ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARIA576
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIA576
Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 17 april 2011, 19:33
BerichtOnderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
 
quote=HANNAH810]we willen dus op zaterdag 21 mei voor de zesde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd.
- er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........


personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5
madelief 40 jaar
trijnie671, 49 jaar, regio 0594

eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10[/quote]
crossroad317 regio 0524
maria576 en partner; regio 038
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 16:36
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
FRANKT627 schreef:
Het nadeel van een goede band hebben met iemand, mijn ouders dan in dit geval, is dat je ook wel eens denkt aan dat 'grote afscheid'. Dat bezorgde me soms wel eens nacht- en dagmerries (voor zover dit laatste woord bestaat). Vooral wanneer de jaren vorderen. Het moet een groot gemis zijn en soms ook wel een onbegrijpbaar gemis zijn en dit zeg ik na het lezen van het gedicht van Ielse dat nu in het forum staat. Zij verloor haar moeder op jonge leeftijd en toch weet ik dat wannneer ik een oude en nog meer versleten man ben ik nu ben ik evenveel verdriet zal hebben. Elke dag dat we leven sterven we een beetje. Het is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ja, ik weet het wel maar het is wel stof tot nadenken. Ach, zolang we er zijn genieten we er van met volle teugen.

Frank

Frank,

't Is net als met erg gelukkig zijn hè? Je kunt dan namelijk diep vallen...maar als ik jou was? zou ik alleen maar genieten van hetgeen je nú hebt! Ik kan het me zo goed voorstellen..de gedachte aan het afscheid wat onherroepelijk zal komen en dat dat soms een sluier kan leggen op dat mooie in je leven.
Mijn vader, moeder en broer zijn inmiddels al overleden en zodoende hoef ik dus geen afscheid meer te nemen...maar nu denk ik vaak: "'k zou willen dat ik me tóén méér bewust was geweest van ál het goede wat er was want wat hébben zorgen me toen vaak van al het goede afgehouden!"
Dat spijt me wel eens Frank, dat ik toen niet genoeg genoten heb! En dát wil ik jou dan ook meegeven als het mag: Geniet! Van elk moment wat je hebt met elkaar! Want straks, als je het met herinneringen moet doen...dan héb je tenminste die mooie, warme, goede herinneringen...en die pakt niemand je meer af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 15:25
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
HENK710 schreef:
Ons mooiste moment van de dag....

Eindelijk na ruim 13 jaar strijd...
Hebben we de naamswijziging van onze oudste gewonnen!!!!
Hij heet nu niet als ons van achternaam....
Geweldig eindelijk toch gerechtigheid Lachende smiley
Het ligt nu nog bij tante Bea voor een handtekening....
Maar het is nu al wel een feit....
Super ondanks alle donkere wolken die momenteel boven ons hoofd hangen..
Is dit er toch wel 1 met een goudenrandje Lachende smiley

Does die ff zit te snotteren van geluk


Lieve Does en Henk!

Wát een gewéldig nieuws is dit!!!!! Soms gebeuren er zúlke mooie dingen hè? Mega-knuf! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley (taartje om het te vieren? Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 09:17
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Frank, gefeliciteerd met je vaders verjaardag!

En...wat héb je dit mooi beschreven! Ontroerend mooi. Dank je wel dat je dit met ons wilde delen!
Ik bid jullie nog héél veel mooie jaren met elkaar toe! Fijne dag met elkaar toegewenst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 22:04
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
 
HENK710 schreef:
Pieter
Annette
Chatuliem
Siem
Britte
Rellok
Maria576
partner Maria576
Sonja008
vriendin Sonja008
Mario
Monika
Dini
Bert

hartelijk dank voor het leuke avondje Zwolle. De bediening mocht de pret gelukkig niet totaal drukken, want we bleven goed gemutst, zelfs zonder hoofddeksels.

