ChristianMatch
 


Forum

Discussiëren
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:25
 
PETRA944 schreef:
ik voel me wel schuldig nu ik weet hoe ze is, dus dit is voor mij een les die ik meeneem. ik had inderdaad milder moeten zijn, niet de irritatie moeten laten overheersen. Gefrustreerde smiley en terecht ben ook schuldig maar ja das ook achteraf, dus ik neem die les maar mee weer in me leven.

Ik vind dat je jezelf dan te kort doet. We zitten hier allemaal met ons neus achter een scherm en lezen enkel wat de ander schrijft, hoe goed kan je iemand nou helemaal leren kennen hier?
Had je haar juist niet te kort gedaan als je er niet tegenin gegaan was en had gedacht: ow het is Zwaan maar, laat maar zitten? Dat vind ik pas een verkeerde manier van met iemand omgaan.

De enige reden dat ik mn stukje plaatste was om je te laten weten dat er een verhaal achter Zwaan zit, niet om jou een schuldgevoel aan te praten.

En Willemijn, sommige mensen zijn niet te sturen, geloof dat dat toch wel duidelijk gebleken is in de laatste discussies.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:32
 
ANNETTE792 schreef:
Ik vind dat je jezelf dan te kort doet. We zitten hier allemaal met ons neus achter een scherm en lezen enkel wat de ander schrijft, hoe goed kan je iemand nou helemaal leren kennen hier?
Had je haar juist niet te kort gedaan als je er niet tegenin gegaan was en had gedacht: ow het is Zwaan maar, laat maar zitten? Dat vind ik pas een verkeerde manier van met iemand omgaan.

De enige reden dat ik mn stukje plaatste was om je te laten weten dat er een verhaal achter Zwaan zit, niet om jou een schuldgevoel aan te praten.

En Willemijn, sommige mensen zijn niet te sturen, geloof dat dat toch wel duidelijk gebleken is in de laatste discussies.

ik had wat minder hard me woorden tegen haar kunnen zeggen .op een iets vriendelijker manier. enfin ik zeg maar effe niets meer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:35
 
PETRA944 schreef:
ik had wat minder hard me woorden tegen haar kunnen zeggen .op een iets vriendelijker manier. enfin ik zeg maar effe niets meer

Petra... jij bent jij en je reageerde wel oprecht vanuit je hart. Dat was voelbaar en wat mij betreft gewoon okay. Het forum nodigt nu eenmaal uit om te reageren en dit was wat in jou werd opgeroepen. Je deed het met de beste intenties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:42
 
JOL252 schreef:
Petra... jij bent jij en je reageerde wel oprecht vanuit je hart. Dat was voelbaar en wat mij betreft gewoon okay. Het forum nodigt nu eenmaal uit om te reageren en dit was wat in jou werd opgeroepen. Je deed het met de beste intenties.

laten we er maar over ophouden, maakt niet uit, blijf me schuldig voelen, ken er wel bij , bij de rest van de lijst van schuld en zonden. Had haar op een lieve manier wat tegengas moeten geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 21:27
 
PETRA944 schreef:
laten we er maar over ophouden, maakt niet uit, blijf me schuldig voelen, ken er wel bij , bij de rest van de lijst van schuld en zonden. Had haar op een lieve manier wat tegengas moeten geven.

Petra, ik denk niet dat jij jouw manier van reageren moet plaatsen onder de noemer van schuld en zonde. Zo kwam het in ieder geval niet op mij over. Blijf vooral op jouw manier reageren! Je komt op mij eerlijk over en daar hou ik wel van!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:02
 
PETRA944 schreef:
laten we er maar over ophouden, maakt niet uit, blijf me schuldig voelen, ken er wel bij , bij de rest van de lijst van schuld en zonden. Had haar op een lieve manier wat tegengas moeten geven.

Ondanks dat ik de essentie miste van wat Zwaan haar drijfveer was, heb ik totaal geen schuldgevoel dat ze er niet meer is en jij hoeft dat beslist ook niet te hebben, zoals ik hier lees, komt ze wel weer eens voor de dag. Zwaan is niets mis mee maar mist misschien nog wat levens ervaring of de juiste manier van het brengen van Gods goedheid.

