ChristianMatch
 


Forum

Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 08:23
 
JOSEF872 schreef:
Fijne kerst gehad Annette.
Kijk maar en luister naar dit filmpje.
http://youtu.be/DNdeixX6drg

Ik vind dit filmpje geen met argumenten onderbouwde mening maar pure laster. Er wordt 1 zin van haar uit een betoog geknipt, daar wordt een niet zo flatterende foto bij gezocht, daaronder wordt dramatische muziek gezet en meer dan de helft van het filmpje bestaat uit insinuerende plaatjes. Ik begrijp niet dat mensen dit soort filmpjes serieus kunnen nemen. Maar het is me wel opgevallen dat idd de predikers die het meest radicaal zijn en veel betekenen voor Gods Koninkrijk op een harde manier door het slijk gehaald worden.

Waarbij het niemand opvalt dat het op deze manier 'wegzetten' van predikers (ik heb zelfs vervloekingen gelezen waar de haat vanaf droop) nu ook niet bepaald christelijk te noemen is. Helaas blijkt dit soort suggestief mediagebruik
nog steeds zn uitwerking niet te missen. We hebben nog niets geleerd....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 09:21
 
LAURA291 schreef:
Ik vind dit filmpje geen met argumenten onderbouwde mening maar pure laster. Er wordt 1 zin van haar uit een betoog geknipt, daar wordt een niet zo flatterende foto bij gezocht, daaronder wordt dramatische muziek gezet en meer dan de helft van het filmpje bestaat uit insinuerende plaatjes. Ik begrijp niet dat mensen dit soort filmpjes serieus kunnen nemen. Maar het is me wel opgevallen dat idd de predikers die het meest radicaal zijn en veel betekenen voor Gods Koninkrijk op een harde manier door het slijk gehaald worden.

Waarbij het niemand opvalt dat het op deze manier 'wegzetten' van predikers (ik heb zelfs vervloekingen gelezen waar de haat vanaf droop) nu ook niet bepaald christelijk te noemen is. Helaas blijkt dit soort suggestief mediagebruik
nog steeds zn uitwerking niet te missen. We hebben nog niets geleerd....

't is inderdaad een kort door de bocht filmpje. Er zijn ook Nederlandse christelijke plaatjes met precies hetzelfde

- Foto verkleinen is mislukt helaas.
Graag volgende keer kleiner formaat gebruiken.-

Moderator CM


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 28 december 2013, 20:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 09:51
 
En ook deze overbekende:


Ik wil niet zover gaan om Joyce Meyer tot valse profeet te betitelen.
Wel blijf ik bij mijn eerdere standpunt en houd graag ruimte. Dat is zelfs wel zo eerlijk tegenover haar, ze is gewoon een mens, niets minder en niet meer. Veel tegengas krijgen sommige mensen niet omdat naar hun ogen wordt gekeken, de wonderen achterna gelopen worden of uitspraken en visie tot norm wordt verheven. En dát vind ik al reden genoeg om voorzichtig te zijn en je eigen relatie met God, je eigen gedachten en visie vormen voorop te zetten.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 28 december 2013, 20:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 11:35
 
Ik zou willen zeggen toets haar onderwijs met de Bijbel met het leven van Jezus. Roep niet te snel dat mensen lasteren maar onderzoek het en toets de geest.
Daar wil het bij laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 13:26
 
LAURA291 schreef:
Ik vind dit filmpje geen met argumenten onderbouwde mening maar pure laster. Er wordt 1 zin van haar uit een betoog geknipt, daar wordt een niet zo flatterende foto bij gezocht, daaronder wordt dramatische muziek gezet en meer dan de helft van het filmpje bestaat uit insinuerende plaatjes. Ik begrijp niet dat mensen dit soort filmpjes serieus kunnen nemen. Maar het is me wel opgevallen dat idd de predikers die het meest radicaal zijn en veel betekenen voor Gods Koninkrijk op een harde manier door het slijk gehaald worden.

Waarbij het niemand opvalt dat het op deze manier 'wegzetten' van predikers (ik heb zelfs vervloekingen gelezen waar de haat vanaf droop) nu ook niet bepaald christelijk te noemen is. Helaas blijkt dit soort suggestief mediagebruik
nog steeds zn uitwerking niet te missen. We hebben nog niets geleerd....

Wat ik tot nu toe heb gehoort over Joyce is nog niets mis geweest.