Ja, wel even met zonnebril (dus Willemijn, je was er stiekem toch een beetje bij Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley Knipoog smiley )... Net gehaald gisteren voor het autorijden en je ziet zelf niet dat het een zonnebril is Clown smiley

Vergeet ik toch nog de geste van de eigenaar die een aantal vrouwen en mij Knipoog smiley verraste met een roos voor hun jubileum.... Knipoog smiley

nou eh...Henk, JIJ en DOES dan weer bedankt voor de roos! want ik was één van de 'ongelukkigen' die géén roos kregen van de eigenaar (rare man toch... Knipoog smiley ) en jullie waren weer zo gul om 'm mij te gunnen! Dank! Enne...de roos komt práchtig uit hoor! Clown smiley Clown smiley Clown smiley
(de zonnebril stond je trouwens érrug goed! cool man! Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril )
Op naar een vólgende keer? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 12:27
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
 
Nou Mario, ik vond het in elk geval errug gezellig.... Lachende smiley ondanks het feit dat we ontzéttend, ongelofelijk, errug lang moesten wachten op ons eten! Niet normaal meer..dat men 2,5 uur moet wachten op een stukkie pasta! Boze smiley
De bediening was ook niet zo blij met ons, wat ik dus wel weer geinig vond! Clown smiley (zou deze tent niet om 22.00 uur dicht moeten gaan en begonnen wij toen niet nét aan ons dessert? Lachende smiley Clown smiley Lachende smiley )
en als klap op de vuurpijl kwamen wij met het verzoek om alles apart af te rekenen....!!! Coole smiley met zonnebril ...dus volgens mij moeten we een volgende keer maar uitzien naar een ánder restaurant! Maar goed, wij hebben het hartstikke gezellig gehad en heb ik nu al zin in een eventueel ánder uitje met elkaar! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:04
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag
 
SUSANNAH475 schreef:
Toch niet weer nat achter de oren he'... Clown smiley Knipoog smiley

Knipoog smiley Lachende smiley Knipoog smiley hártstikke nat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:55
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag
 
LISA610 schreef:
Mooi he Maria Knipoog smiley Hou dat vast meid en ga je vooral nergens over verdedigen. Dat is namelijk helemaal niet nodig. Ik weet nog dat ik na mijn doop een gevoel had wat ik met geen pen kan beschrijven, ga ik dus ook niet proberen. Het mooie is dat dit gevoel inderdaad telkens weer terugkomt, juist als het allemaal even wat moeilijker gaat. Want o ja, er zijn nog best wat moeilijke momenten geweest na die doop. Maar ik weet God zo dichtbij mij.. dwars door alles heen. Ik denk dat je dat alleen maar kunt snappen als je zelf hetzelfde hebt meegemaakt. Dus meid, geniet ervan!!! Knipoog smiley

Mezelf verdedigen doe ik niet hoor Lisa. Is idd niet nodig. 'Wie oren heeft, die hore...wat de Geest tot de gemeente zegt", (openbaring) zo sta ik erin. God bewijst zichzelf wel.
Het was/is fijn het te kunnen delen op dit forum, wat ook een belangrijke rol heeft gespeeld in de hele groei tot de doop.
Bij deze wil ik nogmaals iedereen bedanken voor de warme, liefdevolle woorden en steunbetuigingen die geuit zijn. Het heeft me enorm goed gedaan en ook dát voelde aan als een 'warm bad'! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 20:55
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoi Maria, dat gevoel gaat nooit weer over denk ik ....
Elke keer dat je een doopdienst bijwoont zul je merken dat je nog steeds datzelfde gevoel kunt oproepen.
Ik ben meer dan 30 jaar geleden gedoopt, het besef waarom en het gevoel van dankbaarheid wat dat geeft, is nog steeds even groot. Lachende smiley

Dat geloof ik zélf ook hoor Cross. Want de dankbaarheid en het weten door Zijn genade te zijn vrijgekocht, blijft! En daarbij...'k heb door het leven zélf allang moeten leren dat 'voelen' nu niet bepaald de énige of goede basis van ons leven is. Maar God...die er is, al voel je je nóg zo belabberd en juist dát te weten, maakt me blij, permanent! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:20
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag
 
SUSANNAH475 schreef:
Voor Maria is dit in elk geval wel zo...
Als je dat in twijfel trekt, doe dat dan alsjeblieft op een ander topic, want dit topic gaat over iets persoonlijks, namelijk Maria's doop !!

