ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DAVID923
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 15:13
BerichtOnderwerp: bizar filmpje... al gezien??
 
dubbel

Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 21 juni 2011, 15:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 15:13
BerichtOnderwerp: bizar filmpje... al gezien??
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Danielle,

Heb maar twee minuten gekeken.

Was niet zo geinspireerd door deze uitvoerders van deze dienst.

De kracht van Jezus is enorm maar lui die mijn woord prediken uit eigen belang daar kan ik niks mee.

Die misleiden mijn trouwe christenen alleen maar, jammer dat ze soms te volgzaam zijn mijn trouwelingen.

Alleen die stem van die man irriteerde mij al, zo vals.

Daar kan ik niet naar luisteren.

Jezus spreek veel zachter en voller en toegewijdt, aan jou.

Amen

Wou eigenlijk geen discussies meer aan gaan die ik niet af kan maken (morgen laatste dag als lid)

maar hier moest ik op reageren, dit is fout aan alle kanten, zo bevestig je weer de karikatuur dat deze groep christenen ervaring en emotie als maatstaaf hebben, niet de Bijbel en feiten.

Je vindt zijn stem gemeen en irritant? hahah, lol, noujazeg... wat is dat nou voor een non argument? ad hominem!

Eigen belang, hoe kan je dat zeggen na pas 2 minuten kijken! Hij komt juist op voor de zwakkeren en stelt deze farce aan de kaak.

Let wel, ik geloof dat God nog steeds geneest en kan genezen, maar het health and wealth gospel is een leer van demonen.

Ik kan zulke reactie's echt niet serieus nemen.


Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 21 juni 2011, 15:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 19:03
BerichtOnderwerp: Pinksteren
 
Quote:
Ik geloof dat er heel veel momenten zijn geweest dat Gods Geest uitgestort is over de mensen. De geschiedenis staat vol met opwekkingen. Maar Pinksteren is in die zin een heilsfeit. Want daar is de taak van Jezus overgenomen door de Heilige Geest.

Goed gezegd.
Vind de verhalen over de opwekkingen tijdens Jonathan Edwards.
Maar dat is idd niet van hetzelfde karakter als pinksteren.
Als we deze lijn-anologie aanhouden zien we ook dat we 1 keer worden wedergeboren, en erna met de geest kunnen worden vervult, of de geest bedroeven, maar er is maar 1x een wedergeboorte en inwoning van de Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 18:51
BerichtOnderwerp: bizar filmpje... al gezien??
 
Nog 2 dagen te gaan dus maakt van die kans gebruik wat nuttige info en handvaten te geven voor degenen die interesse hebben.

Goede video....Ik kan veel zeggen over deze video, maar alles wat ik er kan over zeggen, laat ik zeggen door deze voorgangers:

http://www.holydesperation.com/index.php?topic=top12

Wou deze aan chatuliem prive geven omdat ik het op mijn hart had, maar denk dat het nuttig is voor een ieder.
Dit zijn pinkster-voorgangest uit amerika, die niet met de derde golf en excessen zijn meegegaan, maar wel pinkster-evangelisch blijven.
Maar wel het health and wealth evangelie afwijzen.


Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 20 juni 2011, 18:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 18:42
BerichtOnderwerp: einde lidmaatschap
 
Bedankt allemaal, tot ziens op de bovenste verdieping Knipoog smiley
mocht ik je niet meer spreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juni 2011, 15:21
BerichtOnderwerp: einde lidmaatschap
 
Hallo mensen,

Mijn lidmaatschap loopt af over een paar dagen en ga niet verlengen.
omdat ik actief ben geweest op het forum, wil ik mensen de gelegenheid geven me een prive bericht te sturen als ze nog iets willen weten of vragen.

groetjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 13 juni 2011, 19:29
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
principes die altijd van kracht waren en zullen zijn, en niet door cultuur of tijdsgeest beinvloed worden. Tijdloze elementen van Gods karakter.

De context was de spanning tussen augustus en pelagius, luther en erasmus, arminius en gomerus etc etc. De spanning tussen Gods raad en de vrije wil van de mens.

zie romeinen 9.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 14:55
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
Beste chat, dit is totaal oftopic en gaat meer over arminiaans versus calvinisme. Best, maar maak er dan even een ander topic van.
Of kopier het even anar een reeds bestaand topic.