Wist je dat Benny ahw een vloek over mij heeft uitgesproken, en ik nog steeds bewust belijdend christen ben en mij gelukkig prijs dat Jezus boven Benny staat en zo dus de Vader mij door Hem ondanks mijn lek en gebrek erkend als een zoon.

Graag zou ik wel eens willen weten met welk recht Benny een vloek mag uitspreken?


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 28 december 2013, 13:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SYTSE990





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 14:12
 
Persoonlijk vind ik haar geweldig!!
Ze praat via het woord van God en haalt regelmatig bijbelteksten aan.
Dat veel mensen haar als een lammetje volgen en zelf niet veel nadenken ligt meer aan die personen dan aan Joyce Meyer.

Ik geloof dat ze oprecht is.
Sommigen noemen haar inderdaad een welvaart prediker...

In mijn ogen doet ze het werk van God en wordt daar goed voor betaald, so what?
Volgens mij krijgt ze dat vanuit de Genade van onze Heer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 18:21
 
SYTSE990 schreef:
Persoonlijk vind ik haar geweldig!!
Ze praat via het woord van God en haalt regelmatig bijbelteksten aan.
Dat veel mensen haar als een lammetje volgen en zelf niet veel nadenken ligt meer aan die personen dan aan Joyce Meyer.

Ik geloof dat ze oprecht is.
Sommigen noemen haar inderdaad een welvaart prediker...

In mijn ogen doet ze het werk van God en wordt daar goed voor betaald, so what?
Volgens mij krijgt ze dat vanuit de Genade van onze Heer.



Die genade zou dan beter tot zijn recht komen in de landen waar mensen hunkeren naar een bord eten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 21:47
 
[quote=JOL252][/b]Die genade zou dan beter tot zijn recht komen in de landen waar mensen hunkeren naar een bord eten.[/quot
dat is nou net ook de plek waar God Zijn genade het best tot Zijn recht laat komen en ook waar de geestelijke honger is natuurlijk.
het verlangen van de mens daar kijkt Hij naar en als dat in overeenstemming is met Zijn wil op het geestelijke dan dan zal Hij ook schenken maar dan alleen als het berouw over de zonde van de mens oprecht is,we moeten eerst naar onszelf kijken en de foute dingen onder ogen kunnen en durven zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 22:01
 
CORNEEL767 schreef:
dat is nou net ook de plek waar God Zijn genade het best tot Zijn recht laat komen en ook waar de geestelijke honger is natuurlijk.
het verlangen van de mens daar kijkt Hij naar en als dat in overeenstemming is met Zijn wil op het geestelijke dan dan zal Hij ook schenken maar dan alleen als het berouw over de zonde van de mens oprecht is,we moeten eerst naar onszelf kijken en de foute dingen onder ogen kunnen en durven zien.

Geen idee eigenlijk wat je bedoelt. Het is geen formule voor geluk en voorspoed als je dat bedoelt. Het is ongelijk verdeeld in de wereld en gebed en zonden belijden zijn geen formule voor succes en welvaart.
Overigens, wanneer is een mens oprecht in berouw, soms zijn er heel andere achterliggende motieven.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 28 december 2013, 22:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LUDOVIS586





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: zondag 29 december 2013, 11:37
 
Wie zei dat die genade beter tot zijn recht zou komen in landen waar mensen snakken naar een bord eten? Ik heb die mevrouw Meyer namelijk eens horen beweren dat God haar iedere dag starbucks koffie gunde. Blijkbaar doen honderdduizenden christenen in minder welvarende landen iets verkeerd.
Ze komt mij iets te arrogant over maar als ze mensen bemoedigt om Jezus te volgen zou ik zeggen stick to that en laat het andere over aan de entertainment indusrie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 29 december 2013, 13:03
 
