ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ANNETTE050
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 45 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE050
Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 september 2014, 23:24
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
De Here is bezig mijn moeder Thuis te halen.
Wat fantastisch om door de tranen heen te mogen weten, dat de engelen onderweg zijn om haar naar de hemel te dragen. Dat die engelen nu bij haar zijn en dat de Heilige Geest haar hele wezen vult ....
door al het lijden heen is Hij sterker

http://youtu.be/fxS6zbHmzhg?list=PL9DF98B4E2DB6A3DF
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 25 augustus 2014, 15:08
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
The world needs, more than ever, people who speak the language of love.

Dat geldt ook voor deze site.

http://youtu.be/Md0dTgNpGq0


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 29 augustus 2014, 17:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 24 augustus 2014, 20:31
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.
 
MARIO216 schreef:
Woensdag 6 augustus, Richteren 7: 9-22; Daar lag de tent.

Dromen kunnen iets van een nachtmerrie hebben. Je wordt totaal verstijfd wakker en je voelt je vreemd wanhopig. Wat is er gebeurd en waar slaat het op? Zoiets overkomt ook een Midianitische soldaat. Hij ziet een gerstebrood – symbool van de tarwe dorsende Gideon – tegen de tent aan slaan. Bedoeld zal zijn: tegen de commandotent midden in de legerplaats. Of denkt de man aan zijn eigen legertentje? Hoe dan ook, de tent gaat eraan. ‘En daar lag de tent,’zegt hij sidderend van angst tegen zijn makker, die kennelijk door hem ook wakker geworden is.
Voor Gideon is dit opnieuw een geweldige bemoediging van God. Hij is bepaald geen angsthaas, maar hij is wel een mens, die God elke keer opnieuw een hart onder de riem moet steken. Met het geloof van gisteren kan hij vandaag geen gevecht winnen. Maar dan is hij ook voor niets en niemand meer bang. Voor de overwinning hoeft hij echter nauwelijks te vechten. Het is slechts fakkelzwaaien en op de hoorn blazen. Voor de Here en voor Gideon! En even later: daar lag de tent! Daar lagen de Midianieten. “t Is Israëls God die krachten geeft / van wie het volk zijn sterkte heeft / looft God, elk moet Hem vrezen.

Dank, Mario, wat een heerlijk stuk om te lezen nu op het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 24 augustus 2014, 00:59
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
JANS221 schreef:
Uiteraard weet ik ook dat er mensen zijn die op een negatieve manier om aandacht kunnen vragen en dat je daar niet in mee moet gaan. Maar daar ging het nu niet om, Carien reageerde op mijn stukje waarin ik schreef over een klacht, een schreeuw diep uit de ziel, over een klacht als vorm van bidden, om het uiten van pijn, verdriet en onmacht. Ik had het niet over een negatieve manier van aandacht vragen. Als Carien het anders bedoelde, dan heeft ze mijn stukje niet begrepen, ze is nog niet grijs, dus ze kan nog zelf reageren.

Ok, ja, als daar de kneep zit bij jou begrijp ik je beter. Carien bedoelde gewoon, denk ik, dat je soms gewoon dapper moet zijn en dat je uit een depressie kunt komen door weer dingen te vinden waar je echt waarde aan het hecht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 24 augustus 2014, 00:20
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
JANS221 schreef:
Klopt ja! En ik zou zelfs zeggen: niet meestal, maar altijd. Laten we dan zo ook als christenen er voor elkaar zijn: aandacht geven aan hen die het nodig hebben, een luisterend oor bieden aan onze medemens die pijn, verdriet of onmacht d.m.v. het klagen uit. Goed luisteren naar wat de ander te vertellen heeft, is zo belangrijk en kan voor de ander van zoveel betekenis zijn!

