ChristianMatch
 


Forum

Cristenlijke homo´s
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 00:43
 
XABIA794 schreef:
Altijd weer jammer dat alleen dat ene vers eruit wordt gehaald. het stukje begint hier bij vers 18 en loopt tem 32...
Dan kom je'r achter dat niemand deugd, je vind best wel een labeltje dat je op jezelf kan kleven Knipoog smiley
het evangelie is de "goede boodschap" verkondigen, je zal een homo niet bij de Heer kunnen brengen door dit vers alleen maar erdoor te jagen...

Inderdaad jammer xabia.
Klinkt als: Kom op, drop je partner, degene waar je je leven mee deelt, waar je zielsveel van houdt, waar je zo gelukkig mee bent. We bidden wel voor je, dan komt het goed. Want zoals je nu leeft......das echt helemaal fout.
Ik ga dat nooit zeggen tegen praktiserende homo's.
Ze doen geen mens kwaad, ze leven in liefde met de medemens. Wie ben ik dan. Ik zondaar, om die mensen te willen gaan verbeteren en te zeggen dat ze echt in zonde leven.
Ik kan mezelf naast hen zetten, en ik zal nooit hun oprechte geloof ter discussie stellen.
Naar mijn mening laat je daarmee een flinke dosis hoogmoed zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 01:24
 
[quote=HEIDE115]

kerk-cultuur beinvloed de woordkeuze, heide........ Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 01:36
 
[quote=HANNAH810]Hannah begrijp je het?
Ik heb veel tussen mensen gezeten,die het allemaal zo goed wisten
voornamelijk voor die ander.
In mijn eerste reactie vroeg ik degene die dit heeft geplaatst
Of die er zelf moeite mee heeft.
en misschien is zijn familie lid zo gaan leven?

Of gaan we er gewoon vanuit,dat dat niet leeft bij die persoon??
erg toch..dat we met ons zelf meteen voor de dag willen komen..

blijven we ook nog naar de persoon kijken die deze topic plaatste?
of horen we ons zelf graag alleen uitleg geven?


Laatst aangepast door
HEIDE115
op dinsdag 19 juni 2012, 01:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 06:06
 
[quote=HEIDE115]AMEN!

MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN !
IS ONZE REACTIE DAN OOK GA MAAR WEG ...SLOTJE EROP????

OF GAAN WE ER GEWOON VANUIT DAT DIT ONZE KINDEREN NIET KAN GEBEUREN?..

ZOUDEN WE DAN NIET VOOR DEZE KINDEREN BIDDEN EN HEN MET LIEFDE OMRINGEN?....

ZO...LAAT ONS BIDDEN VOOR DIEGENE DIE MET DEZE DINGEN WORSTELEN!


Laatst aangepast door
DJES101
op woensdag 20 juni 2012, 07:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 06:59
 
WILMA729 schreef:
Inderdaad jammer xabia.
Klinkt als: Kom op, drop je partner, degene waar je je leven mee deelt, waar je zielsveel van houdt, waar je zo gelukkig mee bent. We bidden wel voor je, dan komt het goed. Want zoals je nu leeft......das echt helemaal fout.
Ik ga dat nooit zeggen tegen praktiserende homo's.
Ze doen geen mens kwaad, ze leven in liefde met de medemens. Wie ben ik dan. Ik zondaar, om die mensen te willen gaan verbeteren en te zeggen dat ze echt in zonde leven.
Ik kan mezelf naast hen zetten, en ik zal nooit hun oprechte geloof ter discussie stellen.
Naar mijn mening laat je daarmee een flinke dosis hoogmoed zien.

Quote:
Klinkt als: Kom op, drop je partner, degene waar je je leven mee deelt, waar je zielsveel van houdt, waar je zo gelukkig mee bent. We bidden wel voor je, dan komt het goed. Want zoals je nu leeft......das echt helemaal fout.

Ja, en nu gaat 't dus over enkelt homo's...

En dit is voor degenen die zo schrijven:


Wat te denken in het topic 'sex voor het hwelijk'.?


Daar wordt tegen mensen die samenwonen of in een relatie zijn hetzelfde gezegd... Boze smiley

Wat een oordelen, zo is God niet.....GELUKKIG NIET!!!

