ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARY052
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARY052
Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 14:29
BerichtOnderwerp: Geluk
 
PEACEDOVE820 schreef:
Hey allen,

Mary een geluks koekje is een koekje waar een lijf spreuk op staat!

Groetjes,
Peacedove


Oke thanks...........nog nooit van gehoord.........
Waar kan ik die kopen???? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 14:28
BerichtOnderwerp: 'Te goed voor deze wereld'
 
JILL658 schreef:
LIESBETH326 schreef:
Het volgen van Jezus is denk ik idd heel divers. Maar dat is niet omdat ieder mens zelf bepaalt in welke mate hij/zij Jezus volgt. Jezus vraagt van ieder van ons ons hele hart en totale gehoorzaamheid.
Nee, God heeft ieder mens uniek geschapen, met eigen liefhebberijen, zwakheden, gedachten, gevoelens, etc. Dat maakt denk ik dat het volgen van Jezus per persoon kan verschillen. Nauw contact met de Schepper is nodig om te weten wat het voor jou als individu betekent om Jezus te volgen.

Weet je Liesbeth Jezus vraagt niks van je. Als je Jezus lief hebt dan doe je vrijwillig wat Jezus graag zou willen. Jezus legt je niks op. Je hoeft niets te doen om zijn liefde te ontvangen. Hij geeft het om niet.
Het enige wat jij en ik moeten doen is Hem aannemen als de Zoon van God de Vader en dat Hij voor onze zonden aan het kruis is gegaan. Gestorven en begraven . Weder opgestaan is uit de dode en zittende aan de rechterhand van God de Vader.
Shaloom Jill


AMEN Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 12:23
BerichtOnderwerp: Kerk in de buurt
 
KLAPROOS940 schreef:
Ongeveer een jaar geleden ben ik verhuisd. Met als gevolg dat ik nu zo'n 20 minuten moet rijden als ik naar de kerk ga. En dat brengt me bij een dilemma. Want op 5 min fietsen is wel een bijbelgetrouwe kerk. Alleen daar voel ik me niet zo thuis omdat deze kerk een andere achtergrond en daardoor andere gebruiken en regelmatig een andere benadering/ visie heeft.

k Vraag me alleen af of ik me daardoor moet laten leiden. Kun je niet juist meer voor de buurt waarin je woont betekenen als je in je eigen buurt naar de kerk gaat? En moet ik me door mijn gevoel/ gedachten hierover laten leiden?

k Ben benieuwd of andere cm-leden wel eens voor eenzelfde keuze gestaan hebben.
Voor de duidelijkheid het gaat me dus niet om een discussie over waarom de ene gemeente/ kerk(genootschap) beter zou zijn als de andere. Dergelijke discussies vind ik niet echt opbouwend.

Ik wil er wel iets over delen.
Ik had mijn gemeente vlakbij huis, kon er lopend heen dus gemakkelijker dan dat kon het niet...........maar..........ik voelde me niet thuis, groeide niet in mijn geloof..........had honger naar meer en kon het daar niet vinden............toen ben ik op zoek gegaan en nu kerk ik in een andere plaats. Dichtbij? Nee elke keer 25 minuten rijden met de auto, en dat niet alleen opzondag maar natuurlijk door de week ook vaak genoeg, meer tijd kwijt, meer brandstofkosten etc Spijt??? NEE NEE ik ben zo blij dat ik die keuze heb gemaakt en dat ik nu mag groeien in mijn geloof en me elke zondag kan verheugen op de diensten.
Naar mijn idee moet je vooral ook kijken naar een plek waar JEZUS centraal staat, waar je kunt groeien in je geloof.