Vanuit het onderwijs weet ik dat een leerling op verschillende manieren om aandacht kan vragen...c.q. klagen.
Er is een concrete hulpvraag en de leerling kan dat op een correcte manier uiten of het gaat op een incorrecte manier, dat heet wel negatief aandacht vragen. Ga je als leerkracht daarin mee, dan komt de leerling in een negatieve spiraal terecht. Beroepsmatig is het dan noodzakelijk de desbetreffende leerling uit deze negatieve spiraal te halen. Natuurlijk ligt het bij volwassenen anders, maar ik vermoed dat Carien dat bedoelde. Zelf kan ze hier niet meer op reageren omdat haar abonnement afloopt, maar ik hoop dat ik zo Cariens bijdrage een klein beetje tot haar recht heb laten komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 22:03
BerichtOnderwerp: Gedichten site......
 
God ging voorbij;
Neen, niet voorbij, hij toefde;
Hij wist wat ik behoefde,
En sprak tot mij;

Sprak tot mij in de stille,
De stille nacht;
Gedachten, die mij kwelden,
Vervolgden en onstelden,
Verdreef hij zacht.

Hij liet zijn vrede dalen
Op ziel en zin;
'k Voelde in zijn' vaderarmen
Mij koestren en beschermen,
En sluimerde in.

De morgen, die mij wekte
Begroette ik blij.
Ik had zo zacht geslapen,
En Gij, mijn Schild en Wapen,
Waart nog nabij."

Nicolaas Beets
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 19:39
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
CARIEN982 schreef:
Wist je dat de meeste mannen een hekel aan klagende vrouwen hebben!!

Niet klagen maar dragen, en bidden om kracht zei mijn vader altijd!

Ha, Carien, leuk dat je terug bent!!!!


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 23 augustus 2014, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 11:47
BerichtOnderwerp: Waar is de gezelligheid gebleven ??
 
CARIEN982 schreef:
Je hebt helemaal gelijk Trijnie....een paar jaar geleden was het ZO gezellig....vooral in de chat! We waren gewoon 1 familie....er werd over van alles gesproken! Soms waren er ook weleens wat woordjes.....meestal waren dit de zelfde personen die altijd zeurde om niets!
Ik heb er een hele leuke tijd gehad!!

Tegenwoordig is het anders.....als je in de chat komt groeten ze niet eens!
Ik vind dat zo jammer......het kan zo gezellig zijn met zijn allen!

Wat gezellig dat je weer terug bent, Carien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 09:59
BerichtOnderwerp: De idiote rijkdom van tv evangelisten zoals Joyce Meyer etc.
 
JOL252 schreef:
[/b]Dat is een goeie. Maar het lijkt mij geen argument om haar houding t.a.v. o.a. geld en rijkdom te vergoelijken, dan zou je alles wat krom is op die manier recht kunnen breien...

Ik denk niet dat ik iets wil vergoelijken, maar dat ik één en ander even in een helder perspectief wil plaatsen, een nuancering aanbrengen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 09:22
BerichtOnderwerp: De idiote rijkdom van tv evangelisten zoals Joyce Meyer etc.
 
SHANITA130 schreef:
De vrouwen met échte problemen in de achterstandsbuurten, me tig kinderen in de welfair, die kúnnen het niet eens betálen om haar shows bij te wonen...en de reis, en hotel, en eten, etc. om zo een show van haar bij te wonen.
Link: Joyce Meyer is the $60,000,000 a week woman


Met idiote rijkdom, bedoel ik heel erg buitensporig veel rijkdom. Ze is miljardair, en ja, ze geeft idd, enkele honderdduizenden dollars aan goede doelen per jaar...enkele procenten van haar 'inkomen'.



Ik heb gisteren even gekeken naar de show van gisteren, of eergisteren, dat weet ik niet precies. Het ging erover, hoe toepasselijk, dat je je hart niet op geld moet zetten.
Ze krijgt idd, zo lijkt het, hele zalen enthousiaste mensen mee.(alhoewel ik sommige en dan vooral mannen juist wel vertwijfeld zie kijken..

Nou ja, ieder zijn ding. Geef mij maar Brigitte. Ja, en ook niet iedereen is even weg van Brigitte als ik. Daar heb ik dan weer geen moeite mee...

