ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:32
BerichtOnderwerp: Trouwen
 
ZEELAND736 schreef:
Waren er nog mensen van CM uitgenodigd...?
En zo ja...was het mooi/fijn???

Laat het ons even weten!!


Nee Zeeland, vandaag niet als ik hem goed begrepen heb.


Crosser en Marian...
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:30
BerichtOnderwerp: Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds
 
CHATULIEM619 schreef:
Sorry, ik vind dat je ziek bent als je zomaar met een wildvreemde seks bedrijft. Dan word je gedreven door je instinct is niks menselijks aan. Ik vind dat deze mensen therapie nodig hebben...


MIEKE364 schreef:
hiermee impliceer je dat homo's zomaar met wildvreemden seks bedrijven.....
dat is iets wat hetero's nou nooooit doen......als je die allemaal als ziek zou moeten bestempelen en in therapie wil brengen dan is je ziektekostenverzekering in de verste verten niet meer te betalen.


Je zou Chats reactie zo op kunnen vatten, maar...Dat zegt hij helemaal niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:28
BerichtOnderwerp: Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds
 
Wat kun je nog anders met de huidige ziektekostenverzekeringen dan je kop in het zand steken en doorgaan? Je doet er toch niets aan. Om het plaatje compleet te krijgen is het fantastisch dat zoiets als dit voor een homo die moeite heeft met zijn geaardheid in het pakket zit, maar voor mij is het onzin, evenals zo heel veel andere dingen. Het ziektekosten pakket proberen ze gewoon voor iedereen te houden, ongeacht wie die persoon is. Bovendien kun je zelf de keuze maken voor een maatschappij, en dan zijn er onderling nog wel kleine verschillen. Zo heb ik eens begrepen dat abortus er bij de DVZ niet bij zit( heb niet nagetrokken of dit waar is)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 14:14
BerichtOnderwerp: eten in Duitsland 21 jan
 
ERIKA129 schreef:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeee Gefrustreerde smiley
Ikke niet blijf liever gezond Engeltje smiley
Ga alleen mee om in jullie stank te zitten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik doe wel gewoon gezellig Clown smiley


Spelbreker
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 23:37
BerichtOnderwerp: eten in Duitsland 21 jan
 
ERIKA129 schreef:
ANNETTE792 schreef:
Bei uns ist alles großer und beßer..

Ik ben van plan een tafel te reserveren bij een heel geinig restaurantje in Kranenburg Duitsland. Net 10 km over de grens bij Nijmegen richting Kleve.
Dit restaurantje staat bekend om zn perfecte keuken, warme uitstraling en het mooiste is nog wel: je mag er binnen roken!

Zin in een gemütlich avondje uit? Geef je dan onderstaand op, max 12 personen!

hannah702 wil ook graag mee,mag ik even voor hannah doen,dus bij deze..

1. Annette
2. Pieter
3. Erika
4. Mariska
5. Martin
6. Chatuliem
7. Bert
8. Willie
9. Jolan
10. Grace
11 hannah702
12. Trijnie

Volllllllllllllllllllllllll

Allemaal rokers?

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:33
BerichtOnderwerp: eten in Duitsland 21 jan
 
BERT168 schreef:
ANNETTE792 schreef:
Bei uns ist alles großer und beßer..

Ik ben van plan een tafel te reserveren bij een heel geinig restaurantje in Kranenburg Duitsland. Net 10 km over de grens bij Nijmegen richting Kleve.
Dit restaurantje staat bekend om zn perfecte keuken, warme uitstraling en het mooiste is nog wel: je mag er binnen roken!

Zin in een gemütlich avondje uit? Geef je dan onderstaand op, max 12 personen!

hannah702 wil ook graag mee,mag ik even voor hannah doen,dus bij deze..

1. Annette
2. Pieter
3. Erika
4. Mariska
5. Martin
6. Chatuliem
7. Bert
8. Willie
9. Jolan
10. Grace
11 hannah702


en die man van Grace dan? Gatie niet mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:27
BerichtOnderwerp: voorwaarden
 
PIETER649 schreef:
Wat leuk dat op CM mensen elkaar vinden en er zelfs huwelijken uit voort komen Lachende smiley

Ik hoop wel dat zeker de mensen die aan hun 2e, 3e of 4e huwelijk toe zijn, een moment van bezinning nemen vordat ze in het huwelijksbootje stappen.
Met samengestelde gezinnen is het juist belangrijk dit te regelen want uit ervaring kunnen we zeggen dat een huwelijk niet altijd tot de dood duurt.

