ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAATJES468
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAATJES468
Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:28
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
JONATHAN890 schreef:
Ik denk dat in de traditionele kerken, de Heilige Geest weinig ruimte heeft gehad in heel wat jaren. En alleen door mensen die van God de gave daarvoor hebben, zijn dergelijke dingen als, uitdrijven, o bijvoorbeeld zieken genezingen, mogelijk. Traditionele kerken huiver(d)en al bij aanbidding, spreken in tongen en dergelijke.
Oke ik denk dat stukje snap ik...Komt het dan ook daardoor dat deze mensen het in anderen zien?
Ik bedoel zien dat het een demoon is of iets anders?
ik blijf ergens met vraagtekens zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:56
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat de traditionele kerk daar veel minder oog voor heeft (gehad).

Dank voor je antwoord heb je ook enig idee hoe dat kan?
Ben gewoon heel nieuwsgierig hoe dat nu zit...
Ik kerk zelf nml bij een traditionele kerk en weet er weinig tot niets van...
Wat ik ervan weet, weet ik niet vanuit de traditionele kerk,maar vind het wel boeiend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:49
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?
 
Ik draag geen kruisje... Niet omdat ik het zie als martelwerktuig of wat dan ook maar...
Ik draag enkel iets anders om men nek Knipoog smiley
Maar ik zie het kruis niet als zijnde een martelwerktuig,
Ik zie het meer als een symbool van het feit dat Jezus is gestorven voor onze zonden...
Ik zie dan ook niet in waarom het niet zou mogen of kunnen of wat dan ook maar...Beetje vreemd om die rare vergelijkingen te maken....
Jezus is aan het kruis gestorven voor onze zonden, Omdat te vergelijken met iemand die is neergestoken of neergeschoten vind ik een beetje bizar...Ergens krijg ik dan het gevoel dat je het hele verhaal kruisdood niet snapt...Ga ervan uit dat je het wel snapt maar zoals je het nu stelt in de dingen die je hier neerzet, doe je alsof je er niets van hebt begrepen, Das tenminste mijn bescheiden mening, wil je overgens niet aanvallen...maar probeer enkel weer te geven hoe je overkomt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 13:07
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CHATULIEM619 schreef:
Allereerst vind ik wel dat je enorm veroordelend naar de pinkstergemeente bent. We denken abosluut niet zo exclusief als dat jij hier doet beweren.
Wat betreft occult, heb je zelf eens mensen moeten bevrijden? Als je dat één keer meemaakt, weet je hoe mensen er gebukt onder kunnen gaan. Lees maar eens in de bijbel over die man die naakt rondliep. De demonen hadden hem helemaal van zijn eigen waarde beroofd. Hij was niet meer in staat zelf na te denken. Jezus bevrijdde hem en daarna kwam hij weer bij zinnen.
Je kunt wel lacherig gaan doen en zeggen, dat loopt zo'n vaart niet. Maar het zou verstandig zijn als je het wat serieus zou nemen. En een afbeelding van Buddha in huis nemen is gewoon een afgod in huis nemen. Ook al zijn ze in de fabriek gemaakt, het weerspiegelt wel een afgod en dan maakt de fabricage niet uit.

Wat mij opvalt is het volgende...
Het uitdrijven van Demonen gebeurt eigenlijk enkel door mensen uit de pinkstergemeenste of stromingen die daar oplijken,
Wil dit dan zeggen dat deze mensen eerder "bezeten"zijn of wil het zeggen dat deze mensen het sneller herkenen...of wil het zeggen dat anderen het niet kunnen zien....Of wil het zeggen dat deze mensen iets als occult maken wat het niet is omdat men een andere mening heeft???
Graag zou ik hier antwoorden op krijgen... Want ik weet niet goed wat ik er van moet denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:34
BerichtOnderwerp: gekke berichten
 
MARISKA601 schreef:
Een 54-jarige Chinees heeft in zijn leven zeker vijftienhonderd gloeilampen opgegeten. Wang Xianjun ontdekte de delicatesse toen hij twaalf jaar oud was, en kan er sindsdien niet meer van afblijven.

