ChristianMatch
 


Forum

Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 01:36
 
SHANITA130 schreef:
Ik denk nog aan een van de 1ste zinnen van die 'eindtijdstudie':De waarheid achter de eindtijdstudie van Ouweneel

De arrogantie waarmee hij Begint, precies op 1 minuut en 32 seconden: "God waarschuwd en dat mag u wel Hógelijk waarderen..... Zieke smiley ".Ja, God waarschuwt met feiten die allemaal, zonder uitzondering niet kloppen, en dat mogen we hoooogelijk waarderen door na de studie een hoop laten ritselen in de collecte....

Ik vind het heel raar, dat mensen zo gehersenspoelt zijn, dat ze hoe dan ook, achter leiders blijven staan, zelfs als hele erge zaken gewoon bewezen zijn, en alle voorpagina's hebben gehaald.


Zo, even naar boven gehaald, anders blijven we zo off-topic Engeltje smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 november 2012, 15:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 01:43
 
.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 november 2012, 01:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 01:52
 
vrijdag 2 november 2012, 22:58

Quote:
MARITIME853 schreef:
Absoluut!!!

Zelf ben ik de oudste van drie zusters en broer....
Zoals ik ben, zijn niet mijn broer en zusters.....
Als Willem een aanhangers is van de trin wil niet zeggen dat Frank daar een aanhanger van is!!!!!

Hoe dwaas zijn wij als zgn "christenen" om met dit soort artikels het ledigheid in het dagelijks leven op te vullen Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit




Quote:
Willemijn: Bedoel je met de zgn christenen de 'Ouwenelen"?


Ik denk idd dat ie dat bedoelt....LOL


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 november 2012, 15:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 16:38
 
SHANITA130 schreef:
vrijdag 2 november 2012, 22:58

Ik denk idd dat ie dat bedoelt....LOL

Dacht het niet he!

Wie de schoen past hem aan!!!

De Heer zegt het vogende:

Joh 8:11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer.
Joh 8:12 Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben.
Joh 8:13 De Farizeen dan zeiden tot Hem: Gij getuigt van Uzelven; Uw getuigenis is niet waarachtig.
Joh 8:14 Jezus antwoordde, en zeide tot hen: Hoewel Ik van Mijzelven getuig, zo is nochtans Mijn getuigenis waarachtig; want Ik weet, van waar Ik gekomen ben, en waar Ik heenga; maar gijlieden weet niet, van waar Ik kom, en waar Ik heenga.
Joh 8:15 Gij oordeelt naar het vlees Ik oordeel niemand.

Wie zijn wij om te veroordelen????

Joh_7:24 Oordeelt niet naar het aanzien, maar oordeelt een rechtvaardig oordeel.

Joh_5:22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven;

Denk daar eens over na...


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 11 november 2012, 16:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 17:04
 
Ja, idd. Er staat: gaat heen en zondig niet weer..

En niet ga heen en blijf volharden in uw leugens en ondertussen ook fijn die onzinstudies blijven geven en de dvd's verkopen.

Laterz!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 18:21
 
SHANITA130 schreef:
Ja, idd. Er staat: gaat heen en zondig niet weer..

En niet ga heen en blijf volharden in uw leugens en ondertussen ook fijn die onzinstudies blijven geven en de dvd's verkopen.

Laterz!

Klopt wat je zegt Shanita, verbeter de wereld en begin bij jezelf is hier ook wel op van toepassing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 18:38
 
WILLEMIJN232 schreef:
Klopt wat je zegt Shanita, verbeter de wereld en begin bij jezelf is hier ook wel op van toepassing!

ja he he dat is altijd van toepassing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 18:46
 
Ja, idd.

En, iets vaststellen, is niet oordelen.

Als, ff een voorbeeld, een groep jongeren van 14, door niet uit te kijken op het fietspad, zodat er eentje frontaal tegen mij aanbotst, en ik zie dat, dan stel ik vast: ze waren onvoorzichtig, liepen te klieren, en deden willekeurige bewegingen met die fietsen, zodat ik niet kon anticiperen.

Da's iets anders dan oordelen. En volgend keer, ach, dan stap ik ff af, en ga ik ff lopen, tot de horde voorbij isKnipoog smiley

En als ik lees op voorpagina's van kranten, op diverse christelijke sites, eigenlijk nagenoeg allemaal, dat W. en F. Ouweneel de boel neppen en dat niet toegeven. ja, dan stel ik dat, al lezende vast.

En oordelen....is iets heel anders dan mensen gewoon door laten gaan met bedriegen.