En zelfs al duurt het tot de dood, dan nog wil je niet door je stiefkinderen gedwongen worden je huis te verkopen toch?
Of nog erger: geconfronteerd worden met de ex van je partner omdat die de erfenis van de stiefkinderen beheerd? Geschokte, onthutste smiley

Al met al een belangrijk onderwerp, die huwelijkse voorwaarden.... ( vergeet ook je testament niet !!! )

Dank je Pieter!
Ik vraag me alleen af(na overleg met advocaat) of een testament niet voldoende/afdoende is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:24
BerichtOnderwerp: Engelse taal op het forum.
 
De ellende van Nederland is, dat als je op vakantie gaat in het buitenland, je moeite doet om je verstaanbaar te maken daar. Maar als er buitenlanders in Nederland komen dat je vrijwillig verplicht bent om je verstaanbaar te maken in HUN taal of engels.

En waar ik op CM vaak aan moet denken is:
een ieder wordt bijna geacht om engels te kunnen volgen en spreken, maar de Statenvertaling is veeeeeeeeeels te moeilijk om te leren lezen, omdat er oud-hollandse woorden in staan....hoe hypocriet


Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 15 januari 2012, 21:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 17:08
BerichtOnderwerp: Engelse taal op het forum.
 
MOMO697 schreef:
Waarom in het engels?

Omdat engels soms beter verwoord hoe je het ervaart.
That's all

Ik ben niet verantwoordelijk voor hoe jij leest.
Wel voor hoe ik schrijf.
Lees je naar de letter of lees je naar het hart?

Ik schrijf vanuit mijn hart dus. En soms lukt me dat beter in het engels.
Kan me voorstellen dat meer mensen dat hebben.

Zou fijn zijn als je die vrijheid mag hebben hier op cm.

Dus That's all verwoord beter je gevoelens als: Da's alles???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 13:19
BerichtOnderwerp: Engelse taal op het forum.
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoewel me natuurlijk die afschuwelijke spellingsfout niet ontgaan is, denk ik dat de bovenstaande bijdrage ook te maken heeft met appreciatie van betrokken individuen. Met andere woorden ik zie een causaal verband tussen de bijdrage en de antipathie tegen bepaalde mensen. Dit recalcitrante gedrag vind ik ongepast maar het is uiteraard inherent aan het karakter van het forum, waar iedereen vrij is zijn of haar bijdrage te leveren. Het is natuurlijk opportuun te veronderstellen dat iedereen handelt overeenkomstig de verwachtingen van de ander, maar ik denk wel, dat er eens een bepaalde reflectie zou moeten plaatsvinden, waarbij men zich afvraagt: gaat het me over het onderwerp of gaat het over de persoon. Sympathie en antipathie zouden niet de drijfveren moeten zijn tot bepaalde uitlatingen, maar helaas zie ik dat ze bij sommigen een doorslaggevend karakter hebben.
Per slot van rekening zei een wijs iemand laatst tegen mij: bezinning leidt tot gerelativeerd scepticisme welke de existentie inherent maakt aan verveling. Hoewel ik niet zou willen, dat iedereen zich zou vervelen, zou relativering toch wel haar essentie kunnen bewijzen door een wat vriendelijkere attitude jegens de ander.

Wat hebben we toch een heerlijke taal.

Hahahaha ik heb dubbel gelegen om je reactie. ff bewijzen dat iemand met een IQ van 50 de Nederlandse taal niet hoeft te begrijpen

Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar ik denk dat je wel een punt hebt. Soms worden er ook vonden gezocht tegen mensen die men gevoelsmatig niet mag. Ik denk niet dat dit goed is, en zeker ook niet de bedoeling. Mijn bijdrage hoeft men zo niet op te vatten aangezien ik tegen niemand hier iets heb, maar dan nog irriteer ik me aan het Engels. Als ik zo graag Engels wil spreken of horen, dan emigreer ik wel, maar op CM voel ik me vaak een emigrant in eigen land
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 11:59
BerichtOnderwerp: Engelse taal op het forum.
 
MARISKA601 schreef:
Ik vraag mij af waarom er personen zijn die
de engelse taal op het forum gebruiken.