Xianjun beweert dat de peertjes knapperig en heerlijk zijn. Toen hij twaalf was, slikte hij per ongeluk een stuk bot van een vis door. Om onnavolgbare redenen besloot hij daarna maar stukken glas te gaan eten, en hij bleef kerngezond.

Daarop besloot Xianjun dat het een goed idee zou zijn om maar gloeilampen te gaan eten. De beste man neemt er af en toe eentje bij het ontbijt, en drinkt er dan een lekker glas water bij. Volgens doktoren in een nabijgelegen ziekenhuis is de Chinees kerngezond.

Wat zal dat een VERLICHT typje zijn Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 21:37
BerichtOnderwerp: God/je Vader
 
SUSANNAH475 schreef:
Geloof je dit nou echt Maatje ?
Denk je niet dat heel veel wat er gebeurt in deze wereld:
-keuze is van mensen
-Niet is wat God in gedachten had
-zinloos is (voorbeeld: prostitutie bij kinderen/ sekstoerisme)

Ik geloof dat God het kwade niet wil.
En als iemand toch (veel) problemen ervaart, ja ik geloof wel dat God het kan omdraaien zeg maar tot iets goeds.
Maar ik denk dat er veel dingen gebeuren die niet in overeenstemming waren of zijn met wat God in gedachten had.

Geeft God problemen ? Ik geloof juist dat God het goede voor de mens zoekt...
Vind dat je soms moet uitkijken om denken te weten wat God denkt...

Hoi Sussanah...Ik wil hier ook niet mee aangeven dat ik zeg dat God de problemen maakt dan wel veroorzaakt, wel geloof ik dat God de problemen die op onze weg komen gebruikt voor een doel,
Om ons te vormen, om ons te sterken en om ons naar zich toe te halen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 21:32
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje idealistisch. Ten eerste denk ik dat je niet van tevoren kunt weten of een date meteen van God is. De reden dat ik mijn verhaal vertelde, is dat je vaak voor die tijd allemaal ideeën over elkaar hebt, maar dat dat niet betekent dat de praktijk ook zo is. Pas als je elkaar eens een keer ontmoet hebt, kun je pas zeggen of het goed is om door te gaan.


Ik denk dat je zowiezo niet te hoge verwachtingen moet hebben van een date...
En waarom zou uit een date meteen een relatie moeten komen?
Eerst vriendschap lijkt me een heel gezonde basis Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:35
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
MAR907 schreef:
Ik weet het.
Juist daarom wil ik in eerste date het liefst ook, tot op zijn minst, als een leuke herinnering achterlaten, ook wanneer de klik niet komt of is.
Ik besef uitemate goed dat er beschadigingen zijn bovenop hetgeen dat er al is.
Het is aan mij, hoe ga ik daarmee om.

Ik vind het al erg genoeg wat er door datings gebeurd.
Maar er zijn ook positieve ervaringen waar ik mij aan vasthoudt.

Zoals ik al eerder gezegd heb, de eerste date kan het mooiste date zijn.
Dat heb je samen in de hand.

Ten slotte gaat het om een "drievoudig snoer" waarom zou ik mij dan moeten gaan beschermen met allerlei bijgedachten?
Mijn vetrouwen in God is groot.

Ik hoop dat het voor iedereen een kracht mag zijn, om op Hem te vertrouwen.

Heel mooi gesproken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:37
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
MARISKA601 schreef:
Dachten de kerken er maar zo over.
Helaas ontbreekt er bij vele kerken die ruimte.

