ChristianMatch
 


Forum

Hoe was jou kerkdienst
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 22:42
 
JOCHEBED148 schreef:
Klopt hoor Petra! Er worden nog steeds mensen genezen, soms regelrecht na het gebed! Ik heb slijtage aan beide knieen, heb veel pijn als ik lang loop. Samen met mijn familie hebben we gebeden en nu....nee...genezen ben ik niet, maar de pijn is heftig minder geworden, ik kan weer soepel uit de auto klimmen....Hij leeft!!!! en hij verhoort!!! Niet altijd.....op ZIJN tijd!

ja dat is echt waar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 22:56
 
ROELANDE345 schreef:
ja dat is echt waar

prijs de heer! en ook als hij niet geneest....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 20:45
 
HANNAH810 schreef:
mijn kerkdienst?

eh........ik heb gelachen........... Geschokte, onthutste smiley
(mijn pleegdochtertje van 6 jaar liet een verschrikkelijke ratel-wind, en niet zo zachtjes ook!!)



afgelopen zondagmorgen;
achter ons klonk een winderig geluid, en niet al te zachtjes........ Engeltje smiley

fluistert mijn pleegdochter net iets te hard tegen me;
IK WAS-UT NIE, HOOR MAMA!!! ECH NIE!!

je had haar serieuze gezichtje moeten zien! geweldig!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 19:15
 
HANNAH810 schreef:
afgelopen zondagmorgen;
achter ons klonk een winderig geluid, en niet al te zachtjes........ Engeltje smiley

fluistert mijn pleegdochter net iets te hard tegen me;
IK WAS-UT NIE, HOOR MAMA!!! ECH NIE!!

je had haar serieuze gezichtje moeten zien! geweldig!!


Lol.. Hannah.....

Ga je morgen uitzoeken wie het is geweest? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOCHEBED148





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:25
 
Hoe was mijn kerkdienst:
Heel indrukwekkend! Er werden nieuwe ouderlingen bevestigd, die moeten dan om beurten op het knielbank je voor de handoplegging.
Ik blijf het machtig mooi vinden, dat vaak juist die mensen, die al een druk gezin hebben, beloven zich met hart en ziel in dienst van de Heer te stellen! Wat fijn dat die mensen er zijn....we hebben ze toegezongen: "Dat 's Heeren zegen op u daal".....(maar eigenlijk hadden we er achteraan moeten zingen: U zij de glorie opgestane Heer, U zij de victorie, nu en immermeer!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 14:00
 
‘Wat is een kerk?’

U kent ze wel, die meisjes van 5. Twee pittige staartjes die eigenwijs de wereld in priemen, stoere laarsjes onder een knalroze jas met een mondje dat niet stil staat en vooral vragen stelt…
Op weg naar de dierenwinkel trekt ze aan mijn mouw en wijst naar de hoge toren en ramen van de gotische kathedraal, de trots van onze stad. ‘Wat is dat voor een winkel’, vraagt ze. ‘Dat is geen winkel, dat is een kerk.’
‘Wat is een kerk?’ Ik aarzel. Wat zal ik haar antwoorden? Als ik zeg: de kerk is het huis van God, of daar woont God, zal ze zeker vragen: ’Wie is dat, God?’ Maar als ik zeg: de kerk is een gebouw waar mensen komen om te bidden, dan zal ze vragen: ‘wat is bidden?’ Als ik dan zeg: bidden is praten met God, dan zal ze mij ook vragen: ‘Wie is God?’
Daarom overweeg ik iets anders te zeggen. Iets in de trant van: daar komen mensen om te zingen en om naar de preek te luisteren. Maar dan zal ze vragen wat een preek is en moet ik het hebben over het woord van God en dan zal ze toch ook vragen: ‘Wie is God?’
Hoe leg je dat uit aan een meisje van 5, van wie de ouders geloof en kerk al lang de rug hebben toegekeerd. Ik pak haar hand en duw tegen de zware deur die op een kier staat. We lopen zwijgend naar binnen, schuiven een van de banken in. Ze kijkt met grote ogen om zich heen. Stil zitten we daar. Na een tijdje neem ik haar weer bij de hand en samen lopen we naar buiten. Bij de deur vraagt ze zachtjes: ‘Wie woont daar?’ ‘Daar woont God’, is mijn antwoord. ´Dat dacht ik al´, zegt ze…

Alice Gideonse
(vrij naar ‘Dit hier is een kerk’ van Huub Oosterhuis)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOCHEBED148





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 18:35
 
JANS221 schreef:
‘Wat is een kerk?’

