ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARYLIEN613
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 27 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARYLIEN613
Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 23:22
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.
 
MARIO216 schreef:
Maandag 18 april, 2 Kon. 20: 1-7; Extra’s.

Soms begrijp je van heel de bijbel niets. Van God niets, van de profeten niets, van heel het geloof: niets.
Neem nu deze geschiedenis van koning Hizkia. Hij wordt ziek. Doodziek. En de profeet Jesaja komt hem vertellen dat hij er maar op moet rekenen dat dit het einde van zijn leven zal zijn.
Dan lees je dat Hizkia zijn gelaat naar de wand toedraait en huilt. Nu, dat kun je je voorstellen. Zo’n bericht moet je wel verwerken! En het is ook geen wonder dat Hizkia zich niet zomaar kan neerleggen bij dit bericht. Hij is er nog niet aan toe, te sterven.
Wat ik nu niet begrijp? Ik begrijp niets van het gebed van Hizkia. Nu zou je denken: zo’n vrome koning, die zal toch wel zijn leven overgeven aan God! Maar nee, geen sprake van. Hizkia komt in opstand. Hij is het niet eens met God. En dan zegt hij nota bene: Here God denk er toch eens aan dat ik U altijd gediend heb en dat ik gedaan heb wat goed is in Uw ogen!
Wij zouden zeggen: wat een grootspraak! Wat een hoogmoed! Maar God reageert anders. Hij weet dat er situaties zijn waarin mensen niet anders kunnen dan schreeuwen, roepen, huilen, protesteren en zeggen: Here God, zo kan het toch niet!
En dan? Dan komt God terug op Zijn plan. Weer zoiets onbegrijpelijks! God komt tot andere gedachten! Hizkia mag verder leven. Nog vijftien jaar erbij! Extra.
Misschien begrijp ik er toch een heel klein beetje van: God is ánders dan wij denken…

doet mij denken aan de vele ongeneeslijke patiënten die in hun opstandigheid en boosheid naar God schreeuwen : als JIJ bestaat waarom laat je dit toe.........???
en af en toe mag er ook iemand genezen....

doet mij ook denken aan een ander topic : we mogen heus wel eens boos zijn op God, Hij begrijpt onze menselijkheid met onze emoties wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 21:46
BerichtOnderwerp: Te weinig
 
VISSER278 schreef:
Nou.... ik ben blij dat het weer weekend is. Boze smiley

Te weinig dagen in een weekend, ja.

vooral als je moet werken........... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 21:45
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
en @ iedereen die morgen gaat wens ik een hele fijne, leuke en zonnige dag,

en ik zal wel werken.................
maar de volgende keer ga ik mee hoor Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 21:41
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
MARIANNE129 schreef:
Nog een paar uurtjes dan zit mijn tijd bij CM erop.

Gelukkig mag ik vast nog wel met Duckie meelezen voorlopig, maar mijn eigen profiel gaat vanaf morgen heel veel op mijzelf lijken GRIJS.

Iedereen die ik niet meer spreek of zie:

Heel veel zegen en geluk toegewenst.

Marianne, jammer voor ons dat je ons verlaat,
maar ik wil je heel veel geluk toewensen en vooral Gods Zegen op je pad!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 11:05
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
dat ik niet op internet geraakte de voorbije 2 uur,
dan zou ik alles wat computer is naar de maan schieten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 12:26
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
DINI968 schreef:
Jullie zouden juist respect moeten tonen dat een oudje als ik nog op het forum durf te schrijven en nieuwe dingen uit wil vogelen.
Mijn zelfvertrouwen zakt me nu wel heel diep in de schoenen............straks durf ik niet eens op de picknick te komen.
Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen

die hollandse woordenschat komt soms raar uit de hoek hoor,
en Dini der zit hier nog zo'n oudje hoor,
kmis alleen soms een woordenboek belgisch-hollands Knipoog smiley

volgende picknick kom ik ook (moet nu werken),
tegen dan begrijp ik jullie iets beter Lachende smiley


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op donderdag 14 april 2011, 12:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 08:13
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
AARTJE289 schreef:
Mijn mooiste moment was eigenlijk gisteravond.