Oordelen zou in mijn visie zijn, als ze hun excuses hebben gegeven en echt alles hebben gedaan om het goed te maken, en als iemand dan alsnog blijft zeuren over dingen waar allang mee gedeald is.

C'est ca.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 18:47
 
En nu ff een hapje eten gaan versieren....laterz ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 18:56
 
SHANITA130 schreef:
Ja, idd. Er staat: gaat heen en zondig niet weer..

En niet ga heen en blijf volharden in uw leugens en ondertussen ook fijn die onzinstudies blijven geven en de dvd's verkopen.

Laterz!

Je hebt geen enkele dvd van hem gezien of gehoordt. Toch oordeel je over hem op basis van een ander???

Knap hoor!!!
En wat je zegt is een reactie van jou achteraf, van o ja dat staat er ook!!!

Dit hele gebeuren van wat er gezegt wordt, is een gehele boeleshit over Frank Ouweneeel..... van zgn(naam)christenen.....


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 11 november 2012, 19:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 18:57
 
SHANITA130 schreef:
Ja, idd.

En, iets vaststellen, is niet oordelen.

Als, ff een voorbeeld, een groep jongeren van 14, door niet uit te kijken op het fietspad, zodat er eentje frontaal tegen mij aanbotst, en ik zie dat, dan stel ik vast: ze waren onvoorzichtig, liepen te klieren, en deden willekeurige bewegingen met die fietsen, zodat ik niet kon anticiperen.

Da's iets anders dan oordelen. En volgend keer, ach, dan stap ik ff af, en ga ik ff lopen, tot de horde voorbij isKnipoog smiley

En als ik lees op voorpagina's van kranten, op diverse christelijke sites, eigenlijk nagenoeg allemaal, dat W. en F. Ouweneel de boel neppen en dat niet toegeven. ja, dan stel ik dat, al lezende vast.

En oordelen....is iets heel anders dan mensen gewoon door laten gaan met bedriegen.

Oordelen zou in mijn visie zijn, als ze hun excuses hebben gegeven en echt alles hebben gedaan om het goed te maken, en als iemand dan alsnog blijft zeuren over dingen waar allang mee gedeald is.

C'est ca.

He klopt Shanita meer het blijft altijd jouw waarneming he.
Die van mij is anders daarom denk ik ook anders over ze
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 19:12
 
ROELANDE345 schreef:
He klopt Shanita meer het blijft altijd jouw waarneming he.
Die van mij is anders daarom denk ik ook anders over ze

Idd.

Ik ben ook erg blij dat ik dingen los kan zien.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 18:54
 
ROELANDE345 schreef:
He klopt Shanita meer het blijft altijd jouw waarneming he.
Die van mij is anders daarom denk ik ook anders over ze

Hai Roelande Lachende smiley

Weet je wat het is? Nou De Heren Ouweneel, hebben in mijn ogen wel verkeerde dingen gedaan, en voordat dat naar buiten kwam in kranten ed. wás er al ophef over hun, jarenlang, in kranten, sites, christelijke blaadjes. mensen onderling etc.

Kijk, nu kan ik het loslaten. Ik zie het zo, jij ziet het anders, ja, je kent ze ook, dus ja, dan ís het ook anders...misschien heb je wel veel aan ze gehad.

Maar ja, kan je je zelf voorstellen, dat hetzelfde, dat ik dat met me broer had.
Ik verbreek contact met mijn vader, mijn broer zegt, dat ie een nare droom heeft gehad en er niets meer over wilt horen, maar ja, ontkom je niet aan.
Dan krijg je jarenlang, dat mijn broer mij vader verdedigt, ík krijg nog de schuld dat ík verdeeldheid zaai, mijn moeder denkt alles wat mijn broer ook denkt. Want ze wil hem niet kwijt aan me vader.
Toen, nadat ik me vader zei dat ik hem nooit meer wou zien, toen gaf me vader sommen geld aan me broer, terwijl die bij iedereen bekend stond als extreem gierig. Ja, hij wou ook niet, na mij en mijn moeder, want die wilde hem nooit meer zien, ook het contact met me broer kwijt.
Anders had ie dat nooit gedaan, zo duidelijk.

Mensen uit de gemeente zelfs(JMEO), die gesprekken hadden met me ouders, op verzoek van me broer, voorgangersechtpaar van een zending zeiden dat mijn vader haar geestelijk en emotioneel mishandelt.

Maar ja, ik had er zó verschrikkelijk onder geleden, en het had zo'n verwoestende uitwerking op mijn toen nog jonge leven gehad, ik had zóveel geleden, ja, ik kón niet denken van: nou jaaah, als ik me vader maar niet zie, en verder wat me broer denkt, of ie me nu wel gelooft, of zegt dat ie wel gelooft dat ik dénk dat het is gebeurd, en als het toch is gebeurd, dan moet ik toch meteen vergeven.
Ja ik kon deze dingen niet meer aanhoren.

