdschap van Hem komen. Het zijn eigenschappen die Hij in ons heeft gelegd. Was Jezus zelf niet verscheurd van verdriet na het overlijden van Lazarus?
Pas wanneer je je aan die boosheid vastklampt en het toe staat je te blijven verscheuren gaat het fout en heeft de duivel toegang om je van God vandaan te houden. Of beter gezegd; dat doe je dan zelf en daar maakt hij mooi misbruik van.
Daar is in dit geval absoluut geen sprake van...

Grappige is dat ik gevraagd heb om persoonlijke, inhoudelijke reacties en vooral, zeer goedbedoelde, dat wel, adviezen krijg hoe IK er mee om zou moeten gaan. Het lukt mij best om er mee om te gaan, wilde enkel en alleen het gesprek aangaan over heel normale menselijke emoties.
Vind het jammer, had gehoopt op een goede discussie over de worsteling tussen de zekerheid in Hem en de worstelingen met ons mens-zijn. Want soms, kun je alle kennis God en de bijbel hebben...en die vrede binnen in...en toch worstelen met je mens-zijn.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 7 januari 2013, 11:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 08:39
BerichtOnderwerp: contact
 
PELLE852 schreef:
Zowel mannen als vrouwen reageren niet meer op elkaar. Of als je met iemand langere tijd contact onderhoud, laat die persoon opeens niets meer van zich horen, ook zoiets. Zorgelijke ontwikkelingen en zeker niet goed voor de verstandhouding onderling. Ik merk dit trouwens ook op andere 'Christelijke' sites. Zieke smiley Slapende smiley

<<no comment>>

Misschien was die andere persoon wel in de veronderstelling dat het gesprek afgelopen was. Of heb je, onbedoeld, die ander het gevoel gegeven dat JIJ niets meer te melden had. Begrijp me goed, ik weet dat dit inderdaad gebeurd maar soms merk ik dat mensen al te snel van het negatieve uitgaan terwijl er helemaal geen verkeerde bedoelingen zijn.
Heb je al eens geprobeerd om iemand die dit doet te vragen waarom er geen reactie meer komt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 08:33
BerichtOnderwerp: Boos!
 
Natuurlijk begrijp ik wel dat het hele verhaal maar betrekkelijk is in het groter geheel en dat de dood gewoon bij dit leven hoort. Maar toch kan ik op zo'n moment best boos worden, of misschien wel onmachtig... als een betere term. Ik ben niet boos op God, natuurlijk niet. Maar wel op het feit dat het leven zo oneerlijk kan zijn. Ik ben zelf helemaal niet iemand die 'de last van de wereld' met zich mee torst, maar vind het dan soms zó makkelijk gezegd dat we maar op de Here moeten zien en moeten geloven dat de bewuste persoon ergens is waar het goed is. Alsof er dus niet gerouwd mag worden?!
En ik vroeg me af of ik daar de enige in was... gelukkig ben ik dat niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 18:47
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
KEITH722 schreef:
nee joh!, had Julia dat maar geweten... dan had ze dat flesje met gif niet ingenomen nadat ze dacht dat hij al wél dood was enz en hadden zij ook nog lang en gelukkig kunnen wokken...

snik Huilende smiley, smiley in tranen

*zucht*... zij dacht zeker ook dat het bubbels waren? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 18:36
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
FRANKT627 schreef:
Ik drink geen bubbels... Kotsende smiley ...hou die maar voor je Romeo

Romeo.. Was die gast niet dood ofzo Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 18:31
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...dat wokken mag je ook al vergeten...

Nah! Had net de bubbels al koud gezet Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 18:24
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
ANNA415 schreef:
ik denk dat hij geen melk meer drinkt Smiley met dichtgeplakte mond

Ik denk het ook. Zeker niet meer met Floshke en Prikkie in de buurt.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 18:20
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...Frank drinkt niet...tenzijn alcoholvrij water...hij is Engeltje smiley

Ik zei ook niet met wat voor dronken...ehh...drinken je zou stoppen Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:55
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
ANNA415 schreef:
Weer Floshke aan het typen. Frank zou het woord wokken niet meer gebruiken.

