ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARY052
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22
ChristianMatch forum index » Berichten van MARY052
Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 16:46
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik denk dat we onderscheid moeten gaan maken in de manier waarop we de bijbel gebruiken.
1) Gebruiken we de bijbel alleen om te lezen of,
2) gebruiken we de bijbel ook voor bijbelstudie.

1) Lezen: In elke bijbel kunnen we de weg tot de Vader vinden. Persoonlijk denk ik dat dat de belangrijkste boodschap is die we kunnen vinden in de bijbel. Het volgende voorbeeld komt uit 7 vertalingen.

Joh 14,6
NBV - Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.
SV-J - Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
NBG51 - Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.
WV95 - Jezus antwoordde: ‘Ik ben de weg, en de waarheid en het leven. Alleen door Mij heeft men toegang tot de Vader.
GNB96 - ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven,’ antwoordde Jezus. ‘Iemand kan alleen naar de Vader gaan via mij.
SV1637 - Iesus seyde tot hem, Ick ben de wegh, ende de waerheyt, ende het leven. Niemandt en komt tot den Vader dan door my.
SV1977 - Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot de Vader, dan door Mij.

Daarnaast kun je uit de bijbel heel veel teksten halen die je persoonlijk kunnen bemoedigen, daar heb je geen uitgebreidde studie voor nodig, hoef je alleen maar voor te kunnen lezen. Lachende smiley

2) Bijbelstudie: Als je dieper in wilt gaan op de inhoud van de bijbel, zul je de tekst moeten bestuderen. Het is dan van belang dat je kennis hebt van de grondtekst en het contextuele gedeelte (achtergrond, verband leggen tussen). Op dat moment is het naar m.i. wel van belang welke bijbelvertaling je gebruikt. Een vertaling die zo dicht mogelijk bij de grondtekst komt is dan aan te bevelen. Maar persoonlijke voorkeur voor een vertaling is misschien wel net zo belangrijk, neem een bijbel die voor jou geschikt is.
Maar misschien wel het allerbelangrijkste dat het je intentie mag zijn om God groot te maken door je bijbelstudie.


Mooi Cross
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 15:01
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
CROSSROAD317 schreef:
Ach voordat die friezen doorhebben dat het vriest, is het al 2010, en dan moeten ze nog beslissen of de "tocht der tochten" wel door kan gaan....
In die tussentijd heeft gretha smit de tocht al 50.000 keer geschaatst Gefrustreerde smiley Clown smiley


He Cross.
Je onderschat de Friezen nu toch wel heel erg...........ik voel me aangesproken dat begrijp je wel. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 14:58
BerichtOnderwerp: Boekentip....
 
JILL658 schreef:
Wat voor mij een heel verhelderen boek is en die ik een ieder wil aan raden.
Als je nog geen echte Papa relatie hebt met God dan is dit een boek dat je kan helpen om God zo te gaan ervaren.
Het gooit heel wat huisjes en religie over boord. Vrijheid in Hem. Vrijheid om met Papa te praten te wandelen te eten te zingen te rusten en Zijn Liefdevolle omarming te ervaren en te voelen.

De Uitnodiging van W Paul Young
ISBN 978 90 435 1550 4

Inderdaad Jill een prachtig boek. Echt heel bijzonder
Heb soms gelezen met tranen over mijn wangen, en eerlijk is eerlijk dat gebeurt niet vaak tijdens een boek lezen, maar bij dit boek.........
Echt een aanrader.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 14:53
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
JILL658 schreef:
Tja even Mary en Henk.

Even in het kort.
Jezus bestond al voor de grond legging vande wereld het Woord was God en Hij sprak en het was er. En het Woord is God. Jezus is de Weg de Waarheid en het Leven. God is een Drie-eenheid.

Jezus kwam op aarde om de Vaders Liefde te laten zien. Jezus deed niets zonder de Vader.
Omdat wij een heel verkeerd beeld hadden gemaakt van God onze Vader.
Het voorhangsel scheurde zodat wij gelijk naar de Vader mogen gaan. Er is geen belemmering meer tussen ons en God .
Want Jezus heeft de Wil van de Vader gedaan, omdat Jezus Zijn Vader zo Lief had. Dat Hij die Liefde aan de mensen wilde openbare.
God is Vader en God.
En bovenal God is Liefde!!!!!!
Jill

Kan ik alleen maar beamen Jill.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 14:53
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
RELLOK036 schreef:
mee eens maar euhm mag je er dan gewoon oplos leven zonder gevolgen hier op aarde?