Wat is het nut ervan?

Wat mankeerd er aan de Nederlandse taal?

Niet ieder cm lid is de engelse taal machig en kan er dus niks mee.



Ik hoef die bijdrages in de engelse taal niet te lezen, dat snap ik.

Ik kan me er in vinden Maris,

Ik stoor me mateloos aan dat engelse ge*****.
Ook al kan ik het lezen, wat is er mis met het Nederlander zijn?(of Belg)
De Nederlandse taal is uitgebreid genoeg om de juiste woorden te kunnen vinden en persoonlijk vind ik het gewoon stom om in je eigen land, de voertaal van een ander land te gebruiken.
Natuurlijk is Engels een wereldtaal, maar omdat in je eigen land te gebruiken, terwijl IEDERE Nederlander ( zelfs iemand met een zeer laag IQ) de Nederlandse taal beter begrijpt en spreekt als een buitenlandse of wereldtaal vind ik het volslagen onzinnig om een ander op te zadelen met 'jouw kennis' van o.a het Engels. We zijn toch niet op CM om elkaars engels te testen?

Doe normaal, dan doe je al gek genoeg

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 13:55
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
MOMO697 schreef:
Zouden wij als wedergeboren christenen ons hier dan niet naar moeten uitstrekken? Wij hebben toch Christus in ons?
Zou Christus in ons dan niet voldoende moeten zijn?
Of leven we nog teveel naar het vlees?


Ik denk dat we altijd, in alle opzichten nog teveel geneigd zijn naar het vlees te leven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 09:53
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
ik ben nooit zo goed in al die leuke plaatjes hierboven, maar de felicitaties zijn er niet minder om Annet,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 09:17
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
Wat betreft de scheidingen in het oude testament, dit vond ik in het nieuwe testament oa in marcus 10, waaruit ik opmaak dat God scheiden toegelaten heeft, maar niet goed vond

Maar Hij antwoordende, zeide tot hen: Wat heeft u Mozes geboden?

4 En zij zeiden: Mozes heeft toegelaten een scheidbrief te schrijven, en haar te verlaten.

5 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Vanwege de hardigheid uwer harten heeft hij ulieden dat gebod geschreven.

6 Maar van het begin der schepping heeft ze God man en vrouw gemaakt.

7 Daarom zal een mens zijn vader en zijn moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen;

8 En die twee zullen tot een vlees zijn, alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees.

9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 11:12
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk, dat is nu wat ik bedoel met alleen maar naar de tekst te kijken. Laten we dan eens verder kijken:
Als Paulus zegt: wat ik bedoel, geeft hij de motvatie weer waarom hij die voorschriften geeft. En die motivatie is: de Heer komt toch heel snel terug, dus waarom zou je je nog druk maken om aardse zaken? Of je trouwt of scheidt, het maakt niet zoveel meer uit, omdat Jezus toch terug komt. De indruk die ik krijg, is dat dit slechts voorlopige voorzieningen om de tijd de overbruggen tussen toen en de komst van Jezus... Het heeft zeker niet het karakter van die absolute waarde waar gemeentes hun hele ethiek aan ophangen.
In 1 Tim 5 geeft hij hele andere voorschriften, omdat hij klaarblijkelijk tot de conclusie kwam, dat het nog wel een poosje langer kon duren.

Om eerlijk te zijn begrip ik je redenatie totaal niet. Ik zie niet in wat beide gedeelten uit de bijbel met elkaar te maken hebben. Naar mijn idee kun je ze naast elkaar neerleggen, en beide zijn dan waar. Maar zoals jij het voor doet komen lijkt het alsof je iets wat letterlijk en duidelijk in de bijbel staat maar van tafel veegt omdat je een tekst gevonden hebt waarin staat dat dat we ons niet zo druk moeten maken om aardse zaken.
Ik weet dat je daarin wel gelijk hebt, maar tot die tijd leven we op aarde, zouden dan de duidelijke dingen in de bijbel ineens onbelangrijk zijn?
Het komt me een beetje gemakzuchtig over, zo van...die dingen staan me niet aan, dus laten we daar ons maar niet zo druk over maken. Is het dan onzin dat er ook dingen in de bijbel staan die niet handig/prettig zijn voor ons mensen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 10:17
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Zondig niet meer zou je in dit geval op kunnen vatten als: scheid niet meer, jij maakt ervan trouw niet meer.
Wat betreft het Woord van God, in jouw ogen is het misschien duidelijk, in mijn ogen niet. Mensen die lezen alleen maar de letters, maar ik kijk altijd naar de contekst. En die is zeer verhelderend op bepaalde punten.

