ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILMA729
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILMA729
Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 01:55
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
yw, wilde ik gewoon ff kwijt ennuh btw....vorum met "f" Knipoog smiley . sorry pardon is ver off topic. zal me er verder niet mee bemoeien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 01:47
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
mag ik even tussenbeiden komen??
zo nee, dan doe ik het toch even Knipoog smiley
Ik heb niet alles gelezen, maar lees hier wel door de regels heen twee, ik neem aan, oprecht christenen, die het niet eens zijn. Ik denk nu, stel ik ben iemand die totaal geen gevoel heeft met ons christelijk geloof, wat zie ik dan?? Niet echt iets om jaloers op te worden denk ik.
Waarom zoeken we niet vaker naar de overeenkomsten die wij christenen hebben ipv de verschillen??

Dit was even off topic, maar wilde ik wel ff kwijt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 01:35
BerichtOnderwerp: Onze rugzak...
 
lichter??? Het valt mij op Heide, dat jij direkt reageert en vooral een luisterende houding aanneemt in deze. Ben gewoon benieuwd waarom je deze vraag neerzette op het forum.

Laatst aangepast door
WILMA729
op donderdag 21 juni 2012, 01:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 01:26
BerichtOnderwerp: Onze rugzak...
 
In hoeverre geeft het jou of mij een goed gevoel wanneer je iets vanuit je rugzak laat zien aan die ander?
En in hoeverre vindt jij het nodig om alleen de buitenkant te laten zien.. of de binnenkant te laten zien..van jou rugzak?

En zou je je zelf niet te kort doen,om geen dingen met voorzichtigheid te delen?


Mag ik je eigen vraag terugspelen naar jou Heide??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:17
BerichtOnderwerp: Onze rugzak...
 
even terug naar je stelling: In hoeverre geeft het jou of mij een goed gevoel wanneer je iets vanuit je rugzak laat zien aan die ander?
En in hoeverre vindt jij het nodig om alleen de buiten te laten zien.. of de binnenkant te laten zien..van jou rugzak?


Mijn rugzak zit in me, kan ik nooit sluiten, heeft me gevormd en gemaakt tot de mens die ik nu ben. En daar ben ik blij mee.
Ben niet iemand die snel de inhoud van de rugzak open neerleg, hier op het forum niet, en in de chat ook niet. Voor mij is het niet nodig om de inhoud te laten zien, omdat ik het niet als last meedraag.
Zoiets straal je ook uit denk ik, want de mensen om me heen vragen er ook zelden naar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:53
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
Bedoel je hiermee te zeggen dat een praktiserende homo geen oprecht geloof kan hebben??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 01:17
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
het is een feit, Shanita, dat een goede communicatie met een ander voor 80% luit ichaamstaal bestaat. Dat betekent dus dat bij een forum als deze maar 20% van de communicatie echt goed overkomt.
Misschien wel handig om je daar zo af en toe van bewust te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 01:08
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
YES356 schreef:
Om hier iets neer te zetten kan ik denk ik de mensen die het aangaat heel makkelijk kwetsen,in een hokje plaatsen oid. Ik las wel een mooi artikel dat ik graag met hen wil delen. Knipoog smiley


Homo en Christen, ja dat kan!

Homoseksualiteit is binnen Christelijk Nederland nog altijd een lastig onderwerp. Er rust nog altijd een soortement taboe op dit onderwerp. De redenen hiervoor zijn: onwetendheid over het onderwerp, onzekerheid over eigen identiteit of kennis over het onderwerp en homohaat.

Vanuit deze redenen geredeneerd is het voor een Christen homo haast onmogelijk om deel te hebben aan het gemeentelijke leven. Mag een homo met partner zondagsschoolactiviteiten doen? Mag een homo deelnemen aan het Heilig Avondmaal? Mag een homo zich laten dopen? Mag een homo preken? Of de stoelen klaar zetten en corveediensten draaien?