Flosh blijf eens met je pootjes van het toetsenbord af Boze smiley

Tjoh, Frank zou ook al es gestopt zijn met drinken. En toch beweert ie regelmatig het tweelingbroertje van Floshke op bezoek te hebben. Iets klopt er niet! Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:48
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
FRANKT627 schreef:
Tess, met jouw wil ik nog gaan wokken...jij bent lief... Lachende smiley

Ik voel mij zeer gevleid, Frank Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:04
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
FRANKT627 schreef:
Ik ga niet meer wokken...met niemand...het is gedaan...ze tikken er altijd maar over maar ze zeggen nooit waar en wanneer ze willen wokken...dus, ik ga niet meer...voila Boze smiley

Niet mokken, Frank, lekker... "Hey, de bel gaat. Zo terug!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:35
BerichtOnderwerp: Het mannenhart
 
MARITIME853 schreef:
nu komen alle frustratie's van de vrouwen. Gefrustreerde smiley

Woorden hebben kracht.

Nee hoor, Mar.. Ik denk dat ik je snap.. of althans; je opmerking..
Ik vind 'm mooi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:19
BerichtOnderwerp: Titanic
 
KEITH722 schreef:
ik las vanmorgen een stukje over Robert Ballard (de ontdekker van de Titanic op de zeebodem)

die zag in zn onderzeebootje dat de rode onderkant van de titanic nog helemaal niet was aangetast!! omdat er toen al roestwerende enz verf was gebruikt

omdat hij vindt dat de Titanic een soort gewijde plaats is (het is ook een graf hè) wil hij de bovenkant vd Titanic ook weer opnieuw verven om het zo lang mogelijk als monument in stand te houden

de mensen zeiden: hij is crazy

de kinderen vroegen: welke kleur?

wat vindt jij?

Laat de doden rusten. Ook de boten waarop ze gestorven zijn.
Het is een ding, een voorwerp, dat veel aandacht gekregen heeft de afgelopen 100 jaar en het is mooi dat ook onze generatie respect heeft voor de tragedie van het ongeluk, maar het is en blijft gewoon een ding dat niet vereerd dient te worden. Laat het rusten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:48
BerichtOnderwerp: Boos!
 
Ken je dat gevoel? Dat er iets gebeurt dat je zó ontzettend bóós maakt...
Dat je enkel en alleen omhoog kunt kijken, je armen in de lucht kunt gooien en aan God vragen; "Waarom?"

Neem nou vanmorgen; in de kerk werd bekend gemaakt dat een 41-jarige man plotseling is overleden. 41!! Zomaar, in zijn slaap. Hij laat een vrouw en twee kleine kinderen achter.
En dan kan ik zo bóós worden! En me zo goed de onmacht voorstellen die zijn vrouw moet voelen, nog geen 40, gelukkig gezin, en in één klap is het weg... En daar stond ik dan.. te midden van die gemeente.. met mijn ogen naar het kruis gericht.. mijn armen in de lucht.. En alles dat ik kon uitbrengen was; "Waarom?"

Hebben jullie dat ook wel eens? Wat doe je dan? Hoe ga je daarmee om?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:36
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
SHANITA130 schreef:
Ik net wakker ben en nu heerlijk aan mijn eerste kopje koffie zit? Knipoog smiley

Ik er inmiddels al een halve dag op heb zitten en nu pas aan de thee ga...Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:30
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
LYDIA448 schreef:
Dit is een typische ' overlevingstekst' , "als ik maar hard genoeg roep dat ik niet meer wil, dan ga ik dat vanzelf wel geloven.."

Zij die het hardst roepen...

Quote:
Ik ben een hooggevoelig mens, jou ongelukkig gevoel straalt uit je teksten.

Je hoeft niet hooggevoelig te zijn om dat eruit te halen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het zinloos is er nog verder op in te gaan. Dit roepende hart is duidelijk gesloten. Waar er één de wijsheden der wereld in pacht heeft, is de rest gek. Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 6 januari 2013, 14:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:07
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
LEANNE226 schreef:
Iets heel vrouwelijks........uiteraard Engeltje smiley Knipoog smiley
Een zwart kanten jurkje met bijpassende zwarte hoge laarzen,simpel maar netjes(uche).

Vanavond de hakken uittesten tijdens een feestje.........

Fijn weekend allemaal!

"Vind ik leuk"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:48
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met ?
 
Heel herkenbaar. Ik was 27 toen ik me realiseerde dat er verandering moest komen. En die verandering kwam, begon met acceptatie. Het accepteren van mezelf, zoals ik ben, wetende dat Gods liefde voor mij onvoorwaardelijk is. Waarom zou ik dan niet onvoorwaardelijk van mezelf houden? En met die zelfacceptatie kwam steeds meer acceptatie. Mensen, situaties, verleden.
Doordat ik naar mezelf kon gaan kijken zoals God dat doet voelde ik ook veel minder de behoefte om ménsen te behagen. Ja, ik heb nog steeds heel veel voor een ander over, maar ook voor mezelf! En af en toe is het gewoon nodig dat ik mijn eigen belang daarin voorop stel. Ook, omdat die ander lang niet altijd gebaat is bij mijn 'hulp'.

