ChristianMatch
 


Forum

Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:10
 
PETRA373 schreef:
vind je eerste zin erg heftig.... denk dat ouders niet bewust voor de dood van een kind kiezen, de dominee in zijn denken ook weer het beste met d e mensen voor heeft.

en let op, door complicaties he...... ook bij gewone griep kunnen er dodelijke complicaties ontstaan, kan me voorstellen dat mensen denken eh mazelen is niet dodelijk.

zelf heb ik mazelen gehad en kinkhoest als kind.

zo kan ik ook wel iemand veroordelen die bij de kassa hoest zonder hand goed voor de mond en mijn kind krijgt er griep door met compilcaties die kunnen leiden tot ernstigge gevolgen....

Ik ben het met je eens dat ik stevige uitspraken doe in deze en dat die anders geformuleerd zijn dan je van me gewend bent.

Nee, dat is niet hetzelfde. Het is hooguit wat ondoordacht handelen en bovendien kan griep veel makkelijker overgedragen worden ook als je het zelf echt niet wilt. Zelfs al denken deze ouders uit liefde voor hun kind te handelen - ik denk het niet want ze zijn alleen maar zo bang voor God gemaakt dat ze niet durven inenten - dan is de consequentie nog onverantwoord. Als ze die keuze voor zichzelf als volwassene maken dan kan dat, zij het dat het maatschappelijk wel erg kostbaar is. Als je deze keuze maakt voor een ander, ook al is het je eigen kind, dan handel je onverantwoordelijk. Principes voor jezelf mogen maar je mag ze niet opleggen aan anderen. Je mag je kind niet onnodig aan dit risico blootstellen. Als je stelt dat iemand verplicht moet inenten gaat dat te ver want dan zou iedereen tot een medische behandeling verplicht kunnen worden gesteld. Je moet deze ouders dus overtuigen die hun kind potentieel dreigen te mishandelen. Overigens: de inentingsgraad in Staphorst is groter dan die in Amsterdam, wat waarschijnlijk te maken heeft met de bevolkingssamenstelling. Ook in Staphorst hebben de meeste ouders hun kinderen dus lief en geven daar prakisch gestalte aan.

Wreedheid tegen onschuldige kinderen is onnacceptabel, overal en altijd. Je moet God niet verantwoordelijk houden voor je eigen nalatigheid.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 29 juni 2013, 15:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:17
 
dat bedoel ik, ondoordacht handelen, is niet bewust voor doodsoorzaak van kinderen kiezen....

Laatst aangepast door
PETRA373
op zaterdag 29 juni 2013, 11:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:27
 
PETRA373 schreef:
ook trin zegt, ook na de dokter gaan... bidden voor genezing en zeggen, soms word iemand genezen, soms niet. het waarom hebben we geen antwoord op en kijken na de mensen die genezen en blijven bidden voor zieken.

maar ha ha, die discusie ga ik maar niet met je houden over trin.... daar denken we verschillend over.... liefs

was wel gaaf dat toen ik voor gebed ging na healing room, dat gat van kies dichtgroeide daarna, in heel korte tijd.


weet ook vast iemand een trucje voor Knipoog smiley

Het is niet eerlijk, grote posters, "God geneest, ook vandaag!"

En:

Uploaded with ImageShack.us

- Afbeelding aangepast door redactie CM -



Elke kies die getrokken is vult het gat heel snel, hehe.

Nee, ik heb het over genezing van kanker ed die Trin oa, de mensen voorspiegelt, ...


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 29 juni 2013, 22:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:41
 
Dan kun je misschien ook beter de poster niet plaatsen...toch??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:46
 
SHANITA130 schreef:
Het is niet eerlijk, grote posters, "God geneest, ook vandaag!"



Uploaded with ImageShack.us

Elke kies die getrokken is vult het gat heel snel, hehe.

Nee, ik heb het over genezing van kanker ed die Trin oa, de mensen voorspiegelt, ...

Dit gat groeide maar niet dicht.....bleef maar rotzooi uit komen, eh effe na gebed was het ineens bijna dicht.


en begrijp je wel hoor.
er w oorden helaas ook fouten gemaakt door cristenen in hun omgaan met god geneest....blijven mensjes he, in gods werkterrein...
toch kom ik e r niet omheen, ja god geneest ook vandaag de dag .
niet altijd, maar gebeurt wel...
Ik zelf zou niet durven zeggen over god geneest je van kanker zomaar, maar er zijn wel degelijk mensen genezen van kanker....

maar allemaal ontopic, ik moet echt opruimen, ik vind als je ziek bent, ga na de dokter
en ja, ook na god bidden om genezing en ja neem ook maatregelen tegen ziektes zoals bepaalde inentingen....