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 19:01
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
CROSSROAD317 schreef:
Of naar de plaatselijk rijwielhandelaar te worden gestuurd voor vuurvonkjes, omdat de bougies niet vonkten ....... Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Haha Cross, zo is mijn zus es een keer voor de gek gehouden door de broers, ze moest anderhalfe kilometer fietsen om vuurvonkjes te halen............... Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 18:57
BerichtOnderwerp: Geluk
 
PEACEDOVE820 schreef:
Toen ik pas een geluks koekej opende verscheen er een mooie tekst die ik jullie niet wil onthouden:

Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijdom zonder grenzen. (F.Daels)


Groetjes,
Peacedove


Wat is nu weer een gelukskoekje???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 17:37
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
ELLY361 schreef:
wat vertel je ons nu vind je avondje groningen te ver voor stappen is toch bij jou in de buurt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

haha Elly leuk! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 16:25
BerichtOnderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
 
THOMAS968 schreef:
Heel herkenbaar Imre, mooie bijdrage.

Thomas

Ja idd herkenbaar, maar ook jouw bijdrage is mooi Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zondag 17 januari 2010, 18:53
BerichtOnderwerp: Voel wat ik voel voor jou ,
 
ROBBEDOES873 schreef:
Voel wat ik voel voor jou ,

Jouw leven is bijzonder, soms verward,
De wereld oordeelt meestal spijkerhard,
In andere ogen ben jij heel apart,
Voel wat ik voel voor jou.

Soms kan jouw wereld kort de mijne zijn
Iets samen delen is ontzettend fijn
Uniek, gescheiden door die starre lijn
Voel wat ik voel voor jou.

Ik weet jij bent een heel bijzonder kind
Autisme is een diepe wond
En jij die telkens weer de strijd aanbindt,
Met een wereld die je niet doorgrond.

Als iemand openstaat voor wat jij voelt
Zou snappen dat jij het zo goed bedoelt
Dat jouw beperking je steeds hersenspoelt
Dan voelt hij wat van jou

Jij bent mijn kind, uniek en wonderbaar
Jouw wereld zal de mijne zijn.
Soms heftig, soms volstrekt onhandelbaar
Maar geen beperking krijgt ons klein.

Als ,s morgens vroeg de nieuwe dag begint
Voel ik jouw warmte, mijn bijzonder kind
Voelen wij vaak een harde tegenwind
’k hou mateloos van jou.
’k hou mateloos van jou.

(geschreven door mijn vriendin, maar ozo herkenbaar)


Wow echt mooi Robbe, en inderdaad heel herkenbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 13:03
BerichtOnderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
 
JILL658 schreef:
Pakte mijn post en daar was de afrekening van de energienota. Boze smiley Spannend heb ik het goed gedaan dit jaar. Moet ik bij betalen of krijg ik wat terug. Twijfelende smiley Elk jaar is dat steeds een streven van mij om minder te verbruiken, maar of dat werkelijk ook lukt is de vraag. Gefrustreerde smiley
Veel opgelet , steeds de lichten uit. Coole smiley met zonnebril De cv wat eerder zachter en toch lekker warm houden. Alle stekkers eruit voor de nacht, want ik heb gehoord dat ook al is het uit je apperatuur en de stekker zitten nog in het stopcontact dan blijft het energie pakken. Veel gemopper hier waarom zijn die stekker er steeds uit???? Woedende smiley
Ben benieuwd wat het me heeft opgeleverd? Smiley die vol vragen zit
Envelop open gescheurd en jawel hoor daar staat het
TE VEEL IN REKENING GEBRACHT bijna 70eurotjes. Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Het was dus de moeite waard, van al dat sterkkergetrek!!! Knipoog smiley
Leuk begin van de dag Lachende smiley


Gefeliciteerd Jill! Goed gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 17:17
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
TESSYBEAR731 schreef:
Is het niet zo dat je de term "ontucht" in voorgaand bijbelgedeelte kunt zien als een term voor dingen die je lichaam schade kunnen toebrengen?
Het lijkt mij meer dat het erom gaat dat je geen verkeerd gebruik maakt van bepaalde middelen...alcohol bijvoorbeeld, zelfs de dokter zegt dat het goed is om iedere dag een glas wijn(?) te drinken voor de doorbloeding etc. Maar wanneer je er teveel van gaat nemen brengt dat uiteindelijk schade aan je lichaam en pleeg je als het ware "ontucht" op je lichaam...