Voor het eerst mijn kleinkind voelen trappen in de buik van mijn dochter.

WOW.........bijna 5 maanden en dan al zo krachtig trappen Lachende smiley

Tof Aartje! Je bent zeker heel benieuwd ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:48
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
hier was het een malse steak op de grill met pepersaus en met frisse sla erbij!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:25
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
MARY052 schreef:
Dat mijn zoon van 10 in één keer geslaagd is voor zijn type-diploma!!!
Ben zo trots op hem.

Mary

Proficiat Mary, dat typen zal hem nog heel goed van pas komen!
Zeg de proficiat maar voort Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 16:26
BerichtOnderwerp: Taalgebruik
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ja, ik heb al beloofd op een andere topic dat ik geen mails meer zou sturen om zo de mailboxvervuiling tegen te gaan en nu durf ik ook al niets meer op het forum schrijven...
Waar gaat het heen?

niet doen hé Frank,
voor nen keer dat ik een belgische hollander leer kennen Knipoog smiley
blijf maar mooi op het forum schrijven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 16:21
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
DAVID923 schreef:
Er is zoveel anti-intellectualisme vandaag de dag, alles gaat over gevoel en ervaring, zonder toetsing en Bijbelkennis. daarom denk ik dat de kerk zich meer op de bovenstaande tekst moet richten.

David je mag wel niet vergeten dat er nog altijd (onbegrijpelijk maar waar) mensen zijn die niet kunnen lezen en schrijven,
en er zijn ook mensen die gelovig zijn maar die het iq niet hebben om het Woord te begrijpen,
(en dan denk ik aan een pleegbroer van mij die mentaal de leeftijd van een kind heeft)

en ja ik ben ook niet zo begaafd met zo'n leerrijke woordenschat als jij,
daarom geloven we niet minder oprecht toch!

was enkel een reactie op je laatste regels hoor,


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op woensdag 13 april 2011, 16:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 16:17
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
FRANKT627 schreef:
Het zijn inderdaad veelal dezelfde mensen die in het forum wat melden maar dat betekent niet dat andere niet welkom zijn om wat te posten. Of ze nu piepjong zijn of al een zekere gezegende leeftijd hebben, hun meningen, opmerkingen, taalfouten, perfecte spelling...kortom: hun pennenvruchten zijn steeds welkom. Knipoog smiley

Frank

ik sluit mij aan bij wat Frank schrijft Hermina,
en ook nog : we kunnen altijd van je leren!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 11:15
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
strijk die staat te kijken,
en rugpijn zodat ik niet kan strijken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 11:12
BerichtOnderwerp: Taalgebruik
 
@Chat,
overdrijf je nou niet Chat?

een typfout is vlug gemaakt, maar jouw percentage lijkt mij overdreven hoog
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 11:09
BerichtOnderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
 
WILLEMIJN232 schreef:

Willemijn, sinds verleden week donderdag tweedejaars Hebreeuws..... Knipoog smiley Knipoog smiley

Proficiat willemijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 12:52
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
FRANKT627 schreef:
Vind je de Chrome gebruiksvriendelijk? Heb je dan ook 'favorieten'? Ik weet zelfs niet welke versie IE ik heb. Verlegen lachende smiley
Gelukkig kan ik wel strijken...

ho Frank kan je strijken?
zei je onlangs niet dat Hoeven niet zo ver van Oost-Vlaanderen ligt?
je kan je hier altijd nuttig maken hoor Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 12:44
BerichtOnderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
 
FRANKT627 schreef:
Maar begrijp ik het dan goed jij satan als een persoon zit? Een man die er uit ziet als een doorsnee mens? Als dat zo is hoe komt het dan dat hij nu nog ergens over deze aarde zwerft? Waarom is het Jezus dan niet gelukt om heel die tijd te overleven en als mens, zoals wij een mens kennen, hier het werk verder te zetten?

