ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HERMAN968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HERMAN968
Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:02
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LEANNE226 schreef:
Jammer dat je begint met een verkeerde aanname......die zet ik op de ignore stand.......

Ik respecteer jouw mening,de mijne is anders,je weet niets van mij,noch van mijn verleden en heden en dat wil ik graag zo laten maar om de discussie tot in de puntjes te voeren moet je dieper gaan,ik vind een openbaar forum daar niet de juiste plaats voor.

Dank je wel Leanne, dat is een antwoord. Dank je.


Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 23 juni 2012, 00:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:16
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
Dat heb ik al eerder geschreven hier zoals je weet dus dat lijkt me duidelijk

Wees concreet man. Je theöriën brengen zoekende christenen op een dwaalspoor. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:04
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEM618 schreef:
U zegt??????
Het ging over sex, en dit zijn een greep uit jou reacties:

Dank je wel voor dit opbouwend woord, lieve Chanita. 'k Ga mijn best doen je boodschap te vatten. Mijn boodschap is "Pas op maar voor de lieve triggers Chanita: de gluipers jo, de mooipraters die het evangelie misbruiken om zoekende mensen op een verkeerd spoor te zette. Hun graantje mee te pakken, jawel zelfs dat. Jij en ik hebben het voordeel van gebed bidden om te bidden voor de "gave des ondescheids". Maken we er samen een gebedspunt van?!"[/

Je moet niet boos worden je. Sommigen doen niet liever dan op je emoties spelen. Dit is ook een vorm van trekken, waarover we het hebben. Vandaar het gebed des onderscheids waarvan sprake. En dat ontbreekt er wel eens, toch

Lieverd, heb je nu echt niets anders te doen dan altijd over en weer te reageren, ook al heb je niks te melden nu !? Laat dit forum nu eens met rust zodat de topic zichtbaar blijft. Mens toch

Zijn we dat niet allemaal Shanita, een beetje gestoord ?! De ene wat meer dan de andere. Maar stop nu toch eens met emotions, het is een goeie raad. Er zijn kapers op de kust lieverd. Begrijpt je't nu

Ik turf niet gemakkelijk wegens brede schouders Shanita, maar nu turf ik !:
"!" Voilà

Als Christenen een relatie starten spreken zij al vooraf over sex of niet ? Een vraag die mij bezighoud. Ik doe dit steeds lijnen/grensen trekken, vooraf

Jawel Jo, zoals je het formuleert.
Denk dat voor beginnende "koppels" het goed is om af te spreken. Zo kan bij mij bv. tongzoenen niet. Is een brug te ver in mijn relatie tot Mijn Heer.

Klopt, kleurRIJK gezelschap


Hoe dicht bij het topic allen. Eén willekeurig pagina, waarvan jou reacties.

Nu begin je alles al uit zijn context te halen. Nog nooit meegemaakt zo'n manier van discussie. Die Calvenisten toch, niet te schatten. Ik dacht altijd dat de Jezuïten aan het langste eind wilden trekken, maar ze hebben concurentie. Ik wordt alsmaar wijzer op dit forum. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:52
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
[quote=THOMAS968]Deze reactie van Leonardo en Marian stond hier ooit op dit forum:



Het plaatsen van dit artikel was om die reden de discussie een andere wending te geven. Ook realiseer ik me nu achteraf dat we nu inderdaad in een andere tijd leven. Tevens realiseer ik me dat er vele wonden opengemaakt worden die door het zwart/wit staan in die discussie en alleen de pijn kan vergroten. Laten we biddend er voor elkaar zijn en dat er uitzicht mag komen en de pijn die er is mag verdwijnen.

Ik heb me ook door het meelezen op dit forum gerealiseerd dat er dingen anders zijn dan ik dacht.
Dat heb ik wel al als meerwaarde ervaren.

Ik vind het fijn zo'n open forum waar iedereen kan zeggen wat hem/haar bezig houdt en waar je dus ook elkaar tot steun kunt zijn.

