ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 73 74 75 76 77 78 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 16:36
BerichtOnderwerp: ff weg...
 
Is ze nog niet terug dan? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 16:34
BerichtOnderwerp: Henk710 & Robbedoes873
 
Daar komt de bruid....

en daar gaat de bruid....

Nogmaals van harte mensjes Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 16:33
BerichtOnderwerp: liefde is
 
Elkaar los kunnen laten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 16:30
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Tijdens mijn periode van afwezigheid...(Ik heb het even onderzocht en ja, er bestaat wel degelijk leven buiten cm)...heb ik zo af en toe toch even mee gelezen op het forum en vooral deze discussie was er één die ik met belangstelling heb gevolgd. En aangezien ik er nu toch ben, dacht ik "kom, ik laat mijn gedachten er ook ever over gaan"...Effe kijken of we de discussie wat nieuw leven in kunnen blazen...


In de eerste plaats denk ik dat de bijbel duidelijk is over het begrip "huwelijk"...
Ik haal Genesis nog even naar voren, over Isaak en Rebekka waar duidelijk verwoord staat dat sex hebben betekent dat je met elkaar trouwt. Dit staat overigens op meerdere plekken aangegeven, lijkt me dus zo klaar als een klontje Knipoog smiley

Dat gezegd hebbende betekent dat als je het heel zwart/wit bekijkt dat ik zelf inmiddels vier keer getrouwd ben, waarvan het langste huwelijk al duurt vanaf mijn vijfde!
Gelukkig is er inmiddels door de meesten van jullie al vast gesteld dat in dit soort gevallen, waar de vrouw/ het meisje niet akkoord gaat de man gestenigd moet worden en de vrouw vrij is...Ik zal mijzelf niet pesten door nu stenen te gaan verzamelen om de man te bekogelen, tenslotte mag alleen diegene die zonder zonde is de eerste steen werpen en sja, ben best een leuke meid hoor...maar zonder zonde Smiley die vol vragen zit
Mijn tweede "huwelijk" trouwens is ook niet rechtsgeldig! (En niet alleen omdat we nooit naar het stadhuis geweest zijn)...
Ook in deze periode werd in de meeste gevallen geen toestemming gevraagd en om nog veel meer redenen dan dat zou ook deze gluiperd nog een lading stenen tegoed hebben...
So far, so good dus...geen maagd meer en dan toch nog vrij zijn! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Maar ja, de keren daarna heb ik wel een heleboel dingen bewust gedaan en er zeker toestemming voor gegeven...het levende bewijs word in Augustus 5 jaar, hiep hiep hoeraaaaa! Engeltje smiley
Kortom, ik ben een groot zondaar!! Zieke smiley

Begrijp me niet verkeerd, ik blijf ervan overtuigd dat een huwelijk niets te maken heeft met het stadhuis of zelfs maar een schreiden naar het altaar...
Maar wat ik mis hier in de bijdragen zijn de nuances! Verraste, verbaasde smiley
Er werd elders al even gesproken over het hart, en hoe God het hart aanziet...als er één ding is dat ik in de afgelopen tijd geleerd heb dan is het wel dat God mijn hart IS! Hij woont er en Hij zal het onder geen beding nalaten het te besturen...maar aangezien wij mensen een vrije wil gekregen hebben is het aan ons wat we er mee doen.
Er is meer nodig dan sex om een huwelijk te doen standhouden, en het doet me echt zeer om te zien hoe plastisch sommigen er hier over praten.
Sex is niet louter een plastisch gegeven...
Tuurlijk blijven we mens en natuurlijk gaan we allemaal de fout in, maar Goddank (letterlijk) is daar Zijn vergeving...en dat betekent dus niet dat we dan weer een vrijbriefje krijgen om te doen en laten wat we willen. Maar in mijn ogen betekent dat wel dat we, luisterend naar ons hart, met de juiste intenties zullen handelen.