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 29 juni 2013, 22:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:50
 
ZEELAND736 schreef:
Dan kun je misschien ook beter de poster niet plaatsen...toch??

ha ha , ja, hij valt wel erg op die poster shanita, ben je toch beetje reclame voor ze aan het maken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:55
 
ZEELAND736 schreef:
Dan kun je misschien ook beter de poster niet plaatsen...toch??

Zit een waarschuwing bij voor alle mensen/christenen, die denken, ha, ik kan van me kanker oid afkomen.

Op zijn minst erg misleidend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 12:03
 
SHANITA130 schreef:
Zit een waarschuwing bij voor alle mensen/christenen, die denken, ha, ik kan van me kanker oid afkomen.

Op zijn minst erg misleidend!

zit wat in, ikzelf zou de tekst ook anders maken denk ik.....blijft moeilijke discusie shanita.

toch geloof ik dat jezus vandaag de dag ook nog geneest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 12:30
 
SHANITA130 schreef:
Het is niet eerlijk, grote posters, "God geneest, ook vandaag!"

En:

Uploaded with ImageShack.us

Elke kies die getrokken is vult het gat heel snel, hehe.

Nee, ik heb het over genezing van kanker ed die Trin oa, de mensen voorspiegelt, ...

Dus jij vindt dat de dokter geneest en we God maar buitenspel moeten zetten, althans daar lijkt het wel op, maar hopelijk vergis ik mij.

Zouden we God niet meer eer moeten brengen voor al het goede wat Hij doet of moeten we Hem als onze Heer, Redder, Verlosser, Genezer, enz in plaats van Hem in een verdomhoekje te houden?

God geeft al het goede, waarom zo negatief over wat God doet, snap ik niet helemaal. Er zijn veel charlatans, maar God geneest nog steeds zelfs door charlatans heen of zijn Woord zou een leugen moeten zijn.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 29 juni 2013, 22:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 12:45
 
SHANITA130 schreef:
Zit een waarschuwing bij voor alle mensen/christenen, die denken, ha, ik kan van me kanker oid afkomen.

Op zijn minst erg misleidend!

Ik mag hopen...wensen...dat de meesten dat hier ook wel weten...
Beter juist niet te veel aandacht...(denk ik)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 12:46
 
PETRA373 schreef:
zit wat in, ikzelf zou de tekst ook anders maken denk ik.....blijft moeilijke discusie shanita.

toch geloof ik dat jezus vandaag de dag ook nog geneest.


Jammer juist ja...dat Gods Naam hier niet wordt genoemd...of vermeld...
Ligt dat niet allemaal in ZIJN...Goddelijke Handen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 12:53
 
Ik vind dit een hele moeilijke discussie,ik kom uit een hoek waarin ziekte en dood(vaak) gezien werden als een straf van God.
Deze ouders leven niet alleen met het besef dat hun kinderen ziek zijn omdat ze niet laten inenten maar ook nog met de angst dat God ze zal straffen met ernstige ziektes of zelfs de dood.

Ik was eens op een begrafenis van een mooie jonge blom van 17 die op haar fiets geschept was door een automobilist en meters was meegesleept.......de dominee zei:hoe zondig moet dit kind wel niet geweest zijn dat God haar zo straft.........kippevel!(en walging)

Ik ben vervloekt door deze zijde van de familie omdat mijn vader zich heeft laten cremeren ,omdat mijn broer gescheiden is en omdat mijn partner ernstig ziek werd(straf voor.......???)De hel schijnt nog te goed voor mij te zijn......mensen die hier jaren over de vloer kwamen werden door de kerk verboden hier ooit nog een stap over de drempel te zetten.

Ik bid voor kracht en wijsheid voor de ouders en dat de zieke kinderen hier ongeschonden uit mogen komen.

Leanne,moet en kan zelf beslissingen nemen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 12:57
 
Ja, ik geloof zeker dat GOD zieken geneest en dat er boze geesten worden uitgedreven door Jezus.

Ik ken zelf iemand die zo erg beschadigd is in haar jeugd, maar nu doordat er 1x per 2 weken met haar gebeden wordt zij stukje bij beetje aan het genezen is. Het gaat goed met haar en wij haar vriendinnen zijn heel blij voor haar Lachende smiley God is goed

Wij hebben een God van wonderen. En dat niet iedereen geneest dat laat ik maar aan God over.

Maar de mensen die ik heb horen getuigen waarvan er 1 met kanker, ja terwijl zij zelf heel sceptisch erin stond. Ja, en nu kan ze God alleen maar loven en prijzen en Groot maken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 13:04
 
LEANNE226 schreef:
Ik vind dit een hele moeilijke discussie,ik kom uit een hoek waarin ziekte en dood(vaak) gezien werden als een straf van God.
Deze ouders leven niet alleen met het besef dat hun kinderen ziek zijn omdat ze niet laten inenten maar ook nog met de angst dat God ze zal straffen met ernstige ziektes of zelfs de dood.

