ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LEONARD480
Ga naar pagina Vorige 1 ... 52 53 54 55 56 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LEONARD480
Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:56
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
HANNAH810 schreef:
leonard; ER IS GEEN SPRAKE VAN ZONDE
er is sprake van nood!!

Ja Hannah hier heb helemaal gelijk in .... na lezen en herlezen moeten we als christenen ons diep schamen ... want de nood kan heel hoog zijn ...bedankt even voor het spiegeltje Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
LEONARD480
op vrijdag 21 januari 2011, 16:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:51
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
ANGELIQUE327 schreef:
Wat is er mis met een ouwe fiets???? de mijnes was 40 euro op de rommelmarkt....en hij rijdt....als de trein! Boze smiley

Kijk een vrouw naar mijn hart....ehhh

Weet je als christen moeten we minder met de materiële dingen bezig houden ....ook wij als mannen moeten minder zielig gaan doen van ik heb maaaaaaaaaaaar een klein miezerig karretje ...zo worden we nooit aantrekkelijk bij het vrouwvolk.........dus mannen sta in het leven ...goed in je velletje en het komt allemaal goed....

Leonardusssssssssss Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:46
BerichtOnderwerp: Sorry zeggen
 
ANITA324 schreef:
Sorry zeggen is wat we allemaal heel erg moeilijk vinden.
Terwijl het je wel zal opluchten. Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=gz4A1YSn1MQ&feature=player_embedded#!

Sorry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:43
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
THOMAS968 schreef:
God is goed en liefdevol maar Zijn grondpersoneel is soms om van te rillen. Dit soort kerken verdienen die naam niet. Geen wonder dat de mensen uit zulke kerken weglopen. Sinds wanneer is handelen uit liefde en vergeving een vorm van zelf aanpassen aan de Bijbel? God is echt geen omhooggevallen oudste of zelfvoldane ouderling. En zeker geen farizeeër die net als in bijbelse tijden vooral naar de letter van de Bijbel kijkt. Dit type mens is er helaas nog veel te veel in de kerk. Voor hen geldt: Wel de wet maar niet de liefde en laat de mens maar omkomen, als zij het vrome gelijk maar halen, wat doet het geluk van een gescheiden vrouw er dan nog toe he.

Leef maar in Gods genade Christy, daar heb je meer aan dan aan dit soort mensen.

Thomas, leef maar in Gods genade Christy, daar heb je meer aan dan aan dit soort medechristenen.


Is wel goed Thomas dit zo te benoemen en ja wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Wat ook van toepassing is liever te trouwen dan te branden. Soms moeten we wel iets af van zwart/wit zijn of denken.....

Leonard ....pffff probeer ook van jullie te leren Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 00:53
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
MAR907 schreef:
Tja, er ontgaat mij iets in dit verhaal of bewering...

Waar staat de Here Jezus dan voor Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Dit artikel staat op het refoweb en de Dominee komt uit de Gereformeerde Gemeente en toch merkte ik wel dat er enige ruimte was in zijn artikel. Let wel ik ben niet van de Gereformeerde Gemeente. Lees voornamelijk het begin van zijn artikel. Ik begrijp wel wat je met Jezus bedoeld maar ook God kan een toornig God zijn en dat vergeten wij weleens door alleen te benoemen dat God liefde is, daarmee wil ik wel er bij aangeven dat er ook vergeving mogelijk is.
Het gaat er niet om wat wij denken maar wat Hij denkt en dat vergeten we maar al te makkelijk.

Leonard


Laatst aangepast door
LEONARD480
op vrijdag 21 januari 2011, 00:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 22:34
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
GRIFFIN748 schreef:
zoals ik al zei: te lang

(je vraagt wat ik er van vind, niet wat ik er inhoudelijk van vind Clown smiley )

Inhoudelijk bedoelde ik Griffin m.n. de ruimte die er is en dat het te lang is weet ik ook wel. Knipoog smiley

Leonard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 22:18
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
MAR907 schreef:
Zaag alles maar om, behalve mij.....grijns... Clown smiley

Pas maar op als een vrouw op dreef raakt is ze niet meer te stoppen....hihi

Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Leonard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 22:14
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
Hertrouwen na scheiding
Vraag:

