ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ERIC483
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ERIC483
Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 19:32
BerichtOnderwerp: aliens,buitenaardse wezens
 
JEANFRITS816 schreef:
wat denken jullie hierover? is het gewoon onzin of zouden het duivels zijn die ons willen misleiden. Je hoort steeds meer over dat soort dingen. en ufos enzo. Ik ben benieuwd.

Ik geloof absoluut niet in allerlei UFO waarnemeningen. Dat zijn gewoon dingen die we toevallig niet herkennen of wat dan ook.

Toch zou het best kunnen dat er meer leven in het heelal is. Ik zie niet direct een (bijbels?) argument waarom dat niet zo zou zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 19:36
BerichtOnderwerp: waarom altijd dat verfoeilijke engels?
 
CORTAZAR588 schreef:
het is tot mijn grote blijdschap dat ik vorige week een hoge chinese leider zag in de VS , die stenisch weigerde om engels te spreken
nee , hij sprak Mandarijn.
iedereen hield zijn klep , want Amerika is al van de Chinezen

Dus nogmaals een voorbeeld dat het alom zo opgehemelde engels , niet de superioriteit bezit , die het in dit landje wordt toegedicht.

Het Mandarijn in klassieke karakers of geschreven in Pinyin , is echt bezig om de wereldtaal te worden .........
Niet voor niets leren veel mensen basis mandarijn.
Daarnaast zijn ook de landen uit Latijns Amerika bezig aan een opmars en zijn er vele mensen , die Portugees leren ...........
Aangezien Brazilie de 5 wereld economie is en met 200 miljoen inwoners en een oppervlakte gelijk aan die van de VS , ook het ook een geliefd emigratieland

Ik snap niet dat je zo negatief bent over Engels en zo positief over andere talen... Natuurlijk heb je gelijk dat je met Spaans/Portugees en/of Mandarijn met zeker net zoveel mensen kunt spreken. Maar daarmee zijn die talen nog niet beter ofzo... Afgezien daarvan is Engels de internationale handelstaal. Voor mensen (zoals ik Knipoog smiley ) die toch al moeite met talen hebben, is het wel fijn dat je met Engels zover kunt komen.

Verder snap ik ook niet waarom we zoveel Engelse woorden in Nederland gebruiken. Zo hoor ik steeds vaker het woord "governance" langs komen. Wat is er mis met "bestuur"


Laatst aangepast door
ERIC483
op zondag 25 november 2012, 19:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 16:48
BerichtOnderwerp: Reportage over de Betteld
 
Ik ben er nooit geweest. Maar vroeger met mijn ouders wel op christelijke campings. Altijd een goede tijd gehad! Voorlopig ga ik er maar vanuit dat dit een mooie camping is, met een aantal bijzonderheden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:41
BerichtOnderwerp: Hij date niks!!!
 
Haha, leuk geschreven!

Hoewel "wij" mannen visueel ingesteld zijn... op basis van 1 foto kan het best wel dat je iemand niet herkend. Tenminste, ik heb het ook een keer meegemaakt. Hoewel dat niet bij een date was. Ik kwam haar na een paar mailtjes toevallig tegen bij een soort conferentie ofzo. Zij herkende mij wel, ik haar absoluut niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 20:17
BerichtOnderwerp: 80% kerkgangers draagt masker
 
Ik vind 80% wel erg veel. Aan de andere kant schijnen veel mensen op hun werk ook heel anders te zijn dan thuis. Is dat een masker? Of gedragen mensen zich in verschillende sociale omgevingen nu eenmaal anders?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 20:00
BerichtOnderwerp: Discussieren met voorstanders van de evolutieleer
 
Als iemand niet in God gelooft, heeft een discussie over schepping geen zin. Tenminste dat is mijn mening.