Ik denk dat het niet zo zeer in de kerken zit Mariska, Maar meer aan de mensen die er kerken, De kerken zelf zijn immers maar stenen gebouwen en denken niet zoveel Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:36
BerichtOnderwerp: Rekkelijken en preciezen
 
IMRE695 schreef:
Op dit soort sites heb je ruwweg 3 groepen. De preciezen, die precies weten wat Gods Woord voor ons mensen betekent en dat ook menen toe te passen. Al moet hierbij opgemerkt worden dat het leven soms sterker is dan de (moraal-)leer.
De 2e groep zijn de rekkelijken. Hun visie is wat breder en 'aardser'. De bijbel is een richtingaanwijzer, maar mis je eens een afslag: het leven gaat door en aan het eind van de rit is er tòch vergeving.
De 3e groep zit er ongemakkelijk tussenin. Ze willen graag dat we allemaal vriendjes blijven. Zoeken compromissen die zelden geaccepteerd worden noch door de preciezen, noch door de rekkelijken. En als een ieder z'n kruit toch echt verschoten heeft, dan weten we nog wel een paar scheldwoorden te bedenken voor elkaar: calvinist of Arminiaan of erger.

Maar goed: schaart u zich bij de rekkelijken of bij de preciezen? En waarom?

Hmm een leuke Knipoog smiley

Ik denk ik ben toch een rekkelijke...Want ik zie de bijbel inderdaad als richtingaanwijzer...En ja ik kan een afslag missen, Ben ook maar een mens. Maar ik weet wel dat wanneer ik een afslag mis, Jezus ook voor mij gestorven is en me weer op het juiste pad brengt.
En dat wil niet zeggen dat ik er maar oplos leef, Ik doe men best, maar zoals ik al eerder aangaf ik ben maar een mens en een mens maakt fouten.
Gelukkig is Jezus gestorven voor mijn "fouten"(zonden) en kan en mag ik altijd weer op het juiste pad komen door vergeving te vragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:25
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=A6eMOii9fas

Voor mijn jongens...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:11
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
ARJAN007 schreef:
Het feit dat er tegenwoordig discussie mogelijk is over kinderdoop c.q. geloofsdoop, geeft aan dat er veel minder kinderen sterven dan 100 jaar geleden.....

Dankzij de luxe welvaartstaat kan men het zich veroorloven om de "echte" doop uit te stellen tot het moment komt dat de gelovige een bewuste keus voor de Levende God maakt.

Er is wel wat voor te zeggen om de doop uit te stellen tot volwassen leeftijd, dan vinden doop + belijdenis gelijktijdig plaats. Maar daarin is ieder vrij om te kiezen.
Maar er is evengoed wat voor te zeggen om voor de kinderdoop te kiezen. Ook in onze tijd sterven er kinderen, ook nu nog zijn er kinderen die weten dat ze binnen enkele jaren komen te overlijden.....

Dus de kinderdoop is een echte, volwaardige doop. Die doop is geldig voor het hele leven, en moet dus niet overgedaan worden!!!

In mijn ogen word je niet overgedoopt bij een volwassendoop, Ik zie het meer als belijdenis doen....
Dus ik ga niet zeggen dat het 1 beter is als het andere...Ik denk dat we ruimte moeten hebben voor anders denkenden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:00
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
MAR907 schreef:
Ik bekijk het anders.
De eerste date kan een fundering zijn voor beide in de toekomst.
Waarom dan al met allerlei wantrouwen een date aangaan?
Ikzelf zorg ervoor dat er een wederzijds vetrouwen is voordat er een date plaats vind van mijn kant.

Onlangs heb ik de mooiste date ooit gehad tot nu toe (tot s`nachts drie uur).
Dat was meer dan koffie drinken en wandelen. Lachende smiley

Ik vind juist dat een man zijn energie in hoort te stoppen om een gevoel van geborgenheid te geven met diegene waar hij mee gaat daten.
Dat gebeurd al voordat de eerste date plaats vind, als het goed is.

Heel mooi dat jij het zo ziet...Maar zoals je denk ik wel hebt kunnen lezen zijn er hier meerdere dames die helaas niet zulke goede ervaringen hebben en beschadigd dan wel behoorlijk beschadigd zijn...
Maar aan de andere kant denk ik beschadigd of niet een stukje gezond wantrouwen kan geen kwaad, Je "ontmoet" iemand via internet, iedereen kan zich achter een schermpje anders voordoen dan hij of zij daadwerkelijk is... Dus ergens op een neutraal terein afspreken waar meerdere mensen aanwezig zijn, lijkt me toch wel heel gezond.