Aan ds. C. Harink. Ik las een boek dat heet: “Samengevoegd”. De schrijver is ds. Engelsma en hij stelt dat je NOOIT mag hertrouwen na een scheiding. Dus OOK niet als je bent verlaten en je man overspel heeft gepleegd met een andere vrouw en is hertrouwd met die andere vrouw. Ik ben lid van de Ger. Gem. en mijn kerkenraad stelt dat dit wel mag. Ik heb verkering met een vrouw die is verlaten door haar man. Die man is ook hertrouwd met een andere vrouw. Nu lees ik in dit boek dat je NOOIT mag hertrouwen; dat de onschuldige partij NIET mag hertrouwen. De schrijver van dit boek stelt dat Jezus wel zegt dat je mag scheiden van elkaar als er sprake is van hoererij bij de ander. Maar zegt de schrijver: Hertrouwen, dat mag absoluut niet en nooit, want wie de verlatene trouwt doet ook overspel. Dat je dus altijd alleen moet blijven dan. Dit kruis weegt niet op tegen de heerlijkheid na dit leven. Dat je alleen mag hertrouwen na overlijden. Ik heb het hier nu erg moeilijk mee. Ik heb een lieve vrouw ontmoet; ze is verlaten door haar man door overspel en hij is getrouwd met een andere vrouw. We hebben een goede verkering. Het was voor ons een wonder dat we elkaar mochten krijgen en dat we ook rust mochten voelen dat we vrij waren om deze weg in te slaan samen. Ook de kerkenraad keurde dit goed. En nu lees ik dit. Hoe moet ik hier mee omgaan? Er is pas een conferentie geweest over dit thema. Ik heb dit rapport ook gelezen van de Ger. Gem., maar kennelijk keurt deze dominee het standpunt van de Ger. Gem. erg af. Hij vindt dat je NOOIT mag hertrouwen en dat zou dus betekenen dat ik in overspel leef en het uit moet maken. Hoe kan ik nu te weten komen wat de Heere vindt?



Antwoord:

De vraag, die u opwerpt is niet nieuw. Er is in de kerkgeschiedenis al heel wat afgediscussieerd over de juiste mening van Jezus' woorden. Toch is ook hier het juist verstaan van Jezus' woorden belangrijk. Juist verstaan van de Schrift is altijd eerst letterlijk en ernstig nemen wat Jezus zegt en daarna de situatie en context bekijken waarin het is gezegd. Dit is van doorslaggevende betekenis.


In het kort is dit de juiste uitleg: De Farizeeën dachten lichtvaardig over het huwelijk. Een invloedrijke rabbi als de bekende Hillel (hij leefde ten tijde van Herodes 1), leerde dat de man het recht had zijn vrouw weg te sturen en de huwelijksband te verbreken om allerlei redenen. Wanneer zij b.v een keer aangebrand voedsel opdiende, niet onderdanig was of onwillig was tot seks. Dit is de achtergrond van Jezus' woorden "om allerlei oorzaak". Je mag je niet om allerlei oorzaak van je vrouw laten scheiden en haar wegsturen.

Jezus zegt verder dat van het begin, dus zoals door God bedoeld, man en vrouw voor altijd samen horen. De huwelijksband mag nooit verbroken worden, uitgezonderd... hoererij of gedurig overspel (Matth. 5:32). Jezus gebruikt wel een woord dat ziet op voortdurend overspel, dus vervallen tot hoererij, maar dat is slechts een gradueel verschil met overspelig zijn. Er is dus slechts één uitzondering, namelijk overspel. Het probleem is echter de vrouw die zonder oorzaak, dus zonder dat ze overspel heeft gepleegd, weggezonden is. De Farizeeën eisten dan wel dat op grond van Deut. 24:1-4, deze vrouw een certificaat meekreeg, waarin stond dat zij niet weggezonden was vanwege overspel, maar om een andere reden. Dit was om haar eer te redden en haar voor verstoting uit de maatschappij te behoeden en een nieuw huwelijk mogelijk te maken. Jezus zegt van zo'n vrouw: En die deze verlatene trouwt doet ook overspel.

Het verwondert ons op het eerste gezicht dat Jezus dit zegt. Deze vrouw is toch echt de onschuldige partij. Zij is zonder geldige reden het huis uitgezet. Wanneer zij een andere man trouwt wordt dan die andere man en ook zij daardoor een overspeler en een overspeelster? Dit is eigenlijk de kern van de discussie.
Om dit goed te verstaan, moet je de woorden "en zo wie de verlatene trouwt doet ook overspel" niet losmaken van wat Jezus er aan vooraf zegt, namelijk: "Maar wie zijn vrouw verlaten zal, anders dan uit oorzaak van hoererij, die maakt dat zij overspel doet" Matth. 5:32.