Natuurlijk kun je proberen om de "zwakheden" van de evolutietheorie te laten zien. Echter de schepping is ook niet wetenschappelijk aan te tonen, dus dat schiet niet echt op. Tenminste ik geloof niet in creationisme in de zin van een wetenschappelijk bewijs voor de schepping.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 19:51
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
@SHANITA130, waarom zou het een probleem zijn als een 18 jarige het met 2dehands "meuk" moet doen? Ik vind dat geen armoede... Bovendien, als je wilt studeren heb je geen woning nodig. 1 kamer is voldoende Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ERIC483
op woensdag 28 maart 2012, 19:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 22:53
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
Zelfs als een kerk het niet mogelijk acht om een 2e huwelijk in te zegenen, zal het huwelijk voor de overheid wel als rechtsgeldig worden beschouwd. Want daar wordt een huwelijk namelijk gesloten, niet in de kerk. Dus je bent er niet minder getrouwd door.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 20:51
BerichtOnderwerp: Wat doet het internet met ons .
 
Zie:

http://www.nederland2.nl/programmas/512-vpro-thema-liefde-in-tijden-van-internet/uitzending/25347?missed=true
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 19:55
BerichtOnderwerp: vreemdgaan
 
THOMAS968 schreef:
Het is dus geen onzinverhaal want het is gebeurd. en het feit dat het een tijd geleden is gebeurd maakt het niet tot onzin. De bronnen zijn er en het is ook goed onderzocht. Een recenter geval bij de CGK in Leeuwarden, hoewel met een andere oorzaak, heeft ook tot de schorsing van de dominee geleid. Ik zit inmiddels al lang genoeg op CM om te weten dat kritische kanttekeninge plaatsen bij hypocriet gedrag niet wordt gewaardeerd in deze kringen. We moeten we wel voor waken dat kritiek op opvattingen en gedragingen niet hetzelfde is als kritiek op God en de kerk of kerkleden zelf. Hypocrisie, of dat nu plaatsvindt in reformatorische of evangelische kringen en zelfs momenteel in de katholieke kerk, is slecht voor de naam van de christenen. En voor slachtoffers van seksueel misbruik hoef je zelfs op cm niet zo lang te zoeken. In de bestrijding daarvan kies ik niet voor toedekken maar voor benoemen. Het is onzin om je daarvoor persoonlijk aangesproken te voelen als je tot die kring behoort maar het zelf niet doet. Sociologisch is dat wel simpel te verklaren maar daarmee praat je het niet goed. Iemand als persoon aanvallen in plaats van het standpunt te weerleggen past daar mogelijk bij maar blijft onjuist. Dan is er geen discussie te voeren, wat ook regelmatig op het forum blijkt.

Thomas

Volgens mij heb je mijn punt toch niet helemaal begrepen. Ik ben het helemaal met je eens dat je hypocrysie aan de kaak stelt. Maar jij had het speciek over behoudend christelijke kring. Daarbij heb je 1 of misschien wel meer voorbeelden waar dingen inderdaad absoluut niet kloppen. Maar dat wil niet zeggen dat je daarmee meteen uitspraken over de hele groep kunt doen. En ja, ik hoor bij die kring, dus vandaar dat ik me even aangesproken voel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:28
BerichtOnderwerp: vreemdgaan
 
@Pieter,

jaja, dus als je niet krijgt wat je wil, dan neem je het toch...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 14:51
BerichtOnderwerp: vreemdgaan
 
@Thomas,

ik kom uit en zit in behoudend christelijke kring. Maar ik herken me niet in je verhaal. Misschien moet je meer onderzoek doen voordat je uitspraken over hele groepen mensen doet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 20:21
BerichtOnderwerp: Project LUCID
 
ROADY641 schreef:
Zeg je dat omdat je zelf in het bankwezen werkzaam bent?

Of zeg je dat omdat je de essentie van het betoog op deze site niet vat?

Ik vind het zelf een zuiver betoog, bijbels goed onderbouwd.
De kern van de boodschap lijkt me erg duidelijk.

Wie oren heeft, die luistere (aldus Jezus)...