Wij zijn hier bezig om elkaars mening te lezen en het er mee eens of oneens te zijn. Zwaan (zo heb ik het idee) had wel de juiste intenties, maar begreep niet waar het op zo'n openbaar forum, in eerste plaats moet gaan, Jezus opdracht te leven vanuit het Grote Gebod.

Bijbelstudies leken het, wat zij hier met ons wilde delen, helaas werkt zoiets averechts op hen die "simpel" van geloof zijn en kan juist het tegenovergestelde teweeg brengen.

Ik hoop dat we hier allemaal in goed fatsoen hier met elkaar om kunnen blijven gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:38
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je dat allemaal weet en begrijpt had je haar ook wel een beetje bij kunnen sturen.......en niet achteraf allemaal stukken hoe goed je haar begreep.
Had Zwaan kunnen blijven en dan hadden wij met milde blik naar haar stukken kunnen kijken.......
En begrip moet je voor ieder mens opbrengen, ook voor de mensen die je niet goed begrijpt.......Ook dat is christen zijn.......

Ik vind het fijn dat je toegeeft dat je niet uit jezelf in staat bent met een milde blik naar iemand te kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:57
 
Ik was even vergeten dat mijn mening er in dit topic niet toe doet.........

Laatst aangepast door
LEANNE226
op donderdag 4 oktober 2012, 23:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:01
 
CARMEN073 schreef:
Ik vind het fijn dat je toegeeft dat je niet uit jezelf in staat bent met een milde blik naar iemand te kijken.



Beter lezen Carmen..... Knipoog smiley Ik kijk meestal met milde blik naar de mens en veroordeel ze in ieder geval niet met de Bijbel in mijn hand........
Was jij niet degene die me te mat vond in mijn visie en meningen omdat ze tegen Gods woord waren??????


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 4 oktober 2012, 23:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARC220





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:09
 
Met verbazing heb ik de reacties op de onderwerpen van Zwaan gevolgd.
Wat me opviel is dat de meeste stukken die ze plaatste geheel gegrond zijn op wat er in de Bijbel staat.
De reacties die ze hierop kreeg, of beter gezecht de aanvallen waren nooit inhoudelijk, en meestal in strijdt met Gods Woord.
De mensen die het inhoudelijk met haar eens waren, en dit in een reactie plaatsten werden eveneens afgebrand.
Over de mannier van getuigen kunnen we verschillend denken de ene mens heeft meer takt dan de andere.
Inhoudelijk had ze meestal de Bijbelse visie, en die werd door veel reacties vertrapt.
Ook de wijze hoe ze persoonlijk werd neergezet en ook nu nadat ze weg is vind ik te min voor woorden.
Duidelijk is dat voor veel mensen op dit forum, het gevoel van fatsoen en respect ten opzichte van elkaar totaal ontbreekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 23:52
 
LEANNE226 schreef:
Ik was even vergeten dat mijn mening er in dit topic niet toe doet.........

Tuurlijk wel, jij reageerde alleen maar wijs. Dus jouw mening was zelf een belangrijk aandeel in dit topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 08:04
 
MARC220 schreef:
Met verbazing heb ik de reacties op de onderwerpen van Zwaan gevolgd.
Wat me opviel is dat de meeste stukken die ze plaatste geheel gegrond zijn op wat er in de Bijbel staat.
De reacties die ze hierop kreeg, of beter gezecht de aanvallen waren nooit inhoudelijk, en meestal in strijdt met Gods Woord.
De mensen die het inhoudelijk met haar eens waren, en dit in een reactie plaatsten werden eveneens afgebrand.
Over de mannier van getuigen kunnen we verschillend denken de ene mens heeft meer takt dan de andere.
Inhoudelijk had ze meestal de Bijbelse visie, en die werd door veel reacties vertrapt.
Ook de wijze hoe ze persoonlijk werd neergezet en ook nu nadat ze weg is vind ik te min voor woorden.
Duidelijk is dat voor veel mensen op dit forum, het gevoel van fatsoen en respect ten opzichte van elkaar totaal ontbreekt.