Ook namens mij, Maria gefeliciteerd met je doop. Fijn voor je dat het zo'n bijzondere gebeurtenis was.
Ik wens je -ook in moeilijke tijden- Gods kracht toe om in de storm of in de stilte Zijn Liefde te blijven zien !! Lachende smiley

Lieve groeten,

Susannah

Dank je wel Susannah! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 09:24
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag
 
MAC823 schreef:
Is dat zo???

Weet je Mac, als ik hier mijn gevoel zou moeten verdedigen, dan zou ik misschien óntzettend mijn best gaan doen om dat gevoel over te brengen. Maar zoals ik al zei: dit is méér dan mijzelf, dit komt niet van mezelf af en dat kán ik niet in woorden vatten of overbrengen. Je gelooft dat...of niet. Het gaat (sorry dat ik het zeg) ook niet om wat jij wel of niet gelooft, maar om wat God daar deed...in mij. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig en een hórende kan doof zijn, daar kan IK, uit eigen kracht, niets aan veranderen...maar God wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 20:34
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag
 
LEONARD480 schreef:
Zie in de tekst de blijdschap en verwondering Maria...ben ook heel blij voor je ...heb ook met velen gesproken over dat moment en het heeft mij altijd verrast over de bijzondere blijdschap op hum gezichten te mogen ervaren ...je kunt niet anders concluderen, dat hierin het werk van de Heilige Geest in de harten van de mensen bezig is geweest.

Dat heb je goed aangevoeld Leonard. Het is niet in woorden te vatten maar dit was/is zoveel méér dan 'een blij gevoel'. Dit komt ook niet van mijzelf...dit is God zelf die aanwezig is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 17:10
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag
 
CHATULIEM619 schreef:
Het was heel bijzonder dit te mogen bij te wonen, Maria. Het is altijd weer indrukwekkend mensen te zien afdalen in het watergraf en op te staan in het lieve leven.

Voor mij was het heel bijzonder dat jij erbij was! Dank je wel daarvoor! Het zal voor mij altijd bijzonder blijven Chat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 00:03
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag
 
Lieve allemaal....ik ben er weer en wat kan ik zeggen? zijn er woorden om zoiets moois te beschrijven? Ik kan alleen maar zeggen dat ik óntzettend gelukkig ben, me totaal vernieuwd voel en gedragen wordt en ben door onze God.
Een geweldige dag! een geweldige dienst en een geweldig moment. Het meest tedere, emotionele, échte moment van mijn leven. Ik dank God...mijn hart is er vól van!!!!!!!

Maria..die nu trilt van alle emoties en ook wel van vermoeidheid..en dus nu een paar uur lékker gaat slapen! Lachende smiley

enne ..Cross? nat zijn achter de oren voelt érrug prettig, 'k laat het lekker zo! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:24
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag
 
Dank jullie wel..voor de lieve en bemoedigende woorden, het doet me goed en ik neem ze met me mee, a.s zondag. Voor nu moet ik gaan uitloggen...en ga ik met dit mooie weekend beginnen....!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 11:50
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag
 
Aanstaande zondag wordt ik gedoopt door onderdompeling. Een voor mij, en voor de mede-dopelingen, bijzondere dag, bijzonder moment!
In eerste instantie wilde ik hier geen ruchtbaarheid aan geven maar nu het zo dichtbij gekomen is en ik zowel geestelijk als praktisch volop in de voorbereidingen zit, wil ik dit mooie moment toch met jullie delen. Vooral ook...omdat dit forum van C.M, de duidelijke uitleg van bijvoorbeeld Chautuliem, mij geholpen heeft om deze keus te maken en deze stap te zetten. Ik geloof persoonlijk dat God dit forum, de mensen hier heeft gebruikt om mij te laten zien welke weg ik moet gaan en ik ben dan ook zielsgelukkig dat het bijna zover is!
God zegt: Kom maar...je oude leven is dood, je krijgt een nieuw leven door MIJ. En daarvan wil ik getuigen en dát wil ik met jullie delen!
Ik dank God...dat ook een forum op Internet..een instrument kan zijn in Zijn handen.

