ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 december 2013, 06:57
BerichtOnderwerp: Inbreuk op aanmelding CM
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Vermoedelijk is jouw computer / browser geïnfecteerd is met een virus.
Doel is waarschijnlijk om mailadressen (of nog erger) buit te maken die argeloze mensen zomaar invullen bij zo'n enquête (lekker gemaakt door het vooruitzicht van een cadeau).

Probeer eens het programma Hitman Pro te draaien: http://www.surfright.nl/nl/hitmanpro
Deze software ontdekt en verwijdert schadelijke software.

Moderator CM

Oudste zoon werkt met software en was computerbouwer en reparateur, nu imijn pc bij een neef (die een computerzaak heeft) geweest en die heeft er een goede antivirusscanner op gezet.

Het ging mij er meer om dat men niet zomaar iets moet openen of aan meedoen. Dat men bij twijfel, dus beter jullie dan eerste kan vragen of het wel van jullie afkomstig is. geleijk ik ook heb gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 22:06
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
JOL252 schreef:
Voor degenen die Joyce Meyer niet kennen zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joyce_Meyer

En verder zijn er massa's opnamen van haar te vinden via youtube. In korte tijd is haar evangelische ster snel gerezen en velen volgen haar onderwijs (na). Ze heeft een bepaalde visie ontwikkeld en beweegt zich ook binnen kringen met, in ieder geval binnen evangelische/ charismatische kringen klinkende namen: Joel Osteen, Benny Hinn, Joseph Prince, Kenneth Hagin, die erg veel aandacht krijgen onder hun "volgelingen". Ze worden ook wel in één adem genoemd met welvaartpredikers.

Persoonlijk krijg ik een beetje de riebels van deze hypes. Maar goed, er wordt gevraagd wat ik ervan vind. Waarom de riebels... Ik zie namelijk elke keer gebeuren dat er mensen opstaan die als een soort van goeroe achterna worden gelopen. Zelfstandig denken en relatie met God kan (juist) zonder mensen tussen ons en God.

Klopt een eigen relatie met God onderhouden, mede daarom moeten we waakzaam blijven en zo ons eigen doen en laten blijven staven aan Gods woord. Als zo'n tv-evangelist zijn aanhag vraagt om 90.000 dollar om zijn privejet te laten schilderen, is dat antichristelijk volgens mij en voldoet geheel niet aan de zendings opdracht in Zijn woord. Johannes in zijn kameelharen mantel Jezus komst verkondigde.Jezus zijn discipelen er op uit stuurt met niets dan alleen wat men aanheeft, kan ik het niet rijmen dat vlotte praters en zich rijkelijk laten belonen.

Rijkdom en macht doet meestal Jezus geen eer aan. Alhoewel men in Jezus naam woorden spreekt, zie je bij bijv Benny, dat nummer 1 (hij dus) het heeft over nummer 2 (Jezus), tenminste die indruk wordt sterk gewekt.

Wat ik dus van Joyce heb gezien, was nog wel duidelijk gestaafd en geleefd volgens de regels, omhet zo maar even te formuleren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 20:36
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
Wat ik tot nu toe gehoord en gezien heb niets mis mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 15 december 2013, 14:45
BerichtOnderwerp: Inbreuk op aanmelding CM
 
Beste forumgangers, krijgen jullie ook weleens het verzoek om deel te nemen aan een enquette welke in de volgende link dan wordt geopend als jij je aanmeld op CM http://the-officialsurvey.com/nl_2/index_1.php?keyword=christianmatch.nl

Ik heb eerder al eens aan CM gevraagd of dit van hun afkomstig was en zij wisten van niets. Open je die link, zi eje onderaan in kleine letters duidelijk vermeldt dat deze site niets met CM te maken heeft.

Ik kreeg nu, na een tijdje gelden, weer dit verzoek en heb dus dit weer kenbaar gemaakt aan CM. Het is gewoon hinderlijk als ik op CM wil zijn dit soort zooi eerst in beeld komt terwijl ik totaal niet gediend ben van inbreuk op CMsite van andere sites.

