ChristianMatch
 


Forum

Goede voornemens!
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 22:22
 
SHANITA130 schreef:
[img]

Anta, ik heb m ff voor je geplakt... Kussende smiley

Fijn, dankjewel! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 23:23
 
SHANITA130 schreef:

Anta, ik heb m ff voor je geplakt... Kussende smiley

En ik heb hem verwijderd. De afbeelding is te groot.

Kijk bij de forumregels hoe je de afbeelding kunt verkleinen. Het is echt niet moeilijk.

Moderator CM


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 4 januari 2014, 13:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 23:31
 
MAMY994 schreef:
ik wil al zo lang lief zijn voor mezelf. Sniff
Zou het dit jaar dan toch eindelijk een beetje gaan lukken?

Dank je Anta

Ik ben er gelijk mee begonnen,ik heb volgende week vrij genomen Lachende smiley

Nu oppassen dat ik niet van alles ga verzinnen waar ik toch niet aan toe kom........

ps.heb mezelf ook nog op een knalrode jas getrakteerd Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 11:16
 
Ik moet nog steeds...veel meer van mezelf gaan houden...(heb ik begrepen)

Maar ben wel weer begonnen met mijn knutselhobby...
En dat voelt goed...en geeft veel voldoening....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 14:28
 
CHRISTIANMATCH schreef:
En ik heb hem verwijderd. De afbeelding is te groot.

Kijk bij de forumregels hoe je de afbeelding kunt verkleinen. Het is echt niet moeilijk.

Moderator CM

Ik krijg het al niet eens gewoon geplakt, laat staan verkleinen en plakken...! Maar ik blijf proberen!


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 6 januari 2014, 10:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:25
 
Nog een goed voornemen: Precies dingen zeggen.

Nou zal ik, ter illustratie, een voorbeeld noemen, wat ook nog actueel is.

Kijk, onvermijdelijk, zoals elke jaar(ondanks elk jaar weer het 'dat gebeurd me niet weer gevoel en voornemen'), zit ik na de feestdagen, in een burn out, een burn out kan je namelijk ook krijgen als je niet werkt, en zoals ik, op psychische gronden in de wao zit. (PTSS).

Stel, je kan dat niet verwoorden aan je levenspartner. die begrijpt dan dingen niet; waarom niet dit waarom niet dat. bijvoorbeeld, 'je hebt nu vannacht toch veel geslapen?'...een burn out gaat niet over na een nachtje slapen....of, 'waarom wil je wéér de hele dag thuis zitten?',.....je hebt Rust nodig om beter te worden ja, je kan er drie maanden voor uittrekken...minimaal...

Een burn out heeft wel een oorzaak, en ook een aanleiding, en het ís ook niemand zijn schuld. Ja, je kan wel, voor jezelf, en aan de ander, voor de duidelijkheid zeggen van hier en hier, toen en toen, ging het mis, en ja, daarna liep de boel scheef, dat wel.

En ja, dat krijg je dus i.p.v. een boze partner, die niet begrijpt wat en waarom, een begripvolle partner, omdat ik duidelijk was, en eentje die zegt van dat 'we' hier samen doorheen gaan.

Kijk...en dan voel ik mezelf weer 'goed' zeg maar, ja, omdat er begrip is, ondanks dat ik het zelf ook vervelend vind.

Knipoog smiley

Ps: Een burn out kan duizenden oorzaken/aanleidingen hebben en dan ook nog een combinatie van (gedeeltes van) meerderen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 4 januari 2014, 16:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 22:11
 
JOL252 schreef:
Oooohhwww ligt het dáár aan!!!

Knipoog smiley Lachende smiley Gefrustreerde smiley

Lachende smiley ja , en eisenpakket "liefste man" man wat minder streng maken en pas bijstellen als men een paar "liefste mannen" gevonden heeft. as simple as that


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 4 januari 2014, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 22:17
 
ANNA415 schreef:
Dan vind ik het een goed voornemen voor die mannen dat ze eens al die fantastische dames gaan mailen Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Ja zou kunnen, maar kan men wel keuze maken uit het eisen pakket wat de dames gesteld hebben Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 08:47
 
Mijn goede voornemen is minder gaan werken (de eerste week is het al gelukt Clown smiley )

en weer een aantal dingen van mijn 50 'try before you die' lijstje afvinken Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 08:48
 
PIETER619 schreef:
Ja zou kunnen, maar kan men wel keuze maken uit het eisen pakket wat de dames gesteld hebben Knipoog smiley
Ik zou het een goed voornemen vinden als de heren daar niet te kieskeurig in zouden zijn Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 15:02
 
Hallo Lachende smiley

Het nieuwe jaar is bij uitstek de tijd om eens te gaan kijken, wat ging er goed, wat ging er minder goed, etc.