Slapende smiley

Zuiver betoog?
- er wordt beweerd dat in de VS iedereen een onderhuidse chip krijgt tussen 2009 - 2012
- er wordt een totaal onduidelijke link gelegd met ISO 9000
- er wordt beweerd dat via spionage satellieten iedereen continu in de gaten wordt gehouden. Doordat er een signaal naar de GPS satellieten wordt gestuurd. Dat gaat in tegen alle beschikbare kennis over GPS, dus dan zou je op zijn minst verwachten dat er een kleine indicatie wordt gegeven hoe het werkt
- onder het kopje barcode wordt de link gelegd tussen barcode en het het teken van het beest door middel van een vage redenering

Voor de duidelijkheid: ik zeg absoluut niet dat de antichrist niet gebruik gaat maken van de beschikbare techniek. Natuurlijk is het mogelijk om mensen te herkennen op basis van informatie in hun paspoort. Tegenwoordig wordt daar een chip voor gebruikt. In de 2e wereld oorlog werd er 'gewoon' in het bevolkingsregister gekeken wie er Jood was. Met andere woorden, alle kwade machten gebruiken de beschikbare techniek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 20:22
BerichtOnderwerp: Project LUCID
 
ROADY641 schreef:
Ik herinnerde me een stuk dat ik ooit las over het komende totale controlesysteem: Project LUCID.

Graag wil ik het hier delen.

http://www.openbaring.org/lucid.html

Doe er vooral je voordeel mee.

Sorry, maar wat een onzin. Het is duidelijk dat de moderne technologie veel kwaad kan aanrichten als het verkeerd wordt ingezet. Maar deze site koppelt lukraak vanalles aan elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:59
BerichtOnderwerp: Ramp
 
CHATULIEM619 schreef:
Nog vreemder is, dat het net zo snel uit het nieuws verdwijnt. Vandaag niks meer er over gehoord. Is de hongersnood afgelopen?

Dat komt omdat wij het belangrijker vinden of Johny=Bikkel wel of niet z'n toeretappe heeft uitgereden, dan of er weer een paar mensen overleden zijn door te weinig eten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:57
BerichtOnderwerp: Ramp
 
verwijderd, verkeerd gelezen...

Laatst aangepast door
ERIC483
op woensdag 13 juli 2011, 20:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 19:56
BerichtOnderwerp: Ramp
 
JOLAN931 schreef:
Beetje vreemd is het wel.

Je hoort in het nieuws vrijwel niets hiervan, en dan, zomaar van de een op de andere dag is er de grootste hongersnood sinds 60 jaar aan de gang.

Als het werkelijk zo was, had het dan niet al veel langer en indringender in het nieuws geweest? In de jaren 80-90 zat ik op de lagere school. Toen waren de hongersnoden wereld nieuws, werden er overal acties gehouden en kreeg je foto's te zien van uitgemergelde kinderen etc.
Nu hoor of zie je niets voor die tijd en spontaan is het veel erger als toen.
Vreemd!

Hoe erg die hongersnood op dit moment is weet ik natuurlijk ook niet. Maar het is wel duidelijk dat de media nooit een opjectief beeld geven. Ze brengen nieuws dat mensen aanspreekt.

Als er bijvoorbeeld tussen israel en de palestijnen iets gebeurd wordt het overal uitgezonden, ookal gaat het over 1 dode. In Afrika moeten er minstens 1000 doden vallen voordat er een TV camera langskomt.

Of pas zijn er in China 500000 geevacueerd vanwege hoog water ofzo. Dat heeft bij ons de kantlijn van het nieuws gehaald. Toen bij ons de Betuwe bijna volliep hebben we wekenlang over niets anders gepraat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:19
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
SAVANTI576 schreef:
op christenmatch is maar heel kleine kans dat je een relatie vind denk ik .

Tja, ik ben ook niet echt geslaagd ofzo... Op een gegeven moment ben je het daten wel een beetje zat. Ondanks de positieve geluiden van mensen die "de ware" hebben gevonden. Maar op beren jagen is ook leuk als de beer geschoten is, zeg ik dan altijd .