Dus was je onbewust van dit feit en heb je wel deel genomen aan de vragenlijst, (zal niets van overkomen op pc gebied hoop ik) maar laat het CM weten.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 15 december 2013, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 12 december 2013, 13:28
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?
 
Ik denk dat men zich als men reageert dat elkaar moet geven wat een ander belieft. liefde is iets wat moet groeien en kan niet per direct er zijn. Dat sommigen gelijk al meer willen is niet correct en onpas.

Mede door gezamenlijke dingen te gaan doen kan men elkaar leren kennen en zo een indruk krijgen van wie wat en hoe iemand er uitziet cq is.

Zou men een date willen, mag er geen druk op liggen door wie dan ook gelegd.

Een date (ga liever voor kennismaking) kan daarom ook beter in eerste instantie op onpartijdig terrein zijn, gelijk men ook aangeeft hier op CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 11 december 2013, 01:32
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
ROADY558 schreef:
Het was leuk, goed, gezellig en mooi om hier weer een maandje lid te zijn geweest.

Iedereen heel erg bedankt met wie ik goede en opbouwende gesprekken mocht hebben.

Ongetwijfeld tot ziens.

Road

Het ga je goed, misschien oant sjen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 11 december 2013, 01:31
BerichtOnderwerp: Advent - Gij vervult ons
 
JANS221 schreef:
Gij vervult ons

Gij vervult ons met de hoop op de komst van uw Rijk,
dat de verlossing nadert
van wie nu nog wonen
in de schaduwen van de dood.

Blaas die vonk aan
en die gloed zal ons warmen
en aanstekelijk maken.

Laat deze hoop vrucht zetten
in goedheid onder mensen,
in verzoening tussen volken
en vrede op aarde die duren zal
als op de dag geen nacht meer volgt.

Sytze de Vries

Mooi, Zijn vrede is zo nodig hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 17:50
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Gezien sommige profiel foto's wil ik toch wel even kwijt dat sommigen er op vooruitgaan Knipoog smiley

dus bij deze http://www.youtube.com/watch?v=6ZyWOUsymto
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 december 2013, 13:20
BerichtOnderwerp: vergeven........
 
Moeilijk onderwerp , gemakkelijk om er over te schrijven, maar moeilijk om te doen.

Jezus is ons voorbeeld en hij vroeg zelfs om vergeving voo rhen die Hem al het kwaad aandeden en kruisigden. Ik kan moeilijk nog de gene vergeven die misbruik maakte van mijn ex haar totaal, zo gehersenspoeld heeft en zo uit ons gezin heeft weggehaald.

Sowieso kan ik niet tegen misbruik, in welke vorm dan ook, gelijk bij d estraatkinderne in derde wereld en Aziatische landen, me nu beseffend dat he tzoefs in osn eigen land gebeurd, dus ook hier.

"t Is toch moeilijk om zulke figuren dan vergeving te schenken, zag ergens op FB dat men Mark Dutroux misschien een enkelband wil geven, mijn gevoel zegt nooit meer loslaten.

Maar ja helaas ben ik maar een mens met lek en gebrek en kan als ik mij besef dat ik verkeerd bezig ben elke keer nieuw vergeving vragen bij de Grote Baas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 8 december 2013, 21:58
BerichtOnderwerp: Goede voornemens!
 
Het enigste goede voornemen van mij is dat ik een nieuw jaar begin met geen goede voornemens te hebben. Als men op bepaalde dingen toch iets wil bereiken moet men dat gewoon doen als men er aan toe is, en niet geforceerd gelijk velen dat doen met nieuw jaar.

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 9 december 2013, 03:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 20 november 2013, 00:24
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
Ben even weg, maar ik kom terug maar mobiel internet is even waardeloos, heb al nieuwe simkaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 november 2013, 14:00
BerichtOnderwerp: Het Uwe en het mijne
 
JANE866 schreef:
Vond het volgende stukje van Leo de Vos op Internet.

