ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 09:36
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
LANFY127 schreef:
Als je op 21 januari 2017 de New York Times openslaat staat er onderaan pagina 3: Het vredesproces in het Midden-Oosten is weer begonnen! Denken jullie echt dat er na duizenden jarig oorlog er daar vrede komt?



We kunnen toch altijd blijven hopen? Hoop maakt dat we altijd nog vertrouwen op een goede afloop-ooit-......Op Zijn wijze en Zijn manier.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 17 mei 2013, 09:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 20:48
BerichtOnderwerp: Het weer
 
STEENTJE178 schreef:
OPSPORING VERZOCHT: LENTE!!!!

Signalement:

Rode wangen
Licht getinte huidskleur
Geen jas
Zomers T-shirt
Driekwart broek
Lichte zomerschoenen

Hebt U LENTE ergens gezien, blijf dan in zijn buurt, en breng vrienden en kennissen op de hoogte.



Mario beloofde me gisteren om dit weekend lentefoto's op CM te zetten. Waarvandaan schreef hij er niet bij.....
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 14:32
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ZEELAND736 schreef:
Ja...had ik er maar wat meer van....zeker...

Moest daarnet denken aan Salomo...
Die mocht kiezen....
Hij koos wijsheid...

Zou het niet zo zijn...als we die wijsheid mogen ontvangen...dat dan ook de moed en de kracht er komt???



Mooi gezegd Zeeland....en ik denk dat ieder mens wel eens wat wijzer en wat meer moed en kracht wil hebben....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 12:31
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ZEELAND736 schreef:
Soms heb je een ander nodig
om het beste in jezelf naar boven te halen.


Kwam vanmorgen via de mail tot me....
En gelijk mocht ik dit vanmorgen ervaren en beleven....tijdens een moeilijk moment...

Nu weer thuis en dank God...die me kracht geeft naar kruis!!!
En voeg ik meteen maar de spreuk toe...die zowel in de keuken als in het toilet hangt...(zodat ik het steeds maar weer MOET...zien)

‘God,

Geef me kracht

om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen.

Geef me moed

om te veranderen wat ik kan veranderen.

Geef me wijsheid



Kracht, moed en wijsheid, hadden we er maar wat meer van he? Denk ik regelmatig .....
om tussen die twee onderscheid te maken.’
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 12:30
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
STEENTJE178 schreef:
Dat was het ook, absoluut!! Ineens gaat het dan ook veel meer voor je leven, en als je dan bedenkt dat dit nog een laatste rest van de 2e tempel is........
Maar ook dat maakt het juist zo pijnlijk, dat ook dit stukje "historisch" Israël zo omstreden is. Iedereen meent er recht op te hebben, maar gunt de ander het absoluut niet, vanuit een ieders eigen heilige, gemotiveerde standpunt(en). Zal het er, vóór de Jongste Dag, ooit nog goedkomen?


precies, en je kan er zo triest om worden als je daar staat dat er zo'n onherroepelijk conflict is waar uiteindelijk alleen maar verliezers zijn......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 15 mei 2013, 19:24
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
JOL252 schreef:
Ja klopt, een weg in vinden en strijdbaar blijven ondanks de teleurstellingen. De power en de moed te vinden om weer verder te gaan ... met HOOP.
Ik weet dat in jouw woorden die kunst, moed en die ervaring ook liggen wat je ook uitdeelt.




Dank voor je woorden Jol, jij weet door ons mailcontact dat ik die woorden niet zomaar uitspreek......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 15 mei 2013, 19:22
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ROELANDE345 schreef:
Op het moment dat je lering hebt getrokken en sterker geworden bent van de fout die je had gemaakt of het verlies wat je hebt geleden is dat verlies uiteindelijk winst