Maar ja, het is gewoon mijn mening, toen ik gisteren dus keek naar Joyce, zat ik met grote verbazing naar de lachende en klappende en enthousiaste vrouwen te kijken...Ik heb daar dan nu, totaal geen affiniteit mee.

Op haar site: "Jij kunt op ons rekenen", en dan dáárnáást het bankrekening nummer....http://www.joyce-meyer.nl/contact/.....

Zegens!

Ps: En, of van het een, het ander komt, dat weet ik zelf niet, daar ben ik zelf bij Knipoog smiley

Nou, bedankt voor je toelichting.
Ik denk dat het niet zo moeilijk is om een preek van haar te beluisteren. gewoon een laptop met internetverbinding is al genoeg.
Ik wilde alleen een beetje waarschuwen, dat het kan zijn dat deze vrouw door God gebruikt wordt en dat ze misschien verkeerd met haar geld omgaat, dat weet ik niet.
Het lijkt me een enorme psychische belasting om zo vaak en zo veel wereldwijd op tv te zien te zijn. Als daar wat tegenover staat...tsja...

Gaat het er in de kerken dan altijd zo goed aan toe???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 10:32
BerichtOnderwerp: De idiote rijkdom van tv evangelisten zoals Joyce Meyer etc.
 
SHANITA130 schreef:
Ha Jol,

Ja, dát heb je/ is er weer met geschreven tekst...

Ik zal het even uitleggen, bedankt dat je die opmerking plaatst trouwens!

Ik bedoelde met 'geen kind' niet dat ik zou kúnnen beoordelen of anderen er iets aan hebben,(ik zelf vond de optredens van haar enkele jaren geleden wel goed, maar durf ze nu niet af te kijken/verder te kijken). En dat het voor mij link zou zijn, als ik, alles aan zou nemen wat ze zegt wat voor haar opgaat.

Ik doelde, dat sommige uitspraken van haar, als ik die serieus zou nemen als waarden en normen, ronduit schadelijk zouden kunnen zijn. Voor mijzelf dan.

En, mi, brengt ze haar uitspraken als zijnde christelijke normen en waarden en ja, dat vind ik gevaarlijk, want wat bij haar en voor haar werkt hoeft zeker niet voor anderen op te gaan.

Ik noem maar even wat(het kan ook, omdat ik zo weinig tv kijk, enzo, dat áls ik ergens naar kijk, dingen veel meer blijven hangen...ik bedoel, als je elke dag nieuws kijkt, dan kijk je bv niet meer op van een ontploffing hier en daar oid...tenminste ik niet, kijk ik daarintegen heel weinig tv, dan blijven dngen veel langer en intenser hangen...

Nou, de laatste keer dat ik naar haar keek, de laatste jaren was enkele maanden terug, een keer, op zondag(ik weet niet of het live was of niet).
Ze zei toen dat alle handelingen 'seks voor het huwelijk' (en dus niet kan) is...Dus óók dit, en dát enzo...

Toen speelde net het topic: seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment.

Ik zelf vind bijvoorbeeld, dat dat voor ieder persoonlijk is.

De een wacht tot een huwelijk: veel respect daarvoor!!!

De ander wacht tot de relatie stevig is.

Weer een ander wacht tot men bij elkaar woont.

En zo zijn er nog meer varianten.

Gevaarlijk vind ik het als zo een vrouw als Joyce eventjes verteld dat alle handelingen voor het huwelijk niet kunnen. En het als een norm verheft.

Ik denk dan, inderdaad, dat mensen, niet bekend met het christelijk geloof, zich idd van alles aan kunnen laten praten as ze snel te beïnvloeden zijn, of naïef, of beiden.

Dat vind ik link.

Ik vind, dat je ten allen tijden aangemoedigd moet worden om zélf na te denken.
Want als iets niet uit jezelf komt, en is opgelegt, wat heeft het dan nog voor een waarde.

En ik bedoelde als dát gebeurd, als je/iemand je/zichzelf iets oplegt, door zo iemand omdat je/iemand denkt dat het zó is, moet en hoort, ja, dan begeef je je/iemand op gevaarlijk terrein.