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 07:09
 
Ik ken dat gedachtengoed uit mijn jeugd, 18de tot pak weg 25ste, en trap daar niet meer in!

Zo! Boze smiley

Een beetje terecht boosheid op Zijn tijd is ook gezond!

Fijne dag! Ik moet nu werken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 07:44
 
[quote=DJES101]
MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN !
IS ONZE REACTIE DAN OOK GA MAAR WEG ...SLOTJE EROP????

OF GAAN WE ER GEWOON VANUIT DAT DIT ONZE KINDEREN NIET KAN GEBEUREN?

ZOUDEN WE DAN NIET VOOR DEZE KINDEREN BIDDEN EN HEN MET LIEFDE OMRINGEN?....

ZO...LATEN ONS BIBBEN VOOR DIEGENE DIE MET DEZE DINGEN WORSTELEN!

Wijze woorden Djes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 08:29
 
SHANITA130 schreef:
Een beetje terecht boosheid op Zijn tijd is ook gezond!

Dat is een hele mooie!
Kan zo bij kreet van de week.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 19 juni 2012, 08:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 09:14
 
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:01
 
Om hier iets neer te zetten kan ik denk ik de mensen die het aangaat heel makkelijk kwetsen,in een hokje plaatsen oid. Ik las wel een mooi artikel dat ik graag met hen wil delen. Knipoog smiley


Homo en Christen, ja dat kan!

Homoseksualiteit is binnen Christelijk Nederland nog altijd een lastig onderwerp. Er rust nog altijd een soortement taboe op dit onderwerp. De redenen hiervoor zijn: onwetendheid over het onderwerp, onzekerheid over eigen identiteit of kennis over het onderwerp en homohaat.

Vanuit deze redenen geredeneerd is het voor een Christen homo haast onmogelijk om deel te hebben aan het gemeentelijke leven. Mag een homo met partner zondagsschoolactiviteiten doen? Mag een homo deelnemen aan het Heilig Avondmaal? Mag een homo zich laten dopen? Mag een homo preken? Of de stoelen klaar zetten en corveediensten draaien?

Ik denk dat de Bijbel heel duidelijk is over wat wel en niet mag. Maar voor we op deze vragen een eerlijk antwoord kunnen geven, moeten we eerst het een en ander uiteenzetten. Als heteroman vind ik de bovenstaande vragen eigenlijk bespottelijk. Want wat maakt een hetero, die zondigt, zo verschrikkelijk anders dat hij, zo zondig als hij is, wel al die dingen mag, en een homo die ook zondigt, niet? Ik bedoel wie bepaalt gradaties in de zonde? Is een leugen minder erg dan stelen? Is slaan erger dan schoppen? Is een hetero minder zondig dan een homo? Nee. Elke zonde leidt tot de dood en de Here God haat elke zonde.

Homo’s en hetero’s zijn allen even zondig en kunnen beiden het Koninkrijk van God niet ingaan, zonder Wedergeboorte. Wedergeboorte is er voor homo’s en hetero’s, namelijk alle mensen.

Joh. 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.


Laatst aangepast door
YES356
op dinsdag 19 juni 2012, 10:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:32
 
HERMAN968 schreef:
Voorbeeld van Gods waardering van de vrouw. Zie Spreuken 31:10-29.

Jaahaa; zij werkt dag en nacht terwijl haar man in de poort rondhangt.

Smiley met dichtgeplakte mond

Zorry off-topic


Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 19 juni 2012, 10:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:38
 
CARMEN073 schreef:
Jaahaa; zij werkt dag en nacht terwijl haar man in de poort rondhangt.

Smiley met dichtgeplakte mond

Zorry off-topic


Duiveltje smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 19 juni 2012, 10:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:25
 
[quote=DJES101]

Zoist lieverd Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:50
 
CARMEN073 schreef:
Jaahaa; zij werkt dag en nacht terwijl haar man in de poort rondhangt.

Smiley met dichtgeplakte mond

Zorry off-topic

wahaa

Lachende smiley
zou het nog eens objectief lezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:57
 
YES356 schreef:
Om hier iets neer te zetten kan ik denk ik de mensen die het aangaat heel makkelijk kwetsen,in een hokje plaatsen oid. Ik las wel een mooi artikel dat ik graag met hen wil delen. Knipoog smiley


Homo en Christen, ja dat kan!