Waar het mij om gaat Roelande dat je niet alles in termen als goed en fout moet bekijken. Wat is fout? Wat is goed? Alles wat ik mijn leven als akelig ervaar hoeft helemaal niet fout te zijn. Akelige ervaringen kunnen je ook inzicht geven, inzicht in macht en onmacht en daardoor kan je groeien in barmhartigheid. En door die akelige zaken heb je ook gezien hoe relaties scheef kunnen lopen en wat mensen drijft De kunst is om alles wat je als akelig ervaart (dus niet fout) te zien als een ervaring die je gemaakt heeft tot wie je nu bent. Wil niet zeggen dat die akelige ervaringen nooit meer naar boven komen, littekens heeft iedereen en dat mag toch ook?
En vaak is het leven een uitdaging, een uitdaging om strijdlustig te blijven ook als het even niet allemaal gaat zoals je wilt.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 15 mei 2013, 19:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 15 mei 2013, 18:08
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
JOL252 schreef:
Verliezen hoeft niet alleen door fouten te komen die er zijn gemaakt maar bij voorbeeld ook gewoon door "het leven" waardoor plannen en idealen sneuvelen of waardoor er je iets kan overkomen... en ook daar leer je weer van en word je sterker door, of verander je.
klopt jol, wat ik bedoel heeft helemaal niets met fouten te maken! Soms overkomen je zaken die je leven op zijn kop zet en de kunst is om daar een weg in te vinden en strijdbaar te blijven. Jammer dat het weer gekoppeld wordt aan fouten. DT gaat totaal voorbij aan wat ik bedoel te zeggen. Wat blijft - net zoals Roelande zegt- de kunst om te kijken wat je gewonnen hebt en strijdbaar te blijven


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 15 mei 2013, 18:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 15 mei 2013, 16:42
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Uit soldaat van Oranje:


Sommige uitdagingen win je, tegen sommige leg je het af. Als je er één wint voel je je lekker en sterk en dan hoop en verwacht je dat je de volgende ook wint! Mooi toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 18:17
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Mario!

Van harte gefeliciteerd met je veertigste verjaardag! Dat het een mooi en vooral gelukkig jaar voor je mag worden........

Verder wil ik je ook nog hartelijke bedanken voor het omzien naar mij afgelopen winter tijdens mijn ziekteperiode....Het was leuk de smsjes en de foto's van de winter te zien en je belevenissen te horen als je wereld tijdelijk erg klein is...Dat is nu met recht omzien naar de ander....

En dat we nog maar veel Word Feud spelletjes mogen spelen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 20:05
BerichtOnderwerp: Emancipatie
 
JOL252 schreef:
Kijk dat is nou exact de stijl waarin ik mijn meiden heb opgevoed ende onderwezen. (not).


Ik ook, is dat niet goed dan???? Engeltje smiley Maar ook: een slimme meid is op haar toekomst voorbereid...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 17:19
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ANNA415 schreef:
Nou er waren wel wat cowgrandpa's Huilende smiley, smiley in tranen aan het linedancen.


dus eigenlijk meer mijn leeftijdscategorie...... Knipoog smiley
Hoewel, luidt het spreekwoord niet: een oude bok.....enz enz enz.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 11 mei 2013, 17:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 17:16
BerichtOnderwerp: eeuwigheid
 
STEENTJE178 schreef:
Ja idd, daar kom je als mens niet uit.
Wat ik daarin wel geloof, is dat God er altijd geweest is, en ook altijd zal blijven. En ook dat Hij Schepper van de tijd is. Op een door Hem bepaald moment is Hij kaders gaan scheppen, waarin een mens kan functioneren. Hij Wist tevoren al dat wij die kaders nodig hebben, evenals de dieren en alle planten, en met dat Hij het licht, de getijden, de zon, maan en sterren schiep, bepaalde hij ook die 24-uurscyclus waarin we vandaag de dag nog steeds functioneren.

Bijzonder daarin is dat dit bijna gelijktijdig geschapen moet zijn, en dus onmogelijk een kwestie van tig evolutionaire ontwikkelingen kan zijn, om zo perfect met elkaar in harmonie te kunnen functioneren, en daarmee bepalend te zijn voor heel veel processen in de verdere schepping.


Maar zie jij de Eeuwigheid ook als de hemel? Of is dat weer iets anders?
Hoor je mensen weleens zeggen: hij/zij is naar de eeuwigheid.....en dan kom je bij het moeilijke begrip eeuwigheid of hemel.....en hoe vul je dat in in het hier en nu......waarom zeggen mensen het is de hemel op aarde of ik ben in de zevende hemel? Ik vraag het me af, ik weet het antwoord ook niet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 13:59
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
STEENTJE178 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Stoere mannen die van hun paarden afvallen, verzorgen? Verraste, verbaasde smiley Clown smiley.....Er zijn mindere klusjes te bedenken Knipoog smiley


Anna zit natuurlijk met die cowboys te linedancen ipv te ehbo-en......Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 13:58
BerichtOnderwerp: Ziel
 
PIETER619 schreef:
Het één kan momenteel niet zonder het ander, lichaam ziel en geest zijn ons eigen. Het lichaam is sterfelijk, maar ziel en geest nietIs e rverschil tussen ziel en geest, ik denk het wel.