Ik denk dat de Bijbel heel duidelijk is over wat wel en niet mag. Maar voor we op deze vragen een eerlijk antwoord kunnen geven, moeten we eerst het een en ander uiteenzetten. Als heteroman vind ik de bovenstaande vragen eigenlijk bespottelijk. Want wat maakt een hetero, die zondigt, zo verschrikkelijk anders dat hij, zo zondig als hij is, wel al die dingen mag, en een homo die ook zondigt, niet? Ik bedoel wie bepaalt gradaties in de zonde? Is een leugen minder erg dan stelen? Is slaan erger dan schoppen? Is een hetero minder zondig dan een homo? Nee. Elke zonde leidt tot de dood en de Here God haat elke zonde.

Homo’s en hetero’s zijn allen even zondig en kunnen beiden het Koninkrijk van God niet ingaan, zonder Wedergeboorte. Wedergeboorte is er voor homo’s en hetero’s, namelijk alle mensen.

Joh. 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

DAT bedoelde ik met mijn reaktie eerder hier, Yess.
Mooi verwoord , tnx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 00:43
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
XABIA794 schreef:
Altijd weer jammer dat alleen dat ene vers eruit wordt gehaald. het stukje begint hier bij vers 18 en loopt tem 32...
Dan kom je'r achter dat niemand deugd, je vind best wel een labeltje dat je op jezelf kan kleven Knipoog smiley
het evangelie is de "goede boodschap" verkondigen, je zal een homo niet bij de Heer kunnen brengen door dit vers alleen maar erdoor te jagen...

Inderdaad jammer xabia.
Klinkt als: Kom op, drop je partner, degene waar je je leven mee deelt, waar je zielsveel van houdt, waar je zo gelukkig mee bent. We bidden wel voor je, dan komt het goed. Want zoals je nu leeft......das echt helemaal fout.
Ik ga dat nooit zeggen tegen praktiserende homo's.
Ze doen geen mens kwaad, ze leven in liefde met de medemens. Wie ben ik dan. Ik zondaar, om die mensen te willen gaan verbeteren en te zeggen dat ze echt in zonde leven.
Ik kan mezelf naast hen zetten, en ik zal nooit hun oprechte geloof ter discussie stellen.
Naar mijn mening laat je daarmee een flinke dosis hoogmoed zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:38
BerichtOnderwerp: gezond verstand of achterdocht
 
Ik vind het een vreemd advies van een psycholoog. Wanneer je leeft met een flinke dosis achterdocht, zit dat naar mijn mening in jezelf, wellicht je eigen ervaring uit het verleden.
Als je een nieuwe relatie niet vertrouwt vanwege zijn gedrag, of andere signalen die je oppikt, kan je er ook gewoon open en eerlijk over praten lijkt mij.
Het zou bij mij heel vreemd overkomen als de nieuwe vriendin van mijn ex mij zou bellen om informatie.
Ik denk dat je gewoon alle tijd moet nemen om elkaar te leren kennen. Niet alleen blindvaren(staren) op de vlinders in je buik, maar ook je gezond verstand gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 13:59
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
Gelijk of ongelijk span.
Naar mijn idee ligt in beide gevallen de nadruk op wederzijds respect. Hoeveel gescheiden mensen hier zijn ooit als gelijk span een mooie toekomst begonnen met hun ex-partner?
Het geeft geen garantie, dat mag duidelijk zijn.
Ook wanneer je geraakt wordt door iemand die niet gelooft, kan je een mooie toekomst hebben samen. Zolang je elkaar maar in zijn/haar waarde laat en vooral in open en eerlijk gesprek blijft over je gevoelens.
In beide gevallen blijft een huwelijk gewoon investeren in elkaar.
En wat eventuele kinderen betreft van beide partners, ook zonder je christelijke levenswijze zijn er obstakels waar je als parner heel voorzichtig mee om moet gaan.
Voor mij zal een andere levensovertuiging geen bezwaar zijn, zolang de liefde voor elkaar er is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 00:28
BerichtOnderwerp: hoe bouw jij een band op met de kinderen van je vriend(-in)?
 