En dan evalueren, dingen opnieuw en/of anders bekijken, ja, idd, zegeningen tellen, en ja, anderen tot zegen zijn.

Dingen die mis gingen verleden jaar, ja, de Engelsen hebben daar een mooie uitdrukking voor: don't cry over spoiled milk....=Huil niet over gemorste melk....

Want gemorste melk, ja weg is weg....

Neehee, tel in plaats daarvan je zegeningen, en moet je eens kijken wat voor een lange lijst je krijgt; bijvoorbeeld: je huis, je inkomen, je vrienden, de kerk, enzokaniknogeventjesdoorgaan.

En met die lijst aan zegeningen, tel ze een voor een en vergeet er geen, ja, moet je dan eens kijken hoe gezegend je eigenlijk wel niet bent, ja, ondanks dat je door menselijke fouten wat 'melk hebt gemorst'.

En ga dan, met een schone lei, aan de slag, pak je leven weer op, mét de zegeningen, en dan anders. Lachende smiley

Dit was en voor mezelf bedoeld, en misschien heeft iemand er ook wel iets aan. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 19:41
 
SHANITA130 schreef:
Hallo Lachende smiley

Het nieuwe jaar is bij uitstek de tijd om eens te gaan kijken, wat ging er goed, wat ging er minder goed, etc.

En dan evalueren, dingen opnieuw en/of anders bekijken, ja, idd, zegeningen tellen, en ja, anderen tot zegen zijn.

Dingen die mis gingen verleden jaar, ja, de Engelsen hebben daar een mooie uitdrukking voor: don't cry over spoiled milk....=Huil niet over gemorste melk....

Want gemorste melk, ja weg is weg....

Neehee, tel in plaats daarvan je zegeningen, en moet je eens kijken wat voor een lange lijst je krijgt; bijvoorbeeld: je huis, je inkomen, je vrienden, de kerk, enzokaniknogeventjesdoorgaan.

En met die lijst aan zegeningen, tel ze een voor een en vergeet er geen, ja, moet je dan eens kijken hoe gezegend je eigenlijk wel niet bent, ja, ondanks dat je door menselijke fouten wat 'melk hebt gemorst'.

En ga dan, met een schone lei, aan de slag, pak je leven weer op, mét de zegeningen, en dan anders. Lachende smiley

Dit was en voor mezelf bedoeld, en misschien heeft iemand er ook wel iets aan. Knipoog smiley


mmmmm....tel je zegeningen......
dan hebben we het al druk genoeg!!!

maar..het is wel een mooie bezigheid.....doen dus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 8 januari 2014, 03:09
 
MARIANNE338 schreef:
mmmmm....tel je zegeningen......
dan hebben we het al druk genoeg!!!

maar..het is wel een mooie bezigheid.....doen dus...

Idd helemaal waar!

Zo, na drie dagen, drie avonden en drie nachten te hebben geslapen ben ik nu wakker.

Gevoel dat ik uit me burn out ben; heb dingen kunnen relativeren in juiste perspectief kunnen zien, ook door telefoongesprekken vriend. Ja, ik vergeet niet meer de Bijbeltekst; wie meent te staan zie toe dat hij niet valt', oh wat ben ik daar de mist in gegaan....

Mijn mzzl is ook, dat het juist ook nieuwjaar was, dus ja, de spreekwoordelijke schone lei, gaat nu juist veel meer op voor me gevoel.

Slaap geneest, iig mij, en ja dat wist ik vandaar.

En ja, nu ben ik dus wakker, na de gehele dag zo'n beetje te hebben geslapen en ook de gehele avond....en een stukje nacht.

En dat is heerlijk,
Dingen die belangrijk zijn, die ik altijd weer wou oppikken, en nu dus in alle rust ermee kan beginnen. Gewone dingen die je/iedereen moet doen.


Ik ga, rustig wakker worden, en me dingen doen.

Ja, ik wou het even delen, slaap doet wonderen...en het gevoel, ik ben eruit. Ik ben een en al Rust, iets wat ik drie dagen geleden niet kon zeggen.

Zie de dingen weer, ga verder met het breiwerk, daar waar ik een fout maakte...

