ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 74 75 76 77 78 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 12:58
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HDBAS635 schreef:
in Joh 4 staat: dat Jezus zegt: de zaligheid is uit de Joden. En dat is een probleem. De haat van de moslims t.o.v. de Joden is zo groot. Dat ze zelfs de letter J niet willen spellen. En ze ggen heel simpel dat alle grootheden uit de Bijbel,zoals Abraham,Izaak , Jacob,David e.d. moslims waren. Simpelweg gezegt, het ontkennen van het bestaan van de Joden. (uit Abraham gesproten)

Ik zie niet zo goed wat dit te maken heeft met het geloof in je hart beleven of het uit een boek halen, maar wellicht heb je de verkeerde reactie gequote?

Om hier even op in te gaan, ik heb ook nooit beweerd dat de moslims het bij het rechte eind hebben...ik ben en blijf er van overtuigd dat de God zoals wij christenen Hem kennen de enige ware God is zoals Cross het al omschreef. Ik ken de theorieën over onze voorvaderen die moslim geweest zouden zijn, net als de theorieën dat Adam en Eva en zelfs Jezus een donkere huidskleur gehad zouden hebben...
De "religie" Islam is pas ver na deze tijd ontstaan en het zou zomaar kunnen dat onze voorvaderen gebruiken hadden die de moslims later ook zouden gebruiken...maar net als het verhaal dat Adam en Eva donker zouden zijn geweest of zelfs het verhaal dat Jezus getrouwd was met Maria vind ik in deze bijzaak waar ten einde over gediscussieerd kan worden maar niemand ooit echt het antwoord zal weten omdat we er simpelweg niet bij waren.
Ik ga er vanuit dat de dingen gebeurd zijn zoals ze in de bijbel beschreven staan, en denk dat de joden gewoon joden waren! maar zelfs al zouden ze "geleefd" hebben als "moslims" het doet niets af aan het verhaal.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 januari 2010, 13:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 11:49
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CHATULIEM619 schreef:
Henk het is duidelijk dat iedereen je wil overtuigen dat je verkeerd bezig bent. Het helpt niet, je wilt niet toegeven. zoals zo vaak. Ik hoop van ganser harte dat je niet meent wat je schrijft. En als je het wel meent, rest mij nog maar een ding, dat is bidden voor je ziel.

Spreek even voor jezelf a.u.b.
Ik ben het volmondig met Henk eens wat betreft de oorsprong van deze religie's en al helemaal wat betreft het feit dat hij God in de eerste plaats zoekt in zijn hart, dat doe ik namelijk ook...
Jij mag dan misschien vinden dat iemand dan verkeerd bezig is, ik heb inmiddels al meer dan eens ervaren de juiste weg te bewandelen! En aangezien Henk ook zijn eigen weg blijft bewandelen, ga ik er maar even vanuit dat hij datzelfde ervaren heeft... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 11:45
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CHATULIEM619 schreef:
Allereerst had Abraham 6 kinderen. Ten tweede woonde hij in een gebied dat gevuld was met andere volkeren. Zie mijn vorige bijdrage over dit onderwerp. De nakomelingen van Ismael hebben zich waarschijnlijk vermengd met andere volkeren in die omgeving. De claim die Mohammed voor zichzelf opeist is 15 eeuwen later en is dus niet gebaseerd op echte feiten. In die periode is het volk van God iedere keer apart gezet en is hun afstamming wel bijgehouden.

Zou kunnen dat Abraham zes kinderen had, maar het gaat in de bijbel toch om deze twee?
En dat gebied waar hij woonde mag gevuld geweest zijn met andere volkeren, dat neemt niet weg dat die uiteindelijk allemaal terug gaan naar dezelfde.
Dat de stambomen van betreffende mensen niet bijgehouden zijn betekent niet dat ze dan maar heel ergens anders vandaan moeten komen...
Ik spreek dan ook helemaal niet over een claim van Mohammed of wie dan ook, ik heb het over de oorsprong. David Koresh plachtte ook de wedergekomen Jezus te zijn...was ook niet op feiten gebaseerd! Maar zelfs hij had het recht zich tot Jezus te keren en verlost te worden!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 januari 2010, 11:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 10:21
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CHATULIEM619 schreef:
Dan moet je eerst van de vooronderstelling uitgaan dat alle moslims afstammelingen van Ismael zijn, wat dus niet het geval is.

Een moslim kan deze weg pas volgen als hij Jezus als Verlosser aanneemt en dan is hij geen moslim meer.