Het pleit overigens voor je, wat je hier plaatst maar helaas is niet iedereen zo, en niet elke man is te vertrouwen maar ook niet elke vrouw....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 13:35
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
[quote=LEANNE226]

O meis wat moet dat veel emoties bij je losmaken als je dat nummer hoort...een warme knuffel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 13:20
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Een geweldig nummer van Herman van Veen

Later...

http://www.youtube.com/watch?v=AIXww7BXhjA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 12:57
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
LEANNE226 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=22tCsudyU2E
De verliezer.......

Een prachtig nummer....
Kippevel maar dat heb ik ook bij de mooiste verliezers van Bløf...

Vind het een heel mooi nummer....
http://www.youtube.com/watch?v=fCjV3W953aY


Laatst aangepast door
MAATJES468
op maandag 3 mei 2010, 13:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 12:49
BerichtOnderwerp: de kunst van het bijbellezen...
 
LIESBETH326 schreef:
Het is zeker de moeite waard om het hele artikel te lezen...
http://www.trouw.nl/religie-filosofie/nieuws/religie/article3052877.ece/De_kunst__van_het_bijbellezen_.html

Het is idd een heel mooi stuk om te lezen...
En om even heel kort door de bocht te gaan...(sorry wil niets neerhalen of denergreren) Is het hier op het forum niet net zo??
Het geschreven woord komt altijd anders over dan een gesproken woord,
Hier heb je eventueel nog emoticonnetjes om je tekst toe te lichten, maar het zal bij de 1 heel anders binnen komen dan bij de ander,
De een leest de bijbel op zijn manier de ander weer op zijn eigen manier...
Er staat het zelfde maar het komt heel anders binnen,
En ik denk dat zeker met de bijbel we ergens diep van binnen wel het zelfde zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 12:33
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier volgt een verslag wat mij overkwam een paar jaar geleden:

Thuisbezoek.
Een paar weken geleden heb ik een date gehad. We hadden telefonisch zo’n diepgaand contact dat ze het niet moeilijk vond dat ik bij haar thuis zou komen. Als ik praat van diepgaand telefonisch contact, bedoel ik dat ook. Een week lang hebben we tot in het holst in de nacht met elkaar gepraat. En dat ging vaak heel diep. We waren al plannen aan het maken om samen met elkaar verder te gaan en te zien hoe onze gezamenlijke toekomst er uit zag. Ik heb met haar gepraat zoals ik alleen met mijn ex kon praten en eigenlijk was geen onderwerp taboe. We voelden een eenheid zoals je alleen maar tussen man en vrouw kon verwachten, vaak zeiden we tegen elkaar, ik ben zo gelukkig en konden we de telefoon niet neerleggen. Mijn kinderen werden er gek van, want in plaats van dat ik hun aandacht gaf, zat ik alleen maar in gedachten bij haar. Ik verlangde naar het volgende telefoontje, als het na een uur afgelopen was, dan vond ik het kort,tekort. Er zijn momenten geweest, dat ik dacht dat ik Gods zegen kon ervaren, ik wist zeker, zij was de vrouw die God mij zou geven. Alles kon ik voor haar opgeven, zelfs het roken bleek niet zo moeilijk te zijn dan dat ik dacht. Maar dat was helaas een valkuil die er mede voor zorgde dat alles een grote deceptie werd.



Ik kwam bij haar thuis en meteen ging het al mis. Ze zei: jij bent echt blond, en ik vond ook dat ze er heel anders uit zag dan op de foto. De beruchte klik, waar we beiden van overtuigd waren, dat hij er meteen zou zijn bleef uit. Ik klapte dicht, voelde me een gast, soms wel eens een vreemde en ik voelde me gespannen. Wat de zaak ook niet goed deed was dat haar kind erbij was en eigenlij is haar kind er de hele avond bij gebleven. Uiteindelijk is haar kind in slaap gevallen in de kamer. Toen ze sliep, was het alweer bijna tijd om naar huis te gaan. Geen klik, geen aantrekkingskracht, anders dan dat ik me had voorgesteld.