Homoseksualiteit is binnen Christelijk Nederland nog altijd een lastig onderwerp. Er rust nog altijd een soortement taboe op dit onderwerp. De redenen hiervoor zijn: onwetendheid over het onderwerp, onzekerheid over eigen identiteit of kennis over het onderwerp en homohaat.

Vanuit deze redenen geredeneerd is het voor een Christen homo haast onmogelijk om deel te hebben aan het gemeentelijke leven. Mag een homo met partner zondagsschoolactiviteiten doen? Mag een homo deelnemen aan het Heilig Avondmaal? Mag een homo zich laten dopen? Mag een homo preken? Of de stoelen klaar zetten en corveediensten draaien?

Ik denk dat de Bijbel heel duidelijk is over wat wel en niet mag. Maar voor we op deze vragen een eerlijk antwoord kunnen geven, moeten we eerst het een en ander uiteenzetten. Als heteroman vind ik de bovenstaande vragen eigenlijk bespottelijk. Want wat maakt een hetero, die zondigt, zo verschrikkelijk anders dat hij, zo zondig als hij is, wel al die dingen mag, en een homo die ook zondigt, niet? Ik bedoel wie bepaalt gradaties in de zonde? Is een leugen minder erg dan stelen? Is slaan erger dan schoppen? Is een hetero minder zondig dan een homo? Nee. Elke zonde leidt tot de dood en de Here God haat elke zonde.

Homo’s en hetero’s zijn allen even zondig en kunnen beiden het Koninkrijk van God niet ingaan, zonder Wedergeboorte. Wedergeboorte is er voor homo’s en hetero’s, namelijk alle mensen.

Joh. 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Je hebt wel een punt daar, Yes.

joh3:3+5-7->nbg 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. + 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.

Daar homosexualiteit een geestelijk iets is is er bevrijding en genezing bij God mits die zich dan ook werkelijk bekeerd en dat ook wil. Er lopen genoeg getuigen die genezen zijn van homosexualiteit in de christelijke wereld.

rom 1:24-28->nbg 24 Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. 28 Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.

enkele getuigenissen(in het engels):

deel1: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=7sTNVcRpixI&feature=endscreen

deel 2:http://www.youtube.com/watch?v=WtbI5YH34-0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=rLFAiTlGahE

http://www.youtube.com/watch?v=Nj0XPydqsL8&feature=related


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 19 juni 2012, 13:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 21:23
 
FLOWERFUL304 schreef:
Je hebt wel een punt daar, Yes.

joh3:3+5-7->nbg 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. + 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.

Daar homosexualiteit een geestelijk iets is is er bevrijding en genezing bij God mits die zich dan ook werkelijk bekeerd en dat ook wil. Er lopen genoeg getuigen die genezen zijn van homosexualiteit in de christelijke wereld.

Zondigen is ook een geestelijk iets, is er bij bevrijding en genezing door God hiervan ook genezing van zonde bij de mens? Wie kan er getuigen van genezing van zonde in dit leven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 21:29
 
HARALD940 schreef:
Zondigen is ook een geestelijk iets, is er bij bevrijding en genezing door God hiervan ook genezing van zonde bij de mens? Wie kan er getuigen van genezing van zonde in dit leven?

Hahaha, nou dan word ik steeds meer 'genezing'. Knipoog smiley

Maar bij mij zit 't zo, ik wíl sommige dingen gewoon niet meer doen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 23:04
 
HARALD940 schreef:
Zondigen is ook een geestelijk iets, is er bij bevrijding en genezing door God hiervan ook genezing van zonde bij de mens? Wie kan er getuigen van genezing van zonde in dit leven?

Alles is eerst geestelijk eer het in het zichtbare zn vruchten afwerpt maar wij hebben daarbij ook een eigen inbreng nl de keus om het te weerstaan of niet.

1petr5:8-9-> Wordt nuchter en waakzaam. Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden. 9 Wederstaat hem, vast in het geloof, wetende, dat aan uw broederschap in de wereld hetzelfde lijden wordt toegemeten

Zo ook het verhaal van kain en abel waar God zei tegen kain om het te weerstaan, maar kain koos ervoor dat niet te doen en vermoordde abel.

gen 4:8-> Moogt gij het niet opheffen, indien gij goed handelt? Doch indien gij niet goed handelt, ligt de zonde als een belager aan de deur, wiens begeerte naar u uitgaat, doch over wie gij moet heersen.