Ik was eens op een begrafenis van een mooie jonge blom van 17 die op haar fiets geschept was door een automobilist en meters was meegesleept.......de dominee zei:hoe zondig moet dit kind wel niet geweest zijn dat God haar zo straft.........kippevel!(en walging)

Ik ben vervloekt door deze zijde van de familie omdat mijn vader zich heeft laten cremeren ,omdat mijn broer gescheiden is en omdat mijn partner ernstig ziek werd(straf voor.......???)De hel schijnt nog te goed voor mij te zijn......mensen die hier jaren over de vloer kwamen werden door de kerk verboden hier ooit nog een stap over de drempel te zetten.

Ik bid voor kracht en wijsheid voor de ouders en dat de zieke kinderen hier ongeschonden uit mogen komen.

Leanne,moet en kan zelf beslissingen nemen

Wat ontzettend erg zo`n angst geloof, daar kan je inderdaad maar veel voor bidden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 13:31
 
PIETER619 schreef:
Dus jij vindt dat de dokter geneest en we God maar buitenspel moeten zetten, althans daar lijkt het wel op, maar hopelijk vergis ik mij.

Zouden we God niet meer eer moeten brengen voor al het goede wat Hij doet of moeten we Hem als onze Heer, Redder, Verlosser, Genezer, enz in plaats van Hem in een verdomhoekje te houden?

God geeft al het goede, waarom zo negatief over wat God doet, snap ik niet helemaal. Er zijn veel charlatans, maar God geneest nog steeds zelfs door charlatans heen of zijn Woord zou een leugen moeten zijn.

Ik geloof zeker dat God geneest, maar niet altijd!!!!!!!

En dan zulke poster ophangen die suggereren dat God altijd geneest.

"" Healing Room(genezings kamer)

Heeft u Kanker, Brandwonden of andere pijnlijke kwalen?

Bent u het helemaal zat?

Nee dan contact op met: Healing Room(genezings kamer) Volendam.(met mooie sierlijke letters)

Telefoon:...

E-mail:....

Gratis. doeltreffend en waarheidsgetrouw.""

Ik vind dit behoorlijk misleidend, en valse hoop gevend, ja, omdat iemand, iemand kent...etc. Smiley met dichtgeplakte mond Woedende smiley

Laatste keer, nieuws over genezingen was de 7 blinde kindertjes die waren genezen en niet waren genezen, Leugens TRIN, en daar baal ik van.
En de zogenaamde beenverlengers, die even aan de achterkant van je gympen trekken.

Niet dat ik niet in de grootheid van God oid dergelijks geloof. Juist wel!

Ik geloof niet in de leugens van trin.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 juni 2013, 13:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 13:36
 
SHANITA130 schreef:
Ik geloof zeker dat God geneest, maar niet altijd!!!!!!!

En dan zulke poster ophangen die suggereren dat God altijd geneest.

"" Healing Room(genezings kamer)

Heeft u Kanker, Brandwonden of andere pijnlijke kwalen?

Bent u het helemaal zat?

Nee dan contact op met: Healing Room(genezings kamer) Volendam.(met mooie sierlijke letters)

Telefoon:...

E-mail:....

Gratis. doeltreffend en waarheidsgetrouw.""

Ik vind dit behoorlijk misleidend, en valse hoop gevend, ja, omdat iemand, iemand kent...etc. Smiley met dichtgeplakte mond Woedende smiley

Laatste keer, nieuws over genezingen was de 7 blinde kindertjes die waren genezen en niet waren genezen, Leugens TRIN, en daar baal ik van.
En de zogenaamde beenverlengers, die even aan de achterkant van je gympen trekken.

Niet dat ik niet in de grootheid van God oid dergelijks geloof. Juist wel!

Ik geloof niet in de leugens van trin.

Quote:
Pieter: God geeft al het goede, waarom zo negatief over wat God doet, snap ik niet helemaal. Er zijn veel charlatans, maar God geneest nog steeds zelfs door charlatans heen of zijn Woord zou een leugen moeten zijn.

En de schade is vele male groter, God heeft geen charlatan=bedrieger nódig om doorheen te genezen, kan HIJ zelf ook door de zieke zelf.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 juni 2013, 13:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 13:37
 
SHANITA130 schreef:
En de schade is vele male groter, God heeft geen charlatan=bedrieger nódig om doorheen te genezen, kan HIJ zelf ook door de zieke zelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 13:42
 
LEANNE226 schreef:
Ik vind dit een hele moeilijke discussie,ik kom uit een hoek waarin ziekte en dood(vaak) gezien werden als een straf van God.
Deze ouders leven niet alleen met het besef dat hun kinderen ziek zijn omdat ze niet laten inenten maar ook nog met de angst dat God ze zal straffen met ernstige ziektes of zelfs de dood.