De man die zijn vrouw met een scheidbrief wegstuurt alleen omdat de vrouw hem om één of andere reden niet meer bevalt (dit gebeurt nog steeds onder moslims), is de oorzaak dat zij een overspelige vrouw wordt. Zij is geen overspeelster, maar zij wordt het hoogstwaarschijnlijk wel door zijn verkeerde daad. De man die haar wegstuurt stelt haar bloot aan overspel en hoererij. Een weggestuurde vrouw wilde niemand in de cultuur van die dagen ontvangen of helpen. Zij werd gedwongen om spoedig de vrouw van een andere man te worden of erger nog door prostitutie in haar levensonderhoud te voorzien. Dit moet ons eerst goed duidelijk zijn. Wij kunnen ons niet indenken aan welke ellende de man zijn vrouw bloot stelde door haar met een scheidbrief weg te sturen. We lezen er een vertroostende verwijzing van in Jes. 62:4:'Tot u zal niet meer gezegd worden de verlatene". God ontfermt zich over Israël als over een verlaten vrouw, die bij niemand veiligheid vindt.

Dan volgt: "en zo wie de verlatene zal trouwen doet ook overspel". De vrouw behoort immers nog bij de eerste man. Zij is zonder goede reden weggestuurd. De eerste man moet haar terug nemen. Dit verklaart de slotwoorden van Jezus. Hij, die zo maar direct zo'n verlaten vrouw tot zich neemt, handelt verkeerd. Men moet er aan werken dat zij weer terug kan keren tot haar wettige man. Indien dit onmogelijk is geworden doordat deze man hertrouwd is, ligt de zaak anders. De kerk zou dan de eerste man dwingen tot een zonde, namelijk zijn tweede huwelijk verbreken. En hoe gaarne de vrouw ook zou willen terugkeren tot haar eerste man, dat is nu niet meer mogelijk. Zij mag dus weer trouwen en gehuwd worden. Zo moeten we Jezus' woorden verstaan.

Ik ben wat uitvoerig geworden, maar ik denk dat het nodig is. Er worden hier veel misslagen gemaakt. Ds. Engelsma is fout. Hij verwoordt een standpunt dat vroeger leefde bij enkele strenge baptisten.

Veel sterkte en de zegen des Heeren toegebeden,

Ds.C.Harink






Wat denken jullie van dit artikel


Leonard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 22:08
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
Hertrouwen na scheiding
Vraag:

Aan ds. C. Harink. Ik las een boek dat heet: “Samengevoegd”. De schrijver is ds. Engelsma en hij stelt dat je NOOIT mag hertrouwen na een scheiding. Dus OOK niet als je bent verlaten en je man overspel heeft gepleegd met een andere vrouw en is hertrouwd met die andere vrouw. Ik ben lid van de Ger. Gem. en mijn kerkenraad stelt dat dit wel mag. Ik heb verkering met een vrouw die is verlaten door haar man. Die man is ook hertrouwd met een andere vrouw. Nu lees ik in dit boek dat je NOOIT mag hertrouwen; dat de onschuldige partij NIET mag hertrouwen. De schrijver van dit boek stelt dat Jezus wel zegt dat je mag scheiden van elkaar als er sprake is van hoererij bij de ander. Maar zegt de schrijver: Hertrouwen, dat mag absoluut niet en nooit, want wie de verlatene trouwt doet ook overspel. Dat je dus altijd alleen moet blijven dan. Dit kruis weegt niet op tegen de heerlijkheid na dit leven. Dat je alleen mag hertrouwen na overlijden. Ik heb het hier nu erg moeilijk mee. Ik heb een lieve vrouw ontmoet; ze is verlaten door haar man door overspel en hij is getrouwd met een andere vrouw. We hebben een goede verkering. Het was voor ons een wonder dat we elkaar mochten krijgen en dat we ook rust mochten voelen dat we vrij waren om deze weg in te slaan samen. Ook de kerkenraad keurde dit goed. En nu lees ik dit. Hoe moet ik hier mee omgaan? Er is pas een conferentie geweest over dit thema. Ik heb dit rapport ook gelezen van de Ger. Gem., maar kennelijk keurt deze dominee het standpunt van de Ger. Gem. erg af. Hij vindt dat je NOOIT mag hertrouwen en dat zou dus betekenen dat ik in overspel leef en het uit moet maken. Hoe kan ik nu te weten komen wat de Heere vindt?