Fijne dag!

ps: een partner is fijn, en toch die heeft ook zijn zwakke punten en zijn fouten ook al probeert hij zo goed als in zijn vermogen ligt voor je te zijn.
Dus, vaar je eigen niet blind op partners, hulpverleners, ze bedoelen het goed, maar wat kunnen ze er naast zitten! De enige die jezelf het allerbeste kent ben jezelf.
Hier bedoel ik, natuurlijk niet mee dat je ze niet kan vertrouwen, maar ik bedoel, goedbedoelde adviezen, die niet bij je passen(op dat moment?), kunnen uitpakken hoe ze niet waren bedoeld zeg maar, waardoor dingen scheef kunnen lopen. Juist jezelf zijn is zoo belangrijk.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 8 januari 2014, 08:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 8 januari 2014, 03:50
 
Ritme, (zelf)structuur, alle dingen, m.n. de belangrijkste, op een vaste plek.

En ja, nu ik toch al wakker ben ga ik daarmede beginnen...Ondanks mijn grondige hekel aan werken en nee ik bedoel niet werken met collega's; alleen in je eentje dingen doen in je huis en dat je dan uren alleen bent is eenzaam.

En mijn beloning is, naar mijn vriend vanmiddag.

Fijne Dag!

ps: Ik ga nog wel ff een uurtje heerlijk ff liggen Knipoog smiley

Dat uurtje zijn er dus meerdere geworden....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 8 januari 2014, 08:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 20 januari 2014, 21:23
 
Wat zijn onze wensen voor 2014??? huisje boompje beestje, en genoeg geld en geen zorgen en een gelukkig jaar, voor mij diep in me hart..... maar Gods plannen zijn anders als onze plannen en wegen, bedenk me als maar, wie waren die mensen die niet na het bruiloftmaal wouden komen???? Wat waren die dom... eh dommm??? volgens mij hoor ik daar ook bij.....Rijke mensen... rijke mensen zoals ik??? (vergeleken met de rest van de wereld) Die in een welvarend land wonen en druk bezig zijn met onze eigen comfortzone???? Oh ja en bij die comfortzone, ja geweldig alle zegeningen van Jezus.... maar wat als je offers moet brengen??? je leven moet afleggen om Jezus wil... zou ik dan bij die rijke bruiloft gasten horen, die niet kwamen???? en zat te denken over cristenen die vervolgd zijn en gemarteld enzo... die hebben ervaren hoe diep en groot Jezus liefde voor ons is, bij hun waren de ogen open (niet verblind)en gaven comfortzone op, die de tegenstander ons als mooi en veilig voor houd, ook al kan die comfortzone ineens instortten. er is geen zekerheid, alleen bij Jezus, is als of ik iets een klein beetje er van begin t e begrijpen, terug kijkend na 2013, geloof me brand is niet leuk, maar ben zo er in, door alles heen, meer God leren kennen, met zijn liefde en genade, dat ik de brand niet had willen missen. beter dat meegemaakt, dan een jaar met veilige comfortzone, dan had ik niet God zo leren kennen als nu door de brand. Stefanus werd gestenigd... om geloof, hij had misschien ook kunnen zeggen, ik geloof niet meer, en in rust en comfort verder kunnen leven, maar Stefanus koos daarvoor en wat zag hij terwijl hij gestenigd werd??? wauww de hemel open boven hem... zou hij opnieuw mogen kiezen, kiest hij vast weer voor de steniging. denk ik..... Maar wie zijn nou die bruiloftsgasten die rijk zijn en niet willen komen??? volgens mij heel veel rijke westerlingen zoals ik.... Mimp die veel zin heeft in 2014, samen met Jezus is het leven een spannende uitdaging! En ha ha i love it.... om in d e praktijk dingen t e doen wat de bijbel ons leert. Ik kreeg 2 kerstpakketten, gaf er twee weg... kreeg er echt 7 terug...pffffffff, en toen zei God maak daarvan een hele mooie doos voor die mensen... en ik twijfelde, want heb ik over 3 weken nog genoeg te eten???? kan ook gaan hamsterren..., maar oke vertrouw op God, die blijft echt wel voor me zorgen, dus bracht die doos na die mensen en ging terug, onderhand bedenkend, oke heb niks meer op me bankrekening effe, maar zag hoe het licht bij die mensen werd binnengebracht samen met die doos. nadat ik 5 minuten terug was, kreeg ik envelop met geld in me brievenbus... genoeg te eten voorlopig weer.


En mijn voornemens, nog meer God leer kennen!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2