Tja, als je het zo stelt...ook niet alle christenen (lees; de niet-joden) stammen af van Abraham en Izaak.
Houd dat dan in dat ook de joden en de christenen beiden een andere God hebben Smiley die vol vragen zit
Lijkt me meer dat beiden Izaak en Ismael symbool staan voor alle nakomelingen.
Na de zondvloed waren enkel Noach en zijn gezin nog op aarde. Alle mensen die daarna geboren zijn, waren op de een of andere manier afstammelingen van Noach. Zo ook Abraham, die voor hij twee zonen kreeg, van God de volgende belofte kreeg in Genesis 13; 14-15:
"Kijk eens goed om je heen, kijk vanaf de plaats waar je nu staat naar het noorden, het zuiden, het oosten en het westen. Al het land dat je ziet geef ik aan jou en je nakomelingen, voor altijd. En ik zal je zoveel nakomelingen geven als er stof op de aarde is: ze zullen even ontelbaar zijn als alle stofdeeltjes op de aarde."
Abraham zelf kreeg maar twee zonen, maar daar hield de belofte toch niet op?!
Uiteindelijk is iedereen, op welke manier dan ook een afstammeling van dezelfde voorvader en blijft hun God, in welke religie dan ook...in oorsprong dezelfde God!
En je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat een moslim niet tot God kan komen voor hij Jezus als verlosser aanneemt, want dat kan niemand dus ook een moslim niet! (ik geloof dat we het daar ook allemaal al wel over eens waren)
En inderdaad is hij dan geen moslim meer, maar een christen. Zijn beeld van God zal helemaal veranderen en het zal waarschijnlijk voelen als dat hij nu een hele andere God aanbid...maar dat doet hij niet! Enkel zijn beeld van God is veranderd...God zelf was altijd al aanwezig, wachtend op de dag dat Hij ook dit mens in Zijn armen mocht ontvangen!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 januari 2010, 10:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 08:51
BerichtOnderwerp: koffieshop
 
ROBBEDOES873 schreef:
Heeeeej tis wel een koffieshop he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Ahum! Koffieplantjes dus! Tja, die heb je wel nooiig om goede koffie te zetten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 08:48
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CROSSROAD317 schreef:
Henk dan kun je me nu dus ook vertellen wie de Enige Ware God is ?? Lachende smiley

Dat kan ik je ook wel vertellen cross,
De enige ware God is onze God! Sterker nog, Hij is ook gewoon de enige God! De God van Jacob, Abraham, Izaak én Ismael!
Je staaft hier namelijk wat Henk al die tijd al zegt...hoewel afgedwaald van de "werkelijkheid", hebben de moslims uiteindelijk dezelfde God als de christenen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 08:45
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HANNAH810 schreef:
blijft staan, dat bas met twee bijbelteksten en een simpel woord van drie letters, een afdoende antwoord heeft gegeven op de vragen die gesteld werden.

Deze bijbelteksten zeggen alles over ons machtig God en dat Hij ook de enige weg is...precies!

Ze zeggen enkel niet dat een moslim deze weg niet zou mogen volgen...tenslotte heeft Hij ooit ook eens beloofd om voor Hagar en Ismael te zorgen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 18:29
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
HENK710 schreef:
Begin je toch gewoon je eigen hoek(bank)je als je zo graag ook uitzondering wilt zijn? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Maar ook zonder ben je gewoon uniek hoor Lachende smiley

Hmm...heb al ooit eens zo'n bankje gehad...was niet zo druk daar!
Misschien dat ik em maar gewoon bij rell in zen koffieshop neerzet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 18:25
BerichtOnderwerp: Te laat op date / afspraak komen
 
RELLOK036 schreef:
goe lezen tess..heb nog vakantie....

Heb goed gelezen rell...denk ligt er enkel aan hoe je het leest Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar prettige vakantie verder, die van mij is voorbij Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 16:42
BerichtOnderwerp: Te laat op date / afspraak komen
 
GRACE015 schreef:
He, wat doe jij onaardig beertje!
Ik ben ook thuis op woensdag, en waarom zit jij dan op woensdagmorgen te mailen?
Grace

IK doe heulemaal niet onaardig Grace, ik maakte een grapje Knipoog smiley

(idd...ik zat er zelf ook achter om die tijd) Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 11:34
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Ja, ben ik weer even... Clown smiley

Ik zie hier een aantal mensen zeggen dat ze uitgaan van wat er in de bijbel geschreven staat; Dus kom ik toch op dat oeroude verhaal van Izaak en Ismael die allebei een andere kant op gingen...

Ik zie Henk hier namelijk nergens beweren dat een moslim die in de voetsporen volgt van Mohammed tot God kan komen! Hij zegt net als de anderen dat deze mensen een verkeerde weg ingeslagen zijn en praktisch gezien idd een andere God aanbidden dan christenen. Maar de oorsprong blijft bij diezelfde God die beide christenen en moslims gemaakt heeft, waar ook een moslim, via Jezus, naar terug mag keren....