Antwoord:

De vraag, die u opwerpt is niet nieuw. Er is in de kerkgeschiedenis al heel wat afgediscussieerd over de juiste mening van Jezus' woorden. Toch is ook hier het juist verstaan van Jezus' woorden belangrijk. Juist verstaan van de Schrift is altijd eerst letterlijk en ernstig nemen wat Jezus zegt en daarna de situatie en context bekijken waarin het is gezegd. Dit is van doorslaggevende betekenis.


In het kort is dit de juiste uitleg: De Farizeeën dachten lichtvaardig over het huwelijk. Een invloedrijke rabbi als de bekende Hillel (hij leefde ten tijde van Herodes 1), leerde dat de man het recht had zijn vrouw weg te sturen en de huwelijksband te verbreken om allerlei redenen. Wanneer zij b.v een keer aangebrand voedsel opdiende, niet onderdanig was of onwillig was tot seks. Dit is de achtergrond van Jezus' woorden "om allerlei oorzaak". Je mag je niet om allerlei oorzaak van je vrouw laten scheiden en haar wegsturen.

Jezus zegt verder dat van het begin, dus zoals door God bedoeld, man en vrouw voor altijd samen horen. De huwelijksband mag nooit verbroken worden, uitgezonderd... hoererij of gedurig overspel (Matth. 5:32). Jezus gebruikt wel een woord dat ziet op voortdurend overspel, dus vervallen tot hoererij, maar dat is slechts een gradueel verschil met overspelig zijn. Er is dus slechts één uitzondering, namelijk overspel. Het probleem is echter de vrouw die zonder oorzaak, dus zonder dat ze overspel heeft gepleegd, weggezonden is. De Farizeeën eisten dan wel dat op grond van Deut. 24:1-4, deze vrouw een certificaat meekreeg, waarin stond dat zij niet weggezonden was vanwege overspel, maar om een andere reden. Dit was om haar eer te redden en haar voor verstoting uit de maatschappij te behoeden en een nieuw huwelijk mogelijk te maken. Jezus zegt van zo'n vrouw: En die deze verlatene trouwt doet ook overspel.

Het verwondert ons op het eerste gezicht dat Jezus dit zegt. Deze vrouw is toch echt de onschuldige partij. Zij is zonder geldige reden het huis uitgezet. Wanneer zij een andere man trouwt wordt dan die andere man en ook zij daardoor een overspeler en een overspeelster? Dit is eigenlijk de kern van de discussie.
Om dit goed te verstaan, moet je de woorden "en zo wie de verlatene trouwt doet ook overspel" niet losmaken van wat Jezus er aan vooraf zegt, namelijk: "Maar wie zijn vrouw verlaten zal, anders dan uit oorzaak van hoererij, die maakt dat zij overspel doet" Matth. 5:32.

De man die zijn vrouw met een scheidbrief wegstuurt alleen omdat de vrouw hem om één of andere reden niet meer bevalt (dit gebeurt nog steeds onder moslims), is de oorzaak dat zij een overspelige vrouw wordt. Zij is geen overspeelster, maar zij wordt het hoogstwaarschijnlijk wel door zijn verkeerde daad. De man die haar wegstuurt stelt haar bloot aan overspel en hoererij. Een weggestuurde vrouw wilde niemand in de cultuur van die dagen ontvangen of helpen. Zij werd gedwongen om spoedig de vrouw van een andere man te worden of erger nog door prostitutie in haar levensonderhoud te voorzien. Dit moet ons eerst goed duidelijk zijn. Wij kunnen ons niet indenken aan welke ellende de man zijn vrouw bloot stelde door haar met een scheidbrief weg te sturen. We lezen er een vertroostende verwijzing van in Jes. 62:4:'Tot u zal niet meer gezegd worden de verlatene". God ontfermt zich over Israël als over een verlaten vrouw, die bij niemand veiligheid vindt.

Dan volgt: "en zo wie de verlatene zal trouwen doet ook overspel". De vrouw behoort immers nog bij de eerste man. Zij is zonder goede reden weggestuurd. De eerste man moet haar terug nemen. Dit verklaart de slotwoorden van Jezus. Hij, die zo maar direct zo'n verlaten vrouw tot zich neemt, handelt verkeerd. Men moet er aan werken dat zij weer terug kan keren tot haar wettige man. Indien dit onmogelijk is geworden doordat deze man hertrouwd is, ligt de zaak anders. De kerk zou dan de eerste man dwingen tot een zonde, namelijk zijn tweede huwelijk verbreken. En hoe gaarne de vrouw ook zou willen terugkeren tot haar eerste man, dat is nu niet meer mogelijk. Zij mag dus weer trouwen en gehuwd worden. Zo moeten we Jezus' woorden verstaan.