Omdat ik komend weekend ter voorbereiding niet thuis zal zijn en waarschijnlijk niet over een comp. kan beschikken en dus niet kan inloggen, zet ik 't nu op het forum... en zeg ik: tot zondagavond dan maar! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 10:33
BerichtOnderwerp: Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.
 
Maureen, volgens mij doe jij nu precies hetzelfde....generaliseren. Je hebt het over 'Molukse mensen'...en gooit ze allemaal op één hoop. Niet correct, en ook zeer onterecht, en als zij dit zouden lezen, zouden zij zich weer door jou gediscrimineerd kunnen voelen! Volgens mij wil jij dit helemaal niet, toch?
Wat mij betreft? De kleur is onbelangrijk, het gaat om de persoon. En als je Christus terug mag zien in een mens, is hij of zij per definitie MOOI, al zou ie bij wijze van spreken groen met paarse stipjes zijn! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 19:59
BerichtOnderwerp: Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.
 
@David: Dank je wel! Leuk om te 'horen'...! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 18:11
BerichtOnderwerp: Andere afkomst/huiskleur en relatie`s.
 
mijn partner is geboren in Indonesië. Ik ben jaloers op zijn kleurtje Knipoog smiley, het eten is fántastisch en mijn kinderen zijn dolblij als hij kookt (ik ook! Lachende smiley) Wat mij betreft ervaren we geen van beide (culturele) verschillen...integendeel! Respect en liefde voor elkaars 'roots' en het allerbelangrijkste? Is dat we elkaar gevonden hebben en dat God in ons leven centraal staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:18
BerichtOnderwerp: Willen jullie deze petitie aub tekenen?
 
Ook direct gedaan na het lezen van jullie bericht. Ik word er beroerd van....en ook heel verdrietig.
Eerst verkracht...en dán ook nog eens een 'mes in je rug' door het rechtssysteem..... Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:54
BerichtOnderwerp: Lente
 
HENK710 schreef:
Maak je er 23 uur en 59 minuten van Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:45
BerichtOnderwerp: Lente
 
HENK710 schreef:
Vorig jaar had iemand deze link geplaatst...
Vond em zo mooi Verlegen lachende smiley dus heb em weer even opgezocht,
Voor de liefhebbers we kunnen weer gaan volgen Knipoog smiley

http://www.beleefdelente.nl/

*Does die hier toch echt van kan genieten*

Ja, leuk hè? Ik volg al dagen de vogels op de nesten! Het geluid heb ik er dan ook nog eens bij aan...helemaal geweldig! (alleen maken die ooievaars soms onverwacht hárd geluid!) Wat zou het gaaf zijn als we ook écht zien dat de eieren uitkomen! (maar 24 uur per dag voor de comp. zitten, gaat me toch iets te ver.... Clown smiley Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:20
BerichtOnderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
 
MARYLIEN613 schreef:
Maria, een donororgaan wordt wel gegeven, ingeplant bij mensen wiens leven in gevaar is.
Dit vind ik toch een gans andere situatie dan op leeftijd van 63 jaar zwanger worden en zo je kind zijn leven in gevaar brengen! Want die kans bestaat wel reëel op zo'n leeftijd.
Ik kan begrijpen dat je er anders tegenaan kijkt, maar ik vermoed dat jij als jonge moeder ook nog geen besef had van welke aandoening je zou treffen.
Als we denken aan wat ons kan overkomen voor onze kinderen volwassen zijn moet niemand aan kinderen beginnen want niemand is vrijgesteld voor ziekte en problemen. Toch vind ik dat je de problemen niet moet gaan zoeken, zoals deze vrouw eigenlijk wel gedaan heeft! Hopelijk voor haar maar vooral voor het kind blijft alles inderdaad goed!