Inhoud
God spreekt over de dagen van ons leven dat ze zijn opgeschreven,
wilde God dan dat dodelijke ongeluk?
Deze vraag gaat ervan uit dat God zeer precies je sterfdag heeft bepaald. Laten we eens kijken wat de Bijbel erover zegt. Bij mijn weten is er in de Bijbel nergens terug te vinden dat God heeft bepaald dat Jantje exact 27.364 dagen zal leven (dat is bijna 75 jaar) en Pietje alleen maar 364 dagen, dus de dag voor zijn eerste verjaardag overlijdt. Als u een Bijbeltekst kunt vinden die iets dergelijks beweert, dan hoor ik dat heel graag van u. Maar zo’n tekst bestaat volgens mij niet. Ik kan in de bijbel maar twee teksten vinden die iets vertellen over de levensduur van de mens, en waarop de veronderstelling van de vraag gebaseerd zou kunnen zijn. De eerste tekst is:

Job 14:5 Als de dagen van de mens al vaststaan, als u het aantal maanden dat hij leeft bepaalt en de grens stelt die hij niet kan overschrijden, wend uw blik dan af en gun hem rust, zodat hij als een dagloner van zijn dag geniet.

Nou dat lijkt meteen raak. Het gaat erover dat ‘de dagen’ en ‘het aantal maanden’ van het mensenleven vaststaat. De schrijver gaat ervan uit dat dat een feit is en vraagt God om een tegemoetkoming, namelijk rust. Ja dat is zo. Alleen maken we een denkfout als we het zo uitleggen. Het gaat in de tekst namelijk om ‘de mens’, ofwel de mensheid. In het algemeen. Het Bijbelse denken kent ons individualisme niet. Wij zijn mensen van na Renaissance, Reformatie, humanisme en Verlichting die alle vier hebben gewerkt aan de vrijmaking van het individu en lezen bijna automatisch: ieder mens apart. Maar dat staat er niet. God stelt een limiet aan de duur van het mensenleven, die de mens dus niet kan overschrijden. Dat aantal dagen of maanden geeft dus niet een getal weer dat voor ieder mens weer anders is, maar beperkt het mensenleven als zodanig. Is het dan geen getal? Ja natuurlijk wel, maar het is een algemeen getal, dat in enkele gevallen ook wel eens met een paar jaren overschreden zou kunnen worden. Welk getal is dat dan? Dat staat in de tweede tekst die ik heb gevonden:

Gen.6:3 Maar de HEER zei: ‘Mijn levensgeest zal niet altijd bij de mens blijven, want hij is maar een nietig wezen; de duur van zijn leven zal honderdtwintig jaar bedragen.’

Daar heb je dan het getal: 120 jaar. Daar ligt zo’n beetje de grens van de levensduur van de mens. Een heel enkele keer wordt iemand een beetje ouder, maar dat is een grote zeldzaamheid.

U ziet, het feit dat God een levenslimiet heeft vastgesteld, heeft niets te maken met de wijze waarop iemand aan zijn eind komt. Het is een grens aan het mensenleven in het algemeen, niemand komt verder. Tot slot geef ik u graag nog twee Bijbelteksten mee die juist het tegenovergestelde laten zien van de veronderstelling dat je dagen letterlijk zijn geteld. Hier komen ze:

Pred.3:1 Mijn zoon, vergeet mijn lessen niet, houd in je hart mijn richtlijnen vast. Ze vermeerderen de dagen van je leven, geven je vele jaren van geluk.

Pred.9:11 Door mij, Wijsheid, vermeerderen de dagen van je leven, je levensjaren nemen toe door mij.

Deze teksten geven aan dat je sterfdag geen van tevoren vastgestelde datum is.

