ChristianMatch
 


Forum

eindtijd
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 23:06
 
het boek openbaringen kan je niet zo maar even begrijpen,ook niet door hem helemaal door te lezen.
het is niet te vergelijken met andere bijbelboeken,zoals johannes,lucas etc. om maar eens wat te noemen. in die bijbelboeken staat alles uitgelegt zoals het gegaan is en dat is verder geen visioen of iets dergelijks.
openbaringen echter is weergegeven aan Johannes als visioenen die Johannes zo goed mogelijk moest opschrijven,zelfs johannes wist toen niet precies wat dat betekende wat hij opschreef,maar hij kreeg de opdracht van God zelf.

om openbaringen te kunnen begrijpen zou je flink aan de studie moeten,er zijn hoofdstukken die weer verwijzen naar andere gedeelten waar je sommige dingen kan terugvinden en waar uitgelegt wordt wat het betekent.
de openbaringen zijn complete bijbelstudies van, waarin deel voor deel wordt uitgelegt wat er bedoelt wordt,het is dus niet zomaar even iets om te lezen en dat het dan duidelijk is,zo werkt het niet.

ik weet dat er verschillend gedacht wordt over hoe het gaat of hoe het verloop zal zijn van de eindtijd,in voorgaande tekst lees ik nogal eens dat mensen zich zorgen maken hoe wij als christenen de eindtijd kunnen overleven?
het antwoord daarop is niet zo moeilijk..vóór de antichrist gaat regeren zal er een opname plaats vinden van ''de gemeente''. dit zijn alle christenen over de hele wereld die dan in één keer van de aarde worden opgenomen bv net als Elia en Henoch,niet met vurige paarden maar ze zijn verdwenen in een oogwenk zo zegt de bijbel het.
dit is nodig omdat er dan een ''grote verdrukking'' zal komen die 7 jaar gaat duren,(ookwel de laatste jaarweek genoemd)in die 7 jaar zal het beest oftewel de antichrist regeren,in die 7 jaar vinden een groot aantal dingen plaats waaronder de 2 getuigen uit openbaring 11.maar ook oorlogen in en rond Israël.

niet iedereen gelooft echter in de laatste jaarweek,de reformatorische kant gelooft naar mijn weten niet in de opname van de gemeente,en ook niet in de laatste jaarweek.
dat mag iedereen zelf weten wat mij betreft.
voor een bijbelstudie hierover kan je genoeg vinden op internet,bij baptisten en evangelische kerken,die weten er allemaal wel vanaf.

niet alles van wat in openbaringen staat is precies bekend van wat er bedoelt wordt,maar wel in grote lijnen.

het meeste is wel te vinden op de website die ik eerder heb aangegeven.
(eindtijd.nl)maar er zijn ook boeken en films van die ongeveer weergeven hoe het zal gaan bv '' de laatste bazuin''
40 jaar geleden waren hier al films van bv: als een dief in de nacht en naderend onweer.
ook zijn er christelijk tijdschriften van die vooral de eindtijd als voornaamste onderwerp hebben bv ''het zoeklicht''

informatie genoeg te vinden,maar iedereen mag zelf bepalen wat ie er van geloven wil ,en wat wel of niet zal plaatsvinden.


Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 14 juli 2015, 23:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 08:32
 
Als ik mag vragen; wat is het verschil tussen Johannes Openbaringen en Matheus Openbaringen (waar ik sinds kort in begonnen ben).

Dank voor uw antwoord verder Bert!


Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 15 juli 2015, 08:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 11:54
 
Klopt Bert, heb er thuis zes boeken over, enorm interessant om te lezen.
En inderdaad op internet kun je ook nog al wat vinden, maar dan word het een heel lang topic als je er echt diep ingaat en is het inderdaad een hele studie, ik deelde hier gewoon wat gedachten over het stuk niet kunnen kopen en verkopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 12:32
 
BERT168 schreef:
niet iedereen gelooft echter in de laatste jaarweek,de reformatorische kant gelooft naar mijn weten niet in de opname van de gemeente,en ook niet in de laatste jaarweek.


Enorme misvatting dat reformatorische kant niet zou geloven in de opname van de gemeente. Ook heb ik erg veel moeite met het stempelen van een bepaalde groep gelovigen ....