Zelfs als mijn broer leugens zei: zo van jaahaa, 'papa(kots)', zei dat ie met 'die en die' omgaat, een ex van mij, en ze praten heel negatief over je.
Dus ik denk dat kán niet, ik zie die ex, ik vraag dat, en me ex zegt, met tranen in zijn ogen van woede en verdriet, ja, want hij heeft me vader van dichtbij mee gemaakt: 'Tis niet te hopen dat ik je vader tegenkom voor hem want dan vermoord ik hem, dát zei die...'. En met dichtbij, bedoel ik thuis regelmatig met me moeder en me broer erbij en andere familie. ook zelfs vakantie, Dus los van de kennis die me ex veel later pas had, zag hij al rare zaken.

Ik en anderen zagen het gebeuren: ik kreeg geen foto's, want zei mijn vader, als je foto's van vroeger gaat bekijken, da's heel onnatuurlijk, dan kan je je dingen herinneren die je je anders ook niet zou herinneren.

En zo voort.

Kan een boek schrijven.

Ook over zijn versprekingen.



Iig, ik heb nu, door omstandigheden, een kaart gestuurd naar me moeder, met natuurlijk ben ik niet aan de Drugs, dat zijn medicijnen voor angst waar je slaperig van wordt. en dat ik van haar hou. en dat ze er ook niets aan kan doen, en me broer ook niet, dat ze zelf ook ontzettend hebben geleden.
Want ja, toen ik op me 16 uit huis moest, had me broer, 2 jaar daarna zelfmoord willen plegen, hoorde ik van mijn nichtje, hij hing al half over de railing van de galerij.

Dus ja, ik kon dat niet, Roelande.

Maar nu dus wel. Ik ben nu sterker.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 november 2012, 19:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 18:13
 
Hoi Shanita,

Ja ik begrijp je heel goed hoor, door alles wat er net je gebeurd is toen je nog jong was. reageer je nu zo. Wat je vader je aangedaan heeft is gewoon puur slecht en egoistisch. kan me niet voorstellen dat hij er andere motieven bij heeft gehad dan dat. Daarom zouden je broer en moeder jou ook moeten steunen. Dat klopt helemaal die gevoelens en dat weet je zelf ook wel. En als er dan andere leiders zijn die oneerlijk lijken dan snap ik ook dat jij dat niet kunt nuanceren. en er van uit gaat dat ook zij louter slechte en egoistische bedoelingen hebben.
En op die manier bekijk je het ook. Daarom reageer je zo.
Maar ik weet dat ze ook en meest positieve bedoelingen hebben. Daarom kan ik er genuanceerder naar kijken. Hoewel ik ook hier en daar mn vraagtekens heb hoor. Maar ik geef ze dan het voordeel van de twijfel snap je. God ziet het hart aan. Dat wil ik ook een beetje proberen. En dat hart van Wim Ouweneel is overwegend goed. Dat weet ik zeker en kun je ook merken als je closer met hem omgaat.
Fijn dat je merkt dat je sterker bent geworden
Zegens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 18:44
 
ROELANDE345 schreef:
Hoi Shanita,

Ja ik begrijp je heel goed hoor, door alles wat er net je gebeurd is toen je nog jong was. reageer je nu zo. Wat je vader je aangedaan heeft is gewoon puur slecht en egoistisch. kan me niet voorstellen dat hij er andere motieven bij heeft gehad dan dat. Daarom zouden je broer en moeder jou ook moeten steunen. Dat klopt helemaal die gevoelens en dat weet je zelf ook wel. En als er dan andere leiders zijn die oneerlijk lijken dan snap ik ook dat jij dat niet kunt nuanceren. en er van uit gaat dat ook zij louter slechte en egoistische bedoelingen hebben.
En op die manier bekijk je het ook. Daarom reageer je zo.
Maar ik weet dat ze ook en meest positieve bedoelingen hebben. Daarom kan ik er genuanceerder naar kijken. Hoewel ik ook hier en daar mn vraagtekens heb hoor. Maar ik geef ze dan het voordeel van de twijfel snap je. God ziet het hart aan. Dat wil ik ook een beetje proberen. En dat hart van Wim Ouweneel is overwegend goed. Dat weet ik zeker en kun je ook merken als je closer met hem omgaat.
Fijn dat je merkt dat je sterker bent geworden
Zegens

Hai Roelande,

Idd, wat je zegt:
Quote:
Maar ik weet dat ze ook en meest positieve bedoelingen hebben. Daarom kan ik er genuanceerder naar kijken. Hoewel ik ook hier en daar mn vraagtekens heb hoor. Maar ik geef ze dan het voordeel van de twijfel snap je. God ziet het hart aan. Dat wil ik ook een beetje proberen. En dat hart van Wim Ouweneel is overwegend goed.