Zelf zie ik gelijk geschreven staat, dat de ziel ons is gegeven om te leven, die ons karakter ed geeft.

Onze geest is meer voor de relatie met God bedoelt, mede daardoor kan men zich zich ook meer laten beïnvloeden door zaken welke van buitenaf aan ons soms worden opgedrongen.

De geest is zeer beïvloedbaar, mede daarom oook het advies om ons open te gaan stellen voor Gods Geest, hoe meer Hij van onze geest mag delen destebeter kan Hij zijn werk doen is ons leven.

Komen we te overlijden zullen geest en ziel meegaan naar of de Nieuwe Hemel of op de Nieuw Aarde mogen vertoeven, mar omdat het toch onder de Grote Koning komt te staan maakt dat niet zo veel uit.

Maar ik hoop dat we wel allemaal in de zekerheid mogen leven dat het wel goed komt omdat God bepaalt wat goed voor ons is en we dankzij Jezus eeuwig Leven mogen beërven, puur door genade en gelukkig geen eigen verdiensten.


Men spreekt toch ook als iemand overleden is van een ontzield lichaam?
Wij weten natuurlijk niet hoe het daarna zal zijn, wij hopen dat het er goed is en in dat vertrouwen leven we ook.Het is ook altijd tragisch om te zien dat mensen doodsangst hebben en heel het leven weer voorbij komt, vooral de nare zaken waar men zich schuldig over voelt. Er zijn niet voor niets zoveel familie herenigingen aan een sterfbed.....dan is het weer goed en kan men- wat dat betreft- rustig sterven....Bijzonder vind ik altijd dat het dan in het gewone leven een brug te ver is en als men op het sterfbed die brug niet te ver is....
Ook de bangheid voor God of de hel is altijd tragisch om te zien en dan zie je maar weer dat wij allemaal nietige mensjes zijn......ook al denken we van niet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:15
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
ROELANDE345 schreef:
ja die othodoxe joden hebben flink moeite met vrouwen. In hun ogen zijn ze een potentiele bron van verontreiniging. Je weet immers niet of ze niet ongesteld zijn of net geweest of net bevallen enz




Ja, wat is zo erg vind aan die foto is de haat in de ogen van de orthodoxe joden......Het valt buiten hun zienswijze dus is het fout....
Ik vind het wel stoer van die vrouwen om daar zo te gaan bidden......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:14
BerichtOnderwerp: Ziel
 
ROLF230 schreef:
of ga ik nou al off-topic.


Nee hoor, is iets om over na te denken Rolf.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:13
BerichtOnderwerp: Ziel
 
JOL252 schreef:
... wat wordt er dan feitelijk vernieuwd bij wedergeboorte... is de ziel niet ook eeuwig? Geest, ziel, lichaam... Opdat uw ziel herleve... hart... Hmm weer even wat om op te kauwen...


Is er niet een wezenlijk verschil tussen de Geest en de ziel? Wat we voelen is onze ziel. Zo kan je in je leven ook krassen op(in) je ziel hebben en die heb je dan weer niet in je Geest? Is de geest niet wat je denkt? En als je lichaam, geest en ziel in balans is ben je in evenwicht?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 21:21
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
SHANITA130 schreef:
Mieke, ik begrijp alles, een ding,



Wat bedoel je met ruimte voor de Heilige Geest.

Wat ik er zelf van heb gehoord en meegemaakt: dat mensen dingen over je kunnen zeggen die ze van God gehoord hebben, de zgnmde profetieën, dat je kan vallen, lachen in de geest, gek doen in de geest, masaal in tongen spreken en zingen...en dat noemen ze dat ze de heilige Geest de ruimte geven....

Ik bedoel, misschien bedoel je wat anders: wat is het verschil tussen ruimte voor de Heilige Geest, in bijvoorbeeld een traditioneel PKN kerkje, en zo'n grote kerk die jij beschrijft?


Tja, de Heilige Geest de ruimte geven......ik spreek dan altijd -vergeef mij de term- van een geestelijk orgasme wat mensen blijkbaar ervaren....

