ChristianMatch
 


Forum

Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 19:11
 
Ik sluit me aan bij Jol en Willemijn. Tuurlijk zijn er altijd mensen die iets ergers hebben meegemaakt, behalve natuurlijk die éne persoon die het allerergste heeft meegemaakt (wie zou dat zijn?), maar het is wel een dooddoener natuurlijk. Je lost er niets mee op.
Je kunt niet zomaar vergeven altijd, daar komen processen bij kijken die bij de ene langer duren dan bij de ander, niemand weet waar dat aan ligt.
Ik zie ook wel dat Shanita heel lange postings postte soms al heb ik het idee dat het minder wordt, en zie dat als deel van haar proces, wat ik alleen maar als positief zie. Als die Ouwenelen werkelijk onzin verkopen, wat ik zelf ook geloof, is het alleen maar goed dat dat aan de kaak wordt gesteld. Denk voor jezelf.
Dat onderwerpen soms door elkaar lopen kan me ook niet schelen. In dit leven kun je toch ook niet alles in hokjes proppen? Alles heeft nou eenmaal met elkaar te maken (en dan zeggen ze dat IK licht autistisch ben...)


Laatst aangepast door
ROLF230
op vrijdag 26 oktober 2012, 19:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 10:12
 
PIETER619 schreef:
Geen antwoord op mijn vraag.
Gaan we hier verder om Ouweneel Frank of Willem in de zeik te zetten met een gigantische balk in het oog, proberend de splinter weg te halen. en is "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen" niet van toepassing?

Beste lieve Shanita, je hebt heel veel meegemaakt , en dat is gigantische bagage, heb jij alles wel bij het kruis neergelegd, gezien vele reacties hier op het forum niet. Al hoeveel hulp je hebt gekregen, Jezus kan heel veel meer zelfs je helpen met vergeven. https://www.youtube.com/watch?v=BH-XPMpKTJU kheb deze clip al ergens anders ook neergezet, kunne we veel van leren, zij was ook maar eens mens die erge dingen mee heeft gemaakt.

Hai,

In de 1ste plaats, weet je hoe ik aan dit onderwerp kom, ja, een vriend belde me, en die zei er iets over. tis gewoon nieuws, zo heb ik het hier opgezet.
Ja, je hebt hier geen kopje 'nieuws en actualiteiten', ja, dus dan onder 'christelijke levenswandel'.

Ja, en verder ga ik niet op je posting in.

Kijk, als je meer dan 20, zelfs 22 jaar gelovig bent, ja, dan hebben die balk en splinter verhalen en de eerste steen werp dreigingen ook helemaal geen invloed meer op mij, die tijden zijn wel voorbij.

Ik heb het hier als nieuws neergezet, en dat zal ik blijven doen.

Dank voor de clip, ga 'm later eens bekijken :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 10:26
 
[quote=MARITIME853]Shanita, als ik alles van jou reactie's zou gaan uitvergroten..... sla jij ook zelf net zo als Frank Ouweneel de plank mis....

Die mening mag jij hebben...

Hou deze dingen bij jezelf, dan kost het ook geen energie om je daar druk over te maken....

Wie zegt dat dat mij energie kost...
Als ik dingen bij mezelf moet gaan houden ja, hoef ik niet op een forum te gaan.
Of, moet ik eerst denken wat iedereen ervan zou vinden en afwegen, ja, dan zou ik dus mezelf niet zijn.


Vergis je niet er zijn meerdere mensen welke mischien nog wel ergere dingen in hun leven hebben meegemaakt dan jezelf. Boze smiley

Misschien heb ik nog wel veel ergere dingen meegemaakt, en schrijf ik dat hier niet...En ja, uit sommigen postings zou ik kunnnen denken op te maken dát er mensen zijn die nog veel meer hebben meegemaakt, dan dat ik opschrijf hier....

Daarom schreef ik ook dat met schuldgvoel, ja, wat nou als iemand iets doet waar die spijt van heeft, maar echt zoveel spijt, zelfs al istie gelovig.
Ja, ik schreef een keer, van dat is juist de kern van het evangelie, als je je schuldig voelt heb je berouw, anders voel je je niet schuldig, dus ja, begrip zoeken voor jezelf, en het evangelie van vergeving van zonden, ja, moet theoretisch genoeg zijn. Maar kan ook een proces zijn.
Ja, dit laatste kwam zomaar ff in me op.

Zegens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 27 oktober 2012, 10:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 20:59
 
PIETER619 schreef:
Geen antwoord op mijn vraag.
Gaan we hier verder om Ouweneel Frank of Willem in de zeik te zetten met een gigantische balk in het oog, proberend de splinter weg te halen. en is "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen" niet van toepassing?

Beste lieve Shanita, je hebt heel veel meegemaakt , en dat is gigantische bagage, heb jij alles wel bij het kruis neergelegd, gezien vele reacties hier op het forum niet. Al hoeveel hulp je hebt gekregen, Jezus kan heel veel meer zelfs je helpen met vergeven. https://www.youtube.com/watch?v=BH-XPMpKTJU kheb deze clip al ergens anders ook neergezet, kunne we veel van leren, zij was ook maar eens mens die erge dingen mee heeft gemaakt.