Kijk, dit doet me geen pijn.

Maar ja, als mijn broer ditzelfde, in iets andere woorden zegt, maar dan over mijn vader...
Ja, en dan nog niets , maar ik had écht onzettend veel geleden, ja ik kon dat toen niet, ben ook heel kwaad geworden.
Juist omdat ik dan dingen zeker wist, en mijn broer van jaahaa, maar dit en ook daaahaaat. Ja, dat doet pijn, is niet te verdragen.

Ja, nu ik wat ouder ben, denk ik, ja tis toch me moeder en ja, die werd ook zo mishandelt door me vader en gemanipuleerd, ja, achteraf gezien.
als ik dan naar 'het kleine huis op de prairie' kijk, ja, dan zie ik dat heel scherp....
dus ja, wat me moeder betref is het goed; ik kan ook heel veel dingen van liefde bedenken als ik aan me moeder denk.

als ik aan me vader denk, kan ik niets bedenken wat hij deed waar ik beter van werd, alleen als ie er zelf nog meer profijt van had, of alleen fftjes voor de buitenwereld.
Ik voel ook helemaal niets als ik aan me vader denk, geen haat, alleen totale onverschilligheid.
Me moeder heeft/had dat ook, ze praat alleen met me broer mee.
Mijn reformatorische psycholoog zei: als je haat voelt is het nog wel ok, maar als je onverschilligheid voelt dan heeft iemand het echt gedaan...
Dan is iemand wel zo over grenzen gegaan...
Dus ja, me moeder, ik heb haar een kaart geshreven dat ik heel veel van haar hou, en ze er ook niets aan kon doen.
Kijk, dan valt er van mij een last af.
Want ik wou haar eerst niet meer zien en was woedend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 november 2012, 07:21
 
MARITIME853 schreef:
Je hebt geen enkele dvd van hem gezien of gehoordt. Toch oordeel je over hem op basis van een ander???

Knap hoor!!!
En wat je zegt is een reactie van jou achteraf, van o ja dat staat er ook!!!

Dit hele gebeuren van wat er gezegt wordt, is een gehele boeleshit over Frank Ouweneeel..... van zgn(naam)christenen.....

Boeken dvd's, etc, giften, nou als ik daar allemaal de nieuwprijs voor zou krijgen zou ik een klein fortuintje hebben.

Idd, ik vind dat schokkend, dat deze dingen, die veel 'ooit evangelischen' al vermoedden naar buiten komen, mag dat misschien.

De ene schok naar de ander, eerts Hinn, dan Lindsay, dan die dan die en dan die, (ja, ik wil ff geen namen noemen om nog meer dingen te krijgen).
Da's niet leuk hoor, als je mensen eerst bloedserieus nam.
En als het dan gaat om een of andere psycholoog, die er wat theorieen op los laat die helemaal niet kloppen, ja, ben ff de naam kwijt: die man die oa, niet morgen maar nu'. schreef.

Maar ja, als je zoals ik pas gelovig bent, ja, dan wordt er al ingestampt dat de traditonele kerken dood zijn, ja, en dan geloof je dat.
Je gelooft alles, want ze zeggen dingen in de naam van God.

Ook als dingen helemaal niet kloppen wat ik hier ook ergens las, er van uit gaan, dat iemand niet meer zondigt.

Carmen woensdag 1 augustus 2012, 19:49 : De manier waarop men er vervolgens mee omgaat kan per denominatie verschillen. En ik heb horen zeggen dat in veel pinksterkringen de overtuiging leeft dat men niet meer zondigt. En dat men geen problemen meer heeft. Dat valt volgens de pinksterleer niet te rijmen met de heilige staat van de wedergeboren mens. En binnen zo'n traditie kan ik me voorstellen dat problemen idd onder de mat worden geduwd omdat men er geen raad mee weet. Het klopt niet met de theologische visie.

In andere kerken is de reactie vrees ik vaak dezelfde; problemen onder de mat schuiven. Maar wellicht weer vanwege een andere reden.

En wat falen en zwakheden van 'echte' wedergeboren christenen betreft: ook in de bijbel komen wij voorbeelden tegen van grote mannen Gods die op een bepaald moment gruwelijk over de schreef gaan. Het hoeft ons niet te verbazen.