Even los van kinderen met een probleem, zorgkinderen of kinderen die een bepaalde aanpak nodig hebben, het is en blijft voor een nieuwe partner altijd lastig.
Je ben gek op die ene man/vrouw, maar je krijgt er kinderen bij. Kinderen die een deel van je partner zijn. En jij hebt niet die bloedband, die zoveel aankan en kan incaseren.
Het is een feit, een gegeven dat juist vanwege de kinderen tweede huwelijken/relaties vaker stranden dan eerste.
Daarom denk ik dat je juist heel voorzichtig moet zijn, juist de kinderen alle tijd moet gunnen om te wennen.
En vervolgens moet je in staat zijn om je terug te trekken wanneer het opvoeden/corrigeren in beeld komt. Een opvangnet voor je partner zijn, meer niet.
Dat vraagt denk ik het vermogen een paar keer te slikken wanneer je ziet dat het kind van je partner iets doet wat je partner niet erg vindt, en waar jij je aan ergert.
Als de kinderen nog erg jong zijn kan het anders, maar wanneer ze wat ouder zijn en jou niet accepteren als opvoeder, dan moet je heeel voorzichtig zijn. En enkel en alleen werken aan een band met die kinderen. En daarin vooral heel goed de behoefte van de kinderen in de gaten houden.Niks forceren dus. Geduld en tijd gunnen.
De opvoeder kiest voor jou, niet het kind.
Laat de kinderen dus die keuze maken en geeft hem/haar de tijd die ze ervoor nodig hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 02:18
BerichtOnderwerp: Trouwen
 
hey "beertje", gefeliciteeerd!! Wat zie je er op de foto mooi uit als bruid !!! Stralend en gelukkig. (Jij ook natuurlijk bruidegom Knipoog smiley) Ik wens jullie saampjes een heel gelukkig, goed, gezegend en waardevol huwelijk toe, op naar het koperen jubileum, dat is 12 1/2 jaar geloof ik.........tot aan het gouden huwelijksjubileum (50 jaar) Je vader heeft jullie goede voorbeeld gevolgd dus,ook voor hem wens ik hetzelfde, als zal hij op zijn leeftijd het gouden jubileum niet gaan halen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 02:04
BerichtOnderwerp: hoe heb je moederdag ervaren?
 
Voor alle moeders hier een hele fijne Moederdag toegewenst. En voor alle vaders die door wat voor reden dan ook, een moeder moeten kunnen vervangen, ook jullie verdienen een Moederdag vandaag !!
Desnoods jezelf een ontbijtje op bed brengen Knipoog smiley
Ik lees graag je ervaring van vandaag, hoe was je Moederdag als moeder/vader???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 april 2012, 23:35
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
@ Visser:

Ik heb het over echt alleen opvoeden. Dus niet met bezoekregeling bij de andere ouder.
Dat alleen opvoeden valt niet altijd mee. Maar daar zullen het velen mee eens zijn.
Heel goed, je eigen regels stellen, ik denk dat kinderen daar heel flexibel in zijn, en dat best aan kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 april 2012, 23:30
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
@ Hannah:

Er zijn ook ouders die na de scheiding gekozen hebben voor een nieuw, ander leven, een leven met een nieuwe partner. Of een leven alleen, zonder zijn/haar gezin. Je kan als opvoeder dan nog zo je best doen om het contact met de andere ouder in stand te houden, als die ander kiest voor een tweede kans, een ander leven, dan bezorg je je kinderen elke keer weer teleurstellingen, hun kop stoten tegen de realiteit, is dat goed???

Ik bedoel hiermee dat de er ouders zijn die echt kiezen voor een ander leven. Eentje zonder kinderen.
Wanneer de kinderen dan hun vader/moeder zien, voelen ze dat ze niet meer passen in dat andere leven van die afwezige ouder.
Natuurlijk gun ik iedereen zijn /haar geluk.
Dat is dus niet wat ik hiermee wilde zeggen.

Wanneer je dan als opvoeder je best doet om juist dat contact in stand te houden,krijgen de kinderen te maken met steeds weer die afwijzing, zoekend, verlangend naar de liefde die ze zo nodig hebben van hun moeder/vader
Is dat goed?
dat bedoelde ik met bovenstaande.

