ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 166 167 168 169
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 19:04
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
HENNEPEN110 schreef:
Knap als er een chip in zou zitten!
Ik heb namelijk tientallen ampullen van dat vaccin in mn handen gehad.
Uit 1 ampul kon ik 10 vaccinaties optrekken van 0,5 ml per stuk.
Zouden er dan 10 chippies in dat ampul zitten, die precies stuk voor stuk in mijn injectienaald gleden zodat elke vaccinatie 1 chippie bevat??
Knap!
Of zouden er voor de zekerheid 50 chippies per 0,5 ml in de ampul hebben gezeten?

Ik ben t met je eens hoor smiley, beetje vergezocht allemaal maar er zijn echt mensen die het geloven. Waarschijnlijk mensen met waanideeën Knipoog smiley
Helaas Hennepen, het zin mensen die denken dat ze namens de Heer spreken en dat vanaf de kansel durven verkondigen. Heb je deze al gehoord: als je je laat inenten raak je door demonen bezeten. Dezelfde mensen!!! Het zijn vaak dezelde onruststokers, die je voortdurend bang maken met theorieën over de eindtijd.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 13 december 2009, 19:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 20:48
BerichtOnderwerp: Wat gebeurt er met een gelovige als hij sterft?
 
Eerlijk gezegd ben ik geschrokken van deze theorie. Het is nl. onbijbels. Als we Jezus aan het woord laten, zien we dat hij een heel andere hemel afschildert, met mensen die daar naar toe zijn gegaan. De gelijkenis van Lazarus en de rijke man. En verder zegt Hij aan het kruis: Heden zult gij met mij in het paradijs zijn.

Deze slaaptheorie is overbekend en toch zeer onbijbels. Let goed op waardoor je je laat beïnvloeden Anita, wie je citeert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 20:45
BerichtOnderwerp: Afghanistan
 
Wij zijn als Nl ers betrokken bij deze wereld. Dat zit op een of andere manier in onze genen. En dat geeft ons een belangrijkere plaats dan het kleine land waar we in leven. Maar deze plaats is ook kwetsbaar. Mensen kijken naar ons, wij hebben een bepaalde verantwoordelijkheid. En die verantwoordelijkheid maakt ons ook wie we zijn. Ik ben er trots op dat we ons als land niet alleen met onze eigen problemen bezig houden, maar dat we ook betrokken zijn bij deze wereld. We zijn geen Zwitserland, maar Nederlanders.

Bovendien vind ik het nogal vreemd, dat als we iets aan het opbouwen zijn en het is nog niet afgelopen, dat we dan zomaar weglopen. Als de Pvda zo met mensen omgaat, wil dat ook zeggen, dat ze anderen zomaar in de steek laten. Een van de grootste lessen die ik geleerd heb, is dat je de wereld niet zomaar kunt veranderen. De maakbaarheid van de samenleving is weer een theorie. Je theorieën en je modellen kunnen nog zo goed zijn, in de praktijk gaat het altijd anders. Ok het is niet zover als we hoopten, maar laten we aub doorgaan, ipv nu al op te geven. Ik denk dat we als land meer verliezen, dan dat we winnen als we nu opgeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 21:45
BerichtOnderwerp: Wat zegt deze tekst je?
 
Goed Henk dat zal ik dan maar meteen doen. Ik vind deze manier van uitpluizen heel bijzonder. Iedereen levert een bepaalde bijdrage, en iedereen laat zien wat dat stukje betekent voor hem/haar.

Ik vond de invulling van Liesbeth heel bijzonder. (meteen naar de leeftijd en afstand gekeken, helaas). Ze sloeg precies de spijker op zijn kop. De aanvulling van Solafide, die meteen een link legde naar Jezus, daar was ik zelf niet op gekomen. Ten slotte je opmerking over God onze Redder, die stelt meteen het perspectief vast van waaruit de psalmist denkt.
In mijn ogen is dit een zinvolle aanpak. Ik denk dat ik de volgende keer het nog eens probeer met een andere tekst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 20:21
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
SMILEY462 schreef:
het ging mij dr om dat niemand iets deed, en dat griep onderwerp eigenlijk hier niet thuis hoort, ik heb het hele stuk geprobeert te plaatsen in de chatroom, maar men kletste dr overheen en doorheen.


Je kunt dit onderwerp en zulke onderwerpen plaatsen onder Van Alles Wat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 16:50
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
SMILEY462 schreef:
nou zit je te zeuren dat dr weinig diepgang is, iedereen begint dr commentaar op te geven en dr gebeurd niets, kom denk ik plaats wat, hoort dit dr eigenlijk niet thuis....tis niet snel oke he? je lijkt wel een vrouw...sommige dames denken hu gaat dit over mij? nee gaat niet over jou. wat maakt het ook uit waar wat staat zo groot is het forum niet toch? zal ik je een knuffel geven? of zit ik dan in het verkeerde vakje te typen? dan doe ik het juist........komt tie.moet je ook nog weten wat ik ga eten vanavond?