Ik denk dat Momo deze ideeen niet van zichzelf heeft maar uit de bijbel heeft gehaald.
lees 1 korintiers 7 maar

8 Doch ik zeg den ongetrouwden, en den weduwen: Het is hun goed, indien zij blijven, gelijk als ik.

9 Maar indien zij zich niet kunnen onthouden, dat zij trouwen; want het is beter te trouwen dan te branden.

10 Doch den getrouwden gebiede niet ik, maar de Heere, dat de vrouw van den man niet scheide.

11 En indien zij ook scheidt, dat zij ongetrouwd blijve, of met den man verzoene; en dat de man de vrouw niet verlate
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 09:59
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
MOMO697 schreef:
Kun je nog terughalen wat je er herkenbaar in vond?

nee, ik denk dat je het deels in je volgende reactie verwoord hebt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 09:20
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
MOMO697 schreef:
Lastige materie.


Jammer dat je je verdere reactie weggehaald hebt. Ik kon me er wel in vinden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:04
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
Eigenlijk is de bijbel over duidelijk over scheiden, en wat dat betreft kan ik me voor stellen dat kerken een tweede huwelijk weigeren. Als zelfs de kerk zich niet meer aan Gods woord houd, wie dan nog wel?
Daarom vind ik de schuldbelijdenis zo gek nog niet.
Niet dat je minder bent, maar als je scheid zonder een bijbelse reden, waarom zou je dan(terwijl je weet dat dat tegen de wil van God in gaat) opnieuw weer trouwen in de kerk?
We weten allemaal dat er vergeving is voor de fouten die gemaakt worden, maar als je nu geen enkele spijt hebt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:31
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Ik zou willen dat het zomer werd. ik wil het niet meer koud hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:30
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Van harte gefeliciteerd Cootje!!

Maak er een fijne dag van
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:28
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Het lijkt me dat je in een vreemde spagaat terecht komt als je eenmaal getrouwd bent. Je komt dan in een kerk die je nog meer gaat veroordelen dan voor die tijd, totdat ze je er uiteindelijk weggepest hebben.

Dat denk ik juist niet.
De predikant heeft duidelijkheid, en wijzelf ook. Van te voren wisten we dat we qua achtergrond zeer verschillend waren, en toch hebben we een mogelijkheid gevonden om samen naar de kerk te gaan. Op zichzelf is dat al iets heel moois en boven verwachting. Het gaat om de zegen en niet om de persoon die de zegen uitspreekt hoorde ik eens een predikant zeggen, en ik denk dat daar zeker iets in zit.

Wat betreft een aangepaste dienst voor tweede huwelijken....het zou kunnen, ik heb er niets op tegen. Maar als een van beide voor de eerste keer trouwt, kun je dat toch niet maken? Zelf vond ik het belangrijk dat hij(trouwt voor de eerste keer) de eerste keuze had in sommige opzichten. Ik heb tenslotte alles al eens mee gemaakt. Nu is daar niets van te merken want we liggen prima op een lijn. Maar wat betreft het kerkelijk huwelijk...tja...ik vind dat je iets voor elkaar over moet hebben. En nu ik een beetje aan het idee gewend ben, ben ik er eigenlijk wel blij om ook.

Dit is overigens niet de kerk waar ik uit kom hè. Die trouwen ons niet over omdat W geen lid wil worden, anders hadden ze dat waarschijnlijk wel gedaan, maar idd met een heel sobere dienst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 00:12
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
HANNAH810 schreef:
dat weet ik wel zeker zeeland.