De stelligheid waarmee ze dingen zegt, ja die werken niet, uiteindelijk niet, in het dagelijkse leven, ook al kunnen ze mooi klinken en overkomen als waar.

En dat vind ik gevaarlijk, en dat noem ik 'geen kind'. Als je/iemand dus dingen van haar aanneemt en denk dat die doet wat God wil.

Ik hoop dat het zo duidelijk is...

Zegens en laterz!!!, vanavond, en anders morgen!!!

Misschien luister je wat te selectief. Misschien is het zo dat ze in haar bediening teveel meisjes en vrouwen tegengekomen is, die gewoon zijn gebruikt onder het mom van ware liefde maar zwanger en al zijn achtergelaten. Dat achter laten van een vrouw in een huwelijkse regeling is stukken moeilijker. Meestal blijft de vrouw dan achter met in ieder geval een alimentatie.
Ik denk haast niet dat ze het als een wet bedoeld, maar van het ene komt vaak het ander, dat weet je zelf ook wel.
Daarom begrijp ik heel goed dat ze duidelijke grenzen aangeeft.
Deze vrouw bedoeld het allemaal zo oprecht, ik ben zelf blij dat ze er is.
Vergeet niet, dat wat verschopt en verstoten wordt uit de kerken en gemeentes vaak bij haar terecht komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 17 augustus 2014, 22:25
BerichtOnderwerp: Genocide ...
 
JANS221 schreef:
Abortus, hoe erg ook, is toch wel heel iets anders als genocide.

Ja, dat wel. Ik las het even en er kwamen wat gedachten bij op, maar laat mar. Het zou een wat diepere discussie opleveren, maar dat past niet in de discussie, sorry voor mijn bijdrage. Was off-topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 17 augustus 2014, 21:16
BerichtOnderwerp: Genocide ...
 
LAURA291 schreef:
Toch nog ff reageren…

Ik vind die verhalen ook moeilijk uit het OT en de dingen die ik niet begrijp laat ik dan ook maar liggen bij God.

Wat ik wel probeer te beseffen is dat die volken die gestraft werden niet zo heel lief en onschuldig waren. Ik stel me dan maar zo voor dat deze volken een gelijkwaardige religie aanhingen als bijv. nu zoiets als ISIS. Moordzuchtige mensen met gruwelijke rituelen, die hun kinderen offerden etc etc. En daar wilde God een einde aan maken. Dat geeft dan wel een nuance. Hoewel in onze tijd het ombrengen van baby's barbaars wordt gevonden.

Nu gebeurd het eigenlijk ook gewoon nog, alleen heel beschaafd, het heet nu abortus. Het zijn geen specifieke offers aan een god, maar toch vraag ik me weleens af waar je dit nu moet plaatsen. Het gebeurt nu heel erg beschaafd, en de baby zie je niet eens, maar het blijft een kindje. Waar moet je zoiets nu plaatsen.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 17 augustus 2014, 21:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 22:04
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
JOL252 schreef:
Ik moest even zoeken naar de betekenis van Pandora. Hier even wat info:

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pandora_%28mythologie%29

Interpretatie van de mythe

In het vroege christendom zagen de kerkvaders in het verhaal van Pandora's doos al heel gauw een pre-christelijke beeld van de Bijbelse zondeval: Pandora en Eva hadden allebei een zondige en ziekelijke nieuwsgierigheid gemeen, die de man, waarmee de gehele mensheid bedoeld wordt, noodlottig werd.

Deze uitleg kende ik niet en uiteraard was dit niet mijn bedoeling. Ik zag later dat de knipoog bij mijnopmerking er niet bij stond, een foutje van mij. Ik kreeg laatst een horloge en aan de binnenkant van het doosje stond Pandora. Het is mij uitgelegd, dat het betekent dat een cadeautje niet altijd is wat het lijkt, meer bedoelde ik niet en het is jammer dat er zo een negatieve betekenis achter schuil gaat. Mijn excuses, ik wist dat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 10:35
BerichtOnderwerp: Gedichten site......
 