En om nog even on topic te blijven: ik vind het schandalig dat de Ouweneels mensen op zo grote schaal lopen te belazeren, met leugens en een hoop onzin.
Dan kan jij zeggen dat dat splinters zijn, en ik die niet zie door mijn balken.
F. en O. zetten zichzelf in de zeik, ik ben blij dat dit aan het licht is gekomen, om mensen te behoeden om nog veel meer geld uit te geven aan dvd's vol met onzin, en aan programma's waar zogenaamd wordt genezen.
Ik ben behoorlijk verontwaardigt.

En over balken en splinters, nou, als ik een briefje van 50 zie, in de pinautomaat als ik ga pinnen, ja, dan breng ik dat wel naar de bank.
Het kan wel het laaste geld van een bijstandsmoeder zijn, die komt vragen of iemand dat heeft gebracht. en als niet, dan nog...
Ja, je moet ze de kost geven die denken en ook zeggen van nou 'mazzeltje'.

En de Ouweneels neppen de boel voor weet ik hoeveel honderduidzenden euro's, en dan ga jij mij even vertellen dat ík hun in de zeik zet, en over mijn balken beginnen en stenen...Het moet niet gekker worden..en dat in de zeik zetten, nou dát doen ze zelf, alle kranten schreven er over en het was in tal van actualiteiten programma's.

En dan kwam dit toevallig aan het licht.

Dit is gewoon omdraaien, wat goed is slecht noemen en andersom, want ze zijn zo aaaaardig...ja, in jullie gezicht...

Het zijn gewoon oplichters, onder een christelijke noemer, de naam van God misbruikende...

Ik denk nog aan een van de 1ste zinnen van die 'eindtijdstudie':De waarheid achter de eindtijdstudie van Ouweneel

De arrogantie waarmee hij Begint, precies op 1 minuut en 32 seconden: "God waarschuwd en dat mag u wel Hógelijk waarderen..... Zieke smiley ".Ja, God waarschuwt met feiten die allemaal, zonder uitzondering niet kloppen, en dat mogen we hoooogelijk waarderen door na de studie een hoop laten ritselen in de collecte....

Ik vind het heel raar, dat mensen zo gehersenspoelt zijn, dat ze hoe dan ook, achter leiders blijven staan, zelfs als hele erge zaken gewoon bewezen zijn, en alle voorpagina's hebben gehaald.

En dan zeggen dat ík ze in de zeik zet...

En hij is leider, niemand kan zeggen gaat heen en zondigt niet meer, hij gaat ook gewoon door, met die studies geven, en blijft in alle toonaarden ontkennen, en dát maakt het nou juist nóg veel erger.

Hier is namelijk niet alleen fors gelogen, waardoor nog veel meer atheïsten denken van 'zie je wel'. Maar ook nog eens grof geld 'verdient' ten koste van goedgelovigen, die hun laatste geld weggeven.....

Schandalig. Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 november 2012, 01:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 21:17
 
Efeze 5:

6 Laat niemand u misleiden met drogredenen, want door zulke dingen komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid. 7 Doet dan niet met hen mede. 8 Want gij waart vroeger duisternis, maar thans zijt gij licht in de Here; wandelt als kinderen des lichts, 9 – want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid –, 10 en toetst wat de Here welbehagelijk is. 11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer, 12 want het is zelfs schandelijk om te noemen, wat heimelijk door hen wordt verricht; 13 maar als dat alles door het licht ontmaskerd wordt, komt het aan de dag; want al wat aan de dag komt is licht. 14 Daarom heet het:
Ontwaak, gij die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 27 oktober 2012, 21:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 22:38
 
SHANITA130 schreef:
En om nog even on topic te blijven: ik vind het schandalig dat de Ouweneels mensen op zo grote schaal lopen te belazeren, met leugens en een hoop onzin.
Dan kan jij zeggen dat dat splinters zijn, en ik die niet zie door mijn balken.
F. en O. zetten zichzelf in de zeik, ik ben blij dat dit aan het licht is gekomen, om mensen te behoeden om nog veel meer geld uit te geven aan dvd's vol met onzin, en aan programma's waar zogenaamd wordt genezen.
Ik ben behoorlijk verontwaardigt.

En over balken en splinters, nou, als ik een briefje van 50 zie, in de pinautomaat als ik ga pinnen, ja, dan breng ik dat wel naar de bank.
Het kan wel het laaste geld van een bijstandsmoeder zijn, die komt vragen of iemand dat heeft gebracht. en als niet, dan nog...
Ja, je moet ze de kost geven die denken en ook zeggen van nou 'mazzeltje'.

En de Ouweneels neppen de boel voor weet ik hoeveel honderduidzenden euro's, en dan ga jij mij even vertellen dat ík hun in de zeik zet, en over mijn balken beginnen en stenen...Het moet niet gekker worden..en dat in de zeik zetten, nou dát doen ze zelf, alle kranten schreven er over en het was in tal van actualiteiten programma's.