De dag daarop belde ze me met de mededeling, dat ze totaal geen enkele aantrekkingskracht vond en dat ze het contact wilde beëindigen. Ze verweet me dat ik in het echt heel anders was dan dat ze zich had voorgesteld en ze vond eigenlijk dat ik haar misleid had door zo anders voor te doen.



De reden dat ik dit schrijf, is omdat ik er veel van geleerd heb. Het heeft geen zin om in te gaan op dit persoonlijke verhaal, want elk verhaal heeft twee kanten en ik vertel alleen mijn kant van het verhaal. Het gaat me meer om de lessen die ik eruit getrokken heb.



Ten eerste: Stel nooit te hoge verwachtingen voor een eerste date. Vooral als je elkaar voor het eerst ontmoet is er toch sprake van elkaar wennen. Iedereen is anders dan op de foto. Verwacht niet dat je meteen in elkaars armen valt, verwacht niet dat je meteen smoorverliefd bent, maar geef elkaar de tijd en de ruimte aan elkaar te wennen. Dat kan een kwartiertje zijn, een uur en soms kom je nooit over die spanning heen. Zelf ben ik nooit over mijn gespannenheid heen gekomen. Je kunt nog zo goed met elkaar bellen, als je elkaar ziet is het toch heel anders. Ga je eerste date in met de gedachte: “zou ik hem of haar nog eens een keer willen zien”. De klik hoeft er niet meteen te zijn. De kans dat de klik er meteen is, is eigenlijk heel klein. De tweede keer is nl. veel meer ontspannen en kun je meer jezelf zijn.



Ten tweede: loop niet te hard van stapel. In onze gedachte waren we veel verder dan dat we in de praktijk waren. De teleurstelling was daarom ook zo groot. We bouwden luchtkastelen, dat eigenlijk nergens op gebaseerd was. Stapje voor stapje, luister naar je gevoel, draaf niet voorbij aan je eigen emoties. Ga met nuchterheid en verstand om met elkaar. Want te hoge verwachtingen geven diepe teleurstellingen.



Ten derde: nodig voor de eerste date niet iemand bij je thuis uit. Het is al moeilijk genoeg elkaar te leren kennen, de rol van gast tegenover gastheer/vrouw maakt het des te moeilijker. Ik ben nooit verder gekomen dan de rol van gast en dat maakte me zo anders dan aan de telefoon.

Bovendien weet je toch ook niet wie je in huis haalt. In dit geval ging het ook op. Ze had verwacht een lieve belangstellende man te zien, maar in de werkelijkheid was ik een stille, teruggetrokken, oude man, die zich geen houding wist te geven. Het is geen wonder dat ze zich misschien opgelaten gevoeld heeft.

Ook kan het andersom heel slecht uitpakken. Stel je komt ergens en iemand wil je kwaad doen, voordat je het weet kun je beschuldigd worden van de mest gekke dingen. Gelukkig is daar hier geen sprake van, maar je loopt in feite onnodige risico’s door iemand zomaar thuis uit te nodigen zonder dat je die persoon kent.

Ten vierde: zorg dat je goed in je vel zit als je een eerste date hebt. Ik had ervoor gekozen te stoppen met roken een dag voordat ik de eerste date had. Achteraf was dat niet verstandig. Mijn ontwenningsverschijnselen bestaan nl. uit grote vermoeidheid. Het nicotine tekort zorgt ervoor dat ik moeite heb wakker te blijven. En in dit geval zorgde het er ook voor dat ik niet fit genoeg was.

Ik ben stom geweest. Stom, omdat ik tegen mijn eigen verstand in dingen gedaan heb die niet goed zijn. Ik had niet bij haar thuis moeten komen, ik had me niet zo moeten laten meeslepen in de emoties van dat moment. En mede daardoor heb ik de kans op een lieve vrouw volledig verknoeid. Het vertrouwen is verdwenen en daarmee is de kans verdwenen dat dit goed te maken is.