JOL252 schreef:
Geen idee eigenlijk wat je bedoelt. Het is geen formule voor geluk en voorspoed als je dat bedoelt. Het is ongelijk verdeeld in de wereld en gebed en zonden belijden zijn geen formule voor succes en welvaart.
Overigens, wanneer is een mens oprecht in berouw, soms zijn er heel andere achterliggende motieven.
hoi jol.
idd is het ongelijk verdeeld inde ze wereld ben dat helemaal met je eens.
ook zie ik het niet als een formule dat je Zijn genade kunt afdwingen als het ware.genade omvat een heleboel denk ik en genade hoeft niet alleen maar te betekenen dat je dan voorspoed en welvaart ontvangt.
ik denk dat je bedoelt het financiele of materiele dingen.
en ja soms zijn er andere achterliggende motieven .
maar God Hij doorgrond de harten van de mensen en Hij ziet dan heus wel wat zijn werkelijke motieven zijn.
ik vind het al een grote genade als Hij mij laat zien wat mijn daden nu werkelijk hebben aangericht en wat ze nu echt zijn geweest.
hierdoor krijg ik dan voor mezelf sprekend uit ervaring werkelijk berouw over mijn zonden.
want soms kunnen we alles beredeneren en ons verontschuldigen en simpel sorry zeggen.is het zo een beetje duidellijker jol?
bedankt nog voor je reactie overigens.



Lachende smiley


Laatst aangepast door
CORNEEL767
op zondag 29 december 2013, 13:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 29 december 2013, 14:43
 
LUDOVIS586 schreef:
Wie zei dat die genade beter tot zijn recht zou komen in landen waar mensen snakken naar een bord eten? Ik heb die mevrouw Meyer namelijk eens horen beweren dat God haar iedere dag starbucks koffie gunde. Blijkbaar doen honderdduizenden christenen in minder welvarende landen iets verkeerd.
Ze komt mij iets te arrogant over maar als ze mensen bemoedigt om Jezus te volgen zou ik zeggen stick to that en laat het andere over aan de entertainment indusrie.

Ikke Engeltje smiley


Iedere dag Starbucks koffie... toe maar, God heeft werkelijk lievelingetjes onder Zijn volk. Stel dat ze dat bedrag voor de koffie dan van haar genadeloon zou afstaan aan iemand in zo'n land zou ze wellicht een heel gezin van de hongerdood redden. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 29 december 2013, 14:45
 
CORNEEL767 schreef:
is het zo een beetje duidellijker jol?

Yep


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 29 december 2013, 14:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 15:59
 
JOL252 schreef:
Ikke Engeltje smiley


Iedere dag Starbucks koffie... toe maar, God heeft werkelijk lievelingetjes onder Zijn volk. Stel dat ze dat bedrag voor de koffie dan van haar genadeloon zou afstaan aan iemand in zo'n land zou ze wellicht een heel gezin van de hongerdood redden. Smiley met dichtgeplakte mond
Misschien geeft ze een heleboel geld aan zending, dat kan toch ook? Ik heb een aantal preken van haar gehoord, en geloof me, ze is heel anders dan Benny Hinn. Haar nuchterheid spreekt mensen aan. En wat betreft die Youtube filmpjes: als je al zolang in de bediening staat, zijn er ook altijd wel aanmerkingen. Wat ben ik blij dat in mijn 30 jarige preekloopbaan niemand heeft bijgehouden wat ik gezegd heb, want dan zullen er vast ook wel mensen zijn die dat op een negatieve manier willen gebruiken.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op donderdag 2 januari 2014, 16:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 10:30
 
CHATULIEM368 schreef:
Misschien geeft ze een heleboel geld aan zending, dat kan toch ook? Ik heb een aantal preken van haar gehoord, en geloof me, ze is heel anders dan Benny Hinn. Haar nuchterheid spreekt mensen aan. En wat betreft die Youtube filmpjes: als je al zolang in de bediening staat, zijn er ook altijd wel aanmerkingen. Wat ben ik blij dat in mijn 30 jarige preekloopbaan niemand heeft bijgehouden wat ik gezegd heb, want dan zullen er vast ook wel mensen zijn die dat op een negatieve manier willen gebruiken.

Ja, natuurlijk is er altijd iets aan te merken, op mij ook en daar moet ik ook tegen kunnen of eens flink reflecteren op mijzelf. Dat geldt des te meer voor mensen met een bepaalde positie, die staan gewoon meer in de picture en dragen ook meer verantwoording door de impact die hun woorden en leefwijze hebben. Behalve respect en waardering te verdienen zijn ook zij niet onfeilbaar en de vragen die er leven zijn er nou eenmaal. Dat mag en is niet om iemand finaal de grond in te stampen.
Wij kunnen best nog wat leren van de super- en intervisiemethoden die men toepast bij mensen binnen een functie zoals binnen bedrijven en instellingen. Gewoon omdat een functie daarom vraagt. Dat zie ik niet zo vaak terug bij mensen binnen geestelijke posities. Engeltje smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 4 januari 2014, 10:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 11:55
 