Kunnen beide verhalen dan echt niet gewoon naast elkaar bestaan Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 11:25
BerichtOnderwerp: Te laat op date / afspraak komen
 
RELLOK036 schreef:
eeej ik heb nu vakantie he.. dus mag ik lekker uitslapen was btw gewoon toe aan vakantie dus in het niuewe jaar lekke vol tegenzin naar me werk

Verraste, verbaasde smiley Volgens mij was het nieuwe jaar al begonnen hoor... wat doe je dan om 11.00 op een woensdagochtend nog thuis? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 11:23
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
ANNETTE792 schreef:
Nee, Pieter zei bovenstaande waarop jij zei:


Sterker nog...der zijn foto's van!
Heb ze zelf gezien



Dus toch 2 verschillende verhalen in gedachten Knipoog smiley
(die vlaai van de zwijgdeal zien we we verschijnen he Rolo Knipoog smiley )

My bad Verlegen lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 11:22
BerichtOnderwerp: koffieshop
 
RELLOK036 schreef:
zo vroeg al appeltaart?

Ahum! Ik vroeg er anders gistermiddag al om hoor Verraste, verbaasde smiley
Dat jij nou zo langzaam bent met de bediening Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 07:57
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
PIETER649 schreef:
blond zeker??? rellolo zegt: GEEN foto´s..... geen woord chinees bij, dacht ik Gefrustreerde smiley

En zolang de onderhandelingen over zwijggeld lopen, vertel ik nix Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril

Ja! weet ik veul....ik denk jij implieseeeeert dat er toch foto's van zijn Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 07:56
BerichtOnderwerp: koffieshop
 
RELLOK036 schreef:
stttttttt ons geheimpje....


Geschokte, onthutste smiley Laat dan maar...hou het wel gewoon bij de appeltaart Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 20:49
BerichtOnderwerp: Mooie uitspraken/teksten!
 
Effe van Henk710 gepikt;

Ik is ik en ik is goed Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 20:46
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Quote:
Best flauw eigenlijk, dat een 100-jarige niet welkom is op deze site. Tjonge, je komt zo nog eens wat te weten.

Mijn oma is nu helemaal in de gloria! Ze mag nog lid worden van CM want ze word pas 99 Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley

Nu nog een vent..eh...man vinden die der nog wil hebben Smiley met dichtgeplakte mond

Hmm...misschien een leuke moslim? Engeltje smiley (om daar maar ff ontopic te blijven)


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 5 januari 2010, 20:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 20:43
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
RELLOK036 schreef:
euhm, als we over het zelfde hebben...dan zijn er geen foto's van gemaakt...

Dan hebben we het niet over hetzelfde...maar blijkbaar zijn er toch foto's...

dus nu ben ik ook errug nieuwsgierig Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 20:17
BerichtOnderwerp: koffieshop
 
MARISKA601 schreef:
Wat is een dudok?

Dudok is een merk Appeltaart...echt Rotterdams Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 5 januari 2010, 20:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 19:48
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
CARIEN982 schreef:
Haha ......vertel is fff Clown smiley ben benieuwd

Sterker nog...der zijn foto's van!
Heb ze zelf gezien Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 17:10
BerichtOnderwerp: koffieshop
 
Zieke smiley Dat groen hoef ik nie...


Maar als je een lekkere bak sjokomel met slagrooooooooommmmmmm en een stukkie dudok hebt Kwijlende smiley

enneh...mag ik meteen de rekening? Moet gaan koken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 21:24
BerichtOnderwerp: klein geluk!
 
PIETER649 schreef:
daar word ook al tijden heel erg veel op gereageerd he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Wie wil daaaaaar nou nog op reageren sinds Tess dit topic opende ??? Coole smiley met zonnebril


Niemand natuurlijk Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 16:26
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
SOLAFIDE630 schreef:
Waarom open jij hier niet een koffieshop Rel met een boksbal erin, zodat we even bij jou kunnen komen uithijgen en afreageren..... Clown smiley

Als ie dat dan in zen eigen hoekie doet hebben we er ook meteen een vraagbaak bij als we er niet meer uitkomen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 16:15
BerichtOnderwerp: klein geluk!
 
Ik dacht...we hebben allemaal wel eens van die momenten van klein geluk!
Zo'n kortdurend moment waarop je er ineens zeker van bent dat je een glimlach krijgt van boven...

Zo zag ik daarstraks een roodborstje, die temidden van de sneeuw een besje uit de heg wist te plukken en daar heerlijk voldaan mee in zijn bek wegvloog Lachende smiley

Hebben jullie ook wel eens van die momenten?