Dit gedicht kwam ik tegen. niet persoonlijk bedoeld, maar gewoon een mooie metafoor. Een hele mooie innerlijke dialoog.

LIEVE IK ......Het was niet altijd makkelijk lieve IK
de klappen kwamen snel
het begon met hier en daar een mentale tik
maar als ik jou nu vertel
dat niemand het recht had
om nog meer van die tikken uit te delen
want je had liefde zat
en schonk dat aan zovelen


LIEVE. IK ....jouw zachtheid werd dus onderschat
Je leek verbaal zo krachtig
maar wat niemand doorhad
je was totaal niet machtig
Jouw stem deed iedereen geloven
dat je beschikte over mentale kracht
maar sommige tikken kwam jij niet te boven
daarvoor was jij te zacht .

Lieve IK , beschadigd bleef je achter
eenzaam en alleen
Je werd steeds zachter
waarom dan zo gemeen
zag niemand werkelijk wie je was
hoe kwetsbaar en hoe teer
het favoriete meisje uit de klas
maar toonde nooit verweer

LIEVE IK ....waarom was je bang
en gingen jouw schouders hangen
duurde de vernedering te lang
begon je naar vrijheid te verlangen
de vrijheid van HET UITEN
zeggen wat je voelde en dacht
heeft dat jou doen besluiten
en jou voorzien van kracht

LIEVE IK... het was wel wennen
om te zeggen stop de pijn
mijn gevoel te erkennen
niet langer een ander willen zijn
naar mijn hartje willen luisteren
te zeggen dit is wat ik voel en ervaar
niet langer angstig hoeven fluisteren
bang voor het gevolg en gevaar

LIEVE IK ....... Wie had dat gedacht
dat na zoveel jaren
ons spiegelbeeld ons toelacht
omdat JIJ en IK samen waren
samen hebben we gerouwd
gehuild , geschreeuwd en geleden
samen eigenwaarde opgebouwd
samen afgerekend met het verleden

LIEVE IK ..... Bedankt voor het spiegelen van mijn ziel
mijn ziel en zaligheid
de dag dat het doek viel
en ik werd bevrijd
van die dikke rode draad
als navelstreng verbonden
bevrijd van heel veel kwaad
geheeld zijn al mijn wonden

Bron Irene Maria



Compassie is de sleutel....tot alles.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 3 augustus 2014, 13:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 09:55
BerichtOnderwerp: C.M. datingsite?
 
JOL252 schreef:
Nee, ook ik zie CM niet als alleen toegankelijk voor mensen die willen daten. Het is goud waard om contact te hebben met verschillende mensen zonder daar gelijk meer in te (hoeven) zoeken. Ik heb heel veel opgestoken van de discussies op het forum, het van verschillende kanten bezien van een vraagstuk, of een gesprek via chat en/of mail. Mooie gesprekken...

Dat het er hard aan toe kon gaan op het forum is zeker waar, soms werden mensen gewoon met de grond gelijk gemaakt en persoonlijk aangevallen. Aan de ene kant was de nieuwe vormgeving met regels daarom noodzakelijk, de andere kant is dat discussies en reacties (te) snel kunnen worden afgekapt... maar alsnog is CM een plek waar ik graag dagelijks kom.


'kon'?????? 'werden'????
Helaas gebeurd het nu.
In en in triest.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 3 augustus 2014, 09:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 09:45
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
De doos van Pandora is ook een cadeau. Kan een hele mooie strik omheen zitten.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 3 augustus 2014, 11:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 03:57
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
TRIJNIE671 schreef:
Laten we elkaar tot steun zijn hier ook voor Roelof . misschien is cm voor hem wel even goed dat hij zijn verhaal effe kwijt kan , hij is nog nooit zo open geweest om het te vertellen , vind het erg knap om te zeggen waar hij mee worstelt . misschien door gesprekken dat we wat voor hem kunnen betekenen .niet iedereen zit hier om een relatie te krijgen , ook is cm er voor bedoeld om er voor elkaar te zijn , je verhaal effe kwijt kunnen , ik zie het niet als aandacht trekken . zie het meer dat het iets is als verdriet te delen . laten we open staan voor zulke mensen . dat ze misschien weer anders gaan denken en positief in het leven mogen staan . laten we bidden dat alles weer goed komt voor het hele gezin . er is maar 1 Grote Heelmeester .