Maar het moet ons wel wakker schudden....


Jahaa, maar over die 'Grote mannen Gods uit de bijbel zeidden ze dan van jaahaa, maar dat was voordat Jezus kwam.
Dus ja, hun zondigden nog, want ze hadden niet zo direkt de heilige Geest als ons.

Dus, dan haalden ze de een of andere junk van de straat, en die had dan als tie ging geloven ineens helemaal geen problemen meer. alleen de Heilige Geest had hem geholpen. dus ja, als iemand dan nog wel dit of dat had, ja, dan zei die maar wijselijk niets.
Ja, kwam er dan iemand achter, ja, dan was satan in hem gevlogen.
En ja, mensen die daarbij zaten deden net alsof in tongen spreken anders hoorde ze er niet bij, dus echt de halve zaal jongeren deed maar wat.

Ja, totdat pastor...met de hele kerkkas van ... ... naar .... vertrok met de noordenzon.
Ja, dat was nodig om wakker te schudden, maar ja, daarna gewoon doorgaan hoor.

En mensen van die sekte die daar met z'n tienen op een kamertje sliepen, en hun hele inkomen inleverden.
Ja, die gingen slapen bij de weinige kerkleden die wel een eigen woning hadden. dus ja, je had dan Engelsen en Amerikanen die gingen bijvoorbeeld bij Nederlanders in huis. Zelfs mensen die ik nog kon van de lagere school.

Dus mij ff niet vertellen dat ik niets gezien en gehoord heb ;)

Ik vind mezelf achteraf wel zo onzettend naief, wat ik allemaal geloofd heb, wat ze me allemaal wijsgemaakt hebben.
Tis niet anders.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 november 2012, 07:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 15 november 2012, 08:30
 
SHANITA130 schreef:
Boeken dvd's, etc, giften, nou als ik daar allemaal de nieuwprijs voor zou krijgen zou ik een klein fortuintje hebben.

Idd, ik vind dat schokkend, dat deze dingen, die veel 'ooit evangelischen' al vermoedden naar buiten komen, mag dat misschien.

De ene schok naar de ander, eerts Hinn, dan Lindsay, dan die dan die en dan die, (ja, ik wil ff geen namen noemen om nog meer dingen te krijgen).
Da's niet leuk hoor, als je mensen eerst bloedserieus nam.
En als het dan gaat om een of andere psycholoog, die er wat theorieen op los laat die helemaal niet kloppen, ja, ben ff de naam kwijt: die man die oa, niet morgen maar nu'. schreef.

Maar ja, als je zoals ik pas gelovig bent, ja, dan wordt er al ingestampt dat de traditonele kerken dood zijn, ja, en dan geloof je dat.
Je gelooft alles, want ze zeggen dingen in de naam van God.

Ook als dingen helemaal niet kloppen wat ik hier ook ergens las, er van uit gaan, dat iemand niet meer zondigt.

Carmen woensdag 1 augustus 2012, 19:49 : De manier waarop men er vervolgens mee omgaat kan per denominatie verschillen. En ik heb horen zeggen dat in veel pinksterkringen de overtuiging leeft dat men niet meer zondigt. En dat men geen problemen meer heeft. Dat valt volgens de pinksterleer niet te rijmen met de heilige staat van de wedergeboren mens. En binnen zo'n traditie kan ik me voorstellen dat problemen idd onder de mat worden geduwd omdat men er geen raad mee weet. Het klopt niet met de theologische visie.

In andere kerken is de reactie vrees ik vaak dezelfde; problemen onder de mat schuiven. Maar wellicht weer vanwege een andere reden.

En wat falen en zwakheden van 'echte' wedergeboren christenen betreft: ook in de bijbel komen wij voorbeelden tegen van grote mannen Gods die op een bepaald moment gruwelijk over de schreef gaan. Het hoeft ons niet te verbazen.

Maar het moet ons wel wakker schudden....


Jahaa, maar over die 'Grote mannen Gods uit de bijbel zeidden ze dan van jaahaa, maar dat was voordat Jezus kwam.
Dus ja, hun zondigden nog, want ze hadden niet zo direkt de heilige Geest als ons.

Dus, dan haalden ze de een of andere junk van de straat, en die had dan als tie ging geloven ineens helemaal geen problemen meer. alleen de Heilige Geest had hem geholpen. dus ja, als iemand dan nog wel dit of dat had, ja, dan zei die maar wijselijk niets.
Ja, kwam er dan iemand achter, ja, dan was satan in hem gevlogen.
En ja, mensen die daarbij zaten deden net alsof in tongen spreken anders hoorde ze er niet bij, dus echt de halve zaal jongeren deed maar wat.