Aan de andere kant, via een CM date wel weer iemand anders leren kennen waar ik mee op vakantie ga samen met een groep mensen. Dus het is niet alleen kommer en kwel ;)


Laatst aangepast door
ERIC483
op dinsdag 12 juli 2011, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:08
BerichtOnderwerp: Ramp
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat me niet om die hongersnood, hoewel ik vind dat die kids er nog redelijk goed uitzien. Het gaat me er meer om dat er een enorme stank rondom deze organisaties hangt van misbruik maken van andermans ellende.

Waarom denk je dat er zo'n hongersnood is in Ethiopiƫ? Zou het iets te maken hebben met de chaos daar? Bij de vorige actie was er een schip vol rijst, die door de overheden aldaar tegengehouden werd...

Hmm ok, maar je legde zelf de link tussen piraten en voedsel geven...

Ik heb wel eens een boek gelezen over die organsiaties. En het idd vrij duidelijk dat ze er zelf baat bij hebben om in stand te blijven. Per slot van rekening werken en allemaal mensen die anders hun baan zouden verliezen.

Aan de andere kant is het ook duidelijk dat de slachtoffers in deze gebieden meestal niet de ellende veroorzaken. De criminele krijgsheren hebben eten genoeg, de "gewone" bevolking legt het loodje.

In elk geval vind ik het te gemakkelijk om dan maar niets van onze rijkdom af te willen staan. Maar lukraak geven aan elke organisatie is ook niet handig, helemaal mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:27
BerichtOnderwerp: Ramp
 
CHATULIEM619 schreef:
Komt het uit de lucht vallen ofzo? Opeens het bericht, dat er een hongersnood van onvoorstelbare omvang in de hoorn van Afrika is. En ik heb er moeite mee om dit serieus te nemen. Aan de ene kant moeten we onze schepen beschermen tegen Ethiopische piraten en aan de andere kant moeten we ze voedsel geven???
Ik denk dat de hulporganisaties het weer eens tijd vinden om geld uit onze portemonnees te kloppen. Haiti is nu weer een poosje geleden, dus nu kan het wel weer... Verzin maar een ramp en verdien er maar aan..

Nogal vreemde redenering! Omdat een deel van de bevolking zich crimineel gedraagt, vindt je het dus normaal als anderen doodgaan van de honger!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 22:27
BerichtOnderwerp: ga je voor uitelijk of voor innelijk ?
 
Uiterlijk!

of misschien beter gezegt, ik klik eerder op een profiel met gewoon een leuke foto, dan geen foto. Maar daar schiet je natuurlijk weinig mee op als je geen klik hebt met iemand, dus uiteindelijk wint het innerlijk het.


Laatst aangepast door
ERIC483
op dinsdag 5 juli 2011, 22:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: wat voor karakter zoek jij in je nieuwe partner ?
 
SAVANTI576 schreef:
wat voor karakter zoek jij in je nieuwe partner ?

ik zoek een vrouw die lief , zorgzaam , open , eerlijk , zacht van karakter , spontaan , gezellig , nieuwsgierig is

Ja dat willen we allemaal wel Knipoog smiley Hoewel al te lievig moet het ook weer niet worden!

Ik moet trouwens zeggen dat ik er niet zo'n precies beeld bij heb. Maar dat heb ik wel bij meer dingen niet, dus dat ligt aan mij! Als ik mensen ontmoet heb ik zeker wel een gevoel of ik wat met iemand heb. Maar ik kan het gewoon niet samenvatten in een rijtje steekwoorden ofzo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 21:30
BerichtOnderwerp: Getrouwd zijn en op een datingsite staan .
 
Hmm, Anita, ik weet niet zo goed over welk scenario jij het hebt, maar ik vind een paar getrouwden (of met een relatie) op de site geen probleem. Zo lang mensen maar eerlijk aangeven wat hun "status" is. Het moeten er natuurlijk niet teveel worden, want dan schiet het z'n doel voorbij ;).