Marilyn, mijn aandoening bestaat al zolang als ik kinderen heb...maakt dat nu opeens alles anders? Ik wil nog verder gaan: volgens mensen uit mijn directe omgeving mocht ik NOOIT aan kinderen beginnen...omdat er veel verstandelijk beperkte mensen bij mij in de familie voorkomen. De kans dat ik ze óók zou krijgen was 50%. Daarbij...heb ik óók nog eens een nier afgestaan aan een familielid en mocht ik daarna geen kinderen meer krijgen.....wéér niet geluisterd en toch nog een kind gekregen. Oeps...??!! Ik ben gezegend met gezonde kinderen en ik ben blij dat ik NIET geluisterd heb naar de 'wijze raad' van artsen en mensen om mij heen. Nee, ik wil hier zeker geen demonstratie geven van 'eigenwijs gedrag' (alhoewel ik dat wél ben! Knipoog smiley ) maar hiermee zeggen dat ik op grond van mijn hart/hoofd tot deze beslissingen ben gekomen en ik durf gerust te zeggen dat de kinderen en ik gezegend zijn. Dan nog iets? Is het reeël om te spreken van een 'zorgeloze jeugd'? Ja, we willen het heel erg graag...maar hoe is het in werkelijkheid? Ziekte, dood, echtscheiding, huiselijk geweld of zelfs onverschilligheid t.a.v de kinderen, carriëre maken (wat soms ten koste gaat van de kinderen) drugs of alcohol...de lijst is eindeloos. Soms overkomt het je: iets naars en moet je er met elkaar mee zien te leven...en dat lukt vaak ook nog! En soms...'kiest' een ouder, door wat voor reden dan ook, voor een verkeerde weg ....zelfs als er kinderen zijn. Dus wat mij betreft....? Denk ik dat iedereen naar hart én hoofd moet luisteren...en los van 'de publieke opinie' moet (durven) kiezen.
We oordelen over iemand met een hoge leeftijd..maar zien we de rest dan door de vingers? Waar trekken we met elkaar de grens, en nogmaals: wie bepaalt dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 15:22
BerichtOnderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
 
Hoewel ik mezelf inmiddels té oud acht om nog kinderen te krijgen, wil ik deze vrouw toch niet veroordelen. Ik geloof dat ik zo'n beetje de enige ben hier op dit forum die er anders over denkt?
Ja, het is 'oud', 63 jaar...en ja, er is medisch technisch ingegrepen. Met het laatste heb ik al helemaal geen moeite omdat we ándere ingrepen wél toestaan, zoals donororganen willen afstaan bijvoorbeeld, of een kunsthart of ....noem maar op.
63 jaar..het is de vraag hoeveel jaren zij met elkaar in goede gezondheid mogen meemaken...en ik hoop dat ze die jaren zullen hebben. Maar..is jong zijn een garantie voor gezondheid? Ikzelf heb al ruim 10 jaar een aandoening die mij tot een ándere moeder dan 'de doorsnee' moeder maakt. Mijn kinderen moesten snel zelfstandig worden, het kon niet anders. Mocht ik dan óók geen kinderen krijgen? Tuurlijk wel, zullen jullie zeggen...maar hoe natuurlijk is dat dan nog? Wanneer men afwijkt van het gemiddelde in Nederland, zie ik direct de veroordelingen al voorbij komen en dat stoort me. 'Steek je hoofd niet uit boven het maaiveld'...want je wordt onthoofd, keihard en genadeloos.
Wat is de volgende stap? Wie bepaalt het recht op ouderschap? 'De gemiddelde Nederlander', de publieke opinie?
Ik zou liever zien dat we begrijpen dat er mensen zijn die ánders zijn dan dat gemiddelde..en we het misschien wel niet voor onszelf zouden willen, maar het toch niet veroordelen. Ik heb haar een mailtje gestuurd...en ontzettend veel geluk toegewenst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 13:46
BerichtOnderwerp: Mooie techniek
 
THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch_popup?v=6Cf7IL_eZ38&vq=medium


Wel bijzonder....

Thomas

Inderdaad bijzonder! Enerzijds denk ik: geef mij ook maar die gemakken...,en mag ik al die technologie wel, anderzijds mis ik ook het 'mensenwerk' hierin, zoals bij de boutique, waar geen echte modellen meer aanwezig zijn, maar computergestuurde beelden, maar dat gesprek met oma op afstand vond ik juist weer heel erg leuk!