Getuigen van genezen v zonde: Jezus zelf. Hij gaf het voorbeeld. Imiteer hem zegt de bijbel. En zoals geschreven: hoe meer we op Christus gaan lijken hoe minder wij zullen zondigen totdat wij zonder vlek of rimpel voor hem komen te staan.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 19 juni 2012, 23:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 01:08
 
YES356 schreef:
Om hier iets neer te zetten kan ik denk ik de mensen die het aangaat heel makkelijk kwetsen,in een hokje plaatsen oid. Ik las wel een mooi artikel dat ik graag met hen wil delen. Knipoog smiley


Homo en Christen, ja dat kan!

Homoseksualiteit is binnen Christelijk Nederland nog altijd een lastig onderwerp. Er rust nog altijd een soortement taboe op dit onderwerp. De redenen hiervoor zijn: onwetendheid over het onderwerp, onzekerheid over eigen identiteit of kennis over het onderwerp en homohaat.

Vanuit deze redenen geredeneerd is het voor een Christen homo haast onmogelijk om deel te hebben aan het gemeentelijke leven. Mag een homo met partner zondagsschoolactiviteiten doen? Mag een homo deelnemen aan het Heilig Avondmaal? Mag een homo zich laten dopen? Mag een homo preken? Of de stoelen klaar zetten en corveediensten draaien?

Ik denk dat de Bijbel heel duidelijk is over wat wel en niet mag. Maar voor we op deze vragen een eerlijk antwoord kunnen geven, moeten we eerst het een en ander uiteenzetten. Als heteroman vind ik de bovenstaande vragen eigenlijk bespottelijk. Want wat maakt een hetero, die zondigt, zo verschrikkelijk anders dat hij, zo zondig als hij is, wel al die dingen mag, en een homo die ook zondigt, niet? Ik bedoel wie bepaalt gradaties in de zonde? Is een leugen minder erg dan stelen? Is slaan erger dan schoppen? Is een hetero minder zondig dan een homo? Nee. Elke zonde leidt tot de dood en de Here God haat elke zonde.

Homo’s en hetero’s zijn allen even zondig en kunnen beiden het Koninkrijk van God niet ingaan, zonder Wedergeboorte. Wedergeboorte is er voor homo’s en hetero’s, namelijk alle mensen.

Joh. 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

DAT bedoelde ik met mijn reaktie eerder hier, Yess.
Mooi verwoord , tnx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 07:39
 
[quote=DJES101]

Laatst aangepast door
DJES101
op woensdag 20 juni 2012, 07:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 13:32
 
[quote=FLOWERFUL304]Je hebt wel een punt daar, Yes.

joh3:3+5-7->nbg 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. + 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.

Daar homosexualiteit een geestelijk iets is is er bevrijding en genezing bij God mits die zich dan ook werkelijk bekeerd en dat ook wil. Er lopen genoeg getuigen die genezen zijn van homosexualiteit in de christelijke wereld.

rom 1:24-28->nbg 24 Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. 28 Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.

Wil je hiermee zeggen dat elke homo bevrijd kan worden door bekering? Of moet de homo zich kunnen weren tegen het praktiseren ervan?
Er zijn inderdaad getuigenissen van veranderingen, maar dat is niet bij elkeen.
We leven nog steeds in een wereld van zondeval, en gebrokenheid. Het is niet omdat we christen zijn dat we daarom vrij zijn ervan.
Hoe meer we Jezus volgen, des te meer komt innerlijke verandering (voor iedereen) maar vrij van is niet persé voor elke situatie.


Laatst aangepast door
XABIA794
op woensdag 20 juni 2012, 13:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:45
 
Xabia: Wil je hiermee zeggen dat elke homo bevrijd kan worden door bekering? Of moet de homo zich kunnen weren tegen het praktiseren ervan?
Er zijn inderdaad getuigenissen van veranderingen, maar dat is niet bij elkeen.
We leven nog steeds in een wereld van zondeval, en gebrokenheid. Het is niet omdat we christen zijn dat we daarom vrij zijn ervan.
Hoe meer we Jezus volgen, des te meer komt innerlijke verandering (voor iedereen) maar vrij van is niet persé voor elke situatie.


