ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 11 november 2013, 18:22
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ROELANDE345 schreef:
Wat versta jij daar onder Pieter, onder pronken als ik zeg dat ik de gave van wijsheid heb, ben ik dan aan't pronken? Ook als ik zeker weet dat ik dat heb?Of weet ikdan gewoon wie ik ben en wat ik kan. Daar is toch niks mis mee

Een zoon had verkering met een meisje waar men veel in tongen bad. Ik kwam er ook weleens op bezoek (op zich best aardige lui, verder niets mis mee) maar men ging er eigenlijjk een beetje prat op dat men in tongen bad, dus moest zoonlief "met alle geweld" hij het ook leren. Als men gelijk al begint met van ik heb deze of die gave, gaan bij mij dus een beetje de haren overeind staan.

Maar zo jij omgaat met wat je gegeven is, heb ik meer mee, jij en ook anderen getuigen vanwat men overkomt. Zo ook was er in een kerk in Lemmer een vrouw, die wat op haar hart had maar het eerst niet wilde zeggen, op gegeven moment kon ze het niet voor haar houden terwijl ze wel om bevestiging zocht, maar het dus toch vertelde in de gemeente, waarop een andere vrouw zei, ik kreeg een tijdje terug al op mijn hart omdat te bevestigen.

In beide stukjes gaat het over een gave van de Geest, bovenste stukje is pronken, onderste is dat dus niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 22:31
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
Soms wordt een gave gewoon gegeven zonder dat een persoon dat zelf in de gaten heeft.

Ik heb een kennis die zoveel heeft meegemaakt (zowel fysiek als mentaal) en als je die hoort hoe ze getuigd hoe God er voor haar was en is. Zij en haar man kregen de ene tegenslag na de andere te verwerken, ik weet ik haast wel zeker dat zij de gave van groot geloof heeft.

Maar denk dat ze het zelf niet in de gaten heeft en zo ken ik er wel meer, denk ook dat we niet moeten "pronken met de gaven van de Geest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 06:10
BerichtOnderwerp: WOKDATUM!!!
 
MAARTENVD585 schreef:
ik laat het zitten zie geen eind twintigers dus helaas.

Wees dan de eerste, als er één schaap over de dam is. btw het is geen dateavond maar meer kennismakingsavond, alhoewel er misschien soms toch wel wat moois uit voortvloeien kan. Mede daarom (ongedwongen kennismaking) zijn de BBQ_picknicks ook zo begonnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 12:39
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
ANNA415 schreef:
Zo, m'n abo verloopt over 3 dagen en ik denk dat ik er maar ffies tussen uit ga.

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 18:53 Reageer met quote

STEENTJE178 schreef:
Nee, een maandvoordehelftvandeprijsindehoopdatjeterugkomtabonnement Knipoog smiley

Zit nu grieperig thuis, dus leek me dan wel ff gezellig. Vandaar weer ff terug Lachende smiley

Kan echt niet Steen!. 't Is in voor en tegenspoed en niet alleen in tegenspoed Clown smiley Knipoog smiley Kussende smiley

was dat niet uw reactie, "in voor en tegen spoed" Knipoog smiley


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 9 november 2013, 12:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 20:01
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
ROELANDE345 schreef:
haha gelukig maar dat jullie alleen maar bezorgd zijn. Das namelijk helemaal niet nodig want het is niet alleen de leukste maar ook de liefste man die er bestaat en de romantischste. Toen de fluisterboot in Dord niet ging omdat er te weinig animo was heeft ie er voor gezorgd dat ie alleen voor ons ging Verliefde smiley

Dat dit moois mag blijven bestaan en je zo een goede toekomst tegemoet mag zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 oktober 2013, 18:06
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
 
49 Ik ben gekomen om op aarde een vuur te ontsteken, en wat zou ik graag willen dat het al brandde! 50 Ik moet een doop ondergaan, en ik word hevig gekweld zolang die niet volbracht is
Dit staat in Lukas 12, hier is Jezus resoluut bezig, maar de doop waar Hij het hier over heeft is Zijn kruisiging en niet de doop die Hij al had ondergaan bij Johannes.

Even kort door de bocht, maar Hem volgen is, oude leven afleggen (in het watergraf cq doop) en het nieuwe eeuwige Leven beërven.