Ik was eens op een begrafenis van een mooie jonge blom van 17 die op haar fiets geschept was door een automobilist en meters was meegesleept.......de dominee zei:hoe zondig moet dit kind wel niet geweest zijn dat God haar zo straft.........kippevel!(en walging)

Ik ben vervloekt door deze zijde van de familie omdat mijn vader zich heeft laten cremeren ,omdat mijn broer gescheiden is en omdat mijn partner ernstig ziek werd(straf voor.......???)De hel schijnt nog te goed voor mij te zijn......mensen die hier jaren over de vloer kwamen werden door de kerk verboden hier ooit nog een stap over de drempel te zetten.

Ik bid voor kracht en wijsheid voor de ouders en dat de zieke kinderen hier ongeschonden uit mogen komen.

Leanne,moet en kan zelf beslissingen nemen

Verschrikkelijk Leanne!!!

Quote:
Ik was eens op een begrafenis van een mooie jonge blom van 17 die op haar fiets geschept was door een automobilist en meters was meegesleept.......de dominee zei:hoe zondig moet dit kind wel niet geweest zijn dat God haar zo straft.........kippevel!(en walging)

Nou snap ik ook, Leanne, de grote negativiteit over kerken toen ik opgroeide, zonder geloof, openbare scholen ed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 14:25
 
Het gedrag in de kerken verbinden mensen nu eenmaal met het Christendom. Wat Leanne heeft ervaren heeft niets met het Christendom te maken, het is niet meer dan een scheefgegroeide opvatting in sommige kerken. De doorredenering van de dominee toont dat aan. God is almachtig, God straft de zonde dus het verongelukte meisje zal wel erg zondig geweest zijn.

Wat moet de omgebrachte zestienjarige Marianne Vaatstra dan een grote zondares geweest zijn als God haar op haar zestiende liet verkrachten en vermoorden. Alsof dat Gods wil was. Dat iemand die zoiets zegt zich op de preekstoel durft te vertonen is mij een raadsel. Bij mensen met zo'n geloof wil je toch niet horen en mensen die dit beluisteren nemen afscheid van de kerk of en voelen zich ook zeker niet uitgenodigd binnen te komen. Dat is ook niet zo raar. Als dit de werkelijkheid van het Christelijk geloof zou zijn - en dat is het zeker niet - heb ik er wel begrip voor. dat ze uit de kerk verdwijnen. Mensen met hersens lopen dan weg en mensen met gevoel doen dat zeker. Maar je houdt als dominee de angst er wel in en dat werkt kennelijk nog in veel - gelukkig steeds minder - gevallen. Mogelijk komt deze dominee nog eens tot een werkelijk zondebesef als hij inziet hoe veel kwaad hij heeft gedaan met deze redenering. De werkelijkheid van het Christendom is er een van liefde en vergeving en niet eentje van krom redeneren, onterecht schuldgevoel en opgelegde angst. Als we in God geloven kunnen we op Hem vertrouwen en hoeven we niet bang te zijn. Als geloven samenhangt met angst en willekeur dan deugt het niet.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 29 juni 2013, 15:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 14:40
 
THOMAS968 schreef:
Het gedrag in de kerken verbinden mensen nu eenmaal met het Christendom. Wat Leanne heeft ervaren heeft niets met het Christendom te maken, het is niet meer dan een scheefgegroeide opvatting in sommige kerken, De domme doorredenering van de dominee toont dat aan. God is almachtig, God straft de zonde dus het verongelukte meisje zal wel zondig geweest zijn. Dat zo iemand zich op de preekstoel durft te vertonen. Bij mensen met zo'n geloof wil je toch niet horen en ze nemen afscheid van de kerk of en voelen zich ook niet uitgenodigd binnen te komen. Dat is ook niet zo raar. Als dit de werkelijkheid van het Christelijk geloof zou zijn - en dat is het zeker niet - heb ik daar wel begrip voor. Mensen met hersens lopen dan weg en mensen met gevoel zeker. Maar je houdt als dominee de angst er wel in en dat werkt kennelijk nog in veel - gelukkig steeds minder - gevallen. Mogelijk komt deze dominee nog eens tot een werkelijk zondebesef als hij inziet hoe veel kwaad hij heeft gedaan met deze redenering.

Thomas

Begrijpelijk ook wel dat die mensen hun kind niet durven laten inenten.....
Ik denk dat zo,n dominee zelf ook achter zijn predeking staat.
Cristenen zijn die klakkeloos volgen, van mensen die bepaalde dingen uit volgens hun de bijbel halen, maar verkeerd geintrepeert
en niet zelf onderzoeken.