Als ik mij niet vergis, ben jij de nieuwe "vriend" waar Zwaan over sprak.
Hartstikke leuk, ik hoop oprecht dat jullie samen geluk mogen vinden in en bij elkaar.

Dat jij niet blij bent met de manier waarop Zwaan de laatste paar dagen is aangesproken, dat snap ik.
Als je echter alles objectief bekijkt, zul je toch moeten toegeven dat dit ten dele aan haarzelf te wijten was.
Op een forum discussier je.
Dat betekend dat je je er van bewust moet zijn dat je tegengas krijgt.
Zwaan discussierde niet, ze zette wat feiten op n rijtje en wie het niet met haar eens is, die had het mis.
Het is inderdaad zo dat haar bijdragen een puur bijbelse grondslag hadden en ik ben de eerste om toe te geven dat daar waarheid in zit.

Echter, de manier waarop ze geen antwoord gaf op vragen en opmerkingen wekte irritatie op. Schattig hoor, die plaatjes, maar dat is geen antwoord geven. Lange lappen tekst die gekopieerd werden, zonder persoonlijk commentaar, daar kan men over t algemeen ook niet veel mee.
Wat mij persoonlijk irriteerde waren opmerkingen die niet eerlijk waren, zoals dat iedere homo alleen maar kortstondige relaties heeft omdat ze niet tot langdurige relaties in staat waren.

Al met al vind ik Zwaan een schat, ik heb haar ook ontmoet en gesproken, maar voor een serieus forum mist ze helaas wat empathie.
Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn om elkaar te kunnen respecteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 08:35
 
PIETER649 schreef:
Als ik mij niet vergis, ben jij de nieuwe "vriend" waar Zwaan over sprak.
Hartstikke leuk, ik hoop oprecht dat jullie samen geluk mogen vinden in en bij elkaar.

Dat jij niet blij bent met de manier waarop Zwaan de laatste paar dagen is aangesproken, dat snap ik.
Als je echter alles objectief bekijkt, zul je toch moeten toegeven dat dit ten dele aan haarzelf te wijten was.
Op een forum discussier je.
Dat betekend dat je je er van bewust moet zijn dat je tegengas krijgt.
Zwaan discussierde niet, ze zette wat feiten op n rijtje en wie het niet met haar eens is, die had het mis.
Het is inderdaad zo dat haar bijdragen een puur bijbelse grondslag hadden en ik ben de eerste om toe te geven dat daar waarheid in zit.

Echter, de manier waarop ze geen antwoord gaf op vragen en opmerkingen wekte irritatie op. Schattig hoor, die plaatjes, maar dat is geen antwoord geven. Lange lappen tekst die gekopieerd werden, zonder persoonlijk commentaar, daar kan men over t algemeen ook niet veel mee.
Wat mij persoonlijk irriteerde waren opmerkingen die niet eerlijk waren, zoals dat iedere homo alleen maar kortstondige relaties heeft omdat ze niet tot langdurige relaties in staat waren.

Al met al vind ik Zwaan een schat, ik heb haar ook ontmoet en gesproken, maar voor een serieus forum mist ze helaas wat empathie.
Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn om elkaar te kunnen respecteren.


Ik kan me vinden in jouw reactie. Daarbij nog even een kleine aanvulling.... het is mooi dat mensen haar in bescherming nemen en haar ook wat beter kennen, steun heeft ieder mens nodig en ik hoop dat Zwaan hierdoor deze dagen ook wat nieuwe moed en kracht op doet. Maar ik herinner me een bepaalde vorm van reageren met plaatjes om aan te duiden hoe zij mensen beleefde en daarbij wat mij betreft ook grof werd. Hierbij werd het nog voor haar opgenomen ook alsof het de gewoonste zaak van de wereld was met indirect aangetoond God als beschermer van de reacties erachter. En óf Zwaan is dus wél in staat om deel te nemen aan een discussie (hoe erg die specifieke manier van reageren ook was) óf zij werd door anderen achter de schermen aangestuurd om reacties neer te zetten. Wanneer zij in deze reacties mensen schoffeerde was de opzet van de tekst namelijk heel anders dan hoe zij dit normaliter neerzette.