Het kan dan op een gegeven moment goed zijn om als opvoeder te stoppen met bruggen bouwen. Die bloedband blijft wel, vroeg of laat komt dat vaak wel weer naar boven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 april 2012, 01:03
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
ik reageer zelden op het forum, omdat ik een herhaling zie van alle dingen die ooit eerder gezegd zijn hier.
Nu even wel dus, omdat ik vind dat alleenstaande opvoeders een pluim verdienen.
Er is niemand die je aanvult, of corrigeert in de opvoeding. Je doet je best, ik ga er even vanuit dat al die alleenstaande opvoeders dat doen. Je hebt te maken met een ex. Vaak degene die op afstand ook opvoeder is, maar dat op afstand, kan nooit zo intensief zijn als wanneer je dagelijks te maken hebt met de opvoeding van je kinderen. dat is gewoonweg onmogelijk.
En om nou te zeggen dat veel moeders de vader bewust buiten spel zetten, dat zijn tegenwoordig uitzonderingen denk ik. Ik vind dat echt helemaal fout, maar je hoort steeds meer dat gescheiden ouders kiezen voor co-ouderschap.
Zeker ook geen ideale situatie voor een kind, want die heeft twee huizen, twee kamers, twee kledingkasten, twee plekken waar ze elke week met hun schoolboeken naar toe moeten verhuizen.
Wel beter voor de band met beide ouders.
Er zijn ook ouders die na de scheiding gekozen hebben voor een nieuw, ander leven, een leven met een nieuwe partner. Of een leven alleen, zonder zijn/haar gezin. Je kan als opvoeder dan nog zo je best doen om het contact met de andere ouder in stand te houden, als die ander kiest voor een tweede kans, een ander leven, dan bezorg je je kinderen elke keer weer teleurstellingen, hun kop stoten tegen de realiteit, is dat goed???

het is en blijft schipperen voor veel alleenstaande opvoeders die ergens nog een mede-ouder hebben rondlopen denk ik.
En het is en blijft lastig om in je uppie beslissingen te nemen als het gaat om van die kleine dingen....hoe laat moet je kind thuis zijn, waar laat je hem/haar naar toe gaan, hoe ga je om met pubergedrag, en hoe ga je om met die afwezige ouder, die juist die kleine dingen ontgroeit is.
Die bloedband blijft, die kan je nooit ontkennen of verbreken. wat je kind daarmee doet, dat is aan hem/haar. Dat moet je loslaten en overgeven aan de tijd. Hij/Zij is en blijft die ene papa/mama.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 01:18
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
lekker helemaal niks !!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 01:13
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
die eerste warme lentedag...... genoten van een bakkie koffie drinken op mijn tuinstoel, denkend.......tjee, ik moet de tuintafel even weer schoonpoetsen, maar niet gedaan, omdat ik teveel tijd kwijt was aan het genieten.

Laatst aangepast door
WILMA729
op vrijdag 16 maart 2012, 01:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 23:19
BerichtOnderwerp: Wat vind jij leuk ?
 
juist, die ja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 23:39
BerichtOnderwerp: voor oudere ouders
 
Heb vertrouwen in je kind, en in de opvoeding die je hem/haar meegegeven hebt.
Tijdens de zoektocht naar zichzelf, met vallen en opstaan, en daarbij hoort ook fouten maken in hun leven waar ze van kunnen leren..........kan je als ouder op een gegeven moment alleen nog maar een vangnet zijn voor het geval je kind je nodig heeft.
Maar vertrouwen in je kind blijft naar mijn idee heel belangrijk, ook als doen ze dingen die jij nou niet gelijk goedkeurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 23:34
BerichtOnderwerp: Wat vind jij leuk ?
 
Het forum vind ik leuk........zooo grappig en leerzaam soms Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 23:32
BerichtOnderwerp: disco schijfjes van de plus...
 
bij de AH gaan de kids gewoon bij de uitgang staan en vragen dan: "heeft u voetbalplaatjes voor mij mevrouw?"..........kan je dat bij de plus ook niet gewoon doen?
"Heeft u schijfjes voor mijn kids, mevrouw ?"
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: woensdag 9 februari 2011, 00:17
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
de zon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: woensdag 9 februari 2011, 00:14
BerichtOnderwerp: Tips voor de eerste date
 
Ik was nooit bij die picknick....ik sla dat deel van dit topic maar ff over dus.
Wil je een goeie tip, chat???
Komtie.:
Als zij kinderen heeft, begin daarmee dan.........vraag hoe ze heten, hoe oud ze zijn, en hoe leuk natuurlijk.
Daarna zeg je: "goh wat knap dat je die kids alleen opvoedt zeg"
Vervolgens spreek je je onvoorwaardelijke liefde voor kinderen uit.
Je biedt haar nog een kopje koffie, of wat dan ook aan, shuift haar stoel even aan als ze terug komt van het toilet, en vergeet vooral niet te zeggen dat ze een mooie uitstraling heeft. (daarmee ontloop je mooi de uitsprak over haar uiterlijk)