Betreft boek Openbaringen zijn er meer dan 200 verschillende opvattingen over sommige onderwerpen in dat boek.

Ook dat het merkteken van het beest voor de hand zou liggen dat het een chip zou zijn, is veel inlegkunde van de bijbel (in eerdere reactie).

Aan de hand van de woorden in de eerste eeuw na Chr. (zo'n beetje hele Nwe. Testament), dacht men toen dat het einde van de wereld al aanstaande was. Toen waren er nog geen chip's en iedereen had toen al een idee bij wat er in de bijbel stond. Zo ook in deze tijd wordt maar te pas en te onpas allerlei zaken in de bijbel zomaar uitgelegd, alsof men alles al weet, terwijl men ondertussen niet meer kan uitleggen dan hetgeen met nu vanuit deze wereld in het nu kan begrijpen of is gegeven te begrijpen.
De kunst van de bijbel uit te leggen is om de bijbel zelf te laten spreken ipv allerlei toepassingen te verzinnen en linken te leggen met huidige technologie. Aantal tekenen zijn wel duidelijk, zoals vervolging, verkilling van onderlinge liefde, etc.
Ook op internet wordt veel gesproken over deze dingen. Sommige uitleggingen is niet uit de bijbel halen en wees daar vooral voorzichtig mee. Wat immers ook in de eindtijd is aangekondigd dat er "vele valse leraren onder ons komen - en die zijn er al, die velen van ons zullen verleiden". Daarom is het altijd beter om zelf de bijbel biddend te bestuderen, dan maar overal je te laten beinvloeden met allerlei uitleggingen, waarbij je dan op gegeven moment ook niet meer weet waar welke uitleg vandaan komt. Zo is de verwijzing naar "het zoeklicht" voor mij zeer discutabel en primair niet betrouwbaar (en voor velen zelfs rondom ketters).
Tenslotte zijn boeken sensatie en science fiction een heel ander genre dan de heilige bijbel Knipoog smiley


Laatst aangepast door
EDY877
op woensdag 15 juli 2015, 12:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 13:35
 
EDY877 schreef:
Tenslotte zijn boeken sensatie en science fiction een heel ander genre dan de heilige bijbel Knipoog smiley

Goed stuk, maar dit stukje kan ik het niet mee eens zijn, ligt er aan welke boeken je leest, door wie geschreven..
sommige boeken leggen dingen uit de bijbel uit, zodat je het wat beter kan begrijpen

Maar mijn mening, toets het wel aan de bijbel.
neem niet klakkeloos dingen aan uit boeken, preken of internet.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 15 juli 2015, 17:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 13:36
 
GERARD072 schreef:
Als ik mag vragen; wat is het verschil tussen Johannes Openbaringen en Matheus Openbaringen (waar ik sinds kort in begonnen ben).

Dank voor uw antwoord verder Bert!

matheus openbaringen???
Ik ken alleen het evangelie van Matheus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 18:39
 
PETRA824 schreef:
matheus openbaringen???
Ik ken alleen het evangelie van Matheus...

hmm ok, heb mijn Statenbijbel momenteel niet bij de hand hier, maar zou zweren dat er Matheus openbaringen staat op de kaft.

Is er alleen een openbaringen van Johannes? Wellicht dat die samen in hetzelfde boek staan. En dat in dat boek zowel het evangelie van Matheus en Johannes Openbaringen er in staan beschreven.

Zal er morgen even naar kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 20:05
 
GERARD072 schreef:
hmm ok, heb mijn Statenbijbel momenteel niet bij de hand hier, maar zou zweren dat er Matheus openbaringen staat op de kaft.

Is er alleen een openbaringen van Johannes? Wellicht dat die samen in hetzelfde boek staan. En dat in dat boek zowel het evangelie van Matheus en Johannes Openbaringen er in staan beschreven.