Ik zelf ervaar Gods Geest in ons midden als ik in een kerkdienst ben. Al dat praten in tongen of vallen in de Geest is mij veel te onrustig, ik zoek meer de stilte op...
Dus ook de ervaringen van de Geest zijn heel persoonlijk en divers.....en een ieder ervaart blijkbaar waar hij/zij zich aan over kan geven....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 21:17
BerichtOnderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
 
PETRA373 schreef:
jezus geneest van daag de dag nog mensen en sommigge niet .
En ik heb genezing ontvangen bij jan zijlstra, hij genas in jezus naam en zei tijden sde dienst dat je niet verplicht was om geld te geven, heb ik ook niet gedaan. dus gratis genezen.
Lachende smiley

zo denk ik er over he en laat de discussies voortaan verder aan jullie over, op na de volgende lap tekst, waar mede cristenen door critici de grond in worden getrapt , alleen zonder mij.


Maar wie zegt dat je zonder Jan Zijlstra niet genezen was? En het kan toch dat mensen daar een andere visie over hebben dan jij dat hebt ook door hun ervaringen met de goede man?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 12:16
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
THOMAS968 schreef:
Het charisma van Bottenbley speelt een rol maar ik denk toch echt dat men in deze gemeenten God meer of intenser ervaart. De Bethelkerk in Drachten trekt de leden over het algemeen aan uit de traditionele kerken in de omgeving. Kerken zijn er veelal instellingen voor boven de vijftig en je ziet dat hier de meeste overstappers uitkomen. Echt veel nieuwbekeerden zijn er niet, wel een aantal. Overigens lopen alle kerken en gemeenten terug en niet zo weinig ook. Ook de evangelische. Soms zijn er een aantal die groeien maar bij de evangelischen is vrij veel grensverkeer. Verkijk je niet op grote kerken, die doen het goed maar het kerkbezoek en ook de kerkelijke betrokkenheid neemt flink af. De gergem houdt net stand maar zoals in hun verslag stond was het toch zorgelijk want de aanwas komt door het relatief grote kindertal en dus van de doopleden. De PKN verliest ongeveer 50000 leden per jaar en dat is echt niet alleen door sterfte. Dat zijn er elke week duizend. De RK Kerk is gemarginaliseerd, daar was het al eerder aan de gang. De evangelische beweging loopt in zijn totaal ook terug, de overgang van traditioneel naar evangelisch kan dat lang niet meer opvangen. Het neemt niet weg dat een aantal kerken het wel goed doen. De vrije baptisten van onder meer Bottenbley doen het met name in het Noorden goed. De gergem in Barneveld, Gouda en op de Betuwe. Maar de grote kerken zijn eerder een signaal dat het plaatselijk goed gaat. De landelijke cijfers zijn vrij dramatisch. Voor di -kerken nu vooral mensen van zestig jaar en ouder aantrekken, ziet het over twintig jaar nog slechter uit. We zien overal dat de stenen van de kerken te duur worden en er meer geinvesteerd wordt in de kerk als levende organisatie. Levend brood is ook meer dan stenen.

Thomas, gaat gewoon naar de kerk


De stenen van de kerk zijn ook te duur en daaruit voortvloeiend gaan er kerken dicht en missen mensen hun basis.......en valt het niet mee om weer mee te doen aan nieuwe vormen van kerk zijn......en misschien komt daar dat terugtredende leden aantal ook wel....
Maar toch, wat Roelande zegt kan ook zo zijn, trekt de radicale Evangelische leefwijze ook niet mensen aan? En vooral ook jongeren? Tot mijn verbazing overigens hoor.....


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 8 juli 2013, 11:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 11:49
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
THOMAS968 schreef:
Strikt genomen heb je een kerk ook niet nodig. Maar als je een geloofsgemeenschap kunt vinden waar je je thuis voelt, kan dat wel heel erg ondersteunen en helpen het geloof in stand te houden. Helaas is er heel veel aan te merken op de kerkelijke organisaties maar er is heel veel gevarieerd aanbod wat aan kan sluiten bij je geloofsbeleving. Ik zeg nadrukkelijk niet leer want hoewel het meespeelt, is denk ik het je thuis voelen in een gemeente het belangrijkste. Alleen geloven kan maar ondersteund worden is vaak beter, vooral als het wat inzakt.

Helaas loopt op de meeste plaatsen de kerkgang terug en dat merk je ook aan de sfeer en de motvatie van kerkmensen.