Ofwel; We weten zelf héél goed of we wel of niet goed handelen...het gaat er niet om wat andere mensen ervan vinden, het gaat erom wat God ervan vind...en ja, dan blijkt maar weer hoe barmhartig Hij eigenlijk is dat ook dit ons niet in de weg kan staan om tot Hem te komen, Hallelujah!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 16 mei 2010, 18:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 09:02
BerichtOnderwerp: Tempel Jeruzalem klaar in 2010 !
 
hoe dan ook...als ie komt ben ik er klaar voor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 09:44
BerichtOnderwerp: Jij en ik
 
Ben ff drie dagen terug voor valentijn Clown smiley

Hij is heul mooi Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 20:59
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
Morgen verloopt men abo weer...dus voor iedereen een knuf enneh...

Tschüss Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 07:43
BerichtOnderwerp: Wat zou Jezus doen
 
SOLAFIDE630 schreef:
Volgens mij is het geen berisping, maar een zeer goede raad. Lachende smiley

Alleen was dat niet het punt van de vraag Knipoog smiley

Jammer dat niemand hier verder op in gaat, het was namelijk een heel serieuze vraag....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 08:52
BerichtOnderwerp: Wat zou Jezus doen
 
Ik snap je stukje helemaal hoor Knipoog smiley

Zat alleen te denken; WWJD?...
Ik ben maar een mens en weet dat ik er heel veel moeite mee zou hebben als het mijn partner was die vreemd ging.
En om heel eerlijk te zijn denk ik dat ik het nog moeilijker zou vinden hem te vergeven...
Natuurlijk staat er als eerste in de bijbel dat we niet zullen echtbreken, maar zou iedereen dat in zo'n geval kunnen opbrengen?
Of ben ik dan, als christen-zijnde, gemachtigd om dezelfde zin die Jezus tegen de vrouw zei op een andere manier te gebruiken?
Ofwel; Ga heen en zondig voortaan niet meer!
Mag ik hem wegsturen en alsnog berispen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 08:44
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
Als jullie nog een klussie zoeken, ben hard aan een nieuwe vloer toe in men huis...moet je alleen wel ook zelf ff de vloer meebrengen want zo snel als mijn spaarpot gevuld word duurt het nog wel ff Clown smiley

Wat mij brengt op de vraag; Rell...weet jij waar ik een spaarpot kan kopen die zichzelf vult? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 16:57
BerichtOnderwerp: 'Te goed voor deze wereld'
 
LAURENS814 schreef:
Wat voor zin heeft het om uberhaupt goed te zijn? Waarom zou je een ander helpen als je daar zelf niet beter van wordt?
Het overleven van de sterkste daar gaat het vaak om. Wie vecht en geld heeft, die heeft de wereld. Wie daarentegen zwak en arm is, delft het onderspit. Zo gaan die dingen nu eenmaal. Smiley die vol vragen zit

Of toch niet........?.

Waarom zou je een ander niet helpen zonder er zelf beter van te worden Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 23:00
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
HENK710 schreef:
Toch wees je steeds op het roken op zich dat je lichaam kapot maakt en daarmee zonde zou zijn. Blij dat je nu in elk geval inziet dat het verslavingseffect het zondige is en niet de sigaret, net zo min als dat eten, of internet of noem maar op wat...

Het effect op je lichaam word veroorzaakt door het roken, en zodoende is het roken in geval van de verslaving net zo goed zonde Knipoog smiley

Maar ik denk zomaar dat dit topic een "gebed zonder eind" word...ik denk doe wat je goed dunkt en respecteer dat een ander het daar wellicht niet mee eens is...uiteindelijk is er maar Eén die mag (en zal) oordelen...


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 16 januari 2010, 23:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 19:19
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
ROBBEDOES873 schreef:
Sinds wanneer is ongezond dan ook daadwerkelijk zonde??
Volgens mij is er verschil tussen zonde en ongezond....