JOL252 schreef:
Ja, natuurlijk is er altijd iets aan te merken, op mij ook en daar moet ik ook tegen kunnen of eens flink reflecteren op mijzelf. Dat geldt des te meer voor mensen met een bepaalde positie, die staan gewoon meer in de picture en dragen ook meer verantwoording door de impact die hun woorden en leefwijze hebben. Behalve respect en waardering te verdienen zijn ook zij niet onfeilbaar en de vragen die er leven zijn er nou eenmaal. Dat mag en is niet om iemand finaal de grond in te stampen.
Wij kunnen best nog wat leren van de super- en intervisiemethoden die men toepast bij mensen binnen een functie zoals binnen bedrijven en instellingen. Gewoon omdat een functie daarom vraagt. Dat zie ik niet zo vaak terug bij mensen binnen geestelijke posities. Engeltje smiley
Ik ken voorgangers op een andere manier dan jij. En dan merk ik dat de meesten heel erg open staan voor aanmerkingen van anderen. Maar om een bedrijfscultuur maar klakkeloos over te nemen is wat mij betreft een stap te ver. Ik weet nog wel, dat we naar een notaris gingen en hij stelde ons voor een stichting op te zetten. Statuten maken voor een kerk kostte 1200 euro, een stichting slechts 250 euro. Omdat het een combinatie is van een vereniging en stichting.
Ik heb eens een gemeente meegemaakt, die letterlijk onderuit ging aan ruzies en conflicten. Want iedereen vond wel dat ze overal over konden beslissen. En er was ook een borderliner bij, die met haar gedrag zoveel ruzie zocht, dat de gemeente letterlijk kapot gegaan is aan de ruzies. Ze zette iedereen op tegen de oudsten en die kregen er op een bepaald moment een dagtaak aan om deze ruzies te sussen. Er was weinig tijd voor het echte geestelijke werk.
Is dit nu normerend over hoe ik over gemeentes denk? Nee natuurlijk niet. Maar een echte oplossing is er niet. Er moet ruimte blijven om geestelijk gezag uit te oefenen en aan de andere kant moet ook zoveel mogelijk transparantie plaatsvinden.
Moet een voorganger openheid geven over het pastoraat wat hij pleegt? Of is er iets vertrouwelijks, waar hij alleen van weet en dat bij de Heer mag brengen. Een gemeente leiden is vaak balanceren op een draadje. En je weet dat wat je ook doet, er altijd wel iemand is die kritiek heeft, jaloers is, en als zij invloed krijgen je te gronde kunnen richten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 13:42
 
De bijbel geeft toch richtlijnen mbt supervisie, sanctionering ed. Zou dit niet voldoende zijn wanneer kerken dit gaan toepassen? Ik ken weinig kerken (in de charimatische hoek) die dit serieus toepassen. Maar wellicht is dit voer voor een ander topic....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 15:02
 
LAURA291 schreef:
De bijbel geeft toch richtlijnen mbt supervisie, sanctionering ed. Zou dit niet voldoende zijn wanneer kerken dit gaan toepassen? Ik ken weinig kerken (in de charimatische hoek) die dit serieus toepassen. Maar wellicht is dit voer voor een ander topic....


Ja en dat heeft met vertrouwelijke info over inhoudelijke gesprekken mbt pastoraat niets te maken, ik maak graag gebruik van supervisie om nog beter te kunnen functioneren in mijn rol, juist omdat ik met mensen bezig ben. Het gaat over functioneren en wat er in de houding en functioneren van de persoon te zien is en in de interactie gebeurt. Maar is inderdaad denk ik ver off topic, toch vloeit het wel voort uit het thema, namelijk wat we van Joyce Meyer vinden. Op haar persoon heb ik niet zoveel aan te merken, ik ken haar niet behalve dat ik weet dat ze in de kring van welvaartpredikers verkeert en dat dit soort lui al snel een hype worden en het feit dat kritiek op o.a. haar persoon al snel wordt gevoeld als niet-christelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 15:50
 