Chat, probeer het eens, ennuh, als het niet werkte, dan heb ik nog wel wat meer tips. Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 23:14
BerichtOnderwerp: knuffer de KNUF
 
Ik doe er ook eentje bij, suus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 02:04
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Voor de wet trouwen..........welke wet??
Trouw beloven aan elkaar, doen mensen in andere culturen ook, maar die hebben niet de wet die wij nederlanders hebben.
Welke wet dus??
En wij nederlanders hebben ook niet de wet die gold in de tijd dat Jezus hier op aarde rond liep.
Is trouwen voor de wet die God voor ogen had echt dat boterbriefje dat wij hier in nederland kennen??
Op het gemeentehuis officieel laten registreren dat je als man en vrouw verbonden bent aan elkaar?? In gemeenschap van goederen, of juist niet....
Voor de gemeenschap samen bij elkaar horen??

Chat, ik kan me helemaal vinden in jouw redenering.
Jij zet het neer, zoals het zou moeten zijn.
Zoals ik het ooit ook zag en als waarheid zag.
Ik zet er dus wel een "maar"achteraan.
Ik vind dat boterbriefje, uit ervaring niet echt waardevol meer.
Voor mij geld dus het trouw beloven aan elkaar als waardevoller dan een huwelijk op ergens een gemeentehuis met getuigen en familie erbij,en al dat uiterlijk vertoon nog meer.
Ik denk Chat, dat God het "hup seks hebben met iedereen die je een beetje leuk vindt", afkeurd.
Maar dat het God gaat om trouw(-en). En om geestelijk naar elkaar toe groeien, samen één zijn. Dat dat waardevoller is dan lichamelijk één zijn.

Misschien is dit in jouw ogen, Gods wil naar mijn hand zetten.
Voor mij is het mijn beleving, vanuit mijn gevoel en ervaring.
God weet dat lichamelijk één worden een valkuil kan zijn.
Ik denk dat Hij daarom de nadruk legt op Trouwen.
Geen seks voor het huwelijk.
Onthouding omdat seks geen basis is voor samen verder, maar juist als je echt kiest voor het karakter, de persoon, die ander dus, een betere basis is.
Ik trouw niet meer, heb ik 1 keer gedaan, heeft voor mij geen waarde meer nu.

Ik heb wel de overtuiging trouw te blijven en hij aan mij, das trouw in (twee)meervoud dus.............. trouw-en.

Dit gaat verder dan de regeltjes en wetten die jij neer zet.
Jouw redenering is waar.
Seks voor het trouw(en) kunnen beloven aan die ander is fout, dat heb ik ook ervaren. Dat oogst ellende, pijn en verdriet voor beide partijen. Dat is niet goed.
Trouw=niet noodzakelijk met -en voor mij.
Seks voor je trouw kan beloven aan elkaar, is fout.
Onthouding van seks tot je weet dat je elkaar kent en trouw bent aan die persoon.

Is dit gevoel, Gods wet naar je hand zetten???
Zo voel ik het niet.
Ik denk dat het niet zo zwart/wit is als jij het ziet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 01:17
BerichtOnderwerp: vacantie
 
FRANKT627 schreef:
Hmmm, net als ons Willemijn stel ik me de vraag of het geen 14 dagen is wat hij bedoelde. 114 dagen vakantie is wel veel. Of zou hij aan een project ergens mee werken. Dat kan ook. Hadden we moet vragen. Gefrustreerde smiley

Vrank of is het met een "c"... Knipoog smiley

vacantie is vakantie he, aan een project ergens meewerken heet geen va(c)antie toch???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 00:50
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
haha om af te slachten ja, .............dat ...beest Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

lees..............E.........voor de A


Laatst aangepast door
WILMA729
op donderdag 14 oktober 2010, 00:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729 (58)





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 00:39
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
mijn baalmoment vandaag was:

die oppashond uitlaten om een uur of 11 vanavond Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILMA729
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 7 Volgende
Pagina 2 van 7