En dan kwam dit toevallig aan het licht.

Dit is gewoon omdraaien, wat goed is slecht noemen en andersom, want ze zijn zo aaaaardig...ja, in jullie gezicht...

Het zijn gewoon oplichters, onder een christelijke noemer, de naam van God misbruikende...

Ik denk nog aan een van de 1ste zinnen van die 'eindtijdstudie':De waarheid achter de eindtijdstudie van Ouweneel

De arrogantie waarmee hij Begint, precies op 1 minuut en 32 seconden: "God waarschuwd en dat mag u wel Hógelijk waarderen..... Zieke smiley ".

Ja, God waarschuwt met feiten die allemaal, zonder uitzondering niet kloppen, en dat mogen we hoooogelijk waarderen door na de studie een hoop laten ritselen in de collecte....

Ik vind het heel raar, dat mensen zo gehersenspoelt zijn, dat ze hoe dan ook, achter leiders blijven staan, zelfs als hele erge zaken gewoon bewezen zijn, en alle voorpagina's hebben gehaald.

En dan zeggen dat ík ze in de zeik zet...

En hij is leider, niemand kan zegen gaat heen en zondigt niet meer, hij gaat ook gewoon door, met die studies geven, en blijft in alle toonaarden ontkennen, en dát maakt het nou juist nóg veel erger.

Hier is namelijk niet alleen fors gelogen, waardoor nog veel meer atheïsen denken van 'zie je wel'. Maar ook nog eens grof geld 'verdient' ten koste van goedgelovigen, die hun laatste geld weggeven.....

Schandalig. Woedende smiley

Dit noem ik komplottheorie, hypothese en paranoide...Allemaal vage en valse beschuldigingen.
voor een weldenkend christen een beschamende onchristelijke instelling.
En dat door twee geïrriteerde internetfreaks welke zelf niks van de bijbel snappen.

Dat vind ik beschamend en is mijn waarschuwing. Gefrustreerde smiley

Idd ben ik met Pieter eens. "de balk en de splinter".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:12
 
MARITIME853 schreef:
Dit noem ik komplottheorie, hypothese en paranoide...Allemaal vage en valse beschuldigingen.
voor een weldenkend christen een beschamende onchristelijke instelling.
En dat door twee geïrriteerde internetfreaks welke zelf niks van de bijbel snappen.

Dat vind ik beschamend en is mijn waarschuwing. Gefrustreerde smiley

Idd ben ik met Pieter eens. "de balk en de splinter".

Nou da's fijn.


Iig, ik ga geen balken uit de Ouweneels halen, kan ik hijskranen voor huren zeker, ja, zo groot zijn ze.
En ik zie niet scherp, heb een splinter in me oog.

Kijk je wel uit voor dat muurtje? ;)

Ík zou een beschamende onchristelijke instelling hebben, omdat ík de waarheid zie en zeg.

Yeah, right..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:57
 
SHANITA130 schreef:
Nou da's fijn.


Iig, ik ga geen balken uit de Ouweneels halen, kan ik hijskranen voor huren zeker, ja, zo groot zijn ze.
En ik zie niet scherp, heb een splinter in me oog.

Kijk je wel uit voor dat muurtje? ;)

Ík zou een beschamende onchristelijke instelling hebben, omdat ík de waarheid zie en zeg.

Yeah, right..


Eph 4:22 Te weten dat gij (lees jezelf) zoudt afleggen, aangaande de vorige wandeling, den ouden mens, die verdorven wordt door de begeerlijkheden der verleiding;
Eph 4:31 Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid;
Eph 4:32 Maar zijt jegens elkander goedertieren, barmhartig, vergevende elkander, gelijkerwijs ook God in Christus ulieden vergeven heeft.

Heb_12:1 Daarom dan ook, alzo wij zo groot een wolk der getuigen rondom ons hebben liggende, laat ons afleggen allen last, en de zonde, die ons lichtelijk omringt, en laat ons met lijdzaamheid lopen de loopbaan, die ons voorgesteld is;

Mooie muurtje, wat voor kraan is hier wel niet voor nodig.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 28 oktober 2012, 00:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 01:16
 
Mooie teksten en bemoedigend.

Alleen, ik vraag me af, wat ze met het onderwerp te maken hebben.

Welterusten en een gezegende zondag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:39
 
Shanita schreef:

Mooie teksten en bemoedigend.

Alleen, ik vraag me af, wat ze met het onderwerp te maken hebben.

Welterusten en een gezegende zondag!


Dat vraag ik me dus ook af. Volgens mij gaan we hier een beetje erg off-topic. Laten we het houden bij of Ouweneel's eindtijdstudies wel dan niet kloppen. Dat is iets waar over gediscussieerd kan worden, zonder allerlei emoties erbij te halen. Gewoon: is het waar wat deze man zegt of niet. Dat mag best onderzocht worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:09
 
ROLF230 schreef:
Shanita schreef:

Mooie teksten en bemoedigend.