Ik ben wat uitvoerig geworden, maar ik denk dat het nodig is. Er worden hier veel misslagen gemaakt. Ds. Engelsma is fout. Hij verwoordt een standpunt dat vroeger leefde bij enkele strenge baptisten.

Veel sterkte en de zegen des Heeren toegebeden,

Ds.C.Harink






Wat denken jullie van dit artikel


Leonard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 19:40
BerichtOnderwerp: Nieuwe club
 
AMGELA759 schreef:
Ik wil een club oprichten voor mensen die geen relatie hebben, en wel graag een relatie zouden willen hebben.

Ik zou 1x per maand willen afspreken in een leuk zaaltje, en gezellig met elkaar praten, koffie drinken, etc, evt met goede muziek.

Van daaruit kunnen we evt uitjes plannen.

Hoe meer mensen hoe leuker.....

Omgeving 078.

Leuk idee Amgela

Hoorde dat er al zoiets wordt georganiseerd in barendrecht, maar dat gaat uit van twee mensen die niet op deze site staan Knipoog smiley

Leonard


Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 20 januari 2011, 19:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 18:38
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
HERMAN388 schreef:
Misschien middagdutje? Slapende smiley

Goed idee Herman

De Caravan gaat gewoon mee voor diegene die de broodnodige middagdutje niet wil overslaan ....kijk de meeste zitten natuurlijk op de kritische leeftijdsgrens natuurlijk.

ik zou het wel prettig vinden als we nu opgeven wie er wel of niet snurkt ...niets is er zo vervelend om naast een snurkende mede CM genoot te liggen.
Dus groepjes maken....
Groep A Coole smiley met zonnebril
en
Groep B Slapende smiley


Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 20 januari 2011, 18:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 18:27
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
Kijk heeeeren mocht je denken van ja ik moet zo nodig de dames het hof maken met een auto, dan huur je toch zo'n bakkie voor een dag....ooit bij een persoon weleens meegemaakt maar helaas hielp het ook niet echt ...snik Huilende smiley, smiley in tranen

Zelf heb ik ook maar een VW autootje ...dus Twijfelende smiley

Leonardus de eenvoudige rijder, met een dieseltje ...tuf tuf Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 18:14
BerichtOnderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
 
HANNAH810 schreef:
en als ik de kleur van wit naar zwart verander, zeg ik zUUUUcht........ Geschokte, onthutste smiley Verlegen lachende smiley

t lijkt wel een samenzwering hier, errUUUUg
hier gaat kwebbeltje eens over nadenken onder t dweilen. Clown smiley




.

Ehhh ....mmm...Kwebbelkous jij hannah ...eerst de vraag naar de toestand van het gebit ....maar verklaar nader ...een mond vol tanden volgens de boys en een kwebbeltje ...kan gezellig worden op de groooote heide.

Leonardus met 1 kroontje ....alles in de openheid ... Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 14:22
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
HERMAN388 schreef:
Zeg Hannah,

Sliep je toen we daar waren?
Wat zag je daar een militairenwagen langs "onze" plek?
Kan best wel 10 campers komen hoor
Het wordt super gezellig straks
Het wordt CM-CAMPING Clown smiley
Gehele jaar open

Mooi Herman,

Voor diegene die een schoonheids .... Slapende smiley slaapje nodig hebben ....
heb ik diverse grote en kleine tenten in de aanbieding met ook de caravan ....alleen is er ook toevallig sanitair op de CM camping, want in een knauss deseo is wel basic wat dat betreft...........

Leonard Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 20 januari 2011, 14:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 13:54
BerichtOnderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
 
HANNAH810 schreef:
kunst-gebeden zeker?? Clown smiley

heel goed hannah ...weet je van een foutje iets heel positiefs te maken haha.

Maar hoe zit het jouw gebit ...oeps Knipoog smiley

Leonard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 12:05
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
Dames is een Boeren Mest Wagen ook goed................

Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Heb ik toch een BMW..............

Leonardusssssssssssss
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 11:22
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
SILVER916 schreef:
nee ik heb geen twijvels maar sommige hebben wel zo schuldgevoel en dat is niet goed , je bent toch een mens van vlees en bloed .