Hierbij kan ik me aansluiten. Cm was vroeger inderdaad veel meer dan alleen een datingsite. Achter de schermen werd er veel gedeeld en we waren er voor elkaar! Ik hoop, Roelof, dat je kunt kijken naar het verhaal van Jozef. Het paste allemaal in het plan wat God had met Jozef. Ik hoop voor je, dat je je ogen van je eigen situatie af kunt krijgen, om ze te richten op God als Vader. Jozef had niet veel, maar in alles probeerde hij de juiste houding te vinden en zijn grootste wens was om te leven voor God en tot Zijn eer. Ook dat kan heel erg moeilijk zijn, maar alleen God Zelf kan je echt tot steun zijn hierin en zorgen, dat de juiste mensen in contact met je komen. Dat s een heel proces waarin je contacten met mensen en familie, die niet het beste met je voor hebben wat moet temperen en beginnen om open te staan voor mensen die je wel serieus gaan nemen, maar dat is ook een weg van liefde weer kunnen ontvangen en uiteindelijk weer terug geven. Misschien kun je naar conferenties gaan waar je veel kunt leren over de werking van de Heilige Geest en een gemeente op te zoeken waar ze je willen steunen. Probeer dankbaar te zijn voor wat je hebt, dat helpt tegen bittere gedachten en gevoelens en daar help je jezelf mee.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 2 augustus 2014, 05:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 16:45
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
SHANITA130 schreef:
Zeker, God is niet traag:

Romeinen 1 3 t/m 16 : 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Hier staat, de heidenen, die van nature doen wat de wet gebied, en tonen dat het werk der wet geschreven is in hun harten gerechtvaardigt zijn bij God.
Knipoog smiley

Nope, ff gaan zitten en even rustig lezen.....hij sluit af met de woorden'door Jezus Christus'...wat zou hij daar dan mee bedoelen???
Beter is ook om de woorden van Jezus zelf te nemen, zoals ze zijn opgetekend in de vier evangeliën, wat Hij Zelf zegt...


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 31 juli 2014, 16:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 11:48
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
WOMAN254 schreef:
Je komt bij je vriend om te koken en niks wil herkenbaar ? Gefrustreerde smiley

https://www.youtube.com/watch?v=_U1d0lq9chk

Toen ik bij 1.15 minuten kwam, lag ik dubbel. Dat geluid alleen al...heb je alles gehad...... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 23:34
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
PETRA373 schreef:
tja , oké geef toe word daar wel onzeker van, als iemand niet antwoord denk ik waarom niet? was het zo,n stomme mail? ha ha
ben ik nou d e enigtse die zoiets dan wel es denkt?

Nee, ik denk dat het vaak helemaal niet aan jou ligt, maar misschien is de persoon naar wie je mailt gewoon moe o.i.d.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 15:12
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
PETRA373 schreef:
Interessante discussie weer
Ik denk dat we gewoon dicht bij Jezus liefde moeten blijven, daarin met blijdschap en dankbaar heid leren wandelen, en hoe meer we hem leren kennen ,die dingen allemaal van zelf komen.
god, Jezus, de heilige geest, houd van ons, wil een relatie met ons. Dus als we samen met hem wandelen... Dicht bij hem zijn, openbaart hij het ons wanneer hij wil dat we iemand om ons heen helpen.
Hoe meer we groeien, hoe meer we dat gaan ontdekken en dan gaat het niet krampachtig, niks kramp, en alles wat we doen is Jezus verantwoording, niet die van ons, dan worden we zeker ook krampachtig of gestresst, we kunnen niet iedereen helpen. Maar wel na Jezus luisteren en dat doen en de verantwoording aan Jezus over laten

Vraag me af, of ik het goed verwoord, wat ik probeer uitte leggen.