Dan zijn de gebeden om een vervroegde terugkomst van Jezuss ook niet meer nodig, alhoewel God ons er wel om vraagt. Dan kani kwel met d ehande3 ove relkaar op de autoweg gaan rijden, want ga ik slag over de kop de berm in was het mijn tijd dus.

Klinkt wel een beetje cinisch, maar denk toch dat een materie i swaar w eons geen zorgen over hoeven te maken en alleen op onze vaste zekerheden kunnen/moeten bouwen verkregen door Jezus offer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 november 2013, 13:10
BerichtOnderwerp: eeuwigheid
 
JOL252 schreef:
De dood stuwt je over naar warme Tederheid
Naar alles overstijgende Liefde en Heelheid
De weg erheen kan wreed en weerloos zijn
Mens ontluisterend.

Hij die je over de drempel, die dood heet, tilt
Zijn hand die alle ziekte, pijn en tranen stilt
Zijn hart dat je streelt met Zijn ogen
Mens, daar ben je…

................................even stil, maar zo waar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 november 2013, 13:08
BerichtOnderwerp: Het Uwe en het mijne
 
God neemt niet bij ons weg c.q. vandaan, maar geeft de zekerheid dat als het ons ontvalt, Hij er voor zorg draagt en het dus voor ons in bewaring wil nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 19:47
BerichtOnderwerp: Het Uwe en het mijne
 
God wil alleen het goede voor ons, dus alle ellende die ons overkomt, is niet van Hem, daar ben ik stellig van overtuigd.

Eigenlijk zou ik haast willen zeggen, lees het gedicht eens met de ogen van God (weet natuurlijk dat dat niet kan, maar bij wijze van spreken).
Wil Hij niet het beste en dus daarom dat wat wij niet willen missen(bijv een dierbare) maar wel terug zullen zien "veilig" stellen?

Toen mijn vader ernstig ziek werd en op 58 jarige leeftijd overleed aan lymfeklierkanker, hebben we en is er tijdens zijn ziekte, heel veel voor gebeden om genezing. Ondanks mijn verdriet kon ik al redelijk gauw inzien, dat God toch verhoord had, alleen niet zo wij wilden.

Zo zijn ook een broer van mij en een jaar of tien later zijn vrouw mijn schoonzus dus ook overleden, 8 eigen kinderen en aanhang en kleinkinderen hier achter blijvend, Ik kon haar overtuigen, bij overlijden van mijn broer, dat mijn broer naar zijn vader en Vader in de Hemel was gegaan. Toen zij die zekerheid kreeg, (ondanks wat de dominee toen vertelde in zijn preek), werd het voor haar dragelijker, maar natuurlijk had zij en wij het ook anders gewild.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 19:17
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
ZEELAND736 schreef:
Blij??

Iemand heeft een prijs gewonnen....voor 4 personen...
Er was nog 1 plaats over....en ik werd gevraagd...

Een rondvaart over de Linge...en een lopend buffet...morgen...

Ik geef het toe...HEEL blij wordt ik hiervan!!!

Geniet er van, weersverwachting ook goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 17:47
BerichtOnderwerp: Het Uwe en het mijne
 
ZEELAND736 schreef:
Jouw woorden...doen me besluiten te reageren...
Ook al vind ik het moeilijk..
In het gedicht hier beschreven is het zo menselijk.
We willen immers toch alles koesteren en bij ons houden wat ons lief en dierbaar is?
En ik blijf zeggen...denken...niemand gaat toch UIT dit leven als het naar Gods maatstaven nog geen tijd is??
Maar sta dan maar eens bij het ziekbed van een geliefde waarvan je weet hij of zij red het niet...
Sta bij het graf van een geliefde...

Zo lag ik in bed...net bevallen van een levenloos kindje.
Tegen de arts heb ik geschreeuwd...Waarom moest dit zo gebeuren...konden jullie hem echt niet redden??
Die arts zei de woorden: We zijn God zelf niet!! (Hij sloeg met zijn vuist op de rand van mijn bed...niet uit kwaadheid...maar onmacht..het deed de man ook wat...