He Rell. als je van iemand hier op aarde houdt. dan wil je toch ook het beste voor die persoon, dan wil je diegene toch niet kwetsen. pijn doen of wat dan ook maar voor negatiefs?
Zo is het ook met JEZUS, als je een relatie met HEM hebt wil je toch ook het beste doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 14:51
BerichtOnderwerp: Wat is stilte stilzijn voor jullie?
 
JILL658 schreef:
De stilte,

Stilte kan beangstigen zijn
Stilte kan je verstikken
Stilte om jezelf te verdedigen
Stilte om jezelf niet te laten zien
Stilte voor de storm die komt
Stilte om te voorkomen dat.....

De stilte

Stilte dat je het uit schreeuwt van binnen laat me gaan
Stilte dat al je spieren spannen voor dat moment dat kan komen
Stilte versta je me niet........
Stilte de onmacht geen woorden
Stilte van onderdrukte tranen
Stilte van het leed dat is geschied

De stilte het panser


Stilte kan zo bevrijdend werken
Stilte kan zo genieten zijn
Stilte kan zo veel rust uitstralen
Stilte om ruimte te scheppen
Stilte is open zijn
Stilte samen een te zijn

De stilte

Stilte schept een band
Stilte om te kijken
Stilte om te rusten
Stilte om in jezelf te zijn
Stilte om de wonderbaarlijke kleurschakelingen
Stilt om de grootsheid buiten

De stilte juibelend en juigend

Stil zijn
luisteren
open staan
voor jou
Vol verbazing
vreugde tranen
te huilen
in die stilte
vol van de Rust
Vrede
van de Vader
mijn Papa
mijn Liefdevolle
en getrouwe God.

Dit wens ik jullie allemaal toe voor de komende tijd.
Jill

Wow Jill vet mooi
THanks
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:19
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
RELLOK036 schreef:
dus soms lieg je niet of wat dan ook?
denk dat de wet wel vervult is maar neemt niet weg dat het evengoed een hele goede richtlijn is om je aan te houden...

Rell, ik zeg niet dat je dat nooit meer doet, maar je hart is erop uit het goede te doen. Meer en meer op JEZUS te gaan lijken.
WOW dat is echt mijn wens. (en ook de ZIJNE denk ik)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:11
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
JOLAN931 schreef:
Hoe denken jullie over de wet die God aan Mozes gaf in het oude testament.
Is deze anno 2009 nog steeds de wet waar we ons aan hebben te houden?
en is ieder gebod in deze wet even belangrijk? voor degene die deze wet niet kennen heb ik hem er even onder gezet. eerste is de staten vertaling, tweede komt uit het Boek.

Toen sprak God al deze woorden, zeggende:

1 Ik ben de HEERE uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb.

2 Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

3 Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.
Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt.

4 Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt.
Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;
Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;
Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.

5 Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.

6 Gij zult niet doodslaan.

7 Gij zult niet echtbreken.

8 Gij zult niet stelen.

9 Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

10 Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.


Toen verklaarde de HERE:
"Ik ben de HERE, uw God, Die u uit de slavernij in Egypte heeft bevrijd.

1 U mag geen andere goden aanbidden dan Mij.

2 U mag geen beeld of afbeelding maken van wat boven in de hemel of op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. U mag niet voor dergelijke zaken buigen of deze vereren; want Ik, de HERE, ben een jaloerse God, Die de zonden van de vaders toerekent aan de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen van hen die Mij haten. Maar Ik ben liefdevol voor hen die van Mij houden en mijn wetten gehoorzamen. U mag de naam van de HERE, uw God, niet zonder goede reden gebruiken, want de HERE zal degene die dat wel doet, zeker straffen.

4 Onderhoud de sabbat als een heilige dag. Zes dagen moet u werken, maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, een rustdag. Op die dag mag u niet werken. En dat geldt ook voor uw zonen, dochters, slaven (man of vrouw), vee en gasten. Want in zes dagen heeft de HERE de hemel, de aarde, de zee en alles wat daarin leeft, gemaakt en Hij rustte op de zevende dag. Daarom zegende de HERE de sabbat en maakte er een bijzondere, heilige dag van.