Moet me denken aan die begravenis ondernemer die vertelde over moeder die haar kindje verloor en het werd begraven, maar iedereen dacht dat het na de hel ging, door de kerk.
Zelf heb ik ooit in een gebied gewoond waar veel steng gereformeerden woonden, viel me op overspannen moeders met veel kinderen, hun best zich aan wetten van de kerk vasthouden, onderweg na school je kleuter overspannen op straat slaan....kinderen geen inenting geven destijds voor een versie van hersen vlies ontsteking, weet effe niet meer hoe die inenting heette.
maar wel lieve mensen, die op hun manier hun best doen

waarschuwt de bijbel daar niet voor, laat u niet weder een juk opleggen??? waar de geest van god is, is vrijheid....


Weglopen is niet makkelijk voor ze, dan verlies je vaak je familie, en vrienden kring. is een heftig iets voor ze.
Kijk maar na het verhaal van leanne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 14:53
 
ZEELAND736 schreef:
Jammer juist ja...dat Gods Naam hier niet wordt genoemd...of vermeld...
Ligt dat niet allemaal in ZIJN...Goddelijke Handen???

Denk dat er in die healing room in jezus naam word gebeden, God, jezus,
ook de eer toe komt van de genezingen.

Ze zetten het misschien niet met opzet erbij, om dat sommigge mensen van het woord jezus al weg rennen.....

Zo is er een vrouw die na paranomale beurzen gaat, staat van alles, genezingen in van alles, veel new age, etc.....
bij haar kun je ook voor genezing komen en verrassing, onder he t bidden komen ze er achter, gebeurt met de kracht van jezus, god.
Zet ze het van te voren neer, moeten de meeste mensen er niks van hebben.....en als er dan iemand genezen word, komen mensen tot bekering. tot geloof in jezus, die er eerst niets van wouden hebben.

Want als we bv kanker hebben, gaat rustig de gemiddelde burger na een wichelaar en noem maar op voor de hoop op genezing.
maar jezus zijn we of voor of het is een steen des aanstoots.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 14:57
 
PIETER619 schreef:
Dus jij vindt dat de dokter geneest en we God maar buitenspel moeten zetten, althans daar lijkt het wel op, maar hopelijk vergis ik mij.

Zouden we God niet meer eer moeten brengen voor al het goede wat Hij doet of moeten we Hem als onze Heer, Redder, Verlosser, Genezer, enz in plaats van Hem in een verdomhoekje te houden?

God geeft al het goede, waarom zo negatief over wat God doet, snap ik niet helemaal. Er zijn veel charlatans, maar God geneest nog steeds zelfs door charlatans heen of zijn Woord zou een leugen moeten zijn.

Ik was laatst bij de kaakchirurg, me beste vriend was mee.

Voor de ingreep hebben wij gebeden, of God de handen van de chirurg wil zegenen.

Ik doe niet negatief over God, over mensen die over de rug van God geld verdienen, Gratis, ja....maar wel een collecte in die healing room, met toch wel een dringende oproep om daar vrijwillig toch wel wat in te gooien en wel dingen die knisperen.

En er zijn tegenwoordig veel mensen die genezen van alles en nog wat, ook kanker, gelovigen en ongelovigen.

Wie zegt dat ik God in een verdomhoekje hou?, omdat ik die poster zo potsierlijk vind, en daarmee zovelen misleid worden, wel hun geld kwijt, maar niet hun ziekte.
Want er staat gratis maar ze moeten langs een grote, niet te omzeilen collecte bus, en ja.. dan ben je wel een hurk, als je daar niets ingooit wat knispert, terwijl al deze healing mensen vrijwillig werken(maw er wordt lekker op je schuldgevoel ingespeelt).....Want je wordt ook naar buiten begeleid door een medewerker en wel eventjes heel erg duidelijk en ondubbelzinnig op die collectebus gewezen....
Ík kom ze tegen bij mijn vrijwilligerswerk in de ggz....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 15:11
 
PETRA373 schreef:
Denk dat er in die healing room in jezus naam word gebeden, God, jezus,
ook de eer toe komt van de genezingen.

Ze zetten het misschien niet met opzet erbij, om dat sommigge mensen van het woord jezus al weg rennen.....

Zo is er een vrouw die na paranomale beurzen gaat, staat van alles, genezingen in van alles, veel new age, etc.....
bij haar kun je ook voor genezing komen en verrassing, onder he t bidden komen ze er achter, gebeurt met de kracht van jezus, god.
Zet ze het van te voren neer, moeten de meeste mensen er niks van hebben.....en als er dan iemand genezen word, komen mensen tot bekering. tot geloof in jezus, die er eerst niets van wouden hebben.

Want als we bv kanker hebben, gaat rustig de gemiddelde burger na een wichelaar en noem maar op voor de hoop op genezing.
maar jezus zijn we of voor of het is een steen des aanstoots.

Wonderen gebeuren heel nu en dan.

En op die poster staat niets over Jezus.

En waarom zijn er dan zoveel zieke christenen?

Een gemiddelde burger doet dat helemaal niet, wichelaar, die weet niets eens wat dat betekend.

