ChristianMatch
 


Forum

Cristenlijke homo´s
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 21:46
 
LESLEY449 schreef:
Het is nu anno 2012 en cristen homo´s zijn overal maar wat vinden wij hiervan?


Er lopen al diverse draadjes over al liep dit draadje uit de hand aan het eind:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2596&start=0


Thomas, ziet een christelijke homofiel als broeder of zuster maar de meesten zijn weggejaagd uit de kerk.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 18 juni 2012, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 21:53
 
THOMAS968 schreef:
Er lopen al diverse draadjes over al liep dit draadje uit de hand aan het eind:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2596&start=0


Thomas, ziet een chtistelijke homofiel als broeder of zuster maar de meesten zijn weggejaagd uit de kerk.

Niet alleen de homo's zijn weggejaagd Thomas. De kerken lopen leeg en nu moeten de chirstenen zich bezinnen over hun evangelie dat ze voorleven. De waarden die zij gestalte geven in deze wereld. Het verschil dat zij maken. En niet alleen tov van de homo's, ... maar van gans de samenleving. En wees gerust als Christen wordt ik opgemerkt ! Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:02
 
LESLEY449 schreef:
Het is nu anno 2012 en cristen homo´s zijn overal maar wat vinden wij hiervan?

Nou, wat wij ervan vinden is niet zo belangrijk omdat toch verzand in clichédiscussies. Die mensen moet je gewoon respecteren. Bovendien hebben ze het al moeilijk zat. Het is wat anders als je weet dat ze het ook praktiseren. Romeinen 1:27 is heel duidelijk daarover. In naastenliefde waarschuwen dus.


Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 21 juni 2012, 01:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:14
 
BEUN656 schreef:
Nou, wat wij ervan vinden is niet zo belangrijk omdat toch verzand in clichédiscussies. Die mensen moet je gewoon respecteren. Bovendien hebben ze het al moeilijk zat. Het is wat anders als je weet dat ze het ook praktiseren. Romeinen 1:27 is heel duidelijk daarover. In naastenliefde waarschuwen dus.

Rom 1:27 ff gaan opzoeke in de NBV, gemakshalve geef ik het hier weer:
.. en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met voruwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met manne; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:22
 
HERMAN968 schreef:
Rom 1:27 ff gaan opzoeke in de NBV, gemakshalve geef ik het hier weer:
.. en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met voruwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met manne; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

In de Statenvertaling staat het zo:

Romeinen 1:27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

Persoonlijk vind ik dit erg kernachtig en nog meer to-the-point. Maar de boodschap is in feite hetzelfde: God verbied homoseksuele handelingen. PUNT! Neemt niet weg natuurlijk dat wij als medemens niet boven een homo hebben te staan.


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 18 juni 2012, 22:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:23
 
pfffff.........het gebruik der vrouw........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:27
 
JANS221 schreef:
pfffff.........het gebruik der vrouw........

Nou, tot nu is het nog geen enkele vertaler gelukt de Statenvertaling te verbeteren met behoud van de krachtige en kernachtige inhoud. Dat je het maar even weet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:31
 
HERMAN968 schreef:
Rom 1:27 ff gaan opzoeke in de NBV, gemakshalve geef ik het hier weer:
.. en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met voruwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met manne; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

Altijd weer jammer dat alleen dat ene vers eruit wordt gehaald. het stukje begint hier bij vers 18 en loopt tem 32...
Dan kom je'r achter dat niemand deugd, je vind best wel een labeltje dat je op jezelf kan kleven Knipoog smiley
het evangelie is de "goede boodschap" verkondigen, je zal een homo niet bij de Heer kunnen brengen door dit vers alleen maar erdoor te jagen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:34
 
BEUN656 schreef:
In de Statenvertaling staat het zo:

Romeinen 1:27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

Persoonlijk vind ik dit erg kernachtig en nog meer to-the-point. Maar de boodschap is in feite hetzelfde: God verbied homoseksuele handelingen. PUNT! Neemt niet weg natuurlijk dat wij als medemens niet boven een homo hebben te staan.

De relatie man vrouw is heilig in de ogen van God. Wat deed Jezus met de overspelige vrouw? Tip, ga niet aan de hand van de Bijbel op det troon van God zitten te veroordelen, maar juist in de Liefde van Jezus aan het werk om anderen juist te helpen met hun strijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:42
 
PIETER619 schreef:
De relatie man vrouw is heilig in de ogen van God. Wat deed Jezus met de overspelige vrouw? Tip, ga niet aan de hand van de Bijbel op det troon van God zitten te veroordelen, maar juist in de Liefde van Jezus aan het werk om anderen juist te helpen met hun strijd.

Ff goed lezen vriend! Ik zei juist dat je juist NIET boven de homo moet staan! En wat die overspelige vrouw ermee te maken heeft, ontgaat me ten ene male....