Zo maar even een gedachtespinseltje Knipoog smiley

Op de website www.domineeonline.nl vond ik dit stukje van dominee Erjan van der Linde;
Allereerst iets vanuit de Bijbel. Je weet vast dat wij hier niet zo maar op deze aarde zijn. We zijn gemaakt door Iemand. Dat is God. Hij is onze Schepper. Hij heeft ons een schoon en gezond lichaam gegeven. Dat staat op meerdere plaatsen in de Bijbel, bijv. 2 Korinthe 6 vers16 of Hebreeën 3 vers 6. In deze teksten staat dat we een tempel / huis van God zijn en dat we daar goed op moeten passen. Als je rookt verontreinig je die tempel. Je neemt dan heel veel vieze stoffen in je op en dat is niet goed voor je lichaam. Je gaat hoesten en de kans dat je ziek wordt is groter. Daarnaast is het ook nog eens moeilijk om te stoppen met roken. Als je het een keertje doet vind je het nog niet zo erg. Maar dan komt een volgende en nog een, nog een, enz... Probeer dan nog maar eens te stoppen. Dat lukt je bijna niet. Je bent er gauw aan verslaafd. Toch roept God je daartoe op in Prediker 11 vers 10 dat we de kwalen uit het lichaam weg moeten doen of geen dingen moet doen waar we ziek van kunt worden.


Mooi Tess
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 13:20
BerichtOnderwerp: Durf Jij ... ???
 
ANITA324 schreef:
Durf Jij ...??

Durf Jij anders te zijn!
Niet alleen in woorden
maar Juist te meer
in daden anders te zijn!

Door niet mee te doen
Met de rest
Durf Jij... ??
Jezelf te zijn !

God ziet je hart aan Knipoog smiley

Durf Jij...??


Uw woord is een lamp voor mijn voet
en een licht voor mijn pad. Psalm 119:105

Mooi Anita.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 17:59
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
CROSSROAD317 schreef:
Nee Pietertje, das het geld wat hier gewoon hoort.
Geld van de gasbel van Slochteren en het olieveld bij Schoonebeek...... het zuiden en het westen hebben mooi pronken met de rijkdommen uit het noorden.

Heel goed van jou Cross.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 15:24
BerichtOnderwerp: Here zegen deze spijze
 
JILL658 schreef:
Gebed voor het eten heb ik wel geleerd. Ook gedankt na het eten.
Nu nodig ik de Vader ook uit om aan mijn tafel deel te nemen.
Ik dank de Vader voor het eten en de overvloed die Hij elke dag weer geeft, vraag een zegen voor de dag en de personen die er zijn.

Bid met onophoudelijke dankzeggingen staat er geschreven.

Grapje van vroeger: Here zege deze spijze amen en als er nu eens dieven kwamen en mijn stukje brood weg namen dan zat ik hier met mijn handen samen. Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Herkennen jullie dat nog. Jill

Haha grappig Jill, ik ken het niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 15:17
BerichtOnderwerp: Moppentrommel
 
MARIJAN072 schreef:
Er lopen 2 muizen door de woestijn. Als er opeens een vleermuis overvliegt, zegt de ene: 'kijk, dat is mijn broer. Hij werkt bij de luchtmacht.'