Alleen, ik vraag me af, wat ze met het onderwerp te maken hebben.

Welterusten en een gezegende zondag!


Dat vraag ik me dus ook af. Volgens mij gaan we hier een beetje erg off-topic. Laten we het houden bij of Ouweneel's eindtijdstudies wel dan niet kloppen. Dat is iets waar over gediscussieerd kan worden, zonder allerlei emoties erbij te halen. Gewoon: is het waar wat deze man zegt of niet. Dat mag best onderzocht worden.

Het is al onderzocht Duiveltje smiley

Weet je, waarom veel mensen boos zijn, mi, nou heel veel jaren vertrouwden de mensen ze al niet meer zo.
Maar ja, je kan niets bewijzen, ja, je koopt geen boeken meer van hem, en verder niet.
Ja, en komter dan zo iets groots echt schandalig naar buiten, niet ff een klein leugentje om bestwil, nee grote eindtijdstudie's gewoon echt kompleet verzinnen.
En die blinde kindertjes die zogenaamd genezen waren.
Etc.

Wie denken ze wel dat ze voor zich hebben, een stelletje debielen die eoveral intrappen, ja, dat denk ík dan, en ja, dan word ik boos, maar ja die boosheid voelt terecht en gaat niet gepaart met destructieve emotie, dus die lucht mij heel erg op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 15:55
 
De beste manier volgens mij om te laten zien of het wel of niet waar is, is om gewoon stukken tekst van dhr. Ouweneel te plaatsen en dan nagaan of het Bijbels gezien waar is of niet. Helaas zullen we dan zien dat de ene zegt het is Bijbels en de ander niet. Kortom men komt er nooit samen uit. Ieder individueel kan er echter wel uitkomen. Voor mezelf heb ik het al duidelijk. Ik had ooit een boek van dhr. W. Ouweneel gekocht over genezing. Ik moet zeggen dat ik het er aardig mee eens was. Toen las ik een stuk goed kritiek op dit boek en toen begon mij idd. het onbijbelse wat gezegd werd op te vallen. Vandaar dat ik dhr. W. Ouweneel doorstreep van mijn lijstje van bijbelleraars. Maar ieder moet weten wat 'ie zelf wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 16:34
 
ROLF230 schreef:
De beste manier volgens mij om te laten zien of het wel of niet waar is, is om gewoon stukken tekst van dhr. Ouweneel te plaatsen en dan nagaan of het Bijbels gezien waar is of niet. Helaas zullen we dan zien dat de ene zegt het is Bijbels en de ander niet. Kortom men komt er nooit samen uit. Ieder individueel kan er echter wel uitkomen. Voor mezelf heb ik het al duidelijk. Ik had ooit een boek van dhr. W. Ouweneel gekocht over genezing. Ik moet zeggen dat ik het er aardig mee eens was. Toen las ik een stuk goed kritiek op dit boek en toen begon mij idd. het onbijbelse wat gezegd werd op te vallen. Vandaar dat ik dhr. W. Ouweneel doorstreep van mijn lijstje van bijbelleraars. Maar ieder moet weten wat 'ie zelf wil.

Nou, tis met dit onderzoek niet de vraag of iets bijbels is, feiten klopppen niet: bijvoorbeeld een zoutkaart, en dan zeggen dat het een kaart is met radioactieve plekken.
Een Boeing die zgnmd in kaart brengt de radioactieve straling in zee, terwijl die Boeing juist het heelal bestudeert en het vliegtuig, onderdeel Sofia, zou apparatuur aan boord hebben om elk graadje radioactiviteit te meten, dat vliegtuig heeft geen enkele apparatuur aan boord om dat te meten. En zo gaat het echt bij elke bewering die die doet achtermekaar door, elke bewering wordt weerlegt, is vals. wordt weerlegt door de onderzoekers, met bronnen!

Ja, dan zou je deze LinK: De waarheid achter de eindtijdstudie van Ouweneel
kunnen aanklikken, alles wordt weerlegt, mét bronnen, itt O. die bronnen heeft vernietigd, bij 'geberk aan opslagruimte..... Smiley die vol vragen zit Dát alleen al, een stapel wetenschappelijke tijdschriften waaruit je zegt in info vandaan te hebben, die zijn vernietigd door gebrek aan opslagruimte...ja hoor.....héél geloofwaardig. dus niet...

En idd, wat je zegt, ik kocht in het begin toen ik pas geloofde veel boeken van hem, ja, totdat ik ook kritiek las en hoorde op tv, in bladen, van mensen etc. en zag dat het verre van bijbels was wat hij schreef.

Maar ja, de O's hebben wat in de melk te brokkelen bij de EO, een grote mond, en ja, die(EO) komen daar ook niet zomaar ff 123 van hun af...manipulatie, moet je die link maar es beluisteren, dan wéet je wat ik bedoel...ws ook intimidatie, door financieel gedoe, contracten etc.