Ik ga toch in op datgene wat je zegt? Voor sommige mensen is het risico groter geen vaccinatie te halen, dan wel. Of dat een kwestie van vertrouwen op God is, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat er mensen zijn die bang zijn voor de vaccinatie, omdat ze ervan overtuigd zijn dat de regering er een chip in gestopt heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 13:10
BerichtOnderwerp: Wat zegt deze tekst je?
 
Het eerste waar we aan moeten denken bij het lezen van deze psalm, is dat het een lied is. In het eerste vers zien we aanwijzingen hoe dit lied gezongen moet worden. Ervan uitgaande dat het een lied is, kunnen we ons tegelijk de vraag stellen wat is de bedoeling van dit lied? Is het een theologische verhandeling, of is het meer het uiten van een bepaald gevoel? Gelukkig zijn er geen reacties geweest over de vraag wie is de oorzaak van het kwaad, God of de duivel? Op één op andere manier voelen we aan dat het hier in deze psalm daar niet over gaat.
In deze psalm staat emoties centraal. En emoties hoeven niet gebaseerd te zijn op redelijkheid. Nee, vaak zijn ze juist onredelijk. Zijn ze niet gebaseerd op verstand, maar juist op gevoel. Deze emoties zijn wanhoop, verlatenheid en uitzichtloosheid.

vers 2: Heer God mijn Redder:

Je ziet hier de verwarring waarin deze persoon zich begint. Hij begint met het aanroepen van God en hij weet met zijn verstand dat God in staat is, de situatie de veranderen waarin hij zich bevindt. Hij noemt God zijn Redder. En daar heeft hij volledig gelijk in. God is zijn Redder, God kan hem uit zijn problemen halen. Waarom gebeurt dat dan niet?
Hier kunnen we ons voor een groot gedeelte in kennen. Waarom zorgt God er niet voor dat ons leven gemakkelijker verloopt? Waarom komen problemen op ons af?

Het antwoord op deze vraag, is dat God uiteindelijk wel redt. Alleen maar op Zijn tijd en Zijn manier. God is onze Redder, maar vaak heeft dat tijd nodig. Deze tijd is niet zinloos, maar het leert ons om op Hem te vertrouwen.

De schrijver weet echter wel waar hij terecht moet met zijn problemen. Hij schreeuwt het uit naar God. Hij legt zijn wanhoop bij hem neer. En dat is een stap in de goede richting. Veel mensen gaan onderdoor aan hun emoties, omdat ze vergeten dit bij God te brengen. Maar we zien dat hij in zijn wanhoop God aanroept. Weliswaar met geklaag, maar wel aan het goede adres. En ik denk dat dit de beste plaats is, waar je je problemen en vragen neer kunt leggen. Gebed geeft verlichting, troost en kracht. De enige manier om uit je problemen te komen, is ze bij God te leggen.
Het diepste dal is vaak de moeilijkste plek om te bidden. Kom je uiteindelijk tot gebed, zul je merken, dat het klimmen begonnen is. Deze psalm wijst ons naar de oplossing, doordat de schrijver zijn hart uitstort bij God.

Wat is zijn grootste angst? Dat hij zijn einde tegemoet gaat. En dat hij zijn einde moet doorbrengen in eenzaamheid en vergetelheid. Hij voelt zich aan de rand van het dodenrijk staan, door alles en iedereen verlaten. En het ergste van alles vindt hij, dat hij deze strijd alleen moet doormaken, dat er niemand om hem heen is om hem te steunen. Als er maar iemand was, die bij hem was in deze tijd. Maar het einde nadert, het einde alleen.

Soms vraag ik me af hoeveel mensen in deze tijd niet hetzelfde meemaken. Ze gaan door een strijd heen, weten niet goed meer welke kant ze op moeten, maar het allerergste is, dat ze het idee hebben, dat iedereeen ze verlaten heeft.
In deze psalm zie ik een oproep, sla acht om de mensen om je heen. Hoeveel strijd vindt er achter gesloten deuren plaats zonder dat we er iets van weten. En zelf ben ik dankbaar dat toen ik me in de steek gelaten voelde, er toch mensen waren die me opvingen, en toch hun huis voor mij openzetten. En het motiveert mij tegelijkertijd om anderen op te zoeken, die af dreigen te zakken in hun ellende.

Hij ziet zijn ellende als een straf van God. Een toorn die op hem drukt. Schuldgevoel tegenover God en mensen zorgt ervoor dat men zich terugtrekt. Veel mensen gaan gebukt onder het schuldgevoel en durven niet meer in het aangezicht van God en mensen te komen.