Satan is enkele duizenden jaren geleden ontstaan bij de schrijvers die een weergave op papier hebben gezet. Die een beeld wilde weergeven van het kwaad. Als hij werkelijk een mens is hoe kunnen we hem dan herkennen? Als je nu eens goed doorredeneerd dan merk je toch dat het allemaal niet klopt. Het is net of je dat maar klakkeloos moet aannemen.

Hé Frank,
ik ken ook niet zo goed alle bijbelteksten zoals de meesten hier,
ook al lees ik dagelijks een stukje uit Zijn Woord,
ik kan niet direct zeggen waar je wat kan vinden,

maar je schrijft "waarom is het Jezus dan niet gelukt......." !!! Het gaat hier toch niet dat het Jezus niet gelukt is, maar dat God Zijn enige Zoon gegeven heeft om Hem daarna op te wekken! De schrift is in vervulling gegaan, het was toch voor onze zonden dat de Heer Jezus gestorven is maar nadien verrezen is! Zo heeft Hij ons laten zien dat er ook na dit aardse leven hier bij Hem in het paradijs leven zal zijn voor ons.
Hier is absoluut geen sprake dat het Jezus niet gelukt is om te overleven!
Jezus heeft de wil van Zijn Vader gevolgd, Hij heeft Zijn leven voor ons gegeven,
maar Jezus LEEFT voor mij (niet langer hier op aarde maar in de heerlijkheid of in de hemel), net zoals GOD een LEVEND Iemand is!
Zo ook leeft de satan, dus daarom niet specifiek als persoon, maar leven doet hij wees hier gerust van!

en soms kom je mensen tegen waarvan je denkt : nu heb ik een stukje God gezien of gevoeld of gehoord,
ook soms kom je mensen tegen waarvan je kan denken dat je de satan ontmoet hebt,

persoonlijk heb ik ervaren toen ik nog niet geloofde (ik zeg echt wel toen ik nog niet geloofde ipv toen ik de Heer nog niet aangenomen had = een groot verschil want voor mij waren dit "toen" ook allemaal fabeltjes) dat mijn leven echt wel door satan geleid was, Je wil gewoon niet weten in welke situaties en bij welke mensen ik allemaal terecht kwam (kwil het zelf eigenlijk niet meer weten),
toen ik in 1994 door een uitzending van de EO ineens flink dooreen geschud werd en plots besefte waarom het allemaal zo verschrikkelijk mis ging in mijn leven, heb ik voor de Heer gekozen, Hem aangenomen in mijn leven als mijn Redder en mijn Verlosser.
sedert dien spreek ik elke dag met Hem als tegen iemand die LEEFT en die mij hoort!
sedert dien kom ik in situaties en bij mensen die mijn leven enkel maar vreugdevoller en gelukkiger gemaakt hebben,
zelfs in tegenslagen kan ik Gods hulp ervaren,

dus ja God LEEFT, Jezus leeft, maar ook satan leeft.


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 12 april 2011, 12:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 01:28
BerichtOnderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
 
FRANKT627 schreef:
Maar begrijp ik het dan goed jij satan als een persoon zit? Een man die er uit ziet als een doorsnee mens? Als dat zo is hoe komt het dan dat hij nu nog ergens over deze aarde zwerft? Waarom is het Jezus dan niet gelukt om heel die tijd te overleven en als mens, zoals wij een mens kennen, hier het werk verder te zetten?

Satan is enkele duizenden jaren geleden ontstaan bij de schrijvers die een weergave op papier hebben gezet. Die een beeld wilde weergeven van het kwaad. Als hij werkelijk een mens is hoe kunnen we hem dan herkennen? Als je nu eens goed doorredeneerd dan merk je toch dat het allemaal niet klopt. Het is net of je dat maar klakkeloos moet aannemen.

