ChristianMatch
 


Forum

christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 20:01
 
HANNAH810 schreef:
ja deel eens met ons, visser; wat zou W-tje moeten weten?
het enige dat ík zou kunnen verzinnen is;

W-tje nog...? toen de wind de bomen tergde.........
nu is het herfst opnieuw, en regen.....
W-tje, ik denk aan jou.........en ween.............





(grapje!!)
WILLEMIJN232 schreef:
Visser schuift het weer mooi af Hannah En dan maar zeggen dat vrouwen graag praten......



hij mag het even uitleggen (lees; toegeven), toch, willemijn? Engeltje smiley
hannah wacht rustig af, wat visser er zelf van zegt........... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 21:26
 
HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
ja deel eens met ons, visser; wat zou W-tje moeten weten?
het enige dat ík zou kunnen verzinnen is;

W-tje nog...? toen de wind de bomen tergde.........
nu is het herfst opnieuw, en regen.....
W-tje, ik denk aan jou.........en ween.............





(grapje!!)



hij mag het even uitleggen (lees; toegeven), toch, willemijn? Engeltje smiley
hannah wacht rustig af, wat visser er zelf van zegt........... Knipoog smiley





Zucht........nou vooruit dan maar. Het had voor mij wel makkelijker geweest als jij, met zoveel meer levenservaring het had verteld , W-tje.Maar goed.......
Een jaar of wat geleden , weetje nog? Het regende zo , het leek wel herfst . En op die ene avond, toen je het me vertelde ........onder die zeiknatte bomen.Het is beter, het is voorgoed voorbij, einde . maar wie weet, misschien., misschien......maar helaas . Slapende smiley
Het was dus ECHT voorbij, voorgoed voorbij.

En nu......het lijkt wel weer herfst, regen , wind, kou.
Alleen.....moedertjeziel alleen, schuil ik onder het lover en .....denk aan jou en WEEN. Huilende smiley, smiley in tranen


AND.......I CRY Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen










http://www.youtube.com/watch?v=n-7g8tieJJQ&feature=related





Zo zie je he W-tje... Het kán wel. Verlegen lachende smiley



Hannah, is het goed dat ik het hier bij laat? Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
VISSER278
op maandag 18 juli 2011, 21:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 21:33
 
VISSER278 schreef:
Zucht........nou vooruit dan maar. Het had voor mij wel makkelijker geweest als jij, met zoveel meer levenservaring het had verteld , W-tje.Maar goed.......
Een jaar of wat geleden , weetje nog? Het regende zo , het leek wel herfst . En op die ene avond, toen je het me vertelde ........onder die zeiknatte bomen.Het is beter, het is voorgoed voorbij, einde . maar wie weet, misschien., misschien......maar helaas . Slapende smiley
Het was dus ECHT voorbij, voorgoed voorbij.

En nu......het lijkt wel weer herfst, regen , wind, kou.
Alleen.....moedertjeziel alleen, schuil ik onder het lover en .....denk aan jou en WEEN. Huilende smiley, smiley in tranen


AND.......I CRY Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen










http://www.youtube.com/watch?v=n-7g8tieJJQ&feature=related





Zo zie je he W-tje... Het kán wel. Verlegen lachende smiley



Hannah, is het goed dat ik het hier bij laat? Huilende smiley, smiley in tranen


Wel een prachtig nummer van Herman van Veen Visser...... Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 21:35
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wel een prachtig nummer van Herman van Veen Visser...... Kussende smiley


en toepasselijk he , W-tje? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 00:15
 
VISSER278 schreef:
Zucht........nou vooruit dan maar. Het had voor mij wel makkelijker geweest als jij, met zoveel meer levenservaring het had verteld , W-tje.Maar goed.......
Een jaar of wat geleden , weetje nog? Het regende zo , het leek wel herfst . En op die ene avond, toen je het me vertelde ........onder die zeiknatte bomen.Het is beter, het is voorgoed voorbij, einde . maar wie weet, misschien., misschien......maar helaas . Slapende smiley
Het was dus ECHT voorbij, voorgoed voorbij.