Kijk, ik weet wel dat God hun oordeelt, zo ook me vader, ik zie gelijkenissen.
Ook een grote mond, duidelijk wijst alles of iig heel erg veel erop dat dingen helemaal niet waar zijn, en toch, naaste familie, en vrienden ervan, blijven achter hem staan...onbegrijpelijk.

Het is net als een ex van mij, een hele tijd geleden, meer dan een decennia. Die zou nog ontkennen dat ie naar de h@#$ was geweest, als ik hem zou hebben gefilmt. Dan zou die gewoon zeggen ja die man lijkt gewoon erg op mij, en dan nog boos op míj worden. Ja, die mensen heb je..

Narcisten in de overtreffende trap.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 28 oktober 2012, 18:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:03
 
Goed, ik heb nu dus die link die jij gaf Shanita en Frank Ouweneel verteld eea. Geen idee nog waar hij zijn info vandaan heeft, bijv. over die kaart (radiografisch of hoe heet het versus zoutgehalte). Nasa en wikipedia zeggen het is voor het zoutgehalte, maar ja, moet ik de nasa en wikipedia dan vertrouwen? Zie je het probleem? Ik weet dus nog steeds niet wat waar is.

Daarom is het veel beter te vertrouwen op het woord van God. Laat wat deze man spreekt onder de loep genomen worden door wat in de Bijbel staat en hij valt dan vanzelf al dan niet door de mand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:09
 
ROLF230 schreef:
Goed, ik heb nu dus die link die jij gaf Shanita en Frank Ouweneel verteld eea. Geen idee nog waar hij zijn info vandaan heeft, bijv. over die kaart (radiografisch of hoe heet het versus zoutgehalte). Nasa en wikipedia zeggen het is voor het zoutgehalte, maar ja, moet ik de nasa en wikipedia dan vertrouwen? Zie je het probleem? Ik weet dus nog steeds niet wat waar is.

Daarom is het veel beter te vertrouwen op het woord van God. Laat wat deze man spreekt onder de loep genomen worden door wat in de Bijbel staat en hij valt dan vanzelf al dan niet door de mand.

Ik voel wel aan wat je bedoeld!

Zegens!

nb: alleen ja, ik zelf denk toch wel dat nasa en wiki geen rubbisch verkopen. Maar ik snap dus wel duidelijk je punt.

En we hoeven het niet eens te zijn. Belangrijkste is dat we hier een forum met christenen onder elkaar hebben, vind ik. Knipoog smiley
en verschil van mening moetkunnen, als er dus maar respect is dat een ander anders denkt, later meer...ik moet nu ff uitloggen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:29
 
SHANITA130 schreef:
Mooie teksten en bemoedigend.

Alleen, ik vraag me af, wat ze met het onderwerp te maken hebben.

Welterusten en een gezegende zondag!


Wat het zegt is namelijk het volgende: zie jezelf in de spiegel zoals de kat.
Hetgeen dat je in de spiegel ziet..... legt dat af!!!!



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 23:55
 
Hai,

Ja, een plaatje met een kat die in de spiegel kijkt en ziet een leeuw, en daarboven:"het gaat erom hoe je jezelf ziet".

En dan:
Quote:
Wat het zegt is namelijk het volgende: zie jezelf in de spiegel zoals de kat.
Hetgeen dat je in de spiegel ziet..... legt dat af!!!!

Krijg ik een opdracht van jou, dat ík mezelf moet zien in de spiegel zoals de kat, én dat ik hetgeen ik zie moet afleggen. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

--

Mag jij mij ff uit gaan leggen waarom ik, van jou, geen topic mag openen over iets wat in alle kranten en actualiteiten kwam, én..al zou het alleen in GG staan, dan nog mag ik dat.
Ja, sterker nog, als ik het zélf heb meegemaakt mag ik dat, alleen, ja, dan noem ik meestal ff geen namen.

En, ik snap niet waar je heen wil. Ik zei al, sarcasme en cynisme vat ik niet.
Eerst: 'het gaat erom hoe je jezelf ziet'. Waar ik het niet mee eens ben, het gaat er namelijk óók om hoe anderen je zien.

En die kat ziet zichzelf als leeuw, en ja, wat dan?

Ik ga jou raadseltjes hier niet zitten ontcijferen hoor.

Ga jij maar ff fijn uitleggen wat je bedoelt, en anders reageer ik niet meer op jou.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 28 oktober 2012, 23:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 12:36
 
SHANITA130 schreef:
Hai,

Ja, een plaatje met een kat die in de spiegel kijkt en ziet een leeuw, en daarboven:"het gaat erom hoe je jezelf ziet".

En dan:

Krijg ik een opdracht van jou, dat ík mezelf moet zien in de spiegel zoals de kat, én dat ik hetgeen ik zie moet afleggen. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

--

Mag jij mij ff uit gaan leggen waarom ik, van jou, geen topic mag openen over iets wat in alle kranten en actualiteiten kwam, én..al zou het alleen in GG staan, dan nog mag ik dat.
Ja, sterker nog, als ik het zélf heb meegemaakt mag ik dat, alleen, ja, dan noem ik meestal ff geen namen.