Ik heb het over de verslaving die zondig is...niet over het feit dat het ongezond is....
Verslaving zorgt ervoor dat je het blijft doen en omdat je het blijft doen tast het je lichaam aan.
Er staat in de bijbel meerdere malen aangegeven dat verslaving een zonde is en ons weg houd van het koninkrijk God's!
Er word gesproken over (seksuele) ontucht en dronkenschap en alle andere dingen die ons afhangig kunnen maken. De enige reden dat er niet gesproken word over roken is dat het in die tijd nog niet bestond.
Tabak werd pas in de 16e eeuw ontdekt als "rookwaar"...het waren de europeanen die van de indianen leerden wat je er allemaal mee kon doen.
Jean Nicot stuurde in 1560 het 'geneeskrachtige wondermiddel tabak' naar de
koningin Catharina Medici om haar van haar hoofdpijn af te helpen. Naar Jean Nicot is de tabaksplant nicotiana en later de nicotine vernoemd.
Er word dus in de bijbel niet over roken gesproken omdat hier toen nog geen sprake van was, maar aangezien het hetzelfde effect heeft als ander genoemde verslavingen lijkt het mij net zo goed een zonde.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 16 januari 2010, 19:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 10:35
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
SOLAFIDE630 schreef:
Geen speld tussen te krijgen Clown smiley

Volgens mij was die speld er een paar reacties terug al tussen gezet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

@Henk
Roken brengt schade toe aan je lichaam, dus wel degelijk zonde...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 21:35
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
PIETER649 schreef:
Dan spinsel ik ff verder Lachende smiley
Overspel is ook ontucht...
Overspel is de enige bijbelse grond tot scheiden..
Als roken een vorm van ontucht is, is het ook overspel...
Dus een rokende partner is bijbelse grond tot scheiding... Clown smiley Engeltje smiley Gefrustreerde smiley

ik denk dat je spinsel dus iets bijgeschaafd moet worden Tess Knipoog smiley

Geschokte, onthutste smiley Jouw spinsels nemen wel heul rare wendingen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

1 korinthe 6: 12-20 (NBV)
[12] U zegt: ‘Alles is mij toegestaan.’ Maar niet alles is goed voor u. Zeker, alles is mij toegestaan, maar ik mag me door niets laten beheersen. [13] U zegt: ‘Het voedsel is er voor de buik en de buik is er voor het voedsel, en God zal aan beide een einde maken.’ Maar bedenk dat het lichaam er niet is om ontucht mee te plegen: het is er voor de Heer en de Heer is er voor het lichaam. [14] God heeft de Heer opgewekt, en door zijn macht zal hij ook ons opwekken. [15] Weet u niet dat uw lichaam een deel is van het lichaam van Christus? Zou ik dan van de delen van zijn lichaam de lichaamsdelen van een hoer maken? Dat nooit! [16] Of weet u niet dat wie zich met een hoer verenigt samen met haar één lichaam wordt? Want de Schrift zegt: ‘Zij zullen één lichaam zijn.’ [17] Maar wie zich met de Heer verenigt wordt met hem één geest. [18] Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam. [19] Of weet u niet dat uw lichaam een tempel is van de heilige Geest, die in u woont en die u ontvangen hebt van God, en weet u niet dat u niet van uzelf bent? [20] U bent gekocht en betaald, dus bewijs God eer met uw lichaam.*


Hetzelfde stukje als waar Sola het over had, maar waar ik vooral uithaal dat een iedere "gewoonte" (ofwel; verslaving) die het lichaam schade toebrengt uit den boze is...
Overspel en roken zijn zaken die niet met elkaar te vergelijken zijn. Ze hebben andere oorzaken en ook zeker andere gevolgen. Maar ze brengen wel beide schade toe aan de tempel, en of dat dan in het geval van overspel of van roken is, het "beheerst" je en das niet goed.