En nu......het lijkt wel weer herfst, regen , wind, kou.
Alleen.....moedertjeziel alleen, schuil ik onder het lover en .....denk aan jou en WEEN. Huilende smiley, smiley in tranen

AND.......I CRY Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

http://www.youtube.com/watch?v=n-7g8tieJJQ&feature=related

Zo zie je he W-tje... Het kán wel. Verlegen lachende smiley

Hannah, is het goed dat ik het hier bij laat? Huilende smiley, smiley in tranen


iets meer details graag, visser, dan ben ik wel tevreden.......... Engeltje smiley

ik geniet graag enigszins mee van je ellende, zie je........... Clown smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 19 juli 2011, 00:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 08:41
 
HANNAH810 schreef:
iets meer details graag, visser, dan ben ik wel tevreden.......... Engeltje smiley

ik geniet graag enigszins mee van je ellende, zie je........... Clown smiley


Nee Hannah, er is al zo'n grote wond in het hart geslagen. Ik wil het hier graag bij laten. Knipoog smiley

Hoe was dat ook alweer? Stinkende wonden ....hebben zachte handen nodig ?
Zoiets toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 19:28
 
HANNAH810 schreef:
iets meer details graag, visser, dan ben ik wel tevreden.......... Engeltje smiley

ik geniet graag enigszins mee van je ellende, zie je........... Clown smiley



Jij wilt natuurlijk de saillante details horen........ Knipoog smiley Engeltje smiley
Er is geen beter vermaak dan leedvermaak toch? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juli 2011, 09:24
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij wilt natuurlijk de saillante details horen........ Knipoog smiley Engeltje smiley
Er is geen beter vermaak dan leedvermaak toch? Clown smiley



Ja, maar wie kon het uit de doeken gaan doen???? Geschokte, onthutste smiley
Het kostte al zo veel moeite en pijn . En dan moet ik nóg verder in details gaan ?Nee, dank u. Willemijn , ik laat de rest aan jou over.
Als je er nog meer over kwijt wil natuurlijk. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEERTJE618





Berichten: 37

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juli 2011, 10:48
 
En hier dan nog een bewijs dat Christianmatch wel zeker werkt!

René401 en ik hebben elkaar in 2008 ontmoet op een bbq die bij Inka401 werd gehouden. ( zo zijn er meer stellen ontstaan ;) Saskia en Aernoud die nu samen getrouwd zijn en een prachtige zoon Daan hebben ) Ook Inka401 is dol gelukkig met zijn vriendin die hij hier in 2009 heeft leren kennen, ze zijn nu gezellig samen op vakantie naar Kroatie... De zoon van haar en het zoontje van Inka zijn beide mee...

( Voor degene die ons niet kennen, Inka401 is mijn vader )

René en ik zijn sinds 2008 heel gelukkig samen en binnen de 3 maanden dat we elkaar kenden zijn we gaan samenwonen. Het gaat ontzettend goed, wij zijn dol gelukkig samen en als het financielle er allemaal is dan hopen wij in de toekomst ook zeker te gaan trouwen Lachende smiley

Wij zijn allebei geen lid meer van deze site, maar heel af en toe krijgen we een mail dat we 3 dagen gratis mogen. En dat is nu ook het geval ik ben 3 dagen gratis nu en dan ben ik ook weer weg. Het is wel heel erg leuk om hier ''oude'' bekenden tegen te komen en om het forum te blijven volgen...

Ik hoop dat iedereen zijn of haar ''ware'' hier op deze site mag vinden!

De beste tip is misschien nog wel, ga niet zoeken... Als je niet zoekt dan komt diegene vanzelf op je pad terecht... Zo gebeurde het ook bij al deze stellen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHARLY513





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juli 2011, 12:23
 
Verlegen lachende smiley Tja en toch weer matheus 7:7 vraag en er zal je gegeven worden, zoek en je zult vinden.
Het getal 7 koester ik, juist op de 7 juli (7) moest ik dit lezen.
En werd wakker gemaakt (soezend in het zonnetje)door een goede vriendin gevonden op ?? CM !! Knipoog smiley
En zo zocht ik hier naar vrienden, en heb ze gekregen, en ook precies die naalden in die bekende hooiberg.
Niet forceren , maar breng het in gebed, óók wanneer je juist onzeker bent.
Ga er open in , heb geen verwachtingen, maar ontvang!!
God wil door alles heen , juist opbouwen en jou het geluk geven, vaak zo totaal anders dan je gewoon bent.
Alles loslaten , en vertrouwen op Hem, en zie wat er gebeurd.
Jij gaat veranderen, en daardoor ook de wereld om je heen, jouw ontvangen licht gaat ontdekt worden.
En ook voor een relatie geld, eerst vriendschap en leer elkaar respecteren en ontdekken, misschien een relatie, maar niets moeten.
Anders heb je misschien toch een maatje voor het leven ontmoet , is ook heel belangrijk.
Ben hier nog niet zo lang, maar wel al heel blij met de contacten hier ontdekt en gekregen , echt bijzonder!
Groetjes en succes voor iedereen hier op CM
Charly
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juli 2011, 12:49
 