Van dat klakkeloos aannemen is wel iets dat terug te vinden in punt 3 van de tekst die je eerder opstuurde: 'Deze openbaring is ook begrijpelijk en er mag geen onafhankelijk gezag toegekend worden aan het verstand.' Het is net of je niet mag nadenken over iets. Of is dat nadenken alleen voor de gewone gelovige verboden terwijl de predikanten wel enige studies deden om zo dan de gewone gelovige onder de knoet te houden? Als dat zo is dan zijn die predikanten niet beter dan paus zoals dan weer te lezen staat in punt 1 van die tekst die je opstuurde. Vind je ook niet dat er toch wel wat tegenstrijdigheden in heel het verhaal zitten? Maar dit was even terzijde want ik zou graag willen weten hoe jij satan ziet. Ziet hij eruit als een persoon? Een man? Is er maar 1 satan. Is hij herkenbaar?

En in de tekst die je stuurde van deze site: http://www.elim.nl/nl/theologiegezag.html vind ik niets terug over satan. Het is eigenlijk een les van hoe je moet lezen en niet moet nadenken en luisteren naar de 'raadgevingen'.

Frank (het is potdorie wel een moeilijke materie)

Frank ik denk dat jij het geluk hebt de satan niet in je persoonlijk leven te kennen,
satan bestaat ècht! ècht waar! daar twijfel ik niet meer aan, hoe onlogisch het verstandelijk ook kan klinken,
lees maar eens het boek "Niemand anders dan Jezus alleen" van Dr. Van de Ven.

Ik weet niet waarom de ene mens er meer met te kampen heeft dan de andere, maar ik geloof rotsvast de satan bestaat als een levend iemand, net zoals ook God en de Heer Jezus leeft!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 01:05
BerichtOnderwerp: Leven in de eindtijd
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb mijn geloof verloren in de eindtijd toen ik bij het graf bij mn dochter stond. Wat heb ik eraan te weten hoe het gaat met de wereld, als ik niet eens weet wat er in mijn eigen leven kan gebeuren. Het heeft mn ogen open gemaakt voor het hier en nu. Per slot van rekening is dat tastbaar en grijpbaar, en de toekomst is toch niet helemaal in te vullen.

...


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 12 april 2011, 10:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 13:12
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
FRANKT627 schreef:
... ik kan nu niet antwoorden omdat ik al onderweg ben. Leg de scampi's nog niet in de pan want anders eten we rubber... Knipoog smiley

heb niet gewacht hé Frank,
maar het was hier super lekker gisteren!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 12:55
BerichtOnderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt verschillende soorten yoga he? vergeet dat ook niet.....net zo als dat je veel verschillende stomingen in het christendom hebt. het één ligt je beter dan het andere.....Ik moet met mijn yoga me ook erg op een punt concentreren maar volgens mij is dat meer omdat je dan beter op één been kan staan terwijl je je andere been gestrekt voor je hebt.......
Maar ik weet Marylien dat er inderdaad stromingen in de yoga zijn die ook erg over de psyche gaan. Als dat je angstig maakt moet je dat ook zeker niet gaan doen.......

ja da's waar Willemijn,
ik herinner me nog hoe ik me telkens op een kapstok in de turnzaal concentreerde om te kunnen blijven op dat één been staan Lachende smiley
met die leerkracht heb ik het 3 jaar gevolgd en voelde mij er inderdaad goed bij,
met iemand anders 2 jaar later ben ik dus gestopt want het voelde op geen enkel vlak meer goed aan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 09:52
BerichtOnderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn
 
FRANKT627 schreef:
Ja, die vorige discussie over yoga herinner ik me nog goed. En zoals ik toen al zei zie ik in yoga niets verkeerd. Het is gewoon met je lichaam bezig zijn waardoor je er ook geestelijk wat aan hebt. Op de duur zouden ze turnen of aerobic ook kunnen bezien als occult.

niet akkoord Frank,
ik heb in het verleden yoga gevolgd;
op een gegeven moment spreekt men ook in yoga-oefeningen over je derde oog waarop je je moet concentreren, dat is volgens mij niet meer zo onschuldig!
op den duur had ik wel angst iets te zullen gaan zien door dat derde oog.
Ook worden bepaalde oefeningen gedaan met als doel je intuitië, je empathisch kunnen aan te scherpen enz.
God liet mij ook wel zien dat yoga niet goed was (voor mij toch) want hoe ontspannend men je de oefeningen ook voorstelt, ik ben eigenlijk moeten stoppen omdat ik telkens teveel pijnen had na de yoga!