Zal er morgen even naar kijken.

n.t. :
evangelie van matteus
evangelie van marcus
evangelie van lucas
evangelie van Johannes
handelingen der apostelen
dan alle brieven en als laatste de openbaring van johannes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 20:07
 
PETRA824 schreef:
Goed stuk, maar dit stukje kan ik het niet mee eens zijn, ligt er aan welke boeken je leest, door wie geschreven..
sommige boeken leggen dingen uit de bijbel uit, zodat je het wat beter kan begrijpen

Maar mijn mening, toets het wel aan de bijbel.
neem niet klakkeloos dingen aan uit boeken, preken of internet.

Wat is hier nu weer aan aangepast redactie????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 20:56
 
PETRA824 schreef:
n.t. :
evangelie van matteus
evangelie van marcus
evangelie van lucas
evangelie van Johannes
handelingen der apostelen
dan alle brieven en als laatste de openbaring van johannes

Dank voor het overzicht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 22:31
 
EDY877 schreef:
Enorme misvatting dat reformatorische kant niet zou geloven in de opname van de gemeente. Ook heb ik erg veel moeite met het stempelen van een bepaalde groep gelovigen ....

Betreft boek Openbaringen zijn er meer dan 200 verschillende opvattingen over sommige onderwerpen in dat boek.

Ook dat het merkteken van het beest voor de hand zou liggen dat het een chip zou zijn, is veel inlegkunde van de bijbel (in eerdere reactie).

Aan de hand van de woorden in de eerste eeuw na Chr. (zo'n beetje hele Nwe. Testament), dacht men toen dat het einde van de wereld al aanstaande was. Toen waren er nog geen chip's en iedereen had toen al een idee bij wat er in de bijbel stond. Zo ook in deze tijd wordt maar te pas en te onpas allerlei zaken in de bijbel zomaar uitgelegd, alsof men alles al weet, terwijl men ondertussen niet meer kan uitleggen dan hetgeen met nu vanuit deze wereld in het nu kan begrijpen of is gegeven te begrijpen.
De kunst van de bijbel uit te leggen is om de bijbel zelf te laten spreken ipv allerlei toepassingen te verzinnen en linken te leggen met huidige technologie. Aantal tekenen zijn wel duidelijk, zoals vervolging, verkilling van onderlinge liefde, etc.
Ook op internet wordt veel gesproken over deze dingen. Sommige uitleggingen is niet uit de bijbel halen en wees daar vooral voorzichtig mee. Wat immers ook in de eindtijd is aangekondigd dat er "vele valse leraren onder ons komen - en die zijn er al, die velen van ons zullen verleiden". Daarom is het altijd beter om zelf de bijbel biddend te bestuderen, dan maar overal je te laten beinvloeden met allerlei uitleggingen, waarbij je dan op gegeven moment ook niet meer weet waar welke uitleg vandaan komt. Zo is de verwijzing naar "het zoeklicht" voor mij zeer discutabel en primair niet betrouwbaar (en voor velen zelfs rondom ketters).
Tenslotte zijn boeken sensatie en science fiction een heel ander genre dan de heilige bijbel Knipoog smiley


aan jou reactie te zien denk je dat ik dat zomaar even uit de bijbel haal alsof ik net ergens gehoord heb.
dat is niet het geval,vanaf mijn kinderjaren was ik hier al mee bekend,dus al meer dan 40 jaar.
in al die jaren is die mening nooit veranderd,ik bedenk het niet maar zo,
maar het is gewoon te veel om er hier goed op in te gaan.

zoals ik al zei,iedereen mag zijn eigen mening er over hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 22:37
 
GERARD072 schreef:
hmm ok, heb mijn Statenbijbel momenteel niet bij de hand hier, maar zou zweren dat er Matheus openbaringen staat op de kaft.

Is er alleen een openbaringen van Johannes? Wellicht dat die samen in hetzelfde boek staan. En dat in dat boek zowel het evangelie van Matheus en Johannes Openbaringen er in staan beschreven.

Zal er morgen even naar kijken.

staat er misschien op de kaft vam mattëus TOT openbaringen?
maar dan met een of ander teken er tussen?
ik kan niks vinden over ''matteus openbaringen''

wel staat er iets in matteus 24 wat naar mijn menig over de opname van de gemeente gaat,maar verder heb ik geen idee wat je bedoelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 07:34
 
Openbaringen 3:11
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 08:17
 
BERT168 schreef:
staat er misschien op de kaft vam mattëus TOT openbaringen?
maar dan met een of ander teken er tussen?
ik kan niks vinden over ''matteus openbaringen''

wel staat er iets in matteus 24 wat naar mijn menig over de opname van de gemeente gaat,maar verder heb ik geen idee wat je bedoelt.