Jol.... communicatie moet helder zijn, over fatsoen en respect gesproken.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 5 oktober 2012, 09:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 08:50
 
ANNETTE792 schreef:
Goed plan, al wil ik nog wel even iets kwijt.

Zwaan is al jaren met tussenpozen lid van cm. Ik denk dat je haar echt een hele poos moet kennen om te snappen waarom ze op haar manier reageert, probeer het maar niet te snappen, onthoud enkel bij elke bijdrage, hoe tenenkrommend ze vaak ook zijn, dat ze het enkel uit haar drang om te waarschuwen geschreven is. Ik irriteer me daar bij de meeste mensen vreselijk aan, maar op een of andere manier kan ik het van haar hebben
Ik heb haar 2x ontmoet en het is zo n vreselijke lieve meid, gewoon veel te lief voor deze harde maatschappij. Door de gekopieerde bijdrages krijg je echt een heel raar beeld wat echt totaal niet bij haar past.

Zwaan had ook regelmatig goede stukken ertussen.

Weet je wat ik nou zo jammer vind, juist door die lange lappen tekst, kopieer en plakwerk, viel dat niet meer op.

Bij sommige fora is het een regel, géén lange lappen, korte overzichtelijke stukken.

Jammer....als deze regel duidelijk was opgenomen, dan had ze duidelijker over kunnen komen, en vielen voor mij de stukken die ik wel goed vond veel meer op, zouden veel meer naar buiten komen.

Kijk, denk ik dan, zet dan een link bij je stuk, dan kan iemand klikken, en die hoeft dan niet alles te lezen van zo'n site, kan ook enkel een klein stukkie, dat ie dan al aanvoelt wat er wordt bedoeld.

Het is evident, grote lappen tekst met veel linken en onduidelijke plaatjes waar je niet weet wát ermee bedoeld wordt op het eerste gezicht, ja, jammer. Kort je ding dan in, zoals een Uittreksel. En ja, wil je mensen toch een heel groot stuk van een site laten lezen, maak dan wel ff een linkje....

Ja, want ik mag Zwaan ook wel, maar dit is ondoenlijk zulke grote stukken, en dan niet eens zelf geschreven ook nog, maar kopieerwerk van een site....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 08:58
 
MARC220 schreef:
Met verbazing heb ik de reacties op de onderwerpen van Zwaan gevolgd.
Wat me opviel is dat de meeste stukken die ze plaatste geheel gegrond zijn op wat er in de Bijbel staat.
De reacties die ze hierop kreeg, of beter gezecht de aanvallen waren nooit inhoudelijk, en meestal in strijdt met Gods Woord.
De mensen die het inhoudelijk met haar eens waren, en dit in een reactie plaatsten werden eveneens afgebrand.
Over de mannier van getuigen kunnen we verschillend denken de ene mens heeft meer takt dan de andere.
Inhoudelijk had ze meestal de Bijbelse visie, en die werd door veel reacties vertrapt.
Ook de wijze hoe ze persoonlijk werd neergezet en ook nu nadat ze weg is vind ik te min voor woorden.
Duidelijk is dat voor veel mensen op dit forum, het gevoel van fatsoen en respect ten opzichte van elkaar totaal ontbreekt.

Hai,

Zoals ik al hierboven aangaf: iedereen die grote lappen tekst plakt mét veel linken, ja, mensen hebben geen zin om op zulke grote stukken te reageren, da's ondoenlijk, neemt uren in beslag. dus het gíng niet om de inhoud. Iedereen mag zijn mening hebben.
En ik was het regelmatig wel met 'r eens, maar op zulke stukken reageren kwa groote bedoel ik, is niet te doen.....

Terwijl zijzelf, Zwaan, in enkele seconden klaar is met knip en plakwerk.

Dus, dingen zijn niet persoonlijk naar haar. al open je 5 keer op een dag een onderwerp, als je het duidelijk houdt en overzichtelijk....en dus niet zooooooo lang....