Letwel, Johannes 3 vers 16 daar draait het wezenlijk om, als je een oprecht belijdend christen dat belijdt en dus Zijn Liefde wil beantwoorden, mag men de titel christen dragen. https://www.youtube.com/watch?v=WEmu3CvmQQ0Deze clip geeft in simpele bewoording een weg aan, hoe men het nieuwe mens zijn kan krijgen, wat mij betreft was het heel herkenbaar.

Bij ons in de gemeente zijn mensen uit andere kerken gekomen (ze komen elke zondag en worden dan "vrienden van de gemeente" genoemd) en als je ziet hoe die belijdend wat Jezus voor hun is, ben ik er eigenlijk weleens een beetje jaloers op.

We kunnen ons christen zijn dus niet "afmeten aan kinder of grote doop maar"wel aan de manier hoe wij met Jezus omgaan en Hem belijden


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 29 oktober 2013, 18:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 17:49
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
STEENTJE178 schreef:
Nee, een maandvoordehelftvandeprijsindehoopdatjeterugkomtabonnement Knipoog smiley

Zit nu grieperig thuis, dus leek me dan wel ff gezellig. Vandaar weer ff terug Lachende smiley

wb en betterskip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 oktober 2013, 23:42
BerichtOnderwerp: Verlegen met mijn God
 
JOL252 schreef:
Verlegen met mijn God

Ook ik kan wel als Strauss en als Renan
en zoveel andere verlichte heren
het vreemde fenomeen analyseren,
de fabels en parabels van de man
die door het koren liep in Kanaän.

Historisch is het ook wel te verstaan,
de oude mythe kan men er in horen:
een god wordt gaarne uit een maagd geboren,
doet wonderen en sterft zoals het graan
om als het graan weer op te staan.

Maar als ik door het pad naar voren schrijd
en om mij heen de arme stervelingen, mensen zo dwaas als ik,
de lofzang zingen: “O Heer, uw bloed roept voor altijd barmhartigheid, barmhartigheid”

dan ben ik niet verlegen met mijn God, dan is Hij vlak bij mij,
dan weet ik zeker dat hij mij aankijkt uit de donk're beker,
dan eet ik zijn genadebrood, dan leef ik van zijn dwaze dood.

Jan Willem Schulte Nordholt
uit: God in gedichten

Waardevol gedicht


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 29 oktober 2013, 12:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 oktober 2013, 03:50
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd om kracht en sterkte
 
NATASCHA642 schreef:
Ik vraag het niet voor mezelf alleen ook voor mijn moeder die in het ziekenhuis ligt en maandag heel belangrijk onderzoek krijgt.

Wil haar nog niet kwijt, kan niet zonder haar hou onwijs veel van haar
Daarom vraag ik gebed om kracht en sterkte.

gebed is wel het minste wat we kunne doen , goed dat je er om vraagt.
Gods zegen en sterkte gewenst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 oktober 2013, 15:11
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?
 
Ach en er zijn toch wel eerlijke betrouwbare brede schouders om tegen aan te leunen. "Zoekt en gij zult vinden" Knipoog smiley

je hebt iemand nodig
stil en oprecht
die als het erop aan komt
voor je bidt of voor je vecht
pas als je iemand hebt
die met je lacht en met je grient
dan pas kun je zeggen:
'k heb een vriend

als je iemand hebt
die alles met je deelt
de tafel en het bed
één die nooit verveelt
als je iemand hebt
die al je zorgen heelt
weet je wat dat zeggen wil
weet je wat dat scheelt?

je hebt iemand nodig
stil en oprecht
die als het erop aan komt
voor je bidt of voor je vecht
pas als je iemand hebt
die met je lacht en met je grient
dan pas kun je zeggen:
'k heb een vriend

pas als je iemand hebt
die met je lacht en met je grient
dan pas mag je zeggen:
ik heb 'n vriend

Zo mooi verwoord door Toon Hermans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 19:58
BerichtOnderwerp: Relatie met een ongelovige
 
Bij oudere jeugd van onze kerk, gaan zij die met ongelovigen verkering hebben de ongelovigen wel mee naar hun alpha cursus en zo is er een groep jeugd bij elkaar gekomen, waarvan de "partner ongelovig is en houden zo kring.

Het euke is dat er nu al zijn die met plezier meewerken in het kerk gebeuren.
Ook kwam ziij die "ongelovig" was (na verbreken relatie) op een keer naar de dienst en zei regen d eleider van die eerder genoemde groep, "ik kreeg het op mijn hart om te komen en kom volgende keer weer".