Er staat niet op tot Openbaringen, maar daar komt het wel op neer ja!

Evangelie van Markus, Lukas, Johannes, de handelingen der Apostelen, Zendbrief van Paulus aan Romeinen, de eerste zendbrief van Paulus aan Corinthe, Colossenen, Thessalonicensen, aan Titus, Hebreën, algemene zendbrief van Jakobus, eerste algemene zendbrief Johannes, en openbaring Johannes. Volgens mij heb ik dan alle hoofdstukken te pakken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 15:41
 
PETRA824 schreef:
Wat is hier nu weer aan aangepast redactie????

Zie de nieuwe mededeling hierover in het subforum Over ChristianMatch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 19:42
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Zie de nieuwe mededeling hierover in het subforum Over ChristianMatch.

Oke dankje zal het effe lezen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: zondag 19 juli 2015, 15:03
 
LAUWIES855 schreef:
Wat is er mis met een chip in je arm? Ik zou het wel handig vinden, geen gedoe meer met pasjes en lange wachtrijen voor de kassa. En wie zegt dat dit het 'teken van het beest' is? Ik maak me er niet druk om. De techniek verandert en als mens moet je maar mee veranderen of achterop raken. Dat is je eigen keuze. Maar te pas en on te pas roepen dat de duivel achter alles zit vind ik gewoon middeleeuwse bankmakerij. Angst voor technologische vooruitgang is gewoon nergens voor nodig.
Wanneer het teken van het beest wordt ingevoerd zal je zeker weten van wie dat afkomstig is. Dan bestaat daar geen twijfel meer over..

Dat is nou juist het gevaarlijke denken.....wat is hier mis mee???
Het is idd wel handig, maar...
Probeer openbaring 13 maar eens te lezen, het wordt duidelijk als het beest omschreven...
Wij moeten als christenen hier niet aan mee willen doen, het zal zwaar worden , die eindtijd...maar we zullen beloond worden, hoe dat moet??
Petra, ik denk aan jou kind??....geen idee, maar het komt goed..openb 20

laten we maar veel bidden, dat we niet in verzoeking komen.....
en Gods geboden volgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juli 2015, 18:03
 
MARIANNE338 schreef:
Dat is nou juist het gevaarlijke denken.....wat is hier mis mee???
Het is idd wel handig, maar...
Probeer openbaring 13 maar eens te lezen, het wordt duidelijk als het beest omschreven...
Wij moeten als christenen hier niet aan mee willen doen, het zal zwaar worden , die eindtijd...maar we zullen beloond worden, hoe dat moet??
Petra, ik denk aan jou kind??....geen idee, maar het komt goed..openb 20

laten we maar veel bidden, dat we niet in verzoeking komen.....
en Gods geboden volgen.

Ja, ik ken het boek openbaringen. Maar ik lees daar toch echt nergens iets over een chip in je lichaam. Mensen interpreteren deze tekst zoals ze zelf willen en laten er hun fantasie op los. Heel openbaringen staat bol van de symboliek en je kunt het gewoonweg niet letterlijk nemen. Eigenlijk is het een vrij waardeloos boek waar je praktisch niet veel mee kunt. Het boek zorgde in de eerste eeuwen na christus dan ook voor veel discussie onder kerkvaders en theologen, juist vanwege de obscure symboliek. Zo verwierp Ireaneus van Lyon het boek volledig omdat het volgens hem niet authentiek zou zijn en daarom geen plek in de canon zou moeten krijgen. Dat Ireaneus dat deed vind ik best veelzeggend; aangezien hij een leerling was van Polycarpus van Smyrna die op zijn beurt weer een leerling was van de Apostel Johannes ( Nota bene de vermeende schrijver van Openbaringen!).
Pas ergens in de 4de eeuw is het boek langzaam maar zeker in de canon van het Nieuwe Testament opgenomen. Maar het werd nog lange tijd als controversieel beschouwd. Zo wilde Maarten Luther bijvoorbeeld het boek uit de canon van de Bijbel verwijderen omdat het volgens hem niet paste binnen zijn theologische opvattingen..