Welkom als nieuw lid en je kunt ook datingtips lezen.
Ik zit hier ruim 2 jaar CM als lid, ik ga hier niet weg dat ik al relatie heb.
Ik heb hier mijn vrienden leerde kennen en verder ga ik om goede band met CM vrienden te zoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:13
 
Ik vind de kans juist heel groot, maar dat ligt er ook aan, hoe je zoekt, als een soort grabbelton en dan grabbelen tot je mogelijk een lot uit de loterij hebt of indien het iemand aan iets of iemand ontbreekt, dat hij bidde en God zal geven zonder verwijt, hoe zou Hij de christen niet alles schenken wat nodig is voor een Godvruchtig Leven, als Hij Zijn Zoon gegeven heeft...
ja toch ,dus stop met grabbelen maar bidt om een relatie..tot Zijn eer, en dat gebed wordt op Zijn tijd en wijze altijd verhoort...kijk naar Elia...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:16
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik vind de kans juist heel groot, maar dat ligt er ook aan, hoe je zoekt, als een soort grabbelton en dan grabbelen tot je mogelijk een lot uit de loterij hebt of indien het iemand aan iets of iemand ontbreekt, dat hij bidde en God zal geven zonder verwijt, hoe zou Hij de christen niet alles schenken wat nodig is voor een Godvruchtig Leven, als Hij Zijn Zoon gegeven heeft...
ja toch ,dus stop met grabbelen maar bidt om een relatie..tot Zijn eer, en dat gebed wordt op Zijn tijd en wijze altijd verhoort...kijk naar Elia...

Wat ga je hier doen dan? alleen maar preken?
Zoekt je niet naar relatie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:18
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik vind de kans juist heel groot, maar dat ligt er ook aan, hoe je zoekt, als een soort grabbelton en dan grabbelen tot je mogelijk een lot uit de loterij hebt of indien het iemand aan iets of iemand ontbreekt, dat hij bidde en God zal geven zonder verwijt, hoe zou Hij de christen niet alles schenken wat nodig is voor een Godvruchtig Leven, als Hij Zijn Zoon gegeven heeft...
ja toch ,dus stop met grabbelen maar bidt om een relatie..tot Zijn eer, en dat gebed wordt op Zijn tijd en wijze altijd verhoort...kijk naar Elia...

niet genoeg gebeden zeker Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 00:44
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik vind de kans juist heel groot, maar dat ligt er ook aan, hoe je zoekt, als een soort grabbelton en dan grabbelen tot je mogelijk een lot uit de loterij hebt of indien het iemand aan iets of iemand ontbreekt, dat hij bidde en God zal geven zonder verwijt, hoe zou Hij de christen niet alles schenken wat nodig is voor een Godvruchtig Leven, als Hij Zijn Zoon gegeven heeft...
ja toch ,dus stop met grabbelen maar bidt om een relatie..tot Zijn eer, en dat gebed wordt op Zijn tijd en wijze altijd verhoort...kijk naar Elia...




en de baal-priesters............... Smiley met dichtgeplakte mond




.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 27 juli 2011, 00:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 06:00
 
HANNAH810 schreef:
en de baal-priesters............... Smiley met dichtgeplakte mond

Hoe bedoel je dat Hanna, leg mij dat eens uit?


.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 09:50
 
ik wil het je wel probéren uit te leggen, al verwacht ik helaas niet dat het antwoord zal landen bij je.

er zijn mensen, die "al hun begeerten met bidden smeken en dankzegging bekend maken bij God", zomaar wanneer zij alleen zijn met Hem. soms liggend onder een jeneverstruik, omdat de strijd in het leven zo vermoeiend kan zijn, dat zij God vragen maar weggenomen te mogen worden uit dit leven.
toch verwachten zij ondanks hun verdriet en pijn om het onrecht dat hen wordt aangedaan, hun kracht en heil van Hem; hun ziel is immers stil tot God, van Hem verwachten zij een heilrijk lot, want Hij immers zal hun rotssteen wezen.
(een nederige/ootmoedige houding van het hart)

er zijn echter helaas ook mensen, die een ster zijn in roepen en gillen naar de hemel; grote tweesnijdend scherpe zwaarden gebruiken, zichzelf als priester profileren, en een spoor van pijn en kwetsuren achter lijken te willen laten. (juist in een omgeving waar veel verwondde harten zijn) die er een complete show van maken, om tot hun "god" te roepen.