Als we zo de ellende bezien waarin hij zich bevindt, kunnen we ook vervuld worden met dankbaarheid. Want wij weten inmiddels dat er Iemand is geweest, die het dodenrijk is afgedaald, zodat wij niet meer bang hoeven te zijn daar terecht te komen.
Dezelfde persoon heeft eenzaamheid gekend, in de steek gelaten door Zijn beste vrienden. Ook heeft Hij de zonde overwonnen, zodat elke zonde, die ons weerhoudt van Gods liefde, door Hem verzoend zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 10:20
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
Allereerst wil ik Sola welkom heten. Je weet niet hoe ik je gemist heb. Hoewel we vaak in de clinch hebben gelegen, houd ik van de manier van denken en de scherpte van je opmerkingen. In mijn ogen ben je een van de personen die in staat is om de site weer de diepgang te geven die ik heel erg mis.

Mijn kijk op de chat is heel anders dan dat nu gebruikelijk is. Als ik zo leeg wil kletsen kan ik net zo goed naar Pino gaan, voor niet insiders het plaatselijke café. Ik kan me wel voorstellen dat mensen op een luchtige manier met elkaar willen praten, maar deze luchtigheid is leegheid aan het worden en daarvoor is volgens mij de site niet opgericht.
Bij elke vorm van communicatie laat je iets van jezelf zien. Ook al probeer je dat te voorkomen, maar je creeërt wel een bepaalde indruk van jezelf. Als die indruk is, dat je niet eens in staat bent een normaal gesprek te voeren, dat het alleen maar gaat over koffie zetten en de hond uitlaten, zullen anderen afhaken.
Het is de bedoeling dat je mensen leert kennen, en mijn vraag is, kan dat als er alleen maar in de ruimte gekletst wordt? Ik denk het niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 00:24
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
Hoewel ik eigenlijk vind dat je dit onder een nieuw topic moet schrijven, wil ik toch even over dit onderwerp ingaan.

De vaccinatie wordt niet voor niets verstrekt en dat wordt snel in de discussie vergeten. Ik vind dat gezonde mensen gewoon in staat moeten zijn een griep te overwinnen.
Ik heb echter suikerziekte. Het gevolg van de griep zou voor mij zijn dat ik veel langer ziek zou zijn, veel meer moeite zou hebben met herstel en de kans op complicaties groter is. Kijk dan is die keuze natuurlijk heel anders. Vaccinatie is geen luxe voor de mensen die behandeld zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 22:44
BerichtOnderwerp: Wat zegt deze tekst je?
 
Een moeilijke tekst he. Deze psalm (88) wordt wel gezien als de zwartste psalm van de Bijbel. Het eerste wat mij opvalt is, dat het geen goed einde heeft. Deze persoon zit nog steeds diep in de ellende en er lijkt geen lichtpuntje te zijn in zijn leven.
Bovendien vind ik hem heel erg ver gaan in zijn aanklachten naar God, kan dat zomaar? Vergeet hij op dat moment niet tegen Wie hij spreekt? Waarom is deze psalm opgenomen in de Bijbel, terwijl het eigenlijk helemaal niets vertelt over de verlossing en bevrijding van God?

Heeft iemand een idee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 18:12
BerichtOnderwerp: Roddelen..
 
Tja de supermoralisten hebben het weer gewonnen. En iedereen is verontwaardigd over dat geroddel. De zondaar heeft schuld beleden en we voelen ons allemaal weer goed.
Eerlijk gezegd vind ik dat men eens precies na moet gaan wat geroddel is. Als je het moeilijk hebt moet je toch je hart kunnen luchten bij de ander??? Stel je eens voor dat we nooit meer zouden praten over een ander? Dat kan toch niet? We zijn allemaal betrokken in relaties, en in de relaties praat je met elkaar over elkaar. Als je anderen verbiedt om over je te praten heb je vast en zeker iets te verbergen. In veel gevallen heb ik daar begrip voor maar in veel gevallen ook niet.
Stel je eens voor dat iemand je iets aandoet en je dan verbiedt erover te praten. Hoe vaak wordt geheimhouding niet als wapen gebruikt om de ander te manipuleren.
Ik vind dus dat er gemakkelijk gezegd wordt, dat de ander roddelt, terwijl ik in veel gevallen er begrip voor heb en het onschuldig vind. Pas als men met hun gepraat anderen proberen te manipuleren, wordt het m.i. gevaarlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 14:46
BerichtOnderwerp: Wat zegt deze tekst je?
 
1 Een lied, een psalm van de Korachieten. Voor de koorleider. Op de wijs van De rietpijp. Een beurtzang, een kunstig lied van de Ezrachiet Heman.

2 HEER, God, mijn redder,
overdag schreeuw ik het uit,
’s nachts zit ik stil voor u neer.
3 Laat mijn gebed u bereiken,
luister naar mijn klagen,
4 ik word door rampen bezocht,
mijn leven nadert het dodenrijk.