Er was al eerder aangegeven hier: géén grote lappen tekst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 09:39
 
JOL252 schreef:
Ik kan me vinden in jouw reactie. Daarbij nog even een kleine aanvulling.... het is mooi dat mensen haar in bescherming nemen en haar ook wat beter kennen, steun heeft ieder mens nodig en ik hoop dat Zwaan hierdoor deze dagen ook wat nieuwe moed en kracht op doet. Maar ik herinner me een bepaalde vorm van reageren met plaatjes om aan te duiden hoe zij mensen beleefde en daarbij wat mij betreft ook grof werd. Hierbij werd het nog voor haar opgenomen ook alsof het de gewoonste zaak van de wereld was met indirect aangetoond God als beschermer van de reacties erachter. En óf Zwaan is dus wél in staat om deel te nemen aan een discussie (hoe erg die specifieke manier van reageren ook was) óf zij werd door anderen achter de schermen aangestuurd om reacties neer te zetten. Wanneer zij in deze reacties mensen schoffeerde was de opzet van de tekst namelijk heel anders dan hoe zij dit normaliter neerzette.


Jol.... communicatie moet helder zijn, over fatsoen en respect gesproken.


Klopt Jol, dat viel op......en het trieste daarin is dat het zo ontzettend onchristelijk is om zoiets te doen.......
Het zou dus zo kunnen zijn dat Zwaan dus werd gebruikt om een ander zijn/haar onvrede tegen bepaalde mensen te spuien....triest......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 12:11
 
JOL252 schreef:
Ik kan me vinden in jouw reactie. Daarbij nog even een kleine aanvulling.... het is mooi dat mensen haar in bescherming nemen en haar ook wat beter kennen, steun heeft ieder mens nodig en ik hoop dat Zwaan hierdoor deze dagen ook wat nieuwe moed en kracht op doet. Maar ik herinner me een bepaalde vorm van reageren met plaatjes om aan te duiden hoe zij mensen beleefde en daarbij wat mij betreft ook grof werd. Hierbij werd het nog voor haar opgenomen ook alsof het de gewoonste zaak van de wereld was met indirect aangetoond God als beschermer van de reacties erachter. En óf Zwaan is dus wél in staat om deel te nemen aan een discussie (hoe erg die specifieke manier van reageren ook was) óf zij werd door anderen achter de schermen aangestuurd om reacties neer te zetten. Wanneer zij in deze reacties mensen schoffeerde was de opzet van de tekst namelijk heel anders dan hoe zij dit normaliter neerzette.

Jol.... communicatie moet helder zijn, over fatsoen en respect gesproken.

Je fantasie slaat op hol, Jol.

En hier kan ik echt geen respect voor opbrengen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 12:18
 
CARMEN073 schreef:
Je fantasie slaat op hol, Jol.

En hier kan ik echt geen respect voor opbrengen.


Ik geloof dat het niet alleen Jol is opgevallen hoor....Zijn er dus meer mensen met een ruime fantasie op CM...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 12:31
 
MARC220 schreef:
Met verbazing heb ik de reacties op de onderwerpen van Zwaan gevolgd.
Wat me opviel is dat de meeste stukken die ze plaatste geheel gegrond zijn op wat er in de Bijbel staat.
De reacties die ze hierop kreeg, of beter gezecht de aanvallen waren nooit inhoudelijk, en meestal in strijdt met Gods Woord.
De mensen die het inhoudelijk met haar eens waren, en dit in een reactie plaatsten werden eveneens afgebrand.
Over de mannier van getuigen kunnen we verschillend denken de ene mens heeft meer takt dan de andere.
Inhoudelijk had ze meestal de Bijbelse visie, en die werd door veel reacties vertrapt.
Ook de wijze hoe ze persoonlijk werd neergezet en ook nu nadat ze weg is vind ik te min voor woorden.
Duidelijk is dat voor veel mensen op dit forum, het gevoel van fatsoen en respect ten opzichte van elkaar totaal ontbreekt.

Wat je zegt klopt. Probeer het echter niet persoonlijk op te vatten, want zo is het ook niet bedoelt.

De persoonlijk getinte aanvallen, het 'flaming', de meest absurde verdachtmakingen en, als dat allemaal niet helpt, de 'smalltalk' op serieuze topics, hebben maar 1 doel namelijk; het verstoren van een inhoudelijke discussie.