Ja, totdat pastor...met de hele kerkkas van ... ... naar .... vertrok met de noordenzon.
Ja, dat was nodig om wakker te schudden, maar ja, daarna gewoon doorgaan hoor.

En mensen van die sekte die daar met z'n tienen op een kamertje sliepen, en hun hele inkomen inleverden.
Ja, die gingen slapen bij de weinige kerkleden die wel een eigen woning hadden. dus ja, je had dan Engelsen en Amerikanen die gingen bijvoorbeeld bij Nederlanders in huis. Zelfs mensen die ik nog kon van de lagere school.

Dus mij ff niet vertellen dat ik niets gezien en gehoord heb ;)

Ik vind mezelf achteraf wel zo onzettend naief, wat ik allemaal geloofd heb, wat ze me allemaal wijsgemaakt hebben.
Tis niet anders.

Beste Shanita, eerst je alle goeds toee wenst, maar ga dit alles achter je laten, ergernis is een slechte raadgever. ga op zoek naar het goede daar kun je pas opbouwend mee aan de gang gaan. natuurlijk zijn er valse profeten maar er is er maar Één die weet wie dat werkelijk zijn. Iemand hoeft hier maar een reactie neer te zetten en je spuit weer je gal over de Ouwenlen, het bouwt je niet op.

Bedenk, "hij/zij die zonder zonde is werpe de eerste steen", er is mij ook wel kwaad aangedaan, maar zinnen op wraak, geeft verkeerde inzichten, er voor bidden geeft meer zelfoverwinning.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 november 2012, 08:40
 
PIETER619 schreef:
Beste Shanita, eerst je alle goeds toee wenst, maar ga dit alles achter je laten, ergernis is een slechte raadgever. ga op zoek naar het goede daar kun je pas opbouwend mee aan de gang gaan. natuurlijk zijn er valse profeten maar er is er maar Één die weet wie dat werkelijk zijn. Iemand hoeft hier maar een reactie neer te zetten en je spuit weer je gal over de Ouwenlen, het bouwt je niet op.

Bedenk, "hij/zij die zonder zonde is werpe de eerste steen", er is mij ook wel kwaad aangedaan, maar zinnen op wraak, geeft verkeerde inzichten, er voor bidden geeft meer zelfoverwinning.

Ik erger me niet eens.

Alle goeds toewens maar...

Quote:
Iemand hoeft hier maar een reactie neer te zetten en je spuit weer je gal over de Ouwenlen, het bouwt je niet op.
Die reactie van die iemand staat er al een tijdje hoor.
Mag nog blij zijn dat ik diegene serieus neem en er op in ga.
Ik zin niet op wraak, ik heb niet eens een onvertogen woord neergezet.

Bouwt me niet op? Waar slaat dát nou weer op?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 november 2012, 08:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 15 november 2012, 13:17
 
SHANITA130 schreef:
Boeken dvd's, etc, giften, nou als ik daar allemaal de nieuwprijs voor zou krijgen zou ik een klein fortuintje hebben.

Idd, ik vind dat schokkend, dat deze dingen, die veel 'ooit evangelischen' al vermoedden naar buiten komen, mag dat misschien.

De ene schok naar de ander, eerts Hinn, dan Lindsay, dan die dan die en dan die, (ja, ik wil ff geen namen noemen om nog meer dingen te krijgen).
Da's niet leuk hoor, als je mensen eerst bloedserieus nam.
En als het dan gaat om een of andere psycholoog, die er wat theorieen op los laat die helemaal niet kloppen, ja, ben ff de naam kwijt: die man die oa, niet morgen maar nu'. schreef.

Maar ja, als je zoals ik pas gelovig bent, ja, dan wordt er al ingestampt dat de traditonele kerken dood zijn, ja, en dan geloof je dat.
Je gelooft alles, want ze zeggen dingen in de naam van God.

Ook als dingen helemaal niet kloppen wat ik hier ook ergens las, er van uit gaan, dat iemand niet meer zondigt.

Carmen woensdag 1 augustus 2012, 19:49 : De manier waarop men er vervolgens mee omgaat kan per denominatie verschillen. En ik heb horen zeggen dat in veel pinksterkringen de overtuiging leeft dat men niet meer zondigt. En dat men geen problemen meer heeft. Dat valt volgens de pinksterleer niet te rijmen met de heilige staat van de wedergeboren mens. En binnen zo'n traditie kan ik me voorstellen dat problemen idd onder de mat worden geduwd omdat men er geen raad mee weet. Het klopt niet met de theologische visie.