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 18 juni 2012, 22:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:43
 
JANS221 schreef:
pfffff.........het gebruik der vrouw........




ieuw... Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 18 juni 2012, 22:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:47
 
JOL252 schreef:
ieuw... Smiley met dichtgeplakte mond

Oh, dan lees jij zeker ook een hippe vertaling die meer past bij 2012... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:53
 
8 december 2012 te Ede heeft Willem Ouweneel een siminar over: sex voor het huwelijk.
Toegang €15 van 10:00 tot 17:00 uur.

zie: http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars

De behandelende onderwerpen zullen zijn:

•Het huwelijk
•Seks voor het huwelijk
•Samenwonen
•Homoseksualiteit
•Echtscheiding en hertrouwen
•Hoe ga je om met seksualiteit indien niet getrouwd?

Inschrijving via: http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 18 juni 2012, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:55
 
FLOWERFUL304 schreef:
8 december 2012 te Ede heeft Willem Ouweneel een siminar over: sex voor het huwelijk.
Toegang €15 van 10:00 tot 17:00 uur.

zie: [url][url]www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars[/url][/url]

De behandelende onderwerpen zullen zijn:

•Het huwelijk
•Seks voor het huwelijk
•Samenwonen
•Homoseksualiteit
•Echtscheiding en hertrouwen
•Hoe ga je om met seksualiteit indien niet getrouwd?

Inschrijving via: [url]www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars [/url]

Nou, ik lees de Bijbel wel. Dat is goedkoper ook, kan je lekker thuis blijven. Ik heb zelfs een offline Statenvertaling op mijn iPhone. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 18 juni 2012, 22:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:57
 
BEUN656 schreef:
Oh, dan lees jij zeker ook een hippe vertaling die meer past bij 2012... Knipoog smiley


ik denk dat dit heel wat misverstanden voorkomt over hoe je met kleine meisjes, vrouwen en aanverwante artikelen omgaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:58
 
Laten we nu maar eerst is een keertje met die mensen persoonlijk gesproken hebben.
hebben we dit meegemaakt..dan hebben we niet zoveel meer te vertellen hier denk ik.

Wie heeft hier is met een man of vrouw gesproken die van het zelfde geslacht is gaan houden?
Buiten het feit wat het woord erover spreekt?

En wat hebben ze jou verteld?
Ik wacht hier ook op een welgemeend antwoord.
geen gedachte erover dus..maar woorden door die persoon zelf gesproken.

anders lijkt het erg op geld in zakje doen,voor de mensen die niet naast je moeten komen wonen!


Laatst aangepast door
HEIDE115
op maandag 18 juni 2012, 23:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:00
 
BEUN656 schreef:
Oh, dan lees jij zeker ook een hippe vertaling die meer past bij 2012... Knipoog smiley

Beun, de Bijbel is de Bijbel, hip of niet, maar altijd tijdloos.

En ook al staat de statenvertaling in veel gevallen het dichtste bij de oorspronkelijke taal-tekst, ook hierin zijn teksten aan te wijzen die voor verschillende uitleg vatbaar zijn.

Het gaat er denk ik om, hoe leven we, en hoe lezen we de Bijbel. En God heeft de Bijbel niet nodig om ons en bemoediging te zenden, maar is wel Zijn Woord, welke vertaling dat je dan ook neemt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:04
 
JOL252 schreef:
ik denk dat dit heel wat misverstanden voorkomt over hoe je met kleine meisjes, vrouwen en aanverwante artikelen omgaat.

Allereerst is het natuurlijk gebruik der vrouw een uitdrukking die wel degelijk staat in de statenvertaling. Maar ik denk dat hier wat anders bedoeld word, dan iemand gebruiken.

Mijn mening is, dat God van ons vraagt, om mensen te zien, en waardevol met hen om te gaan. Vandaar ook, dat we eerst ons zelf mogen liefhebben (kennen, en dus weten wie we zijn, eerlijk met ons zelf durven omgaan) en vandaaruit de naaste liefhebben als onszelf. Dus ook de ander zien, zoals hij/zij is, en de ander eerlijk en waardevol behandelen. Als we zo als Christen met onze naaste omgaan, is er geen sprake van gebruiken, maar zeker niet van misbruiken.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op maandag 18 juni 2012, 23:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:15
 
Arm!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:17
 
JOL252 schreef:
ik denk dat dit heel wat misverstanden voorkomt over hoe je met kleine meisjes, vrouwen en aanverwante artikelen omgaat.

Goed, over respectloosheid gesproken... Ten eerste: sinds wanneer zijn meisjes en vrouwen artikelen? Das één... Twee... Denk jij dat God geen respect voor vrouwen heeft en dit dus uit pure disrespect zo in Zijn Woord heeft laten schrijven? Zo, zo... Nou, nou... Jij durft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:17
 
HEIDE115 schreef:
Arm!