Ik weet dat zo zeker helemaal niet. samen, op je knieën etc.
In mijn vorige huwelijk was dit zeker het geval. Ik kon mijn trouwtekst toen niet kiezen en kreeg er een die ik toen de dominee zeer kwalijk nam, zo dat ik tijdens mijn eigen trouwdienst dacht...pardon, moet dit nou?
Maar de tekst is van voor tot achter uitgekomen als ik terug kijk. Geen zegen...hij trok het vrije leven in zonder God, en ik niet, precies zoals de dominee het in de dienst erover sprak al noemde hij daarbij onze namen niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 22:41
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
Een toepasselijke vraag voor mijzelf momenteel.
Tot voor een jaar geleden was ik het volkomen met Chat eens, zei het om een andere reden. Mijn eerste huwelijk was gelukkig heb ik 10 jaar lang gedacht, en ik wist niet beter of ik had een gezegend huwelijk. Totdat mijn ex zijn dubbelleven openbaar kwam en er weinig meer overbleef van die zegen die ik dacht te hebben.
Mijn standpunt werd in deze: als ik ooit nog eens trouw is God niet aan kerk of plaats gebonden en zal ik zeker ook niet meer in de kerk trouwen. In de hoek waar ik uit kom zijn alle trouwdiensten overigens enorm sober en naar mijn idee redelijk onpersoonlijk, ongeacht of je maagd bent of niet.

Maar nu ik voor de beslissing sta, trouw ik in de kerk of niet komt het ineens dichterbij. Aangezien mijn aanstaande ega dit eigenlijk wel een vereiste vind.
Dan ga je toch eens beter nadenken of je standpunten wel kloppen etc.

Persoonlijk heb ik een hekel aan het woord inzegening(alsof de voorganger dat bepaald) en noem ik het liever een zegen vragen aan God over je huwelijk.

Inmiddels zijn we een paar gesprekken verder, en onder andere ook met de dominee waarvan ik graag zag dat hij ons zou trouwen. Nu blijkt het dat de meeste kerken er echt niet op zitten te wachten om een gescheiden vrouw in het huwelijk te verbinden . Zelfs al kan je ze vertellen dat je gescheiden bent na tig keer proberen en doorlopend overspel. Ze zijn er gewoon huiverig voor lijkt het wel.

Toch gaat het kerkelijk huwelijk nu als het goed is door. Wel in een kerk waar ik persoonlijk nooit voor zou kiezen, en waar ik mezelf ook niet bij zal aansluiten. ik vind dit heel lastig omdat je het dan meer voor de ander doet. Toch kon ik zo toch weer op mijn oude standpunt terugvallen, dat God niet aan tijd of plaats gebonden is....dus ook niet aan de dominee of voorganger.
Ik wil mijn tekst niet voorzeggen aan de predikant en niets weten over wat hij zegt tijdens de dienst. Ik geloof zeker dat God ieder mens de woorden kan geven, die Hij wil dat ze spreken zullen, Ik hoop het aan Hem over te laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:55
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging
 
MOMO697 schreef:
Natuurlijk kent God ons als geen ander en weet Hij dat we die rust nodig hebben. Voor mij zit dat alleen niet in 1 dag. Bovendien geloof ik niet in verplichtingen opgelegd door God. Wel in instructie, raadgeving, wijsheid van Zijn kant.

En als je 1 dag leeft zoals God zou willen, waarom dan niet alle dagen? Ik wil doordrenkt zijn met Hem zodat er geen verschil is in welke dag dan ook. Want ik geloof dat we elke dag om de armen moeten denken, elke dag rusten (en werken), elke dag onze gedachten aan Hem weiden. En ik denk dat dat mogelijk is doordat wij de Heilige Geest hebben ontvangen. Als een levenskracht voor elke dag.
Wel hebben we ook te maken met onze eigen ikkie. Maar hoe meer je je naar Hem uitstrekt, hoe minder je eigen ikkie de regie heeft.

Maar hoe zie jij dan: 6 dagen zal je al je werk doen en de 7de dag rusten?
Is dat geen duidelijke verplichting dan? Werken en rusten gaat namelijk niet gelijk.

GIJ ZULT( oftewel je MOET) is dat geen verplichting dan? Het staat toch niet nutteloos in de bijbel? Je MOET klinkt nu bepaald niet als een goede raad, maar als een gebod, ofwel: verplichting
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:10
BerichtOnderwerp: Profetische beleving
 
WILLEMIJN232 schreef:
LJ beleefd zijn geloof anders maar om dan gelijk van hoogmoed te spreken? Vanuit een refo gedachte kan het hoogmoedig overkomen dat is wel zo maar een andere geloofsvorm kan toch ook prima?