Er is veel pijn bij mensen die gescheiden zijn en niet iedereen beseft dat ten volle.
Daarom is het ook goed als we allemaal met onze eigen vragen komen, iedereen is zo uniek in zijn belevenis van alle dingen.

En dat we mogen weten dat de Here met ons is..




Die tijden lijken lang geleden, maar het ging echt zo. Het is nu vervangen door manipulatieve egotripperij - en daar lopen tot mijn verbazing nog mensen achteraan ook, Zelfs als integere medechristenen als Yes en Willem de grond in worden geboord.

Willem en ik denken behoorlijk verschillend maar we kunnen toch echt wel een fatsoenlijke discussie voeren. Een discussie gaat ook over het zoeken naar de waarheid of een beter begrip.

Het uiterst irritante vragen stellen zonder ooit een echt inhoudelijke opmerking te maken waarbij het er dus kennelijk om gaat de superioriteit van de vragensteller te laten zien en waarschijnlijk diens eigen ego moet dienen, is niet de weg om elkaar op te bouwen.

Thomas wordt nu eens concreet jo. Hoe ga jij als Christen om met het gegeven sex ? Durf je deze uitdaging aan ? Nog geen enkele van jullie integere christenen heeft al een antwoord gegeven. Theroietjes maken en mensen voorhouden dat dit Gods wil is ? Dwaalleer, al over gelezen in de Bijbel ?.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:47
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEM618 schreef:
Herman, dit bedoel ik dus met mijn vorige reactie.
Ten eerste, wat heeft je reactie inhoudelijk te zeggen op wat ik zeg?
Ten tweede, hoe concreet wil je het hebben, is mijn reactie niet concreet dan?
Ten derde, wordt is betrokken bij wat je zegt. Ik zit hier niet in een slachtofferhoekje, ik zit hier op een forum, en ik wil discussie, ik wil meningen, ik wil elkaar bouwen.
Zo eenvoudig is dat, concreter kan ik het even niet maken.
En hoe ik met sex omga tijdens een mooie date? Ik ga niet met sex om, namelijk, ik ga met mensen om. Mogelijk is dat wel het verschil van inzicht met jou. Ik wens waardevol, als Christen en als jij dat wil, als Calvinst, met mijn medemens om te gaan, om ze te mogen en te kunnen liefhebben als mezelf.


Awel van mij weet je toch dat ik het moeilijk heb met de toepassiing van Gods woord. Jij maakt een mooi theorietje om te doen wat niet Bijbels is.
Is jou goeie recht, maar ik vindt dit hypocriet. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:42
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEM618 schreef:
Herman, WIL je dan wat leren hier?
Heb je niet door, dat JIJ niet ingaat op wat een ander vraagt, maar telkens de vraag ontwijkt, en tegelijk bezig ben, om ieder die het hier tot een dicussie wil brengen, de pas afsnijd door het eindeloos reageren met niet ter zake doende opmerkingen?
Dat YES door jou eindeloos hem de pas af snijden, zat te overwegen om hier weg te gaan, er geen gat meer in te zien, zich persoonlijk door je aangesproken zag, is dat De Heer volgen?
Is het je voordoen als een leider, en tegelijk met woorden iedereen monddood maken, nederig dan?

Herman, ik bid ook voor jou, maar tegelijk, ik heb ook al dagen veel verdriet ervan. En dat zeg ik niet goedkoop, zeg ik ook niet om je te willen beschadigen. Maar ik zeg dit, hopende en biddende, dat je mag inzien wat je aanricht bij velen, en dat je is op een andere toon, en met een andere drive gaat reageren.

[color=#0000FF][i]Aub, Willem, begin niet te preken op deze sexforum. Het gaat toch over sex en christenzijn?


Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 22 juni 2012, 22:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:37
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEM618 schreef:
Carmen, ik ga me hier niet zitten verdedigen. Ik vind het bedroevend, en het raakt mij tot in het diepste van mijn zijn, hoe er gereageerd word, hoe er mensen worden veroordeeld door Herman, onder het voorwensel van dat hij dicht bij de heer leeft. Ik schaam mij diep, echt ontzettend diep, hoe er omgegaan word met een medemens. En ik voel me echt niet boven hem staan, maar verder nog argumenten aandragen heeft geen enkele zin. Heb argumenten te over naar voren gebracht, lees maar terug, of in andere topics, ik ga de discussie niet uit de weg. Maar dit is geen discussie meer, dit is niet anders dan uit de hoogte neerzien op een ander ja. Helaas, dat ik het zeggen moet, maar hier sta ik, ik KAN niet anders.

Jij met je theoriën Willem, wordt eens concreet. Hoe ga jij als Calvinist met sex om als je een mooie date hebt. Man kom eens uit je slachtoffershoekje!
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:34
BerichtOnderwerp: gezond verstand of achterdocht
 
VIOOL689 schreef:
Een beroeps Psycholoog ? en dan ook op deze site een advies: vraag de kinderen eens? Lieve mensen ga bij je zelf te raden en bid er voor.Ontdek zelf en ga niet over een nacht ijs. sterkte en wijsheid .

Wijze woorden Viool. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:16
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
Waar het topc mee begon:
1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
(NIET WAT JE VIND DAT EEN ANDER WEL OF NIET MOET DOEN)

2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
(NIET WAT JIJ ER VAN DENKT VAN EEN ANDER, MAAR WAAROM JIJ HET ZOU WILLEN)

3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
(OF JIJ DAT KAN OVER JE EIGEN WOORDEN,DADEN ,GEDACHTEN))

4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken.
(HOE JE DAAR ZELF MEE OMGAAT)


Staan mooie stukken geschreven intussen !!!
Ik heb er wat ik er zelf van vind,tegenaan kijk, en mee om ga al eerder geschreven.
Lees het graag hier hoe anderen er mee ook mee omgaan.

"Sex voor het huwelijk Yes", maar waar blijft het antwoord op mijn vraa. Hoe rijm jij het Christen zijn met het feit dat sex op je af komt in een kennismakingsrelatie met een prachtige cm-vrouw ? Daar kan ik wat van leren. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:13
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEM618 schreef:
De Farizeer, staande, bad dit bij zichzelven: O God! ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers; of ook gelijk deze tollenaar.

Ik vast tweemaal per week; ik geef tienden van alles, wat ik bezit.

....want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.

Niet overdrijven hé, Willem. Zo heilig ben ik niet, vanwaar haal je dat toch allemaal. Ik ben een gebroken mens zoals jij, meer niet ! Maar kracht in de Heer, allé ik toch. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:35
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Ann Christy
een ontzettend grote dame
die ons te vroeg ontgaan is

The rose

http://youtu.be/aIe0KngUTXI
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:22
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
Dit is apart... dit is dan over en weer het gevoel hé, en ook het idee dat je je standpunt te vuur en te zwaard zou moeten verdedigen plus gelijk dekking zoeken omdat of de hele wet van Mozes om je oren wordt geslagen met het NT ernaast of omdat men je al te recht snijdend ervaart. Daarbij is volgens mij het ook nog es heel zwart wit hoe er wordt gedacht namelijk dat je óf voor of tegen seks voor het huwelijk bent en daartussen in zit heulemaal niks nada. Dit topic is begonnen om de discussie er over open te breken en er vrij met elkaar over na te denken.