Schuldgevoel ?? Generatiekloof ?? of glijden we af in onze normen en waarden ....ben het met o.a. Chat en Gibby eens en we moeten stoppen, want soort dingen horen niet op CM. Als je vragen hebt kun je ze ook op het refoweb stellen.... Smiley die vol vragen zit

Leonard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 11:07
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
HANNAH810 schreef:
hmm, met zn allen slapen lijkt me ook ehhh.......niet echt iets voor een picknick, hoor herman........... Geschokte, onthutste smiley

Maar als het laat wordt hannah ......kan ook de caravan meenemen van m'n pa .....kunnen er minstens 3 personen in ....en ook veilig tegen de vallende eikeltjes haha........ Knipoog smiley

Leonard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 13:03
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?
 
Ellende ...Verlossing ....Dankbaarheid ...

Boos zijn is een emotie en soms helpt die emotie je weer verder in je leven en als we Zijn Verlossing mogen ervaren dan is er natuurlijk de Dankbaarheid.

Leonard Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 19:41
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk het werkt eigenlijk heel simpel. Vertel je man maar dat je hem niet vertrouwt en dat je bang bent dat ie je in de steek laat. Laat hem dan maar voortdurend bewijzen dat ie te vertrouwen is, en let alleen maar op de dingen die niet goed gaan. Beklaag je dan maar over alle slechte dingen en geef hem maar overal de schuld van. Hoe lang denk je dat het duurt dat hij gillend het huis uit gaat? En dan ben jij in je gevoel bevestigd dat geen man te vertrouwen is, want hij heeft je toch ook verlaten...

Chat wij gaan het goede voorbeeld geven ...door de vrouwen lief te hebben, gelijk wij ons zelf lief hebben. Dan komt het allemaal weer goed tussen man/vrouw. Het WIJ ZIJN OK bedoel ik ook de vrouwen, want wat zijn we zonder ze ...helemaal niets!!!

Clown smiley Leonard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 19:31
BerichtOnderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
 
HANNAH810 schreef:
LEONARD480 schreef:
Misschien een idee voor de heide .... spelletje kunstgebidden
Ooit was er een aflevering van Stiefbeen en Zoon met een handkar vol met kunstgebidden .....is gewoon handel ...staat ergens op Youtube

Leonard




leonard, even offtopic over je bericht; ik weet niet wat je van plan bent allemaal mee te nemen naar de picknick; maar het is de bedoeling dat je een kleedje meeneemt, iets te eten, te drinken, en een gezellig humeur.
verder gaan we gewoon PICKNICKEN.

Ja hannah kan wel wezen ...maar zonder gebit ben je ook nergens hoor..haha
Maar zal een wel gedragen hoor ...een voorbeeld proberen te zijn voor het mannelijk geslacht ehh ...proberen he Knipoog smiley

Leonard Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 14:30
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
Beste CM ers

Vandaag heb ik een aantal CM ers mogen spreken over bv de picknick m.n. de gevoelens die er waren tot betrekking al dan niet meegaan van vreemden mensen en of van een andere site.
OP zich begrijp ik wel de motieven en respecteer die ook ...sommigen uiten angsten en heb daar ook begrip voor.
Zelf ben ik nu voorstander van om duidelijke afspraken te maken ...wil nu niet het gevoel dat een nieuwe lichting de andere aan het verdringen is.
Kunnen we bij voorbeeld afspreken dat in geval van meegaan met een aktiviteit zoals deze op z'n minst een proeflidmaatschap wordt verwacht. Het is maar een idee en hoop dat er mensen zijn die een andere kijk gaan krijgen. Ik hoop van harte dat een ieder graag mee gaat.

Leonard Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:59
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
 
MARISKA601 schreef:
Je bent dit topic wel begonnen.
En overtuigend zijn....wees gewoon jezelf.
Jij loopt rond met de gedachte van onbetrouwbaar zijn..
en jij vraagt je af hoe je dat kan doorbreken.
Ieder heeft zijn eigen manier van harten veroveren.