wat bij mij weerstand oproept in jouw reacties is dat je de (eventuele) verhoring van je gebed, te danken lijkt te hebben aan je geweldige stijl van bidden ed.
terwijl je gelijk je medemens de schenen blauw schopt met je woorden, die je richt aan degenen die dan wellicht wel bidden, maar het blijkbaar niet op de juiste manier doen, omdat jij je gezegend voelt (of dat de zegen blijvend is, moet nog bezien worden).
(een vroom-hooghartige houding van het hart, in reformatorische kringen ook wel ootmoedige hoogmoed genoemd.)

daarnaast gooi je dan nog eens opmerkingen tussen je berichten door als "zappen als David", "slapen in de armen van de God van de onderwereld", en meer dergelijke bespottelijkheden, die mijns inziens bepaald niet getuigen van een leven met God.
deze opmerkingen vol spot en venijn doen mij meer denken aan de stijl van de onderwereld, dan aan de stijl van vernieuwd leven.
ik weet het, christen; dat laatste is een enorm scherpe opmerking; maar ik meen het evenwel!

mag ik je vragen om jesaja 58 eens te lezen, vanaf vers 6 tot vers 9?
daar staat namelijk wat God zelf verkiest!

ik wens je een warm hart toe voor vandaag
hannah


Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 27 juli 2011, 13:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:04
 
HANNAH810 schreef:
mag ik je vragen om jesaja 58 eens te lezen, vanaf vers 6 tot vers 9?
daar staat namelijk wat God zelf verkiest!

AMEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EGGIE989





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:06
 
Ach het houdt je van de straat.

En liever ontmoet ik iemand spontaan maar goed op deze manier leg je ook weer contacten. De ene keer leuke en de andere keer minder leuke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 12:03
 
SAVANTI576 schreef:
op christenmatch is maar heel kleine kans dat je een relatie vind denk ik .

Savan,

Gelukkig zit je bij God altijd goed.

Zou zeggen ontmoet zijn zoon Jezus

Your invited

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERNSTJAN522





Berichten: 41

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:55
 
SAVANTI576 schreef:
op christenmatch is maar heel kleine kans dat je een relatie vind denk ik .

en toch heb je in één klap 2300 binnen je bereik, want je bent toch op zoek naar een christelijke relatie, vermoed ik?

Wel leuk om hier alle verdedigingen en zo te lezen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:08
 
ERNSTJAN522 schreef:
en toch heb je in één klap 2300 binnen je bereik, want je bent toch op zoek naar een christelijke relatie, vermoed ik?

Wel leuk om hier alle verdedigingen en zo te lezen Clown smiley


ik weet niet waar jouw doelgroep uit bestaat Ernstjan, maar voor velen onder ons is hooguit de helft van die 2300 interessant Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:12
 
PIETER649 schreef:
ik weet niet waar jouw doelgroep uit bestaat Ernstjan, maar voor velen onder ons is hooguit de helft van die 2300 interessant Knipoog smiley

Je hebt leden die erg ruimdenkend zijn...neen, ik spreek niet over hopeloos Knipoog smiley

Er zijn 1059 vrouwelijke leden. De jongste is 18 en de oudste 74...Die zijn niet allemaal kiesbaar want enkele hebben al een vriendje of zijn gehuwd.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 15 september 2011, 11:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN974





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 16:15
 
Misschien moet je ook niet te hard je best doen met zoeken. If it's meant to be, love will find you. Ofzo:p.

Geniet van het leven. als er dan een (goede) relatie uit komt rollen, is dat super. Maar zo lang dat niet zo is, zijn er ook (goede) vriendschappen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERNSTJAN522





Berichten: 41

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 17:19
 
WOMAN974 schreef:
Misschien moet je ook niet te hard je best doen met zoeken. If it's meant to be, love will find you. Ofzo:p.

Geniet van het leven. als er dan een (goede) relatie uit komt rollen, is dat super. Maar zo lang dat niet zo is, zijn er ook (goede) vriendschappen!


Jij begrijpt me tenminste! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 21:47
 
PIETER649 schreef:
ik weet niet waar jouw doelgroep uit bestaat Ernstjan, maar voor velen onder ons is hooguit de helft van die 2300 interessant Knipoog smiley

Hallo Pieter.
Humor

Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EMMANUEL145





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 11:57
 
SAVANTI576 schreef:
op christenmatch is maar heel kleine kans dat je een relatie vind denk ik .

Dat is niet waar,ikzelf ken een partner hier op CM hebben ze ontmoeten,en nu ik kan zien hoe God hebt hun met een leuke zoonje gezegen,dat is mooi toch.

Ik heb tot nu niet zo veel geluk gehad,maar dat is niet de schuld van CM of zo,mensen kunnen hier alkaar ontmoeten en daarna leren kennen en keuzen maken,en zeker 100% voor de relatie kunnen gaan,in de goede momente en ook als moeilijk is,allen aan God vertrouwen en samen voor de relatie vechten.