U kent ze wel, die meisjes van 5. Twee pittige staartjes die eigenwijs de wereld in priemen, stoere laarsjes onder een knalroze jas met een mondje dat niet stil staat en vooral vragen stelt…
Op weg naar de dierenwinkel trekt ze aan mijn mouw en wijst naar de hoge toren en ramen van de gotische kathedraal, de trots van onze stad. ‘Wat is dat voor een winkel’, vraagt ze. ‘Dat is geen winkel, dat is een kerk.’
‘Wat is een kerk?’ Ik aarzel. Wat zal ik haar antwoorden? Als ik zeg: de kerk is het huis van God, of daar woont God, zal ze zeker vragen: ’Wie is dat, God?’ Maar als ik zeg: de kerk is een gebouw waar mensen komen om te bidden, dan zal ze vragen: ‘wat is bidden?’ Als ik dan zeg: bidden is praten met God, dan zal ze mij ook vragen: ‘Wie is God?’
Daarom overweeg ik iets anders te zeggen. Iets in de trant van: daar komen mensen om te zingen en om naar de preek te luisteren. Maar dan zal ze vragen wat een preek is en moet ik het hebben over het woord van God en dan zal ze toch ook vragen: ‘Wie is God?’
Hoe leg je dat uit aan een meisje van 5, van wie de ouders geloof en kerk al lang de rug hebben toegekeerd. Ik pak haar hand en duw tegen de zware deur die op een kier staat. We lopen zwijgend naar binnen, schuiven een van de banken in. Ze kijkt met grote ogen om zich heen. Stil zitten we daar. Na een tijdje neem ik haar weer bij de hand en samen lopen we naar buiten. Bij de deur vraagt ze zachtjes: ‘Wie woont daar?’ ‘Daar woont God’, is mijn antwoord. ´Dat dacht ik al´, zegt ze…

Alice Gideonse
(vrij naar ‘Dit hier is een kerk’ van Huub Oosterhuis)

Mooi he, dat kinderlijk denken....wat doen wij volwassenen soms moeilijk he! Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:06
 
Naar de kerk...kon ik niet...
Toch was het niet erg...

Geluisterd naar een preek over Simson...
Dan was het eenzaam...
Maar toch niet...
Met God...is het nooit eenzaam...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 19:23
 
Wij hadden een jeugddienst. Allemaal jongeren in het aanbiddingsteam. Het was een geweldig en zeer swingend feest. En met maar liefst 2 zonen op het podium 1 als de aanbiddingsleider en de ander als zanger voelde ik me al heel trots.toen ik ook nog 1 kleinzoon op de arm mocht houden die helemaal mee deinde en enthousiast in zn handjes klapte (1 jaar) en ik opeens mn kleinzoon van 3(!!) een streetdance zag doen voelde ik me zeer rijk gezegend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 12:23
 
deze morgen hadden we opnames voor Zendtijd voor kerken http://www.zvk.nl/kerkdienst.aspx?lIntEntityId=1195 vanmiddag te beluisteren op de radio.

Vanavond http://baptisten-zuidwesthoek.nl/welkom/praisedienst wat hopelijk ook een gezegende dienst mag zijn.

Iedereen een goede zondag verder en Gods zegen toegewenst


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 11 november 2012, 22:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOCHEBED148





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 12:27
 
Wij hadden vanmorgen een doopdienst, en geen gewone, nee, er werden 2 babies gedoopt en ook een meisje van een jaar of 8, een pleegkindje.
En zoals ze het zelf formuleerde: ik wil ook een schaapje van de Heere Jezus zijn! Mooi he!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 12:44
 
JOCHEBED148 schreef:
Wij hadden vanmorgen een doopdienst, en geen gewone, nee, er werden 2 babies gedoopt en ook een meisje van een jaar of 8, een pleegkindje.
En zoals ze het zelf formuleerde: ik wil ook een schaapje van de Heere Jezus zijn! Mooi he!


``gewone`` doopdiensten bestaan niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 18:11
 
Las gisterenavond dat er op een klein dorp hier niet ver vandaan...een dominee was....(wij zijn vacant)

Er gaat wat van uit...zo"n klein dorpje...tussen het groen...dat kerkje...


Wat zal er geweest zijn....30...40 mensen...
Maar dat maakt niet uit...
Hooglied...Trek ons dan zullen wij U nalopen...Vanuit onszelf...is er vaak niet zoveel, maar we moeten getrokken worden...

Ook was er een gastpredikant meegekomen die hier is uit Nigeria...(zo nog even zoeken of ik iets over deze man kan vinden/lezen)
Zodoende werd er af en toe Engels doorheen gesproken...
En vanavond 1 van de vele preken over Simson....(vervolg)
Prachtig....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 19:25
 
Vanmorgen voor het eerst in 11 jaar bij m'n oude gemeente Nehemia in Zwijndrecht op bezoek geweest. Was er niet meer geweest sinds ik in Zeeland woon.
Het gebouw bleek nogal verbouwd te zijn, was eigenlijk al niet zo best toen ik er voor het laatst was. Van de opgeknapte showroom op een bedrijfsterrein is niet veel meer te zien. Prachtig!
Maar wat er ook veranderd mocht zijn, niet de warmte, die mij vroeger al zo aansprak. Oke, ze hebben nu ongeveer 1600 leden en 2 diensten na elkaar elke zondag. Maar ik voelde me er nog net zo thuis als voorheen. En ook nog net zo welkom. Goede muziek, goede en aansprekende preek, fijn gesprek en ook nog een paar bekenden gezien. Voelde me een heel gezegend mens toen ik naar huis ging!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 21:43
 
Ja, wij hebben geen kerkdienst gehad, maar wel een huissamenkomst. Het was vanmorgen ook weer zeer bijzonder. Vanaf half 10 tot 12 uur hebben we Bijbelstudie gehad, en dat was heerlijk weer deze morgen.