LOL...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:27
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
nu het volgende:

ik opende het topic over iemand kunnen vergeven,
maar nu is het andersom.
je hebt om vergeving gevraagd en je krijgt er geen antwoord op.
je excusses zijn oprecht.
hoe gaan jullie er mee om?

ja inderdaad loslaten, en aan GOD geven.
Hij zal jou helpen om het los te laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:53
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
ROBBEDOES873 schreef:
Wie gaat er mee op zaterdag 13 maart stappen in Groningen?
Als je zin hebt laat het dan even weten via het forum...
Hoe meer zielen hoe meer vreugd Lachende smiley


Wat houdt een avondje stappen in?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:06
BerichtOnderwerp: Risico op stalken na date via internet
 
MARIJAN072 schreef:
Ik vind het bijv. niet normaal als een man weken op rij een sms stuurt, terwijl je niet reageert. En dat terwijl je al duidelijk aangegeven hebt, geen contact meer te willen. Een mailbox vol met stomme mailtjes, telefoontjes (met dank aan de nummermelder), etc. En als iemand zegt naar je kerk te komen, terwijl het duidelijk is dat je geen contact meer wilt. Dat voelt bedreigend en daar word ik stiknerveus van. Dit voelde voor mij als stalken. Kan iemand aanstellerig vinden, maar ik vind dat niet normaal.

Is ook niet normaal Marijan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:01
BerichtOnderwerp: lenen
 
JILL658 schreef:
Wat is geld? Wij mogen het gebruiken, maar al je geld is van de Vader. Als Papa zegt geef die of die geld en zoveel dan doe ik het zonder dat die ander het te weten komt. Hebben ze ook geen rot of schuldgevoelens. Kan ik ze helpen door boodschappen te brengen dan doe ik dat. Kan ik ze helpen door hun financieen op orde te krijgen, dan bied ik ze dat aan.
Voor mij maakt het niet uit of het nu vrienden zijn of onbekende als de Heer het zegt doe ik het gewoon. Want Hij weet ook mijn financiele situatie en gek genoeg ik krijg het altijd dubbel en dwars terug op een totaal andere manier.
Vroeger toen ik geen christen was deed ik het ook, maar helaas toen heb ik het nooit terug ontvangen.
Maar nu met Papa`s inmenging gaaf gewoon. Papa zorgt voor ons en mij en ik kom niets te kort. Ook al geef ik meer uit dan ik heb ontvangen snap niet hoe het kan, maar Hij doet het.
Want er staat geschreven dat je de mensen van voedsel en kleren enz moet voorzien, want het zijn Zijn Kinderen.


Mooi Jill!
En herkenbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 23:05
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CROSSROAD317 schreef:
He beste mensen, ik vind persoonlijk dat het te veel op de man/vrouw gespeeld gaat worden. Zelf heb ik me hier ook schuldig aan gemaakt, ipv de Liefde van onze Here Jezus uit te dragen, ging ik af op persoonlijk gevoel..... Heb dan ook besloten dit niet meer te gaan doen, en verder geen reacties meer te wijden aan dit topic.
Voor mij is het uitdragen van Gods Liefde belangrijker dan het laatste woord willen hebben of mijn gelijk krijgen...... Verlegen lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond


Je bent een wijs mens cross!!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 16:40
BerichtOnderwerp: overige verbeterpunten van deze site
 
RELLOK036 schreef:
euhm wat ik mis op forum en chat is een asbak....aangezien ik een roker ben kan het wel handig zijn dacht ik zo anders zoveel as op de vloer....

Haha die rell
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 18:00
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
SOLAFIDE630 schreef:
www.bijbelsdagboek.nl

5 januari


„Daarom, mijn geliefde broeders, weest standvastig, onwankelbaar, te allen tijde overvloedig in het werk des Heren.” 1 Kor.15:58a


Lezen: Filippenzen 3:17-4:1 (Ga naar dit bijbelgedeelte)




Bijbelgedeelte bij 5 januari
Lezen: Filippenzen 3: 17 – 4:1


Vertaling 1951

17 Weest allen mijn navolgers, broeders, en ziet op hen, die evenzo wandelen, gelijk gij ons tot voorbeeld hebt. 18 Want velen wandelen – ik heb het u dikwijls van hen gezegd, maar nu zeg ik het ook wenende – als vijanden van het kruis van Christus. 19 Hun einde is het verderf, hun God is de buik, hun eer stellen zij in hun schande, zij zijn aardsgezind. 20 Want wíj zijn burgers van een rijk in de hemelen, waaruit wij ook de Here Jezus Christus als verlosser verwachten, 21 die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het aan zijn verheerlijkt lichaam gelijkvormig wordt, naar de kracht, waarmede Hij ook alle dingen Zich kan onderwerpen.
1 Daarom, mijn geliefde broeders, naar wie mijn verlangen uitgaat, mijn blijdschap en kroon, staat alzo vast in de Here, geliefden!