In andere kerken is de reactie vrees ik vaak dezelfde; problemen onder de mat schuiven. Maar wellicht weer vanwege een andere reden.

En wat falen en zwakheden van 'echte' wedergeboren christenen betreft: ook in de bijbel komen wij voorbeelden tegen van grote mannen Gods die op een bepaald moment gruwelijk over de schreef gaan. Het hoeft ons niet te verbazen.

Maar het moet ons wel wakker schudden....


Jahaa, maar over die 'Grote mannen Gods uit de bijbel zeidden ze dan van jaahaa, maar dat was voordat Jezus kwam.
Dus ja, hun zondigden nog, want ze hadden niet zo direkt de heilige Geest als ons.

Dus, dan haalden ze de een of andere junk van de straat, en die had dan als tie ging geloven ineens helemaal geen problemen meer. alleen de Heilige Geest had hem geholpen. dus ja, als iemand dan nog wel dit of dat had, ja, dan zei die maar wijselijk niets.
Ja, kwam er dan iemand achter, ja, dan was satan in hem gevlogen.
En ja, mensen die daarbij zaten deden net alsof in tongen spreken anders hoorde ze er niet bij, dus echt de halve zaal jongeren deed maar wat.

Ja, totdat pastor...met de hele kerkkas van ... ... naar .... vertrok met de noordenzon.
Ja, dat was nodig om wakker te schudden, maar ja, daarna gewoon doorgaan hoor.

En mensen van die sekte die daar met z'n tienen op een kamertje sliepen, en hun hele inkomen inleverden.
Ja, die gingen slapen bij de weinige kerkleden die wel een eigen woning hadden. dus ja, je had dan Engelsen en Amerikanen die gingen bijvoorbeeld bij Nederlanders in huis. Zelfs mensen die ik nog kon van de lagere school.

Dus mij ff niet vertellen dat ik niets gezien en gehoord heb ;)

Ik vind mezelf achteraf wel zo onzettend naief, wat ik allemaal geloofd heb, wat ze me allemaal wijsgemaakt hebben.
Tis niet anders.

Dit is zo off topic als maar kan. Heeft helemaal niks met Frank Ouweneel te maken.
Zoals Pieter al aangeeft.

Zoek naar oplossingen in plaats van zorgen maken over het pronbleem. Dat bouwt op.

"Ik vind mezelf achteraf wel zo onzettend naief, wat ik allemaal geloofd heb, wat ze me allemaal wijsgemaakt hebben.
Tis niet anders."
.
Dat knopje is bij je ingedrukt.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 15 november 2012, 17:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 15 november 2012, 15:07
 
MARITIME853 schreef:
Dit is zo off topic als maar kan. Heeft helemaal niks met Frank Ouweneel te maken.
Zoals Pieter al aangeeft.

Zoek naar oplossingen in plaats van zorgen maken over het pronbleem. Dat bouwt op.

"Ik vind mezelf achteraf wel zo onzettend naief, wat ik allemaal geloofd heb, wat ze me allemaal wijsgemaakt hebben.
Tis niet anders."

Hier is je schuldgevoel dat je tot negatief denken aanzet.
Dat knopje is bij je ingedrukt
.


Dat is wel stellig "gediagnosticeerd" en zet iemand gelijk in één of andere hoek. Je zou het voorzichtig kunnen navragen of men dit kan herkennen....


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 15 november 2012, 15:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 november 2012, 18:15
 
@ Jol,

Bedankt! Lachende smiley

@ Maritime: overeenkomsten.

Ik heb ook al drie keer uitgelegd waarom wij ons als christenen niet schuldig hoeven te voelen, duszzz Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Zoek maar op Lachende smiley

Zegens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 november 2012, 19:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 15 november 2012, 21:09
 
Nú weet ik eindelijk de Waarheid. Ze zuigen niet alles uit hun duim, maar uit hun grote teen. Nou weten we dat ook weer en kunnen we dit topic sluiten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 07:19
 
Idd, er wordt igg gezogen, waaruit dan ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 08:10
 
SHANITA130 schreef:
Idd, er wordt igg gezogen, waaruit dan ook.




en das maar goed ook!!
anders konden we dat hele werkwoord wel afschaffen, das zonde he! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:09
 
Ja, je hebt uitzuigen(uit je duim; iets verzinnen, bijvoorbeeld)
Opzuigen,
stofzuigen
Afzuigen(afzuigkap)
Etc,
Lachende smiley

O ja, en

Aanzuigen(de economie zuigt weer aan)

O, nee, dat was 'aantrekken'.