Toen ik begon te lezen dacht ik pfff wat een persoonlijk stuk... Maar hoe verder ik kwam met lezen hoe meer respect,
En uiteindelijk Dank dat je het met ons hebt willen delen...
Ik denk dat je dit kan zien als een grote les... Je geeft zelf al de punten weer die je hebt geleerd en ik denk dat velen van ons iets aan de genoemde punten kunnen hebben....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 00:10
BerichtOnderwerp: Omdat ik jou ken en liefheb
 
Heb je me nodig? Ik ben er.
Je kunt me niet zien,
maar ik ben wel het licht waardoor je kunt zien.
Je kunt me niet horen,
maar ik gebruik wel je stem.
Je kunt me niet voelen,
maar ik ben wel de kracht die jouw handen gebruikt.

Ik ben aan het werk,
hoewel je mijn wegen niet doorgrondt.
Ik ben aan het werk,
hoewel je mijn werken niet herkent.
Ik ben geen vreemd visioen of mysterie.
Slechts in volkomen stilte boven je eigen zelf verheven,
kun je mij leren kennen zoals ik ben,
en dan nog maar als een gevoel en een vertrouwen.

Toch ben ik er. Toch luister ik. Toch geef ik antwoord.

Als je me nodig hebt, ben ik er.
Zelfs als je me verloochent, ben ik er.
Zelfs als je je totaal verlaten voelt, ben ik er.
Zelfs als je leeft in angst en vrees, ben ik er.
Zelfs als je pijn hebt, ben ik er.
Ik ben er als je bidt, maar ook als je niet bidt.
Ik ben in jou en jij bent in mij.

Alleen in de geest kun je van mij gescheiden voelen,
want alleen in de geest hangt de mist van "jouw" en "mijn".
Toch kun je mij alleen met die geest leren kennen en mij ervaren.
Ban al die loze angsten uit je hart.
Als je jezelf niet langer in de weg zit, ben ik er.
Zelf ben je tot niets in staat, maar ik kan alles doen.

Ik ben alles in alles.
Al zie je misschien het goede niet,
het is er wel, want Ik ben er.
Ik ben er omdat Ik niets anders kan, omdat Ik ben.
Alleen in Mij heeft de wereld zin;
alleen door Mij krijgt de wereld vorm;
alleen door Mij draait de wereld door.
Ik ben de wet die de planeten doet bewegen
en alles doet groeien.

Ik ben de liefde die de wet in vervulling doet gaan.
Ik stel je gerust. Ik ben vrede. Ik ben eenheid.
Ik ben de wet die jou doet leven.
Ik ben de liefde waaraan jij je vast kunt klampen.
Ik ben je zekerheid. k ben je vrede.
Ik ben één met jou. Ik ben.
Ook al kun je mij niet vinden, Ik vind jou wel.
Ook al wankelt jouw vertrouwen in Mij,
in jou heb Ik een rotsvast vertrouwen;
Omdat Ik jou ken en liefheb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:57
BerichtOnderwerp: God/je Vader
 
God

Alvorens Hij zijn kinderen naar de aarde zendt,
geeft Hij aan ieder van hen,
een zeer zorgvuldig gekozen assortiment
van problemen mee.

Deze belooft Hij glimlachend,
zijn van jou alleen!
niemand anders mag de zegeningen ondergaan,
die deze problemen je zullen brengen.

En alleen jij,
hebt de uitgesproken talenten en mogelijkheden,
die nodig zullen zijn,
om meester over deze problemen te worden
en ze tot je dienstknechten te maken.

Daal nu af naar de aarde
en naar de vergetelheid
weet dat ik je bovenmate liefheb.
De problemen die ik je meegaf
zijn een bewijs van die liefde.

Het monument dat je van je leven maakt
met behulp van je problemen
zal een bewijs zijn
van jouw liefde voor Mij

JE VADER
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:50
BerichtOnderwerp: vriendschap....
 
MARY052 schreef:
Wow Maatje, heel mooi!!
Thanks voor het plaatsen

Graag gedaan Knipoog smiley Kwam het tegen en vond het erg mooi en toepasselijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:25
BerichtOnderwerp: vriendschap....
 