En dat het goud regent, dat geloof jij?

En als ik dat niet geloof, dan 'zet ik God buitenspel, volgens Pieter, tis goed.

Als ik me kan verantwoorden naar God.

En niet naar Trin, Zeilstra, Benny Hinn, Todd Bentley en andere partners van Trin.

Is die kinderverkrachter Leider Lubega al weggehaald uit dat weestehuis in Oeganda? Want Trin sponsort hem van giften....

Dát zou ík nou wel eens willen weten....


Of is het van naaa, we willen de kinderen niet zonder leider laten zitten, en ach, anders zitten ze op straat zijn ze nu beter af, en anders missen wij wat er aan onze strijkstokken blijft hangen, en dat is níet weinig.

Ben er helemaal klaar mee, en dan nog Ouweneel met zijn eindtijdstudieleugens, BAH!
En leugens over genezen blinde kinderen, geen woorden voor, om misselijk van te worden.

En dan kunnen ze wel een bordje 'christelijk' voor hun deur hangen, het gaat mij om de daden, vruchten, en die stinken...

En dreig maar met niet okee want dát ís het ook niet, en ja ik ben boos, héél boos. Woedende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 juni 2013, 15:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 15:22
 
LEANNE226 schreef:
Ik vind dit een hele moeilijke discussie,ik kom uit een hoek waarin ziekte en dood(vaak) gezien werden als een straf van God.
Deze ouders leven niet alleen met het besef dat hun kinderen ziek zijn omdat ze niet laten inenten maar ook nog met de angst dat God ze zal straffen met ernstige ziektes of zelfs de dood.

Ik was eens op een begrafenis van een mooie jonge blom van 17 die op haar fiets geschept was door een automobilist en meters was meegesleept.......de dominee zei:hoe zondig moet dit kind wel niet geweest zijn dat God haar zo straft.........kippevel!(en walging)

Ik ben vervloekt door deze zijde van de familie omdat mijn vader zich heeft laten cremeren ,omdat mijn broer gescheiden is en omdat mijn partner ernstig ziek werd(straf voor.......???)De hel schijnt nog te goed voor mij te zijn......mensen die hier jaren over de vloer kwamen werden door de kerk verboden hier ooit nog een stap over de drempel te zetten.

Ik bid voor kracht en wijsheid voor de ouders en dat de zieke kinderen hier ongeschonden uit mogen komen.

Leanne,moet en kan zelf beslissingen nemen

De bestraffene Go dzal zijn kinderen di evoo rhet nieuwe verbond in Jezus gekozen hebben niet straffen, wel heeft Hij verdriet over wat wij soms doen, mede daarom is Jezus gekomen en die zal als Hij zijn Troon op aarde bestijgt alles goed maken zo de Vader het bedoelt heeft.

Zelf ben ik een broer zijn begrafenis met wat jij zegt geconfronteerd, de dominee zei tot 3x toe in zijn preek, "En de straf op de zonde is de dood"
Ik dath bij d evoerde keer ga ik zeggen dat Jezu sdi estraf gedrage nheeft voo rons en wij door Hem hetEeuwige leven kunnen beërven, maar hoefde gelukkig/jammer genoeg niet. Omdat mijn schoonzus elke zondag en later ok vrijdags (op ons verzoek) langs kwam heb ik haar verteld dat Jezus haar man dus mijn broer bij zich heeft genomen en dat we afscheid namen met een tot ziens. Gelukkig heeft z ehet geaccepteerd en zei later dat ze tegen een ouderling die langs kwam en ook met het "straf verhaal" kwam dat het niet zo was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 15:54
 
LEANNE226 schreef:
Ik vind dit een hele moeilijke discussie,ik kom uit een hoek waarin ziekte en dood(vaak) gezien werden als een straf van God.
Deze ouders leven niet alleen met het besef dat hun kinderen ziek zijn omdat ze niet laten inenten maar ook nog met de angst dat God ze zal straffen met ernstige ziektes of zelfs de dood.

Ik was eens op een begrafenis van een mooie jonge blom van 17 die op haar fiets geschept was door een automobilist en meters was meegesleept.......de dominee zei:hoe zondig moet dit kind wel niet geweest zijn dat God haar zo straft.........kippevel!(en walging)

Ik ben vervloekt door deze zijde van de familie omdat mijn vader zich heeft laten cremeren ,omdat mijn broer gescheiden is en omdat mijn partner ernstig ziek werd(straf voor.......???)De hel schijnt nog te goed voor mij te zijn......mensen die hier jaren over de vloer kwamen werden door de kerk verboden hier ooit nog een stap over de drempel te zetten.

Ik bid voor kracht en wijsheid voor de ouders en dat de zieke kinderen hier ongeschonden uit mogen komen.