5 Heb eerbied voor uw vader en uw moeder, dan krijgt u een lang en goed leven in het land dat de HERE, uw God, u zal geven.

6 U mag niemand doodslaan.

7 U mag niet echtbreken.

8 U mag niet stelen.

9 U mag geen leugens vertellen aan andere mensen.

10 U mag niet jaloers zijn op het huis van uw naaste en ook niet op zijn vrouw, zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund en zijn ezel of iets anders dat het eigendom is van uw naaste

Maar JEZUS is toch gekomen om de wet te vervullen? Hij alleen is de weg de waarheid en het leven. Jezus zegt zelf: niemand komt tot de Vader dan door Mij.....als je Jezus hebt aangenomen als je Redder en Verlosser zit de wet in je hart en wil je niet anders meer dan gehoorzaam zijn. Niet omdat het moet maar omdat je niet anders meer wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 21:12
BerichtOnderwerp: EEN BRON VAN WAARHEID :
 
ROBBEDOES873 schreef:
EEN BRON VAN WAARHEID :

Het Geluk

Men overtuigt zichzelf er vaak van dat het leven beter zal zijn

nadat men getrouwd is,

nadat men een kind heeft en nadien,

nadat we een tweede kind gekregen hebben...

Later voelen we ons gefrustreerd

want de kinderen zijn nog niet groot genoeg

en we denken dat we beter af zullen zijn

als ze groot zijn.

Men is er dan van overtuigd dat men gelukkiger zal zijn

als éénmaal deze stap voorbij is.

Men zegt zichzelf dat het leven vollediger zal zijn

wanneer de dingen beter zullen gaan voor ons,

voor onze partner,

wanneer men een schone wagen zal hebben of een groter huis,

wanneer men op vakantie zal gaan ,

of wanneer men met pensioen zal zijn.

De waarheid is dat er geen beter moment is

om gelukkig te zijn dan het huidig moment.

Indien het niet nu is, wanneer zal het dan zijn ?

Het leven zal altijd gevuld zijn met te bereiken objectieven

of af te maken projecten.

Het is beter om dat toe te geven

en om te beslissen om nu gelukkig te zijn,

nu het nog kan.

Heel lang heb ik gedacht dat mijn leven eigenlijk ging beginnen.

Het echte leven !

Maar er is altijd een hindernis op de weg,

een op te lossen probleem,

een onbeëindigd project,

nog door te brengen tijd,

een te betalen schuld.

En dan, dan zal het leven beginnen !

Totdat ik besefte dat deze hindernissen juist mijn leven zijn.

Dit inzicht heeft mij helpen begrijpen

dat er geen weg bestaat dat naar het geluk leidt.

Het geluk is de weg.

Aldus passeert ieder moment dat we hebben,

en meer nog,

wanneer men dat moment deelt met een speciaal iemand,

speciaal genoeg om onze tijd ermee te delen,

en dat men zich herinnert dat de tijd niet stilstaat.

Dan moet men stoppen met stoppen met studeren,

met zijn loon te verhogen,

met te trouwen,

met kinderen te hebben,

met te wachten dat de kinderen het huis uit zijn,

of gewoon met te wachten op vrijdagavond,

op zondagmorgen,

op de lente,

de zomer,

de herfst

of de winter,

om te beslissen dat er geen beter moment is dan nu

om gelukkig te zijn.

HET GELUK IS EEN WEG MAAR GEEN BESTEMMING

Er is niet veel nodig om gelukkig te zijn.

Het is voldoende om ieder klein moment te appreciëren en

om het te beschouwen als een der beste momenten uit zijn leven.


Tijd wacht op niemand.

Verzamel ieder moment dat je hebt

en het zal van grote waarde zijn.

Deel het met door jou gekozen personen en

ze zullen nog waardevoller worden.


De bron van deze tekst is onbekend.

Mooi gedicht Robbe...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 17:29
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
HENK710 schreef:
De opmerking van Thomas over het godsbeeld in combinatie met de verwijzing naar de in mijn ogen suggestieve tegenstelling tussen God in OT en NT brengt mijn op de volgende gedachte:
God is net als een ouder voor Zijn kinderen, ook als de kinderen al volwassen zijn, nog steeds dezelfde. Kijkend naar de opvoeding van een kind, zie je in de eerste levensfase van een kind iets vertroetelnds, wat even later meer (opvoedend) straffend wordt. Maar op een bepaalde leeftijd wordt dat ook weer minder. De liefde van die ouder verandert daarmee niet qua inhoud. Het is enkel de uitingsvorm die veelal anders is. Waarom kan dit bij God ineens niet bestaan en wordt er geregeld gedaan alsof God veranderd is van OT naar NT?