@Sola:
Ik begrijp je reactie wat betreft de giftige dampen die we inademen e.d. maar ik denk wel dat er een heel belangrijk verschil zit tussen bewust je lichaam schade toebrengen of niet...

@Henk;
Roken je lichaam niet verontreinigen Smiley die vol vragen zit wat dacht je van longkanker, vaatvernauwingen en in de laatste plaats niet te vergeten de geasfalteerde longen! Roken verontreinigt de longen zeker wel..en niet zo'n beetje ook.
Maar ben het ook met Sola eens dat niet alleen roken een probleem is; alcohol, drugs en ook een verkeerd eetpatroon hebben ditzelfde resultaat.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 15 januari 2010, 21:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 16:42
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
Is het niet zo dat je de term "ontucht" in voorgaand bijbelgedeelte kunt zien als een term voor dingen die je lichaam schade kunnen toebrengen?
Het lijkt mij meer dat het erom gaat dat je geen verkeerd gebruik maakt van bepaalde middelen...alcohol bijvoorbeeld, zelfs de dokter zegt dat het goed is om iedere dag een glas wijn(?) te drinken voor de doorbloeding etc. Maar wanneer je er teveel van gaat nemen brengt dat uiteindelijk schade aan je lichaam en pleeg je als het ware "ontucht" op je lichaam...

Zo maar even een gedachtespinseltje Knipoog smiley

Op de website www.domineeonline.nl vond ik dit stukje van dominee Erjan van der Linde;
Allereerst iets vanuit de Bijbel. Je weet vast dat wij hier niet zo maar op deze aarde zijn. We zijn gemaakt door Iemand. Dat is God. Hij is onze Schepper. Hij heeft ons een schoon en gezond lichaam gegeven. Dat staat op meerdere plaatsen in de Bijbel, bijv. 2 Korinthe 6 vers16 of Hebreeën 3 vers 6. In deze teksten staat dat we een tempel / huis van God zijn en dat we daar goed op moeten passen. Als je rookt verontreinig je die tempel. Je neemt dan heel veel vieze stoffen in je op en dat is niet goed voor je lichaam. Je gaat hoesten en de kans dat je ziek wordt is groter. Daarnaast is het ook nog eens moeilijk om te stoppen met roken. Als je het een keertje doet vind je het nog niet zo erg. Maar dan komt een volgende en nog een, nog een, enz... Probeer dan nog maar eens te stoppen. Dat lukt je bijna niet. Je bent er gauw aan verslaafd. Toch roept God je daartoe op in Prediker 11 vers 10 dat we de kwalen uit het lichaam weg moeten doen of geen dingen moet doen waar we ziek van kunt worden.



Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 15 januari 2010, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 07:55
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
SOLAFIDE630 schreef:
Van harte gefeliciteerd Annette en ...... met Gods rijke zegen uiteraard. Lachende smiley

Hier sluit ik mij bij aan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 15:59
BerichtOnderwerp: hij ziet het
 
MATTHI636 schreef:
ja ik schrijf al mijn gedichten zelf.

Knap hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 15:58
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)
 
heel veel geluk samen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 13:29
BerichtOnderwerp: hij ziet het
 
Heel mooi Matt....heb je deze zelf geschreven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 18:43
BerichtOnderwerp: Here zegen deze spijze
 
Quote:
Grapje van vroeger: Here zege deze spijze amen en als er nu eens dieven kwamen en mijn stukje brood weg namen dan zat ik hier met mijn handen samen. Herkennen jullie dat nog. Jill

Wij hebben onze eigen versie;
Here zegent U dit eten, en nu moeten we snel zijn anders heeft de kat het opgegeten! Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 18:41
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
Helaas! Beetje ver fietsen voor mij, maar wens jullie wel heel veel plezier Knipoog smiley