Ik heb op dit forum getracht serieuze topics te starten waarin we elkaar kunnen bemoedigen, aanvullen en van elkaar, gebaseerd op Gods Woord, kunnen leren.

Het signaleren van 'getrol' is werkelijk niet zo moeilijk; onder ieders naam op dit forum staat een getal waarachter al iemands posts op dit forum zijn verzameld. Als je dat een beetje doorbladert kom je er al snel achter wie de minst opbouwende posts op dit forum plaatst.

Helaas is de redactie van CM niet op haar taak berekend, of ze hecht geen waarde aan een forum met inhoudelijke discussies op niveau. Mogelijk spelen economische motieven daarbij de doorslag. De 'meeste-stemmen-gelden-policy vult de portemonnee natuurlijk het beste.

Voor mij de tijd om op zoek te gaan naar een forum waar wel op een respectvolle manier discussies gevoerd kunnen worden door christenen die elkaar wensen op te bouwen in plaats van af te breken.


Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 5 oktober 2012, 12:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 13:25
 
beste mensen ,

het kalf is verdronken .........
wat het grootste probleem in discussies is , is je eigen irritatie.

als je discussieert en je ergert ( wat heel menselijk is ) , dan verlies je het punt waar het omgaat uit het oog.

wellicht waren de bijdragen van Zwaan erg eeehm bijzonder en had ze enige sturing nodig .....maar irritaties over een weer zijn altijd de oorzaak van een verstoorde relatie.
niet de inhoud...........maar de manier van brengen en reactie hierop.

en het wordt heel snel een heksenjacht.
want net als in de echte wereld , is ook hier op dit Forum de geest van de wereld aanwezig.

Jammer is dat die geest nietsontziend is en gericht op het ver en uitstoten van andersdenkenden.

De bijbel zegt dat wij Het zoutend Zout zijn.
Als het zout zijn kracht verliest...........

Alles wat hier gezegd is , is met de beste bedoelingen gezegd me dunkt.
Maar wij christenen zijn anders dan de wereld.

als wij zaken goed praten , die de wereld ook goed praat , waarin onderscheiden wij ons dan ?
in de Liefde ?
Dat hebben de boeddhisten ook en de Hare nogwat.
En als je zegt dat Jezus liefde is , klopt dat 1000000 %
maar dat is Boeddha ook want die laat je ook heel fijn voelen.
En als je maar goed mediteert kom je met je zelf in contact etc etc etc
en ga je alles zien.

Maar waar is de Oordelende God ?
De God , die gezeten op de Troon , de wereld en ook mij gaat oordelen ?
Die mij gaat vragen of ik wel echt iets heb gedaan met mijn GELOOF
?

Christen zijn anno 2012 gaat je kosten ......of je baan of je huwelijk of je .......Leven.
Want de Satan , waar niemand over wil praten , is onze grootste tegenstander en is er slechts op uit om te moorden , te roven en te stelen.

Hij speelt geen spelletje , maar schiet om te doden.
Gericht .....op je hart.
Is voor sommige mensen hier waarschijnlijk te hard en niet lief wat ik nu zeg, maar wie denkt dat het geloof in Jezus je niet alles gaat kosten , heeft het mis.

Wie de zonden van de wereld goedpraat met allerlei zelfverwijten en valse schaamte , is medeplichtig aan dee zonde.

Wie weet dat iets zonde is , om het even wat voor zonde , maar uit valse schaamte of zondegevoel , die ander er niet op wijst , dat iets zonde is , is zelf medeplichtig.
maar in deze wereld is het veel veiliger om niets te zeggen.
want dan krijg je ook geen problemen.

verlies je je baan niet , je huwelijk blijft goed etc etc etc etc ......
maar God ziet en hoort ALLES.
En HIJ onthoudt alles.
En wij moeten van alles wat we doen verantwoordelijkheid afleggen.

En dan is er niemand die ons verdedigt , maar slechts een die ons aanklaagt........de Duivel.

Wees bereid om Gods woord te verdedigen want God gaat ons hierop oordelen.
En Zijn oordeel is loepzuiver en bikkelhard.

God is Liefde , maar ook een verterende vuur
Jezus lag in een kribbe als babytje , maar Hij is ook de Leeuw van Juda
en een Leeuw is absoluut errug errug gevaarlijk en doodt .......