De volgende keer lees ik eerst het hele topic weer voordat ik wat schrijf. Ik geloof dat het inhoudelijke gesprek al een beetje over was...:)


Laatst aangepast door
ERIC483
op dinsdag 5 juli 2011, 22:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:53
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden
 
BEUN656 schreef:
Als ik even mag... Hoe zwart/wit is de Bijbel dan eigenlijk in jouw ogen? David refereert alleen maar aan de Bijbel in zijn stellingen. Niks mis mee. En inderdaad: de Bijbel is op sommige punten zwart/wit. Problemen mee...?

Mijn complimenten voor je commentaar David!

De bijbel is soms zwart/wit ja. Maar de bijbel doet geen zwart/wit uitspraken over orgaandonatie of het invriezen van eicellen... Dus dan zit er toch een interpretatie stap van onzelf tussen. En dan is alles ineens niet zo zwart/wit meer.

Ik vind een positief gevolg van deze ontwikkeling dat jonge mensen bij inderdaad bestralingen ofzo eicellen kunnen laten invriezen. Een negatief gevolg is dat mensen kinderen krijgen of voor een serieuze relatie gaan heel makkelijk kunnen uitstellen, omdat het geen consequenties heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:26
BerichtOnderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn
 
Het gaat mij te kort door de bocht om te zeggen dat alternatieve geneeswijzen in zijn algemeen occult zijn.

Volgens mij gaat het in de eerste plaats om geneeswijzen die niet wetenschappelijk onderbouwt zijn. Persoonlijk vind ik het geen probleem als een geneeswijze onverklaarbaar is. Ik vind het wel een probleem worden als het ook statistisch niet werkt. Dan is het gewoon geld uit de zak kloppen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 20:11
BerichtOnderwerp: Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.
 
BEUN656 schreef:
Precies David, waarom iedereen nou denkt dat alleen blanke vrouwen knap zijn... Voor de rest wil ik maar ff kwijt dat je van een knap bord niet kan eten, dus ja... Waar hebben we het eigenlijk over.... Lachende smiley

Volgens mij zegt niemand dat alleen blanke vrouwen knap zijn... Tussen blanken kan ook een heel groot cultuurverschil zijn trouwens, maar bij een andere huidskleur is de kans groter. Bovendien werkt dat 2 kanten op natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 20:05
BerichtOnderwerp: Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.
 
BEUN656 schreef:
Hoe kijk jij dan aan tegen dat verhaal over dat kleed die voor Petrus werd neergelaten? Handelingen 10 vers 15 is volgens mij duidelijk zat: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken. Ik heb daarom best wel moeite met jouw uitspraak. Praktisch gezien heb je misschien wel gelijk... Maar als je van elkaar houd ga je voor elkaar!

Ik zie niet in wat die bijbeltekst er mee heeft te maken. Iemand anders voluit als christen accepteren is heel wat anders dan een relatie beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 20:30
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
Ik weet dat in sommige calvinistische kerken twijfel aan het geloof als kenmerk van het ware geloof wordt gezien. Maar ik heb niet de indruk dat Calvijn hier aanleiding toe geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 20:24
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
LISA610 schreef:
[/b]Nou sorry hoor, maar volgens mij kun je dit moeilijk een leerstellige uitspraak noemen, want het staat dus wel degelijk in de Bijbel. Of heb jij een andere Bijbel? Verder gaat dit topic over Calvijn, dus dan is het logisch dat de discussie zich ook daarop toespitst.

Grappig, jou reactie onderstreept precies wat ik beweerde!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483 (47)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 23:23
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
Hmm wat mij betreft wordt er nu wel erg gedaan alsof alleen calvinisten er bepaalde leerstellingen op na houden. Volgens mij doen evangelische gelovigen dat net zo goed. Soms misschien wat minder dogmatisch uitgewerkt, maar daarom net zo goed leerstellig.
Bijvoorbeeld de uitspraak dat Jezus de zoon van God is. De 1 zal zeggen "dat staat gewoon in de Bijbel". Er zijn alleen helaas mensen die het daar niet mee eens zijn, dus is het ook een leerstellige uitspraak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ERIC483
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2