Ik denk dat dit gewoon een van de lastige punten is van de verschillende belevingen op CM Willemijn. Sommige dingen zijn gewoon niet te bevatten voor deanders denkende misschien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:23
BerichtOnderwerp: Profetische beleving
 
ERIKA129 schreef:
Waarom dit topic onder agenda valt ontgaat me ten ene male maar dat zal misschien aan mij liggen. Volgens mij hoort dit topic onder christelijk leven.

Maar de aantijging van Herman vind ik echt te ver gaan de naam Love Jezus hoeft van mij ook niet, het is mooi dat je dat kan zeggen dat je ervan houd maar als naam m'n twijfels over.

Herman als je je zo aan LJ stoort mail de redactie maar val hem niet zo aan ook al ben ik het niet met LJ eens op deze manier ben je echt niet als Christen bezig!!

Al ben ik het niet eens met Hermans manier van uitlaten over LJ, toch kan ik hem wel enigszins begrijpen. LJ's reacties bruisen van hoogmoed, en als de bijbel iets afkeurt is het toch wel hoogmoed, of niet soms?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:18
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging
 
MOMO697 schreef:
Jezus wandelde elke dag, elk uur, elke minuut, elke seconde met God de Vader. Deed alles in Hem, door Hem, voor Hem, met Hem.

Daarin lag Zijn rust, Zijn vertrouwen.

Als wij dan in Hem zijn, hebben wij dan nog een rustdag nodig?

Jezus ging mee in de gebruiken van Zijn tijd. Maar beperkte zich niet tot die gebruiken.

Jezus is mijn voorbeeld om mij naar uit te strekken. Ja, ik ga op zondag naar de dienst omdat er nou eenmaal diensten op zondag zijn. Maar de zondag is voor mij geen apart gezette dag.

Elke dag is voor mij een dag om Hem te danken voor Wie Hij is en wat Hij doet, gedaan heeft en nog gaat doen.
Elke dag wil ik mij uitstrekken naar Hem, het Woord ingaan.

Lukt mij dat? Welnee ben namelijk ook een mens van vlees en bloed.
Maar het verlangen is er wel en dat verlangen geef ik gestalte zoveel als ik kan door me bewust te worden van dat verlangen.


Zou het niet zijn dat God ons een rustdag geeft omdat Hij weet dat we anders maar door en door en door zullen gaan?
Dat Hij ons daarom juist een verplichte rustdag opgeeft om ons te beschermen tegen ons zelf als mensen die altijd maar bezig zijn?
Ik denk dat de rustdag wel degelijk een door God opgelegde verplichting is. Niet iets wat we moeten omdat het een gebod is, maar meer als een gunst van Hem die weet hoe druk we anders elke dag maar weer zijn.

En dan spreek ik niet over de zaterdag of de zondag, ik denk dat dat om het even is, maar meer aan een afgezonderde dag in de week, waarin we iets apart leggen voor de armen, rusten van onze bezigheden en onze gedachten aan Hem weiden Die ons deze dag gaf.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op maandag 9 januari 2012, 14:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 13:33
BerichtOnderwerp: eten in Duitsland 21 jan
 
ANNETTE792 schreef:
Bei uns ist alles großer und beßer..

Ik ben van plan een tafel te reserveren bij een heel geinig restaurantje in Kranenburg Duitsland. Net 10 km over de grens bij Nijmegen richting Kleve.
Dit restaurantje staat bekend om zn perfecte keuken, warme uitstraling en het mooiste is nog wel: je mag er binnen roken!

Zin in een gemütlich avondje uit? Geef je dan onderstaand op, max 12 personen!

1. Annette
2. Pieter
3. Erika
4. Mariska
5. Martin
6. Chatuliem
7. Bert
8. Willie
9. Jolan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 13:26
BerichtOnderwerp: Vader wat zouden we zonder U doen ...
 
HANNAH810 schreef:
en dat vind ik nu juist soms het moeilijke;
hoe weet je wat nu precies Gods weg in je leven is;
hoe weet je welke weg te kiezen wanneer je de keus hebt uit meerdere routes?
hoe kun je Gods leiding verstaan?

en als je niet zeker bent wat God wil in je leven, is het dan wellicht de bedoeling om maar een beetje te doen wat je zelf denkt dat goed zou kunnen zijn?

Heel goede vraag hannah, het houd me al jaren bezig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 40 Volgende
Pagina 4 van 40