Klopt. Je hebt ook mensen die zijn bijvoorbeeld pas op hun 57 jaar tot bekering gekomen, en iemand al op zijn 18de.

Dan kan degene die al járen gelooft veel verder zijn met dingen door ervaring dan degene die nog maar pas gelovig is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:57
 
tegen alle bedweters in die gelijk die fariezeërs de Bijbel uit hun hoofd kennen, hier dus met teksten gooien, wil ik zeggen OORDEEL NIET OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE

Wij willen met het veroordelen er alleen maar voor zorgen dat maar een door ons bepaald selecte groep in de Hemel komt. Wij hebben d eBijbel gekregen om uit te leren en niet als boek om boven"ketters" te kunnen staan.

Het is Jezus die bepaald wie er door Hem gereed is en wij hebben daar om over te oordelen totaal geen bevoegheid in. Ga eerst een sgoed nadenken over de gelijkenis van de dagloners, met in het achterhoofd dat een ieder ooit zal weten wie Jezus was.

GEBRUIK DE BIJBEL OM GODS EN DUS OOK JEZUS LIEFDE TE TONEN,


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 20 juni 2012, 14:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:40
 
[quote=XABIA794]

Elke homo bevrijdt worden is niet onmogelijk bij God! Alleen kan hij dat niet tegen onze eigen wil in doen, aangezien hij onze wil respecteert. Dus wij mensen zijn het die Hem kunnen beperken en Hem klein maken.

En ja, een homo die zich oprecht bekeerd, die daadwerkelijk met zn hart gelooft en niet met de lippen, die wedergeboren is uit water en geest, kan zelf op het moment van zijn wedergeboorte gelijk bevrijdt worden en soms is het een proces. Dat is aan God en die persoon.

Ik zeg altijd: we kunnen mensen voor de gek houden maar God niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:53
 
Bedoel je hiermee te zeggen dat een praktiserende homo geen oprecht geloof kan hebben??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:43
 
[quote=FLOWERFUL304]

Het kan en het is mogelijk
Natuurlijk is alles mogelijk... maar niet alles gebeurt
God kan bevrijden, en genezen, maar het is niet zo dat iedereen geneest.
Genezing is niet het centrale doel van ons bestaan hier.
HIJ is het doel en de reden van ons bestaan. Zijn genade is ons genoeg.
Om te beweren dat ieder die gelooft (en gedoopt en de heilige Geest heeft ontvangen) automatisch ook genezing ontvangt of verandert in zijn totale persoonlijkheid?
Dan krijg je weer automatisch het onderwerp "geloof"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 15:47
 
Christelijke homo's zijn ook mensen en verdienen dus ook alle eerbied...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:49
 
WILMA729 schreef:
Bedoel je hiermee te zeggen dat een praktiserende homo geen oprecht geloof kan hebben??

een praktiserenden homo kan een oprecht geloof hebben, ook de duivel heeft een oprecht geloof in God en tevens kent de duivel de bijbel als de
beste.

jakobus 2:19>U gelooft dat God de enige is? Daar doet u goed aan. Maar de demonen geloven dat ook, en ze sidderen. 20 Dwaas, wilt u het bewijs dat geloof zonder daden nutteloos is?

Een praktiserende homo is niet wedergeboren uit God. Want de wedergeboorte uit God is iets wat de mens van binnen uit veranderd. Sommige gevallen op bepaalde gebieden doet God dat ineens en daarna gaat God verder met die persoon als in een proces. Laag voor laag.

Gal 5:24-> Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd > dit is een geestelijke zaak.

God is heilig en zijn geest kan niet in een tempel vertoeven die zich met onreinheid blijft vervuilen.

We hebben de oude mens uit te trekken en de nieuwe aan te doen.

efez 4:22-> dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn misleidende begeerten


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 26 juni 2012, 10:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 12:19
 
FLOWERFUL304 schreef:
een praktiserenden homo kan een oprecht geloof hebben, ook de duivel heeft een oprecht geloof in God en tevens kent de duivel de bijbel als de beste.