Leanne,moet en kan zelf beslissingen nemen


Woorden schieten wederom te kort... wat een wreed geloof.. geen greintje liefde, licht, leven... ik ben oprecht blij dat jij hier anders uit voort bent gekomen maar heel erg dat dit zo pijnlijk aanwezig was/is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 16:41
 
SHANITA130 schreef:
Wonderen gebeuren heel nu en dan.

En op die poster staat niets over Jezus.

En waarom zijn er dan zoveel zieke christenen?

Een gemiddelde burger doet dat helemaal niet, wichelaar, die weet niets eens wat dat betekend.

En dat het goud regent, dat geloof jij?

En als ik dat niet geloof, dan 'zet ik God buitenspel, volgens Pieter, tis goed.

Als ik me kan verantwoorden naar God.

En niet naar Trin, Zeilstra, Benny Hinn, Todd Bentley en andere partners van Trin.

Is die kinderverkrachter Leider Lubega al weggehaald uit dat weestehuis in Oeganda? Want Trin sponsort hem van giften....

Dát zou ík nou wel eens willen weten....


Of is het van naaa, we willen de kinderen niet zonder leider laten zitten, en ach, anders zitten ze op straat zijn ze nu beter af, en anders missen wij wat er aan onze strijkstokken blijft hangen, en dat is níet weinig.

Ben er helemaal klaar mee, en dan nog Ouweneel met zijn eindtijdstudieleugens, BAH!
En leugens over genezen blinde kinderen, geen woorden voor, om misselijk van te worden.

En dan kunnen ze wel een bordje 'christelijk' voor hun deur hangen, het gaat mij om de daden, vruchten, en die stinken...

En dreig maar met niet okee want dát ís het ook niet, en ja ik ben boos, héél boos. Woedende smiley

lieverd , terecht dat je boos bent als je zulke dingen leest. op sites zoals goedgelovig,
heb je hier al heel vaak eerlijk antwoord opgegeven, maar heeft geen nut, want jij gelooft gg en andere critici en is herhaling van woorden dan.
en ja er zijn zeker leiders die fouten maken,(blijven mensen he) ook erg slechte fouten en bewust en terecht dat je daar boos op bent

Maar zet daarmee gods geest niet in een hoek, de geest van god is nog steeds dezelfde als in de bijbel en werkt soms met wonderen door gelovigen heen
er gebeuren nog steeds wonderen, genezen nog steeds wel eens mensen.
De geestelijke wereld is soms moeilijk te bewijzen.
antwoorden op alle vragen heeft geneen cristen, wat ik eerder wel es schreef, waarom???
blijft over een vertrouwen in god die als een liefde volle vader die voor ons zorgt( niet eentje waar we bang voor moeten zijn en die onze kinderen ziek maakt)
die ons niet alles uitlegt, omdat wij dat niet aankunnen denk ik, net zoals ik me zoontje van 5 niet alles uitleg, kan hij nog niet aan.
En denk dat wij eerder in de rechtbank ooit verschijnen en god ons vraagt: waarom??? waarom hebben jullie niet naar me geluisterd?

begrijp je vragen wel, heb hier mooi boek over predikant die geloofde en dacht interesant waarom gelooft de man nog , want las dat hij de eerste en tweede wereld oorlog had meegemaakt, die moet zeker vragen hebben gehad als waarom en twijfels wel es.
OOk die had niet antwoord op alle vragen veel gezien, veel ellende, maar ook veel wonderen....
dacht je dat die niet wel es dacht waarom word dit joodse kind zoveel leed aangedaan????
Ook ik weet de antwoorden niet, waarom? wel dat er inderdaad nog steeds mensen wel eens worden genezen.
God met ons is, ons niet los laat. heel genadig is.
Ook van jou houd ook al irriteer je je wezenloos aan trin... en andere charismatische gelovigen.
Over trin, ik geloof niet artikelen, onderzoek zelf altijd de vruchten....
ma ja kritisch nederland.... als ik hier schrijf dat er een wind van gods geest door me huis waaide is het bewijs? wetenschappelijk bewijs? oh en diagnose , schrifofeen of zoiets als ik dat zeg. ha ha
Ik ga dan de discussie ook niet aan met zulke mensen over wonderen, begrijp hun kritiek wel, maar onderzoek het zelf....en bij trin heb ik jou nog nooit gezien....
niet alle christenen die charismatisch zijn, zijn hetzelfde.

liefs en beter ontopic weer, en ben niet boos, begrijp je wel, ik persoonlijk vind het jammer doet me verdriet hoe sommige christenen jouw gekwetst hebben, en teleurgesteld.

en nee, echt niet boos, ben het inmmidels gewend dat omd e zoveel tijd, je heel boos word om trin berichten enzo. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
PETRA373
op zaterdag 29 juni 2013, 16:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 16:48
 