Thomas


Is het niet zo dat in de traditionele kerken de kerkgang terugloopt? Als je kijkt naar Evangelie gemeenten, die puilen juist uit hun gebouwen en daar is als het ware een wildgroei aan de gang met allerlei nieuwe startende gemeentes.....En kijk eens naar de Doorbrekers of de Baptistenkerk in Drachten?
Wat maakt dat mensen daar voor kiezen ipv een traditionele kerk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 11:42
BerichtOnderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
 
TZURIEL508 schreef:
Ooit een dienst meegemaakt door Jan Zijlstra Willemijn?zo niet doe dat dan eens voordat je zo,n hard oordeel geeft.Jan Zijlstra krijgt een basisloon en is er dan ook nooit rijk van geworden,hij is een boodschapper van God en hij werkt en spreekt door wat de heilige geest in zijn hart brengt.Niemand is verplicht een bijdrage te leveren tijdens de campagnes,giften en gave,s mogen vrijwillig gegeven worden.


Jazeker heb ik die meegemaakt. Ik praat niet alleen van horen zeggen. En wat mij opviel was de commercie rond de persoon Jan Zijlstra......Je kan genezen worden maar......en ik denk als je die gave hebt om te genezen dat je dan niet zo commercieel te werk moet gaan. Zeker niet als ik van jou lees dat hij ook nog gewoon een salaris krijgt......Dan hoeven de machtigingen ook niet op de stoelen en hoeven die grote emmers ook niet rond voor de collecte.....
Een boodschapper van God hangt niet van die prijskaartjes aan zijn genezingen.....En zijn die genezingen spontaan of waren die mensen ook onder doktersbehandeling?
Het trieste is dat mensen die genezing zoeken alles wel willen geven om dat maar te krijgen en ik vind dat men daar handig gebruik van maakt......Maar dat is een persoonlijke mening.
Toch wat goeds over de goede man: ik vind het knap als ik hoor dat hij net zo lang door gaat met "genezen"in die diensten tot de laatste aan de beurt is geweest en ik begrijp dat dat wel eens tot één of twee uur 's nachts is......
Volgens mij is het iemand die zich "machtig' of zoals gezegd een Apostolisch Overziener voelt en daardoor enige zelfreflectie mist......en dat is jammer....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 29 april 2013, 11:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 11:33
BerichtOnderwerp: TRIN-partner Lubega heeft kinderen seksueel misbruikt.
 
SHANITA130 schreef:
TRIN-partner misbruikt weeskinderen.

TRIN-partner Joseph Lubega, directeur van het weeshuis Bulamu Vilage in Oeganda, heeft kinderen die aan zijn zorg waren toevertrouwd seksueel misbruikt. Mensen die hierover aan de bel trokken zijn door de Harderwijkse organisatie TRIN niet erg serieus genomen en zelfs tegengewerkt. Ook organisatorisch en financieel was Bulamu Village naar nu blijkt niet op orde. Onderzoeksjournalist Karel Smouter publiceerde vandaag in De Nieuwe Koers een uitgebreide reconstructie hoe het zo mis kon gaan. Deze staat in zijn geheel online en is behoorlijk ontluisterend.

Hier

Houdt het dan nooit op, is er niets nieuws onder de zon, eerst de katholieke kerk, nu dit....ik word er wel verdrietig van...

Ja, een wereldse instelling dacht ik eerst, ja, logisch, maar een christelijke...


Dit is natuurlijk wereldwijd een probleem, niet alleen bij christenen...het zijn net echte mensen, christenen.....Je zal het niet van ze verwachten dat is een ander verhaal....en aan de andere kant, als mensen die je lief zijn van iets verdacht worden geloof je het dan gelijk? Of kom je voor ze op?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 11:49
BerichtOnderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
 
SHANITA130 schreef:
Ik zei al dingen over die man voordat er justitie oid bij kwam kijken, ik zit ook al 20 jaar gelovig, waarvan 10 intensief in die hoek.
Het laatste wat ik me herinner, jaartje terug ofzo, zijn dvd banden waar 'genezingen' opstonden van mensen die allang weer dezelfde ziekte hadden. Banden die gewoon nog verkocht werden, met titel, wonderbaarlijke genezingen.

Verslaggevers hadden daar een programma over bij een actuatiteitenprogramma.

Zal het wel opzoeken en anders kijk je zelf maar bij google.

En zelfs daarvoor geloofde ik hem niet.

...