Voor de duidelijkheid ik ben een gematigd calvinist en erken zeker de verantwoordelijkheid en vrije wil van de mens. Alleen word naar mijn mening die vrij wil van de mens zeer overschat.

Denk dat romeinen 9 als geheel best wel een duidelijke tijdloze basis neerzet in de zin van tijdloze principes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:14
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
CHATULIEM619 schreef:
Wanneer slaat overgave om in fatalisme of neerslachtigheid?

neerslachtighied is een state of mind, een gemoedstoestand.
Snap niet goed in welke context je dat bedoeld.
Overgave aan God zou geen neerslagtigheid moeten bewerken, misschien als dat inhoud wat boezem zonden te overwinnen, slechte gewoontes te laten of jusit iets te gaan doen, dat het een geestelijke strijd is, maar neerslachtig omdat iemand zijn leven helemaal overgeeft en open stelt voor God? Zie de link niet.

Fatalisme is soms hoe arminianen een karikatuur maken van het calvinisme. Maar falalisme is meer Deisme, het lot stoicijns, ''het staat in de sterren geschreven'' heidendom zonder een persoonlijke God ten top.
Dat krijg je als je je heel passief overgeeft en zelf niks meer doet, maar kan vele Bijbel teksten en algemene principes geven die dat ontkrachten en wijzen op de eigen inzet en verantwoordelijkheid van de mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 13:06
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof
 
overgave, ja..maar geen passieve overgave in de zin van; 'Heer ik ga lekker zitten, doet u het allemaal maar'.

Zeg niet dat een van jullie dit denkt, maar heb mensen met de genade zien doorschieten. Waar door het goedkope genade word (bonhoeffer).
Christenen die in hun zonden blijven, en geen poging doen om te groeien in levensheiliging, navolging, zelfverloochening, het kruis opnemen en gehoorzaamheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 13:02
BerichtOnderwerp: JEZUS
 
Liefde is 1 van de eigenschappen van God/Jezus.
En God is niet 1 maar AL Zijn eigenschappen tegelijk, dus ook Heilig, almachtig, alwetend en rechtvaardig.

De als als als hypothese is eigenlijk niet van belang, het gaat er om Wie Hij wel is. Jezus is Kurios/Heer. Of de mensen het nu geloven of accepteren of niet. Uit eindelijk zullen alle knieen voor Hem buigen.
''Ze'' kunnen sowieso niks tegen hem doen. En alles wat ze hebben gedaan was totaal volgens Gods plan om de profetie te vervullen en zo onze plaats aan het kruis in te nemen.


Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 7 juni 2011, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 18:14
BerichtOnderwerp: opzegging
 
dit is een beetje een herhaling van zetten, je zoekt mooi de positieve kanten en die zijn er ook, maar de verkeerde zaken nemen zo toe, dat het niet meer tegen elkaar opweegt. zie ook mijn link in het begin waar het word onderbouwd.

Quote:
Je richten op de pluspunten neemt de minpunten niet weg, en waar kernpunten met voeten word getreden, is voor mij de grens bereikt.
(Zeker waar de Bijbel niet letterlijk word genomen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 16:03
BerichtOnderwerp: opwekking
 
de EO jongerendag ben ik nog nooit geweest, ken het wel van tv.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 10:35
BerichtOnderwerp: opwekking
 
ik denk dat dit een ander onderwerp is en waar veel theologie komt kijken, los van het opwekkingstopic. dus zou die discussie verplaatsen naar het Bijbel stusie gedeelte, al is daar al een topic over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:53
BerichtOnderwerp: opwekking
 
FRANKT627 schreef:
Maar waar is dat precies dan? Ik ben ook wel eens benieuwd.
Hopelijk is het niet met van die toestanden waar ze zogezegd mensen 'genezen' zoals ik al eens op tv zag. Eigenlijk weet ik dus niet wat het inhoud. Is er een site van?



http://www.opwekking.nl/

staat ook het progamma. net zoals toen ik er eens was is er ook gebed voor de zieken, maar daar hoef je natuurlijk niet heen.
Ik moet die zaterdag werken, zou alleen zondag kunnen.
Moet er nog even over nadenken. wil mijn eigen dienst niet missen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:44
BerichtOnderwerp: opwekking
 
Ben er in 2004 geweest dacht ik, toen ik nog naar een charismatische gemeente ging. Was toen nog jong in het geloof, en ervaarde er zeker de Heilige Geest.