Er was eens een jongen met zeer weinig zelfbeheersing. Zijn vader gaf hem een zak spijkers en zei tegen hem dat elke keer als hij zijn zelfbeheersing verloor, hij een spijker in de achterkant van de schutting moest slaan.

De eerste dag sloeg de jongen 37 spijkers in de schutting. Over de volgende paar weken, toen hij zich bewust werd van zijn drift en hij leerde om zijn kwaadheid onder controle te krijgen, werd het aantal spijkers wat hij in de schutting sloeg geleidelijk aan minder.

Hij zag in dat het gemakkelijker was om zijn zelfbeheersing niet te verliezen, dan al die spijkers in de schutting te slaan.......
Uiteindelijk, kwam de dag dat de jongen zijn zelfbeheersing niet meer verloor. Hij vertelde dit aan zijn vader en zijn vader stelde voor dat de jongen nu voor elke dag dat hij zijn zelfbeheersing behield hij een spijker uit de schutting haalde. De dagen gingen voorbij en de jonge man was eindelijk zover dat hij zijn vader kon vertellen dat alle spijkers waren verdwenen. De vader nam de jongen bij de hand en ging met hem naar de schutting.

Hij zei:" Je hebt het goed gedaan, mijn zoon, maar kijk nu eens naar al die gaten in de schutting. De schutting zal nooit meer hetzelfde zijn. Als je dingen zegt in woede, dan laten ze een litteken achter het als deze gaten. Je kunt iemand met een mes steken en het mes er weer uit trekken. Het maakt niet uit hoe vaak je zegt dat het je spijt, de wond zal er blijven."

Een verbale wond is even erg als een fysieke wond. Vrienden zijn een kostbaar juweel. Ze laten je lachen en moedigen je aan om je taak te volbrengen. Ze lenen je hun oor, en ze geven woorden van lof en zullen altijd hun hart voor je openstellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:18
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
MIEKE364 schreef:
Eerlijk gezegd lijken mij die motoren en auto's grotere afgoden en werktuigen van de satan dan een buddhabeeldje.....

Don't let the devil ride because he wan't to drive....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:13
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
 
CHATULIEM619 schreef:
Deze uitspraak maakte je vet:


Dus ik veronderstel dat je de indruk hebt, dat ik namens CM praat. Interessante gedachte, ik vraag me af wat de achtergrond daarvan is. Het is natuurlijk onzin, want op CM is ruimte voor alle meningen. Maar het zegt wel iets over de mensen die dat denken. Hoe komen ze op die gedachte?

Die gedachte komt mijn inziens voort uit het feit dat je zelf op het forum zegt...."eens kijken wat Chris hier van zegt" daarmee geef je min of meer aan dat je het gaat melden of iets dergelijks, dus ik kan me voorstellen dat mensen dan dit soort dingen gaan denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:10
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
 
MAR907 schreef:
Dus jij denkt dat CHAT verkeerde bedoeling heeft.
Ik dus niet!

Sorry Mar maar ik kan jou even niet meer volgen....
Beetje jammer...
Waar geef ik aan dat Chat verkeerde bedoelingen heeft???
NERGENS, ik zeg enkel dat hij af en toe verkeerd overkomt in de reacties die hij geeft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:57
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
MAR907 schreef:
Ach, ik weet niet wat jou bedoeling is?
Maar sinds een 1 en 1/2 maand, heb iemand leren kennen op deze site waardoor ik mij wilde beschermen voor verdere contacten zolang mijn lidmaatschap op deze site loopt.

De enige keuze die technisch gezien deze site geeft is: "in relatie".

Bij jou geeft het waarschijnlijk een verkeerde beeld, maar ik vraag mij wel af wat doe jij op mijn profiel? om mij een hak te zetten???