Wij hebben één van de brieven van Paulus behandeld. En zo zag ik hoe belangrijk het is om onderzoek te doen in en vanuit de Bijbel. Je kunt de Bijbel elke morgen lezen, dat noemen ze oppervlakkig lezen. Mensen die menen dat de Heilige Geest daarmede van zelf een openbaring gaat brengen over een Bijbelgedeelte heeft het wel mis.

Onderzoek vergt namelijk moeite en energie. Openbaring krijg je juist van de onderzoeken die je verricht. De Heilige Geest helpt je enkel bij het onderzoeken zelf.

Als je de griekse en hebreeuwse lexicon erbij haalt gaat er een wereld voor je open, dan zie je pas de miskleunen van vertalingen. Ik heb weer veel geleerd over één van de brieven van paulus. Dat is pas een samenkomst, niks geen gespeel op gevoel door zang of zoete preek, nee gewoon een samenkomst en studie zonder dat is heerlijk. :-D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 18:47
 
Gister een fijne dienst gehad in het kader van zendingszondag. Mijn oudste kleinzoon kwam naast me zitten. Er werd een filmpje getoond van een reis naar Bolivia. Op een gegeven moment kwam een Christusbeeld op het scherm
Is dat oma? Een beeld van de Here Jezus antwoord ik.
Er wordt even diep nagedacht.
Kan ie ademhalen? is de vraag. Nee hij is van steen gemaakt.
Is ie helemaal steen geworre? diepe denkrimpels
Nee de mensen hebben hem gemaakt van steen weet je wel net als dat beeld van oma die is van hout deze van steen.
Is ie niet echt Jezus?
Nee jongen hij is helemaal niet echt.
Dat is blijkbaar antwoord genoeg want hij verdiept zich verder in de dierenplaatjes van AH die ik voor hem meegenomen had
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 19:02
 
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 19:53
 
HANNAH810 schreef:
afgelopen zondagmorgen;
achter ons klonk een winderig geluid, en niet al te zachtjes........ Engeltje smiley

fluistert mijn pleegdochter net iets te hard tegen me;
IK WAS-UT NIE, HOOR MAMA!!! ECH NIE!!

je had haar serieuze gezichtje moeten zien! geweldig!!

Lol, het.was mamma zelf.. Grijns.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 19:55
 
....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 12 november 2012, 20:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 19:55
 
....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 12 november 2012, 20:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 19:56
 
...

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 12 november 2012, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 13:37
 
Vanmorgen dienst van schrift en tafel, met een mooi lied uit de bundel Tussentijds:

Lied 109 : Zoals ik ben, kom ik nabij.

Zoals ik ben, kom ik nabij,
met niets in handen, dan dat Gij
mij riep, en zelf U gaf voor mij,
O, Lam van God, ik kom.

Zoals ik ben, met al mijn strijd,
mijn angsten en onzekerheid,
mijn maskers en mijn ijdelheid,
O, Lam van God, ik kom.

Zoals ik ben, verdoofd, verblind,
tast ik naar U, die mij bemint,
bij wie de ziel genezing vindt
o Lam van God, ik kom.

Zoals ik ben, ontvangt Gij mij,
reinigt, vergeeft, omarmt Gij mij,
vervult, verlicht, verwarmt Gij mij,
O, Lam van God, ik kom.

Zoals ik ben, in U te zijn
en Gij in mij, in brood en wijn:
uw ziel, uw levenskracht wordt mijn
o Lam van God, ik kom.

Zoals ik ben, ja, dat ik dan
de lengte, breedte, hoogte van
uw diepe liefde vatten kan:
o Lam van God, ik kom.

Zoals ik ben, dat ik Uw naam
nu al, met alle heil’gen saam,
en eens ook voor Uw troon beaam,
O, Lam van God, ik kom. Ik kom.

Tekst : Charlotte Elliot: Just as I am
Vertaling: Gert Landman
Melody: Arthur H. Brown


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 18 november 2012, 13:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 12:18
 
Vanmorgen een mooie preek gehoord over onderstaande teksten.
Het zette mij weer even stil...

Prediker 12
Bijbel schreef:
1. Denk aan uw Schepper in de dagen van uw jeugd,
voordat de kwade dagen komen en de jaren naderen
waarvan u zeggen zult:Ik vind er geen vreugde in;

13 De slotsom van al wat door u gehoord is, is dit: Vrees God, en houd u aan Zijn geboden, want dit geldt voor alle mensen.
14 God zal namelijk elke daad in het gericht brengen, met alles wat verborgen is, hetzij goed, hetzij kwaad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COBY648





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 21:50
 
Geweldig. De voorganger heeft goed voor me gebeden en het was een goede les.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2