God blijft eeuwig dezelfe. maar het grote verschil is dat JEZUS is gekomen en die heeft de zonde voor ons gedragen zodat wij niet meer gestraft hoeven te worden. JEZUS offer was volmaakt.
AMEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 17:27
BerichtOnderwerp: Kleine wonderen in het dagelijks leven
 
HANNAH810 schreef:
toen ik aan t zoeken was naar andere woonruimte heb ik gebeden om leiding; ik zou namelijk zo heel graag weer een klein tuintje willen;

afijn, ik heb een grote tuin gekregen, en ik was er blij mee;
de hele voortuin heb ik leeggehaald, zo erg zelfs, dat er een vrachtwagen grond in moet; maar ja, dat kost geld, he?
de planten in de vorige tuin, had ik al gescheurd, en wat er over bleef, kon ik in de moestuin van mn vriendin onderbrengen; zo ook met de duizende bloembollen.....zover dus aan planten geen gebrek...

kom ik vanmorgen op mn vorig woonadres, om de laatste dingen op te halen, die nog in t tuinhuisje stonden; zegt de nieuwe eigenaar; je kunt alle rozen wel mee-nemen, als je dat wilt hoor!
tuuuuurlijk wil ik dat!!

enne.....de hele zijtuin gaat op de schop, dus je kunt de buxus-hagen en beplanting ook wel ophalen, als je t kunt gebruiken....
tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!

want we gaan van de tuin een oprit maken, en de pergola (27 meter) gaat eruit, dus als je die wilt hebben, kun je die in t voorjaar ophalen; als je m tenminste nog gebruiken kunt;
tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!!!!

trouwens, de planten in de voortuin staan wel dicht op elkaar.....
kun je daarvan zeggen hoe we dat oplossen??
ja hoor, dat kan ik tuurlijk wel; doe ik voor u;
en t overschot?
tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!!!

afijn, moe en met spierpijn sta ik te strijken;
komt de tuin-hulp de keuken in lopen;
je vind een vrachtwagen grond te prijzig zei je; dus k heb effies wat geregeld voor je, meid;
maandag vroeg komt er een VRACHTWAGEN VOL KOMPOST, kadootje van je huurbaas, en ik spit het er even door voor je!!!!!!
de tranen zouden je toch in je oren schieten?? zeg nou zelf.....
want tuuuuuuurlijk wil ik dat!!

de broer van de huurbaas wil wel een rozen-rekje maken over het pad langs het huis, k zal es vragen wanneer het hem zou schikken;
want tuuuuuuurlijk wil ik dat ook nog wel!!

zou God weten wat dit meisje nodig heeft, om haar gedachten te verzetten, en te relaxen??

afijn, als ik niet reageer, ondanks dat ik online ben;
t zou zomaar es kunnen zijn, dat ik de tuin in ben;
want tuuuuuurlijk wil ik dat!!!!!


Super Hannah!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 11:46
BerichtOnderwerp: Wat gebeurt er met een gelovige als hij sterft?
 
NOUMOE974 schreef:
Het leven is mij Christus en het sterven is mij gewin.

Het moet ons om de Hemelheer te doen zijn.
De rest is bijzaak en zijn verborgenheden des Heeren.

Maar naar die verborgenheden mogen we ons uitstrekken en 1 ding is zeker: hoe we er ook over denken het zal onze stoutste verwachtingen overtreffen. Ik kan heerlijk mijmeren over hoe het straks in de Hemel zal zijn, niks mis mee toch. je verheugt je toch ook op een aards feestje? hoeveel te meer mogen we ons verheugen op het HEMELSE FEEST.
Laat maar komen!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 11:41
BerichtOnderwerp: vergeven
 
ROBBEDOES873 schreef:
Ik vind het heel mooi en fijn voor je dat jij het wel kunt...
Ik weet dat ik het nooit zal kunnen...Niet zolang ik dagelijks met de gevolgen word geconfronteerd en we geen rust krijgen van die kant...
Respect voor een ieder die het wel kan...
Heb svp ook respect voor de genen die het niet kunnen...
Dit bedoel ik niet speciaal naar Mary, maar meer naar een ieder die vind dat je maar moet kunnen vergeven...Net als wat Simon zegt het moet wel kunnen....Nee Simon het moet niet kunnen... zoals ook al in het gedicht staat wat ik heb geplaatst...
Pas als je in mijn schoenen hebt gewandeld en mee hebt gemaakt wat ik heb meegemaakt....dan pas kun je oordelen...