Men zal zeggen dat het interkerkelijk is, maar de liederen, preken en studies zijn echt allemaal zeer pinkster/evangelisch/arminiaans/charismatisch.
Aangezien ik me dan op theologisch gebied ga ergeren, is het niet slim om te gaan. Want ik ben echt overtuigd dat sommige leren die er gangbaar zijn zeer kwalijk zijn, net zoals sommige vormen van passief openstellen I.V.M occulte belasting.

Al wens ik degene die gaat een mooie tijd. Want toen ik er was zag ik vele oprechte christenen zoeken naar God, eenheid met elkaar en God aanbidden. Heel mooi.

Als mensen van dit forum gaan, zou ik misschien wel eens middagje kunnen komen, maar meer om sommige mensen eens in de ogen te kunnen kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:32
BerichtOnderwerp: opzegging
 
MARYLIEN613 schreef:
Ik realiseer me dat we nooit dankbaar genoeg kunnen zijn, waarom juist wij mogen uitverkoren zijn?

dankbaar zeker, we kunnen het niet met woorden omschrijven of met ons verstand bevatten. En zeker niet in onzelf roemen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:30
BerichtOnderwerp: opzegging
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik wil toch nog iets kwijt hier...
Vrijdag 27 mei "DWDD", laatste uitzending van het seizoen... ik vond het erg dat in het onderdeel 'de TV draait door' een stukje werd uitgezonden van de Vlaamse "Man bijt hond", waarin een man op zijn wandeling 5 x het woord "GVD" zegt en als je dan het publiek hoort lachen, ben ik ff heel erg blij dat er nog een talkshow bestaat met "Knevel en van den Brink";
dan is de EO toch een heel ander geluid en ben ik alleen maar dankbaar dat we in NL zulke programma's kunnen uitzenden met een christelijke achtergrond !!

het mag dan wel ''vromer'' zijn, maar het evangelie word er niet verkondigt, en wist je dat andries knevel het creatonisme verwerpt en in de evolutie theorie gelooft?

Je richten op de pluspunten neemt de minpunten niet weg, en waar kernpunten met voeten word getreden, is voor mij de grens bereikt.
(Zeker waar de Bijbel niet letterlijk word genomen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 17:03
BerichtOnderwerp: opzegging
 
DIKKIE717 schreef:
helemaal mee eens visser..

Maar als iemand komt is dat ook van God gegeven, een mens doet dat niet uit zichzelf:

Joh 3:27 (NBG):

“Johannes antwoordde en zeide: Geen mens kan iets aannemen, of het moet hem uit de hemel gegeven zijn.”

Joh 6:44 (NBG):

“Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, die Mij gezonden heeft, hem trekke, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.”


Hand 16:14


“En een zekere vrouw, met name Lydia, een purperverkoopster uit de stad Tyatira, die God vereerde, hoorde toe, en de Here opende haar hart, zodat zij aandacht schonk aan hetgeen door Paulus gezegd werd.”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:08
BerichtOnderwerp: christen houding ?
 
[quote=CROSSROAD317]

Nee dat is totaal uit de context 2 teksten aan elkaar plakken.
Ik een andere topic heb ik al die andere tekst uitgelegd.

En die tekst van 1 kor 10 is natuurlijk meer in de context van verleiding/vervolging en zonde/afgodendienst. Maar het algemene principe uit de tekst klopt als een bus en daar had martin gelijk in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:03
BerichtOnderwerp: christen houding ?
 
Quote:
Nou David dat is natuurlijk de waarheid. maar

nee, er is geen maar. natuurlijk zou ik deze tekst niet zo onpastoraal en ongevoelig voorschotelen. Maar de Waarheid blijft de waarheid.
dit was een Bijbelse bevestiging op de reactie voor mij, geen droge tekst die ik zomaar eruit knal in een eventueel pastoraal gesprek. Je moet ook het verschil zien tussen een forum reactie en een andere setting.