ALs men een relatie aangaat met een gelovige, zou er wel een bepaalde openheid moeten zijn van die ongelovige, want geloof kan je niet opdringen, maar de Geest moet we kunnen werken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 10:21
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
 
"Een ieder die zijn kind laat dopen op grond van zijn geloof, daar heb ik respect voor, maar doet men het uit gewoonte beslist niet", dat zei ooit een rasechte baptiste ouderling bij ons op huisbezoek,toen ik een jaar of 12 was.
Dat staat nog in mijn geheugen gegrift. Zelf ook rasecht baptist (what's in a name) ben het helemaal eens met deze uitspraak. Dopen gezien als reinigings rituieel en kinderen de zonde erven, kan het vanzelf sprekend zijn dat men kinderen doopt. Echter waar het werkelijk om gaat is men bewust belijdend christen, dus niet wat men leert om een catechisatie, maar belijdt men vanuit het hart Jezus als opgestane Heer.

Voor mij zelf , was de doop (als watergraf) het een soort gelijke weg als die Jezus ging. Het begint met de strijd, en niet willen overgeven(heb er zeg ongeveer 30 jaar over gedaan), voordat ik me overgaf en me er van bewust werd, dat ik het zelf niet kon beteren(wilde me eerst "beteren" en uit me zelf verkeerde dingen laten).

Pas toen de Heilige Geest me na verscheidenen keren op het schouder getikt te hebben, me zover kreeg dat ik me zelf over kon geven en na mijn belijdenis, van wie Jezus voor mij is (de opgestane Heer), kon in met Hem in het watergraf oude leven afleggen en weer opstaan en het nieuwe cq eeuwige leven beërven.

Door Jezus bloed zal ik witter zijn dan sneeuw, duurt misschien nog even, maar heb die zekerheid wel.

PRIJST DE HEER
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 22:24
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
kom terug van gigantisch mooie praiseavond, we hadden een Joh de Heer zangdienst mmv de Staverse Brothers in oude samenstelling, die enkle liederen ten gehore brachten, maar mede door de begeleidng van de enthousiaste toetsenist voor de samenzang prachtige Joh de Heer liederen gezongen.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 2 november 2013, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 20 oktober 2013, 13:53
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
Deze morgen even klein gemaakt door aanwezigheid van iets moois in mijn hart.
Wat is het mooi en voorrecht om lid te zijn van een gemeente en er mede christenen zijn die voor je klaar staan. Help is on the way en dus een gemeend GOD ZIJ DANK, dat is toch om gewoon super blij bij te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 17:27
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
JOL252 schreef:
http://www.lindanieuws.nl/snacks/kids/docent-neemt-ontslag-met-indrukwekkende-brief/

Ze heeft gelijk, wat doen we met onze kinderen en wat voor toekomst ligt hun in het verschiet? Ik heb mijn kinderen altijd met plezier naar school willen laten gaan en dat is me gelukt ook, gelukkig. Eentje "normale" weg tot wa thij wilde andere wat hoger gestationeerd en nog student eentje praktijk onderwijs en eentje ook 'normale" weg. Alle 4 zijn het pracht knapen omdat ze tijdens hun leren zich zelf mochten blijven. Alle 4 in goed fatsoen omgaand met de medemens, oo kmed emogelijk gemaakt door wat ze mee kregen op school
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 14:50
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest
 
ROELANDE345 schreef:
Helemaal met je eens Pieter
Toch kan ik me wel voorstellen dat het je wel kwalijk genomen wordt als je iemands reactie hypocriet noemt. Op mij kwam het in elk geval als een oprechte reactie over

Mede daarom was er "een beetje " voorgezet. Als men zich bezigt met de Geest, gaat het niet om welke en hoeveel gaven men krijgt. Moet men er mee te koop moet lopen, of ze gewoon gaan gebruiken ten dienste van de Gever.

In een vorige reactie van jou, zie ik dat je getuigd hoe de Geest je helpt en je geeft met een "God zij dank" de eer aan Hem die het alleen maar toe komt, dus niet zo kijk in heb de gave van profetie of welke dan ook.

Het is zo verleidelijk als de Geest ons kan gebruiken door Zijn gaven aan ons te geven, om toch ook een heel klein beetje van de eer voor Hem in mee te delen. ik wilde meer aangeven, bedenk goed waar men mee bezig gaat als het om zaken die met de Geest te maken hebben, aangaat.