JOL252 schreef:
Ja en dat heeft met vertrouwelijke info over inhoudelijke gesprekken mbt pastoraat niets te maken, ik maak graag gebruik van supervisie om nog beter te kunnen functioneren in mijn rol, juist omdat ik met mensen bezig ben. Het gaat over functioneren en wat er in de houding en functioneren van de persoon te zien is en in de interactie gebeurt. Maar is inderdaad denk ik ver off topic, toch vloeit het wel voort uit het thema, namelijk wat we van Joyce Meyer vinden. Op haar persoon heb ik niet zoveel aan te merken, ik ken haar niet behalve dat ik weet dat ze in de kring van welvaartpredikers verkeert en dat dit soort lui al snel een hype worden en het feit dat kritiek op o.a. haar persoon al snel wordt gevoeld als niet-christelijk.
Antwoord 1: De meeste voorgangers of gemeentes zijn aangesloten bij een overkoepelend orgaan, waar die evaluaties ook plaatsvinden. Het ene orgaan, bv. Rafael, heeft een hele sterke top down structuur. Van bovenaf wordt beslist wat er met een voorganger of gemeente gebeurt. Een ander orgaan is gebaseerd op collegialiteit, waar voorgangers met elkaar kunnen delen en elkaar kunnen corrigeren. Dus er is in veel gevallen wel sprake van evaluatieprocessen, maar die zijn niet allemaal zichtbaar voor het gewone gemeentelid. Bovendien heeft men vaak een oudstenraad waar onderlinge evaluatie ook plaatsvindt.
Je moet ook niet hebben, dat de gemeenteleden alles bepalen en de voorganger niks meer te zeggen heeft. Daar is de aard van het werk niet naar.
Antwoord 2: Ik heb Joyce Meyer nog nooit kunnen betrappen op het schooien om geld bij mensen. Ze maakt promotie voor haar boeken, verder eigenlijk niet. En zeker niet in de trant van: "als je aan mij geld geeft word je gezegend en als je niet aan mij geeft niet."
Ik weet niet waarom ze door mensen in het rijtje van welvaartspredikers wordt gezet, want dat verkondigt ze niet. Die term "little gods"is natuurlijk een theologische misser, maar dat betekent niet meteen dat alles wat ze leert verkeerd is. Ze vertelt meer dat mensen wat nuchterder met geestelijke dingen om moeten gaan en daar is mi niks mis mee.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op zaterdag 4 januari 2014, 15:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 15:52
 
LAURA291 schreef:
De bijbel geeft toch richtlijnen mbt supervisie, sanctionering ed. Zou dit niet voldoende zijn wanneer kerken dit gaan toepassen? Ik ken weinig kerken (in de charimatische hoek) die dit serieus toepassen. Maar wellicht is dit voer voor een ander topic....
Ik ken weinig gemeentes die dit niet toepassen..Het beeld dat de voorganger alleenheerser is over de gemeente is achterhaald, de meeste gemeentes beseffen dat dat niet goed is.


Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op zaterdag 4 januari 2014, 15:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 17:11
 
CHATULIEM368 schreef:
Ik ken weinig gemeentes die dit niet toepassen..Het beeld dat de voorganger alleenheerser is over de gemeente is achterhaald, de meeste gemeentes beseffen dat dat niet goed is.

Ben het ten dele met je eens wat dit voorbeeld betreft maar heb ook hier wel een nuancering. Je kunt als leider best een heel team om je heen hebben, maar als je je er niets van aantrekt en toch je eigen wil doordrukt heers je toch nog alleen.

Zo heb ik meegemaakt dat een nieuwe voorganger het voltallige team van zijn voorganger afzette en een compleet nieuw team liet aantreden. Dat uit JA-knikkers bestond. In de maanden die volgden zijn ook nagenoeg alle vrijwilligers de laan uit gestuurd.

Met betrekking tot het vermanen van kerkleden heb ik meegemaakt dat een echtpaar zonder vorm van proces uit de kerk werd gezet. Dit is 6 weken lang verborgen gehouden voor de rest van de gemeente (ivm de vele gastsprekers; de leiding wilde niet dat het elders bekend werd). De 'zonde' van dit echtpaar is nooit bekend gemaakt. (Ze beweerden dat het "zo erg" was dat ze het niet konden zeggen.)
Ik heb hemel en aarde bewogen om de bijbelse manier van vermanen toe te passen, maar daar wilden ze niet eens naar luisteren.

k Ken ook een gemeente waar helemaal niet vermaand wordt. Daar tiert de (grove) zonde welig.