Nog geen 3 maanden daarna kwam ik in contact met ouders die het ook mee moesten maken...
Op het kaartje stond vermeld...
""Nog eer je was geboren, had God je reeds bemind!""
Toen ik de ouders had gesproken begreep ik die woorden...maar ik heb ze NOOIT kunnen zeggen...want ik was op de 1 of andere manier nog kwaad...

Als het om een kind op jonge leeftijd gaat..
Krijgen we onze kinderen niet te leen?
We krijgen ze van God...we mogen er voor zorgen...
Maar iedereen ...geen mens uitgezonderd...moet gaan...

Soms haalt God Zijn kind van deze aarde...vanuit de moeite en het verdriet...en zegt...
""Er is een betere plaats voor jouw...en die is bij Mij""


En dat is (in ieder geval voor mij) moeilijk te aanvaarden...
Hangen we niet allemaal naar dit aardse leven???
Ik wel...

Heel mooi verwoord Zeeland, de waarom's krijgen we geen antwoord op, maar we mogen wel zeker weten dat wat God doet, nu door het Nieuwe Verbond in Jezus, Hij doet uit (voor ons vaak moeilijk te begrijpen) Liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 13:24
BerichtOnderwerp: Het Uwe en het mijne
 
JOL252 schreef:
Ja, geen twijfel. Maar de redenatie van de god in dit gedicht betwijfel ik. Alsof onze God op die manier zou redeneren en ons om bijzondere redenen mensen weg neemt en daar moet dan troost in liggen? Dood is niet mooi maar een laatste vijand. Dood is onredelijk en niets ontziend. Het enige is dat wij het een plek in ons leven kunnen geven in het nu en daarin wil God nabij zijn.

Klopt, zie het meer als dat God dat pas doet als Hij de tijd er rijp voor vindt,n gelijk Hij deed bij mijn vader, hem genas door hem naar de Hemel te halen en zo uit zijn aardse lijden te verlossen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 00:53
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
Toch vind ik dat deze onder deze categorie valt alhoewel er muziek bij zit.
https://www.youtube.com/watch?v=a4Fv98jttYA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 00:28
BerichtOnderwerp: Het Uwe en het mijne
 
JOL252 schreef:
Ja ... alleen had Hij de macht om doden op te doen staan.

Toch sprak ik: “Meester ik vertrouw
op Uw onfeilbaar Woord;
ik weet dat nu mijn liefst bezit
ons beiden toebehoort.”

In dit gedeelte haal ik wel dat God ons ondanks ons verdriet de zekerheid geeft dat onze "schat" bij hem geborgen is. Onze "schat" mag nu deel hebben aan Gods Heerlijkheid en dat is dankzij Jezus offer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 17:45
BerichtOnderwerp: De waarheid achter 1Kor. 13
 
SHANITA130 schreef:
Ik hou niet van ruzie wordt er verdrietig van. al kan een beetje meningverschil wel ophelderingen geven, ja dat ook weer! maar ja, ik begrijp nu de punten, bidden voor iets dat je al hebt, ja...kan raar overkomen, al vatte ik het zo niet op.

S, die veel van dit forum houdt en ook veel steun ervaart van zowel leden onderling als van Redactie!


Wij zoeken absoluut geen ruzie, maar juist voor niet gelovigen, is het Nieuwe verbond gemakkelijker te aanvaarden dan droge leesstof.

Een ieder mag op zijn/haar manier geloven, zolang Jezus maar de Weg, de Waarheid en het Leven blijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 08:44
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
JOL252 schreef:
Ik heb het niet over passief en apathisch worden. Uit het "zijn" wat de tekst al aangeeft komt vanzelf naar voren wie je bent en wat je kunt doen.