Volledig met je eens JOL. Hoe werkt het bij U die hormonen. Hou hou je ze in de hand met het oog op het dienen van God ? Als Christen moet ons dat -oo- toch bezighouden. Ik denk dat ik veel kan leren hoe God werk bij Yes of bij jou, of bij Chanita om toch Zijn wil te laten geworden. Mag ik uberhaut (? tufje bij denk ik) deze vraag hier stellen ? En wil men er over nadenken hoe God werkt, heeft uitgered in moeilijke omstandigheden als je't zelf niet meer in de hand hebt. Benieuwd ernaar, ikzelf kan hier pas mee komen als de site veilig genoeg is en elke chirsten die een duidelijk standpunt (ik ben Heilig wees Heilig) ineemt. Iedereen voor zichzelf natuurlijk, geen verhaaltjes van hoe goed we het allemaal doen. Nee, direct to the point, theoriën heb ik al genoeg gelezen. Twijfelende smiley Ben benieuwd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:14
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
“Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen.”

Deze zin las ik even terug als iedereen zich daar voor 100% voor in zet. Geloof ik dat er niet geturfd hoefde te worden.

Ik weet van veel mensen die alleen (nog maar) maar mee durven lezen. Die geen vragen durven stellen. Die bang zijn een reactie te geven. Omdat ze misschien geen Bijbelteksten paraat hebben. Of er juist bang voor zijn om er mee beschoten te worden. Ik ben het volkomen eens met de mening die hier al een duidelijk door iemand is neer geschreven dat daar GODS woord niet voor bedoeld is. En dit topic ook niet! Lees de eerst pagina nog maar eens waar dit eigenlijk over gaat. Als ik dan sommige paginas lees denk ik “waar gaat het over” ik hoop van harte dat we die pagina’s achter ons hebben nu!!

Gelijk heb je jo.
Yes, hoe ga jij om met je Christen zijn en de sex die op je afkomt als je iemand leert kennen ? Ook grenzen ? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:07
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CARMEN073 schreef:
Ik vat het ff niet Shanita; die quote waarop ik kritiek had was van Petra en niet van jou.

Ik volg dit topic al een tijdje, maar ik heb nergens gezien dat Herman iemand anders heeft afgezeken of bewust gekwetst. Bij een heleboel andere mensen zie ik dit wel. Ik begrijp hem niet altijd, maar dat is iets anders. Mogelijk heb ik eroverheen gelezen, maar dan nog vind ik niet dat je kwaad met kwaad moet vergelden. Natuurlijk moet je niet over je heen laten lopen, maar je grenzen trekken door bewust kwetsende opmerkingen te plaatsen is denk ik niet de juiste manier.

Het turven zegt niets omdat het alleen gebeurt bij iemand waarmee men het kennelijk niet eens is. Degenen die voor sex voor het huwelijk zijn hebben (minstens) net zoveel oordelen en vooroordelen als degenen die er tegen zijn. Daarom vind ik het allesbehalve grappig. Het is een manier om anderen in de zeik te zetten en zonder argumenten de discussie te beinvloeden.

Ik zou graag meedoen aan deze discussie; mijn mening over het onderwerp geven gestaafd met bijbelteksten, maar ik heb dit tot nu toe gelaten vanwege de agressie van sommigen. En de reakties die je krijgt zodra je een bijbeltekst aanhaalt. Je wordt hier belachelijk gemaakt als je tegen sex voor het huwelijk bent en je wordt uitgedaagd om je mening met bijbelteksten te bewijzen. Zodra je dat doet wordt je uitgescholden omdat je zogenaamd met "bijbelteksten smijt".

Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen.

Carmen, je hebt gelijk met wat je zegt. Niet te verschieten dat er veel christenen gewoonweg niet op dit forum komen. Ik krijg zelfs mijn verhaal nog niet kwijt Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:00
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LEANNE226 schreef:
Een ongelovige of anders gelovende heeft ook normen en waarden,die gooien niet allemaal hun eigenwaarde overboord.
Jouw beeld van mensen die totaal geen seksuele rem hebben is volslagen uit de lucht gegrepen en wereldvreemd

Ik wacht nog steeds op Bijbelteksten waaruit blijkt dat lichamelijk contact voor een huwelijk uitgesloten is,ik kijk er naar uit.