De Nieuwe Bijbelvertaling

17 Volg mij na, broeders en zusters, en kijk naar hen die leven volgens het voorbeeld dat wij u gegeven hebben. 18 Ik heb u al vaak gezegd, en zeg nu zelfs met tranen in mijn ogen: velen leven als vijand van het kruis van Christus 19 en gaan hun ondergang tegemoet. Hun god is hun buik, hun eer is schaamteloosheid en hun aandacht is alleen gericht op aardse zaken. 20 Maar wij hebben ons burgerrecht in de hemel, en van daar verwachten wij onze redder, de Heer Jezus Christus. 21 Met de kracht waarmee hij in staat is alles aan zich te onderwerpen, zal hij ons armzalig lichaam gelijk maken aan zijn verheerlijkt lichaam. 1 Daarom, broeders en zusters, die ik liefheb en naar wie ik verlang, die mijn vreugde en erekrans zijn, blijf standvastig in de Heer.





°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Het vierde hoofdstuk begint met „Daarom”, en de tekst voor deze dag ook. Beide teksten roepen ons op om standvastig te zijn, niet vanuit een moraal die onze vaderen hebben beleefd, maar zelf heel bewust gericht op dat wat voor ons ligt. In 1 Kor.15 wordt gesproken over het geweldige einde dat eigenlijk een indrukwekkend begin zal zijn! Al het vergankelijke moet onvergankelijkheid aandoen, het sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen, voor het einde komt. Want als het aangezegde einde komt, begint het Koninkrijk Gods pas in volle heerlijkheid!
En wij zullen daarbij horen, als we als wedergeboren mensen ons geluk niet meer in het vergankelijke, maar in het onvergankelijke zijn gaan zoeken. Dit betekent niet dat we hier op aarde moeten zuchten dat het maar een tranendal is en dat het straks, in de hemel, pas goed gaat worden. Want Paulus zegt dat we niet straks, maar nu reeds „burgers zijn van een rijk in de Hemelen” (:20). En, omdat we burgers van dat hemelse rijk zijn geworden, doordat Jezus ons, door gehoorzaamheid aan Zijn Woord, heeft overgeplaatst vanuit de dood in het leven (Joh.5:24), weten we dat Hij komen zal om ook ons sterfelijk lichaam te veranderen, zodat het aan Zijn verheerlijkt lichaam gelijkvormig zal worden. Daarom vrienden is het einde, waarvan de Bijbel spreekt, een heerlijk begin van een nieuwe tijd! Maar dan hebben we toch ook alle reden om te volharden tot het einde, tot Hij komt! Wie deze hoop op Hem heeft, merkt dat er een totaal nieuwe gezindheid komt, waarin het een heilige vanzelfsprekendheid wordt om de wereldse begeerten te verzaken, omdat er gewoonweg geen tijd meer voor is, omdat de Geest van God ons dringt overvloedig te zijn in het werk voor Zijn Rijk!

Ga je het hele jaar hier neerzetten?
Ik vind het prima hoor maar begrijp het eerlijk gezegd niet zo goed.
Ik lees een eigen bijbels dagboek en hoef hier niet nog 1 te lezen.
Of ben ik de enige die er zo over denkt?
In dat geval ga je maar rustig verder. Knipoog smiley

Groet Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 21:05
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat je wel een hele vreemde definitie erop nahoudt wat betreft vloek. Ik vind daar ook geen enkele bijbelse grond in. Elke vorm van kritiek is in jouw ogen dan een vloek en dat vind ik te ver gaan.