Laatst aangepast door
LAUWIES855
op dinsdag 21 juli 2015, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juli 2015, 00:44
 
LAUWIES855 schreef:
Ja, ik ken het boek openbaringen. Maar ik lees daar toch echt nergens iets over een chip in je lichaam. Mensen interpreteren deze tekst zoals ze zelf willen en laten er hun fantasie op los. Heel openbaringen staat bol van de symboliek en je kunt het gewoonweg niet letterlijk nemen. Eigenlijk is het een vrij waardeloos boek waar je praktisch niet veel mee kunt. Het boek zorgde in de eerste eeuwen na christus dan ook voor veel discussie onder kerkvaders en theologen, juist vanwege de obscure symboliek. Zo verwierp Ireaneus van Lyon het boek volledig omdat het volgens hem niet authentiek zou zijn en daarom geen plek in de canon zou moeten krijgen. Dat Ireaneus dat deed vind ik best veelzeggend; aangezien hij een leerling was van Polycarpus van Smyrna die op zijn beurt weer een leerling was van de Apostel Johannes ( Nota bene de vermeende schrijver van Openbaringen!).
Pas ergens in de 4de eeuw is het boek langzaam maar zeker in de canon van het Nieuwe Testament opgenomen. Maar het werd nog lange tijd als controversieel beschouwd. Zo wilde Maarten Luther bijvoorbeeld het boek uit de canon van de Bijbel verwijderen omdat het volgens hem niet paste binnen zijn theologische opvattingen..

Bijzonder dat jij het boek openbaring als "vrij waardeloos boek" omschrijft.
Ik ben echter van mening dat het boek openbaring wel in de bijbel thuishoort gezien de profetieën ten aanzien van de eindtijd.

Tevens ben ik zeer benieuwd hoe je deze tekst uit openbaring 13:16 interpreteert ten aanzien van het oog op de RIFD chip:
"Iedereen moest het merkteken op zijn rechterhand of voorhoofd hebben, wie dat teken niet had, kon niets kopen of verkopen"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: woensdag 29 juli 2015, 21:42
 
Mattheüs 10:28
En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BLUE946





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 september 2015, 12:39
 
LAUWIES855 schreef:
Wat is er mis met een chip in je arm? Ik zou het wel handig vinden, geen gedoe meer met pasjes en lange wachtrijen voor de kassa. En wie zegt dat dit het 'teken van het beest' is? Ik maak me er niet druk om. De techniek verandert en als mens moet je maar mee veranderen of achterop raken. Dat is je eigen keuze. Maar te pas en on te pas roepen dat de duivel achter alles zit vind ik gewoon middeleeuwse bankmakerij. Angst voor technologische vooruitgang is gewoon nergens voor nodig.
Wanneer het teken van het beest wordt ingevoerd zal je zeker weten van wie dat afkomstig is. Dan bestaat daar geen twijfel meer over..

Ik kan niet voorstellen dat er iemand is die zo'n ding in zijn lijf wil. Dat heeft niets te maken of je bang bent voor technologie. Leuke technische hoogstandjes zijn: 3D printer, vliegende auto's, een transporter zoals bij Startrek en nu ook het onzichtbaarheidsmantel. Daar is ook niets mis mee.

Maar zo'n chip is net even anders.
Snap je dit niet. Zo'n chip wordt gepresenteerd als een logische volgende stap. Na pasjes, contactloos betalen, betalen met je vingerdruk is de RFID chip de volgende logische stap. Zo wordt het gepresenteerd. Mensen zoals jij die zijn daar bevattelijk voor. Die kunnen helaas niet verder denken dan "niet langer in een rij hoeven wachten aan de kassa, je hoeft geen portomonai meer bij je te hebben en meer van deze "korte termijn Ego argumenten" Blijkbaar ben je niet in staat het grotere geheel te overzien.
Vanuit het bedrijfsleven en overheden worden subtiele reclame boodschappen gepresenteerd om het volk warm te maken voor zo'n chip.
Mensen zoals jij die gaan dan zo'n chip nemen. Jij moet het zelf weten. Je hebt niet voor niets een vrije wil gekregen.