Nadat ik de eerstgenoemde gemeente verliet kwam ik erachter dat bijna alle vrije groepen in die omgeving een 'pact' met elkaar hadden gesloten om geen leden van elkaar over te nemen. Toen ik mij wilde aansluiten bij een andere gemeente is mij bulderend de toegang geweigerd want ik 'hoorde' bij die andere gemeente.

Er zijn leiders die geen enkele supervisie accepteren.

Er zijn kerken / groepen waar je alleen lid van kunt worden als je direct aangeeft hoeveel je per maand gaat bijdragen. Sommige eisen zelfs je tienden.

Ik heb in al die jaren best wat 'missers' gezien. En ik weet wel dat het 'mensenwerk' is, hoewel anderzijds ook niet helemaal. Maar wat mij het meest verbaasd heeft is dat veel gemeenten de bijbelse aanwijzingen m.b.t. het leiden, vermanen, verantwoording afleggen etc niet gewoon toepassen.

Sommige zaken vind ik in 'reguliere' kerken (dus niet vrije groepen) vaak beter geregeld. Het zou mooi zijn als diverse denominaties elkaar hiermee zouden helpen en van elkaar zouden willen leren.


Laatst aangepast door
LAURA291
op zaterdag 4 januari 2014, 17:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 18:10
 
LAURA291 schreef:
Ben het ten dele met je eens wat dit voorbeeld betreft maar heb ook hier wel een nuancering. Je kunt als leider best een heel team om je heen hebben, maar als je je er niets van aantrekt en toch je eigen wil doordrukt heers je toch nog alleen.

Zo heb ik meegemaakt dat een nieuwe voorganger het voltallige team van zijn voorganger afzette en een compleet nieuw team liet aantreden. Dat uit JA-knikkers bestond. In de maanden die volgden zijn ook nagenoeg alle vrijwilligers de laan uit gestuurd.

Met betrekking tot het vermanen van kerkleden heb ik meegemaakt dat een echtpaar zonder vorm van proces uit de kerk werd gezet. Dit is 6 weken lang verborgen gehouden voor de rest van de gemeente (ivm de vele gastsprekers; de leiding wilde niet dat het elders bekend werd). De 'zonde' van dit echtpaar is nooit bekend gemaakt. (Ze beweerden dat het "zo erg" was dat ze het niet konden zeggen.)
Ik heb hemel en aarde bewogen om de bijbelse manier van vermanen toe te passen, maar daar wilden ze niet eens naar luisteren.

k Ken ook een gemeente waar helemaal niet vermaand wordt. Daar tiert de (grove) zonde welig.

Nadat ik de eerstgenoemde gemeente verliet kwam ik erachter dat bijna alle vrije groepen in die omgeving een 'pact' met elkaar hadden gesloten om geen leden van elkaar over te nemen. Toen ik mij wilde aansluiten bij een andere gemeente is mij bulderend de toegang geweigerd want ik 'hoorde' bij die andere gemeente.

Er zijn leiders die geen enkele supervisie accepteren.

Er zijn kerken / groepen waar je alleen lid van kunt worden als je direct aangeeft hoeveel je per maand gaat bijdragen. Sommige eisen zelfs je tienden.

Ik heb in al die jaren best wat 'missers' gezien. En ik weet wel dat het 'mensenwerk' is, hoewel anderzijds ook niet helemaal. Maar wat mij het meest verbaasd heeft is dat veel gemeenten de bijbelse aanwijzingen m.b.t. het leiden, vermanen, verantwoording afleggen etc niet gewoon toepassen.

Sommige zaken vind ik in 'reguliere' kerken (dus niet vrije groepen) vaak beter geregeld. Het zou mooi zijn als diverse denominaties elkaar hiermee zouden helpen en van elkaar zouden willen leren.


Om maar even bij te vallen, dit is ook mijn ervaring in meerdere gemeenten. En in een situatie waarbij zogenaamde supervisie door een orgaan boven diverse gemeenten werd toegepast zag men ook niet alle kanten van de zaak omdat men meer op de leiders afging dan de mensen wie het betrof. Ik ben het met je eens dat eea in de reguliere kerken beter is geregeld, In alle kerken ligt manipulatie op de loer maar in de vrijere gemeenten ligt dit toch nog een tandje anders.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 4 januari 2014, 18:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 18:26
 
LAURA291 schreef:
Ben het ten dele met je eens wat dit voorbeeld betreft maar heb ook hier wel een nuancering. Je kunt als leider best een heel team om je heen hebben, maar als je je er niets van aantrekt en toch je eigen wil doordrukt heers je toch nog alleen.