Vervloeking is een middel dat in de Bijbel regelmatig voorkomt. Paulus spreekt zelfs vervloeking uit over eenieder die een ander evangelie verkondigt. Elisa spreekt een vervloeking uit over een aantal kinderen die hem beledigen. Hij spreekt zelfs een vervloeking uit over zijn knecht Baruch.

Vervloeking heeft alles te maken met het oordeel van God. Het probleem is echter, dat dit vaak verkeerd gebruikt wordt. En daarom is het niet echt aan te raden het te gebruiken als je niet geleid wordt door de Heilige Geest.

De vervloeking die over jou is uitgesproken komt voort uit de frustratie en de pijn van iemand. En dan is het geen vervloeking namens God. Hij ziet dit als laatste redmiddel om jullie nog onder druk te zetten. En deze druk heeft hij vaker op jullie willen uitoefenen. Daarom zou ik me er maar niet druk om maken.

Ben het niet met je eens Chat. Woorden hebben kracht.
Lees maar es Spreuken 18:21
Woorden hebben macht over leven en dood,
Wie zijn tong koestert plukt daarvan de vruchten!
Dus dat is nog al wat.
Niet druk over maken? Wel druk over maken dus...........

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 15:30
BerichtOnderwerp: ik ben (stief vader) en hoe voed ik nu de kinderen op!
 
FRANS528 schreef:
nu ben ik gelukig getrouwdt met m,n vrouw al 4 maanden via hier,maar zo als julie meschrien lezen aan de aan hef.hebben haar zoontjes van 5 en 8 jaar soms moete met me.de ene keer zeggen ze papa we houden vanje ,en andere kant gooien ze de kop in de windt.voor namelijk aan tafel en naar bedgaan en zo ...wie heeft er nutigge tips voor me

IK denk dat je eerst alleen maar liefde moet geven.......veel liefde en aandacht. Het opvoeden komt later..

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 12:06
BerichtOnderwerp: De beloften van God zijn voor NU !!
 
MOOGLIE741 schreef:
God spreekt altijd in het NU. Niet in het heden en ook niet in het verleden. De beloften die in Zijn Woord staan, zeggen altijd iets over het NU. God is vastberaden maar loopt nooit haastig, want Hij draagt de tijd in Zijn hand. Zijn denken is niet tijdgebonden en daarom zullen al Zijn zegeningen voor NU zijn.

Ik wil je vandaag zeggen, het maakt niet uit hoelang je in een bepaalde situatie zit waar je onder lijd, God zal het veranderen en kan het binnen een fractie van een seconde. 1 aanraking van Gods kracht kan je lichaam genezen. 1 aanraking van Zijn genade kan je promotie geven. 1 aanraking van Zijn goedheid kan het probleem oplossen waar je al zo lang mee loopt te vechten. 1 aanraking van de Almachtige God van Israël kan jou leven in een ogenblik veranderen.

Ik moedig je vandaag aan, blijf geloven, blijf staan, blijf hopen. Laat het niet toe dat de duivel je naar beneden probeert te halen met zijn leugens, omdat God achter de schermen voor jou aan het werk is. Jou tijd komt en ik proclameer voor de doorbraak dat onze lieve Vader geeft, in een ogenblik, plotseling nog voor jij het zelf ziet !!

God zegt niet, Ik zal of Ik was, maar Hij zegt IK BEN, NU. Maar waarom doet God in onze ogen vaak morgen pas iets? Soms gaat God met jou een proces in waar je veel sterker uit zal komen, terwijl in Gods ogen het al is volbracht. Of vaak willen en kunnen mensen NU niet luisteren, handelen of gehoorzamen, vandaar dat Hij nog steeds vandaag de dag profeten stuurt die gaan zeggen wat God morgen gaat doen !! Het enige wat je nodig hebt is de verheerlijkte IK BEN. Hij zegt: “IK BEN alles wat je nodig hebt, IK BEN jou vrede, IK BEN jou voldoening, IK BEN jou bevrijding en redding en IK BEN de weg naar overwinning tot Ik wederkom op de wolken van Glorie !! Dan zal jij voor eeuwig met Mij feest vieren omdat IK BEN.”