Jan Zijlstra heeft ook een groot gebrek aan zelfreflectie, net als sommige leden van CM zoals Jol al terecht opmerkte in een ander topic.....Het ligt altijd aan de ander......Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 27 april 2013, 11:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 21:59
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Reactie verwijderd.
Redactie CM



troost je , ik zit niet achter de geraniums.....en zeveren doe ik ook niet...Ook geen lol maken ten koste van anderen en pretenderen dat ik zo christelijk ben......
Helaas slijt ik mijn dagen op bed met zware chemokuren en een slechte prognose.......en als ik dan eens wat afleiding wil en eens op het forum kijk zie ik daar alleen maar flauwe humor en geneuzel.......


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 27 april 2013, 20:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 20:41
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
PETRA373 schreef:
Ik kan er niet tegen als anderen negatief op een ander reageren. wat vaak gebeurt is hier op het forum.
andere mening heb ik geen probleem mee.
daarom ben ik ook voor ruimte en vrijheid van schrijven van alle leden hier op het forum.


Reactie verwijderd.
Redactie CM


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 27 april 2013, 20:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:55
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
PETRA373 schreef:
Dit is inderdaad eigenlijk geen sorry waard mamalou
Wat is er mis mee? niets
wat wel een sorry waard is, is sommigge , die niet lekker in hun vel zitten en dat afreageren op andere mensen op het forum


Reactie verwijderd.
Redactie CM


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 27 april 2013, 20:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:54
BerichtOnderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
 
PIETER619 schreef:
Triest, diep triest, dat christenen zo voor eigen belang gaan en vergeten wat God van ons verlangt, namelijk dat we met elkaar in liefde omgaan.
Natuurlijk schuilen en gevaren als men als dienaar Gods bezig gaat.

Wat er zich precies heeft afgespeelt is niet bekend en zo kunnen wij geen objectieve mening vormen. Laat w eniet gaan gissen naar wi ed ezondebok zou moetne zijn maar hen allemaal in gebed bij onze Heer brengen en dat Hij alleen door Zijn Geest weer de leiding mag krijgen van de Levensstroom en vele andere kerken en gemeenten, maar ook van ons leven.


Misschien is het ook een idee dat Jan Zijlstra eens kritisch naar zich zelf kijkt en naar zijn handelen???? Het is tenslotte de zoveelste keer dat hij ergens met ruzie vertrekt......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 26 april 2013, 20:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:47
BerichtOnderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
 
SHANITA130 schreef:
De rechtbank in Den Haag heeft gisteren evangelist Jan Zijlstra en zijn zoon Richard ontslagen uit het bestuur van de Levensstroom Gemeente in Leiderdorp. Dat meldt het Nederlands Dagblad. Zijlstra, oprichter van de gemeente, heeft zich volgens het vonnis “onmiskenbaar schuldig gemaakt aan gedrag dat onverenigbaar is met wat van een behoorlijk bestuurder mag worden verwacht.” Met de uitspraak strandde een poging van Zijlstra om het voorgangersechtpaar Rolph en Hyona Hendriks en de bestuursleden Sandra Hewitt en Gerrit Thomas via de rechter te ontslaan.



Het conflict binnen het bestuur draaide om de positie van Jan Zijlstra, die zichzelf ziet als ‘Apostolisch Overziener’ en daarom vindt dat hij “een beslissende stem” in het bestuur heeft. De rechter ging daar niet in mee. “Dit vindt geen steun in de wet en de statuten.” Het is volgens de rechter terecht dat het “gepretendeerde alomvattende leiderschap” van Zijlstra over de Levensstroom Gemeente ter discussie werd gesteld. Daarmee zijn zijn genezingscampagnes niet langer verbonden aan de gemeente en moet ook de boekhouding apart worden gevoerd.


Ik dacht dat er in het NT stond dat gelovigen niet naar de rechter gaan en het onderling oplossen.
Enfin, aan de vruchten...


Ach Shanita, dat is toch niet zo bijzonder? Overal waar de goede man werkt is hij met conflicten vertrokken, dus dit was een kwestie van tijd......
Hij krijgt ook nog op een onrechtmatige manier zijn geld door mensen die genezing willen zijn boeken bijna op te dringen en om giften te vragen.....en dat aan mensen die ziek zijn................. en wel hun laatste cent uit willen geven als ze maar genezen..nou, dan hoef je niet trots op jezelf te zijn.......ik zou me dood schamen als ik Jan Zijlstra was.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 26 april 2013, 19:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 180 Volgende
Pagina 6 van 180