LOL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 20:04
 
Deze link heb ik uit Trouw, van een vriend;


Geplaatst op 27 december, 2012 door goedgelovig
Gouden bikini 2012: de finale

Tijdens de kerstdagen was het nog ongemeen spannend in de competitie tussen de vijf genomineerden voor de Gouden Bikini 2012. Uiteindelijk zijn door naar de finale: Frank Ouweneel (25%) en Henk van Rhee (24%). Dit betekent dat Mariska Orbán-de Haas (23%), David & Renate Sörensen (17%) en Christenen voor Israël (11%) zijn afgevallen. Hieronder nogmaals een korte omschrijving van de twee finalisten, gevolgd door de poll. Er kan tot en met 31 december middernacht worden gestemd. De uitslag wordt op 1 januari bekend gemaakt.



1. Frank Ouweneel

De gristelijke Diederik Stapel en de Nederlandse Harold Camping in één. Deze ‘bijbelleraar’ die door het land trekt met een eschatologische oudejaarsconference (een Powerpoint en DVD over vermeende eindtijdontwikkelingen) viel dit jaar door de mand als fraudeur. Hij zoog de meeste opgediste feiten uit z’n dikke duim, verzon daar honderden niet-bestaande bronnen bij, en knipte en plakte met bijbelteksten dat het een lieve lust was. Ook oudere eindtijdstudies van de Emmense spreker bleken een hoog fantasy-gehalte te hebben. Hij weigerde de media te woord te staan en zette hen weg als ‘instrumenten van Satan’. Zijn bronnen zou hij vanwege gebrek aan opslagruimte weggegooid hebben. Al even wereldvreemd was de reactie van sympathiserende voorgangers, en publicist Harry Sleijster vermoedde zelfs een duister complot van ND, GG en IKON. Vorige maand paste Ouweneel zijn presentatie alsnog aan, waarmee hij zijn misleiding impliciet toegaf. Maar in tegenstelling tot Stapel zitten excuses er niet in.

2. Henk van Rhee

Directeur van Different, de organisatie waar gristelijke homo’s worden ‘geholpen’ om ofwel celibatair te leven of zich als hetero te gedragen en een bijbels verantwoord gezinnetje te stichten. Naar aanleiding van een uitzending van SBS6, een artikel in Trouw en een rapport van de Inspectie voor de Gezondheidszorg ontkende Van Rhee stellig dat er bij Different sprake zou zijn van omstreden ‘onthomotherapie’, maar al snel werd duidelijk dat het daar wel op neer komt. De rel rond Different betekende de ondergang van EuroPsyche, de organisatie die de vergoedingen voor de therapie kanaliseerde. Saillant is dat Different nog steeds samenwerkt met Exodus International, een Amerikaanse organisatie die meent dat homo’s genezen kunnen worden, en die een kwalijke rol speelde in Oeganda, waar homo’s worden vervolgd. Van Rhee is ook hoofdredacteur van moraalsite Habakuk.nu die dagelijks waarschuwt tegen alles wat fout en goddeloos is. Hij onthulde onlangs dat de EO samenwerkt met een ‘pornoproducent’, maar oogstte met die doorzichtige aanval een hoop kritiek.

BRENG NU JE STEM UIT!

Wie wint de Gouden Bikini 2012? Breng NU je stem uit! De stemming is deze keer niet open; de exacte uitslag wordt op 1 januari bekend gemaakt.

OP: http://goedgelovig.wordpress.com/2012/12/27/gouden-bikini-2012-de-finale/


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 december 2012, 20:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 20:38
 
mn kleindochter zuigt ook op haar duim krijgt zij nu die gouden bikini Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 20:53
 
ROELANDE345 schreef:
mn kleindochter zuigt ook op haar duim krijgt zij nu die gouden bikini Clown smiley

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 20:56
 
ROELANDE345 schreef:
mn kleindochter zuigt ook op haar duim krijgt zij nu die gouden bikini Clown smiley

Gefeliciteerd trouwens! Ik had het gelezen, weer een kleindochter Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 21:01
 
Ik heb even één van de reacties van dit artikel eruitgeplukt, wat ik zelf ook wel had kunnen schrijven en me dus wel aansprak:

Volgens mij is Ouweneel niet zo wereldvreemd. Hij weet heus ook zelf wel dat die kaarten/bronnen die hij gebruikt heeft nep zijn. Ouweneel is eerder een oplichter die goed weet wat hij doet.

Henk van Rhee lijkt me eerder wereldvreemd. Wellicht is hij er echt van overtuigd dat “God” homo’s “geneest”..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 Volgende
Pagina 16 van 17