Kun je wat meer toelichten Heide ? Ik ben niet mee wat je bedoeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:19
 
HERMAN968 schreef:
Kun je wat meer toelichten Heide ? Ik ben niet mee wat je bedoeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:23
 
[quote=HEIDE115][/quote]
[i]Wat scheelt er Heide?
[/i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:25
 
BEUN656 schreef:
Goed, over respectloosheid gesproken... Ten eerste: sinds wanneer zijn meisjes en vrouwen artikelen? Das één... Twee... Denk jij dat God geen respect voor vrouwen heeft en dit dus uit pure disrespect zo in Zijn Woord heeft laten schrijven? Zo, zo... Nou, nou... Jij durft...


Okay... Ja ik durf.

En als jij zou kunnen aanvoelen hoe ik het bedoel tussen de regels door, dan heeft het woord gebruik in deze tijd waarin wij leven een zwaar beladen inhoud en vandaar mijn terminologie.
Ik weet heel goed dat God vrouwen heel hoog heeft en waardeert. De manier hoe sommige mensen Zijn woord interpreteren kun je nalezen en zien in de hedendaagse media.

Zo, en nu maar weer terug naar ons discussiepunt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:25
 
WILLEM618 schreef:
Beun, de Bijbel is de Bijbel, hip of niet, maar altijd tijdloos.

En ook al staat de statenvertaling in veel gevallen het dichtste bij de oorspronkelijke taal-tekst, ook hierin zijn teksten aan te wijzen die voor verschillende uitleg vatbaar zijn.

Het gaat er denk ik om, hoe leven we, en hoe lezen we de Bijbel. En God heeft de Bijbel niet nodig om ons en bemoediging te zenden, maar is wel Zijn Woord, welke vertaling dat je dan ook neemt.

Om met dat laatste te beginnen: heb je gelijk in. Dan de interpretatie van de SV: je moet wel schrift met schrift vergelijken.

Tenslotte over hippe Bijbelvertalingen: je hebt gelijk maar ik bedoelde dat min of meer sarcastisch omdat er van heel veel vertalingen geen hout klopt. En dan ga ik nog niet eens op details in...


Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 18 juni 2012, 23:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:27
 
JOL252 schreef:
Okay... Ja ik durf.

En als jij zou kunnen aanvoelen hoe ik het bedoel tussen de regels door, dan heeft het woord gebruik in deze tijd waarin wij leven een zwaar beladen inhoud en vandaar mijn terminologie.
Ik weet heel goed dat God vrouwen heel hoog heeft en waardeert. De manier hoe sommige mensen Zijn woord interpreteren kun je nalezen en zien in de hedendaagse media.

Zo, en nu maar weer terug naar ons discussiepunt.

Dat jij dat aandurft is wat minder mooi maar dat we elkaar nu begrijpen is wel mooi. Fijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:28
 
JOL252 schreef:
Okay... Ja ik durf.

En als jij zou kunnen aanvoelen hoe ik het bedoel tussen de regels door, dan heeft het woord gebruik in deze tijd waarin wij leven een zwaar beladen inhoud en vandaar mijn terminologie.
Ik weet heel goed dat God vrouwen heel hoog heeft en waardeert. De manier hoe sommige mensen Zijn woord interpreteren kun je nalezen en zien in de hedendaagse media.

Zo, en nu maar weer terug naar ons discussiepunt.

Voorbeeld van Gods waardering van de vrouw. Zie Spreuken 31:10-29.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:31
 
WILLEM618 schreef:
Allereerst is het natuurlijk gebruik der vrouw een uitdrukking die wel degelijk staat in de statenvertaling. Maar ik denk dat hier wat anders bedoeld word, dan iemand gebruiken.

Mijn mening is, dat God van ons vraagt, om mensen te zien, en waardevol met hen om te gaan. Vandaar ook, dat we eerst ons zelf mogen liefhebben (kennen, en dus weten wie we zijn, eerlijk met ons zelf durven omgaan) en vandaaruit de naaste liefhebben als onszelf. Dus ook de ander zien, zoals hij/zij is, en de ander eerlijk en waardevol behandelen. Als we zo als Christen met onze naaste omgaan, is er geen sprake van gebruiken, maar zeker niet van misbruiken.

Met je eerste regels ben ik het van harte eens. Want zo is het ook. Bij je alinea zet ik toch kanttekeningen... Overigens, het kan heel goed zijn dat je Bijbels gezien goed zit hoor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 00:18
 
BEUN656 schreef:
Met je eerste regels ben ik het van harte eens. Want zo is het ook. Bij je alinea zet ik toch kanttekeningen... Overigens, het kan heel goed zijn dat je Bijbels gezien goed zit hoor...

de kanttekeningen maar lezen dan Beun.
Het is Bijbels, de Heere Jezus geeft het voorbeeld, Hij zag de mens. En de mens mag je zien, en altijd niet alleen respectvol behandelen, maar zelf liefhebben.
En liefhebben van een aangenaam iemand is niet zo moeilijk, maar van een onuitstaanbaar iemand vraagt wat van je. Maar is niet minder je naaste dan een aangenaam iemand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 00:34
 
[quote=HERMAN968]Er is geen persoonlijke beleving met die mensen..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op dinsdag 19 juni 2012, 01:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 26 Volgende
Pagina 2 van 26