Misschien is dit niet het Godsbeeld wat ons aanstaat , maar wel wat de bijbel zegt.

Hij ie een verterend vuur en het is vreselijk om te vallen in de handen van de levende God.

En dat is niet bedoeld voor het dierenrijk , maar voor ons !

Wie oren heeft om te horen , die hore ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 13:27
 
CARMEN073 schreef:
Wat je zegt klopt. Probeer het echter niet persoonlijk op te vatten, want zo is het ook niet bedoelt.

De persoonlijk getinte aanvallen, het 'flaming', de meest absurde verdachtmakingen en, als dat allemaal niet helpt, de 'smalltalk' op serieuze topics, hebben maar 1 doel namelijk; het verstoren van een inhoudelijke discussie.

Ik heb op dit forum getracht serieuze topics te starten waarin we elkaar kunnen bemoedigen, aanvullen en van elkaar, gebaseerd op Gods Woord, kunnen leren.

Het signaleren van 'getrol' is werkelijk niet zo moeilijk; onder ieders naam op dit forum staat een getal waarachter al iemands posts op dit forum zijn verzameld. Als je dat een beetje doorbladert kom je er al snel achter wie de minst opbouwende posts op dit forum plaatst.

Helaas is de redactie van CM niet op haar taak berekend, of ze hecht geen waarde aan een forum met inhoudelijke discussies op niveau. Mogelijk spelen economische motieven daarbij de doorslag. De 'meeste-stemmen-gelden-policy vult de portemonnee natuurlijk het beste.

Voor mij de tijd om op zoek te gaan naar een forum waar wel op een respectvolle manier discussies gevoerd kunnen worden door christenen die elkaar wensen op te bouwen in plaats van af te breken.



Jammer dat je CM de zwarte Piet toespeelt......en nog erger dat je de posts van iemand doorbladert om te kijken of dat zinnige bijdragen zijn......Jij maakt toch ook wel eens een grapje en een grol.....

Jij bent ook al eerder lid geweest van CM, net als Zwaan en Chatuliem.....

Er zijn tijden geweest dat ik heel goed met Chatuliem door de deur kon en wij allerhande gesprekken hadden over geloof hoewel ons geloofsleven mijlenver uiteen lag......wij respecteerden elkaar....grapjes over yoga konden zelfs.....noem maar even de befaamde krokodil.....waar ik in alle liefde mee gepest werd......
Met Zwaan is het eigenlijk hetzelfde verhaal: die is hier ook eerder lid geweest en werd ook geaccepteerd zoals ze was en was een graag geziene gast op CM uitjes....
Waar ik me over verbaas en waar ik het antwoord ook niet op weet is de omslag die heeft plaats gevonden...Wat eerder een bron van pittige discussies was is ontaardt in venijn en veroordelen.....daar doe ik aan mee, en ook jij Carmen......net zo goed......
Maar om dan de redactie daar de schuld van te geven gaat mij toch een brug te ver.....ik heb niets anders dan goede ervaringen met ze......en daarbij is het gelukkig een geheel vrijblijvende keuze om lid te zijn en te blijven......(blijven niet altijd begrijp ik...)
Om die reden vind ik het een triest gegeven dat Chatuliem en Zwaan weg zijn, het kon ook zo niet langer dat is ook wel weer zo......maar nu zijn wel twee karakteristieke mensen weg....
En topics op niveau? Wat is niveau? Is het nu zo moeilijk om eens in het niveau van de ander te stappen????
Wat is er mis mee als je het een topic lang over mummelen hebt? En daar allemaal vindingrijke woorden bij kan bedenken? Het begrip neuzelen is ook zo'n term die hier ontstaan is...... Zal dan wel mijn niveau zijn maar soms is het heerlijk om gewoon even lekker laag complex te grappen en te grollen......
Nu ga ik vanavond ook nog naar Gerard Joling dus als we het over niveau hebben....... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 5 oktober 2012, 13:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 13:44
 
LEANNE226 schreef:
Ik was even vergeten dat mijn mening er in dit topic niet toe doet.........