Ik deel je mening hier wel over hoor Robbe, wou je door mijn "verhaal" bemoedigen en niet veroordelen of wat dan ook maar.
Je bent dapper en ik ben super blij voor je dat je hier een maatje hebt gevonden!
Veel Zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 23:09
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
Ik mocht vroeger geen fouten maken.
Kreeg er flink van langs.
Zelfs mijn Godsbeeld werd zo, dat ik God alleen maar zag
als een God die alleen maar straffte.

Ik krijg het idee van sommigen hier dat ik mijn
naaste MOET vergeven.
Moet ik hun vergeven wat ze mij aandeden?
Het leed is al geschied.
De pijn blijft.
Is zeker Gods straf omdat ik niet vergevingsgezind ben?

Nee joh, zo is GOD absoluut niet. GOD houdt van jou super vet veel en heeft jou geluk voor ogen en niet jouw ongeluk!!(staat in Jeremia)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 17:34
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
RELLOK036 schreef:
Ik wordt er zo moe van he mag ik ook een eigen Gods beeld hebben??
En nogmaals wie is God voor jullie dan? en Wie is Jezus en Wie is de Heilige Geest?

Natuurlijk mag je eigen GODs beeld hebben, maar ik gun je zo dat dat beeld anders wordt dan dat het nu is, niet omdat ik het zo goed weet Rel maar juist voor jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 17:32
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind God in het oude testament bestraffender als in het nieuwe testament, dat geeft bij mij vaak verwarring.

Dat klopt wel, maar omdat JEZUS alles heeft gedragen is dat het grote verschil.
En natuurlijk kun je er nu niet op los leven omdat GOD toch wel vergeeft maar als je JEZUS in je hart hebt wil je er ook niet op los leven, wil je alleen maar dicht bij HEM zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 17:30
BerichtOnderwerp: vergeven
 
ROBBEDOES873 schreef:
Ik wil toch even reageren...
Heb even getwijfeld of ik het wel of niet zou doen...
Maar ik denk dat er ook gevallen zijn waarbij vergeving niet mogelijk is...
Je kan het wel loslaten en aan God overgeven, maar vergeven kan naar menselijke standaarden in sommige gevallen niet,
Zeker niet als er een ernstig vergrijp is geweest en de dader, toont geen berauw of wat dan ook maar...
Er zullen velen het niet met me eens zijn, maar dit is hoe ik er overdenk...


Soms zijn er inderdaad vreselijke dingen gebeurd in een leven.........
Helaas spreek ik uit ervaring maar weet je : ik heb tegen GOD gezegd dat ik Hem gehoorzaam wilde zijn en zodoende met mijn wil(verstand) die personen heb vergeven. Tegelijk heb ik tegen GOD gezegd dat mijn gevoel 180 graden de andere kant op gaat maar dat ik graag wil dat HIJ ervoor zorgt dat ik in mijn gevoel ook zo ver kom.
En het allermooiste is dat HIJ dat gedaan heeft, wat voor mij onmogelijk was was mogelijk bij HEM.

Groet Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 17:06
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
RELLOK036 schreef:
Wie is God of Jezus of de Heilige Geest voor je?
bedoel wat voor soort persoon ding of wat dan ook?
Zal zelf ff een start geven:
God is voor mij een Vader die is aardig en lief voor je maar als je wat uit vreet dan straf...Jezus is me vriend hij noemde ons ook vriend dus ik ben een vriend van hem....En de Heilige Geest is voor mij een ding wat je nodig hebt om verder te groeien en leren en soms geeft hij je ook gaves

Hoi Rell,
GOD geeft je geen straf. HIj heeft jouw geluk voor ogen en niet je ongeluk en als je JEZUS hebt aanvaard dan is er geen veroordeling meer.
GOD kijkt door JEZUS naar jou en dus ben je vrij!!!!!
En JEZUS heeft de Heilige Geest aan ons gegeven om ons de weg te wijzen en ons te helpen.
JEZUS heeft de straf gedragen en daardoor kunne we in alle vrijmoedigheid bij GOD komen, zonder angst en zonder schroom!