En we moeten rekening houden met de gevoelens van mensen, amar nooit tenkoste van de Bijbelse waarheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:58
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
 
Quote:
Dat zal allemaal zo zijn, maar ik blijf bij mijn standpunt.


Waarom ben je op een forum, als dat je houding is?
Verder vind ik het wel goed dat het bij jou uitwerkt dat je evangelisatie belangrijk vind, dat is dan weer een positief gevolg van je eindtijds visie. Maar je moet denk ik altijd war je een kans ziet en waar God een deur opent evangeliseren. Dat paulus zei, ''wee mij als ik het evangelie niet verkondig'' komt omdat Hij een specifiek apostolische bediening had en evangelist was.

Verder vind ik het ook egoistisch en jammer dat sommige christen zo gericht Zijn op het feit dat ze naar de hemel gaan als Jezus terugkomt (er van uitgaande dat de christenen niet door de verdrukking gaan, maar dat is ander onderwerp) want als wij naar de hemel gaan omdat de laastte dag er is, betekend dat ook het einde van de genade tijd, en gaan als onze ongelovige familie, vrienden , kennisen en collega`s naar de hel Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 12:16
BerichtOnderwerp: christen houding ?
 
[quote=MARTIN695]

mooi gezegd martin:

1 Korintiërs 10,13
U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 12:13
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
 
Ben het met chat eens.

quote uit een lezing:

Christenen over alle eeuwen zijn zich ervan bewust geweest in de eindtijd te leven (vgl. Augustinus, Luther en Edwards en ook Johannes de Heer). Daaruit blijkt al dat we wat eindtijdvisies betreft een moerasgebied betreden.

Ook de apostel Paulus meende in de eindtijd te leven. Dat Gold ook voor Johannes en Jacobus en Petrus en Judas en de schrijver van de brief aan de Hebreeën. Hadden zij uiteindelijk ongelijk? Of zit het met de thematiek van de 'eindtijd' anders? Wat is eindtijd, en wat bedoelt deze notie te zeggen?


Voordat we hierop ingaan eerst een waarschuwing van de apostel Petrus met betrekking tot de eindtijdvisie van Paulus, uitgerekend de persoon die er het meest over schreef en van wie we de meeste brieven hebben (13x).

'… houdt de lankmoedigheid van onze Here voor zaligheid, zoals ook onze geliefde broeder Paulus naar de hem gegeven wijsheid u geschreven heeft, evenals in alle brieven, wanneer hij over deze dingen spreekt. Daarin is een en ander moeilijk te verstaan, wat de onkundige en onstandvastige lieden tot hun eigen verderf verdraaien, evenals trouwens de overige schriften (2 Petrus 3:15-16).

Paulus was dus zelfs voor Petrus niet gemakkelijk te begrijpen wanneer hij over de eindtijd en zaken die daarmee samenhingen sprak. En het was juist met betrekking tot deze materie dat 'onkundige en onstandvastige lieden' aan het verdraaien waren gegaan. Zij interpreteerden en meenden meer te weten dan te zien was - onkundigheid en onstandvastigheid werkten dat in de hand. De waarschuwing voor ons is helder. Wij staan nog veel verder van Paulus af dan Petrus en zijn tijdgenoten (qua tijd, cultuur, taal, etc.). Het is buitengewoon pretentieus om nu met de brieven van Paulus in de hand te menen dat wij hem beter begrijpen dan de christenen toen. Laat ik een voorbeeld geven.


Paulus zelf waarschuwde voor eschatologische doordraverij in zijn tweede brief aan de Thessalonicenzen.

'Maar wij verzoeken u, broeders, met betrekking tot de komst van [onze] Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem, dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert, hetzij door een geestesuiting, hetzij door een prediking, hetzij door een brief, die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heren (reeds) aanbrak' (2 Thes. 2:1-2).

Er was onrust ontstaan over het aanbreken van de dag des Heren. Te gemakkelijk werd zomaar beweerd dat die dag al begonnen was. Pas op zei Paulus, want die dag (die volgens de tekst gelijk staat aan de 'komst van de Here Jezus' en 'onze vereniging met Hem') is nog niet aangebroken. Zogenaamde christenen meenden dat die dag wel aanbrak, en brachten hun boodschap aan de man via preken, brieven (op naam van Paulus!) en zelfs geestesuitingen. Paulus leerde dat het zover nog niet was.

'Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is' (2 Thes. 2:3-4).

De 'dag des Heren', die de 'komst van de Here Jezus' en 'onze vereniging met Hem' brengen zal, kon nu nog niet plaatsvinden, meende Paulus, omdat voor die dag eerst nog andere dingen moesten gebeuren, namelijk: de mens der wetteloosheid, de antichrist, moest aan de macht komen en zelfs macht over de joodse tempel krijgen. Met andere woorden: Paulus geloofde helemaal niet dat Jezus op elk moment van de dag kon komen. Jezus zou pas terugkomen als eerst een reeks van voortekenen had plaatsgehad. Duidelijk was hij erop uit om de opgeschroefde verwachting van de Thessalonicenzen te temperen. Enkelen werkten zelfs niet meer en profiteerden van hun medechristenen (2 Thes. 3:6-15).



Vervolgens werkte Paulus de gedachte van de antichrist uit. Er was nog iets dat de antichrist weerhield om zich te openbaren. Dat noemde Paulus zowel 'iets dat weerhoudt' als 'hij die weerhoudt' (2 Thes. 2:6-7). De details zijn ons verder onbekend. Bij uitstek lenen deze teksten zich daarom voor speculaties. Speculaties waren er in Paulus' dagen, en zijn er ook nu. Speculaties die vallen binnen de categorie van meer willen weten dan mogelijk is, waarvoor Petrus nadrukkelijk waarschuwt. Onkundige en onstandvastige lieden gaan toch proberen om van Paulus een systeem te maken en gaan met stokpaarden aan de haal.



http://www.elimnet.nl/index.htm?content/Geloof/lezingbakker.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 16:39
BerichtOnderwerp: opzegging
 
Wow, ben er 1 dagje niet en we zijn al weer een een hele rits reacties verder. Zelf heb ik al eens aangegeven dat ik misschien voor ik wat schrijf het teruglees voor ik het plaats en nadenk of het pastoraal verantwoord is, of ik geen aanstoot geef. Ben verre van perfect.
en moet hier meer op letten:

2tim 2:

23 Maar wees afkerig van de dwaze en onverstandige strijdvragen; gij weet immers, dat zij twisten teweegbrengen; 24 en een dienstknecht des Heren moet niet twisten maar vriendelijk zijn jegens allen, bekwaam om te onderwijzen, geduldig, 25 met zachtmoedigheid de dwarsdrijvers bestraffende.


Aan de andere kant moeten we ook niet alles met de mantel der liefde willen bedekken. En is het ook geen populariteits wedstrijd:

Lucas 6,26
Wee jullie wanneer alle mensen lovend over je spreken, want hun voorouders hebben de valse profeten op dezelfde wijze behandeld.

Kan velen voorbeelden geven waar de profeten, Jezus en de apostelen fel van leer trokken en zeer direct waren.
Eigenlijk wou ik niet eens reageren op het stuk van klaproos omdat het oftopic en ad hominem is. Maar Chat reageerde precies zoals ik dacht en daarna kwamen nog vele reacties dus toch even een reactie van mij, is wel zo netjes.

Ook vond ik het jammer dat hoewel klaproos het niet letterlijk zegt, wel de suggestie of het beeld opwekt dat ik een liefdeloze farizeer ben, dat is natuurlijk zeer ongepast, al is het alleen al omdat ze me niet in het echte leven kent. Ook heb ik altijd zeer duidelijk beschreven dat we door het plaatsvervangende werk van Christus aan het kruis gered zijn, niet wetten of regels. Dat kennis/ratio, intellect of theologie ook niets is als iemand niet zelf de Here kent, of beter gezegd dat de Here die persoon kent, een persoonlijke relatie door de wedergeboorte. Maar dat neemt niet weg dat Bijbelstudie of elkaar vermanen met de Schrift fout is.
door gebrek aan kennis gaat mijn volk ten onder staat er in hosea.
en moest na klaproos stukje over ''de wet'' gelijk hier aan denken:

mat 7:

22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Ontopic maar weer:


De reden dat ik twijfel over de EO en de huidge koers, heb ik inhoudelijke argumenten voor gegeven, en ook het verschil laten zien tussen het opzeggen van een çhristelijke omroep/tv gids en bijvoorbeeld een huwlijk of lidmaatschap van een gemeente.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 13:59
BerichtOnderwerp: opzegging
 
ontopic! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
DAVID923
op zaterdag 28 mei 2011, 14:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 13:35
BerichtOnderwerp: opzegging
 
jullie dames kunnen ook echt niet even serieus en ontopic blijven he...
ik snap wel waarom vrouwen van paulus moesten zwijgen in de samenkomst Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kussende smiley


1tim 4:

7 maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat.


Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:00
BerichtOnderwerp: opzegging
 
Jammer dat je 1 cor 5 inhoudelijk totaal negeert.

Paulus had net als u en mij last van het vlees en de natuurlijke zondige neigingen, natuur, de strijd tussen de oude natuur en het vlees in galaten 5 en rom 7. Maar hij leeft niet in praktiserende zonden.
Dat stuk uit 1 cor 5 is geen toevals treffer maar een Bijbels, tijdloos principe:

2tes 2:3

6 Maar wij bevelen u, broeders, in de naam van de Here Jezus Christus, dat gij u onttrekt aan elke broeder, die zich ongeregeld gedraagt, in strijd met de overlevering, die gij van ons ontvangen hebt. 7 Gij weet immers zelf, hoe ons voorbeeld behoort gevolgd te worden

En nogmaals er is een verschil tussen lidmaatschap opzeggen van de EO en kerktuch in een gemeente. zie eerdere uitleg (ga niet in herhaling vallen omdat mensen zonder lezen reageren).

Dit gaat dus weer gigantisch oftopic.

Maak andere een topic over het nut van de wet of kerktucht.

ontopic over de E.o.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 17:14
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
Nee, dat het handig is om de grodntekst te kennen, zodat je kan zien hoe het vertaald is. Gaat vaak om theologische Bijbzaken, geen kernpunten in het evangelie, maar is wel van groot belang als je bijvoorbeeld een preek houdt over een bepaalde tekst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 17:12
BerichtOnderwerp: opzegging
 
LEVIDBR254 schreef:
Beste David,

Ik geloof dat elke organzatie/kerk/gemeente zijn doel heeft en ook zijn negatieve en positieve. Zelfs in de extreme zaken als het katholieke geloof zijn er dingen die goed en slecht zijn.

Ik denk dat je hier je houvast vooral moet vastgrijpen.Kritiek op orangizatie's kan maar in beperkte mate. Het is gods bedoeling niet om ons de organizatie's van anderen te beoordelen. Ik geloof dat god zijn invloed heeft door al die zaken al vind je ze persoonlijk niet goed.

De essentie is dat gods woord centraal komt te staan al is het dat er oculte prulletjes komen bij kijken. Als dat ze stimuleert om de bijbel te lezen dan sta ik daarachter.

Ook moet elke mens doen wat ie zelf gelooft voor de rest moeten wij getuigen van wat wij geloven en ons verre van het oordeel houden zo zullen wij ook dan niet geoordeelt worden.

Groetjes en gods zegen!

Zou God met een hoofdletter schrijven als ik jou was.
Als je de Bijbel leest kan je zien dat God in het oude en nieuwe testament erg streng is over zonde en valse leer onder zijn volk, laat staan ''occulte prulletjes''.

Ook heb ik het verschil tussen een gemeente en vrijwillig lid zijn van een omroep al beschreven (lees even terug).




Quote:
Ook moet elke mens doen wat ie zelf gelooft voor de rest moeten wij getuigen van wat wij geloven en ons verre van het oordeel houden zo zullen wij ook dan niet geoordeelt worden.


Dit is nu precies de houding die de kerk vernietigd....
het ''oordeelt niet'' principe staat in de context van farizeers die Jezus op de proef stelde. zie ook het voorbeeld waar Hij zei ''heeft niemand u veroordeeld''? Zo ook Ik niet maar gaat heen en zondig NIET MEER (maar goed we gaan oftopic).


in het oude testament werd je vermaand of vermoord. in het nieuwe testament vermaand en als het te gek word buitengesloten om de reputatie van Gods naam en de gemeente te beschermen.
(1cor 5)


12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 22 Volgende
Pagina 1 van 22