Zo heb ik meegemaakt dat een nieuwe voorganger het voltallige team van zijn voorganger afzette en een compleet nieuw team liet aantreden. Dat uit JA-knikkers bestond. In de maanden die volgden zijn ook nagenoeg alle vrijwilligers de laan uit gestuurd.

Met betrekking tot het vermanen van kerkleden heb ik meegemaakt dat een echtpaar zonder vorm van proces uit de kerk werd gezet. Dit is 6 weken lang verborgen gehouden voor de rest van de gemeente (ivm de vele gastsprekers; de leiding wilde niet dat het elders bekend werd). De 'zonde' van dit echtpaar is nooit bekend gemaakt. (Ze beweerden dat het "zo erg" was dat ze het niet konden zeggen.)
Ik heb hemel en aarde bewogen om de bijbelse manier van vermanen toe te passen, maar daar wilden ze niet eens naar luisteren.

k Ken ook een gemeente waar helemaal niet vermaand wordt. Daar tiert de (grove) zonde welig.

Nadat ik de eerstgenoemde gemeente verliet kwam ik erachter dat bijna alle vrije groepen in die omgeving een 'pact' met elkaar hadden gesloten om geen leden van elkaar over te nemen. Toen ik mij wilde aansluiten bij een andere gemeente is mij bulderend de toegang geweigerd want ik 'hoorde' bij die andere gemeente.

Er zijn leiders die geen enkele supervisie accepteren.

Er zijn kerken / groepen waar je alleen lid van kunt worden als je direct aangeeft hoeveel je per maand gaat bijdragen. Sommige eisen zelfs je tienden.

Ik heb in al die jaren best wat 'missers' gezien. En ik weet wel dat het 'mensenwerk' is, hoewel anderzijds ook niet helemaal. Maar wat mij het meest verbaasd heeft is dat veel gemeenten de bijbelse aanwijzingen m.b.t. het leiden, vermanen, verantwoording afleggen etc niet gewoon toepassen.

Sommige zaken vind ik in 'reguliere' kerken (dus niet vrije groepen) vaak beter geregeld. Het zou mooi zijn als diverse denominaties elkaar hiermee zouden helpen en van elkaar zouden willen leren.
Zullen we dit anders in een nieuw topic behandelen? Dit heeft niet zoveel meer te maken met Joyce Meyer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 18:38
 
CHATULIEM368 schreef:
Zullen we dit anders in een nieuw topic behandelen? Dit heeft niet zoveel meer te maken met Joyce Meyer.

go ahead
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 21:12
 
LAURA291 schreef:
go ahead
Denk je nu echt dat ik een topic ga openen om voorgangers te bashen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 00:45
 
CHATULIEM368 schreef:
Denk je nu echt dat ik een topic ga openen om voorgangers te bashen???

Heb ik zoiets voorgesteld dan? Vreemde uitspraak. Ik geef aan dat ik graag van gedachten wil wisselen over het praktisch toepassen van bijbelse richtlijnen mbt orde in de gemeente. Jij stelt voor een nieuw topic te openen en nu verdraai je het zo dat ik voorgangers wil bashen... Laat maar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 12:17
 
LAURA291 schreef:
De bijbel geeft toch richtlijnen mbt supervisie, sanctionering ed. Zou dit niet voldoende zijn wanneer kerken dit gaan toepassen? Ik ken weinig kerken (in de charimatische hoek) die dit serieus toepassen. Maar wellicht is dit voer voor een ander topic....

Zoals je zelf al aangaf, is het handiger om hierover een ander topic te openen.

Graag weer terug naar Joyce Meyer.

Moderator CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NIEUW206





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 januari 2014, 01:11
 
Nou zei weet echt niet wat ze zegt wat een onzin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NIEUW206





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 januari 2014, 01:13
 
Daar lusten de honden echt geen brood van wat ze allemaal uitkraamt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 januari 2014, 14:27
 
NIEUW206 schreef:
Daar lusten de honden echt geen brood van wat ze allemaal uitkraamt.
Kun je uitleggen wat je bedoelt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4