Maar tja,niet iederen denk hezelf,en dat is ook goed,we zijn vrij om te kunnen beslissing toch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 14:06
 
SAVANTI576 schreef:
op christenmatch is maar heel kleine kans dat je een relatie vind denk ik .

Inderdaad, ik zou je wat kunnen vertellen maar dat doe ik dus niet omwille voor het respect (en vooral veel liefde) voor die ene.

Sommige kunnen je de hemel inprijzen en nadien...je zodanig hard laten vallen, je vertrouwen in de andere ontnemen, je leven overhoop gooien, iets verwoesten...Oja, ik spreek zeker niet uit een eigen ervaring hoor. Ik ken nog een dierbaar iemand die hetzelfde meemaakte. Het is pijnlijk, soms denk ik onherstelbaar. Je kan dan wel komen aandraven met vertrouw op God en bid hier en daar wat en Jezus houdt van jou of je bent een kind van God...en dergelijke (goedbedoelde) praat. Toch is die teleurstelling van een totaal andere orde dan wat Hij wilde. Je gaan verschuilen achter de woorden 'Hij weet wat goed voor je is' zijn op zo'n momenten te zweverig. Hiermee bedoel ik niets kwaads maar ik wil gewoon even weergeven hoe sommige oprechte christenen zich gedragen en hoe ze andere gewoon...nou ja, laat maar.

Er wordt meegelezen door niet leden. Hierbij wil ik 'Boefje' van harte groeten... Knipoog smiley ... ja, de pijn en het verdriet is groot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 15:52
 
HANNAH810 schreef:
ja deel eens met ons, visser; wat zou W-tje moeten weten?
het enige dat ík zou kunnen verzinnen is;

W-tje nog...? toen de wind de bomen tergde.........
nu is het herfst opnieuw, en regen.....
W-tje, ik denk aan jou.........en ween.............




Lodeizen:

Weet je nog...? Toen de wind de bomen
tergde en hen de mantels van het lichaam trok,
dat wij samen - de regen kletterde bij stromen -
schuilden en jij zo schrok toen ik je zei
dat dit het einde was, en voorgoed
onze wegen voortaan zouden scheiden.
"Mijn arm kind, 't is droevig maar het moet
beter is het heen te gaan". Ik zweeg en jij schreide.

Weet je nog... ? Toen mijn hand de jouwe
zachtjes drukte, omdat jij spoedig zou zien
dat ik niet de beste was en dat jij
door je tranen lachte en zei "Misschien...".

Nu is het herfst opnieuw
en regen, maar alleen
schuil ik onder 't lover, denk aan jou
en ween...

http://www.youtube.com/watch?v=n-7g8tieJJQ


Mooi gedicht. Ik heb het wel op staatsexamens aan kandidaten voorgelegd. Fraaie beeldspraak, mooie archaïsmen en het woord 'lover' is goed gebruikt. Herman van Veen zong het nog - en die man zingt prachtig. Dit zal het gedicht zijn waaraan Visser refereert.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 1 november 2011, 16:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 16:49
 
FRANKT627 schreef:
Inderdaad, ik zou je wat kunnen vertellen maar dat doe ik dus niet omwille voor het respect (en vooral veel liefde) voor die ene.

Sommige kunnen je de hemel inprijzen en nadien...je zodanig hard laten vallen, je vertrouwen in de andere ontnemen, je leven overhoop gooien, iets verwoesten...Oja, ik spreek zeker niet uit een eigen ervaring hoor. Ik ken nog een dierbaar iemand die hetzelfde meemaakte. Het is pijnlijk, soms denk ik onherstelbaar. Je kan dan wel komen aandraven met vertrouw op God en bid hier en daar wat en Jezus houdt van jou of je bent een kind van God...en dergelijke (goedbedoelde) praat. Toch is die teleurstelling van een totaal andere orde dan wat Hij wilde. Je gaan verschuilen achter de woorden 'Hij weet wat goed voor je is' zijn op zo'n momenten te zweverig. Hiermee bedoel ik niets kwaads maar ik wil gewoon even weergeven hoe sommige oprechte christenen zich gedragen en hoe ze andere gewoon...nou ja, laat maar.

Er wordt meegelezen door niet leden. Hierbij wil ik 'Boefje' van harte groeten... Knipoog smiley ... ja, de pijn en het verdriet is groot.

http://www.youtube.com/watch?v=WmxXwAgkhWQ&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende
Pagina 2 van 9