Simpel gestelt, de pottenbakker (God) wil ons vormen, de eer voor het eind reslultaat de pot of kop (wij dus) komt toe aan de maker, zo voor ook de functie de pot of kop, meekreeg.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 9 november 2013, 12:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 12:45
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
eigenlijk wel alle 5 delen zien, maar vooral de laatste https://www.youtube.com/watch?v=BVVYjpmseiE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 10:30
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest
 
JOSEF872 schreef:
Deze reactie pieter
Kijk uit als iemands reactie hypocriet noemt. Bidden tijdens het tongen?!
Ik ben niet gek!
Ongelovelijk

Natuurlijk moeten we heel bewust omgaan als we ons bezig houden met de Geest, vooral om wie Hij is , maar daarnaast niet te min ook wat Hij wil en kan en doet.

Mede omdat anderen wel serieus bezig zijn en jij er niet op reageert, maar welke interpretatie geeft men aan ander zijn/haar reactie, is ook belangrijk.

Bij het bidden hoeft niet ten alle tijde luidop gedaan te worden.
Bidden is heel belangrijk en een gewoon in je zelf, "dank u Heer", omdat je super blij bent met je geliefde en je het besef hebt dat je relatie een drievoudig snoer is, zou je dat dus bidden tijdens het tongen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 01:08
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest
 
ROADY558 schreef:
Ik geloof niet dat we de Geest tekort kunnen doen, aangezien Hij vol is in Zichzelf. Hoogstens doen we onszelf tekort.

Als Jezus ons zijn Geest geeft en die dus aan het werk wil en ons wil gebruiken om door Zijn gaven, ons wil gaan gebruiken om het werk waar Jezus mee bezig was, voort te zetten, doen we niet alleen osn zelf maar terdege ook de Geest tekort. Mede omdat wij hetvaak beter weten, staat dat juist de goede werken van de Geest in de weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 00:47
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest
 
JOSEF872 schreef:
Sorry maar ik dacht dat er een moderator is bij het forum.
Ik vind dit zeer ernstig hoe hier om gegaan wirdt met een ernstig onderwerp als de H.geest.
Roady! Ga jij praten over tongen in de seksuele zin?
Ik laat dit topic sluiten en zal voorlopig niet meer mee doen aan jullie onzinnigheid.

Komen nu vele termen in mij op, en de zaak sluiten hoef tal helemaal niet.
Maar helaas, is goed lezen en grote gebod in jou reactie niet van toepassing en eigenlijk je reactie wel een beetje hypocriet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 19:32
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest
 
Wanneer komen de ander gaven tersprake, lijkt nu of alleen het bidden in tongen zaligmakend zou zijn en de rest van de gaven bijzaak.

We doen de Geest ernstig tekort door het alleen bij de tongentaal te houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 12:54
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest
 
ROADY558 schreef:
Ik meen een veroordelend toontje te horen in julle reacties over mensen die "hardop in tongen prevelen"....

Dan denk ik: weet je dan zelf waar je het over hebt, of is er wat anders aan het handje...

Ik weet precies waar ik het over heb, en blijf me toch wel een beetje ergeren aan het feit dat men zich zelf de hemel in prijst en dus meent in het openbaar (zonder uitleg), in tongen moeten te gaan bidden. Er wordt heel duidelijk aangegeven dat als men zich bezigt met de die gave van de Geest, en zo ook die van profetie, men er ook uitleg aan geeft cq door anderen bevestigd word.

Spreken in tongen deden de discipelen en men kon hen verstaan in eigen taal, wat heel soms hier vandaag de dag ook nog schijnt te gebeuren. Du sbidden i ntongen doet me nniet ten overstaan van hen die het niet begrijpen , wat helaas toch te veel gebeurd en zo afstand schept tussen christenen onderling, God wist wat Hij deed toen hij de regel van uitleg er bij gaf


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 18 oktober 2013, 12:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 21:32
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest
 
Waar ik wel een beetje onpasselijk van wordt is, als men te pas en te onpas in een dienst in tongen gaat prevelen, voorbij gaand aan wat er geschreven is over de tongentaal, wie geeft uitleg?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 20:38
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest
 
De Heilige Geest en Zijn werk wordt gewoon zwaar onderschat uit pure omwetendheid, helaas.