Klopt, ons wordt wel gegeven wat we "aankunnen", maar denk soms toch weleens dat door onwetendheid er toch veel "moois" niet gegeven kan worden. Er wordt ons heel veel op ons pad gebracht en zodoende hebben we minder tijd voor Gods werk.

Gewoon even simpel gesteld, ik zeg weleens dat ik een eendaags christen ben, doelend op de tijd die ik, in een week, bewust steek in mijn relatie op week manier dan ook, met God. Mede daardoor als we een keuze moeten maken tussen meedoen bij activiteit welke voor Gods werk is of eigen plezier, hebben we door onze drukte heel vaak even geen tijd en doen ons ding, onder het mom , er zijn toch wel anderen die er heen gaan ik kan wel even gemist worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 23:14
BerichtOnderwerp: De waarheid achter 1Kor. 13
 
SJAOULSKI147 schreef:
Ar

In Zijn Heilige Naam Zegen ik jullie en Bid ik voor Julie behoudenis en verlossing door de Ware en Enige Yeshua HaMaschiach. Amen

Jullie Broeder,
Sjaoul Bin-David

Blij dat ik door het Nieuwe Verbond gered en al behouden ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 12:58
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
JOL252 schreef:
... ik hoor heel veel over doen en actie, wij die zo ontzettend open moeten staan (actie actie actie puf puf hijg) en anders ligt het aan ons (geloof) als er niets van komt. Ik hou van deze tekst die ook op mijn profiel staat:
Handelingen 17:28...
28 Want in hem leven wij, bewegen wij en zijn wij. Of, zoals ook enkele van uw eigen dichters hebben gezegd: “Uit hem komen ook wij voort.”


Dat geeft toch veel meer rust en ontspanning?
Het is gewoon een staat van "zijn" en we hebben het niet aan ons openstaan te danken. Nee, het is er al.

Aan het geloof zal het bij de meesten absoluut niet liggen, maar als Jezus zegt "en ik geef u Mijn Geest ", mogen wij dan gewoon me de handen over elkaar van "het is wel goed zo", blijven zitten? Is het de schuld van de Geest dat kerken half leeg zijn, of moeten wij ons toch eens achter de oren gaan krabben en meer openheid krijgen voor wat God eigenlijk van ons verlangt, om bijv door ons doen en laten te laten zien aan heel veel mensen ook kunnen hebben.

Zoals ik al ergens eerder aangaf was ik vol vuur toen ik belijdenis ded en gedoopt werd, en wilde dat fijne blijde gevoel ook delen en dat het niet alleen mijn eigen doen moest zijn om anderen te laten delen van die blijdschap maar dat het ook een gezamenlijk iets moest zijn als door een gemeente. Mede door omwetendheid (die mij en mede gemeente leden) is het laaiend vuur van de Geest haast tot een waakvlam geworden.

Jezus geeft de opdracht 'Gaat heen en verkondig het evangelie", mogen wij dan stil blijven zitten. Natuurlijk kan het op vele manieren en kan als andren bezig zijn me ttaken in en gemeente dat ook dor hen die minder "begeestigd" zijn, door voor hen te bidden.

Ik weet wel dat we geen passief maar wel actief ons christen zijn moeten belijden en er naar handelen, maar wel een ieder naar wat hem of haar gegeven wordt.

Ik zeg weleens wij als bappies (nickname gekregen toen we nog kerkten in dorpshuis) kennen de gaven van de Geest niet, maar als je soms ziet en hoort hoe men getuigd van God en hoe die helpt en geholpen heeft, mag dat zeker onder de noemer van gave van groot geloof vallen.

Er is en kan zo veel meer mogelijk met en door de Geest, daar ben ik wel stellig van overtuigd, Een ieder zal niet ontvangen wat de Geest wel aan anderen geeft, maar men kan ten alle tijde wel tot steun zijn door voor hen die dan bijv bezig zijn in gemeentewerk door voor hun te bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 20:30
BerichtOnderwerp: Trouwen, samenwonen of latten?
 