Waarom zou ik niet op jou profiel mogen komen???
Beetje vreemd je profielfoto sprak me aan en wou em graag wat beter bekijken vandaar dat ik op je profiel was... En zag daar idd staan dat je in relatie was....
Verder heb ik geen bedoelingen of bij bedoelingen, beetje jammer dat je het zo oppakt,
Ik reageerde enkel omdat ik het idee kreeg dat je Arjan min of meer verweet dat hij hier op CM is ondanks dat hij getrouwd is...
Vandaar dat ik ook vroeg om een verklaring, maar helaas wens jij het negatief op te pakken, heel jammer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 20:43
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoi Chat,
Je wekt echter, door sommige van je uitspraken wel die gedachte op....
Zo schreef je onlangs nog op het forum, "eens kijken of Chris ..... ", m.i. spreek je jezelf dus tegen.
En ook in de chatbox doe je soms wel hele vreemde uitspraken. Bijv. er is een onderwerp gaande, waarbij mensen elkaar zitten te "stangen", dan doe jij gerust mee aan dat "stangen", tot je zelf ook eens te grazen wordt genomen door anderen. Dan zie je daar in één keer niet meer de lol van in en ga je zitten mokken en foeteren. Uitspraken als "dat kan niet" en "jullie gaan te ver" zijn dan heel gewoon. Maar bij dat alles vergeet je nog wel eens, dat je zelf, een paar minuten eerder, zelf ook meedeed aan het geheel. Soms moet je relativeren en ff terugkijken, hoe bedoelen ze dit, en waar heb ik zelf aan meegedaan ..... Twijfelende smiley

Ik denk heel netjes gezegd...kwam op het forum idd ook iets tegen waarvan ik dacht Boze smiley en ik denk dat als je op de persoon speelt..dus de persoon met naam en toe naam noemt je wel degelijk persoonlijk bent maar misschien zie ik dat verkeerd, zo doe je het nml wel overkomen.


Laatst aangepast door
MAATJES468
op zondag 2 mei 2010, 20:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 20:24
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
MAR907 schreef:
Dat zal wel komen dat ik anders in elkaar zit.
Als ik ergens voor ga, dan ga ik er ook voor.
Hetgeen waar ik zelf mijn tijd voor besteed (bijv. internet) komt diegene te kort waar ik voor ga!!!

Sorry hoor maar volgens mij heb jij toch ook een relatie????
Of is getrouwd zijn anders dan een relatie hebben??
En ik kan me vergissen hoor maar ik meende op de homepage gelezen te hebben dat dit een christelijke ontmoetings site is...
Snap ik je punt niet helemaal...
Misschien kun je het me uitleggen, want ik krijg nu een beetje het idee dat we elkaar verkeerd begrijpen en dat vind ik een beetje jammer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:19
BerichtOnderwerp: ingekakte cake
 
GRIFFIN748 schreef:
lllllllllllllllllekkkkkkkerrrrrrr

je maag weet toch niet hoe laat het is Lachende smiley

ik kan smeriger dingen bedenken die je om half negen 's ochtends 'moet' eten.

appeltaart: een goed begin van de dag.

ik mis alleen nog de eigengeklopte slagroom en de koffie

Kwijlende smiley Kwijlende smiley men het water loopt me in de mond Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468 (53)





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:08
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
 
ANITA324 schreef:
In hoe de dingen gaan vind ik zelf ook niet leuk maar ook ik hou van eerlijkheid en duidelijkheid en ook ik hou niet van schijnheiligheid.
Waar ik ergens niet tegen kan is onrecht en dat maakt mijn hart droevig.
Durf jezelf te zijn maar hou ook rekening met elkaar niet iedereen is sterk er zijn ook veel gevoelige harten en die zich snel in welke vorm zich aan trekken.
Scherp van tong zijn kan harten doorboren waarop juiste meer muurtjes om hem of haar harten worden gebouwd. Ook ik ben geen haar beter en zeg soms naar wat ik denk en dat kan een ander pijn doen je zegt soms dingen zonder maar ook echt rustig bij na te denken. Daarom is het goed om eerst rustig de dingen te bezinken voor je iets hier snel neer typt.
We zitten dus allemaal in de Leerschool en mogen elke dag wat dingen bijleren.
Als je dan maar ook wil leren?

Hartelijke groet,

Anita

Wat ontzetten mooi gezegd Anita... heel erg mooi kan enkel wauw zeggen en me er bij aansluiten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAATJES468
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3