Ach die Chat toch .....weet je Mariska (wees gewoon jezelf) ben ik het roerend mee eens en we kunnen nog wat van de dames leren hoor!! Clown smiley

Leonard (die code lukt ook niet helemaal bah Bah) Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 17 januari 2011, 18:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 13:10
BerichtOnderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nee, als 'men'het maar wel inhoudt....... Knipoog smiley

Misschien een idee voor de heide .... spelletje kunstgebitten
Ooit was er een aflevering van Stiefbeen en Zoon met een handkar vol met kunstgebitten .....is gewoon handel ...staat ergens op Youtube

Leonard


Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 20 januari 2011, 13:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 12:55
BerichtOnderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
 
ZIVAATJE913 schreef:
Helemaal mee eens Chat en dat kost tijd natuurlijk. Die tijd moet je elkaar wel gunnen. Want de een kan daar eerder aan toe zijn dan de ander.

Enne dat kunstgebit zou ik inhouden als ik jou was Knipoog smiley

Gaan we ehh ....... al selecteren op wel of geen kunstgebit .....haha

Leonard nog zonder kunstgebit Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 14:05
BerichtOnderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
 
Relatie betekent uiteindelijk samen 1 zijn, zoals God bedoeld heeft en ja dat begint al met relatieopbouw, hetgeen helaas vaak genoeg mislukt. Als ik zelf kijk in de periode waar mijn relatie met een borderliner niet goed was gegaan ..kreeg ik veel te leiden van waar het eigenlijk mis was gegaan …later realiseer je dat het niet meer te redden bleek …er was teveel kapot, niet doordat me niet van mekaar hielden, want ik denk dat de liefde wel goed zat maar de openheid van de problematiek was er te weinig. Zo kon je eigenlijk niet op de juiste wijze mee omgaan. Begrip voor haar problemen was er genoeg en helaas wist ik toen te weinig om hier goed mee om te gaan. Het probleem is dat de patiënt een heel klemmend beroep doet op de partner…van verlaat mij alsjeblieft niet …de schreeuw van innerlijke leegte die helaas niet altijd op gevuld kan worden door een partner. Achteraf had d.m.v. goede begeleiding en kennis van de problematiek de relatie kunnen redden, maar gezien de openheid vaak ontbreekt en of schaamte in een deel van de christelijke wereld, was dit achteraf gezien zinloos.

We zijn wel als hele goede vrienden uit mekaar gegaan en de verhoudingen met de rest van de familie is nog steeds goed …ook zij weten hoe uiteindelijk deze relatie zinlos was.
Wat ik wel geleerd heb is vroegtijdig te leren communiceren en ook mensen met een psychisch problematiek moeten ook een kans krijgen tot het verkrijgen van een goede relatie.
Merkte ook dat vele mensen in de kerk vaak iets hadden van denk aan jezelf en deze mensen niet willen helpen …is toch eigenlijk van de ??? dat er in de Christelijke wereld niet Biddend naar de oplossing wordt gezocht. Het zou er toch heel anders uit zien, als wij christenen die hulp zouden bieden die zij nodig hebben. Heb vaak genoeg in de Hoop mogen ervaren dat men dankbaar is als je naar ze uithaal.

Ondanks alle moeilijkheden heb ik ook in die periode ook hele fijne en leuke dingen samen mogen ervaren. Ook op geestelijk gebied. De Bijbel zegt genoeg over hoe wij tegenover mekaar moeten staan, zowel als broeders en zusters …ook als geliefden!!! Knipoog smiley

1 Johannes 4
7 Geliefden! Laat ons elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een iegelijk, die liefheeft, is uit God geboren, en kent God;

Leonard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:50
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
LEANNE226 schreef:
Werkende vrouwen zijn een Bijbels fenomeen........

Voorbeeld:Spreuken 31

10] Een sterke vrouw, wie zal haar vinden?
Zij is meer waard dan edelstenen.*
[11] Haar man vertrouwt op haar
en zal daar rijkelijk bij winnen.
[12] Ze brengt hem voorspoed, geen ellende,
alle dagen van haar leven.
[13] Ze zoekt wol en linnen uit,
en spint en weeft met vreugde.
[14] Zoals een koopmansschip naar verre streken vaart,
zo haalt zij van verre wat ze nodig heeft.
[15] Ze staat al op als het nog donker is,
regelt het werk in huis, draagt haar slavinnen taken op.
[16] Als zij haar zinnen op een akker zet, koopt ze hem,
van wat ze heeft verdiend, plant ze een wijngaard.
[17] Zij is vol daadkracht,
onvermoeibaar is ze in de weer.
[18] Handeldrijven gaat haar heel goed af,
’s nachts gaat haar lamp niet uit.
[19] Haar handen zijn voortdurend aan het spinrok,
ze houdt altijd de weefspoel vast.
[20] Haar handen strekt zij uit naar de behoeftigen,
ze geeft de armen hulp.
[21] Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen,
zij heeft hen allen warm* gekleed.
[22] Ze maakt de mooiste dekens,
ze gaat gekleed in linnen en purperen wol.
[23] Haar man geniet bekendheid in de stad,
hij vergadert met de oudsten in de poort.
[24] Zij vervaardigt kleding en gordels,
en levert die aan kooplui.
[25] Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid,
de dag van morgen ziet ze lachend tegemoet.
[26] Ze spreekt wijze woorden,
wat ze zegt, zijn liefdevolle lessen.
[27] Ze waakt over haar huishouding,
nietsdoen is haar onbekend.
[28] Haar kinderen prijzen haar,
haar man bejubelt haar:
[29] ‘Er zijn veel sterke vrouwen,
maar jij overtreft ze allemaal.’
[30] Charme is bedrieglijk en schoonheid vergaat,
maar een vrouw met ontzag voor de HEER moet worden geprezen.