De ware liefde is mooi en kostbaar, behandel het met tederheid.
Als men heel veel heeft meegemaakt, is het logisch dat men om wat voor reden dan ook, niet gelijk het diepe in springt, maar langzaam werkt aan het goede.

Men moet werken aan een drievoudig snoer, drie strengen in elkaar gevlochten geeft een kracht snoer cq koord. God zal rust en wijsheid geven in je relatie als HIj mee mag doen. Drievoudig snoer, jij en je vriend en God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 20:17
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
PETRA373 schreef:
- reactie verwijderd -
Als alle cristenen losse stenen zouden zijn en ze gaan samenwerken
dan word het een hele sterke muur wel, maar:
Zou de Heilige Geest, met hoofdletter... ja ja..., meer kunnen en willen doen als meerderen mensen bidden dan eentje??? Ik denk van niet.
Het is de Heilige Geest die door ons heen werkt, wij zijn slechts de ezels.... zoals de ezel die Jezus droeg destijds,
of anders gezegd, de handen en voeten van Jezus, (die we proberen te zijn)
Het is Gods Heilige Geest die door ons heen werkt, of hij nu door 1 of honderd mensen heen werkt, Gods geest is kracht, die echt niet afhankelijk is van ons mensen toch?????


Mooi verwoord, maar in hoeverre kan de Geest van ons gebruikmaken en ons dat toebedelen wat Hij met ons voor heeft. De Geest wil een toegangelijk hart. ALs wij allemaal losse stenen zijn om Gods kerk te bouwen, zal er een bindende factor moeten zijn.

Wat bindt ons en willen wij de Bruid zijn, zal het wel voor meerderen zo moeten zijn, om toch als "bruid" te gaan bidden en kan de Geest ook aan het werk om de "bruid" stralend te laten zijn als de tijd daar is.

Even simpel gestelt, het is het werk van de Geest geweest dat ik bewust belijdend christen ben geworden. Hij kreeg mij zover dat ik mij over gaf en dus tot inzicht kwam, met alle mooie gevolgen van dien. Ik weet dat er meer kan met mijn geloofsleven en dat kan alleen door openstelling voor de Geest, maar dat "beetje veel van me zelf" houdt het tegen. Op zo'n wijze kan het zijn dat ik groeien bloei van een gemeente tegen houdt, mede ook door onwetendheid van wat de Geest wil en kan van mede broeders en zuster.

Dus willen wij dat de Geest aan het werk gaat en de "bruid" er stralend voor zetten, moet Hij wel aan de slag kunnen gaan met ons, dus niet alleen wij als individu.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 13 november 2013, 09:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 17:56
BerichtOnderwerp: Ik ga trouwen!
 
MAMALOE463 schreef:
Lieve CM'ers, ik ben hier weer even voor drie dagen in de lucht en wilde jullie laten weten dat ik morgen ga trouwen!
Via CM heb ik de enige echte ware liefde mogen leren kennen bij een voor mij heel bizondere man!

Dit gun ik jullie hier allemaal zo van harte, ik hoop en bid dat jullie ook via CM of elders die persoon op jullie pad mag komen en waar je je verdere leven mee mag en kan delen.

Heel veel liefs en alle geluk en gezondheid wens ik jullie toe!

Mamaloe, oftewel, Marga Lachende smiley

Vanharte gefeliciteerd en dat jullie een mooie gezegende dag mogen hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 17:49
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
Dat de Geest werkt zijn we, denk ik, het allemaal wel over eens, is men bij een bijeenkomst waar dan ook en je voelt je "happy en geniet van wat er voorGod gebracht wordt op welke wijze dan ook en je merkt dat het bij de meesten lekker gaat, is de Geest volop aan het werk.

Zo hebben we dat geregeld bij een Joh de Heerzangsdienst. Als je de "oudjes" ziet genieten en wat je van ze weet, denk ik weleens dat die de gave van groot geloof hebben. Staat men er voor open, kan men bewust de Geest ervaren.