Het mooiste vond ik te gaan zien dat verandering niet een éénmalig iets is. Je bent je hele leven aan het leren. En, aan het veranderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:34
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Mijn kleine man is naar zijn papa, en ik ben aan het oppassen op de kleine van een vriendin. Man, wat een verademing! Deze hoor je nauwelijks Lachende smiley met blinkend witte tanden
En dan vanmiddag met een vriendinnetje naar 'Het bombardement' in de bios. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:22
BerichtOnderwerp: Met elkaar afvallen?
 
ERIKA129 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen waarom nu ook dit topic Gefrustreerde smiley het is mijn grootste wanhoop Twijfelende smiley Knipoog smiley

Ach Erika, uiteindelijk gaat het vooral om zelfacceptatie. Wat dat betreft zijn wij mensen zo geneigd om ontevreden te zijn. Jij bent jij en jij bent goed! Knipoog smiley

Tess, mag ook best een paar kilo af...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 09:39
BerichtOnderwerp: onzekerheid
 
PELLE852 schreef:
We hebben allemaal wel eens dat we ons zorgen maken of twijfel hebben. En ik denk niet dat (en met alle respect) in dit geval een waarzegster dit probleem even kan oplossen.

Volgens mij had Melanie dat zelf inmiddels ook al begrepen Knipoog smiley

Welkom 'bij de club' Melanie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 09:36
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
FRANKT627 schreef:
Het was een koude dag, erg koud zelfs. Het was zelfs 1 van de strengste winters. De koude deerde hen niet. De liefde die ze voor elkaar hadden was hartverwarmend. Daarom besloten ze te trouwen op 5 januari 1963. Precies 50 jaar geleden gaven Roger en Marcella hun ja-woord. Dertien maanden later zouden deze 2 mensen mijn ouders worden.

Ze begonnen hun huwelijksleven heel primitief. Grote luxe was er niet bij hen thuis. Ze hadden elkaar en daar genoten ze van, hoorde ik mijn moeder wel eens zeggen in de loop der jaren.

Hun huwelijksleven werd al na 2 jaar bezegeld met 2 kinderen. Mijn zus en ik hebben alle liefde en aandacht van hen gekregen en het is voor ons een zegen zulke lieve ouders te hebben. Ik hoop dan ook van harte dat wij nog lang samen mogen blijven.


Gefelici-Appelflap, Frank!

Ik zal niet over taarten beginnen, dat lijkt nogal wat spanning bij je op te roepen. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 09:11
BerichtOnderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?
 
FRANKT627 schreef:
Inderdaad Boze smiley ...

Té geëmancipeerd? Geschokte, onthutste smiley

Frank!! Als ik dat had geweten had je ook gisteravond je was niet hoeven brengen! Gefrustreerde smiley

Tess, een kind kan de was doen.. Is dat ook geëmancipeerd, of gewoon kinderarbeid?


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 5 januari 2013, 09:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 09:07
BerichtOnderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
 
MARITIME853 schreef:
Ach ja, het forum is een toneelspel voor vrouwen!!! Zieke smiley

Geef het maar toe, Mar.. Je vind het zelf best leuk en doet er graag aan mee! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 09:02
BerichtOnderwerp: Het mannenhart
 
ERIKA129 schreef:
Ja een vrouw zal ook eens gelijk hebben he Clown smiley

Just saying...

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/3880_139791802844161_1922440021_n.jpg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 08:49
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
LAVERDE524 schreef:
Ja wanneer de tijd rijp is, die woorden hoor ik al zoooveeeel jaren. Anders hoor je mensen niks zeggen. Naja.... ik heb t in zoverre al los gelaten, maar dan ook in zoverre.

Ik zie toch goed dat je pas 27 bent, Laverde?
Jongen, je leven begint nét...


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 5 januari 2013, 09:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 21:10
BerichtOnderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
 
ERIKA129 schreef:
Een man en een hoelahoep draaiende houden als ik dat nog mag gaan meemaken Clown smiley
eh nee dat maakt ze niet woest aantrekkelijk haha

Daar ging het ook niet om, slechts om de kunst het forum draaiende te houden Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 20:26
BerichtOnderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
 
PELLE852 schreef:
Jah thnxx. Erika ik probeer de boel een beetje draaiende te houden he... Smiley met dichtgeplakte mond Verlegen lachende smiley

Misschien moet je dan gewoon eens een hoelahoep aanschaffen?! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 78 Volgende
Pagina 4 van 78