Steeds als ik hier iets lees komt het Hooglied bij me op,een zeer verrassende tekst(bomvol fantasieen!).Ik veronderstel dat God een tekst over uitsluiting van seks voor het huwelijk in de Bijbel had laten plaatsen als Hij het zo belangrijk vond............
[i]
Beste Leanne, heb je de Bijbel al eens doorheen gelezen van A tot Z van Genesis tot Openbaring ? Is een aanrader. Dan merk je hoe we steeds als Gods kinderen verleid worden om mee te gaan inzake sexualiteit met wat wij willen, wat wij denken. God zegt echter "Ik wil dit speciaal bewaren voor het huwelijk die diamant. Koester hetgeen ik geef en speel geen spelletjes met Mij".
Ik heb nooit beweert dat dit makkelijk is voor mensenkinderen, en ik strompel ook hoor. Maar één ding weet ik, heb ik geleerd, ik stel mijn grenzen tot eere en glorie van Hem (zie voorheen in dit forum). Ik wil er voor gaan als man in "mijn" geloof. En -wil ik je wel vertelle- heb al een relatie verbroken omdat men mij hierin niet wilde aux seriue nemen. En ik kan je zeggen -dat is mijn verhaal- ik ben er niet rauwig om. Integendeel ik ben nog dichter bij God en weet dat Hij mij kracht geeft. Alleluja
Engeltje smiley [/i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 18:02
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
Klopt een leuke reactie van Frank. Mogelijk kun hij ook aangeven hoe je als Christen hierin je weg zoekt. Zoals bv. de vraag kan je je sexualiteit beleven buiten het huwelijk en tegelijkertijd God eren ?
[i]
Natuurlijk als je geen christen bent, vormt er zich geen probleem. Me dunkt want dan is alles wat dit betreft veroorlooft. Toch Engeltje smiley
[/i]



[color=#008000][i]Frank, het antwoord is nog altijd achterwege. De pot verwijt de ketel dat hij zwartziet. Lachende smiley
[/i][/color]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:47
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HANNAH810 schreef:
IIIII IIIII IIIII II

Thanks Hanna, zal typefout verbeteren Lachende smiley .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:42
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
ERIKA129 schreef:
Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen en vragen...
Ik heb nooit een relatie gehad is het dan zo vreemd dat je de ideeén en fantasien hebt?? dat je er ook eens naar verlangt om bemint te worden door een man?? Ik denk het niet denk dat het alleen maar menselijk is!

Mooie getuigenis Erika, dank je wel.
Als Christen is het natuurlijk niet simpel in die omstandigheid waar jij in verkeer. Groot verlangen en fantastische fantasiën die je ook cadeau krijgt van de reclame. Maar ik denk dat je past in het plan dat God met je heeft, en Hij wil dat je ten volle vervult bent van Zijn liefde. Je hebt nu de keuze verder ingaan op je fantasiën hetgeen de goegemeente van cm niets liever heeft, of resoluut kiezen om dicht bij Jezus te wandelen.
Up to you. Wake up Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:33
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FRANKT627 schreef:
Ik heb effe alles nagelezen en ik zie geen vraag van jou aan mij. Je zet wel iets neer bij een vraag van mij. Ik denk dat je bepaalde zaken doorheen haalt.

Herman, ik weet dat Jol een enorme lap tekst heeft geschreven. Heb je die gelezen??? Heb je daar een mening over? Mogen we die weten???

Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:28
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FRANKT627 schreef:
Herman, probeer nu eens gewoon op mijn vraag te antwoorden. Laat je geloof effe voor wat het is. Je verschuilt je achter onsamenhangende, onbegrijpbare tekst. Is het nu zo moeilijk om eens je eigen visie te geven?

Begrijp je die taal dan toch écht niet jo ? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:25
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FRANKT627 schreef:
En wat vind je van wat Jol schreef, Herman?

Ik stel de vraag aan jou grote broer! Het was jou item, toch !


Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 22 juni 2012, 17:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:20
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FRANKT627 schreef:
Herman, bedoel je nu dat Jol een schijnheilige houding aanneemt? Kan je effe wat meer toelichting geven, aub?

Dit was een reactie op jou toch ! En is duidelijk zoals je hem leest. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:18
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FRANKT627 schreef:
Waarom zouden we als christenen niet de andere aanvaarden zoals hij of zij is? Ook al zijn ze verliefd of praktiserende met hetzelfde geslacht? Wat als je kind je komt vertellen verliefd te zijn op iemand van het zelfde geslacht??? Ga je haar of hem dan verstoten? Waar is je christelijke meelevendheid dan heen? We denken soms te zwart wit...

Gebeurd zwart wit denken Frank, spijtig. Ik heb genoeg contacten met deze mensen om te weten hoe zwaar hun strijd is en hoe tevergeefs ze vechten. Mijn ervaring is dat dit zonder de hulp van God niet gaat. Hij verandert mensen, en wij broeders en zusters moeten hen omringen met liefde en proberen, proberen de barmhartigheid van Jezus te benaderen. Laten wij ons hiernaar uitstrekken naar Zijn liefde en deze doorgeve. En niet denken dat we het kunnen uit eigen kracht. Dat is evangelie ! Engeltje smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 22 juni 2012, 17:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:09
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:


Smiley die vol vragen zit ehmmm het was een vraag van Frank en geen stelling. Wat bedoel je nou precies te zeggen?

Lees wat er staat Jol, kunnen we toch wat mee ! Knipoog smiley .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 16:45
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
ROELANDE345 schreef:
Ben benieuwd waar de tekst in de Bijbel staat dat de liefde nooit beledigd raakt? Een paar keer vind je in de Bijbel dat God zegt dat iemand/mensen Hem beledigen. De Liefde kan dus blijkbaar wel beledigd worden.

Jij citeert gewoon wat in de Bijbel staat zeg je. Dan zou ik graag de tekstverwijzing hebben van jouw citaat:
een praktiserende homo is niet wedergeboren uit God

De tendens die ik merk is dat diegene die opkomen voor pro sex voor het huwelijk, ook pro homo en lesbiennerelaties zijn ?
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 16:43
BerichtOnderwerp: Onbewust een ander ………………………………
 
JOSINA022 schreef:
Haha, 1 patat oorlog graag.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Lachende smiley Lachende smiley
[i]Zo kunne we het wel noeme Josina. Leute !
[/i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 16:35
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FRANKT627 schreef:
Is je persoonlijke visie dan dat je voor het huwelijk best mag vrijen met alles er op en er aan? Lachende smiley

Klopt volledig Frank, maar wel is het zo dat als je op je profiel schirjft dat je Christen bent dit ook dient uit te leven. Anders ben je volgens mij wel hypocriet bezig. Toch ! Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 16:33
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik denk niet dat Frank zich slachtoffer zal laten maken...

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:44
BerichtOnderwerp: seminars en conferenties voor belangstellenden.
 
[quote=XABIA794]

Out of topic.Be cool !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:43
BerichtOnderwerp: Wist u datjes
 
XABIA794 schreef:
Inderdaad Lachende smiley
in alles iets possitiefs zoeken.
ik moet toegeven dat ik door het forum best wat oefening ervaar in geduld en nederigheid.
De keren dat mijn vingers jeuken om te reageren vanuit frustratie (zou ik in mijn oude ik al lang gedaan hebben Geschokte, onthutste smiley )
en het gebeurt nog wel eens.
Ken je die uitdrukking? Je krijgt moeilijke mensen op je weg om van te leren.
ik heb nog heel wat lesjes nodig, maar ik ga er op vooruit ten opzichte van 10 jaar terug Clown smiley

Klopt Xabia, wijze woorden;
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HERMAN968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 26 Volgende
Pagina 6 van 26