Verklaar, ieders mening is van belang, of men is het er mee eens, of men kan tot nadenken gestemd woren indien men het er niet mee eens is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 16:18
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jammer dat je CM de zwarte Piet toespeelt......en nog erger dat je de posts van iemand doorbladert om te kijken of dat zinnige bijdragen zijn......Jij maakt toch ook wel eens een grapje en een grol.....

Jij bent ook al eerder lid geweest van CM, net als Zwaan en Chatuliem.....

Er zijn tijden geweest dat ik heel goed met Chatuliem door de deur kon en wij allerhande gesprekken hadden over geloof hoewel ons geloofsleven mijlenver uiteen lag......wij respecteerden elkaar....grapjes over yoga konden zelfs.....noem maar even de befaamde krokodil.....waar ik in alle liefde mee gepest werd......
Met Zwaan is het eigenlijk hetzelfde verhaal: die is hier ook eerder lid geweest en werd ook geaccepteerd zoals ze was en was een graag geziene gast op CM uitjes....
Waar ik me over verbaas en waar ik het antwoord ook niet op weet is de omslag die heeft plaats gevonden...Wat eerder een bron van pittige discussies was is ontaardt in venijn en veroordelen.....daar doe ik aan mee, en ook jij Carmen......net zo goed......
Maar om dan de redactie daar de schuld van te geven gaat mij toch een brug te ver.....ik heb niets anders dan goede ervaringen met ze......en daarbij is het gelukkig een geheel vrijblijvende keuze om lid te zijn en te blijven......(blijven niet altijd begrijp ik...)
Om die reden vind ik het een triest gegeven dat Chatuliem en Zwaan weg zijn, het kon ook zo niet langer dat is ook wel weer zo......maar nu zijn wel twee karakteristieke mensen weg....
En topics op niveau? Wat is niveau? Is het nu zo moeilijk om eens in het niveau van de ander te stappen????
Wat is er mis mee als je het een topic lang over mummelen hebt? En daar allemaal vindingrijke woorden bij kan bedenken? Het begrip neuzelen is ook zo'n term die hier ontstaan is...... Zal dan wel mijn niveau zijn maar soms is het heerlijk om gewoon even lekker laag complex te grappen en te grollen......
Nu ga ik vanavond ook nog naar Gerard Joling dus als we het over niveau hebben....... Knipoog smiley

Niks aan toe te voegen!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 16:20
 
ERIKA129 schreef:
Niks aan toe te voegen!!!


Nou.............Gerard Joling Kotsende smiley Kotsende smiley .................ben je het daar ook mee eens Erika?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:25
 
INGE721 schreef:
Nou.............Gerard Joling Kotsende smiley Kotsende smiley .................ben je het daar ook mee eens Erika?

ehhhhhh..... ehhhhh
nou tja ehhh... nah laat ik maar zeggen dat ik daar niet warm voor loop om naar een concert te gaan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:36
 
ERIKA129 schreef:
ehhhhhh..... ehhhhh
nou tja ehhh... nah laat ik maar zeggen dat ik daar niet warm voor loop om naar een concert te gaan Knipoog smiley


Wat is daar nu mis mee????? Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:41
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat is daar nu mis mee????? Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley

Zou niet weten Smiley die vol vragen zit
Maar zou liever naar Gerard gaan dan naar Gordon..
Al moet ik zeggen dat die groep van hem wel beter is dan hij solo Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:42
 
ERIKA129 schreef:
Zou niet weten Smiley die vol vragen zit
Maar zou liever naar Gerard gaan dan naar Gordon..
Al moet ik zeggen dat die groep van hem wel beter is dan hij solo Knipoog smiley


Je bent wel een beetje jaloers Erika, ik hoor het wel..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:45
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je bent wel een beetje jaloers Erika, ik hoor het wel..... Knipoog smiley

Ikke Jaloers Geschokte, onthutste smiley Was dat dan Smiley die vol vragen zit
Zo ben ik niet he Engeltje smiley

Enne ga liever naar een mooie musical als ik mag kiezen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:46
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je bent wel een beetje jaloers Erika, ik hoor het wel..... Knipoog smiley


tuurlijk is Erika jaloers, die heeft wel zin in een glitterkapsel- en outfit ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4