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 4 januari 2010, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 20:02
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
Beste Simon,

Na meerdere reacties hier van mensen die het onbehoorlijk vonden dat u details over dit contact op het forum plaatste, heeft u blijkbaar besloten dan maar gewoon het hele verhaal neer te zetten Smiley die vol vragen zit

Dan neemt u het mij vast niet kwalijk dat ik er ook heel duidelijk op reageer?!
Ervan uitgaande dat het idd zo gegaan is als u verteld...
Ik zou precies hetzelfde gereageerd hebben als de dame in kwestie!
Dit gedrag is totaal ongepast! en het lijkt er idd sterk op dat er verwacht werd dat de gegeven leningen (al zou ik die persoonlijk nooit aangenomen hebben) een vrijkaartje behoorden te zijn voor dit gedrag...
U zegt dat het goed bedoeld was...maar ik mag toch hopen dat u wijs genoeg bent om te begrijpen dat het enkel zeer ongepast is! Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:06
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ja....we zijn hier nog niet volmaakt hoor, op jou dan na....ennuh je raakt behoorlijk off topic met je gesneer en je gesnauw ! Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit Zieke smiley

Ben blij dat jij me als volmaakt ziet, Sola!
Heb jij toch een beter beeld van mij als ikzelf...maar of het ook realistisch is Smiley die vol vragen zit
Enneh...offtopic raken hadden anderen al voor me gedaan hoor, toen ze bepaalde mensen voor rotte vis uit gingen zitten maken enkel omdat ze anders over het onderwerp dachten...

truste verder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 09:03
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
En weet je wat nou het ergste is van deze Gefrustreerde smiley
Je krijgt er zo'n hoofdpijn van Clown smiley
Maar gelukkig merk ik daar toch niets van, had namelijk al hoofdpijn van al dat gesneer en gesnauw en het openlijk door het slijk halen van bepaalde mensen wat sommigen doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:23
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HDBAS635 schreef:
Jammer,dat je dit nu zo schrijft. Want op 2 jan om 10:37 quote je Chatuliem. Ook maar 1 zin. Over selectief lezen gesproken. Beetje jammer.

Dat klopt idd! heeft enkel niets met selectief lezen te maken! De betreffende zin in de bijdrage van Chat geeft een extra statement betreffende de rest van het stuk. Ik spreek dat dan ook niet tegen, maar probeer enkel te laten zien dat beide kanten van het verhaal gelijkenissen vertonen...
Terwijl de zin uit mijn bijdrage die ge-quote werd hierdoor een hele andere betekenis kreeg dan ik hem aanvankelijk had gegeven.
Lijkt me toch wel een belangrijk verschil...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:14
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Ik moest ineens denken aan een deel van de preek van de dominee op eerste kerstdag;
Het thema van de dienst was "Het Licht"
Leef je in de duisternis? Of is "Het Licht bij je aan gegaan"?"

De dominee stelde zich voor wat er zou gebeuren als;
George W. Bush en Geert Wilders na hun dood in de hemel aankomen. En Geert Wilders daar word opgewacht door Maria met een hoofddoekje. Hij vraagt aan haar waarom ze een hoofddoek draagt? "Speciaal voor jou" zegt Maria. Hierna komt Bush binnen en ziet daar Jezus die een tulband draagt..."Waarom draagt U nou een tulband" vraagt hij en Jezus antwoordt..."Die draag ik speciaal voor jou"
George vraagt aan Hem of hier dan ook moslims zitten. "wat dacht je?!" zegt Jezus..."en atheïsten?" vraagt George..."Wat dacht je?! Die hebben hun hele leven niet geweten hoe licht ze waren! Ze waren anonieme christenen...Ik heb toch gezegd dat die er ook zouden zijn?!"
"En die christenen...zijn die er ook?" vraagt George..."Nou die hadden het nog moeilijk" zegt Jezus..."daar moest het licht nog aan gaan, anderen zijn er wel...daar was het licht al aangegaan"
"Het maakt niet uit of je Christen bent, of Moslim of Atheïst...dat is niet het verschil! Het verschil is het licht!! Is het aan gegaan?!"

Laat het licht van Christus je hervormen, opdat wij dalijk achter Hem aan de uiteindelijke overwinning zullen behalen!

De bijbel zegt heel duidelijk dat iedereen Jezus mag aanvaarden als Heer en Heiland, als verlosser! Nergens staan uitzonderingen op deze regel vermeld...Een moslim heeft dus net zo veel recht om zich tot Jezus te keren...als een seriemoordenaar, of een hoer of....(vul maar in)
En dat wetende...kan de conclusie toch alleen maar zijn dat de oorsprong van al deze mensen (dus ook de moslims) ligt bij één en dezelfde God Smiley die vol vragen zit
Ongeacht wat er na die oorsprong gebeurd is...welke weg je zou (leren) volgen...Iedereen is welkom bij die ene, de enige, God! Lachende smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 3 januari 2010, 00:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 74 75 76 77 78 Volgende
Pagina 77 van 78