Maar als ik lees over cursussen, en met alle respect, je kan er zeker veel van leren, maar ik. Denk toch, leer eerst je indentiteit als kind goed kennen, bouw een relatie met hem op en de rest volgt, vanzelf. En god openbaart je wel de dingen ....


Ja, mooi gezegd. Maar soms moeten er keuzes gemaakt worden. Daarom doe ik gewoon voor mezelf een Bijbelstudie over die situaties waarin God duidelijk een ontmoeting had geleid. gewoon een bijbelstudie voor mezelf. Sorry dat er een misverstand over ontstaan is.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 29 juli 2014, 16:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 28 juli 2014, 19:29
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ZWALUWTJE610 schreef:

Hier in Ede??
Het is wel erg serieus overal geloof ik. Weerplaza heeft een actuele site ingesteld waarop je alles nog preciezer kunt volgen. Heftig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 28 juli 2014, 13:28
BerichtOnderwerp: Het weer
 
TRIJNIE671 schreef:
we treffen het hier wel in het noorden , heerlijk zonnetje Coole smiley met zonnebril hoorde net op radio verder overal veel regen , en wateroverlast .

Ja, wel heel interessant als het weerkundige je interesseert... op 'lightningmaps.org' zijn de onweersbuien te volgen. Er zijn er nu twee vlak naast elkaar en Ede ligt in het midden. Het valt hier tot nu toe heel erg mee....maar als de twee buien elkaar raken kan het wel even spoken, denk ik.....maar daar lijkt het vooralsnog niet op.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 28 juli 2014, 13:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juli 2014, 16:27
BerichtOnderwerp: Hoe houden wij het hoofd koel gedurende de hitte?
 
ROADY558 schreef:
Ga lekker op een stretcher in de volle zon liggen. De gevoelstemperatuur is maar 40 graden...

Ga dan - na een uurtje ofzo - een stevige wandeling maken, dat het zweet echt gaat lopen...(wel goed drinken)

Als je thuiskomt, drink dan een kop gloeiend hete thee en eet een bord hete tomatensoep....

Neem dan een koele douche en vertel ons dan hoe je je voelt.

Yeah...well.... coming home the cat did not recognize me anymore and is still hanging in the curtains... the neighbours called 112...can somebody get me out of jail...please.... Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 19 juli 2014, 23:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juli 2014, 20:07
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
PETRA373 schreef:
jewel heb al opgezegd, dus effe wachten tot de redactie me lidmaatschap stop zet. Denk deze keer definitief, liefs voor iedereen.

Lieve Petra, alle goeds toegewenst, fijn je hier te mogen leren kennen en...we houden contact!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juli 2014, 10:01
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
JOL252 schreef:
Maar wie kan het hart van de ander kennen als we nog niet eens ons eigen hart soms onderscheiden? Wie bepaalt wanneer iemand rebels is of juist recht van spreken heeft vanwege bepaalde redenen of omstandigheden? Wanneer oordelen wij over het gedrag van de ander ... en nog iets... juist liefde (bijvoorbeeld zie in Spreuken 15) kan bij de ander iets ombuigen... aanvaarding is de sleutel.

Ja Jol, je hebt helemaal gelijk, dat had ik anders moeten zeggen. Het spijt me.
Vraag aan je, zou het ook kunnen zijn dat ik daar zelf vanwege bepaalde redenen wat voorzichtig mee geworden ben? Dat het niet meteen als oordeel bedoeld is, maar gewoon wat zelfbescherming? Als een ander je niet serieus neemt, kun je beter maar meteen wegwezen, dat bedoel ik er alleen maar mee. Misschien is het wijzer niet zo snel een oordeel te vellen dat een ander oordeelt.
Fijne dag.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 17 juli 2014, 14:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 22:35
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
ROADY558 schreef:
Yep, liefde, daar draait het om. En daar schort het bij mij ook nog wel 's aan. Die perfecte christen, oei, die herken ik wel. Ik ben dat masker gelukkig aan het kwijtraken. Zo ontzettend je best moeten doen om iemand te winnen, of denken dat je verantwoordelijk bent voor de redding van iemand anders. Als ik terugkijk, was ik nogal ehhhh hoogmoedig blijkbaar. Een boekje dat mij hierin veel inzicht heeft gegeven is "genezing van beschadigde emoties van David Seamonds. Vooral zijn beschrijving van het verschil tussen ons ware zelf en ons super-zelf was erg leerzaam.

