ChristianMatch
 


Forum

Wat verstaan jullie onder wedergeboorte of bekering!?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROOS154





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2019, 22:14
 
Een vraag die ik hier open.

Lachende smiley Vaak kom je christenen tegen die zeggen : ik ben bekeerd! Ik heb mijn leven gegeven mijn hart aan de Heere Jezus.

Anderen zeggen: Ik ben wederom geboren: Heb mijn hart aan de Heere Jezus gegeven en de Heilige Geest ontvangen.

Hoe zien jullie dat? Zien jullie ook een verschil? Of is het allebei t zelfde!? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANDY574





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2019, 21:09
 
ROOS154 schreef:
Een vraag die ik hier open.

Lachende smiley Vaak kom je christenen tegen die zeggen : ik ben bekeerd! Ik heb mijn leven gegeven mijn hart aan de Heere Jezus.

Anderen zeggen: Ik ben wederom geboren: Heb mijn hart aan de Heere Jezus gegeven en de Heilige Geest ontvangen.

Hoe zien jullie dat? Zien jullie ook een verschil? Of is het allebei t zelfde!? Smiley die vol vragen zit


Vaak wordt met beide uitspraken hetzelfde bedoeld. Maar er is weldegelijk een verschil.

Je kunt bekeerd zijn en wat is dat dan?
De seculiere wereld verstaat onder bekeerd zijn tot ... dat je gedachtengang is veranderd... je houding is veranderd ... je bent in je mindset geswitcht ... vaak door je aan te sluiten bij een geloofsgemeenschap of religie en he te conformeren met de leerstellingen van die religie.

De Bijbel verstaat onder bekering het met oprecht berouw belijden van je zonden tegenover God en Zijn genade vsn vergeving in ontvangst nemen. Dat heet in Bijbelse termen bekering en wedergeboorte.

Waarom wedergeboorte?
Omdat door de vergeving van God Hij je hart, je gedachten, je mindert heeft vrijgemaakt van het moeten zondigen. Je bent hersteld in de Heilige staat zoals God de mens heeft geschapen. Niet lichamelijk maar geestelijk!

Vervuld zijn met de Heilige Geest is een struikelblok in de leer en veroorzaakt veel twist en scheuring.
Jezus was zondevrij... toch liet Hij Zich door Johannes dopen door onderdompeling in de Jordaan als teken om na te volgen op de bekering. Toen Jezus opklom uit het water kwam de Heilige Geest op Hem en zei God: Dit is Mijn Geliefde Zoon, hoor Hem en volg Hem na.

De vervulling met de Heilige Geest oftewel de doop met de Heilige Geest kwam direct na de doop in het water. Dat is de Bijbelse volgorde die we verder in Handelingen ook terug zien komen.
De christenen die door Johannes waren gedoopt waren nog niet gedoopt met de Heilige Geest en hadden Hem dan ook nog niet ontvangen. De apostelen doopten deze christenen niet opnieuw in water maar legden hun biddend de handen op waarna ook zij vervuld werden met de Heilige Geest.

De reden daartoe is dat de Bijbel spreekt over 1 Vader, 1 Zoon en 1 Heilige Geest en Zij samen 1 zijn en zo is er ook maar 1 doop!

Het gevolg van de doop met de Heilige Geest is dat we de vruchten van de Geest die in ons zijn gelegd gaan ontwikkelen tot trossen vol vruchten.

Heb je verder vragen hierover dan stuur me een privé berichtje en leg ik het je verder uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1