[31] Moge zij de vruchten plukken van haar werk,

Beste leanne ...wijze woorden uit spreuken ...hang ze boven m'n BED haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:15
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
GIBBY159 schreef:
Sportief van je, Leonard. Dát zouden meer mensen moeten doen! Ennuh...die mattenklopper gebruik ik elke week bij mij thuis. En ja...soms gésel ik mijzelf er ook mee. Zelf kastijding heet dat geloof ik. Lucht wel op, hoor!

Gibby soms komen de woorden idd verkeerd over en is het goed om meer duidelijkheid te verschaffen in de bedoeling van de tekst. Merk ook dat er een deel van de tekst gebruikt wordt en ja dan kreeg je gauw misverstanden. Ik hoop toch met de andere 2 een iets andere kijk hebben gekregen. Nou zand erover..bedankt ook voor deze bijdrage

Leonard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:05
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
LEANNE226 schreef:
Tuurlijk,wij vrouwen zijn te egoistisch en daardoor loopt de economie in de soep.........haalt den mattenklopper gij mannen van Nederland!!!!! (als jullie weten waar die ligt.....Engeltje smiley )

Leanne fout van mij ik bedoelde eigenlijk dat twee mensen tegenwoordig nodig zijn met een inkomen voor het verkrijgen van een hypotheek en ja nu komt het idd verkeert over!

Nou de mattenklopper doet wel zeer zeg!
Leonard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (56)





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:00
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
THOMAS968 schreef:
Vrouwen zijn veel monderger dan vroeger en de door de overheid gestimuleerde handelswijzen om vrouwen mee te laten gaan in het verkrijgen van b.v. verkrijgen van een hypotheek …leert achteraf dat uit economisch perspectief men nu door deze handelswijzen ziet dat de mens als individu egocentrisch in deze maatschappij is gaan staan …met andere woorden eigen ik eerst …ik…ik ..en nog eens ik.



Inderdaad: Ik, ik en nog eens ik van de traditionele man die meent de financiële zaken MET de voor haar geldende consequenties voor zijn vrouw wel te zullen regelen, dus ook zonder met haar belangen rekening te houden. In wiens voordeel zou dat nou zijn he. Dat regel jij toch als man even? Dit soort mannen zijn dus de grote egoïsten. De wereld bestaat niet uit heiligen, ook niet en misschien wel zeker niet in christelijke kring. Dat blijkt maar weer eens uit dit soort opmerkingen. Gelukkig maar dat de meeste mensen het onderscheid tussen zelfzuchtig conservatisme en christendom goed weten te maken. Vrouwen zijn gelijkwaardige mensen, wen er maar vast aan, samen met veel Islamieten in Nederland.

Thomas, soms vol schaamte over zijn geloofsgenoten.


Thomas voor de duidelijkheid ...het gaat mij niet dat een vrouw niet mag werken en zo. Ook wil ik even rechtzetten dat de vrouw natuurlijk gelijkwaardig is als de man. Het gaat me meer dat de maatschappij is veranderd met betrekking man/vrouw en niet zoals jij interpreteert dat ik egotistisch sta tegen over de vrouw. Kwetsend vind ik wel je opmerking over een deel van de Christenen en de Islam te vergelijken …dit kan echt niet!
Het gaat me meer over maatschappij en het individu!

Leonard Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LEONARD480
Ga naar pagina Vorige 1 ... 52 53 54 55 56 Volgende
Pagina 55 van 56