Groet Mary,
geniet van je vrijheid in HEM Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 23:20
BerichtOnderwerp: cm setjes....
 
JONATHAN890 schreef:
ik zal nog ff een setje melden : Lachende smiley


ik heb een relatie met iedereen die ook in God gelooft...

WE ZIJN BROEDERS EN ZUSTERS


denk hier eens over na

Mooi Jonathan. AMEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 19:18
BerichtOnderwerp: Verdriet
 
CARIEN982 schreef:
Idd heel kwetsbaar Jonathan.

en daarom o zo dapper!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 17:07
BerichtOnderwerp: Roddelen..
 
CARIEN982 schreef:
[b] Graag wil ik even reageren op dit onderwerp, de persoon die hier bedoeld word dat ben ik. Ik wil je zeggen dat het niet echt roddelen was, maar eerst waren er wat frustraties dat eindigde in boosheid. In je boosheid zeg je dan weleens dingen waar je later spijt van krijgt.
Het was niet de bedoeling om mensen pijn te doen, zo zit ik niet in elkaar.
Daarom wil ik mijn excuses aanbieden voor wat ik teveel gezegd hebt.
Ik heb wel geleerd dat ik voortaan zal zwijgen en mn eigen nergens meer mee zal bemoeien. Ik hoop dat mn excuses aanvaard worden, meer kan ik niet doen.

Carien

Dapper van je Carien.
Echt super dapper.

Groet Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 14:43
BerichtOnderwerp: aanvulling of invulling
 
JONATHAN890 schreef:
‘t Laatste jaren heb ik mensen leren kennen,
Ik kon er maar moeilijk aan wennen.
Mensen die er waren in mijn leven,
Aan wie ik dacht veel te kunnen geven.

Was ik slechts een invulling voor hen,
En voelde ze niet aan wie ik ben?
Ook ik wil liefde en aandacht ontvangen,
Ook ik heb hierin mijn verlangen.

Dan sluit je je voor hen af,
En vinden ze je daarin laf.
Ik zoek naar ware vriendschap,
Die niet zegt, ik zit daarin krap.

Alleen een invulling is niet fijn,
Ik wil een aanvulling zijn.
Nu sta ik op ‘n punt waarop ik zeg,
Ik wil weer gaan die weg.

Ik hoop dat er echt iets rijpt,
Waarin, ik jou en jij mij begrijpt.
Hoop dat we dat samen kunnen, ik en jij,
Ik aanvulling voor jou en jij voor mij.

Dat een wens die ooit werd uitgesproken,
Die door een ander wreed is verbroken.
Nu weer een zinvolle richting op kan gaan,
En een invulling geeft aan ons bestaan.


Mooi hoor Jonathan,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 21:09
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
CHATULIEM619 schreef:
Misschien zijn mijn verwachtingen te groot, maar ik vind het nog niet erg diepgaand hier op het forum.

Dat ben ik met je eens chat.
Een lolletje op zijn tijd is leuk, maar een beetje meer diepgang zou nog leuker zijn.


Groet mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 14:38
BerichtOnderwerp: Moppentrommel
 
BULLDOG524 schreef:
Sinterklaas gaat cadeautjes leveren in Somalie. Het valt hem op dat de kindjes daar graatmager zijn.
Sinterklaas: "Waarom zijn al deze kindjes zo mager?"
Rode-kruis-medewerker: "Dat komt omdat ze niet eten"
Sinterklaas: " Niet eten, dan ook geen cadeautjes`


Hier kan ik dus niet om lachen.................
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052 (58)





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 17:16
BerichtOnderwerp: Moppentrommel
 
De norm van de moppen die geplaatst worden moet naar mijn idee niet zijn: ik vind dat het kan, maar wat vind JEZUS ervan??

(rijmt ook nog.........)

Groetjes Mary


Laatst aangepast door
MARY052
op vrijdag 4 december 2009, 17:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARY052
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22
Pagina 22 van 22