Een zuster uit de katholieke kerk en ook mijn vader zei mij ooit ook dat yoga niet onschuldig was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 00:36
BerichtOnderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind het een prima behandelwijze , en heb er absoluut geen idee bij dat het occult is, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dat wel bij meer dingen niet heb die anderen hier wel als occult beschouwen.......
Ik ga meer uit van het goede van behandelmethoden dan dat ik er gelijk iets achter zoek........En het blijft tenslotte ook nog eens een persoonlijke keuze van een ieder hoe je je laat behandelen..........
En gelukkig hoef ik ook niet van al die behandelmethoden iets te vinden..........

dank je Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 21:47
BerichtOnderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn
 
WILLEMIJN232 schreef:
We hebben hier natuurlijk onze meningen over maar een gegeven is wel dat bv antroposofische ziekenhuizen toch vrij veel refo mensen behandelen die er eigenlijk niet in geloven maar als de nood aan de man komt toch maar zo'n behandeling ondergaan........
Meningen zijn prima, alleen de praktijk kan wel eens anders werken.......
En dat mag je je wel bewust zijn voordat je van alles vind over iets.....

Hoe sta jij tegenover osteopathie Willemijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 21:19
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding
 
CHATULIEM619 schreef:
het probleem is juist, dat moeders te snel vinden dat de vader een bedreiging voor de kinderen vormt. En dan maar goed janken voor de rechter doet ook een heleboel hoor.

Ik ga niet ontkennen dat er moeders zijn die dit doen,
maar vind het toch heel éénzijdig beoordeeld chat!
mss vanuit jouw ervaring,
de mijne is anders....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 21:14
BerichtOnderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn
 
DAVID923 schreef:
nou hij als ex natuur-arts dus echt ervaring deskundige en ook in de theorie, laat Bijbnelse zien en uit eigen ervaringen dat de bron van veel van die zaken occult is. zeer goed boek.

Bedankt voor de tip David!

heb vroeger nog een paar keer geschreven (via de uitgeverij) met Dr. van de Ven, toen ik zijn ander boek "NIemand anders dan Jezus alleen" gelezen had!
Ga proberen dit boek te vinden deze week,
hij is niet alleen ex natuurarts, maar ook gewoon nog arts hé (vroeger toch)
dus hij zal het wel weten inderdaad!


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 10 april 2011, 21:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 20:42
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 11 april 2011, 00:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 18:59
BerichtOnderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
 
Volkomen mee eens Lisa!

ik vrees zelfs dat we satan onder de vorm van een menselijk persoon ook tegenkomen,
iemand die zo in de ban van het kwaad is dat hij geen enkele zeggenschap meer heeft over zichzelf, dat hij bezeten is door deze boze geesten.

bij dit laatste - ik bedoel dan bij de mensen - heb ik het het moeilijkste;
soms wil ik van zo iemand afstand nemen gewoon omdat ik daar niet kan mee omgaan en omdat die mij mijn rust zo ontneemt,
en soms tegelijkertijd kan je je schuldig voelen omdat je mensen afwijst;
denk je dat iedereen te helpen is door liefdevol te blijven zoals Jezus,
dat je iedereen een nieuwe kans moet geven.

een list van satan die ons zo in een band wil houden via bepaalde mensen?

onlangs in een bijbelstudie over demonie werd ons toch ook gewaarschuwd om het bestaan en het werk en de listen van satan niet te licht op te nemen.
Bidden is ons sterkste wapen, bidden om bevrijding van satan en zijn trawanten, maar liefst samen met andere biddende mensen!


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 10 april 2011, 19:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 18:19
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
FRANKT627 schreef:
Bij nader inzien is Oost Vlaanderen ook weer niet zo ver van Hoeven... Kwijlende smiley Knipoog smiley

Hoeven..........zal eens mijn atlas boven halen Knipoog smiley
altijd welkom zou ik zeggen Frank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 17:39
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
spaghetti met scampi's Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARYLIEN613
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 27 Volgende
Pagina 6 van 27