JOL252 schreef:
Woorden schieten wederom te kort... wat een wreed geloof.. geen greintje liefde, licht, leven... ik ben oprecht blij dat jij hier anders uit voort bent gekomen maar heel erg dat dit zo pijnlijk aanwezig was/is.

mee eens, jij vond woorden, ik had ze niet voor leanne na haar verhaal te hebben gelezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 17:03
 

Onder Gods voorzienigheid wordt verstaan dat God in overeenstemming met de raad van zijn wil alles wat er zal gebeuren al heeft voorbestemd.
De regels uit de catechismus dat alles uit Gods vaderlijke hand ons ten deel valt, was een reactie op de heersende opvatting van die tijd dat alles beheerst werd door het toeval. Om zich tegen die gedachte te verdedigen werd er in de catechismus veel nadruk gelegd op de Goddelijke voorzienigheid en werd vastgelegd dat God alles beslist. Deze menselijke gedachte hield dan wel in dat het kwade: bv. ziekten en natuurrampen, ook van God vandaan kwam.
God heeft gezegd: Ik ben die Ik ben. Mensen noemen mij naar mijn daden. Zoals wij denken dat God is, zo noemen wij Hem. Wij maken een God naar ons beeld. Zo kan je Hem zien als De Voorzienigheid die alles maar dan ook alles heeft voorbestemd. Interventie in die voorzienigheid is dus niet toegestaan. Je mag je kinderen dus niet inenten, want als God wil dat ze een ziekte krijgen, dan krijgen ze dat, als God het niet wil dan niet. De wil van God wordt dan ook snel een straf van God. En in de naam van God kan je dan de vreselijkste dingen doen, nalaten en zeggen.

Een vreselijk verhaal, Leanne. De liefde is hier wel erg ver te zoeken. Deze reacties zijn volkomen misplaatst en horen niet onder de noemer christendom.
Als het mysterie van het kwaad ergens geplaatst moet worden, dan in elk geval eerder bij de mensen dan bij God.
Voorzienigheid betekent dat je iets kan voorzien, dat er je iets voor ogen staat. Wat God voorziet en hem voor ogen staat is dat de mens gelukkig wordt. De toekomst is voor ons veilig gesteld, we mogen door de komst van Christus als bevrijde mensen onze weg vervolgen. Vertrouwend op God die ons niet loslaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 17:18
 
JANS221 schreef:

Onder Gods voorzienigheid wordt verstaan dat God in overeenstemming met de raad van zijn wil alles wat er zal gebeuren al heeft voorbestemd.
De regels uit de catechismus dat alles uit Gods vaderlijke hand ons ten deel valt, was een reactie op de heersende opvatting van die tijd dat alles beheerst werd door het toeval. Om zich tegen die gedachte te verdedigen werd er in de catechismus veel nadruk gelegd op de Goddelijke voorzienigheid en werd vastgelegd dat God alles beslist. Deze menselijke gedachte hield dan wel in dat het kwade: bv. ziekten en natuurrampen, ook van God vandaan kwam.
God heeft gezegd: Ik ben die Ik ben. Mensen noemen mij naar mijn daden. Zoals wij denken dat God is, zo noemen wij Hem. Wij maken een God naar ons beeld. Zo kan je Hem zien als De Voorzienigheid die alles maar dan ook alles heeft voorbestemd. Interventie in die voorzienigheid is dus niet toegestaan. Je mag je kinderen dus niet inenten, want als God wil dat ze een ziekte krijgen, dan krijgen ze dat, als God het niet wil dan niet. De wil van God wordt dan ook snel een straf van God. En in de naam van God kan je dan de vreselijkste dingen doen, nalaten en zeggen.

Een vreselijk verhaal, Leanne. De liefde is hier wel erg ver te zoeken. Deze reacties zijn volkomen misplaatst en horen niet onder de noemer christendom.
Als het mysterie van het kwaad ergens geplaatst moet worden, dan in elk geval eerder bij de mensen dan bij God.
Voorzienigheid betekent dat je iets kan voorzien, dat er je iets voor ogen staat. Wat God voorziet en hem voor ogen staat is dat de mens gelukkig wordt. De toekomst is voor ons veilig gesteld, we mogen door de komst van Christus als bevrijde mensen onze weg vervolgen. Vertrouwend op God die ons niet loslaat.


Diepe zucht... heel raak verwoord..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 17:32
 
Het is een wat vreemde redenering vind ik. Want het betekent dat ik als mensje God zou kunnen tegenhouden. Als God wil dat ik of mijn kind ziek wordt en ik laat mij ineneten dan voorkom ik daarmee wat God wil? Dus ben ik dan slimmer/sterker dan God? Of kun je het zo niet omdraaien.
Mijn idee is God is souverein als Hij echt zou willen dat ik ziek wordt (zou Hij dat echt willen ?) dan wordt ik ziek daar zal geen inenting tegen helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 11 Volgende
Pagina 6 van 11