Enneh...aangezien Chat meegaat, vergeet je oordopjes niet Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:34
BerichtOnderwerp: Here zegen deze spijze
 
persoonlijk dank ik altijd eerst voor de maaltijd en automatisch vraag ik dan eigenlijk of God het wil zegenen zodat het ter versterking mag zijn van lichaam en geest...dus eigenlijk een extra zegening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:04
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
Toevallig had ik vandaag een situatie die hier wel een beetje inpast...
Ik was klaar met therapie en liep nog even naar de receptie om wat te vragen.
Daar aangekomen stond er een man met een "moslim" uiterlijk die duidelijk niet in zijn hum was. Hij wilde iets gedaan krijgen van de mensen daar, maar dit lukte blijkbaar niet en werd daar behoorlijk boos over.
Op een bepaald moment zei hij het volgende tegen de receptioniste;
"Pas maar op! ik ben een bekeerd moslim en in de bijbel staat dat je God's gezalfden (dat ben ik dus) niet mag tegenwerken, omdat Hij je dan zal straffen!
Dus pas maar op als je straks naar huis gaat, want God zal je pakken!"

Mijn kin lag zowat op de grond!! Het was me niet echt duidelijk of de man nu bedoelde dat hij bekeerd was tot de islam, of dat hij een moslim was die bekeerd was tot het christendom...maar gezien zijn woordkeuze (bijbel i.p.v. koran en God i.p.v. allah) ging ik uit van het tweede.
Toen bedacht ik dat mijn God toch wel een hele andere God is, die niet volgens deze wijze werkt...
Ja, ook Zijn volk kan en mag geen stroobreed in de weg gelegd worden omdat op de dag des oordeels een ieder die dit wel gedaan heeft geoordeeld zal worden...maar iemand onderweg naar huis "pakken" omdat hij of zij een christen niet zijn zin gegeven heeft Smiley die vol vragen zit
Ik had dus heel sterk het gevoel dat ik die man op zijn uitspraken moest aanspreken, maar buiten het feit dat ik nog steeds met mijn mond open stond van verbazing...durfde ik eerlijk gezegd ook niet uit angst voor zijn evt. reactie.
Ik heb na zijn vertrek aan de receptioniste uitgelegd dat ik als christen afstand nam van deze uitspraken omdat mijn God een barmhartig God is en niet één die iemand door de bliksem doet treffen enkel omdat hij het niet met een christen eens was...maar ik blijf het gevoel hebben dat ik deze man zelf op zijn woorden had moeten aanspreken, en zo God recht toe doen...
Wat denken jullie?


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 8 januari 2010, 19:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 22:19
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
ROBBEDOES873 schreef:
Van mij hoeft dat niet hoor Clown smiley
Al blijft het bizar dat er bij ons zat zout is maar dat prettig word afgevoerd naar het buitenland Gefrustreerde smiley en hier vervolgens niet meer gestrooit word Woedende smiley

Das idd errug bizar Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 22:17
BerichtOnderwerp: namen gegeven aan Jezus
 
SAMENZIJN153 schreef:
Heer Jezus Christus,de timmerman benaming klopt niet.
Josef was wel timmerman . Knipoog smiley

En ook Jezus had het beroep van timmerman geleerd van Zijn vader...heeft er enkel niet Zijn overwinning uitgehaald Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 19:22
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
SOLAFIDE630 schreef:
Voel jij je wel goed Tess. Dit kun je zo niet laten staan, want dit is je reinste ketterse kolder.

Zo zie je maar wat er van komt, als je van Jezus Christus afwijkt. Je komt van kwaad tot erger.