Bij mij komt zo'n chip niet in mijn lijf. Dat is niet omdat ik bang ben voor de duivel of voor weet ik wie, maar naar mijn mening is het alleen om te doen om totale controle te krijgen over de mensheid. Ik ben een mens van vlees en bloed en niet een of ander code die als slaaf onder een of ander systeem zijn leven mag leiden. Ik bedoel lijden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BLUE946





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 september 2015, 12:44
 
JOJO155 schreef:
Bijzonder dat jij het boek openbaring als "vrij waardeloos boek" omschrijft.
Ik ben echter van mening dat het boek openbaring wel in de bijbel thuishoort gezien de profetieën ten aanzien van de eindtijd.

Tevens ben ik zeer benieuwd hoe je deze tekst uit openbaring 13:16 interpreteert ten aanzien van het oog op de RIFD chip:
"Iedereen moest het merkteken op zijn rechterhand of voorhoofd hebben, wie dat teken niet had, kon niets kopen of verkopen"


Ik ben het met je eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 september 2015, 16:58
 
BLUE946 schreef:
Mensen zoals jij die zijn daar bevattelijk voor. Die kunnen helaas niet verder denken dan "niet langer in een rij hoeven wachten aan de kassa, je hoeft geen portomonai meer bij je te hebben en meer van deze "korte termijn Ego argumenten" Blijkbaar ben je niet in staat het grotere geheel te overzien.
Vanuit het bedrijfsleven en overheden worden subtiele reclame boodschappen gepresenteerd om het volk warm te maken voor zo'n chip.
Mensen zoals jij die gaan dan zo'n chip nemen. Jij moet het zelf weten. Je hebt niet voor niets een vrije wil gekregen.


Let op de regels: Val elkaar niet persoonlijk aan en spreek geen waardeoordeel over de ander. Het onderwerp staat centraal, niet de persoon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BLUE946





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 september 2015, 18:22
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Let op de regels: Val elkaar niet persoonlijk aan en spreek geen waardeoordeel over de ander. Het onderwerp staat centraal, niet de persoon.


Is goed.
Excuus dat het persoonlijk is overgekomen. Was niet mijn bedoeling.
Ik zal er rekening mee houden in het vervolg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 oktober 2015, 08:14
 
BLUE946 schreef:
Ik kan niet voorstellen dat er iemand is die zo'n ding in zijn lijf wil. Dat heeft niets te maken of je bang bent voor technologie. Leuke technische hoogstandjes zijn: 3D printer, vliegende auto's, een transporter zoals bij Startrek en nu ook het onzichtbaarheidsmantel. Daar is ook niets mis mee.

Maar zo'n chip is net even anders.

Vanuit het bedrijfsleven en overheden worden subtiele reclame boodschappen gepresenteerd om het volk warm te maken voor zo'n chip.
Mensen zoals jij die gaan dan zo'n chip nemen. Jij moet het zelf weten. Je hebt niet voor niets een vrije wil gekregen.

Bij mij komt zo'n chip niet in mijn lijf. Dat is niet omdat ik bang ben voor de duivel of voor weet ik wie, maar naar mijn mening is het alleen om te doen om totale controle te krijgen over de mensheid. Ik ben een mens van vlees en bloed en niet een of ander code die als slaaf onder een of ander systeem zijn leven mag leiden. Ik bedoel lijden.

Iemand die wakker is; mooi om te zien! Lachende smiley Spread the word!
Verspreid het woord! (letterlijk vertaald)


Laatst aangepast door
GERARD072
op vrijdag 2 oktober 2015, 08:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEAN248





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2015, 17:58
 
ANNA415 schreef:
Ik heb altijd een beetje moeite met dit soort conclusies. In de tijd dat Openbaringen werd geschreven dacht men ook in de eindtijd te leven, en wist men ook alle tekenen te zien in hun maatschappij.