Ik zie hier eigenlijk haast een tweekamp, terwijl we het eigenlijk allemaal wel goed voor de "geest" hebben wel goed bedoelen. me topet geen hoofdletter bij "geest".
Waar het mij omging en gaat met het openen van de topic was, in hoeverre mag de Geest met ons aan de slag en zou het misschien mogelijk zijn, dat Hij bij bijvoorbeeld een biddende gemeente meer kan en wil doen dan bij een gemeente waar men het gezamelijk gebed gebed onderkent?

Laten we allen op onze gebrekkige manier een werktuig zijn/worden van de Geest om onze Heer en Heiland groot te maken. Zo kan Hij door ons heen met wat Hij ons wil geven aan het werk.
Zelf denk ik dus dat daarom eigenlijk dat de gaven die ons zo worden gegeven, niet benoemd hoeven t eworden , maar dat we gewoon er mee aan de slag moeten gaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 13:02
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
PETRA373 schreef:
oh en nog 1 ding wil ik graag schrijven hier, voor d kritische...
schrijf ik dit om te pronken???? van kijk es wat een goeie cristen ik ben ik gods stem verstond???
nee, ben so wie so geen goede cristen echt... ha ha tenmiste wat is een goede cristen??? een gewoon mensje zoals jij en ik die ook zo haar of zijn zwakheden heeft en worstelingen met god.
schrijf dit omdat je een schat niet verborgen onder je bed laat liggen, maar uitdeelt aan mensen
God die mijn vriend is, wil iedereens vriend zijn, de gaven, zegeningen die hij mij geeft, wil hij aan iedereen geven
ik zal wel erg egoistisch zijn als ik anderen niet zou vertellen over wat god allemaal doet in mijn leven,
en oh wat is het jammer, zoveel mensen zijn op zoek na god, maar kennen ze hem echt een beetje? zetten ze zich open voor gods geest???
jammer als ze dat niet doen, want god wil graag als een liefdevolle vader voor iedereen zorgen. er een relatie mee hebben, daarbij hoort ook contact met elkaar, god die soms je een visoeen laat zien of een profetie geeft om je te helpen, of je bijstaat in de strijd, met desnoods tongentaal... of soms een mens laat rusten in de geest, omdat die persoon dat effe nodig heeft.

Beste Petra heb jij waar dan ook "gepronkt" met wat je getuigd, zag meer dus meer een gigantische getuigenis in wat je schrijft. Zo ook ergens, in dat je bad voor genezing en het gegeven werd. Dat is verhoring van gebed maar hoeft het nog niet zo te zijn, dat men de gave van genezing heeft.

Natuurlijk komt alle eer aam God toe en hij geneest op welke wijze dan ook. Ik heb in mijn antwoord aan Roelande geprobeerd aan te geven wat "pronken" met gaven is en wat niet.

Wil er nog eens met nadruk aangeven dat er veel meer mogelijk is maar wij door onwetendheid en misschien ook halsstarrigheid De Geest en wat Hij wil te kort doen. Je had eenreclame leus "een beetje van me zelf en een beetje van Maggi". ik denk soms zo gaat he too kmer ons christelijk leven "een beetje (veel) van me zelf en een beetje van God".

Zeg soms ook wel als men zegt dat waar 2 of 3 mensen in Zijn naam bij een zijn Hij (de Geest dus) in het midden is, dat dat waar is, maar in hoeverre mag Hij meedoen, in waar we dan mee aan de slag gaan.
heeft bijvoorbeeld bij gemeente vergadering de voorzitter de leiding of juist door dat een ieder zijn/haar hart openstelt God de leiding?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 11 november 2013, 18:36
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
ROELANDE345 schreef:
Dat ik zojuist van de examinator van mn EVV opleiding te horen kreeg:
Gefeliciteerd uw bent geslaagd! Lachende smiley

tige lokwinske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 39 Volgende
Pagina 3 van 39