Dan ist maar goed dat ketters tegenwoordig niet meer op de brandstapel gegooid worden! Ik leef in de wetenschap dat ik niet mag oordelen opdat ik geoordeeld zal worden, en toch schijn ik volgens jou het spoor helemaal bijster te zijn!! Maar helaas Sola, ik ben erg eigenwijs en leef liever in de veronderstelling dat iedereen aanspraak mag maken op die belofte van God, zoals jij al zei, zelfs de Islamieten! Want het enige dat een ieder hoeft te doen is Jezus erkennen als verlosser om bij die ene God te kunnen komen!!
Een weg die ik al een aantal jaren bewandel, en ik vind het dan ook erg goed van je dat je aan de andere kant van dat schermpje kunt zien dat ik afgeweken ben van die weg!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het afgelopen jaar zeker op een andere manier deze weg ben gaan bewandelen; een jaar geleden namelijk zou ik me nu enorm gekwetst en onwaardig gevoeld hebben, maar ik heb inmiddels geleerd om boven dit soort opmerkingen te staan! Ik weet dat ik de juiste weg bewandel!!
Verder voel ik totaal niet de behoefte om mijn geloofsbelevenis tegenover jou te verantwoorden, en ben dan ook klaar met deze discussie!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 januari 2010, 19:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 19:08
BerichtOnderwerp: lenen
 
PIETER649 schreef:
Zou jij aan een kennis/ vriend geld lenen als die daarom vroeg, of uit jezelf aanbieden als je zag dat het nodig was?

Ik ben er zelf nooit erg moeilijk mee geweest, maar heb wel ervaren dat het soms dubbelle pech is... geld pleite, vrienden weg Verraste, verbaasde smiley

Hoe zien jullie dat? Ervaring mee?

Het gebeurt idd vaak dat je je geld en je vrienden nooit meer terug ziet Twijfelende smiley
Ben er daarom zelf niet al te happig mee, en erg kieskeurig in wie ik financiele steun bied. Niet in de laatste plaats omdat ik het zelf ook niet breed heb.
Maar wanneer een goede vriend echt in financiële nood verkeert en ik ben in de gelegenheid om te helpen, dan probeer ik in eerste instantie in praktische zin te helpen door bijvoorbeeld de boodschappen te betalen, of die rekening die niet betaald kan worden te betalen. Op die manier weet ik namelijk wel zeker dat mijn geld besteed word voor hetgeen ik het gegeven heb...en wanneer het echt nodig is iemand geld te geven, dan toch maar zonder dit terug te vragen. Iemand zonder geld kan tenslotte moeilijk een lening terug betalen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 16:42
BerichtOnderwerp: koffieshop
 
ROBBEDOES873 schreef:
Wij eten dan ook geen plantjes Clown smiley

geef je ze wel voldoende water? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 januari 2010, 16:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 14:28
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Beetje kromtrekkerij! Ik spreek voor mezelf, en geef hierin aan het met Henk eens te zijn! Herhaal enkel wat hij al gezegd heeft en dus heeft hij allang voor zichzelf gesproken...das wat anders dan beweren dat iedereen hem vertelt dat ie de weg kwijt is, want dan leg je mensen dus woorden in de mond die ze nooit gezegd hebben Zieke smiley

Quote:
Dat jij zegt dat het uiteindelijk dezelfde God is, wat heeft het dan voor nut om zich te bekeren tot het christelijk geloof en allah te verwerpen

Ik zeg dat we van oorsprong dezelfde God hebben...(zoek dat woord desnoods even op in het woordenboek)
Het gaat om "de belevenis van"...een belevenis die zo ver door kan strekken dat een bepaalde religie heel ergens anders vandaan lijkt te komen, doch nog steeds dezelfde oorsprong heeft! Het zijn namelijk de mensen die een religie maken tot wat het NU is...die er een eigen invulling aan geven.
Een heleboel "religie's" (dus niet alleen de moslims) zijn een andere weg ingeslagen, en zullen wanneer ze zich tot Jezus willen wenden hun eigen "God" moeten verlaten! Ook een boedhist zal zijn Boedha moeten laten voor wat het is om bij God te kunnen komen.
Je bekeert je tot een ander geloof, en niet per definitie tot een andere God...deze krijgt enkel een andere waarde en een andere betekenis voor je.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 januari 2010, 14:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 73 74 75 76 77 78 Volgende
Pagina 76 van 78