En, ik snap niet waar je heen wil. Ik zei al, sarcasme en cynisme vat ik niet.
Eerst: 'het gaat erom hoe je jezelf ziet'. Waar ik het niet mee eens ben, het gaat er namelijk óók om hoe anderen je zien.

En die kat ziet zichzelf als leeuw, en ja, wat dan?

Ik ga jou raadseltjes hier niet zitten ontcijferen hoor.

Ga jij maar ff fijn uitleggen wat je bedoelt, en anders reageer ik niet meer op jou.


"Mag jij mij ff uit gaan leggen waarom ik, van jou, geen topic mag openen over iets wat in alle kranten en actualiteiten kwam"????
Waar heb ik dat gezegd.....

Wat de leeuw betreft bedoel ik mee te zeggen dat de reactie's niet inhoudelijk gaan over de topic, maar bestaat uit miauwende leeuw.... Dus bla,bla,bla....


In deze reactie heb je alleen al 15 keer "ik" genoemd. Kan het niet op twee handen tellen. Het zegt eigenlijks al waar het om gaat...... Deze topic. Niet om de eindtijd studie!!!!
Wie misleid wie Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 14:01
 
MARITIME853 schreef:
"Mag jij mij ff uit gaan leggen waarom ik, van jou, geen topic mag openen over iets wat in alle kranten en actualiteiten kwam"????
Waar heb ik dat gezegd.....

Wat de leeuw betreft bedoel ik mee te zeggen dat de reactie's niet inhoudelijk gaan over de topic, maar bestaat uit miauwende leeuw.... Dus bla,bla,bla....


In deze reactie heb je alleen al 15 keer "ik" genoemd. Kan het niet op twee handen tellen. Het zegt eigenlijks al waar het om gaat...... Deze topic. Niet om de eindtijd studie!!!!
Wie misleid wie Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ik vind het gewoon een grof schandaal dat deze mannen, F. en W. Ouweneel, misbruikt maakt van de goedgelovigheid van gelovige mensen door oa eindtijdstudie's te verzinnen en oa liegen over kindertjes in Birma die zogenaamd weer konden zien, wat helemaal niet zo was.

En daar dan ook weet ik hoeveel duizenden euro's mee verdienen, ten koste van goedgelovigen.

En, geen excuses, nee volharden in de leugens, dat vind ik eigenlijk nog het allerergste.

Daarom heb ik artikelen uit de media overgenomen, om mensen die nog maar pas geloven te waarschuwen, en omdat ik erg verontwaardigt ben.

Dat is alles. En verder blijf ik on topic.

Het beste en Zegens!

ps: Maritime:"Mag jij mij ff uit gaan leggen waarom ik, van jou, geen topic mag openen over iets wat in alle kranten en actualiteiten kwam"????
Waar heb ik dat gezegd.....
Ja, ik vatte dat zo op, ws verkeerd gezien, mijn excuses, maar ja, ik kan niet tegen onduidelijke doordenketjes, iig die ik onduidelijk vind. weet niet wat ik daarmee moet, kan en begrijp vaak ook cynisme niet.
Wel gewoon tot the point.
Iedereen mag hier zijn mening zetten, vind ik.


Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 29 oktober 2012, 14:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 17:52
 
Hoi Shanita...

Je gaat je vrolijke gang maar met openen van topics! Lachende smiley
Wat me niet interesseert, sla ik toch over Knipoog smiley

Die ouwenelen... ik mot ze niet, daarin zijn we het eens.
Ik lees GG ook wel eens en ben blij dat dat soort figuren openlijk aan de schandpaal komen.

Sowieso... al dat eindtijdgeleuter Kotsende smiley
Ik vind het bijna Godslaterlijk!!
NIEMAND weet de dag of het uur waarop de wederkomst zal zijn, dan God de Vader.
Speculeren heeft dus totaal geen zin, maak je maar druk over je eigen eindtijd... je kan 50 worden, of 70 of voor mijn part 120, maar dat iedereen in zijn of haar eigen eindtijd leeft, dat is een feit.
De rest is zinloos gespeculeer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 18:18
 
SHANITA130 schreef:
Ik vind het gewoon een grof schandaal dat deze mannen, F. en W. Ouweneel, misbruikt maakt van de goedgelovigheid van gelovige mensen door oa eindtijdstudie's te verzinnen en oa liegen over kindertjes in Birma die zogenaamd weer konden zien, wat helemaal niet zo was.

En daar dan ook weet ik hoeveel duizenden euro's mee verdienen, ten koste van goedgelovigen.

En, geen excuses, nee volharden in de leugens, dat vind ik eigenlijk nog het allerergste.

Daarom heb ik artikelen uit de media overgenomen, om mensen die nog maar pas geloven te waarschuwen, en omdat ik erg verontwaardigt ben.

Dat is alles. En verder blijf ik on topic.