Weet je wat zo cool is? Als je werkelijk gaat ontspannen in de Genade van God, dan doet Hij het wel door je heen.
Kunst is ook om in een gesprek dicht bij mezelf te blijven.
Mezelf kwetsbaar op te stellen en vanuit "ik" spreken. Maar ook dat lukt beter naarmate ik me zelf vrijer voel (lees: naarmate God de wonden in mijn ziel meer en meer geneest) en ik meer groei naar zelfstandigheid. Dat is: meer afhankelijk van Hem, minder afhankelijk van (de mening van) anderen.

Ja, inderdaad. Gewoon niet in eigen kracht. Ik ben bezig met een studie over 'divine appointments'. Soms zijn ontmoetingen helemaal door God geleid met een doel. Als God dat zo leidt en het is Zijn Wil dat die persoon hem aan gaat nemen, zal Hij het ook wel laten gebeuren. alleen, herken je dat, dat spanningsveld van bang zijn om een fout te maken, de ander juist te kwetsen en om God voor de voeten te lopen óf juist niet te doen wat je eigen verantwoordelijkheid in het geheel is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 16:45
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
ROADY558 schreef:
Weet je Annette? Ik denk dat het zaak is dat we niemand zomaar afwijzen. Juist omdat God niemand afwijst.
Het is toch juist de liefde die zo opmerkzaam zou moeten zijn bij de mensen die Jezus volgen en over Hem spreken? Het is toch juist de liefde die het hart kan raken bij de ander?

Ja, dat is ook hetgene waar ik toch maar steeds weer p uit kom. 'Love them into the Kingdom' ...al is het wel goed om te proberen de intenties van het hart van de ander te onderscheiden. Als er geen rebellie in het geding is, denk ik dat je inderdaad met Liefde een ander hart kunt raken. dan niet in eigen kracht maar door de Kracht van de Heilige Geest.
Komen we weer bij een punt uit hoe je dat in de praktijk brengt. Ik kan het niet meer aan om 'de perfecte christen te zijn'. is het dus helemaal in afhankelijk van de Heilige Geest die je die Liefde wil geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (64)





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 12:17
BerichtOnderwerp: Voor liefhebbers van Israël
 
LAURA291 schreef:
Donderdagavond in Amsterdam:

http://christenenvoorisrael.nl/2014/07/manifestatie-voor-israel/

Thx voor het openen van een topic over Israël. Zelf was er net over aan het denken, dat Israël helemaal klem wordt gezet in haar verdediging naar de Hamas. deze hebben essentiële militaire apparatuur verbouwd in gezinswijken en gebruiken zo die wijken als een menselijk schild. Natuurlijk wil Israël zich daartegen verdedigen en heeft de inwoners van deze wijken gewaarschuwd dat ze die militaire middelen gaan verwijderen en dat de palestijnen die daar wonen hun huizen moeten verlaten. Nu wordt Israël hiervoor wereldwijd veroordeeld en dat is toch wel de top van manipulatie van de Hamas.

Toch vind ik zelf de situatie in het M.O erg verwarrend en vraag me af of Israël zelf ook wel integer bezig is, omdat ze steeds verder gaan met het bouwen van nederzettingen. Ik vraag me af of ze daar recht op hebben. Ook zijn ze zelf niet altijd even goed bezig en soms ook wel wreed.
Mag ik aan it topic de vraag koppelen hoe jullie alles rondom Israel ervaren...liefst gewoon objectief. aan beide kanten, zowel aan de Palestijnse kant als aan de israeliches kant spelen gevoelens mee,maar dat maakt het alleaal juist zo ingewikkeld.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 16 juli 2014, 12:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE050
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 45 Volgende
Pagina 1 van 45