En toch? geef mij maar een huisje in het bos...waar ik nog heel veel zelf moet doen....dus een beetje terug in de tijd ...al klinkt het absoluut niet logisch!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 00:13
BerichtOnderwerp: daten Bijbels?
 
David, 'k heb er naar geluisterd, (alle delen) en hoewel ik ook moet zeggen dat het soms flink 'over the top' is, vind ik er ook veel waarheid in. Absoluut het overdenken waard. NIet vooor mezelf, maar wel om eens met mijn kinderen te bespreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:30
BerichtOnderwerp: bidden voor moslimcollega
 
LEONARD480 schreef:
Ook in de moslim wereld zijn er verschillen in de beleving qua hun geloof en het gaat mij niet om de gematigde moslims ...maar fundamentalisten in dat geloof. Ben er eerlijk gezegd niet gerust op de ontwikkelingen.
Maar neemt niet weg dat wij de liefde van Christus uit moeten stralen en Bidden voor de naaste ...wie dat ook moge zijn.

pcies! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:17
BerichtOnderwerp: bidden voor moslimcollega
 
LEONARD480 schreef:
Gaat mij niet om mijn gedrag Maria, want dat staat daarbuiten ....en ook moet je de naaste liefhebben ...ok in het Gebed. De discussie gaat daar mijns inziens niet over. Maar weet je wel wat er in de Koran staat Maria en de Christenvervolgingen door de Moslims...tekenend voor de Antichrist ....maar blijf er voor Bidden hoor.

Ik ken de koran niet uit mijn hoofd, maar er zijn mij wel dingen daaruit bekend. Ook ben ik op de hoogte van wat er in de wereld gebeurd uit naam van 'allah'. Het is vreselijk. Moet ik daarom mijn buren haten? Of vermijden? Nee. Stoppen met bidden? Ook niet. Het blijven mijn naasten...met wie ik beter een goed gesprek kan hebben, dan oorlog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:56
BerichtOnderwerp: bidden voor moslimcollega
 
LEONARD480 schreef:
Ongetwijfeld zullen daar lieve mensen tussen zitten, maar hun geloof Rosalia daar gaat het om. Daar zit een haat jegens de Christenen en de Joden en ze herkennen Hem niet als de Verlosser.
Het wekt nu net de indruk dat moslims toch zalig kunnen worden...je weet toch dat niemand tot de Vader komt dan door de Verlosser Jezus Christus.

Leonard, je gedrag t.a.v anderen wordt toch niet bepaald door wat zij geloven? Althans niet bij mij. Zou niet best zijn, dunkt me. Ja, ik bid ook voor mijn moslim-buren...we gaan met elkaar omen waarderen elkaar om wie we zijn. Zo bid ik ook voor mijn buurvrouw van de Ger.Gem..een andersdenkende maar zéker een zuster, en ik bid voor die ándere buren, een homofiel stel, leuke mannen waar ik veel respect voor heb. M.a.w: 'andersdenkenden' vinden we overal. Ik geloof ook dat de Liefde van God het uitgangspunt en het eindpunt is.
Onderschat de kracht van het gebed niet! Hoeveel moslims zijn er al niet, die hun leven aan Jezus hebben gegeven? Vélen! Ik ben ruimdenkend genoeg om ieder in zijn of haar waarde te laten zónder mijn eigen identitiet, de indentiteit die God me gaf, te verliezen. Liefde = God, God = Liefde. Ik kan dus gaan staan in mijn geloof...en de ander beoordelen op het contact dat ik met hen heb, ongeacht hun geloof, aard of zonden. Het wijsende vingertje...is niets voor mij. Als ik er aan denk, hoe God mijn gegrepen, geholpen en vergeven heeft? Dan is dát hetgeen ik uitdraag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576 (58)





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 15:32
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.
 
LEONARD480 schreef:
Toch zit er in de bijdrage van Chat een onderliggende toon van een bepaalde waarheid

Prima, mee eens, maar waarom zo denigrerend? Dat hoeft mijns inziens helemaal niet en het helpt ook niet echt..wanneer je die waarheid wilt delen met anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIA576
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 Volgende
Pagina 10 van 12