Het beste en Zegens!

ps: Maritime:"Mag jij mij ff uit gaan leggen waarom ik, van jou, geen topic mag openen over iets wat in alle kranten en actualiteiten kwam"????
Waar heb ik dat gezegd.....
Ja, ik vatte dat zo op, ws verkeerd gezien, mijn excuses, maar ja, ik kan niet tegen onduidelijke doordenketjes, iig die ik onduidelijk vind. weet niet wat ik daarmee moet, kan en begrijp vaak ook cynisme niet.
Wel gewoon tot the point.
Iedereen mag hier zijn mening zetten, vind ik.


Knipoog smiley

Beste Shanita, dat ik de vraag stelde waar gaat het in deze topic om, wist ik het antwoord wel, maar wilde jou als het ware en waarschuwing geven door er even wat dieper over na tedenken.

Deze topic heb je (misschien zelfs onbewust) geopend om je frustratie af reageren op Frank Ouweneel. Je hebt al heel wat meegemaakt en dan heb je een uitlaatklep nodig, niets mis mee. er mag discussie zijn over de eindtijd, wat hier dus niet aan de orde komt en men mag ook wel geattendeerd worden als iemand een fout maakt in de media.

Zondagmorden na de preek, stonden we even buiten, en mijn neef zei, men brengt een rugzak met rotzooi bij het Kruis, Maar neemt hem wel weer mee als men weer verder gaat, terwijl het juist de bedoeling is, dat we het bij Hem laten. Jezus zei, kom tot mij allen dievermoeid en belast zijn, dit omdat Hij die zooi wil hebben. Met het splinter en balk verhaal wil ik alleen maar aangeven, dus besilst niet neerbuigend, want dan geldt die leus ook nog meer voor mij, dat w enaderen niet zomaar moeten naar beneden halen, Jezus zal bepalen wie goed of fout is.

Iemand die vals profeteerd zal misschien ooit goed begonnen zijn, maar nu de weg even kwijt momenteel, al hoe fout hij/zij dan nu is, is het niet aan ons om daar over te oordelen, maar juist het gebed voor hem, opdat de Geest hemhaar weer op de goede weg kan heloen. zo kan jij dan ook bijvoorbeeld voor Ouweneel gaan bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 18:58
 
Het kan best zijn dat je iemand niet mag. En dat iemand soms de plank helemaal mis slaat of onwaarheden spreekt.
Een ding weet ik zeker door het werk wat in elk geval Willem Ouweneel verricht voor Gods koninkrijk en door zijn preken en boeken zijn heel veel mensen opgebouwd. Veel mensen hebben zich dankzij het werk van deze man tot God gekeerd zijn weer opgebouwd enz. Hij heeft talloze mensen geheel belangeloos geholpen.
Dit zijn ook feiten ik KEN deze mensen die hierdoor geholpen zijn opgebouwd enz. En weet ook absoluut zeker dat het helemaal niet om geld gaat. Is ook een feit Maar ja zulke dingen worden niet gepubliceerd bij de hiervoor genoemde sites.
Ik beschouw mezelf als een goede verzorgende maar stel dat ik iets nieuws ga doen en op dat gebied absoluut heel dom bezig ben. Betekent het dan dat al die andere wel goede dingen die ik doe opeens fout zijn?Lijkt me niet.
Dit wou ik ook maar ff geschreven hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:06
 
[quote=ROELANDE345]Het kan best zijn dat je iemand niet mag. En dat iemand soms de plank helemaal mis slaat of onwaarheden spreekt.
Dit was bewust gelogen. Hele studie met feiten.Een ding weet ik zeker door het werk wat in elk geval Willem Ouweneel verricht voor Gods koninkrijk en door zijn preken en boeken zijn heel veel mensen opgebouwd.
Ja, en nog veel meer mensen gedesilusioneerd door de vele leugens in de evangelische wereld, en díe ken ík weer. Veel mensen hebben zich dankzij het werk van deze man tot God gekeerd zijn
Dát zou best kunnen, spreekt Paulus ook over, ook al vertellen ze het evangelie voor winstbejag, iig wórdt het evangelie verkondigd. weer opgebouwd enz.Nou bij dat 'Opbouwen'zet ik gote vraagtekens, mensen worden niet opgebouwd door verzinsels en leugens.Hij heeft talloze mensen geheel belangeloos geholpen.
Ja, zo laat hij het overkomen, mijns inziens, denk ik.Dit zijn ook feiten ik KEN deze mensen die hierdoor geholpen zijn opgebouwd enz.
Ja, en er zijn ook feiten die jij niet onder ogen ziet, cq niet kent.Het staat en stond nota bene in alle kranten, video's van de onderzoeken met de weerleggingen van de onderzoekers, en ook, duidelijk over die blinde kindertjes, ja, die hadden ze bij Trin zgnmd niet terug gevonden, toen A. Knevel, zei van wel gevonden, zei die van"jaaa, wel gevonden maar...en een hoop draaierij. Dat stukje is trouwens eruit geknipt, staat nog wel op you tube gelukkig.En weet ook absoluut zeker dat het helemaal niet om geld gaat.
Neeeheee, tuurlijk zou het de man niet om geld gaan; hij doet natuurlijk net alsof het daarom helemaal niet gaat, hehe, om mensen toch nog, ondanks alles achter hem te laten staan.
Dat soort gasten komt met alles weg, maar niet bij God.
Is ook een feit Maar ja zulke dingen worden niet gepubliceerd. Nee, vind je het gek, ja, wel toen hij pas begon, maar veel mensen hebben 'm al jaren door en nu is er eindelijk bewijs, denk je dan dat ze goede dingen gaan vermelden, die zijn dan niet geloofwaardig meer. bij de hiervoor genoemde sites.Daar zijn de meningen heel erg over verdeeld.Ik beschouw mezelf als een goede verzorgende maar stel dat ik iets nieuws Hij deed niet iets nieuws, hij verzint hele lange studies op basis van verzonnen feiten. ga doen en op dat gebied absoluut heel dom bezig ben. Betekent het dan dat al die andere wel goede dingen die ik doe opeens fout zijn?Lijkt me niet.
Dit wou ik ook maar ff geschreven hebben.
Ja, dat betekend dat ja.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 29 oktober 2012, 20:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:19
 