Vader in de hemel, ik kies om U te vertrouwen. Dat U achter de schermen aan het werk bent voor mij. Ik kies ervoor om te staan in geloof en dat mijn seizoen van doorbraak eraan zit te komen. Vader dat U mij kracht en vrede geeft zodat ik geduldig wacht op U. In Jezus naam, Amen !!

AMEN!!! Halleluja!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 12:16
BerichtOnderwerp: Wat wil je laten zien met je profielfoto?
 
PIETER649 schreef:
klopt... maar als de knuffel geweest is, zit je mooi met n ondergekwijld gezicht en jasje Zieke smiley

haha smakelijk hoor!


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 12:14
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
SIMONKWET418 schreef:
Dat gezegde komt ook niet altijd uit hoor Arjan, ik had hier iemand op de site gewoon leren kennen als iemand die nood had. Geen relatie dus maar gewoon iemand die ik wilde helpen om uit die problemen te komen.
Het werd een echte vriendschap, ik werd dan ook Pa genoemd en Opa
ik ben God nog steeds dankbaar dat ik haar veel heb mogen helpen.
Maar toen er voor diegene weer wat licht aan de horizon verscheen was
het plotseling klaar, ik werd gewoon gedumpt, en dit kan ik niet van een gelovig iemand verwachten.
De nasleep hiervan was nog erger, maar dat hou ik liever voor mij zelf.
En dit bedoel ik nu ook, wat is vriendschap komt het uit het hart of????

Hoi Simon,

Wat rot voor je zeg. Je mag je teleurgesteld voelen, zeker weten!
Maar.......probeer nu maar los te laten en geef je teleurstelling maar aan DIegene die jou nooit zal teleurstellen en HIJ zal voorzien, ook in nieuwe vriendschappen.
Sterkte!

Grietels Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 12:08
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswensen
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik wens iedereen hier op CM een zeer gelukkig Nieuwjaar toe met Gods onmisbare rijke zegen ! Lachende smiley


GOD's onmisbare Zegen voor iedereen in 2010.
Ga met HEM dan ga je goed!


Groet Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 01:35
BerichtOnderwerp: wens
 
SIMONKWET418 schreef:
Chris en medewerkers we ns ik een fijne jaarwisseling
en voor 2010 veel geluk gezondheid en liefde
SIMON


Daar sluit ik me volledig bij aan Simon. en ook voor jou dezelfde wens.

Groet Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 16:47
BerichtOnderwerp: Terugblik op 2009
 
[quote=CROSSROAD317]
Vet coole getuigenis cross.
Gefeliciteerd.

Grietels Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 20:18
BerichtOnderwerp: nieuwe versie ik ga slapen
 
RENSKE067 schreef:
Ik ga slapen ik ben moe
Here dek mij lekker toe
met Uw liefde warm en zacht
en bewaar mij deze nacht

Alles leg ik voor U neer
ook mijn stoute dingen Heer
doe mijn zonden weg bij mij
Here Jezus, maak mij vrij

Zorg voor kinderen in nood
geef de arme mensen brood
laat de zieken als het mag
beter worden op een dag

Zorgt U voor ons hele huis
als we buiten zijn of thuis
ja ik bid voor iedereen
sla Uw armen om ons heen

Laat mij weer gezond en fris
opstaan als het morgen is
geef dat ik weer spelen mag
dank U wel voor deze dag

Amen

Mooi he Renske, mijn zoon zingt em ook al een poosje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARY052
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 Volgende
Pagina 20 van 22