Een praktiserende homo is niet wedergeboren uit God. Want de wedergeboorte uit God is iets wat de mens van binnen uit veranderd. Sommige gevallen op bepaalde gebieden doet God dat ineens en daarna gaat God verder met die persoon als in een proces. Laag voor laag.

Gal 5:24-> Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd > dit is een geestelijke zaak.

God is heilig en zijn geest kan niet in een tempel vertoeven die zich met onreinheid blijft vervuilen.

We hebben de oude mens uit te trekken en de nieuwe aan te doen.

efez 4:22-> dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn [url]misleidende begeerten[/url]

Oei lijkt me een gevaarlijke opmerking.
Trouwens met een oprecht geloof wordt natuurlijk een oprecht geloof in het verlossende werk van de Heer Jezus bedoelt. Kun je niet vergelijken met de duivel die heeft helemaal geen geloof die weet gewoon dat God bestaat
Als mens hebben we allemaal wel zo onze eigen eigenaardigheden en zwakheid. Er zijn christenen die wat sneller liegen, die snel boos worden,
die vaker roddelen enz. Christenen zijn daarin echt niet anders dan andere mensen. Daarom allemaal niet wedergeboren? Natuurlijk moeten we de oude mens uittrekken en de nieuwe aandoen. Maar ook als wedergeboren christen gaan we weleens de fout in en hebben we zo onze zwakheden, waarmee we vaker de fout in gaan. Dus zelfs als je homoseksualiteit althans de praktisering ervan zonde vindt. Kun je nog niet stellen dat die persoon niet wedergeboren kan zijn.

'Als wij zeggen dat wij geen zonde hebben misleiden wij ons zelf en is de waarheid niet in ons. staat in 1 Johannes1 vers 8 en in vers 9:
Als wij onze zonde belijden: Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonde te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid."
Dat geld voor jou en mij, en onze mede broeder of zuster om die ouderwetse term maar eens te gebruiken, met welke geaardheid dan ook.
Het is niet aan jou om iemand te veroordelen die je helemaal niet kent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BLUEEYES500





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 12:59
 
PIETER619 schreef:
Christen en homo zijn is dus weldegelijk mogelijk. We kunnen er gelijk Bijbelteksten gaan bij halen waar mee we op de stoel van God gaan zitten en hen gaan veroordelen. WWJD in het Nederlands WZJD (wat zou Jezus doen), ik denk dat we eerst dat we van uit dat standpunt maar eens moeten gaan denken, ipv het af te kappen of wat dan ook. Gebed is een heel groot wapen tegen het kwaad, dus ook voor ons vooringenomenheid. Laat ons in Gods Liefde met elkaar omgaan en hen die dat nodig hebben steunen in wat er op hun pad terecht komt. Mocht men menen dat iemand fout handeld, is eerst God vragen of die dat ook vind en dat Hij dan de oplossing maar wil geven.
Ik ben nog in de ontdekkingsfase van het geloof, maar ik weet zeker dat er vele met mij zijn die dit (o.a.) een heikel punt vinden! Er zijn dus veel christenen die het zelf VEROORDELEN, zoals in de reacties hierboven te lezen, maar in de bijbel staat toch echt: gij zult niet oordelen, het laatste oordeel is aan GOD... Dus, is het zo moeilijk om een ander te accepteren én vertrouwen te hebben in God dat hij het zelf wel regelt? Mensen hebben tegenwoordig een chronisch gebrek aan inlevingsvermogen en respect... Dat valt me weer een beetje tegen, dat zelfs christenen zo denken (is overigens ook een zonde: anderen veroordelen, dus dan zijn ze net zo "zondig" als de homo's Smiley die vol vragen zit ) Iedereen heeft zijn zwakheden en iedereen begaat zonde's dus waarom een ander op de zijne "aanvallen"/pakken als je zelf ook niet perfect bent... (Ik wil niemand kwetsen, maar dat is mijn gevoel hierover, moest het gewoon even kwijt omdat dit voor mij toch wel een punt is of ik de stap kan nemen naar het geloof)

Pieter ik ben blij dat je er zo'n goede en gezonde kijk op hebt, wekt toch nog een beetje vertrouwen...


Laatst aangepast door
BLUEEYES500
op vrijdag 22 juni 2012, 13:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 26 Volgende
Pagina 3 van 26