We kunnen er wel tig topics over openen, maar het is en blijft puur alleen eigen interpretaties van wat men denkt dat er in de Bijbel over geschreven is, zo gaven en vruchten en wat al niet meer door elkaar halend.

Helaas wordt het werk van de Geest zo toch enigzins cq zwaar tegen gewerkt, vooral omdat Hij op ons wacht en zich zelf niet opdringt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 18:07
BerichtOnderwerp: Gaven van de H.Geest
 
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3638
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 00:03
BerichtOnderwerp: Mag de zorg nog zorg heten?
 
CORTAZAR588 schreef:
de zorg is geen prioriteit voor de meeste mensen want die hebben er of nog geen belang bij of denken het ook nooit nodig te zullen hebben.

zodra een staat de zorg overlaat aan geldbeluste zorgverzekeraars en een stap terug doet zonder regulatie anders dan bezuiniging krijg je de Nederlandse toestand.

en reken maar dat het erger wordt........ook in dit eens zo coulante land is de verharding en oppervlakkigheid aan de orde van de dag.

wie het kan betalen wordt geopereerd, wie niet kan betalen gaat dood.....
en we hebben uiteindelijk als volk zelf de farce die kabinet heet in leven geroepen.

verkeerde keuzes en verkeerde prioriteiten .......nog enkele jaren van nu en in Nederland zal het niveau van de gezondheidszorg op dat van de voormalige USSR liggen .......

Precies, ze mogen mij als ik toch ooit eens hulpbehoefend wordt, wel bij een minister door de deur zetten, mag hij of zij voor me zorgen.
zou men eigenlijk nu al mee moeten beginnen.

Begrotingstekort is gemakkelijk op praktische wijze een heel eind in te korten, maar nee we gaan moeilijk doen.
Politiek, volksverlakkerij nummer 1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 16 oktober 2013, 23:53
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
JANS221 schreef:
Laat die Quinsy nu een man zijn! Of je dacht:
a. De naam Quinsy is een vrouwennaam.
b. Zulke onzin kan alleen maar door een vrouw bedacht worden.
c. Geen van beiden
d. Iets anders nl. ………………………………….

d: warhoofderitus, dus afblijven van ons kinderfeest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 16 oktober 2013, 23:51
BerichtOnderwerp: Ga in Zijn schaduw
 
JOL252 schreef:
Kom jij hoog van de bergen mij helpen –wat zien mijn ogen?
De schepper van aarde en hemel mijn helper
dat weet mijn ziel
dat weet mijn voet die niet wankelt.
Hij zal niet slapen, onze Behoeder
Hij zal mij hoeden, ik ga in zijn schaduw:
geen zonnesteek overdag
en ’s nachts geen tik van de maan.
Hij zal je ziel bewaren is mij gezegd.
Ik ga mijn weg, kom veilig aan.
Mijn helper is ‘Hij die er is’
De schepper van Hemel en Aarde.

mooi en zo waar
Naar psalm 121 -Huub Oosterhuis-
Uit "150 psalmen vrij"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 16 oktober 2013, 00:21
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
Door misverstanden zijn complete oorlogen ontstaan.
Welke gekleurde medemensen uit Suriname heten er vroeger Piet of Pieter?
De hulpen van Sinterklaas zijn zwart doodat ze door de schoorsteen moesten om de pakjes te brengen en aangezien de kachel soms ook nog brande, werden ze dus niet alleen van het roet zwart, maar ook nog weleens wat zwart geblakerd.

Kortom men moet per direct ophouden net zeuren dat Sinterklaasfeest niet meer met zwarte Pieten gevierd mag worden, want sinte Piet en zwarte Klaas bestaan niet, of het zou sint Pieter in Grou moeten zijn, daar vieren ze dus sint Pieter in februari ipv Sinterklaasfeest.

Resume, witte Piet (hulpje Sinterklaas) werd zwarte Piet doordat die schoorsteen racerij hem er uit liet zien als een turk (oeps ,sorry als ik dit niet mocht schrijven).

Ik heb echter wel een voordeel zou het feest worden afgeschaft, blijf wel cadeautjes krijgen op de dag voor sinterklaas zijn verjaardag, maar wanneer hij het wel viert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:38
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
JANE410 schreef:
http://youtu.be/gKaqA4OLy-g

Stilte, Kithara

bedankt voor het geven van Kithara, wat een pracht groep , had er nog nooit van gehoord
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 39 Volgende
Pagina 4 van 39