Alleen God weet de tijd en het uur.
Beetje late reactie maar Matheus 24:36 is compleet uit zijn context gehaald wat profetieen betreft. Meer dan 30 procent in de bijbel gaat over profetieen.
Dit gaat alleen over het precieze moment wanneer de Heere Jezus in zijn volle glorie als God terugkeert. De Heere Jezus sprak naar het volk altijd over zichzelf als de Zoon des Mensen. Maar de Heere Jezus die zowel 100% mens en God was moest zijn godelijkhijd afleggen om te kunnen sterven in het menselijk en zondevolle vlees van de bloedlijn van David en als voorbeeld voor zijn volgelingen, niet zijn macht maar de macht van de Vader door Hem heen. Hebreeën 4:14-16
Dewijl wij dan een groten Hogepriester hebben, Die door de hemelen doorgegaan is, namelijk Jezus, den Zoon van God, zo laat ons deze belijdenis vasthouden. 15 Want wij hebben geen hogepriester, die niet kan medelijden hebben met onze zwakheden, maar Die in alle dingen, gelijk als wij, is verzocht geweest, doch zonder zonde. 16 Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd.
Maar in de hemel heeft de Heere Jezus zijn Godellijkheid weer opgenomen om een hogepriester voor de mensheid te zijn zoals Aaron dat was op aarde voor het volk Israel. Dit betekent dus ook dat Jezus het ure nu wel weet. Johannes 10:30 Ik en de Vader zijn een. Johannes Al wat de Vader heeft, is Mijn; daarom heb Ik gezegd, dat Hij het uit het Mijne zal nemen, en u verkondigen. 100% God en ook Mens was ook nodig om een nieuw en beter verbond te maken (de ladder van Jakob)Hebreeën 10: 34 Want gij hebt ook over mijn banden medelijden gehad, en de roving uwer goederen met blijdschap aangenomen, wetende, dat gij hebt in uzelven een beter en blijvend goed in de hemelen.Hosea 4:6 Mijn volk is uitgeroeid, omdat het zonder kennis is. Openbaring maar ook het boek van Daniel worden ook wel de profetische tweelingen genoemd. Openbaring 1: De openbaring van Jezus Christus, die God hem gegeven heeft, om Zijn dienstknechten te tonen de dingen, die haast geschieden moeten;Openbaring betekent ook wel onthulling. Wat betekend profetie? een uitspraak uit naam van een godheid die de toekomst voorspelt.
Openbaring 22:6
En hij zeide tot mij: Deze woorden zijn getrouw en waarachtig; en de Heere, de God der heilige profeten, heeft Zijn engel gezonden, om Zijn dienstknechten te tonen, hetgeen haast moet geschieden. 7 Zie, Ik kom haastiglijk zalig is hij, die de woorden der profetie dezes boeks bewaart
10 En hij zeide tot mij: Verzegel de woorden der profetie dezes boeks niet; want de tijd is nabij. Wat betekend niet verzegelen? Dat het voor iedereen te bestuderen is. Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is; 2 Timotheüs 3:16 Jesaja 28:9 Wien zou Hij dan de kennis leren, en wien zou Hij het gehoorde te verstaan geven? Den gespeenden van de melk, den afgetrokkenen van de borsten? 10 Want het is gebod op gebod, gebod op gebod, regel op regel, regel op regel, hier een weinig, daar een weinig12 Wat dan betekent melk? Want gij, daar gij leraars behoordet te zijn vanwege den tijd, hebt wederom van node, dat men u lere, welke de eerste beginselen zijn der woorden Gods; en gij zijt geworden, als die melk van node hebben, en niet vaste spijze. 13 Want een iegelijk, die der melk deelachtig is, die is onervaren in het woord der gerechtigheid; want hij is
een kind.. En gij, Daniel! sluit deze woorden toe, en verzegel dit boek, tot den tijd van het einde; velen zullen het naspeuren, en de wetenschap zal vermenigvuldigd worden. Conclusie: Openbaring maar ook het boek van Daniel gaan over de hisrosche gebeurenissen die moeten plaatsvinden tot de wederkomst van de heere Jezus Christus. Het gaat om voorspellingen die in de toekomst moeten plaatsvinden, vanaf Christus hemelvaart tot zijn wederkomst. Tevens wijst het woord op een diepere en betere methode van bijbelstudie. Wat zorgt voor vast voedsel i.p.v. melk(de beginselen). Ook blijken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2