5 Ik hoor bij wie afgedaald zijn in het graf,
ik ben als een man aan het eind van zijn krachten,
6 een naamloze dode, ik ben
als een gesneuvelde in een massagraf,
aan wie u niet langer denkt,
losgerukt uit uw hand.

7 U hebt mij onder in de kuil gelegd,
in het duister van de diepte,
8 uw toorn drukt zwaar op mij,
uw golven slaan over mij heen. sela
9 Bekenden hebt u van mij vervreemd,
afgrijzen roep ik bij hen op,
ik ben ingesloten en zie geen uitweg meer.

10 Mijn ogen zijn dof van ellende,
ik roep u aan, HEER, elke dag,
en strek mijn handen naar u uit.
11 Doet u aan doden wonderen,
staan schimmen op om u te loven? sela

12 Komt uw liefde in het graf ter sprake
of uw trouw in de afgrond?
13 Weet men in de duisternis van uw wonderen
of van uw weldaden in het land der vergetelheid?
14 Daarom roep ik u om hulp, HEER,
elke morgen nader ik u met mijn gebed.

15 Waarom, HEER, verstoot u mij
en verbergt u voor mij uw gelaat?
16 Ik ben verzwakt, van jongs af in doodsgevaar,
verbijsterd moet ik uw woede verduren.

17 De gloed van uw toorn overweldigt mij,
uw verschrikkingen maken mij sprakeloos,
18 als water omringen ze mij, dag aan dag,
van alle kanten sluiten ze mij in.
19 Mijn beste vrienden hebt u van mij vervreemd,
mijn enige metgezel is de duisternis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 20:40
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
Misschien zijn mijn verwachtingen te groot, maar ik vind het nog niet erg diepgaand hier op het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:05
BerichtOnderwerp: de rooie balk
 
DIKKIE717 schreef:
eigenlijk zou cm om 24 uur moeten stoppen en om 5 uur weer beginnen,en op zondag gewoon uit de lucht
dat zal voor een hoop mensen een stuk rust geven..
zondag rustdag zetten ze er boven,het is een en al onrust,ze zijn amper uit bed of cm gaat aan tot kerk tijd als ze gaan.
in de kerk als de wet gelezen wordt gaan de oor doppen in,en uit de kerk gaan ze de heele dag verder,dat is dan de zogenaamde (on)rustdag
dus s nachts en s zondags uit de lucht die handel
Er zijn christenen die anders denken over de invulling van de zondag. Dus niet meteen mensen veroordelen die zondags gezellig willen chatten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 19:58
BerichtOnderwerp: Mijn gebed
 
Leer mij Uw weg, o Heer,
leer mij Uw weg.
Schenk van Uw kracht mij meer,
leer mij Uw weg.
Houdt mij in evenwicht,
dat 'k voor Uw aangezicht
wandel in 't volle licht,
leer mij Uw weg.

Als vrees soms 't hart benauwt,
leer mij Uw weg.
Als zorg mijn dank verflauwt,
leer mij Uw weg.
Help mij in vreugd en pijn,
noodweer of zonneschijn,
steeds blij in U te zijn,
leer mij Uw weg.

Hoe ook mijn toestand wordt,
leer mij Uw weg.
't Leven zij lang of kort,
leer mij Uw weg.
Is dan mijn loop volbracht,
vrees ik geen dood of macht,
daar mijn ziel U verwacht,
leer mij Uw weg.

Wat ook dit leven brengt,
Hij is nabij.
't Zij 't vreugd of droefheid schenkt,
Hij is nabij.
Hoe sterk ook satans macht,
Jezus geeft licht en kracht,
ieder die Hem verwacht;
Hij is nabij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 19:51
BerichtOnderwerp: Kerstavond in Sappemeer
 
Hierbij wil ik iedereen van harte uitnodigen om samen met onze gemeente Kerstavond te vieren. We beginnen om 18.00 uur, met een maaltijd.

Voor opgave en adres, mail me maar pv.

chat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 december 2009, 16:48
BerichtOnderwerp: geen woorden meer
 
Dit huis ademt nog je liefde,
Het diepe verlangen naar elkaar.
Dit huis ademt nog je vreugde,
De hoop en de toekomst die je zag.

Dit huis zag echter ook je moeite,
De tranen en de angsten die je had,
Dit huis zag je ook vertrekken
In de hoop dat je snel terug kwam.

Maar verwachten werd hopen
En dat hopen tevergeefs
Totdat het besef eindelijk doordrong
Dat je niet meer kwam.

Nu ademt dit huis de eenzaamheid.
Verloren liefde, verloren hoop.
En het staat alleen in de wereld
Alleen, zo alleen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 166 167 168 169
Pagina 169 van 169