[quote=SHANITA130]Koop een boksbal, reageer daar je frustraties op af, kun je hier wat rustiger mee doen in de topics, meer op de manier zo Jezus het zou doen, in Zijn Liefde in plaats van haat

God boven alle slief hebben en je naase al sje zelf, hou jij van de Ouweneels als je zelf?


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 29 oktober 2012, 20:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:33
 
Tja Pieter... toch denk ik dat Shanita volledig terecht op dit forum haar mening over bepaalde zaken uit.
En dat hoeft niet met een boksbal, die praat/ schrijft niet terug.

Ik denk trouwens dat als je je ergert aan haar uitgesproken mening, je je "boosheid" beter kunt uiten naar de mensen/ groeperingen die haar zover hebben gedreven dat zij boos werd.
Nu neem je het slachtoffer kwalijk dat ze de dader aanklaagd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:38
 
Heere geef wijsheid

(zoals een boer vaak verzuchtte in dit soort situaties, met wie ik samenwerkte en geeneens Christen was)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:39
 
SHANITA130 schreef:
Ik vind het gewoon een grof schandaal dat deze mannen, F. en W. Ouweneel, misbruikt maakt van de goedgelovigheid van gelovige mensen door oa eindtijdstudie's te verzinnen en oa liegen over kindertjes in Birma die zogenaamd weer konden zien, wat helemaal niet zo was.

En daar dan ook weet ik hoeveel duizenden euro's mee verdienen, ten koste van goedgelovigen.

En, geen excuses, nee volharden in de leugens, dat vind ik eigenlijk nog het allerergste.

Daarom heb ik artikelen uit de media overgenomen, om mensen die nog maar pas geloven te waarschuwen, en omdat ik erg verontwaardigt ben.

Dat is alles. En verder blijf ik on topic.

Het beste en Zegens!

ps: Maritime:"Mag jij mij ff uit gaan leggen waarom ik, van jou, geen topic mag openen over iets wat in alle kranten en actualiteiten kwam"????
Waar heb ik dat gezegd.....
Ja, ik vatte dat zo op, ws verkeerd gezien, mijn excuses, maar ja, ik kan niet tegen onduidelijke doordenketjes, iig die ik onduidelijk vind. weet niet wat ik daarmee moet, kan en begrijp vaak ook cynisme niet.
Wel gewoon tot the point.
Iedereen mag hier zijn mening zetten, vind ik.


Knipoog smiley


"oa liegen over kindertjes in Birma die zogenaamd weer konden zien, wat helemaal niet zo was."

Dat was Willem O, dat heeft niks met deze topic te maken......(een leugen van jou)
Je hebt je laten misleiden door de internetfreacks welke met komplottheorien gelovige bijbelleraars door het slijk halen.
Frank O ken ik toevallig heel dicht bij. Een ding, je hebt het over een medechristen in het koninkrijk van God.

Of de Heer hiermee blij is Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 29 oktober 2012, 20:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:42
 
Efeze 5:

6 Laat niemand u misleiden met drogredenen, want door zulke dingen komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid. 7 Doet dan niet met hen mede. 8 Want gij waart vroeger duisternis, maar thans zijt gij licht in de Here; wandelt als kinderen des lichts, 9 – want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid –, 10 en toetst wat de Here welbehagelijk is. 11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer, 12 want het is zelfs schandelijk om te noemen, wat heimelijk door hen wordt verricht; 13 maar als dat alles door het licht ontmaskerd wordt, komt het aan de dag; want al wat aan de dag komt is licht. 14 Daarom heet het:
Ontwaak, gij die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:43
 
Maritme schreef:

Of de Heer hiermee blij is Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Hahahahaha. Mensen houdt nu op aub.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 20:44
 
ROLF230 schreef:
Maritme schreef:

Of de Heer hiermee blij is Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Hahahahaha. Mensen houdt nu op aub.

Ja, tis bijna komisch LOL Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 17 Volgende
Pagina 8 van 17